View Full Version : BTCS blijft BTCS
http://www.autosport.be/news/2009/09/09/BtcsBtcsBlijftBtcsIn2010
Samengevat in enkele lijnen:
DSMEC bouwt iets moois op.
RACB wil dit stoppen.
Ze verbieden de VAS om nog circuit events te organiseren
3 kampioenschappen worden er 2
BTCS blijft zoals het is maar krijgen er +/- 25 wagens bij
DSMEC moet ophouden te bestaan en daar gaan 15 GT's bollen + de GT3 en GT4 wat momenteel op circuit te vinden is.
Mijn gewone simpele vraag:
Kon dan gewoon alles niet behouden blijven en de BGTC toegevoegd worden aan de huidige bestaande DSMEC. Contracten en reglementen bestonden , nog minstens voor 1 jaar.
Was zo simpel geweest en iedereen tevreden maar neen...
Gaat leuk worden als straks de hudige DSMEC GT teams zeggen dat ze niet met de GT3 of GT4 willen rijden:)
Pfff, hier zijn minumum 2 en max 3 winnaars in dit ganse verhaal en vele verliezers.
Nog even wachten op de uitslag van de andere twee avonden maar het heeft er alle schijn van dat de autosport en de fans regelrecht bedrogen zijn door o.a de RACB.
Was toch al lang geweten? het hele incestueuze Belgische autosportwereldje van ons kent ons begint me meer en meer tegen te steken. De meetings waar ik met het meest amuseer zijn de internationale meetings en dan niet enkel de grote maar zelfs kleinere zoals de spa euro race. Belcar was vroeger iets om naar uit te kijekn, maar wanneer de volgende BGT/BTCS meeting is ik zou het moeten opzoeken.
Ze leren het ook nooit!!:mad:
Waarom zou VAS eigenlijk geen circuit events meer mogen organiseren?
Ik vind het straf.. in de uitnodiging staat, uw stem telt. Wij moeten vanavond naar deze vergadering en gisteren lees ik een persbericht waarin alles al zou beslist zijn...? yeah right sterk
Ik vind het straf.. in de uitnodiging staat, uw stem telt. Wij moeten vanavond naar deze vergadering en gisteren lees ik een persbericht waarin alles al zou beslist zijn...? yeah right sterk
Wel de meeste mensen uit de BTCS willen de BTCS behouden zoals deze nu is, dan luistert men toch? Daar zie ik het probleem niet van in. En er is nog niets definitief, maar voor de BTCS liggen de krijtlijnen, mede en vooral op aangeven van de teams, al vast denk ik.
Wel de meeste mensen uit de BTCS willen de BTCS behouden zoals deze nu is, dan luistert men toch? Daar zie ik het probleem niet van in. En er is nog niets definitief, maar voor de BTCS liggen de krijtlijnen, mede en vooral op aangeven van de teams, al vast denk ik.
Mijn reactie is inderdaad misschien wat voorbarig, maar toen ik het artikel las leek het net of alles al vastlag, terwijl men de 'tourwagenteams' nog niet gehoord had. Maar soit, we zullen straks eens luisteren :).
Is hier eigenlijk de discussie ooit gevoerd of een Silhouette als een tourwagen kan beschouwd worden?
Nonkel Vroem
10-09-2009, 12:03
volgens mij is alles al lang in kannen en kruiken... gewoon het gevoel geven aan de rest dat ze gehoord worden.....
maar idd, BTCS kan verder gaan zonder veranderingen, en het andere kampioenschap is helemaal om zeep.....
niet alleen de splitsing van GT en toerisme maar ook de circuit tijd... volgens mij waren de teams van de Dunlop allemaal voor lange wedstrijden; rijden en fun... nu naar 90min....
voor de rest staat iedereen weer met de rug tegen de muur want waar moet je anders gaan rijden....met z'n allen naar....?
en naar je sponsor toe;maak maar eens als team een wagen die sneller is dan een silhouette...
op papier ziet alles er mooi uit maar als je er over nadenkt....
Coach Ep
10-09-2009, 13:17
"en zo is Hans van de Ven in het zwaard van de Belgische autosportmaffia gelopen, R.I.P. ....."
Als de mensen van de DSMEC allemaal hetzelfde standpunt innemen op die vergadering, moeten ze ook rekening houden met die mensen. Want dat zijn ook een hele hoop teams!
Als Van de ven het alleen had overgenomen, was het simpeler geweest...
Nonkel Vroem
11-09-2009, 19:17
dat zou natuurlijk mooi zijn maar in realiteit is het steeds anders....
Wat ik nog steeds niet begrijp is dat hoe ze het mogelijk gemaakt hebben om 2 goed draaiende kampioenschappen omgooien om eentje van "10" te redden.
Laat die hun plan trekken, konden zonder probleem in een kampioenschap terug.....
....politiek spel zeker...zoals altijd hier in België....
zullen nu maar afwachten wat het zal worden,
Van de Ven reageert: http://www.autosport.be/news/2009/09/10/HansVanDeVenReageert
Die is niet zo blij met bepaalde berichten en wellicht bepaalde fora. Volgens deze reactie is er nog niets besloten maar daar ben ik het niet mee eens. Hoe dan ook moet een coureur volgend jaar op het circuit "nationaal" rijden. Daar kunnen de vaste DSMEC-klanten niets meer aan veranderen.
Als de VAS geen circuit meer mag inrichten? Waar kun je dan als starter terecht? Waar zijn de tijden van de Zolder Sprinters Cup op een zondagochtend? Daar zaten toch opmerkelijke gasten tussen. Die werden soms een ster en soms hoorde je er niks meer van. Hoe zou het met die Engelsman vergaan zijn die met zijn Citroen AX vers van de ferry kwam? 12 rondjes behouden rijden en dan weer terug met de AX naar de ferry.
In de afgelopen jaren heeft Skylimit/Jaenen een prachtig concept opgestart voor de echte beginner/low-budget racer. Eerst nog in een piraten-versie en ik geloof naderhand onder de vlag van de VAS. Moeten die stoppen? Gaan ze terug naar de piraten? Of gaan die ook nationaal?
Ach, er zullen nog wat nieuwsberichten volgen :) Morgen ga ik genieten van de trucks en 52 DSMEC wagens in de training. Wil je het maken in de autosport? Denk vooral niet in het algemene belang van de sport maar vooral aan je eigen beurs! Lahaye van de PRC vertrouw ik zelfs mijn lege beurs niet toe. Zie het goedgekeurde gesjoemel in de BTCS 2007.
Weet u, ik hou nog steeds van autosport maar hoe ga ik daar vorm aan geven zonder dat ik me stoor aan de negatieve aspecten van deze sport? Ga ik alle blaadjes opzeggen? Een net-nanny instellen voor autosportsites en fora? Mijn licentie als marshal inleveren? Alle insiders uit de autosport "blocken" in mijn mailbox en mobiel?
En dan? Als blondje de races bezoeken en denken dat alles zo is zoals het is? Zoals u weet, dromen zijn bedrog. Kon ik de klok maar terugzetten naar 1998 ;)
Het verdwijnen van de regionale circuitautosport (lees VAS en ook ASAF) is inderdaad een zeer slechte zaak. Iedere sport rust als het ware op een piramide en de onderste fundamenten vallen zo weg.
Er zijn inderdaad die rijders en teams die regionaal willen blijven rijden, maar er groeien ook altijd mensen door die dan het nationale en zelfs internationale echelon voeden. Zo is Bert Longin ooit in de Touring Cup gestart. Het verdwijnen van VAS en ASAF is dus niet alleen zeer jammer voor de vele amateurautosporters, maar kan op termijn ook zeer schadelijke gevolgen voor de hele Belgische autosport hebben. Maar daar denken sommige mensen niet over na...
Ik hoop van harte dat sommige mensen die rol kunnen overnemen, onder welke vorm dan ook.
Een Dunlop Supercar Challenge? Sky Limit Series? Belgian Track Circuit Series, Belgian Great Together :)?
Joost
Ik hoop van harte dat sommige mensen die rol kunnen overnemen, onder welke vorm dan ook.Joost
We werken er aan :)
inderdaad, we werken eraan :-)
inderdaad, we werken eraan :-)
:applaus:
Wat er ook van is, de juiste vorm is:
We werken eraan...
Proficiat AJ en foei foei dunlop
:D
OK, prachtig, jullie werken eraan ! That's the spirit !
Maar wat als jullie organisatie een succes wordt ... ?
Wat als de Royal Asshole Club of B(W)allonia weer jaloers wordt ?
Proficiat AJ en foei foei dunlop :D
En ik maar proberen uit te zoeken waarom je foei foei Dunlop schrijft, ik kan echt niet volgen nu. Iets meer uitleg graag Joost.
Maar wat als jullie organisatie een succes wordt ... ?
Wat als de Royal Asshole Club of B(W)allonia weer jaloers wordt ?
Met de RACB werken is geen must hé, er zijn ook nog andere federaties.
En ik maar proberen uit te zoeken waarom je foei foei Dunlop schrijft, ik kan echt niet volgen nu. Iets meer uitleg graag Joost.
Als taalpurist vermoed ik dat hij het heeft op het feit dat je 'er aan' schreef in plaats van 'eraan'. ;)
Zo zag ik het toch. :)
Als taalpurist vermoed ik dat hij het heeft op het feit dat je 'er aan' schreef in plaats van 'eraan'. ;)
Zo zag ik het toch. :)
Hey Belle. Als het dat maar is. Iedereen weet nu ondertussen toch wel al dat ik niet schrijven kan hé. Al doe ik het wel graag zo af en toe een tekstje schrijven, onze mannen moeten her en der toch wel wat correctiekes uitvoeren :) Ik ben hun dan ook dankbaar dat ze al mijn fouten niet zomaar publiceren ;)
Maar Dunlop toch, belle is inderdaad sneller, ze is dan ook ene vrouw, dat is het sterke geslacht hè.
Jullie schreven allebei "we werken eraan/er aan" en idd eraan moet aan elkaar, vond dat gewoon leuk. Dus stoppen met zoeken en 'er' verder 'aan' werken :).
ciao
Maar Dunlop toch, belle is inderdaad sneller, ze is dan ook ene vrouw, dat is het sterke geslacht hè.
Is niet enkel een vrouw, ze is dan ook nog eens schooljuffrouw :)
Sorry voor de :Offtopic:
:Offtopic: maar toch: Zou ze streng zijn?
als "aan" niet aan de "er" stond was het "niet eraan" maar "er vanaf" :cool:
als "aan" niet aan de "er" stond was het "niet eraan" maar "er vanaf" :cool:
:worship:
:Offtopic: maar toch: Zou ze streng zijn?
Streng maar rechtvaardig! :cool:
A.J. waarom een nationale lic voor promotor aangevraagd bij RACB?
U laat VAS vallen?
VAS mag volgend jaar geen circuit meer organiseren...
Thomaske
27-09-2009, 10:05
als "aan" niet aan de "er" stond was het "niet eraan" maar "er vanaf" :cool:
:champagne::champagne::champagne:
Voor RGK , Vas mag wel circuit wedstrijden inrichten maar mag geen concurentie zijn van RACB circuit wedstrijden.
Sir Kwietje
15-11-2009, 17:44
Voor RGK , Vas mag wel circuit wedstrijden inrichten maar mag geen concurentie zijn van RACB circuit wedstrijden.
is het zelfde... van af moment dat er een poteniele piloot is die eventueel racb wedstrijd zou kunne rijden is het concurrentie
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.