PDA

View Full Version : Todt elected FIA President


valie
23-10-2009, 14:35
Jean Todt has won the election to be the next President of the FIA following a vote of the General Assembly held on Friday in Paris.

Bron: http://en.f1-live.com/f1/en/index.shtml

Mark
23-10-2009, 23:56
Niet iets om vrolijk van te worden. Fransen en management? Kunnen die dat wel? :)

Todt heeft me nooit kunnen boeien, er hing altijd een zweem van "foute zaakjes" om hem heen. Zoals bijvoorbeeld Oostenrijk 2002.

Gulfie
24-10-2009, 05:25
Todt en 2002, Mosley en zweepjes, Clinton die Lowinski onder de tafel heeft zitten, ... er zijn er meer die niet altijd op het rechte pad lopen, maar wil dat zeggen dat die mensen daarom hun taak minder goed uitvoeren?

Ik ben geen Ferrari-fan (want daar blijft Todt altijd mee verbonden), maar denkende aan Peugeot, Ferrari, ... zal het de FIA volgens mij geen kwaad doen dat hij aan het roer staat.

Raceboy
26-10-2009, 14:11
Todt is toch wel erg veranderd door die campagne :rolleyes:

http://www.facebook.com/photo.php?pid=3360088&l=1b12ba1058&id=638997189

valie
27-10-2009, 10:38
Wat is erger, van een Franse naar een Fin of andersom? :rolleyes:

smiley
28-10-2009, 14:27
Niet iets om vrolijk van te worden. Fransen en management? Kunnen die dat wel? :)

Todt heeft me nooit kunnen boeien, er hing altijd een zweem van "foute zaakjes" om hem heen. Zoals bijvoorbeeld Oostenrijk 2002.
pff praat men nu nog altijd zo over 2002..
Ondertussen is er al een spygate, liegate en crashgate aan ons voorbij gegaan. Daar wordt allemaal nog al licht over gegaan...
Ik begrijp niet waarom iedereen altijd maar 2002 blijft aanhalen als een schande voor de sport. Sinds Schumacher-Brawn en Todt uit elkaar zijn gegaan heb ik toch nog heel wat meer schedlijke dingen gezien voor de sport..

Guido
28-10-2009, 23:55
pff praat men nu nog altijd zo over 2002..
Ondertussen is er al een spygate, liegate en crashgate aan ons voorbij gegaan. Daar wordt allemaal nog al licht over gegaan...
Ik begrijp niet waarom iedereen altijd maar 2002 blijft aanhalen als een schande voor de sport. Sinds Schumacher-Brawn en Todt uit elkaar zijn gegaan heb ik toch nog heel wat meer schedlijke dingen gezien voor de sport..

:agree:

Niet iets om vrolijk van te worden. Fransen en management? Kunnen die dat wel? :)

Todt heeft me nooit kunnen boeien, er hing altijd een zweem van "foute zaakjes" om hem heen. Zoals bijvoorbeeld Oostenrijk 2002.

Misschien omdat je hem niet zo goed gevolgd hebt voor dat ie in de F1 is terecht gekomen. Je moet het maar doen. Van piloot/co-piloot tot FIA baas. Wij zullen hier wel verder tikken op onze klaviertjes. ;) Van mij krijgt ie alleszins het voordeel van de twijfel. Hij immers een CV om U tegen te zeggen.

Mark
29-10-2009, 22:41
pff praat men nu nog altijd zo over 2002..


Voor andere mensen kan ik niet spreken maar Oostenrijk 2002 was voor mij de grootste deceptie op autosportgebied. Waarom? Jarenlang was autosport voor mij een droomwereld maar door deze gebeurtenis viel deze droom in duigen uiteen. Autosport werd gewoon tot iets zoals we het harde leven dat we kennen van maandag t/m vrijdag.

Je hebt gelijk dat Spygate of hoe al die gates mogen heten meer schade hebben aangericht. Oostenrijk 2002 was voor mij de eerst grote teleurstelling, die blijft je nu eenmaal beter bij dan al de rest die volgt.

Wat betreft die Fransman:
"Ik hoop dat Frankrijk weer een Grand Prix krijgt," zei Todt tegen het Franse persbureau AFP. De Fransman wil gesprekken met de overheid en de Federation Francaise du Sport Automobile voeren om de race weer terug op de kalender te krijgen.

http://sport.fok.nl/sport/nieuws/71922


Is zijn eerste daad weer een Franse GP krijgen? Volgens mij hebben andere problemen binnen de autosport meer prioriteit! Het blijft onbetrouwbaar volk ten zuiden van BE!

Mark
29-10-2009, 22:45
Misschien omdat je hem niet zo goed gevolgd hebt voor dat ie in de F1 is terecht gekomen.

Assumptions are the mother of all fuck ups ;)

Guido
29-10-2009, 23:37
Voor andere mensen kan ik niet spreken maar Oostenrijk 2002 was voor mij de grootste deceptie op autosportgebied. Waarom? Jarenlang was autosport voor mij een droomwereld maar door deze gebeurtenis viel deze droom in duigen uiteen. Autosport werd gewoon tot iets zoals we het harde leven dat we kennen van maandag t/m vrijdag.

Je hebt gelijk dat Spygate of hoe al die gates mogen heten meer schade hebben aangericht. Oostenrijk 2002 was voor mij de eerst grote teleurstelling, die blijft je nu eenmaal beter bij dan al de rest die volgt.


Dan kijk je misschien nog niet zo heel lang F1... ;) Je weet gewoon dat er op ieder hoogste niveau wat geregeld wordt en afspraken gemaakt worden. Prost/Senna was oa een gevolg van het niet nakomen van afspraken. DC en Mika deden hetzelfde in Australië enkele jaren eerder, maar op een veel "elegantere" manier... 6 auto's op de startgrid van de GP van US, dàt was pas pijnlijk.


Is zijn eerste daad weer een Franse GP krijgen? Volgens mij hebben andere problemen binnen de autosport meer prioriteit! Het blijft onbetrouwbaar volk ten zuiden van BE!

Is "veralgemening" ook niet zoiets als de moeder van het één of het ander... ;) Wat chauvinisme tov een locaal persagentschap kan je hem moeilijk aanwrijven. Of moeten we dat ook gaan doen als de voorzitter van het IOC zich lovend uitspreekt over België, om maar wat te zeggen...? Nu niet dat die daar veel gelegenheid toe heeft, maar soit, da's nog wat anders... :)

marcel
30-10-2009, 01:29
DC en Mika deden hetzelfde in Australië enkele jaren eerder, maar op een veel "elegantere" manier... 6 auto's op de startgrid van de GP van US, dàt was pas pijnlijk.


DC die plots vertraagt op de S/F lijn, is even elegant als Rubinho die op de rem gaat staan. al kon ik het van DC érgens wel begrijpen, hij was enkel voor Mika geraakt door een communicatiefout.


(maar daar gaat het hier niet om)

valie
30-10-2009, 09:19
DC die plots vertraagt op de S/F lijn, is even elegant als Rubinho die op de rem gaat staan. al kon ik het van DC érgens wel begrijpen, hij was enkel voor Mika geraakt door een communicatiefout.


(maar daar gaat het hier niet om)

DC en Mika in Australië 1998 had een onderlinge overeenkomst, dat diegene die eerste uit de eerste bocht komt dan de race moeten winnen. Daarom moest DC zijn “gentleman’s agreement” nakomen en die plaats teruggeven, nadat een hacker die frequentie van de Mclaren radio had gebroken en Mika onterecht de pitstraat had ingestuurd. Door deze actie van DC was Mclaren heel erg door die publiek veroordeeld, ik inclusief, en de incident was zelfs door de “World Motorsport Council” onderzocht. Dat heeft ook de discussies rondom team orders op volle toeren laten draaien, totdat de FIA er uiteindelijk een ban op team orders in 2003 had ingesteld.

Marc
30-10-2009, 12:46
[QUOTE=smiley;253038]Ondertussen is er al een spygate, liegate en crashgate aan ons voorbij gegaan. Daar wordt allemaal nog al licht over gegaan... QUOTE]

Ik denk dat Dennis, Stepney en Briatore het hier niet helemaal mee eens zijn.

smiley
30-10-2009, 22:39
[QUOTE=smiley;253038]Ondertussen is er al een spygate, liegate en crashgate aan ons voorbij gegaan. Daar wordt allemaal nog al licht over gegaan... QUOTE]

Ik denk dat Dennis, Stepney en Briatore het hier niet helemaal mee eens zijn.
Het gaat er over dat de f1 kijkers er nog al licht over gaan.
:rolleyes: