View Full Version : Belcar 2010, nieuwtjes
Op http://www.btcseries.be/nl/nieuws/503,2010-erg-dichtbij.html staat al de hele dag groot nieuws te lezen. Tot nu nog nergens iets zien verschijnen op een vlaamstalige site. De Belcar komt terug in 2010! Het bericht op de site is trouwens slecht vertaald.
En het andere kampioenschap, mogen we de naam al kennen ?
« Het is nog niet definitief, maar de kans is groot dat de vroegere benaming « Belcar » weer gebruikt zal worden.
Wat verandert dan op de piste?
« De serie wordt opengesteld voor de GT3’s, de hoofdcategorie. Maar ook GT4 en GT ’Cup’ zijn toegelaten. Deze laatste klasse herneemt de GT’s uit de DSMEC met uitzondering van de GT1, zoals de Viper en recente GT2. Oudere GT2, zoals de Porsche GT3 RS, zullen geëvalueerd worden en eventueel zal de motor gelimiteerd worden. Maar het kampioenschap staat ook open voor Silhouettes S1 en S2. Hiermee beantwoorden we aan de vraag van enkele deelnemers uit de DSMEC. De ‘semi-endurance’ aanpak past beter bij hun visie dan de ‘semi-sprint’ aanpak van de BTCS. We voorzien zeven races, allemaal in België. Zes worden er gezamenlijk met de BTCS georganiseerd, maar over het statuut van de 24 Uren van Zolder wordt nog gepraat. Bovendien zijn er nog de 10 Uren van Zolder die op 132 november gepland zijn. »
http://www.btcseries.be/nl/nieuws/503,2010-erg-dichtbij.html
In vet de fouten in het artikel. De 10 uur van Zolder gaan nooit meer door ;) In plaats van Silhouettes zullen de DSMEC teams wel behoefte hebben aan Touring wagens. Als de DSMEC teams kiezen voor semi-endurance dan zullen de races weer 125 minuten worden? Het huidige BGTC heeft wedstrijdjes van 60 minuten.
Dus kort samengevat:
BTCS: Silhouettes + Touring => wedstrijden 60 tot 90 minuten
Belcar: GT3/GT4/GT vanalles behalve GT1 + Touring => wedstrijden van 125 minuten?
Stukje dat de zaken goed weergeeft: http://www.speedactiontv.be/Circuit_2010__premieres_tendances-3635-1.aspx
Sites als autosport.be, racingworld.be, autosportnieuws.be en pitstoptv.be slapen nog vrolijk. Of is de pressrelease nog niet verstuurd? ;)
Dat nieuws stond weken geleden al op autosport.be.
Dat nieuws stond weken geleden al op autosport.be.
Show me the link ;)
http://www.autosport.be/admin/newsitem/15636
http://www.autosport.be/admin/newsitem/15636
Werkt niet! Een heel erg witte pagina voor iemand die geen admin is bij autosport.be
http://www.autosport.be/news/2009/09/09/BtcsBlijftBtcsIn2010Update
Voor de volledigheid:
Op de website van Speedworld Promotion staat een interview met Christian Lahaye te lezen, een interview dat u hieronder ook vindt. Wat opvalt is dat BTCS blijft zoals het was en dat kon u uiteraard eerder al op ********.** lezen, ondanks 'protest' van één van de organisatoren. "De BTCS blijft zoals het nu bestaat", zegt Lahaye nu letterlijk. Belgian GT blijft overigens ook min of meer hoe het was, met drie categorieën, één voor GT3's, één voor GT4's en één voor de 'rest'.
Het interview in het Nederlands verschilt overigens van het Frans, wij gaan voor de correcte inhoud van het Frans uit.
Hieronder het interview:
Dag op dag zijn over een maand valt in Zolder het verdict van de Belgian Touring Car Series en het Belgian GT Championship 2009. Speedworld werkt echter al aan de editie 2010. We krijgen een stand van zaken van Christian Lahaye.
De eerste vraag is erg eenvoudig : hoe bereiden jullie het seizoen 2010 voor?
« Zoals we eerder al op de site lieten weten, hebben we verscheidene vergaderingen belegd met de teams. Daaruit is een eerste draft van de reglementen uit gekomen. Speedworld en Hans Van de Ven hebben die dan aan de sportautoriteiten voorgelegd. Die moeten ze op hun beurt in definitieve reglementen gieten. Maar de grote lijnen zijn ondertussen toch gekend. »
De tweede vraag is net zo evident: wat brengt ons 2010?
« Ik herhaal dat de Royal Automobil Club of Belgium onze voorstellen nog moet goedkeuren. Maar de grootste verandering is dat we volgend jaar twee kampioenschappen organiseren in plaats van drie »
Uiteraard is dat de Belgian Touring Car Series, en dan …
« De BTCS blijft zoals het nu bestaat. Er zijn enkele veranderingen wat betreft normtijd, testen, kwalificaties en dergelijke. Voor de rest is de serie nog steeds voorbehouden voor de Silhouettes uit S1 en S2 en de toerismewagens van T1 tot T4. Tijdens elke meeting worden twee manches betwist die tussen 60 en 90 minuten duren. De verplichte pitstop blijft van toepassing. De 12 Uren van Spa zijn natuurlijk een uitzondering, maar ze blijven voorbehouden voor toerismewagens. Er staan zes weekends op het programma: twee in Zolder, drie in Francorchamps en een in Dijon-Prenois. De 24 Uren van Zolder staat op de kalender, maar wordt buiten kampioenschap verreden.
En het andere kampioenschap, mogen we de naam al kennen ?
« Het is nog niet definitief, maar de kans is groot dat de vroegere benaming « Belcar » weer gebruikt zal worden.
Wat verandert dan op de piste?
« De serie wordt opengesteld voor de GT3’s, de hoofdcategorie. Maar ook GT4 en GT ’Cup’ zijn toegelaten. Deze laatste klasse herneemt de GT’s uit de DSMEC met uitzondering van de GT1, zoals de Viper en recente GT2. Oudere GT2, zoals de Porsche GT3 RS, zullen geëvalueerd worden en eventueel zal de motor gelimiteerd worden. Maar het kampioenschap staat ook open voor Silhouettes S1 en S2. Hiermee beantwoorden we aan de vraag van enkele deelnemers uit de DSMEC. (in het Frans staat er echter: D’autre part, ce championnat accueillera aussi les voitures de tourisme à l’exclusion des Silhouettes S1 et S2. Cette solution répond à une requête de certains concurrents de la DSMEC : l’esprit « semi-endurance » correspond plus à leur approche de la course que l’esprit… « semi-sprint » des BTCS. wat betekent dat enkel toerismewagens mogen meedoen en niet de silhouetten!)
De ‘semi-endurance’ aanpak past beter bij hun visie dan de ‘semi-sprint’ aanpak van de BTCS. We voorzien zeven races, allemaal in België. Zes worden er gezamenlijk met de BTCS georganiseerd, maar over het statuut van de 24 Uren van Zolder wordt nog gepraat. Bovendien zijn er nog de 10 Uren van Zolder die op 13 november gepland zijn. »
Hoe staan jullie als promotoren tegenover deze veranderingen?
« We zijn uiteraard erg tevreden dat we zoveel mogelijk deelnemers kunnen bereiken. Bovendien behouden de drie series uit 2009 ook in 2010 hun identiteit.”
Voor de volledigheid het volledige Franse gesprek:
Dans un mois jour pour jour, les Belgian Touring Car Series et le Belgian GT Championship 2009 livreront leurs verdicts à Zolder. Mais SpeedWorld n’a pas attendu cette échéance pour préparer déjà 2010. Le moment est propice pour faire le point avec Christian Lahaye.
La première question s’impose : comment cette saison 2010 a-t-elle été préparée ?
« Cela a été dit sur ce site, plusieurs réunions de concertation ont été organisées avec les teams afin de déterminer le canevas de la saison prochaine. SpeedWorld et Hans Van de Ven en ont tiré des projets de textes et les ont présentés au pouvoir sportif chargé de les couler en règlements définitifs. Mais les grandes lignes en sont désormais connues. »
La deuxième question est tout aussi évidente : que nous réserve 2010 ?
« Je le répète, le Royal Automobile Club of Belgium doit encore avaliser nos propositions. Premier changement, le plus notable sans doute : deux compétitions seront mises sur pied au lieu de trois cette saison. »
Voyons cela dans l’ordre. Les Belgian Touring Car Series, d’abord…
« Les BTCS conserveront globalement leur physionomie actuelle, même si divers aménagements sont prévus concernant le temps pivot, les lests, les qualifications, etc. Pour le reste, je m’en tiendrai à quelques points : les Silhouettes S1 et S2 côtoieront toujours les ‘’berlines de course’’ des classes T1 à T4 ; deux manches seront disputées lors de chaque meeting et si leur durée pourra varier, elle restera dans la fourchette 60-90 minutes avec un pitstop obligatoire… sauf bien sûr lors des 12 Heures de Spa réservées aux seules voitures de tourisme ; enfin, six meetings formeront l’ossature du championnat : deux à Zolder, trois à Spa-Francorchamps et un à Dijon-Prenois, tandis que les 24 Heures de Zolder figureront au calendrier mais hors championnat. »
On passe à l’autre compétition, avec peut-être un scoop concernant son nom ?
« Ce n’est pas encore définitif mais effectivement, elle devrait retrouver son nom d’antan : Belcar. »
Et sur la piste, cela donnera quoi ?
« Cette série sera ouverte aux GT3 – qui en constitueront la catégorie-reine – ainsi qu’aux GT4 et GT ‘’Cup’’. Cette dernière classe reprendra les GT admises en DSMEC à l’exclusion des anciennes GT1 style Chrysler Viper et des GT2 récentes ; une évaluation des anciennes GT2 - la Porsche 996 GT3 RS par exemple - sera effectuée et leurs performances seront éventuellement bridées. D’autre part, ce championnat accueillera aussi les voitures de tourisme à l’exclusion des Silhouettes S1 et S2. Cette solution répond à une requête de certains concurrents de la DSMEC : l’esprit « semi-endurance » correspond plus à leur approche de la course que l’esprit… « semi-sprint » des BTCS. Le calendrier sera articulé autour de sept rendez-vous, tous en Belgique : six en commun avec les BTCS mais le statut exact des 24 Heures de Zolder doit encore être discuté, et les 10 Heures de Zolder programmées le 13 novembre. »
En quelques mots, quel regard portent les promoteurs sur ces dispositions ?
« Elles nous satisfont dans la mesure où elles répondent à notre objectif qui est d’accueillir un maximum de compétiteurs et de permettre aux trois séries 2009 de conserver leur identité en 2010. »
Joost Custers
De 10 uur van Zolder gaan nooit meer door ;)
132 november, is dat niet gewoon 12 maart van het jaar daarop? :p:p:p
http://www.autosport.be/news/2009/09/09/BtcsBlijftBtcsIn2010Update
Je hebt 100% gelijk als je zegt dat het nieuws rondom BTCS in 2010 reeds enkele weken oud is. In het bewuste stukje lees ik niets over BGTC/Belcar. Als ik goed ben geinformeerd mogen we a.s. dinsdag meer nieuws verwachten op de andere sites. De actie van Lahaye op zijn eigen site mag betiteld worden als: "niet al te slim"".
Nonkel Vroem
27-09-2009, 13:12
wat met de teams die toerisme wagen hebben en endurance willen rijden; lees 80% van Dunlop cup.
Op stal.....? Gaan paardrijden....
wat met de teams die toerisme wagen hebben en endurance willen rijden; lees 80% van Dunlop cup.
Op stal.....? Gaan paardrijden....
Die kunnen terecht in de Belcar.
Die kunnen terecht in de Belcar.
Dat heb ik eerlijk gezegd niet gezien in het interview hoor... Ik hoop dat je gelijk hebt Mark want anders is het weer gedoemd om te mislukken.
Dries DS
27-09-2009, 17:45
--> D’autre part, ce championnat accueillera aussi les voitures de tourisme à l’exclusion des Silhouettes S1 et S2. Cette solution répond à une requête de certains concurrents de la DSMEC : l’esprit « semi-endurance » correspond plus à leur approche de la course que l’esprit… « semi-sprint » des BTCS.
Zoals Mark en Joost eerder al aanhaalden zijn er wat foutjes in de vertaling geslopen. Maar het kampioenschap staat dus ook open voor Tourings, met uitzondering van de S1 en S2 Silhouettes....
(Alles onder voorbehoud van goedkeuring door de RACB, zoals hoger in het interview staat vermeld.)
--> D’autre part, ce championnat accueillera aussi les voitures de tourisme à l’exclusion des Silhouettes S1 et S2. Cette solution répond à une requête de certains concurrents de la DSMEC : l’esprit « semi-endurance » correspond plus à leur approche de la course que l’esprit… « semi-sprint » des BTCS.
Zoals Mark en Joost eerder al aanhaalden zijn er wat foutjes in de vertaling geslopen. Maar het kampioenschap staat dus ook open voor Tourings, met uitzondering van de S1 en S2 Silhouettes....
(Alles onder voorbehoud van goedkeuring door de RACB, zoals hoger in het interview staat vermeld.)
Excuses :).
en het wordt stilaan officieel, volgend jaar BTCS en Belcar Endurance Championship.
www.autosport.be
ben maar een bescheiden volger maar nu snapt ik het niet meer zo goed.
Eerst zitten ze te roepen BTCS voor tourismewagen en Silhouettes en Belcar voor GT cq Belcar Endurance.
Wat lees ik nu op autosport.be "De Toerismes die opteren voor endurancewedstrijden kunnen dus blijven in het BELCAR Endurance Championship"
GT3 en GT4 klasse 1 & 2 wedstrijden van 125 tot 240 minuten. dacht dat het de bedoeling was het GT kampioenschap als sprint te houden..
Drivejay
07-10-2009, 08:52
Dus als ik het goed begrijp zijn de oude GT1 en nieuwe GT2 auto's niet welkom in de nieuwe Belcar formule. Hoe zit het dan met oude GT2 auto's, bvb een GT2 Viper?
Mvg
Jerry
Bart.Vandecavey
07-10-2009, 09:27
Dus als ik het goed begrijp zijn de oude GT1 en nieuwe GT2 auto's niet welkom in de nieuwe Belcar formule. Hoe zit het dan met oude GT2 auto's, bvb een GT2 Viper?
Mvg
Jerry
Een oude GT2 Viper is een GT1 Viper.
en het wordt stilaan officieel, volgend jaar BTCS en Belcar Endurance Championship.
www.autosport.be
Schitterend nieuws!
Drivejay
07-10-2009, 16:06
Een oude GT2 Viper is een GT1 Viper.
Het zal wel aan mij liggen maar zou je dat even kunnen toelichten?
Het is nogal belangrijk omdat ik gepland had volgend jaar met een Viper RT/10 (geen Oreca GTS dus) deel te nemen.
Thanks
Jerry
Viper GTS-R***
07-10-2009, 19:56
Het zal wel aan mij liggen maar zou je dat even kunnen toelichten?
Het is nogal belangrijk omdat ik gepland had volgend jaar met een Viper RT/10 (geen Oreca GTS dus) deel te nemen.
Thanks
Jerry
Een Viper die uit het atelier van ORECA komt zit in het huidige systeem onder GT1 geklasseerd. In de jaren 96-97-98 behoorde de Viper net zoals de Porsche Turbo e.d. wagens tot de GT2 klasse. Reden? GT1 was toen bezet door de Mercedes CLK, Porsche 911 GT1, McLarren F1 GTR, Panoz GTR...
Maar als je nu af vraagt waar een Viper GTS-R geklasseerd zou worden is het zonder twijfel in GT1, tenzij je dit in FIA GT doet waar hij in G2 kan starten.
Nu een Viper RT/10 dat is een gewoon straat model....??? Kun je wat precieser zijn omtrent je model... jaar..
Drivejay
08-10-2009, 01:05
Nu een Viper RT/10 dat is een gewoon straat model....??? Kun je wat precieser zijn omtrent je model... jaar..
Het is een 1993 RT/10 die in 2000 omgebouwd is naar GT2 specificatie in Duitsland. Hij heeft ook een DMSB wagenpas en de oude inschrijvingspapieren zijn erbij waaruit blijkt dat hij tot 99 gewoon op straat heeft gereden.
Dit kan toch niet als GT1 aanzien worden? Of vergis ik me daarin?
Dries DS
08-10-2009, 12:03
Aangezien de wagen in 2000 omgebouwd is naar de toen geldende GT2 specificaties doet vanaf dat ogenblik de voorgeschiedenis van de wagen niet meer ter zake. Vanaf de ombouw is het een racewagen. De toenmalige benaming GT2 is nu dus GT1, zoals Bart VDC terecht opmerkte. Dus vrees ik dat die wagen niet in aanmerking komt voor de ´nieuwe´ Belcar...
Drivejay
08-10-2009, 12:09
Aangezien de wagen in 2000 omgebouwd is naar de toen geldende GT2 specificaties doet vanaf dat ogenblik de voorgeschiedenis van de wagen niet meer ter zake. Vanaf de ombouw is het een racewagen. De toenmalige benaming GT2 is nu dus GT1, zoals Bart VDC terecht opmerkte. Dus vrees ik dat die wagen niet in aanmerking komt voor de ´nieuwe´ Belcar...
Dag Dries,
bedankt voor de info. Bestaat er bij jouw weten ergens een site waar ik de juiste omschrijvingen van GT1 - 2 - 3 enz kan vinden? Ik heb al bij de FIA gekeken maar ik vind er niet zo direkt iets op terug.
fenixracing
08-10-2009, 13:21
Volgens mij is dit niet correct. In 2000 was de viper al gt1( de oreca versie ).
Dit is geen oreca exemplaar en viel in 2000 onder de gt2 klasse.
Dus was de bedoeling dat hij de strijd aanging met de porsche 996 en de ferrari 360. En bij mij weten valt hij dus onder de oude generatie gt2.
En die zijn toch toegelaten niet?
Dries DS
08-10-2009, 13:35
Kan zijn hoor, fenixracing.
Maar de benamingen liepen in die tijd zo door elkaar (afhankelijk van de diverse kampioenschappen) dat er soms geen klare kijk op was. Zie maar naar het naamgebruik bij bvb de Vipers... Zo spreekt de ene van een GTS, de andere van een GTS-R als ze het over dezelfde wagen hebben. Nochtans is een GTS niet hetzelfde als een GTS-R. De DMSB specificaties uit 2000 voor een GT2 blijken dan weer op FIA gebied dezelfde te zijn als de GT1 specificaties (toen GT genoemd bij de FIA, de actuele GT2 werd toen N-GT genoemd). Dus: zelfde specificaties, gewoon andere benaming (althans, dat vertelde een ´kenner´ aan mij, ik heb het ook niet zelf uitgevonden ;)).
Ik denk daarbij bijvoorbeeld ook terug aan de goede oude Belcar tijd, toen bij diverse BMW´s de benaming GTR wel eens op de proppen kwam, ook al waren deze wagens geen GTR´s. Het is maar welke naam je aan het kind geeft hé ;).
buchinski
08-10-2009, 13:51
Ja hallo zeg .... en dan zijn er mensen die klagen dat de éénzitterij onoverzichtelijk is !
Voor een toevallige passant zoals ik zijn die GT/Toerwagen/endurance zaken op zijn minst even ingewikkeld : GT 1-2-3-4 en dan de verschillende cups, niveaus van FIA GT, SRO, alle nationale wedstrijden en dan smijten we er nog eens toerwagens tussen, ook minstens in 4 klassen ... Plots lijkt de zoveelste Formule zus-of-zo in de éénzitterij mij dan toch niet zo ingewikkeld. ;Daar weet je tenminste wat het is : dat chassis met die motor en die banden.
Drivejay
08-10-2009, 14:40
Volgens mij is dit niet correct. In 2000 was de viper al gt1( de oreca versie ).
Dit is geen oreca exemplaar en viel in 2000 onder de gt2 klasse.
Dus was de bedoeling dat hij de strijd aanging met de porsche 996 en de ferrari 360. En bij mij weten valt hij dus onder de oude generatie gt2.
En die zijn toch toegelaten niet?
We zullen ons licht eens opsteken bij de FIA en hopen dat er toch een manier gevonden wordt om hem in te zetten, t zou zonde zijn dat het niet zou mogen.
Ik begrijp trouwens ook niet waarom die auto's nu ineens moeten geweerd worden, ze brengen spektakel en zijn mooi om te zien rijden...
Bart.Vandecavey
08-10-2009, 17:05
Ik begrijp trouwens ook niet waarom die auto's nu ineens moeten geweerd worden, ze brengen spektakel en zijn mooi om te zien rijden...
Omdat je die auto al vind voor 100.000 euro terwijl een nieuwe GT3 meer dan het dubbele kost, zelfs een GT4 kost meer.
http://www.racecarsdirect.com/listing/25271/Chrysler_Viper_GTSR__24h_Le_Mans_1999.html
Drivejay
08-10-2009, 17:13
Omdat je die auto al vind voor 100.000 euro terwijl een nieuwe GT3 meer dan het dubbele kost, zelfs een GT4 kost meer.
http://www.racecarsdirect.com/listing/25271/Chrysler_Viper_GTSR__24h_Le_Mans_1999.html
Kan ik moeilijk geloven dat dat de reden is, trouwens een echte ORECA kost meer dan een "nieuwe" SRT waar nu ook GT3 mee gereden wordt en Porsches vind je met hopen voor minder dan 100000, en die mogen dan wel meedoen.
Denk niet dat het met de prijs te maken heeft, rijden wel goedkopere wagens rond.
Heeft volgens mij meer te maken met het feit dat GT3 hoofdklasse is, en die dan ook bij de snelste wagens moeten zijn.
fenixracing
08-10-2009, 17:42
Misschien gewoon is bij speedworld gaan vragen.
Zij moeten ondertussen toch kunnen zeggen of de wagen toegelaten wordt of niet.
Vers van de pers(babbel)
2010: twee kampioenschappen op Circuit
Hans Van de Ven, Christian Lahaye en hun vennoten, verenigd onder de vleugels van SpeedWorld Promotion, presenteren een andere aanpak voor de organisatie van de kampioenschappen op Circuit.
De nationale sportieve overheid (RACB Sport) en de verantwoordelijken van Circuit Zolder (Peter Hudders en Lucia Gallucci) zijn alvast enthousiast en hebben het project goed gekeurd.
In enkele zinnen de krachtlijnen van wat beslist werd:
• Er komen 2 kampioenschappen, een onder de benaming Belgian Touring Car Series en de andere met de naam Belcar Endurance Championship.
• De kalender van de kampioenschappen (zie hieronder) bevat 6 meetings voor de BTCS en 6 voor de Belcar. De BTCS zal bovendien ook van de partij kunnen zijn in de 10 Uren van Zolder op zaterdag 13 november, maar buiten kampioenschap, en de Belcar zal afwezig zijn op de meeting in Dijon. De 24 Uren van Zolder, waar de BTCS, Belcar en andere competities samen rijden, telt niet mee voor de kampioenschappen van België. GT1's en GT2's van de voorbije jaren zullen niet toegelaten worden.
• De BTCS zal dezelfde technische en sportieve kenmerken hebben als in het verleden, behalve op het vlak van de normtijd en de pro-am formule. Die laatste wordt geschrapt.
• De Belcar, zonder pro-am, zal de FIA GT3, FIA GT4 en GT Cup (Belgisch reglement waarin GT1's en GT2's van de voorbije jaren niet toegelaten zijn) verenigen, zamen met toerwagens, met uitzondering van Silhouetten S1, S2 en S3.
• De BTCS wordt, zoals in het verleden, een semi-sprintkampioenschap.
• Om de geest van de DSMEC te behouden, wordt de Belcar opnieuw een uithoudingskampioenschap (zie de kalender).
• Het technisch reglement voor toerwagens (met uitzondering van Silhouetten), zal het mogelijk maken om de beide kampioenschappen te betwisten.
• De promotie van de kampioenschappen is exclusief toevertrouwd aan SpeedWorld Promotion.
• De 24 Uren van Zolder wordt weer een "apart" evenement. SpeedWorld Promotion en Circuit Zolder zullen alles in het werk stellen om de machine opnieuw te lanceren om er een spectaculair en hoogstaand evenement van te maken.
Provisional calendar BTCS
April 9, 10, 11 Kick Off Zolder 2 x 90’
April 30, May 1, 2 Trophée de Bourgogne Dijon 2 x 90’
June 3, 4, 5, 6 12 Heures de Spa Francorchamps 721’
July 8, 9, 10 25 Heures VW Fun Cup Francorchamps 2 x 60’
September 17, 18, 19 Francorchampagne Francorchamps 2 x 90’
October 8, 9, 10 FIA GT Championship Zolder 2 x 60’
Not included in the Championship
August 18, 19, 21, 22 24 Hours of Zolder Zolder 1440’
November 13 10 Hours of Zolder Zolder 600’
Provisional calendar Belcar
April 9, 10, 11 Kick Off Zolder 180’
June 3, 4, 5 12 Heures de Spa Francorchamps 125’
July 8, 9, 10 25 Heures VW Fun Cup Francorchamps 180’
September 17, 18, 19 Francorchampagne Francorchamps 240’
October 8, 9, 10 FIA GT Championship Zolder 125’
November 13 10 Hours of Zolder Zolder 600’
Not included in the Championship
August 18, 19, 21, 22 24 Hours of Zolder Zolder 1440’
PS: De kalenders moeten nog bekrachtigd worden.
Ben echt blij dat de normtijd verdwijnt bij BTCS. Eindelijk... :)
Dries DS
08-10-2009, 19:27
Belle,
De Pro-Am formule wordt geschrapt. Dat wordt benadrukt in de persbabbel. Wat betreft de normtijd staat er niet uitdrukkelijk in dat deze met absolute zekerheid verwijnt ;). Christian Lahaye (vrij goed) kennende houdt deze nog steeds een achterpoortje open.
Het zou bijvoorbeeld best mogelijk zijn dat er tijdens de kwalificaties geen normtijd is en tijdens de race wel... Of het zou kunnen zijn dat die normtijd volledig verdwijnt, maar dat denk ik niet, zoniet had men het ook benadrukt, zoals men bij het schrappen van de Pro-Am formule doet ;).
Hopelijk sla ik de bal volledig mis, want die normtijd is op sportief vlak geen zegen voor dit kampioenschap.
Oh, dan had ik dat verkeerd op. Dacht dat ze het over pro-am én normtijd hadden. Ik kan er niet aan doen maar die normtijd zal ik gewoon nooit snappen. Strookt gewoon niet met het raceconcept in mijn ogen...
Dries DS
08-10-2009, 19:40
...Strookt gewoon niet met het raceconcept in mijn ogen...
Je bent niet de enige die er zo over denkt ;)
Drivejay
08-10-2009, 21:17
Misschien gewoon is bij speedworld gaan vragen.
Zij moeten ondertussen toch kunnen zeggen of de wagen toegelaten wordt of niet.
De vraag is gesteld, we zullen zien wat ze zeggen.
Viper GTS-R***
08-10-2009, 21:35
De vraag is gesteld, we zullen zien wat ze zeggen.
Heb je toevallig geen foto van de wagen? Ben nu wel eens benieuwd geworden over welke het zo gaat. Een benaming zegt niet altijd zoveel, een foto véél meer :)
Drivejay
08-10-2009, 21:57
Heb je toevallig geen foto van de wagen? Ben nu wel eens benieuwd geworden over welke het zo gaat. Een benaming zegt niet altijd zoveel, een foto véél meer :)
Tuurlijk, op de site staat er 1, bij cars.
www.brass-sports.be
Viper GTS-R***
08-10-2009, 22:12
Tuurlijk, op de site staat er 1, bij cars.
www.brass-sports.be
Bedankt! Ziet er nog tof uit. Net een GTS dus met een soort 'race kit' onder de kont. Ben benieuwd naar het antwoord van Speedworld. We horen het wel van je hé!
Ps: al een tijd mee gereden op Zolder of Spa? Staat bij crono's niets van hem gemarkeerd...
Drivejay
08-10-2009, 22:20
[QUOTE= We horen het wel van je hé!
Ps: al een tijd mee gereden op Zolder of Spa? Staat bij crono's niets van hem gemarkeerd...[/QUOTE]
Thanx
Ik laat zeker iets weten!
Ik heb er zelf nog geen tijden mee gedraaid maar de vorige eigenaar heeft er 2.35 mee gedraaid in Spa toen hij er de eerste keer mee gereden heeft. Moet in principe 2.32 aankunnen.
Ik ben wel van plan er dit jaar nog mee in Zolder te gaan trainen. Normaal gezien was dat gepland voor de 19/10 maar dat is opgeschoven omdat we de Mustang eerst klaar moeten krijgen voor de Nurburgring.
Thomaske
09-10-2009, 11:27
Belle,
De Pro-Am formule wordt geschrapt. Dat wordt benadrukt in de persbabbel. Wat betreft de normtijd staat er niet uitdrukkelijk in dat deze met absolute zekerheid verwijnt ;). Christian Lahaye (vrij goed) kennende houdt deze nog steeds een achterpoortje open.
Het zou bijvoorbeeld best mogelijk zijn dat er tijdens de kwalificaties geen normtijd is en tijdens de race wel... Of het zou kunnen zijn dat die normtijd volledig verdwijnt, maar dat denk ik niet, zoniet had men het ook benadrukt, zoals men bij het schrappen van de Pro-Am formule doet ;).
Hopelijk sla ik de bal volledig mis, want die normtijd is op sportief vlak geen zegen voor dit kampioenschap.
Best wel straf. Heel het jaar spelen ze KS Motorsport met hun kl.ten. Ze krijgen een Stop&Go van 35 sec omdat ze, Steve Vanbellingen en Ruben Maes, pro's zijn. Ruben heeft echter nooit een Belgische titel behaald buiten de VW Fun Cup. Dus volgens het reglement is hij geen Pro. Maar volgens de organisatie wel.
Er is niks anders dan 'ambras' hier rond en nu zien ze het in dat ze het niet kunnen winnen en gaan ze 't afschaffen. Als KS Motorsport dit jaar geen kampioen wordt dan is 't wel degelijk de schuld van de organisatie daar ze zo eventuele overwinningen van het duo Maes - Vanbellingen hebben gestolen.
Mvg
Opnieuw een artikel dat de eigenaars van autosport.be niet willen zien verschijnen:
De afgelopen weken is er heel wat water naar de zee gevloeid en niet in het minst via de hoofdkwartieren van de Belgische autosportfederatie, de circuitpromotoren en Circuit Zolder. De grote revolutie in de nationale circuitracerij is er uiteindelijk niet gekomen, maar het is misschien toch even tijd om na alle persberichten de zaken even in perspectief te plaatsen.
Een eerste grote verandering is het verdwijnen van het regionale VAS kampioenschap, (lees de Dunlop Endurance Cup) en het Franstalige ASAF uithoudingskampioenschap. Het Dunlop-kampioenschap ontstond in 2008, kende veel bijval en was een prima platform voor de amateurautosport. Het verdwijnen van wat de opvolger van de Touring Cup was en diens Franstalige tegenhanger zou op termijn wel eens negatieve invloed kunnen hebben. Waarom?
Iedere sport heeft een basis en instapniveau nodig, waaruit een doorstroom naar hoger niveaus wordt gecreëerd en die basis verdwijnt dus nu. Waar moeten startende teams en rijders nu de stiel leren?
Blijven over de BTCS en de herboren Belcar. Laten we beginnen met de BTCS. Het Belgian Touring Car Championship blijft in grote lijnen zoals het was en kan in 2010 hopelijk de groeitendens van 2009 doorzetten en misschien wel het niveau van 2007 opnieuw bereiken. Voorwaarde is uiteraard dat de huidige topteams, zoals Kia, KS, Delahaye... blijven en dat er nog enkele mooie nieuwkomers à la DVB Racing, dat in 2010 een Mégane zal inzetten, bijkomen. De kalender verliest een meeting – van zeven naar zes meetings -, wat gezien de huidige financiële context zeker niet slecht is, maar voor het overige is continuïteit dus troef. BTCS zou zo wel eens het topkampioenschap van ons land kunnen worden.
Wat met de Belcar? Het nieuwe GT-kampioenchap erft een oude naam en is een mix van de huidige Belgian GT – zo wordt de indeling in D1, D2 en D3 behouden – met de raceformats van de Dunlop Endurance Cup, gaande van 2 uur tot 10 uur. En hier wringt het schoentje misschien wel. Want de promotoren willen de GT3-klasse als referentiecategorie behouden, maar deze wagens zijn noch technisch, noch financieel voor het langere werk gemaakt.
“GT3 is voor ons land te duur”, liet Christian Lahaye recent nog optekenen, dus is deze dure wagens in langere races laten uitkomen eigenlijk een paradox, een dure paradox. Enkele van de oude en nieuwe GT3-topteams hebben zich ondertussen al kritisch over het nieuwe kampioenschap uitgelaten.
Anderzijds krijgen we wel weer wat meer gevulde startvelden, wat per definitie positief is en misschien komt de GT4-klasse eindelijk tot ontplooing.
Rest ook de vraag of alle teams uit de Dunlop Endurance Cup gelukkig zijn met een overstap naar het nationale niveau en we moeten ons zelfs de vraag stellen of al die teams überhaupt wel hun plaats op het nationale niveau hebben? Anderzijds kan het voor jonge, dynamische teams ook een springplank naar meer zijn, want ook teams als SRT, ProSpeed... begonnen ooit in wat toen nog de oude Belcar was en spelen nu vooraan op internationaal niveau mee.
Misschien had een revolutie in plaats van een evolutie wel een alternatief kunnen vormen. Een nationaal GT4-kampioenschap naar Nederlands model en daarnaast de Dunlop Endurance Cup behouden, vergde meer moed, risico en werk, maar was op langere termijn misschien wel een goed alternatief geweest. Afwachten dus maar.
Resten er de alarmerende geruchten over het verdwijnen van de Renault Clio Cup, waardoor de laatste der sprintkampioenschappen van de Belgische kaart zou verdwijnen. Misschien vormen een mogelijke nieuwe cup of de Legend Cars een oplossing?
Hopelijk baart het autosportseizoen 2009 nog twee mooie kampioenen op 24 en 25 oktober en vormt een lange en koude winter de voorbode van de renaissance van onze circuitsport.
Het heeft er toch even gestaan?!
Is dit dan nogal gebeurd, aangezien er "Opnieuw" als eerste post in uw staat...
Ja met een ITV van Christian Lahaye
Mooie quote:
"A final word directed at the promoters from the dsc Editor
DSC and its predecessor sites have covered Belcar and Belgian GT for well over a decade. We've celebrated its triumphs and we've tried to offer constructive comment when things have been more difficult.
A sensible promoter will value the more direct engagement that unfettered media coverage brings - We owe it to our readers to report it as we see it. We'll continue to do just that in Belcar's new era. "
Opnieuw een artikel dat de eigenaars van autosport.be niet willen zien verschijnen:
De afgelopen weken is er heel wat water naar de zee gevloeid en niet in het minst via de hoofdkwartieren van de Belgische autosportfederatie, de circuitpromotoren en Circuit Zolder. De grote revolutie in de nationale circuitracerij is er uiteindelijk niet gekomen, maar het is misschien toch even tijd om na alle persberichten de zaken even in perspectief te plaatsen.
Een eerste grote verandering is het verdwijnen van het regionale VAS kampioenschap, (lees de Dunlop Endurance Cup) en het Franstalige ASAF uithoudingskampioenschap. Het Dunlop-kampioenschap ontstond in 2008, kende veel bijval en was een prima platform voor de amateurautosport. Het verdwijnen van wat de opvolger van de Touring Cup was en diens Franstalige tegenhanger zou op termijn wel eens negatieve invloed kunnen hebben. Waarom?
Iedere sport heeft een basis en instapniveau nodig, waaruit een doorstroom naar hoger niveaus wordt gecreëerd en die basis verdwijnt dus nu. Waar moeten startende teams en rijders nu de stiel leren?
Blijven over de BTCS en de herboren Belcar. Laten we beginnen met de BTCS. Het Belgian Touring Car Championship blijft in grote lijnen zoals het was en kan in 2010 hopelijk de groeitendens van 2009 doorzetten en misschien wel het niveau van 2007 opnieuw bereiken. Voorwaarde is uiteraard dat de huidige topteams, zoals Kia, KS, Delahaye... blijven en dat er nog enkele mooie nieuwkomers à la DVB Racing, dat in 2010 een Mégane zal inzetten, bijkomen. De kalender verliest een meeting – van zeven naar zes meetings -, wat gezien de huidige financiële context zeker niet slecht is, maar voor het overige is continuïteit dus troef. BTCS zou zo wel eens het topkampioenschap van ons land kunnen worden.
Wat met de Belcar? Het nieuwe GT-kampioenchap erft een oude naam en is een mix van de huidige Belgian GT – zo wordt de indeling in D1, D2 en D3 behouden – met de raceformats van de Dunlop Endurance Cup, gaande van 2 uur tot 10 uur. En hier wringt het schoentje misschien wel. Want de promotoren willen de GT3-klasse als referentiecategorie behouden, maar deze wagens zijn noch technisch, noch financieel voor het langere werk gemaakt.
“GT3 is voor ons land te duur”, liet Christian Lahaye recent nog optekenen, dus is deze dure wagens in langere races laten uitkomen eigenlijk een paradox, een dure paradox. Enkele van de oude en nieuwe GT3-topteams hebben zich ondertussen al kritisch over het nieuwe kampioenschap uitgelaten.
Anderzijds krijgen we wel weer wat meer gevulde startvelden, wat per definitie positief is en misschien komt de GT4-klasse eindelijk tot ontplooing.
Rest ook de vraag of alle teams uit de Dunlop Endurance Cup gelukkig zijn met een overstap naar het nationale niveau en we moeten ons zelfs de vraag stellen of al die teams überhaupt wel hun plaats op het nationale niveau hebben? Anderzijds kan het voor jonge, dynamische teams ook een springplank naar meer zijn, want ook teams als SRT, ProSpeed... begonnen ooit in wat toen nog de oude Belcar was en spelen nu vooraan op internationaal niveau mee.
Misschien had een revolutie in plaats van een evolutie wel een alternatief kunnen vormen. Een nationaal GT4-kampioenschap naar Nederlands model en daarnaast de Dunlop Endurance Cup behouden, vergde meer moed, risico en werk, maar was op langere termijn misschien wel een goed alternatief geweest. Afwachten dus maar.
Resten er de alarmerende geruchten over het verdwijnen van de Renault Clio Cup, waardoor de laatste der sprintkampioenschappen van de Belgische kaart zou verdwijnen. Misschien vormen een mogelijke nieuwe cup of de Legend Cars een oplossing?
Hopelijk baart het autosportseizoen 2009 nog twee mooie kampioenen op 24 en 25 oktober en vormt een lange en koude winter de voorbode van de renaissance van onze circuitsport.
Het kan raar lopen in een mensenleven ;) Bovenstaande quote sluit precies aan hoe ik de toekomst zie en in bepaalde mate op dit forum heb "geplubiceerd". Toekomst op korte termijn (2010) ziet er misschien mooi uit maar wie verder kijkt ziet alleen maar diepe dalen en andere nare visioenen.
Wat zijn forums toch mooi, een vrij geluid mag hier nog gelezen worden. Dat forums macht hebben? 100% zeker, afhankelijk van hoe bepaalde gesprekken op 19 oktober verlopen zal ik na die datum mijn "memoires" wereldkundig maken. Als het positief verloopt dan is het een zachte versie :) Negatief? Alle details, namen & adressen plemp ik zo op het net ;) Mensen mogen gerust vertellen dat ik een klootzak of eikel eerste klas ben. Geen probleem, maar als ik onterecht word beschuldigd dan komt een ander Markje om de hoek kijken. Voor de personen die het aangaat: U bent gewaarschuwd.
Terug naar de toekomst van de circuitsport in BE. De aanwas en continuiteit voor BE is in gevaar. Autosport is een bedrijf, coureur/team zijn de klanten. Elk gezond bedrijf moet ieder jaar een bepaald percentage aanwas hebben van nieuwe klanten. Bestaande klanten verdwijnen naar de concurrent (lees: de vrouw, kinderen, etc) en sommige klanten overlijden/stoppen (lees: geldgebrek, marktomstandigheden, minder sponsors, failliet etc). Je moet dus nieuwe klanten winnen om je onvermijdelijke verlies te compenseren. Ook al ben je nog zo goed, er gaan altijd klanten verloren.
Zie de situatie in BE voor Autosport vanaf 2010: Er ligt wel een verdomd hoge drempel om in te stappen. Per direct krijg je drie dagen wedstrijd voor je kiezen. De aanwas van nieuwe teams/coureurs zal minimaal zijn. Vanaf 2011 ga je die pijn voelen. Je mist dus een regionale/provinciale instapklasse, de voedingsbodem is dus zeer mager voor de toekomst voor de aanwas.
Kijk ik naar mezelf. Stel: ik wil racen in de situatie waarin ik nu verkeer. Ja, een racewagen (Clio, generatie enkele edities terug) kan ik kopen. Operationele kosten lukt ook nog wel met een aangepaste levenstijl, wellicht nog enkele bevriende relaties die me een paar honderd euro geven in het kader van relatie-management ;) Vrienden en bekenden die han- & spandiensten leveren op een zondagmorgen leveren lukt me ook nog wel. Ja, ik ga van start in de Zolder Sprinters Cup. Op die manier leer ik het wereldje en de contacten. Afhankelijk van mijn capaciteiten kan ik mezelf ontwikkelen tot een deelnemer aan de Zolder Touring Cup (DSMEC) en heel misschien op een langer tijdstraject tot de Belcar.
2010? Meteen van start in de Belcar? Ik mis simpelweg twee elementaire leerstappen! Anders gezegd: ik kom nooit aan racen toe! Wederom een prospect verloren voor de circuitsport ;) Geef mijn centjes wel ergens anders uit :)
Uiteindelijk graaft de RACB op deze manier haar eigen graf m.b.t. circuitsport en het voortbestaan van Zolder & Spa. Niemand kan alleen leven van internationale meetings. De komende jaren zal het percentage bedrijfs-incentives drastisch afnemen. Trackdays gaan op geen enkele manier de leemte opvullen van ontbrekende bedrijfs incentives en weinig opleverende nationale meetings gezien het verwachte aantal deelnemers.
Wie gaat dit gat opvullen? Na dit epistel ingetikt te hebben ga ik geloof morgens eens bellen met een bepaalde meneer in NL. Ga ik eens voorstellen om een BE filiaal te openen.
Drivejay
14-10-2009, 23:36
2010? Meteen van start in de Belcar? Ik mis simpelweg twee elementaire leerstappen! Anders gezegd: ik kom nooit aan racen toe! Wederom een prospect verloren voor de circuitsport ;) Geef mijn centjes wel ergens anders uit :)
QUOTE]
Mark,
je vergeet de BHC, een echte sprintersklasse en betaalbaar. In klasse 3 mogen youngtimers (Golf, BMW 3 reeks etc) meerijden. Hoeft echt niet duur te zijn en perfect als leerschool.
Mvg
Jerry
Blijkbaar stelt niemand zich de vraag WAAROM de VAS geen organisatie meer doet (tip : of mag doen) op het circuit ? Misschien ligt in dat antwoord wel de sleutel waarom er geen opstapklasse meer is. Daarover is blijkbaar niets of niet veel over bekend. Ik heb er alleszins nergens iets over gelezen....
C U
Blijkbaar stelt niemand zich de vraag WAAROM de VAS geen organisatie meer doet (tip : of mag doen) op het circuit ? Misschien ligt in dat antwoord wel de sleutel waarom er geen opstapklasse meer is. Daarover is blijkbaar niets of niet veel over bekend. Ik heb er alleszins nergens iets over gelezen....
C U
omdat de RACB heeft beslist dat enkel zij licenties mogen uitdelen en alle andere wedstrijdne dus piraatwedstrijden zijn.
Dries DS
15-10-2009, 08:07
omdat de RACB heeft beslist dat enkel zij licenties mogen uitdelen en alle andere wedstrijdne dus piraatwedstrijden zijn.
Neen dus, compleet naast de kwestie :no:
Volgens informatie uit een toch wel zeer betrouwbare bron zijn circuitwedstrijden onder VAS of ASAF vanaf 2010 niet uitdrukkelijk verboden. Maar vanaf 2010 mogen deze wedstrijden geen directe of indirecte concurrentie vormen met de nationale kampioenschappen Omloop.
tarzancorner
15-10-2009, 08:26
Huub V.? ;)
Zal niet zo gauw gebeuren ivm de problemen die de DNRT heeft met Zolder. Er waren de afgelopen keer problemen met de geluidsnorm,teams willen
niet meer komen,op spa mogen door de weeks geen wedstrijden gereden
worden, alleen testen of vrij rijden.
In het weekend Zolder of spa af te huren is gewoon te duur.
Wat betreft GT3 deze doen het toch niet zo slecht, de 24 van zolder
is gewonnen door een GT3 en op spa verrasten de AUDI R8 toch ook.
Was Skylimit events niet bezig met een opstapklasse?!
Bart.Vandecavey
15-10-2009, 09:19
Wat betreft GT3 deze doen het toch niet zo slecht, de 24 van zolder
is gewonnen door een GT3 .
Dat was een GT2 van de vorige generatie met een GT3 krachtbron...
En die Audi was al meer een GT1 2010
Neen dus, compleet naast de kwestie :no:
Volgens informatie uit een toch wel zeer betrouwbare bron zijn circuitwedstrijden onder VAS of ASAF vanaf 2010 niet uitdrukkelijk verboden. Maar vanaf 2010 mogen deze wedstrijden geen directe of indirecte concurrentie vormen met de nationale kampioenschappen Omloop.
Met andere woorden: De RACB eist een monopolie op. Niet gezond voor de autosport in België :no:
Mark,
je vergeet de BHC, een echte sprintersklasse en betaalbaar. In klasse 3 mogen youngtimers (Golf, BMW 3 reeks etc) meerijden. Hoeft echt niet duur te zijn en perfect als leerschool.
Mvg
Jerry
Dat klopt voor een gedeelte maar ook hiervoor moet je eerst de "nationale zooi" in huis halen. Dat lijkt me voor veel mensen toch een grote drempel.
Met andere woorden: De RACB eist een monopolie op. Niet gezond voor de autosport in België :no:
Zowel Ottooke als Dries DS als Raceboy hebben een punt.
Maar mij gaat het er over WAAROM dat alles zo loopt. En daarop vind ik nergens een antwoord. Het antwoord is bij sommigen bekend maar ze maken of durven het niet bekend te maken, mijn gedacht.
C U
Het antwoord is bij sommigen bekend maar ze maken of durven het niet bekend te maken, mijn gedacht. C U
Tja, is niet echt ver te zoeken hoor Pascal.
Tja, is niet echt ver te zoeken hoor Pascal.
Dat weet ik ook wel... Ik zoek ook (niet meer)... Ik stel ook de vraag niet meer...
Ik stel gewoon vast.
C U
Drivejay
17-10-2009, 18:28
Dat klopt voor een gedeelte maar ook hiervoor moet je eerst de "nationale zooi" in huis halen. Dat lijkt me voor veel mensen toch een grote drempel.
Ik heb de overstap gemaakt dit seizoen (met de BHC) en eerlijk gezegd heb ik weinig of geen veranderingen vastgesteld. We rijden nog altijd met dezelfde autos en dezelfde reglementen.
Ik blijf erbij, als je graag rijdt en een klein buget hebt is de BHC klasse 3 een goed begin.
klopklop1
18-10-2009, 23:06
Moest Skylimit Events nu met een opstapklasse op de proppen komen zou dit misschien wel een mooie oplossing zijn.
Maar mij gaat het er over WAAROM dat alles zo loopt. En daarop vind ik nergens een antwoord. Het antwoord is bij sommigen bekend maar ze maken of durven het niet bekend te maken, mijn gedacht.
C U
Of ze worden door een bepaalde promotor monddood gemaakt?
Of ze worden door een bepaalde promotor monddood gemaakt?
Denk het niet Joost. Volgens mij zijn we gewoon slim genoeg om de vuile was van anderen niet buiten te hangen om in het belang van de sport volgend jaar nog iets te hebben in Zolder en Francorchamps. Met het verspreiden van onjuiste informatie of het naar buiten willen brengen van belangrijk info, juist om uw eigen gelijk te kunnen halen t.o.v. sommige mensen bereik je niets.
Of toch... jawel, een hoop zever en mensen die zich in hun gat gebeten voelen en de autosport nog meer schade kunnen aanrichten als wat ze nu al gedaan hebben.
EN Joost, jij bent toch ook perfect geplaatst om op Pascal zijn vraag te antwoorden. Ipv dan af te geven op anderen, wees man en vertel je ding. Ik echter zou graag volgend jaar nog eens op circcuit komen dus... ik laat de eer aan jou.
Beste Dries Heyman
ik heb geen onjuiste info naar buiten gebracht, gewoon de zaken geschreven zoals ze zijn en dat mag niet, punt. Maar gelukkig zijn er heel wat mensen met gezond verstand die wat er nu gebeurt wel goed inschatten. Dat stemt me positief.
groeten
Hey Joost,
Wees er maar zeker van dat ook ik het ganse verhaal verre van leuk vind. Maar soms moet een mens al eens op zijn tanden bijten om de dingen die hij eigenlijk zou willen zeggen, door te slikken en rustig voor hem/haar te houden. Wat er de laatste maanden gebeurd is, is gewoon spijtig voor de sport. De door jou aangehaalde promotor steeds met de vinger wijzen is niet fair. Hij heeft alles gedaan wat binnen de mogelijkheden lag om de boel te houden zoals het is. Is voor een deel gelukt, maar geloof me, niet echt zoals het in ons draaiboek stond voor 2010.
Niemand hoeft zich persoonlijk gepakt te voelen. Jij hebt je job gedaan, wij de onze, en ik denk dat dit het best haalbare scenario (was)is voor iedereen. Is iedereen daar gelukkig mee? Ik denk het niet, maar tja, wat doen we er aan? Blijven bleiten en zeggen dat het vroeger beter was, of hard werken en gaas geven om nu te beginnen knokken voor 2010?
Begraaf je strijdbijl en voorgevoelens t.o.v. bepaalde personen Joost. Werk constructief mee aan de toekomst en je zal zien dat iedereen er beter kan van worden, ja, ook jij.
Nu Damiaan n'een heiligen is weet ik wat me doen staat de komende 150 jaar :)
Volgend jaar een nieuw team in de Belcar: Level Racing, met 2 Porsche 997 cup. Oprichters zijn Olivier Muytjens en Ralph Fraipont
www.autosport.be
fenixracing
28-10-2009, 21:49
Maar er verdwijnt eentje. JD comp ze hebben alles te koop aangeboden.
2x lambo en 1x porsche rs.
http://www.racecarsdirect.com/listing/27116/Lamborghini_Gallardo_GT3.html#SlideFrame_1
Het was al in het persbericht te lezen dat Joost Vollebergh zijn lambo te koop zou zetten.
Ik zou graag terug racen in een omgeving waar je als amateurrijder ook een kans maakt op een zege en had gehoopt op een koerswijziging voor volgend seizoen. Maar ook de nieuwe promotoren hebben het blijkbaar niet begrepen en hun project voor volgend seizoen zegt me niets.
Wat ik mij hierbij af vraag, is waarom hij dan al 2jaar met die lambo rondrijd, en dan niet een volledig seizoen DSMEC reed, want dit was toch goedkoper en er rijden meer amateur-rijders.
Het was al in het persbericht te lezen dat Joost Vollebergh zijn lambo te koop zou zetten.
Wat ik mij hierbij af vraag, is waarom hij dan al 2jaar met die lambo rondrijd, en dan niet een volledig seizoen DSMEC reed, want dit was toch goedkoper en er rijden meer amateur-rijders.
ik denk een seizoen touringcup rijden met lambo nie goedkoper zal zijn,
Ik heb ook niks gezegd van de lambo te gebruiken in de DSMEC. Er zijn een paar wedstrijden gereden met de Porsche, en daar draaide ze wel voorin mee...
fenixracing
29-10-2009, 09:54
Ik hoop alleen dat iemand ze overneemt en volgende jaar er mee aan de start staat.
Thomaske
31-10-2009, 14:21
Maar er verdwijnt eentje. JD comp ze hebben alles te koop aangeboden.
2x lambo en 1x porsche rs.
http://www.racecarsdirect.com/listing/27116/Lamborghini_Gallardo_GT3.html#SlideFrame_1
Of JD Competition er volledig mee stopt kan weet ik niet. Maar heel veel teams hebben tijdens het seizoen of bieden na het seizoen hun wagens te koop aan.
Dit om dan eventueel te kunnen investeren in een nieuwe wagen.
Als ik me niet vergis staan de wagens van First Motorsport dag-in dag-uit te koop. Als één van deze verkocht wordt dan bekijkt Jo Jamers of er iets in vervanging kan komen en deze dan tevens verhuurd kan worden..
Mvg
Coach Ep
09-11-2009, 17:46
Hebben we deze gemist?
http://www.pitstop.tv/2009/09/24/belgische-campagne-in-2010-voor-w-racing-team-met-twee-audis-r8-lms/
goed (oud) nieuws! :)
Hebben we deze gemist?
http://www.pitstop.tv/2009/09/24/belgische-campagne-in-2010-voor-w-racing-team-met-twee-audis-r8-lms/
goed (oud) nieuws! :)
Ik heb dat toen gelezen op autosport.be maar het is inderdaad hier niet verschenen. :)
Bart.Vandecavey
25-11-2009, 12:03
First verkoopt zijn Cup S...
http://www.racecarsdirect.com/listing/27875/Porsche_GT3_Cup_S_2008.html
inderdaad, en ook de gt4 staat te koop op dsmec site
En op autosport.be zijn de nieuwe klasses te vinden.
Wat opvalt is de GT3/B klasse die er is voor uitgehomologeerde GT3-wagens. Dit is volgens mij wel goed gezien door de organisatoren.
En dan de GT open klasse:
Categorie 4 “GT Open” 3500cc
Wagens van het type GT, die behoorden of konden behoren tot de Mediagroep Van Dyck Belcar 2004-2007 en/of tot de Belgian Touring Car Series 2003-2006 en/of het Belgian SRO Championship 2008 en/of DSMEC 2008-2009; deze worden enkel toegestaan na voorlegging en goedkeuring van een technisch dossier op basis van het technische reglement BEC 2010.
Mijn vraag dan, mogen de oude gt1 en gt2 wagens toch terugmeedoen, want ik dacht dat de viper enz... niet meer zouden toegelaten worden.
En wat valt er het meeste op... de normtijd: Circuit Zolder: 1’32”50, Spa-Francorchamps: 2’23”50.
Bart.Vandecavey
23-12-2009, 23:11
En wat valt er het meeste op... de normtijd: Circuit Zolder: 1’32”50, Spa-Francorchamps: 2’23”50.
Dat zijn wel heel rappe tijden.
Wat mij opviel was dat er een geluidsnorm is van 107db terwijl een GT3 niet mag aangepast worden.
Wow, die tijden trekken toch op niets?? En normtijd van 1:32:5 op Zolder voor een oude GT2...daarmee heb je kans om de GT3's op een hoopje te rijden :rolleyes:.
Verder wel prachtig nieuws van bij Prospeed:
En FIA-GT3, nous engagerons deux nouvelles Porsche 911 GT3-R, qui est la nouvelle référence de la catégorie, croyez-moi... Ces deux voitures seront également engagées en Belgique, dans le Belcar Endurance ».
Twee GT3-R's voor Belcar :applaus:! Mijn dag kan niet meer stuk! Ik kijk er nu al naar uit om die juweeltjes aan het werk te zien :).
tarzancorner
22-01-2010, 08:58
Het Brits GT zal samen met de Belcar een 2,5 uurs race rijden op 4 en 5 juni
op spa,voorprogamma 12 hours BTCS tevens rijdt die dag de het
Europees FIAGT4 zijn races.
Het Brits GT zal samen met de Belcar een 2,5 uurs race rijden op 4 en 5 juni
op spa,voorprogamma 12 hours BTCS tevens rijdt die dag de het
Europees FIAGT4 zijn races.
Klinkt als een leuke zaterdag. Ben ik mis als ik zeg dat ik de laatste weken verdomd weinig nieuws hebben kunnen lezen over de Belcar en/of deelnemers?
crosserke
22-01-2010, 23:20
Klinkt als een leuke zaterdag. Ben ik mis als ik zeg dat ik de laatste weken verdomd weinig nieuws hebben kunnen lezen over de Belcar en/of deelnemers?
Ik was daar ook al aan het denken.Veel wagens te koop en veel teams die twijfelen lijkt me.Zou de crisis zich dit jaar pas echt laten voelen in autosportland?
Mattiallemakki
22-01-2010, 23:37
zolang er geen officieel reglement bekend is en inschrijvingsformulier voor handen is houden teams zich stil. het is natuurlijk ook wel een beetje vreemd dat het bijna februari is en er niets bekend is, hoe moet je eenn sponsor overtuigen dat hij geld in iets moet steken wat er eigenlijk niet is?
Nonkel Vroem
23-01-2010, 22:01
....opgevangen in de gang... dus niet als waarheid....maar waar rook is ... het inschrijvingsgeld zou X2 gaan van Dulopcup vorig jaar..(=10 000euro)
Een poging om de amateurs op een andere manier aan de kant te zetten?
zullen zien...
Mattiallemakki
24-01-2010, 11:59
Het inschrijfgeld voor de DSC is ook bijna 10.000 € (naar verluidt stromen de inschrijvingen daar niet echt binnen), alleen rij je daar twee wedstrijden meer. echter zijn het wel maar races van maximaal een uur. Alles bij elkaar vind ik het niet echt te veel, tenslotte is bijna ieder Belcar team een amateur team. De grote mannen zullen wel 1 a 2 vaste personeelsleden in dienst hebben maar dan houdt het echt op.
Range Rover
24-01-2010, 16:06
....opgevangen in de gang... dus niet als waarheid....maar waar rook is ... het inschrijvingsgeld zou X2 gaan van Dulopcup vorig jaar..(=10 000euro)
Een poging om de amateurs op een andere manier aan de kant te zetten?
zullen zien...
Toerisme zou rond de 6500 euro en GT rond de 8500 euro inschrijving liggen, hopelijk zit daar dan één of andere bandenset bij... Reglementen moeten eind deze maand vrijgegeven worden normaal... Blijkbaar nog geen zekerheid hierover...
Welke site gaat overigens de officiele site worden van de Belcar?
belcar.com? belgiangt.com?
belcar.com natuurlijk de hesjes voor de teams hebben ze al ;)
Zeker nog met die Castrol logo's ;)
Lagrange & Heyer testen bij Reiter Engineering
Als dit verhaal een vervolg krijgt wordt het ongetwijfeld de Belcar!
http://autosport.be/news/2010/01/25/LagrangeHeyerTestenBijReiterEngineering
.....
Toerisme zou rond de 6500 euro en GT rond de 8500 euro inschrijving liggen, hopelijk zit daar dan één of andere bandenset bij... Reglementen moeten eind deze maand vrijgegeven worden normaal... Blijkbaar nog geen zekerheid hierover...
Inderdaad, toen Michelin 3 jaar geleden hoofleverancier was kregen we als ik mij niet vergis 2 of 3 bandensets. Tel dan nog maar eens uit wat het inschrijvingsgeld is...
Nonkel Vroem
27-01-2010, 00:50
ja maar toen was het geen "crisis" ! denk dat het ietsje anders zal worden.
ja maar toen was het geen "crisis" ! denk dat het ietsje anders zal worden.
Zou kunnen dat dit een invloed heeft, we'll see. Nu, als het 6.500,00 eur inschrijving zou zijn voor de Tourismewagens dan vind ik het persoonlijk nog meevallen.
Gaan we MSE terug zien in de Belcar?
Als ik mij goed herinner hebben ze in elk geval een zitje in de aanbieding op de website van de DSMEC :).
Yes yes... met 2 wagens...
De BMW Coupé die op dit moment gebouwd wordt, voor Peter Beckers en ikzelf, meer details volgen ;-). De 1-serie GTR waar we in 2009 vice-kampioen mee werden in klasse 3 wordt ook ingezet mits het vinden van piloten...
En VS Senior? Gaat hij ook nog rijden?
En VS Senior? Gaat hij ook nog rijden?
Hij zal bij de langere wedstrijden mee inspringen op 1 van beide wagens...
Blademan
30-01-2010, 13:35
Weet er iemand iets meer omtrent teams die zouden deelnemen in de laagste toerisme klasse tot 2500cc, de vroegere DSMEC klasse 4?
Xsara_VTS
30-01-2010, 18:52
Vandaag gezien op de international Racingshow in Luik.
Maserati GT GT3 (2010 Belcar) :drewl:
http://www.pixentral.com/hosted/1rEIOzsbsguE8HICwP4BjTHwlsZzp_thumb.jpg (http://www.pixentral.com/show.php?picture=1rEIOzsbsguE8HICwP4BjTHwlsZzp) http://www.pixentral.com/hosted/1o9i8njIaDMFV1BAE7ihLOOuc8saJ91_thumb.jpg (http://www.pixentral.com/show.php?picture=1o9i8njIaDMFV1BAE7ihLOOuc8saJ91) http://www.pixentral.com/hosted/171JaX0Uh6f70v9gyQEZnc5R2Zwy_thumb.jpg (http://www.pixentral.com/show.php?picture=171JaX0Uh6f70v9gyQEZnc5R2Zwy)
http://www.pixentral.com/hosted/1nkynsZwR92DnP9jjEPCAtoulRTqPT0_thumb.jpg (http://www.pixentral.com/show.php?picture=1nkynsZwR92DnP9jjEPCAtoulRTqPT0)
Mattiallemakki
30-01-2010, 19:56
Beste Blademan
kijk eens op http://www.belgiangt.com/nl lees het "nieuws"stuk van 27-12-2009 en je weet het.
wie gaat met die maserati rijden?
Thomaske
30-01-2010, 23:24
Beste Blademan
kijk eens op http://www.belgiangt.com/nl lees het "nieuws"stuk van 27-12-2009 en je weet het.
wie gaat met die maserati rijden?
Sarah Bovy, staat op de laatste foto.
Op TVL vertelde Kumpen dat hij het belgisch kampioenschap gaat rijden, belcar dus waarschijnlijk. + 24u van Le Mans, Spa en Zolder
Een mogelijke kandidaat, ze hebben de werkplaats al bijna op het circuit van Spa liggen:
Das erste Exemplar des Gallardo LP560 GT3 wird Argo Racing Anfang Februar erhalten. Bis zum Saisonstart der FIA-GT3 Europa-Meisterschaft am ersten Maiwochenende im britischen Silverstone hat Technikchef Werner Schröder bereits ein umfangreiches Testprogramm ausgearbeitet. Dazu werden auch Einsätze unter realen Bedingungen in der Belcar-Serie gehören. Ebenso ist geplant, das 24 Stunden Rennen von Spa-Francorchamps zu absolvieren.
http://www.gt-eins.at/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=4771&Itemid=1
Thomaske
31-01-2010, 12:22
Op TVL vertelde Kumpen dat hij het belgisch kampioenschap gaat rijden, belcar dus waarschijnlijk. + 24u van Le Mans, Spa en Zolder
Is al langer gekend RKG. Hij krijgt zijn budget voor het WK GT1 niet rond en rijdt dus de Belcar met een Audi R8 LMS GT3.
Mvg
Benieuwd wie zen teamgenoot wordt
Is al langer gekend RKG. Hij krijgt zijn budget voor het WK GT1 niet rond en rijdt dus de Belcar met een Audi R8 LMS GT3.
Mvg
Ik had het nog nergens gelezen, behalve dan van de budgetten voor het WK, daarom dat ik het even poste.
Blademan
31-01-2010, 17:47
heb misschien m'n vraag foutief gesteld. Ik wou weten of er al effectief teams gekend zijn die zullen rijden in cat. 3 toerisme.
Vorig seizoen reden we DSMEC klasse 4, en zullen dit jaar hoogstwaarschijnlijk deelnemen aan Belcar.
Maar van 'n aantal teams die vorig jaar ook in klasse 4 reden heb ik vernomen dat ze het niet meer zien zitten met de komst van de snellere wagens, dus vragen we ons af of het nog wel te doen zal zijn.
Probleem is dat er weinig alternatieven zijn voor ons...
Benieuwd wie zen teamgenoot wordt
Vele namen worden genoemd... Franchi, Vosse, Longin, Mollekens...
bart VDB
31-01-2010, 20:34
heb misschien m'n vraag foutief gesteld. Ik wou weten of er al effectief teams gekend zijn die zullen rijden in cat. 3 toerisme.
Vorig seizoen reden we DSMEC klasse 4, en zullen dit jaar hoogstwaarschijnlijk deelnemen aan Belcar.
Maar van 'n aantal teams die vorig jaar ook in klasse 4 reden heb ik vernomen dat ze het niet meer zien zitten met de komst van de snellere wagens, dus vragen we ons af of het nog wel te doen zal zijn.
Probleem is dat er weinig alternatieven zijn voor ons...
Je zult in ieder geval veel in de spiegels moeten kijken en zowat meerijden voor spek en bonen. Wij ook als we al meerijden. Daarom blijft momenteel alles voor mij (voor ons) een open vraag.
Alternatieven zijn er wel, zowel in het binnenland als in het buitenland.
Maar inderdaad. Voor de 2 liters is het moeilijk. Nodig maar iemand uit en na 3 toeren wordt je gedubbeld door zowat ierdereen. Je racet tegen enkele auto's van de eigen klasse, de rest is een "pak" sneller. Het verschil gaat (te) groot zijn. De gemiddelde toeschouwers gaan zich de vraag stellen wat die auto's tussen al dat groot geweld zitten te doen. We zien wel... Misschien komen we ook wel ... met grote achteruitkijkspiegels!
Mattiallemakki
31-01-2010, 20:48
Ik denk dat er wel degelijk genoeg auto's zullen meedoen in de 2 liter klasse! Als je DSC wilt rijden dan mag je heel hard aan de auto gaan sleutelen om uberhaubt de snelle BMWs bij te houden. Daar zijn kun je met bijvoorbeeld een Clio helemaal niets beginnen. Als je kijkt hoe spannend sommige wedstrijden waren in deze klasse afgelopen jaar kan ik me niet voorstellen dat er veel teams zullen wijken. Misschien komen er wel van de DSC naar de BELCAR.
Vele namen worden genoemd... Franchi, Vosse, Longin, Mollekens...
En het is Franchi geworden:
Het nieuwe Belgische team WRT neemt deel aan de Belcar 2010 met twee exemplaren van de Audi R8 GT3 LMS. Pilotenduo’s van dienst zijn Anthony Kumpen/Grégory Franchi en Bert Longin/François Verbist.
Rest op autosport.be
http://www.autosport.be/news/2010/02/01/KumpenFranchiLonginVerbistMetAudiR8Gt3LmsVanWrtInB elcar2010
klopklop1
01-02-2010, 19:49
WRT racing heeft de bezetting op de 2 Audi R8 LMS beknendgemaakt.
Met enerzijds Longin-Verbist en anderzijds Kumpen-Franchi hebben we al 2 schitterende inschrijvingen.
Benieuwd wat First Motorsport gaat doen.
Bart.Vandecavey
02-02-2010, 14:58
Westend racing Porsche staat te koop
http://www.racecarsdirect.com/listing/29192/PORSCHE_997_GT3_CUP_07__AS_NEW_0km_body.html
Ze hebben een cup s gekocht misschien voor de Belcar...
Dat is die Porsche waar ze dat vreselijke ongeluk mee hebben gehad in Zolder?
Bart.Vandecavey
02-02-2010, 15:28
Dat is die Porsche waar ze dat vreselijke ongeluk mee hebben gehad in Zolder?
met een nieuwe kas...
dat zou die moeten zijn ja:
* winner car in Belgian GT div.3 ´09
* Rebuilt in Jan´10 to original Carrera Cup spec
Hopelijk zien we hen terug in de Belcar. Vond het een sympathiek team. :)
Tim Verbergt en Eddy Renard gaan met een Aston Martin DBRS9 deelnemen aan de Belcar 2010.
Bron : Peter Baert ( Pitstop tv )
En mogelijk ook een tweede wagen(GT3 of GT4)
@Mods,
graag berichten 125 en 127 verplaatsen naar deze thread: http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?p=255559
Mattiallemakki
03-02-2010, 21:08
Best grappig dat al deze teams zich inschrijven voor een klasse waar nog steeds geen reglement van bekend is. Eind januari zou dit uitkomen maar denk dat het eind februari wordt? Zou de samenwerking tussen BTSC en BELCAR toch niet zo soepel verlopen?
Best grappig dat al deze teams zich inschrijven voor een klasse waar nog steeds geen reglement van bekend is. Eind januari zou dit uitkomen maar denk dat het eind februari wordt? Zou de samenwerking tussen BTSC en BELCAR toch niet zo soepel verlopen?
Ik heb thans meer vertrouwen in de nieuwe organisatie dan iedereen de de 'Belcar' de afgelopen 10 jaar georganiseerd heeft.
Ik heb thans meer vertrouwen in de nieuwe organisatie dan iedereen de de 'Belcar' de afgelopen 10 jaar georganiseerd heeft.
Daar kan ik min of meer inkomen Bart. Maar het is toch "godgeklaagd" dat ze altijd zolang treuzelen met het publiceren van de definitieve reglementen. Akkoord de fundaties zijn gekend maar de afwerking nog niet.
Blijft toch allemaal wat amateuristisch terwijl het ooit de "professionele" weg opging.
Maar ja, gedane zaken nemen geen keer...
C U
Bart.Vandecavey
04-02-2010, 21:59
Daar kan ik min of meer inkomen Bart. Maar het is toch "godgeklaagd" dat ze altijd zolang treuzelen met het publiceren van de definitieve reglementen. Akkoord de fundaties zijn gekend maar de afwerking nog niet.
Blijft toch allemaal wat amateuristisch terwijl het ooit de "professionele" weg opging.
C U
Zelfs in de F1 veranderen ze de reglementen "a fur et a mesure"...
Maar ja, gedane zaken nemen geen keer...
C U
Is inderdaad zo Pascal, de reglementen tijdig in handen krijgen is nooit een lachtertje geweest. Ik hoop dat ik mij niet zal vergissen maar ik denk wel dat we nu de professionele kant op aan het gaan zijn qua organisatie. Ze hebben tenminste al en basis laten kennen. Ik heb ooit geweten dat we de eerste communicatie qua reglementen kregen 4 weken voor de eerste koers...
Ik hoop alleen dat niet te veel teams met kleinere wagens zich zullen laten afschrikken...
gregske v
05-02-2010, 09:13
3 Vipers voor Krk en geen Jeffrey van Hooydonk...
Vraag me af wat hij gaat doen als rijder. iemand die hier omtrent iets weet?
Mattiallemakki
05-02-2010, 11:27
Ik denk dat niet alleen de kleine wagens behoefte hebben aan een reglement maar de grotere teams en wagens ook! Een GT3 kom je wel kwijt dat is geen probleem (de wagen moet toch in die configutratie blijven), maar stel je hebt de hele winter hard gewerkt aan iets inventiefs wat uiteindelijk volgens de reglementen niet mag? dan sta je toch mooi te kijken....
Zou je de KRK inschrijvingen al in het lijstje opnemen? Aangezien dit nieuws nog niet werd bevestigd vanuit het team zelf? Het bericht van Sport.be dateert namelijk al van 15 december.
En hoe kom je aan de rijdersduo's?
Zou je de KRK inschrijvingen al in het lijstje opnemen? Aangezien dit nieuws nog niet werd bevestigd vanuit het team zelf? Het bericht van Sport.be dateert namelijk al van 15 december.
En hoe kom je aan de rijdersduo's?
Als een website/journalist iets bevestigd, dan is dat voor mij persoonlijk voldoende. Mocht het uiteindelijk niet kloppen dan komt zo'n bericht terecht in de kwakkels :)
Rijdersduo's? Gewoon uit de losse pols, niets achter zoeken svp (behalve dan dat het voor mij de meest ideale combo's zouden zijn;) )
@Mods, graag bericht 5 en 6 van deze thread verplaatsen naar http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=19151
Nonkel Vroem
06-02-2010, 13:53
[QUOTE]maar stel je hebt de hele winter hard gewerkt aan iets inventiefs wat uiteindelijk volgens de reglementen niet mag? dan sta je toch mooi te kijken.... [QUOTE]
idd, bouwen aan wagen die toegelaten ging worden in DSMEC, nu...????en zitten zo vast als iets, reglement ??? tijd tikt verder, toffe gasten, ze zouden zelf eens moeten komen sleutelen !
Mattiallemakki
08-02-2010, 13:56
ik zag op www.fiagt.com dat er afgelopen vrijdag het e.e.a. hebben bekend is gemaakt omtrend de GT1 GT2 en GT3 kampioenschappen. Misschien moest de BELCAR orginisatie daarop wachten en komen ze deze week met een reglement? of ben ik harop aan het dromen?
Dat zou idd wel eens kunnen. ;)
Mattiallemakki
08-02-2010, 17:27
zie net op:
http://www.autosport.be/news/2010/02/08/Belcar2010AdSportZietDeBuiAlHangen
Dat er al meer mensen met de handen in het haar komen te zitten! ik weet niet waar AD de normtijdverhoging vandaan haalt maar ik kan me het probleem wel voorstellen. Misschien moeten de organisatoren eens gaan inzien dat het GT3 gebeuren niet van de grond af komt en het oude (2005/2006)BELCAR reglement uit de kast moeten halen om er een succes van te maken.
Zometeen heb je een paar GT3 rond racen en een paar GT1 die achteruit rijdend dezelfde rondetijden halen...
Mattiallemakki
08-02-2010, 17:35
Mijn gebeden zijn gehoor, maar kan iemand de reglementen zien???
http://www.belgiangt.com/nl/
op beide site's geen link te zien?!
Mijn gebeden zijn gehoor, maar kan iemand de reglementen zien???
http://www.belgiangt.com/nl/
op beide site's geen link te zien?!
Inderdaad, onder 'Competitors' staan nog steeds die van 2009...
936lover
09-02-2010, 22:06
Een herbevestiging:
vanina en the goose nart schijnt
Nogmaals een teken dat ARGO met zijn nieuwe Lambo's wil deelnemen aan de Belcar bij het vinden van de juiste € coureur.
Neben der EM werden wir entweder in der neuen Belcar oder dem ADAC-GT-Masters ein Engagement planen. Das hängt davon ab, für welche Meisterschaft wir zahlungskräftige Piloten finden können.“
http://www.gt-eins.at/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=4793&Itemid=1
vanina en the goose nart schijnt
Goossens ZEKER NIET bij KRK...
Goossens ZEKER NIET bij KRK...
Bron?
Zie update www.autosport.be
De reglementen zijn te vinden op het Franstalig gedeelte van de RACB site
Een samenvatting vindt u hier (http://sport.turbomagazine.be/index.php?pg=news&id=3230&lang=NL), voor de hele klos moet u naar www.racb.com, met woordenboekje FR-NL :cool:.
Nonkel Vroem
10-02-2010, 21:01
ongelooflijk, wat een boeltje...Hans had beter Belgium GT gelaten voor wat het was, nu wordt er van alles verzonnen om toch maar zeker te zijn dat een GT3 zou winnen.
Nu extra pitsstoppen, normtijden, ...om nog maar te zwijgen dat er veel wagens in 2011 niet meer zullen MOGEN starten...
Laat racen, racen zijn !
Bart.Vandecavey
10-02-2010, 22:18
ongelooflijk, wat een boeltje...Hans had beter Belgium GT gelaten voor wat het was, nu wordt er van alles verzonnen om toch maar zeker te zijn dat een GT3 zou winnen.
Nu extra pitsstoppen, normtijden, ...om nog maar te zwijgen dat er veel wagens in 2011 niet meer zullen MOGEN starten...
Laat racen, racen zijn !
Ik vind normtijden nog altijd een goed idee, eveneens het niet toelaten van GT3's in andere klassen.
Je kan anders een GT3 sneller maken en dan in GT open meerijden en algemeen winnen. Of met een wagen die een fractie kost van een GT3 ze op een hoopje rijden.
Hoeveel GT3's hebben er vorig jaar sneller gereden dan 1.33 op Zolder?
Ik vind het wel jammer dat er geen aparte klasse meer komt voor oude gt3's, denk dat dit een goedkopere oplossing was voor een aantal teams...
The Stickerman
11-02-2010, 00:04
Jongens, jongens toch,
Kom toch allemaal in Senegal rijden: al die technische problemen zijn meteen van de baan en het is hier veel mooier weer dan bij jullie!
:gas:
Nonkel Vroem
11-02-2010, 00:58
Of met een wagen die een fractie kost van een GT3 ze op een hoopje rijden.
Dat is het net...wat is daar mis mee?
De investering die teams doen....blabla...??!!
Hier wordt al op een standaard motor dircet met restricktors geschermd; want we zouden wel eens sneller kunnen zijn dan GT3....
Wat in de DSMEC NIET (!) het geval zou zijn geweest ! Als klein team hebben we dan ook wel de investering gedaan (vorig jaar voor de samensmeltingsklucht)...en kunnen we het nu afvoeren of uitwijken naar buitenland...
Jongens, jongens toch,
Kom toch allemaal in Senegal rijden: al die technische problemen zijn meteen van de baan en het is hier veel mooier weer dan bij jullie!
:gas:
Organiseer dan een wedstrijd waar ze kunnen komen rijden...
Dat is het net...wat is daar mis mee?
De investering die teams doen....blabla...??!!
Hier wordt al op een standaard motor dircet met restricktors geschermd; want we zouden wel eens sneller kunnen zijn dan GT3....
Wat in de DSMEC NIET (!) het geval zou zijn geweest ! Als klein team hebben we dan ook wel de investering gedaan (vorig jaar voor de samensmeltingsklucht)...en kunnen we het nu afvoeren of uitwijken naar buitenland...
hoeveel wagens uit de DSMEC hebben vorig seizoen op Zolder en tijd gedraaid van 1.35... volgens mij zijn deze wagens tijdens de winter niet zo snel geworden dat ze nu veel last gaan hebben van deze norm tijd in de race
Nonkel Vroem
11-02-2010, 11:38
nee, daar heb je gelijk in...maar het gaat ook over het technische reglement, er gaan veel wagens in 2011 aan kant staan, waar in DSMEC wel nog kon mee gereden worden.(investering gaat niet over 1 jaar, meestal 3 jaar)
En als je intervieuws leest, zijn er toch teams die investeren om een goede snelle wagen te bouwen en plotseling volledig aan banden worden gelegd.
Wat heeft een diesel nog voordeel als die 1 stop per uur moet maken ...
We kunnen er niets aan veranderen en zullen ons toch moeten aanpassen daar zijn we ons van bewust, maar de grote stilte van zéér véél teams zegt genoeg.
Wat heeft een diesel nog voordeel als die 1 stop per uur moet maken ...
dat je minder liters bij hebt en dus minder gewicht
Bart.Vandecavey
11-02-2010, 13:44
dat je minder liters bij hebt en dus minder gewicht
En je moet minder tanken dus minder tijdverlies in de pits
Een sterk verweer van Hans van de Ven: http://www.autosport.be/news/2010/02/10/Belcar2010OpenBriefVanHansVanDeVen
Het geklaag en gejammer van bepaalde teambazen komt me langzaam mijn neus uit. En maar klagen dat ze geen coureurs kunnen vinden. Ligt dat nu allemaal aan de nieuwe reglementen? Nee, tuurlijk niet. Sommige van die gasten hebben jarenlang schofterig veel geld verdiend aan de "gentlemen-coureurs". Dergelijke teams/bedrijven krijgen nu het deksel op de neus, klanten laten zich niet jarenlang bedotten ;) Eens krijgt men de rekening gepresenteerd, dit in combinatie met de huidige crisis versterkt dat effect alleen maar.
Wel een beetje zorgelijk in het verweer van Hans van de Ven:Dat zelfs de GT3’s héél hard zullen moeten trappen om überhaupt aan deze referentietijd te komen … met (hopelijk) een 30-tal wagens in de baan.
30+? Dat is wel mager zeg, ai.
Nonkel Vroem
11-02-2010, 23:13
En je moet minder tanken dus minder tijdverlies in de pits
Als het zo was, dan kunnen ze beter 2 stops per uur inlassen....nog minder tijdverlies....
denk het niet !
Mattiallemakki
12-02-2010, 18:14
Ik vind het ook een sterk verweer van H vd Ven!! Iedereen tevreden houden is natuurlijk niet altijd even makkelijk. Niet iedereen kan om het hoofdpodium meestrijden wat op zich geen probleem is als er maar in de verschillende klasse strijd genoeg is.
Dat sommige wagens in 2011 niet meer mogen deelnemen vind ik niet een echte groot probleem. Als je in de DSMC mee reed met een wagen voor 1990 dan moest je nu opnieuw een investering doen.
The Stickerman
13-02-2010, 11:42
Dat doen we, kijk maar op www.circuitdedakar.com
Een heus uithoudingskampioenschap nog wel.
Kom maar af.
Jakke.be
13-02-2010, 14:37
Dat doen we, kijk maar op www.circuitdedakar.com
Een heus uithoudingskampioenschap nog wel.
Kom maar af.
Met alle respect maar daar heb ik, de (Belgische) toeschouwer, niks aan. Of ga jij zorgen voor verlof, kinderoppas en centen voor de vlieger?
The Stickerman
15-02-2010, 11:59
Appartementje kopen, 2 jaar hier komen wonen en dan is het terugbetaald want het leven is hier veel goedkoper. Geen chauffage nodig, verschillende races op het circuit, rallys over heel het land en voor motorcrossers is het hier ook de hemel op aarde. Mis je de pitspoezen? Die lopen hier gewoon op straat.
Maar laat het forum nu maar verder voor de echte Belcarcommentaar.
Warme groetjes,
Johan
Bart.Vandecavey
22-02-2010, 22:04
In principe richten wij ons ernaar om aan te treden in cat.1 Toerisme, 1900-2500cc, Golf 3.
Maar valt af te wachten hoeveel inschrijvingen deze klasse haalt, we gaan er natuurlijk niet alleen rijden...
Rijden de Mini's en Clio's ook niet in deze categorie?
Mattiallemakki
22-02-2010, 22:22
ik weet zeker dat er twee Clio teams meerijden in deze klasse die afgelopen jaar wedstrijden hebben gewonnen in de toenmalige DSMC klasse. Denk dat dit wel weer eens de klasse kan worden met de meeste deelnemers.
mee
Blademan
22-02-2010, 23:06
Mini's reden in DSMEC al niet meer mee. Clio's natuurlijk wel, maar dacht gehoord te hebben dat "Polderman" en "Vandenbroek" hun Clio niet meer zouden inzetten.
Probleem is dat weinigen uit deze "lichtste" klasse hun intenties kenbaar maken en je dus niet kan inschatten of er wel van een competititie zal kunnen gesproken worden.
In principe richten wij ons ernaar om aan te treden in cat.1 Toerisme, 1900-2500cc, Golf 3.
Maar valt af te wachten hoeveel inschrijvingen deze klasse haalt, we gaan er natuurlijk niet alleen rijden...
Onder welke teamnaam?
Mattiallemakki
23-02-2010, 01:12
"polderman" is hard aan het werk is om nog meer aan het gewicht van zijn auto te doen en de motor iets aan te passen.wat "vandenbroucke" gaat doen weet ik niet maar er is nog een Clio team dat vorig
Jaar een race gewonnen heeft dat naar de Belcar gaat komen. Brother racing heeft ook kenbaar gemaakt om deel te nemen aan de Belcar met minimaal 1 Clio. Dit zijn meestal teams die niet veel persberichten uitgeven vandaar dat niet gekend is wat deze gaan doen. Alle informatie komt trouwens vanuit de aangegeven teams.
Dries DS
24-02-2010, 15:39
Herman Brinkmann - Jan Jakobs Porsche GT3 cup S
facebook...
Nog een gelukt dat enkel de auto´s een einddatum hebben voor homologatie, en niet de rijders :) . Hermann en Jan zijn twee die-hard Belcarfanaten, twee toffe kerels die samen met hun team steeds voor de nodige ambiance zorgen in de paddocks. Succes mannen !!!
@Mods,
Graag berichten 10,11, 12, 13, 14, 18 en 19 verplaatsen naar de algemene thread.
Dank.
Viper GTS-R***
24-02-2010, 21:16
@Mods,
Graag berichten 10,11, 12, 13, 14, 18 en 19 verplaatsen naar de algemene thread.
Dank.
Bij deze berichten verplaatst, evenals threadnaam wat aangepast.
De livery van de wagen van Vosse voor komend seizoen staat vanaf vandaag op EI:
http://endurance-info.com/version2/images/news/2010_Divers_AudiR8_WRT.jpg
Vosse betaalt dit uit eigen zak? ;)
Vosse betaalt dit uit eigen zak? ;)
En waarom denken wat dat :)?
En waarom denken wat dat :)?
Behoorlijk witte wagen zonder grote sponsor logo's.
Thomaske
25-02-2010, 23:20
Behoorlijk witte wagen zonder grote sponsor logo's.
De sponsors van de piloten moeten er nog opkomen volgens mij hoor..
Mvg
Bart.Vandecavey
26-02-2010, 13:20
Scuderia Monza terug met de Ferrari F430 GT3. Maar met de 2010 update
Bron: autosport.be
Is de scuderia-update
Bart.Vandecavey
05-03-2010, 09:49
Is dat geen Scuderia 430 GT3 van Chad
Is dat trouwens niet Enzo Ide?
Is dat geen Scuderia 430 GT3 van Chad
Is dat trouwens niet Enzo Ide?
Idd Enzo, sorry. Maar een Ferrari is een Ferrari hoor.
En Bouvy-Coens op de Delahaye
Goed en slecht nieuws van Rudi Penders:
Nous serons aussi présent en FIA-GT3 avec deux 997 GT3-R ainsi qu'en Belcar. Par contre il est possible que nous manquions les 24 Heures de Zolder pour cause de clash avec les 1000 km de Budapest.
Bevestiging van 2 GT3-R's voor de BELCAR (was nog niet zeker in het vorige interview op E-I) :). Maar dus mogelijk geen 24h van Zolder...
Jakke.be
09-03-2010, 16:23
Waarom geeft het team de voorkeur aan Budapest ipv Zolder?
Waarom geeft het team de voorkeur aan Budapest ipv Zolder?
Mert het wegvallen van de European GT2 zullen ze nu wellicht LMS rijden, zeker?
Mert het wegvallen van de European GT2 zullen ze nu wellicht LMS rijden, zeker?
Op E-I staat te lezen dat ze nu LMS gaan doen ja.
Ik vermoed dat ze 1000km Budapest doen aangezien ze toch willen meedingen voor het kampioenschap? Hopelijk kunnen ze een samenwerking met een ander topteam (NGT bijvoorbeeld moesten ze nog bestaan) om toch aan de start van de 24 Uren van Zolder te verschijnen. Wel jammer van die clash want anders zouden we Westbrook en Holzer misschien aan het werk gezien hebben in Zolder.
Te lezen in de laatste Start dat Rob de Laat uit de (DNRT WEK/ZAC - DSC ??)een BMW M3 aan het opbouwen is voor de Zolder 24 hours en BTCS 12 uren.
Toch wel benieuwd wat ik van de 24 uur mag verwachten..........
tussegaaas
11-03-2010, 21:51
Fast Forward Motorsport Team met een camaro, zie Turbomagazine.
nog wel wat werk aan :) maar het begint er op te lijken, normaal zou hij 11 april tentoon staan, maar nog niet rijden
nog wel wat werk aan :) maar het begint er op te lijken, normaal zou hij 11 april tentoon staan, maar nog niet rijden
Heb je misschien foto's van de opbouw? Ik ben echt benieuwd :p.
Aha, het is eigenbouw en geen Riley/Verschuur produkt. Ouderwetse eigenbouw, net als in de goede oude tijd van de Belcar ;)
tussegaaas
13-03-2010, 15:20
ikzelf heb momenteel geen foto's. maar stel je een totaal lege camaro voor, in het wit, en denk daar een rolkooi in :) Als het blok effectief komt te liggen waar we het momenteel gepositioneerd hebben ziet her goed uit, volledig achter de vooras :D Ik en m'n collega zullen normaal instaan voor het inhangen van het blok en versnellingsbak alsook voor het onderhoud en tuning van het blok en aandrijflijn
Is er een Belcar ShakeDown donderdag dit jaar ?
Is er een Belcar ShakeDown donderdag dit jaar ?
Yes, op 1 april
Vandaag is deze persreutel van Speedworld te lezen op http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=22558
Als de kwaliteit van de persreutel een voorbode is van het racen in 2010 dan ziek het donker in ;) Het staat bol van de vertaalfouten en verkeerd gespelde namen, dat is bijzonder slordig te noemen. Het is dusdanig geschreven dat totaal niet duidelijk is, in bepaalde gevallen, bij welk team nu welke coureurs rijden.
Het positieve van het verhaal: men verwacht meer dan 40 deelnemers. Dan heeft de fusie van Belgian GT en DSMEC geen al te grote verliezen opgeleverd. Gezamelijk zat beide klassen vorig jaar net onder de 60 deelnemers. Echter als we in detail kijken dan is er een scherpe daling te zien bij DSMEC deelnemers en een sterke stijging bij de Belgian GT deelnemers.
Hoezo een slechte persbabbel? Lees de aanvulling op autosport.be
Persbericht SpeedWorld
(Normtijd onder voorbehoud gezien anders geformuleerd in het sportief reglement)
http://www.autosport.be/news/2010/03/16/BelcarEnduranceChampionshipHetSeizoen2010KondigtZi chVeelbelovendAan
Yes, op 1 april
Bedankt voor de info. Nu kan ik mijn dagje verlof al vastleggen.
Hoe seizoen 2010 gaat groeien qua kwaliteit en kwantiteit weten we uiteraard nog niet. Weinig overstappers uit de DSMEC, veel her-intreders uit de gloriedagen van weleer en GT3 dat opeens een positieve vibe heeft. Al met al kon het weleens een sterk en mooi jaar worden, we zien toch enkele sterke duo's voorbij komen.
Oftewel, we kijken ouderwets uit naar het New Race Festival (of hoe het dan ook mag heten op dit moment)
Oftewel, we kijken ouderwets uit naar het New Race Festival (of hoe het dan ook mag heten op dit moment)
Noem het gewoon de 1ste race, dan zit ge altijd goed ;)
Fotootje van de livery van de topwagen van Prospeed. Ik vind hem wel geslaagd!
http://www.autosport.be/show.image?id=23255&size=3
Thomas, het is wel BRV PromoTeam geworden hé. Gister niet goed opgelet. :p
Thomas, het is wel BRV Promo Racing Team geworden hé. Gister niet goed opgelet. :p
Iemand foto's van de team launch :)?
Iemand foto's van de team launch :)?
Ik heb een paar foto's van de Porsche & de Golf.
Ik heb een paar foto's van de Porsche & de Golf.
Kan je die even PM'en of posten aub :)?
Hoe kom je uit een drie Porsche voor 1st Motorsport?
Zo lees ik die verschrikkelijk slechte persreutel van Speedworld.
Xsara_VTS
23-03-2010, 12:07
Een foto en info over de Camaro zijn hier te vinden.
http://www.supercarchallenge.nl/news/0/1635/teaser_chevrolet_camaro_2010_nu_in_europa.htm
Thomaske
23-03-2010, 17:10
Een foto en info over de Camaro zijn hier te vinden.
http://www.supercarchallenge.nl/news/0/1635/teaser_chevrolet_camaro_2010_nu_in_europa.htm
Beste
Deze info hebben we hier al een drietal weken.
Mvg
Thomaske
25-03-2010, 18:58
Bij EL Systems vermoed ik dezelfde piloten als alle andere jaren, met name Guido & Danny Werckx
Vrees ervoor want op de site van de BTCS zag ik een zoekertje van Werckx voor een zitje in BTCS of Belcar.
Mvg
Vrees ervoor want op de site van de BTCS zag ik een zoekertje van Werckx voor een zitje in BTCS of Belcar.
Mvg
Ah ok, dan denk ik wel da de Guido nog zal rijden ofzo.
MARK, dit bovenstaande aan je lijst aangepast. Lijkt de regel van Lagrange en de Jaguar niet meer overbodig? Daarom in je lijst even in het rood gezet...
Thomas
Die kwakkels laten we mooi staan, weten we meteen welke bronnen we met een korreltje zout moeten nemen. Zoals bijvoorbeeld de VZW Lagrange ;)
Graag de berichten 19, 23, 24, 27, 28 en 29 verplaatsen.
Die kwakkels laten we mooi staan, weten we meteen welke bronnen we met een korreltje zout moeten nemen. Zoals bijvoorbeeld de VZW Lagrange ;)
Graag de berichten 19, 23, 24, 27, 28 en 29 verplaatsen.
zonder een standpunt rond de rijder, het Jaguar-verhaal was geen kwakkel, er zijn gesprekken geweest, tot zelfs met de Belgische invoerder van het merk zelf. Vermoedelijk zal budget later de piste verlegd hebben. Niet te snel oordelen.
Aston Martin Brussels kunnen we al schrappen voor de 24 Uren:
De 24 Uur van Zolder staat niet op de agenda.
BRON: Turbomagazine.be
Net in Leuven gaan kijken naar de voorstelling. Het idee is knap en plezant, maar beetje weinig wagens vond ik. Een Gallardo was goed aan het doempen, hopelijk niets ergs:
http://www.youtube.com/watch?v=W7lg74imInQ
kadettje_opc
29-03-2010, 11:13
Heeft er iemand de timing voor de training op 1 april in zolder,
of weten julie hoelaat het smorgens al begint.
groeten en alvast bedankt ,
Thomaske
29-03-2010, 11:23
Heeft er iemand de timing voor de training op 1 april in zolder,
of weten julie hoelaat het smorgens al begint.
groeten en alvast bedankt ,
Zoals de gewone donderdag. 09.00 - 11.55 en 13.00 - 16.55
Grtjs
Bart.Vandecavey
29-03-2010, 11:34
van 9u05 tot 11u55 en van 13u05 tot 16u55
kadettje_opc
29-03-2010, 11:44
oke bedankt, ik dacht dat het zoals de normale trainingsdagen was maar je weet maar nooit he
bedankt hoor mannen
Net in Leuven gaan kijken naar de voorstelling. Het idee is knap en plezant, maar beetje weinig wagens vond ik. Een Gallardo was goed aan het doempen, hopelijk niets ergs:
Mercikes voor het beeldmateriaal :). Ik ben er niet geweest maar het aantal wagens liet toch wel te wensen over precies. Maar inderdaad, het lijkt me een concept dat zeker en vast voor herhaling vatbaar is.
Bovendien ook goed nieuws van G&A want er mogen zeker nog wat toerismewagens bij naar mijn mening.
Het schijnt dat de koppeling deraan was voor de moeite...
http://www.standaard.be/video/videoplayer.aspx?cat=0&subcat=0&videoid=1598496
voorstelling van KRK Racing (beelden VTM)
Het schijnt dat de koppeling deraan was voor de moeite...
motor wat heet geworden :mad:
http://www.standaard.be/video/videoplayer.aspx?cat=0&subcat=0&videoid=1598496
voorstelling van KRK Racing (beelden VTM)
Die van Koen & Kris zien ni uit :S Die van Raf heeft wel iets.
Over smaken valt niet te discussiëren maar ik vind ze wel iets hebben :). Meestal vind ik teams met een gelijkaardig concept voor al hun wagens wel tof. De broertjes Wauters maken trouwens prachtige reclame voor de Belcar met hun interviewke daar. Tel daarbij een dikke nieuwe sponsor en je hebt toch behoorlijk goed nieuws voor de Belcar.
Hopelijk haalt Koen hetzelfde niveau als vorig seizoen, maar daar twijfel ik niet aan. Ik denk dat Kris dit jaar ook gaat groeien naast Jan.
crosserke
31-03-2010, 11:39
[QUOTE=GT2-R;257454]Mercikes voor het beeldmateriaal :). Ik ben er niet geweest maar het aantal wagens liet toch wel te wensen over precies. Maar inderdaad, het lijkt me een concept dat zeker en vast voor herhaling vatbaar is.
Was een triestige bedoening in Leuven had gedacht van een 25 tal wagens aan te treffen maar viel ferm tegen.Dit kan iets moois worden maar dan moeten er toch veel meer wagens aanwezig zijn.Het Ladeuzeplein was ongezellig leeg. De Prospeed Porsche ziet er wel mooi uit moet ik zeggen.
Morgen 1 april testdag in Zolder,denk dat ik ga zien:)
TommySoprano
31-03-2010, 17:51
Als er een Belcar-piloot is die echt goed zijn PR verzorgt, is het Niels Lagrange wel. Die was zaterdagnamiddag ook op de Champions Day van Alpha Motorhomes in Temse.
Thomaske
31-03-2010, 20:10
Als er een Belcar-piloot is die echt goed zijn PR verzorgt, is het Niels Lagrange wel. Die was zaterdagnamiddag ook op de Champions Day van Alpha Motorhomes in Temse.
Was dat niet zondag?
Was dat niet zondag?
Nee, die zijn van Leuven naar Temse gereden.
Thomaske
01-04-2010, 06:44
Was een triestige bedoening in Leuven had gedacht van een 25 tal wagens aan te treffen maar viel ferm tegen.Dit kan iets moois worden maar dan moeten er toch veel meer wagens aanwezig zijn.Het Ladeuzeplein was ongezellig leeg. De Prospeed Porsche ziet er wel mooi uit moet ik zeggen.
Het was inderdaad een mindere opkomst dan verwacht. De mensen van KS Motorsport, Speedworld, Gordon en Stad Leuven doen er alles aan om de teams de mogelijkheid te geven hun sponsors in beeld te brengen bij het volk waarvan 85% nog nooit op een circuit is geweest!
Echter weten veel teams dit momenteel niet te appreciëren. Had misschien de slechte weersvoorspelling er iets mee te maken? Dat kan! Ik heb de lijst ontvangen via mail van Speedworld waarin de wagens die normaliter kwamen opstonden. Echter de helft was er niet..
Misschien heel simpel op te lossen?! Gewoon de City Demo verplichten voor al de deelnemers!
Mvg
fenixracing
01-04-2010, 07:00
Weet iemand of de testdag gemengd is of gesplitst.
B.v eerst de belcar en dan pas de btcs of is het gewoon gemengd.
Misschien heel simpel op te lossen?! Gewoon de City Demo verplichten voor al de deelnemers!
Mvg
Verplichten om de koppelingen van die auto's te overbelasten? Sounds retarded to me. ;)
crosserke
08-04-2010, 20:41
Weet er iemand wie er achter het stuur zat van de gecrashte Level Racing Porsche?
Weet er iemand wie er achter het stuur zat van de gecrashte Level Racing Porsche?
Brody
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.