PDA

View Full Version : FIA GT 2009: Belgian GT


RKG
15-10-2009, 20:01
De inschrijvingslijst staat ondertussen op de website belgiangt.com, 17 wagens, waarvan 15 GT3's. Toch een mooi aantal om dit hoofdstuk af te sluiten!

DE GT4 mustang staat niet op de inschrijvingslijst, zouden die niet toegelaten zijn omdat de FIA GT3 meerijdt?

Ook enkele wagens die we dit seizoen nog niet gezien hebben: Chad Racing(F430), Laudi(Viper), Prospeed(Porsche). Voorts ook nog Speedlover met een porsche 996.

Nog een vraag aan de kenners. Het Audi-Chassis van Hemroulle/Verbergt wordt normaal ook in de FIA GT3 gebruikt, hoe gaan ze dit dan oplossen. Ik herinner me dat zo'n exemplaar tijdens de laatste FIA GT3 race zwaar de muur is in gegaan...

Mark
15-10-2009, 21:57
DE GT4 mustang staat niet op de inschrijvingslijst, zouden die niet toegelaten zijn omdat de FIA GT3 meerijdt?

Als het een exclusieve GT3 race zou zijn dan mogen de nummers 250 en 277 ook niet van start gaan. Met wat geluk rijden er meer dan 50 wagens op de piste, ouderwets druk :)

(Wist niet dat het Europees GT3 kampioenschap met maar gemiddeld 30/35 wagens aan de start komt. Dat was in voorgaande jaren toch altijd een "uitverkocht huis" van 50 stuks, of ben ik mis?)

Belle
15-10-2009, 22:57
Ik kijk alvast uit naar deze beauty ;):

http://www.autosport.be/news/2009/10/13/BgtRenardMetSouletInNewLookAstonMartinDbrs9Barwell Motorsport

RKG
17-10-2009, 11:09
Als het een exclusieve GT3 race zou zijn dan mogen de nummers 250 en 277 ook niet van start gaan. Met wat geluk rijden er meer dan 50 wagens op de piste, ouderwets druk :)

(Wist niet dat het Europees GT3 kampioenschap met maar gemiddeld 30/35 wagens aan de start komt. Dat was in voorgaande jaren toch altijd een "uitverkocht huis" van 50 stuks, of ben ik mis?)

staan er 25 op de inschrijvinglijst. vorige jaren was het inderdaad een groter startveld. Maar Belgian GT met FIA GT3 wordt toch een mooi groot startveld!

Jakke.be
24-10-2009, 08:46
Ik kijk alvast uit naar deze beauty ;):

http://www.autosport.be/news/2009/10/13/BgtRenardMetSouletInNewLookAstonMartinDbrs9Barwell Motorsport

Foto op racingworld.be al gezien? :drewl: Kippevel krijg ik ervan. Ik ben nu al zenuwachtig voor zondag. Het is lang geleden dat ik nog zo heb uitgekeken naar een dagje Zolder!

GT2-R
24-10-2009, 19:52
Inderdaad! In mijn ogen is dit qua programma het beste weekend op CZ sinds ik de koers volg :).

wix
24-10-2009, 23:55
Foto op racingworld.be al gezien? :drewl: Kippevel krijg ik ervan. Ik ben nu al zenuwachtig voor zondag. Het is lang geleden dat ik nog zo heb uitgekeken naar een dagje Zolder!

Daarse , de Jakke. Dan ga ik u eindelijk nog is tegenkomen in Zolder ;-)
Wim,

Jakke.be
26-10-2009, 21:38
Daarse , de Jakke. Dan ga ik u eindelijk nog is tegenkomen in Zolder ;-)
Wim,

Hey de Wim,

ik heb u ni gezien man. Ni moeilijk tussen al dat volk!
Geweldig was het. Ik heb genoten, echt genoten...:champagne:

Raceboy
26-10-2009, 21:49
Vanwaar kwam dat volk ineens? heeft Ratel een paar toeschouwers van vorig jaar het circuit in gegrandfathered? ;)

Mark
26-10-2009, 21:52
Iemand een idee hoeveel volk er was? Toen ik om 1830 terug richting autoweg reed was het langzaam aanschuiven richting oprit. Dat is al jaren geleden dat me dat is overkomen. Anders gezegd, een goed teken qua bezoekersaantallen!

wix
26-10-2009, 21:54
Yup, het was ongeloofelijk... in Lummen de brug over, en plots stonden we in de file. Hoe lang is dat geleden zeg. Ongeloofelijk dat na een toch matig jaar van toeschouwers, der plots zoveel volk was. Zou het kunnen dat dit het gevolg is van de FIA GT en FIA GT3 uitzendingen op EXQI Sport ... mischien hebben er veel mensen voor het eerst kennis gemaakt met GT Racing ?

Raceboy
26-10-2009, 21:57
Ik heb over de speakers gehoord 20.000 man

Belle
26-10-2009, 22:05
Vanaf de afrit heb ik 40 minuten in de file gestaan! Kan me niet meer voorstellen hoe lang dit geleden is! Er was gewoon zoveel volk op het circuit, super gewoon! Gelukkig was ik nog net op tijd in de Villeneuve om de eerste GT3-wagens te zien voorbijkomen.

Ik weet van mensen die voor het eerst zijn gegaan, dat ze zin hadden gekregen door het bekijken van de Exqi herhalingen op Intro. Bovendien werd er ook reclame gemaakt op Q-Music en zo.

Maar het was ook een héél mooi programma gisteren en bovendien lagen alle kampioenschappen wijd open zodat er nog extra spanning was.

Ik heb alvast een topdagje achter de rug! Echt genieten...

RKG
26-10-2009, 22:31
Het was gisteren echt de moeite. Volle tribunes, de sacramentsheuvel zwart van het volk. Volgens mij was de franstalige speaker zelfs te laat gekomen door het vele volk.

Ik kwam zondag om 10u aan en er stonden al 20mensen in de bolderbergbocht, daar staat praktisch nooit iemand, buiten de amateurfotografen.

crosserke
27-10-2009, 01:10
Was inderdaad lang geleden dat het nog eens volle bak was in Zolder.Spijtig dat er niet meer gt1 wagens waren,de gt3 races maakten echter veel goed.Dat was nog eens racen op het scherp van de snee.Ook de wisselende raceomstandigheden maakten het feestje kompleet.Spijtig wel van de vele schade die er gereden is.Ik zag daar een Porsche die er echt niet goed meer uitzag.

marcel
27-10-2009, 13:56
deze misschien? (http://www.garagetv.be/video-galerij/nielsr/Crash_Fia_GT3_Porsche_Zolder.aspx?utm_source=GTVPl ayer-&utm_medium=LopendFilmpjeExtern)

Jakke.be
27-10-2009, 15:06
deze misschien? (http://www.garagetv.be/video-galerij/nielsr/Crash_Fia_GT3_Porsche_Zolder.aspx?utm_source=GTVPl ayer-&utm_medium=LopendFilmpjeExtern)

Hola.:eek: Redelijke crash. We waren toen onderweg richting uitgang als we de speaker hoorden roepen dat er een Porsche over de kop was gegaan. Ni gelogen als ik het filmke zo bekijk.

S. Claeys
27-10-2009, 21:14
Ik was ook stom verbaasd dat ik 30 min in de file moest staan om aan de parking te geraken.
Nooit mee gemaakt zoveel volk en ik heb al een aantal races gemaakt over de jaren.
Ik was mooi op tijd maar zo toch wel de start van de GT3 race 1 gemist.

Was een leuke dag, veel volk, goede ambience en prachtige races.
De radio spots zullen er ook wel aan gedaan hebben. Is ook de 1ste keer dat ik dat hoor, reclame op de radio of een race in zolder.
Alles bij elkaar, mooi marketing.

Marc
28-10-2009, 18:40
Vanwaar kwam dat volk ineens? heeft Ratel een paar toeschouwers van vorig jaar het circuit in gegrandfathered? ;)

Goeie reclamecampagne en schappelijke toegangsprijzen. Ook dat was een tijdje geleden.

klopklop1
29-10-2009, 23:46
Ja zeg, ik dacht goed op tijd te zijn maar ik heb ok de start van de eerste GT3 race gemist. Vond het ditmaal toch een geslaagde meeting. Lang geleden dat dit nog gebeurde.

GT2-R
30-10-2009, 17:42
Als het goed is moet het ook eens gezegd worden. Bij deze dus: dit was het beste raceweekend voor mij sinds ik de koers volg :champagne:. Zeer boeiende race in GT2 en PK heeft nog fel van zich afgebeten. De GT3's waren ook prachtig om aan het werk te zien. Voeg hierbij nog het grote publiek en je krijgt een adembenemend weekend! Mooi werk van CZ!