View Full Version : FIA GT2 EK 2010, ditjes en datjes.....
Voor Europa moet het FIA GT2 de kar gaan trekken in 2010, de geknepen (en in veel gevallen gedowngrade) GT1's gaan de wereld over. Als ik de laatste koers in Zolder als basis neem dan ligt er nog veel werk in het verschiet voor SRO om FIA GT2 levensvatbaar te krijgen.
Stand van zaken laatste wedstrijd op Zolder: 12 wagens, 2 types wagens! Dat is geen basis om seizoen 2010 gezond mee te beginnen. Daar moeten zeker 2 tot 3 merken bijkomen en het aantal deelnemers zal toch minimaal 20 stuks moeten bedragen om het visueel aantrekkelijk te houden.
Waar gaat de groei vandaan komen? Welke fabrikanten?
Gegen die letztere Option spricht allerdings, dass Schnitzer wohl eher für die Betreuung der GT2-BMW in der neu zu schaffenden GT2-Europa-Meisterschaft der SRO benötigt wird
http://www.gt-eins.at/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=4480&Itemid=1
BMW erbij?
Wat een dom idee om GT2 te downgraden naar een 'slechts' europees kampioenschap met een pro-am formule. Ik geloof dat we al zoiets hadden en dat het GT3 heet. De 24 uren van Spa worden hierbij ook gereduceerd tot een voorprogramma voor GT1... beetje zielig. Ook al zouden er BMW's of Corvettes aan de start komen.
qua visibiliteit is het wel een upgrade voor GT2.
toen ik zondag naar de wedstrijd keek op Exqui sport, leek het wel of ze slechts veldvulling waren. alle aandacht ging naar de strijd in GT1. ok, dat was een titelgevecht, maar daar ging het ook om in GT2. en dat werd maar terloops vermeld.
geef GT2 hun eigen kampioenschap, en de teams rijden niet meer anoniem rond.
wat wagens betreft: in Amerika heb je toch een mooi veld: Porsche, Ferrari, BMW, Corvette, Aston Martin, Ford, Jaguar, Panoz. ok, die rijden misschien niet allemaal alle wedstrijden, maar als die in Europa zouden verkocht worden, kan je toch een mooi kampioenschap vormen?
al ben ik zelf een voorstander van het mixed-class racing type, en ben ik ook niet zeker of beide gesplitste kampioenschappen het lang gaan uithouden
Viper GTS-R***
16-11-2009, 13:58
Kessel Racing aan de start met 2 F430, mogelijkheid bestaat dat Peter/Bronisweski één v.d. piloten duo's zal worden.
Bron: endurance-info.com
Ook Trackspeed heeft onlangs z'n deelname bevestigd (1-2 auto's) samen met AF Corse/ Advanced Engineering (1-4 auto's...) op Speedweek.de
Op dezelfde site las ik ook dat Beechdean Motorsport 2 Aston Martin Vantage gaat inzetten volgend jaar.
IMSA en Trottet hebben volgens bepaalde bronnen al interesse getoond in Fia GT2 of de 24h van Spa.
Ten slotte staat CRS wss weer aan de start, net als Prospeed.
Dan toch geen BMW in het Europees kampioenschap? Enkel VLN en LMS blijkbaar.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/80443
Jammer.
Leek me sowieso onwaarschijnlijk (tenzij in handen van een privateer team)
Maar we zien ze tenminste toch 2x in Spa
AF Corse is ook weer van de partij:
Ebenfalls wieder mit dabei ist das Team der vierfachen Teamchampions der GT2 - AF Corse. Bei den Italienern ist die Anzahl der einzusetzenden Fahrzeuge (bis zu vier Ferrari F430) allerdings ebenso offen wie die Fahrerpaarungen. http://www.gt-eins.at/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=4610&Itemid=1
Een voorzichtig lijstje:
AF Corse: 2/4 F430
Kessel: 2 x F430
TrackSpeed: 2 x Porsche
Beechdean: 2 x AM Vantage
Schnitzer: 2 x BMW (allen 24 uur)
Als ik de laatste koers in Zolder als basis neem dan ligt er nog veel werk in het verschiet voor SRO om FIA GT2 levensvatbaar te krijgen.
Het loopt niet echt storm:
Ratels realistische Einschätzung für die Saison 2010: „Wir wären sehr froh, wenn wir 15 Wagen in der Europameisterschaft an den Start bringen.“ Es sei auch nicht ausgeschlossen, dass bei einzelnen Rennen GT3-Fahrzeuge das Feld auffüllen. "
Zwischen den Zeilen klingt somit durch, dass die Lage alles andere als rosig ist. Wenn sich bis zum Saisonauftakt Anfang Mai in Silverstone nicht noch einige Teams finden, könnte die neue Europameisterschaft enden, bevor sie angefangen hat ...
http://www.gt-eins.at/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=4750&Itemid=1
Volgens sommigen gaat FIA GT2 volledig de mist in, en zou dit Ratel weinig kunnen schelen, omdat hij al zijn pijlen richt op GT1 en GT3. De enige topwedstrijd van het EK GT2, de 24h van Spa, vormt echter geen probleem omdat teams uit LMS, GT Open en nationale kampioenschappen het veld zullen versterken...
Even een lijstje:
GT2
Prospeed Competition: Porsche 997 RSR
Prospeed Competition: Porsche 997 RSR
Trackspeed: Porsche 997 RSR
IMSA Performance: Porsche 997 RSR
IMSA Performance: Porsche 997 RSR
Brixia Racing: Porsche 997 RSR
AF Corse (Vitaphone): Ferrari 430GT
CRS Racing: Ferrari 430GT
CRS Racing: Ferrari 430GT
Kessel Racing: Ferrari 430GT
Schnitzer Motorsport: BMW M3 E92
Schnitzer Motorsport: BMW M3 E92
GT3
United Autosports: Audi R8 LMS
United Autosports: Audi R8 LMS
Phoenix Racing: Audi R8 LMS
W Racing Team: Audi R8 LMS
W Racing Team: Audi R8 LMS
Black Falcon Racing: Audi R8 LMS
Barwell Motorsport: Aston Martin DBRs9
Hexis: Aston Martin DBRs9
VDS Racing: Ford Mustang
Argo Motorsport: Lamborghini Gallardo LP560
Trackspeed: Porsche GT3 R
Prospeed Competition: Porsche GT3 R
Prospeed Competition: Porsche GT3 R
Mühlner Motorsport: Porsche GT3 R
Mühlner Motorsport: Porsche GT3 R
Level Racing: Porsche GT3 997 Cup s
Level Racing: Porsche GT3 997 Cup s
Thiers: Dodge Viper GT3
Sport Garage: BMW Alpina B6
Sport Garage: BMW Alpina B6
GT4
12 auto's aan de start verwacht.
Voor Europa moet het FIA GT2 de kar gaan trekken in 2010, de geknepen (en in veel gevallen gedowngrade) GT1's gaan de wereld over. Als ik de laatste koers in Zolder als basis neem dan ligt er nog veel werk in het verschiet voor SRO om FIA GT2 levensvatbaar te krijgen.
Stand van zaken laatste wedstrijd op Zolder: 12 wagens, 2 types wagens! Dat is geen basis om seizoen 2010 gezond mee te beginnen. Daar moeten zeker 2 tot 3 merken bijkomen en het aantal deelnemers zal toch minimaal 20 stuks moeten bedragen om het visueel aantrekkelijk te houden.
Mijn glazen bol heeft weer eens goed werk geleverd ;)
Zie http://sport.turbomagazine.be/index.php?pg=news&id=3340
Ik zou zeggen laat Ratel zich bezighouden met GT1 en Europese GT3 en laat GT2 over aan het GT Open.
Die link werkt precies niet meer?
Die link werkt precies niet meer?
Toch wel
Dries DS
01-03-2010, 18:06
Naar wat ik deze middag vanuit Parijs vernam is er zelfs sprake van de hele handel gewoon op te doeken voor 2010...
Naar wat ik deze middag vanuit Parijs vernam is er zelfs sprake van de hele handel gewoon op te doeken voor 2010...
Daar heb ik ook al meerdere geruchten van gehoord. :(
wat gebeurd er dan met de race in zolder. hopelijk komen de gt3,s in de plaats . toch veel leuker.
Het nieuws is definitief: http://sport.turbomagazine.be/index.php?pg=news&id=3386&lang=Nl en mogelijk GT3 in plaats van GT2 in Zolder (http://sport.turbomagazine.be/index.php?pg=news&id=3392&lang=Nl)
Jakke.be
05-03-2010, 22:22
mogelijk GT3 in plaats van GT2 in Zolder
:champagne: Feest. Ik kijk er al naar uit.
En waar gaan de GT2-teams nu naartoe? LMS?
GT Open lijkt me waarschijnlijker
:champagne: Feest. Ik kijk er al naar uit.
GT2 is en blijft toch leuker dan GT3 ...
GT2 is en blijft toch leuker dan GT3 ...
Volledig mee eens! Noch GT1, noch GT3 (over GT4 zullen we maar zwijgen...) kan op tegen het niveau dat GT2 neerzette het afgelopen jaar.
Gaat Prospeed nu LMS doen?? In dat geval zouden we ons wel eens aan ALMS-achtige GT2-battles kunnen verwachten :champagne:.
Volledig mee eens! Noch GT1, noch GT3 (over GT4 zullen we maar zwijgen...) kan op tegen het niveau dat GT2 neerzette het afgelopen jaar.
Gaat Prospeed nu LMS doen?? In dat geval zouden we ons wel eens aan ALMS-achtige GT2-battles kunnen verwachten :champagne:.
Ik hoop dat Prospeed LMS gaat doen, ik heb ze alvast gezien op de foto's van Endurance info voor de LMS testdag in Paul Ricard. :eek:
Ik vraag mij af waarom Ratel niet gewoon GT2 als topcategorie behouden heeft voor zijn WK. Nissan, Ford en Lambo hadden net zo goed een GT2 wagen kunnen ontwikkelen ipv de huidige GT1, Aston Martin heeft al een GT2 met de Vantage en hij zou er gelijk Porsche en Ferrari kunnen bij hebben. En met wat geluk ook Corvette en BMW...
hij zal misschien gedacht hebben dat GT2 teams de verre verplaatsingen niet zouden kunnen betalen?
Ik hoop dat Prospeed LMS gaat doen, ik heb ze alvast gezien op de foto's van Endurance info voor de LMS testdag in Paul Ricard. :eek:
Ik zie ze wel LMS doen want de koelvinnen voor het koelingssysteem dat in LMS verplicht is zijn, in tegenstelling tot vorig jaar, nu wel aanwezig :). Kan natuurlijk ook al voor Le Mans zijn maar toch :rolleyes:.
Ik zie ze wel LMS doen want de koelvinnen voor het koelingssysteem dat in LMS verplicht is zijn, in tegenstelling tot vorig jaar, nu wel aanwezig :). Kan natuurlijk ook al voor Le Mans zijn maar toch :rolleyes:.
Over welke koelvinnen gaat het dan? Zeker dat het niet gewoon om de bodywork upgrade gaat van 2008 (zoals ze vorig jaar grotendeels reden dus) naar die van 2009/2010 ? (als je die vooraan bedoelt, op de motorkap die geen motorkap is :p)
Over welke koelvinnen gaat het dan? Zeker dat het niet gewoon om de bodywork upgrade gaat van 2008 (zoals ze vorig jaar grotendeels reden dus) naar die van 2009/2010 ? (als je die vooraan bedoelt, op de motorkap die geen motorkap is :p)
Ik bedoel inderdaad die op de 'motorkap' :). Als ik mij goed herinner waren die vinnen toch voor het koelsysteem dat door de ACO verplicht werd voor gesloten wagens. Volgens mij is dat één van de redenen waarom Prospeed vorig jaar geen zulke motorkap gebruikte?
Ik bedoel inderdaad die op de 'motorkap' :). Als ik mij goed herinner waren die vinnen toch voor het koelsysteem dat door de ACO verplicht werd voor gesloten wagens. Volgens mij is dat één van de redenen waarom Prospeed vorig jaar geen zulke motorkap gebruikte?
Dat is gewoon de aero-upgrade van 2009 tov 2008.
Dat is gewoon de aero-upgrade van 2009 tov 2008.
Klopt maar die vinnen genereren toch extra luchtweerstand? Volgens mij heeft Prospeed ze bewust niet gebruikt vorig jaar aangezien ze toch niet nodig waren. Het kan ook dat ik er gewoon grandioos langs zit eh :p.
Klopt maar die vinnen genereren toch extra luchtweerstand? Volgens mij heeft Prospeed ze bewust niet gebruikt vorig jaar aangezien ze toch niet nodig waren. Het kan ook dat ik er gewoon grandioos langs zit eh :p.
Misschien een tikkeltje meer luchtweerstand, maar ook meer downforce vooraan. ;)
De Prospeed Porsche was trouwens qua bodywork op meerdere vlakken niet de allerlaatste evo. Kijk ook maar eens naar de achterste "wheel fenders" enz, teams zoals Flying Lizard reden daarentegen wel met de laatste upgrades. (toch op minstens 1 997 RSR)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.