View Full Version : 24U van Spa 2010, de aanloop.......
Enkele hoogtepunten uit de persreutel op o.a. http://www.autosport.be/news/2009/12/11/24HoursOfSpa2010VeranderingenInContinuteit
Testdag op 7 juli
Parade op 28 juli
Stands in de oude boxen
Donderdag/vrijdag: gratis
weekend algemene inkom + tribune: € 15! Hele mooie prijs, een voorbeeld voor de tariefstelling op CZ m.b.t. de 24 uur.
Blij te lezen dat er dit jaar weer een testdag op het programma staat!
Thomaske
16-12-2009, 16:53
United Autosports normaliter met twee Audi R8 LMS bolides aan de start.
Bron: Endurance-info
IMSA Performance met 2 Porsches aan de start. Net zoals dit weekend een toptrio op de eerste Porsche en een tweede Porsche 'en soutien'.
tarzancorner
10-02-2010, 20:27
Grootte problemen voor de 24 uren er zijn te weinig deelnemers:mad:
http://sport.turbomagazine.be/index.php?pg=news&id=3237
dan moeten ze de GT1's der maar bij steken :p
dan moeten ze de GT1's der maar bij steken :p
Als ze de GT4's er maar niet gaan bijhalen. :p
De GT4's zijn toegelaten :gas:
Grootte problemen voor de 24 uren er zijn te weinig deelnemers:mad:
http://sport.turbomagazine.be/index.php?pg=news&id=3237
Vind het artikel niet???
Vind het artikel niet???
Ga naar www.turbomagazine.be, dan klik je op NL (sport) en dan kan je lezen
Ok sorry, zat op de Franse versie.. :o
Ok sorry, zat op de Franse versie.. :o
pa de probleim. Mè ielniapas le meim artikle en francei. :bye:
tarzancorner
24-02-2010, 18:13
Nog meer nieuws rond de 24 uren geen EK FIA GT2
dan krijgen we een open 24 uren even wat duitsers bellen.
http://sport.turbomagazine.be/index.php?pg=news&id=3340
Olivier Gouters
24-02-2010, 18:33
Er zijn tot op heden slechts 4 inschrijvingen voor de FIA GT2
Er zijn tot op heden slechts 4 inschrijvingen voor de FIA GT2. Rede is dat iedereen gekant is tegen de komst van de "Vettes". Voor het overige zint mij het idéé van een 24h à la Nürburgring mij enorm! Hopelijk met een paar gt1's of mits aanpassing in de planning toch nog toevoegen aan de 24h, stefane ratel in ons landje nu toch wel wat verschuldigd met het wegvallen van de races ( GT2 ) in spa en zolder! Ook het passeren van Belgie voor de GT3 ( een van de meest hoogstaande kampioenschappen, auto's + piloten ) is pijnlijk voor ons Belgen met zo'n circuits en dito accommodatie!
Olivier
Het probleem is veel complexer, vooral dan de aanvaarding van Corvette, BMW enz. BMW stelt overigens meer problemen dan Corvette. GT1's zullen er sowieso niet starten, die zien we op de Ring ook niet. In principe gaat het om GT2, GT3 en GT4, aangevuld met de GT National.
@ Tarzan De beslissing is overigens nog niet zeker.
Mag ik hieronder verstaan dat Spa nog altijd een competitief GT2-veld over de vloer zal krijgen, maar aangevuld met G2's en eventueel S1's, en dat dit dus kan zorgen voor kwantitatieve boost?
Wat gebeurt er dan met GT2-teams zoals Prospeed, BMS, Beechdean? Allen richting GT Open?
S1 niet, dat was toch al duidelijk? FIA GT2 (of desgevallend alle GT2's)-GT3-GT4-GT Nationaal.
'k Heb dat artikel inderdaad gelezen, maar dacht dat er mss verandering in zou komen nu de 24h een 'open' race wordt. :)
'k Heb dat artikel inderdaad gelezen, maar dacht dat er mss verandering in zou komen nu de 24h een 'open' race wordt. :)
Dat ze er maar een soort "all-comers race" van maken, net zoals die van de Nordschleife.
Dat ze er maar een soort "all-comers race" van maken, net zoals die van de Nordschleife.
En moet het dan ook niet overzichtelijk blijven voor het publiek? Dat is één van de redenen waarom de Procar van '99-'00 zo bekritiseerd werd meen ik me te herinneren...
En moet het dan ook niet overzichtelijk blijven voor het publiek? Dat is één van de redenen waarom de Procar van '99-'00 zo bekritiseerd werd meen ik me te herinneren...
Bij de Procar in haar nadagen werd er per drie deelnemers een klasse opgericht zodat iedereen een podiumplek kon behalen. Veel klassen an sich hoeven geen belemmering zijn, als ze maar een aanvaardbaar nivo laten zien qua kwaliteit en kwantiteit.
Terug naar de 24 uur: Twee teams met een Audi R8 LMS Evo hebben deze wedstrijd specifiek op het programma staan. Mooi overzicht waar deze wagens terug te vinden zijn: http://www.autosport.nl/news/19841/div_audi_brengt_evolutieversie_van_de_r8_lms_gt3_o p_de_markt.html
Naast de bevestiging van Black Falcon (autosport.be) met wss Keneth Heyer, schreef la DH maandag dat de FIA de nieuwe M3's aanvaardt heeft! De kans dat Schnitzer naar Spa komt bestaat dus weer.. :)
De Audi R8 LMS die terug zou deelnemen, is dat dan dezelfde versie als vorig jaar? Dat was toch geen GT3, wat mogen we het dan zelf noemen, GT2? Waarom kan Audi zo gemakkelijk een 'speciale' versie laten starten, terwijl BMW absoluut de aanvaarding van de FIA nodig heeft?
Deelname BMW is trouwens bevestigd: http://sport.turbomagazine.be/index.php?pg=news&id=4006
Wat gaan we nog zien in GT2? Prospeed? Iemand zin om een lijstje te maken? :)
De Audi R8 LMS die terug zou deelnemen, is dat dan dezelfde versie als vorig jaar? Dat was toch geen GT3, wat mogen we het dan zelf noemen, GT2? Waarom kan Audi zo gemakkelijk een 'speciale' versie laten starten, terwijl BMW absoluut de aanvaarding van de FIA nodig heeft?
Deelname BMW is trouwens bevestigd: http://sport.turbomagazine.be/index.php?pg=news&id=4006
Wat gaan we nog zien in GT2? Prospeed? Iemand zin om een lijstje te maken? :)
Audi komt met de GT3, maar die zijn ondertussen even snel als de BMW's, Porsches en andere Ferrari's uit de GT2-klasse. Het is daarenboven niet uitgesloten dat andere GT3's (Porsche, Aston Martin, Lamborghini) vooraan zullen staan. Verwacht dus maar een strijd tussen Ferrari, Porsche, BMW en Audi in Spa, met enkele andere GT3's als outsiders. :)
'k Weet niet of het de gewoonte is, maar toen Thomas Bastin vanmiddag over de Spyker praatte, voegde hij er dit aan toe: "Het zou toch wel mooi zijn deze wagen aan de start te zijn in de 24h van Spa!", net alsof hij iets meer wist.
Nu niet dat Spyker potten zou breken, maar welkom zijn ze zeker! :)
LamboFan
21-05-2010, 22:25
Ik hoop dat de organisatie de Corvettes GT2 kunnen overhalen om te komen.
Dat zou mij iig wel overhalen om naar Spa af te reizen :).
Ik hoop dat de organisatie de Corvettes GT2 kunnen overhalen om te komen.
Dat zou mij iig wel overhalen om naar Spa af te reizen :).
Heeft de Corvette wel een FIA homologatie? De BMW's alleszins nog steeds niet. ;)
Heeft de Corvette wel een FIA homologatie? De BMW's alleszins nog steeds niet. ;)
Die rijdt dan ook in G2. ;)
Die rijdt dan ook in G2. ;)
Inderdaad. :)
Is de wedstrijd dit jaar te zien op 2BE? Het logo is namelijk te zien op da affiche van de race...
United Autosports zet 2 Audi R8's in.
De team-eigenaars Zak Brown en Richard Dean delen een wagen met Mark Blundell en Eddie Cheever, Stefan Johansson is voorlopig de enige naam op de andere.
bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/84279
United Autosports zet 2 Audi R8's in.
De team-eigenaars Zak Brown en Richard Dean delen een wagen met Mark Blundell en Eddie Cheever, Stefan Johansson is voorlopig de enige naam op de andere.
bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/84279
Sorry dat ik het zeg, maar dat nieuws is al màànden bekend. Maar er zullen inderdaad wel 3 (of 4?) ex-f1-piloten achter het stuur zitten, al denk ik wel dat alleen Johansson nog echt snel zal zijn. Ik kan me niet voorstellen dat Zak Brown wil winnen (zoals hij op E-I zei). Volgens mij wil hij eerder de show stelen door een vedettenteam aan de start te brengen. :)
De volledige line-ups: ° Blundell - Cheever - Brown - Dean
° Johansson - Li - Patterson - TBA
Een (waarschijnlijk onvolledige) startlijst voor de komende 24h van Spa
GT2
2x Prospeed (Lieb, Westbrook, Holzer...)
2x IMSA (Lietz, Long, Narac, Pilet...)
1x BMS Scuderia Italia (Dumas, Ragginger...)
3x Vitaphone (VdPoele, Bartels, Bertolini, Bruni, Melo...)
1x AF Corse (Waltrip, Kaufmann, Cadei...)
2x CRS Racing (Kirkaldy, Mullen...)
1x JMW Motorsport (Bell, Turner...)
Totaal: (volgens Ratel) 12
GT National
2x Schnitzer Motorsport (Alzen, Müller, Müller, Lamy, Werner...)
3x WRT (Kumpen, Longin, Franchi, Mollekens, Bouvy, Lemeret...)
2x United Autosports (Cheever, Blundell, Johansson, Li, Brown, Patterson, Dean...)
1x Black Falcon
1x Phoenix Racing (Fässler...)
1x VDS (vdStraten, Al-Azhari, Close, Qvik)
1-2x Level Racing (Muytjens, Brody, Ladas...)
1x JetAlliance
GT3
1x GDL Racing (De Lorenzi, Borghi...)
2x Prospeed
2x Mühlner
1-2x Trackspeed
1x Kessel Racing
1x Schubert Motorsport
2x Marc VDS (Martin, De Doncker, Leinder, Maxwell, Palttala, Kuppens, Baguette)
1-2x AMR Barwell (Renard, Wauters, Van Hooydonk, Verbergt...)
2x Gulf Team First (Giroux, Goethe...)
1-2x Argo Racing (Kox, Hayek, Heyer...)
1x Gravity Racing
1x Preci Spark
2x Sport Garage
GT4
1x Rhesus Racing (Meijer...)
1x Jota Sport (Dolan, Hancock...)
1x Barwell Motorsport
1x DVB Racing
1x 'Duits team'...
1x RJN Motorsport 1x Corvette
1x Ginetta
1-2x Speedlover
2x JMB Racing
Een eerste blik op de eventuele deelnemers kwam er gisteren in een persbericht van RACE.
Zoals altijd worden er meer namen gepresenteerd voor een 24 uur dan er daadwerkelijk gaan deelnemen. Er vallen altijd namen af. Als ik goed tel komen we nu niet aan de 40 deelnemers. Gaan we er dan uiteindelijk 30 stuks overhouden? Dan zitten we weer op nivo 2001 toen men het Toerisme-concept verruilde voor het GT-concept.
En ja, bepaalde journalisten/websites zullen dan weer beginnen over kwaliteit i.p.v. kwantiteit.........pfff, ik wil gewoon bomvolle velden zien want de charme van het endurance racen zitten hem nu eenmaal in de "kleine deelnemer" ;)
tarzancorner
18-06-2010, 08:43
Misschien is het een idee om de 24 uren mee te laten tellen voor het EKGT3 kampioenschap,teams zijn verplicht om minimaal 1 auto in tezetten dan begin je al me een basis van ongeveer 18 auto's.
De rest aangevuld met de GT2 uit de LMS en Open GT de GT4 deelnemers en natuurlijk andere GT3 deelnemers uit andere nationale kampioenschappen.
als je het gaat laten meetellen voor een kampioenschap, zou je ook verwachten dat het dan de topklasse van de race is. Door GT2 dan toe te laten, heb je dat niet.
Is dat trouwens ook niet ooit eens voorgesteld voor de 24u van Zolder toen men van de belcar een gt3 kampioenschap maakte.
tarzancorner
18-06-2010, 11:13
als je het gaat laten meetellen voor een kampioenschap, zou je ook verwachten dat het dan de topklasse van de race is. Door GT2 dan toe te laten, heb je dat niet.
Is dat trouwens ook niet ooit eens voorgesteld voor de 24u van Zolder toen men van de belcar een gt3 kampioenschap maakte.
Het is ook afwachten wat er met de GT2 gaat gebeuren komt er een EK
volgend jaar zoals men dit jaar eigenlijk ook wilden.
Of wordt de GT2 alleen nog toegelaten in de LMS,met de vele fabrieks teams
in de LMS GT2 kunnen deze wel eens gaan kiezen voor de LMS aangezien
dit kampioenschap volgen jaar wereldwijd wordt en Le Mans meetelt.
Dat er met de 24 uren van Spa wat veranderd moet worden is nu wel zeker
misschien toch een open 24 uren ala de Nordschleife:applaus:
Zoals altijd worden er meer namen gepresenteerd voor een 24 uur dan er daadwerkelijk gaan deelnemen. Er vallen altijd namen af. Als ik goed tel komen we nu niet aan de 40 deelnemers. Gaan we er dan uiteindelijk 30 stuks overhouden? Dan zitten we weer op nivo 2001 toen men het Toerisme-concept verruilde voor het GT-concept.
En ja, bepaalde journalisten/websites zullen dan weer beginnen over kwaliteit i.p.v. kwantiteit.........pfff, ik wil gewoon bomvolle velden zien want de charme van het endurance racen zitten hem nu eenmaal in de "kleine deelnemer" ;)
altijd weer een positieve instelling, die Mark
Er komen zo meteen al wat namen bij, nieuwe press release op de officiële site... :rolleyes: Jammer voor jou, Mark!
EDIT: Kreeg vandaag een mailtje binnen van RACB, blijkbaar toch een Spyker aan de start.
kenneth91
21-06-2010, 23:38
waar kan ik die press release vinden want de voorlopige entry lijst kan ik niet bekijken die is bij mij voorledig wit :(
buchinski
23-06-2010, 14:29
......pfff, ik wil gewoon bomvolle velden zien want de charme van het endurance racen zitten hem nu eenmaal in de "kleine deelnemer" ;)
Eén woord Mark : 25u Funcup !! Bomvol veld, kleine deelnemers en alles ....
:p
Lémeret op een Ferrari van Vitaphone, volgens Endurance-Info, Baguette bij Marc VDS.
Ook zet Gulf Racing First 2 Lambo's in. (RACE)
Thinlane_T
29-06-2010, 12:11
Is er al wat meer duidelijk over de mogelijke deelname van Corvette in de GT2? Of kunnen we deze naam nu wel definitief doorstrepen? Het zou een mooie strijd kunnen worden.
Ik vraag me tevens af hoe het programma van de 24h er uit gaat zien. Ik had begrepen dat de Fia GT1 Qualy race op zaterdag wordt gehouden en de Champ race, na de 24 uren. Als de 24h normaalgesproken pas om 16.00 zou eindigen, wordt het wel een latertje voor diegene die nog een stukje moeten terugrijden naar huis. Allicht wordt de 24h vervroegd?
Oei oei. Check eens de timing op de officiële site! ;) Qualifying Race op vrijdag en Champ. Race op zaterdagmiddag.
Is er al wat meer duidelijk over de mogelijke deelname van Corvette in de GT2? Of kunnen we deze naam nu wel definitief doorstrepen? Het zou een mooie strijd kunnen worden.
Eerlijk gezegd denk ik dat die Corvette GT2 geen FIA homologatie zal krijgen. De gebruikte motor maakt gebruik van directe injectie en geen enkele van de straat-Vettes bezit deze technologie ... In principe dus niet toegelaten ...
Volgens de autosport van 24-06 mogen we op de Prospeed Porsche de volgende bezetting verwachten: Lieb, Westbrook, Holzer en Goossens! Toch benieuwd of The Goose dat fabrieksspul naar huis kan rijden ;)
In datzelfde stukje roept Ratel dat er 12 GT2 wagens aan de start komen en in totaliteit meer dan 50!
Volgens de autosport van 24-06 mogen we op de Prospeed Porsche de volgende bezetting verwachten: Lieb, Westbrook, Holzer en Goossens! Toch benieuwd of The Goose dat fabrieksspul naar huis kan rijden ;)
In datzelfde stukje roept Ratel dat er 12 GT2 wagens aan de start komen en in totaliteit meer dan 50!
Gelukkig zijn die BMW's geen GT2's! ;)
Toch ook benieuwd of Manthey aan de start komt, zeker nu Lieb misschien bij Prospeed rijdt. Er zijn namelijk nog twee andere namen (winnaar van 24h Daytona, LM en Nürburgring) die gelinkt worden aan Manthey. En waarom rijdt Soulet (nog) niet bij Prospeed?
En meer dan 50 zou inderdaad zeer goed nieuws zijn, de laatste weken kwam er dan ook meer en meer nieuws rond deze race.
Thinlane_T
29-06-2010, 23:14
Ben benieuwd hoe de GT4's zich gaan manifesteren tijdens de race en doel ik op hoe zij gelapt worden door de GT2's en GT3's.
Toch jammer dat Corvette door de homologatie niet mee zou kunnen doen. Ook niks vernomen uit het kamp van LAA of andere teams binnen het FFSA GT kampioenschap? Zou leuk zijn als de G2 klasse wat competitie krijgt in vorm van een C5R, C6R of Saleen. Maar daar zal de Ratelslang wel een list op bedenken om de GT2's niet in de schaduw te laten rijden.
Ben benieuwd hoe de GT4's zich gaan manifesteren tijdens de race en doel ik op hoe zij gelapt worden door de GT2's en GT3's.
Toch jammer dat Corvette door de homologatie niet mee zou kunnen doen. Ook niks vernomen uit het kamp van LAA of andere teams binnen het FFSA GT kampioenschap? Zou leuk zijn als de G2 klasse wat competitie krijgt in vorm van een C5R, C6R of Saleen. Maar daar zal de Ratelslang wel een list op bedenken om de GT2's niet in de schaduw te laten rijden.
FFSA GT is een GT3 kampioenschap geworden sinds dit jaar
Thinlane_T
30-06-2010, 12:48
Sorry, ik bedoelde ook de wagens die in 2009 aan de start kwamen en nu staan stof te happen. Voor Labre zou het een leuke zijn, kans op winnen van zowel Le Mans 24h als Spa 24h dit jaar.
Sorry, ik bedoelde ook de wagens die in 2009 aan de start kwamen en nu staan stof te happen. Voor Labre zou het een leuke zijn, kans op winnen van zowel Le Mans 24h als Spa 24h dit jaar.
Larbre had ook gewoon vorig jaar kunnen meerijden. Dit jaar zien we Ferrari, Porsche, Audi en BMW. :)
blijkbaar ook GT1s op de testdag: http://www.racb.com/24h-spa/nl/entrylist.cfm
Blijkbaar ben ik niet gewenst. Kan me niet registreren op hun ticketsite. Als foutmelding krijg ik een gevarendriehoekje. Lekker duidelijk. Even het contactformulier invullen denk je dan. Krijg je dit als je op send klikt:
a
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /data/WebSites/spa24hours.eu/store/includes/languages/dutch/contact_us.php:1) in /data/WebSites/spa24hours.eu/store/includes/functions/general.php on line 33
Goed georganiseerd weer allemaal.
Blijkbaar ben ik niet gewenst. Kan me niet registreren op hun ticketsite. Als foutmelding krijg ik een gevarendriehoekje. Lekker duidelijk. Even het contactformulier invullen denk je dan. Krijg je dit als je op send klikt:
Goed georganiseerd weer allemaal.
Naar Total station gaan...en probeer het krasbiljetje eens uit na je tankbeurt. Moet morgen toch tanken dus won't hurt to try. ;)
Naar Total station gaan...en probeer het krasbiljetje eens uit na je tankbeurt. Moet morgen toch tanken dus won't hurt to try. ;)
Staat nergens op de site dat ze dit jaar bij total te koop zijn. Op de totalsite staat enkel dat je ene ticket krijgt als je 1000l mazout besteld
Staat nergens op de site dat ze dit jaar bij total te koop zijn. Op de totalsite staat enkel dat je ene ticket krijgt als je 1000l mazout besteld
Echt? Ow, dacht dat je er ze ook kon kopen. Toch maar eens navragen morgen, want ik ga er toch quasi altijd tanken.
Ik heb vorige week gevraagd in een total station, en daar wisten ze niks af van krasbiljetjes.
Ik heb vorige week gevraagd in een total station, en daar wisten ze niks af van krasbiljetjes.
Die krasbiljetjes zijn pas beschikbaar vanaf 1 juli (gisteren dus). Je kan tickets kopen in de Galeria Inno winkels als ik me niet vergis.
Geen Mustang?
http://www.endurance-info.com/version2/actualite-endurance-4743.html
Testdag, van hoelaat tot hoelaat?
Grtz
Testdag, van hoelaat tot hoelaat?
Zou ik ook willen weten. Kan het nergens terugvinden op de site...
Zou ik ook willen weten. Kan het nergens terugvinden op de site...
Vorige jaren was dat meestal van 9 tot 12 uur, waarna een persconferentie volgde. Daarna van 14 tot 17 (of 18) uur, eindtijd ben ik niet meer zo zeker van...
Ortelli en Biela op de WRT Audi. ;)
http://www.autosport.be/news/2010/07/01/WrtMetDrieAudiSR8LmsBielaEnOrtelliNaarDe24UrenVanS pa
Over exact 1 maand vindt de ‘Total 24 Hours of Spa’ plaats. Om al even in de sfeer te komen, organiseren we op woensdag 7 juli 2010 een officiële testdag op het circuit van Spa-Francorchamps. De piste is open van 9u tot 12u en van 13u tot 18u voor alle wagens die in aanmerking komen om deel te neme...n aan de ‘Total 24 Hours of Spa’. De Belgische teams die zich met een wagen uit de klasse GT4 of GT Nationaal inschrijven, ontvangen een korting van € 1.000 op het inschrijvingsgeld! Meer informatie op onze website en op aanvraag.
http://www.facebook.com/group.php?gid=5508588715&ref=mf#!/pages/24-Hours-of-Spa/121651287873314?ref=ts
Geen Mustang?
http://www.endurance-info.com/version2/actualite-endurance-4743.html
...
Geen 2010 Mustangs, wel een 2005-model... :gas:
Ik was vandaag in Spa, en wat zeker is, is dat sommige piloten nogal voorzichtig zijn in hun uitspraken...
Jorg Müller beweerde dat de BMW's kansloos waren voor de overwinning. Maar het zijn juist de BMW's die de snelste tijd neerzetten. Ook de Audi's konden het tempo van de GT2's volgen, in het bijzonder de exemplaren van Phoenix en WRT °72...
Blijkbaar nog geen entry list?
Hy,
some photos from the 24h Spa testday are online.
Galerie: http://endurance-fans.de/index.php?option=com_gallery2&Itemid=27&g2_itemId=34341
Entryliste: http://www.racb.com/24h-spa/nl/entrylist.cfm
http://www.endurance-fans.de/gallerie/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=34409&g2_serialNumber=2
http://www.endurance-fans.de/gallerie/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=34449&g2_serialNumber=2
have fun.
peredeced
08-07-2010, 20:07
some pics of this sunny test day
http://i35.servimg.com/u/f35/12/85/78/34/dsc03810.jpg
http://i35.servimg.com/u/f35/12/85/78/34/dsc04010.jpg
http://i35.servimg.com/u/f35/12/85/78/34/dsc04011.jpg
http://i35.servimg.com/u/f35/12/85/78/34/dsc03811.jpg
http://i35.servimg.com/u/f35/12/85/78/34/dsc03910.jpg
http://i35.servimg.com/u/f35/12/85/78/34/dsc03812.jpg
http://i35.servimg.com/u/f35/12/85/78/34/dsc03813.jpg
http://i35.servimg.com/u/f35/12/85/78/34/dsc03911.jpg
http://i35.servimg.com/u/f35/12/85/78/34/dsc04110.jpg
http://i35.servimg.com/u/f35/12/85/78/34/dsc04111.jpg
Enkele van mijn foto's:
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs025.ash2/34596_417684626519_652311519_4648499_1740131_n.jpg
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs159.snc4/37291_417684721519_652311519_4648504_6616460_n.jpg
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs051.snc4/34919_417697681519_652311519_4648651_1864726_n.jpg
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs046.snc4/34676_417698076519_652311519_4648674_2412657_n.jpg
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs070.ash2/36871_417706551519_652311519_4648756_5925840_n.jpg
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs080.ash2/37339_417716846519_652311519_4648895_2233874_n.jpg
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs080.snc4/35358_417751616519_652311519_4649982_7676100_n.jpg
Enkele van mijn foto's:
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs046.snc4/34676_417698076519_652311519_4648674_2412657_n.jpg
Is dat bordje al voor de 25 uren funcup?
We kunnen allemaal den boom in van de organisatie. Ze moonen ons: http://www.racb.com/24h-spa/fr/results.cfm
We kunnen allemaal den boom in van de organisatie. Ze moonen ons: http://www.racb.com/24h-spa/fr/results.cfm
Hehe, keek ook raar op toen ik 'mooning' op het uitslagenscherm zag staan. :p
Is dat bordje al voor de 25 uren funcup?
Inderdaad. Op woensdagavond kwamen er al enkele vrachtwagens aan met telkens 10(!) Funcups aan boord.
@Raceboy: de (volledige en correcte) tijden zijn ook te vinden op www.gt2europe.com (bij downloads).
hier ook nog enkele foto's, meer op www.krisgilissen.net
http://img708.imageshack.us/img708/183/dsc0626w.jpg
http://img8.imageshack.us/img8/5473/dsc0617o.jpg
http://img19.imageshack.us/img19/9530/dsc0396b.jpg
http://img36.imageshack.us/img36/3535/dsc0135xl.jpg
http://img295.imageshack.us/img295/4115/dsc0052w.jpg
http://img97.imageshack.us/img97/6439/dsc0048ip.jpg
Zijn er nog Paddockers die gaan overnachten in Francorchamps tijdens de 24 uren. Ik heb gezien op de website dat ze voor de camping in Combes 50 euro(!) vragen om met een tentje te kamperen. Redelijk overdreven voor een stukje afhellend weiland zonder deftige faciliteiten. Zijn de campings kortbij de source ook zo duur?
Thinlane_T
16-07-2010, 06:52
Ik zit eigenlijk ieder jaar op de camping vlak bij de source, tegenover het Racing Hotel. Auto + tent + 2 personen gaat voor 72 euro van woensdag tot zondag. Faciliteiten zijn wel ok maar niet werelds. De ligging vind ik altijd wel prettig
Zijn er nog Paddockers die gaan overnachten in Francorchamps tijdens de 24 uren. Ik heb gezien op de website dat ze voor de camping in Combes 50 euro(!) vragen om met een tentje te kamperen. Redelijk overdreven voor een stukje afhellend weiland zonder deftige faciliteiten. Zijn de campings kortbij de source ook zo duur?
Ik sta altijd op die wei ter hoogte van bruxelles, dat was vorig jaar 30 Euro voor tent + auto als ik mij goed herinner. Van dinsdag tot zondag.
Maar die zone is nu niet aangeduid als camping op dat kaartje.
http://www.total24hours.com/24h-spa/images/camping/01_big.jpg
Zou dat nu geen camping meer zijn??
Thinlane_T
23-07-2010, 13:24
Het verbaasd me dat er relatief weinig te vinden is over de parade op 28 mei. Ik neem aan dat de parade de stoet van circuit naar spa en weer terug inhoudt en niet zoals vorig jaar een presentatie voor de garages.
Ook op de toeristen informatie site van Spa wordt niets vermeld over de parade in het centrum van Spa.
Kan iemand mij duidelijkheid/bevestiging scheppen?
Ik heb toch al op meerdere sites gelezen dat er een parade is hoor. :)
Ik heb toch al op meerdere sites gelezen dat er een parade is hoor. :)
ja maar waar en hoe laat staat er niet bij.
ja maar waar en hoe laat staat er niet bij.
Inderdaad en ik vind het ook nergens terug. Voorgaande jaren kwamen ze zo 15 uur aan in Spa maar of je daarop kan afgaan, weet ik niet. En zo rond 19.00-19.30 uur stellen we ons altijd op in het dorp van Francorchamps om de wagens te zien passeren. Een aantal jaar geleden passeerden ze daar om iets na half 8.
Het verbaasd me dat er relatief weinig te vinden is over de parade op 28 mei.
Op 28 mei was er ook geen parade... Ik neem aan dat je juli bedoelde :-)
Staat dus blijkbaar onder 'randanimatie':
Parade & signeersessie piloten
Kom op woensdag 28 juli naar Spa voor de parade van de piloten, die rond 15.00u vertrekt op het Circuit van Spa-Francorchamps en tussen 15.30u – 16.00u toekomt op de Place Royale in Spa. Tussen 16.30u – 17.30u kun je je Total 24 Hours of Spa Poster laten signeren door de deelnemende piloten!
roelie007
24-07-2010, 20:59
Ben van dinsdag t/m zondag aanwezig
Sta op camping buiten circuit
Camping L'eau rouge voordeel dat er douche wc en stroom is en voor 50 euro ben je er en weekje
10 minuutjes in auto en je bent boven aan Les combes
doe dat al jaren zo en vind het ideaal kan je ook even van rust genieten
Aan iedereen die gaat veel plezier in Spa
De 24 uren zelf gaan niet zo druk bezet zijn, de F3 gaat wel een dertigtal wagens van het beste wat de F3 te bieden heeft aan de start brengen. Het begint stilaan een soort masters te worden die race in spa.
Ben ik de enige die binnen een week al de Total pompstations ga lopen afschooien achter die mooie posters? :)
:gas:Woensdag worden die in Spa waarschijnlijk uitgedeeld voor de handtekening sessie:champagne:
Er staat wel parade van piloten. Zonder autos dit jaar dan?
Te lezen op de site van Francorchamps
:gas:Een ongewoon konvooi. Een meute van meer dan 40 wedstrijdvoertuigen die in Francorchamps vertrekken, richting Malchamps denderen en verder afglijden naar Spa, dat is het spektakel dat u woensdag om 15 uur wordt aangeboden. Tot 19u30 zal u er alle kampioenen kunnen bewonderen die tijdens het laatste weekend van juli op de piste zullen verschijnen. Daarnaast heeft u ook de gelegenheid om alle piloten te ontmoeten, van gewezen F1-kampioenen tot onze eigen Belgische sterren.:champagne:
Er komen zo meteen al wat namen bij, nieuwe press release op de officiële site... :rolleyes: Jammer voor jou, Mark!
EDIT: Kreeg vandaag een mailtje binnen van RACB, blijkbaar toch een Spyker aan de start.
We zitten op maandag, krap twee dagen voor de start. De teller staat op 44 wagens maar ik lees ook nog nog zowat 47 TBA's voor de coureurs op de site van de 24 uur.
We mogen in onze handen knijpen als er 40 van start gaan op zaterdag. Zo zie je maar dat de informatie van de organisatie niet klopt en waarschijnlijk nooit heeft geklopt ;) Hoe serieus moet ik een organisatie nemen als ze 50 voorspellen en ze uiteindelijk 40 presenteren. Het is maar hoe je het bekijkt maar ze wijken 20% tot 25 % negatief af van hun forecast. Als ik dat voor mijn baas doe kan ik mijn sleutels en papieren inleveren ;)
47 TBA??? Je kan negatief zijn, maar het moet wel juist blijven hè. Enkel nog drie bij Speedlover en vier bij Argo, rest zit vol, de teller staat op 42. En de organisatie doet alles wat ze kan, maar dat teams maanden beloven en dan plost afhaken, daar is weinig kruid tegen gewassen.
47 TBA??? .
Als ik op de site kijk zie ik nog steeds 47 namen van coureurs die nog niet bekend zijn.
Tja, ik heb er geen boodschap aan als teams hun beloftes niet nakomen. Enkele weken terug riep de organisatie dat we 50 wagens gingen zien, het blijken er rond de 40 te zijn. Op die manier schept de organisatie een verkeerd (en te positief) verwachtingspatroon. Het managen van verwachtingen is het moeilijkste wat er is ;)
Niets negatief, het zijn gewoon de feiten.
laatste update van de deelnemerslijst. Met de bekende Britse rijder Eddie Cheever :rolleyes:
Op welke radio frequentie kan je de race ter plaatse volgen?
Op welke radio frequentie kan je de race ter plaatse volgen?
107.5FM helaas geen radio Le mans dit jaar, ondanks eerdere aankondiging.
@ Mark, toon ze dan eens: http://www.gt2europe.com/results.php?event=1&season=2010&session=Entry%20List. En trek er de TBA's van Level al maar vanaf.
107.5FM helaas geen radio Le mans dit jaar, ondanks eerdere aankondiging.
Thanks Raceboy! Jammer dat het geen Radio Le Mans zal zijn..
@ Mark, toon ze dan eens: http://www.gt2europe.com/results.php?event=1&season=2010&session=Entry%20List. En trek er de TBA's van Level al maar vanaf.
Toen ik gisteren keek op de site http://www.total24hours.com was dat daar te lezen. Dat de organisatie te lomp is om een actuele lijst te presenteren op hun site is niet mijn probleem.
Verrek nu hebben we al een lijst van de toekomst! ;) Dit is de lijst van 01.08 aanstaande. http://www.total24hours.com/total24hours/pdf/entrylist/FIA%20Entry%20List%20-%2024H%20Spa%20-%20%2027.07.2010.pdf
38 wagens aan de start?
http://www.racingworld.be/nieuws/7124/24-Hours-of-Spa-Argo-trekt-zich-terug---Homologatieproblemen-bij-o.m.-Level.html
38 wagens aan de start?
http://www.racingworld.be/nieuws/7124/24-Hours-of-Spa-Argo-trekt-zich-terug---Homologatieproblemen-bij-o.m.-Level.html
Lees dit even: http://sport.turbomagazine.be/news_NL_4691_24H_Spa_chaos_bij_technische_controle _FIA_heeft_geen_respect_voor_kleine_teams.html
Lees dit even: http://sport.turbomagazine.be/news_NL_4691_24H_Spa_chaos_bij_technische_controle _FIA_heeft_geen_respect_voor_kleine_teams.html
Dan valt de schade nog mee maar wat is dit weer een triest voorbeeld hoe bepaalde mensen/instanties ter eer en meerdere glorie van zichzelf handelen en niet denken in het belang van de organisatie/promotor/team/deelnemer of liefhebber.
Ben toch benieuwd waarom die tanks dan niet conform zijn. Stempeltje verkeerd? Datum verkeerd? Oke, regels zijn regels maar daarmee gaan die mannen niet opeens 3 seconden sneller? De veiligheid zal ook wel niet in het gedrang zijn geweest. Reglementen zijn er mijn inziens om een eerlijke competitie en de veiligheid te garanderen.
Het lijkt erop dat dit weer een fraai staaltje is van de blauwhemden die hun macht te etaleren, zonder te denken aan de gevolgen op lange termijn. Waarschijnlijk moeten die blauwhemden a.s. maandag weer naar hun vrouw en werkgever luisteren ;)
Het gaat om één man, niet meer, niet minder.
Hy,
photos from the parade are online
Photos Parade (http://www.endurance-fans.de/index.php?option=com_gallery2&Itemid=27&g2_itemId=34507)
http://www.endurance-fans.de/gallerie/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=34529&g2_serialNumber=2&g2_GALLERYSID=91da7120df57dfd693cbd5d9881926bc
Have fun.
Kan iemand mij vertellen of de pitwalk op donderdag van 20:45 tot 21:30 ook gratis is... en dus niet 20€ ??
Alvast bedankt, en geniet elk van een mooi weekend ;) !
Enkele foto's van vandaag op http://www.motorsportshooters.com/. Het mag snel zaterdag zijn!
Iemand een link naar een werkende live timing voor nu?
Iemand een link naar een werkende live timing voor nu?
Geen echte live timing, maar beter dan niks.. http://www.gt2europe.com/racefacts2.php?update=30
Die had ik al gevonden. Inderdaad beter dan niets.
Toch bedankt voor de moeite
Live beeld en Timing:
http://www.gt2europe.com/liveGT2.php
Live timing ook via deze link:
http://static.sportresult.com/federations/fia/gt1/index.html?class=TOTAL
Razornord
31-07-2010, 15:38
De live timing is werkend maar heeft iemand al streaming gevonden?
Op tv aan het volgen: mooi en divers startveld!
Op tv aan het volgen: mooi en divers startveld!
Vind je?:confused: Na de hoogstaande GT1 edities van de afgelopen jaren vind ik het anno 2010 maar een slappe hap!
De live timing is werkend maar heeft iemand al streaming gevonden?
Ik heb net het eerste uur kunnen volgen via http://www.total24hours.com/24h-spa/nl/videolive2.cfm
Blijkbaar zijn ze net gestopt met streamen :(
Hoe komt het dat #2 Ferrari achterop geraakt is?
Hoe komt het dat #2 Ferrari achterop geraakt is?
Streaming staat ondertussen weer een uur op op mijn pc :gas:
#02 heeft een extra pitstop gehad wegens een probleem met een achterwiel.
@Neo: ja, ik vind het zeer mooi voor de moment. Toch een redelijk mooie wedstrijd?
En nu... regen!!! :D
De race wordt toch ook uitgezonden op exqi, waarom wilt iedereen streamen ?
Omdat ik in Mallorca zit ;)
omdat niet iedereen exqi heeft?
Omdat ik geen tv heb, maar wel een pc met internet ;)
Ahzo, momenteel zenden ze fietsen uit, dus exqi is toch niet echt optimaal :p
voor de 78 blijkbaar was er een motorprobleem
Ahzo, momenteel zenden ze fietsen uit, dus exqi is toch niet echt optimaal :p
Ligt blijkbaar niet aan Exqi. Francorchamps heeft maar x uren iemand ingehuurd voor productie.
Kunnen ze dan niet gewoon een paar webcams op het net gooien? Dat vind ik een beetje jammer, gelukkig is er nog live timing.
Top 4 in zelfde ronde na bij 6Hr rijden! Niet slecht :D
Phoenix Racing met Kumpen goed bezig.
Laten we met zijn allen nog een regendansje doen :D :gas:
Good morning,
some new pics are online.
Saturday (http://www.endurance-fans.de/index.php?option=com_gallery2&Itemid=27&g2_itemId=35005)
http://www.endurance-fans.de/gallerie/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=35145&g2_serialNumber=2&g2_GALLERYSID=b4e8cc9c01a818a352ea5f52ac521fcb
have fun.
Jammer van opgave Kumpen en VdPoele deze morgen :( Heeft de wedstrijd wat onthoofd.
Ook jammer van opgave van The Goos!
Qua veiligheid gaat het weer nergens over, waarom mag die WRT Audi met een gebroken ruit blijven doorrijden? Ruitenwissers doen het niet meer, Lemeret die op Motors TV bevestigd dat ze de rechter apex niet meer zien in een bocht..............dus ook niet een wagen aan de rechtervoorzijde van de wagen?
Raar allemaal......
Beelden en commentaar op Motors TV zijn overigens een leuk ontbijt ;)
Het blijft toch nog spannend voor de overwinning. Mooi race gezien gisteren tot 's avonds. Foto's op www.motorsportshooters.com.
Longin volgens Joost Custers, en Longin heeft het ook in het interview zelf gezegd, op Exqi niet mals voor Kumpen ivm het uitvallen van beide wagens!
Niemand een reactie over BMW in het laatste uur? Dat was wel een aparte ontknoping van deze wedstrijd. Gaat een good old Porsche alsnog met de algemene winst strijken.
Dit jaar niet live bij de koers geweest, alleen wat uurtjes gezien via Motors TV. Heel eerlijk, ik heb de GT1's niet gemist en het verschil tussen GT2, GT3 en GTN kan ik op TV ook niet ontdekken. Hoorde dat de nieuwe GT2 van Ferrari ergens rond de € 800.00,- gaat kosten? Dan is dan toch weer op het oude nivo van de GT1? Wat zijn we dan opgeschoten?
Kan er niet 1 uniforme GT-klasse ontwikkeld worden? Waarbij je via een technische simpele ingreep een verschil maakt tussen internationale series en nationale series?
Qua veiligheid gaat het weer nergens over, waarom mag die WRT Audi met een gebroken ruit blijven doorrijden? Ruitenwissers doen het niet meer, Lemeret die op Motors TV bevestigd dat ze de rechter apex niet meer zien in een bocht..............dus ook niet een wagen aan de rechtervoorzijde van de wagen?
Raar allemaal......
Uit de persbabbel:
En nochtans kende ook die wagen een moeilijk begin. « Tijdens mijn eerste stint vloog er in Blanchimont een projectiel in mijn voorruit », blikte Stéphane Lémeret terug. « Ik heb zelfs geen idee wat het precies was, maar de hele rechterkant was gebarsten. Dit belemmerde ons zicht behoorlijk, vooral dan in de bochten naar rechts. »
In overleg met de piloten, besliste het team echter gewoon door te gaan. Verre van evident en bij momenten moesten de rijders dan ook een heroïsche strijd leveren. « Midden in de nacht, in de gietende regen, zonder ruitenwisser en met een beperkt zicht, is best ingewikkeld », aldus Kurt Mollekens. « Bij momenten vroeg ik me zelfs af of ik de muur aan de binnenkant van de Source niet zou aantikken. Maar we slaagden er alle vier in door te gaan en bovendien dezelfde chrono’s te draaien dan die van onze concurrenten. »
Je kunt het lezen zoals je wilt maar ze geven toe dat het geen veilige situatie was.
Omdat echter het gat in de voorruit groter en groter werd, besloot de koersleiding om veiligheidsredenen in te grijpen en verplichtte het team van voorruit te wisselen. De WRT-mecaniciens realiseerden dit huzarenstukje in minder dan 8 minuten…
De koersleiding heeft mijn inziens toch heel wat uren boter op hun hoofd gehad! Een mooi voorbeeld hoe het nivo in deze sport hard achteruit gaat. Of speelde er andere belangen mee?
Een gebarsten voorruit is per definitie gevaarlijk. Niet alleen voor de coureur achter het stuur maar ook voor alle andere gebruikers op het circuit. Daar hoef ik waarschijnlijk geen plaatje voor uit te tekenen. ;)
Niemand een reactie over BMW in het laatste uur?
Ja toch wel ! ik voelde een euforie s'middags, maar wist na vele jaren naar de 24 uren te gaan kijken, dat het nooit gedaan is (en te denken dat de bmw al gewonnen had )voor ze over de streep en afgevlagd zijn .
Toen ik de bmw op beelden eraf zag gaan ,sloeg de euforie om in een soort onthoogeling ,met de porsche op de loer was de rekening al vlug gemaakt .De 79 kon de verloren tijd niet meer goed maken en weg was de overwinning .
Ik had BMW zo graag zien winnen na enkele jaren er niet meer bij geweest te zijn !
bmw en spa was een van de redenen waarom ik met een beemer ben gaan rijden .
Uit de persbabbel:
Je kunt het lezen zoals je wilt maar ze geven toe dat het geen veilige situatie was.
De koersleiding heeft mijn inziens toch heel wat uren boter op hun hoofd gehad! Een mooi voorbeeld hoe het nivo in deze sport hard achteruit gaat. Of speelde er andere belangen mee?
Een gebarsten voorruit is per definitie gevaarlijk. Niet alleen voor de coureur achter het stuur maar ook voor alle andere gebruikers op het circuit. Daar hoef ik waarschijnlijk geen plaatje voor uit te tekenen. ;)
wel Mark nu ben ik het met je eens. Als ze die vooruit kunnen veranderen in 8 minuten (dat is wat? 3 rondjes en nog wat?), en het gebeurt in de eerste stint... waarom dan niet meteen vervangen? ik heb rond 12,30 op zondag even op exqi gekeken, en toen reden ze óók met die kapotte ruit, en er werd gezegd dat ze regelmatig effectief de muur in de source mee hadden. dat had erger kunnen aflopen...
IK begrijp dat ook niet ! vroeger toen ze nog met pitborden stonden langs de muur vloog er wel eens een in de voorruit , die moest toen ook zo snel mogelijk vervangen zijn waarom nu niet?
Hy, all shots are Online.
Gallery (http://www.endurance-fans.de/index.php?option=com_gallery2&Itemid=27&g2_itemId=34507)
http://www.endurance-fans.de/gallerie/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=35097&g2_serialNumber=2&g2_GALLERYSID=d4facc33191fb117e0db8474fb2bf5a5
http://www.endurance-fans.de/gallerie/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=35177&g2_serialNumber=2&g2_GALLERYSID=d4facc33191fb117e0db8474fb2bf5a5
http://www.endurance-fans.de/gallerie/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=35342&g2_serialNumber=2&g2_GALLERYSID=d4facc33191fb117e0db8474fb2bf5a5
http://www.endurance-fans.de/gallerie/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=35402&g2_serialNumber=2&g2_GALLERYSID=d4facc33191fb117e0db8474fb2bf5a5
Have fun.
24 uren van Spa op zaterdag, meer op www.krisgilissen.net
http://a.imageshack.us/img830/4603/afbeelding292.jpg
http://a.imageshack.us/img829/3047/afbeelding542.jpg
http://a.imageshack.us/img256/199/afbeelding546.jpg
http://a.imageshack.us/img245/2447/afbeelding592.jpg
http://a.imageshack.us/img840/506/afbeelding810.jpg
http://a.imageshack.us/img203/5023/afbeelding873.jpg
http://a.imageshack.us/img832/8984/afbeelding1003.jpg
http://a.imageshack.us/img199/8513/afbeelding1046.jpg
http://a.imageshack.us/img837/2251/afbeelding1084.jpg
http://a.imageshack.us/img844/8154/afbeelding1091.jpg
Coach Ep
03-08-2010, 19:34
http://www.endurance-fans.de/gallerie/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=35402&g2_serialNumber=2&g2_GALLERYSID=d4facc33191fb117e0db8474fb2bf5a5
2e 24 uursrace, :bye: vanaf post 8. Thanks!
het was een schitterende race, hard bevochten door topteams en toprijders, veel volk (48.000) en fijne ambiance. waarom is positief zijn toch oh zo moeilijk?
het was een schitterende race, hard bevochten door topteams en toprijders, veel volk (48.000) en fijne ambiance. waarom is positief zijn toch oh zo moeilijk?
Dat kan ik enkel bevestigen... ik heb me in elk geval niet verveeld, er was altijd wel iets te beleven. Jammer van enkele ongelukkige uitvallers, anders was de strijd om de zege mijns inziens nog veel spannender geweest; al kon deze afloop ook wel tellen. Het is nu toch wel duidelijk dat de combinatie GT2/GT3/GTN werkt en de spanning enkel ten goede komt, ondanks de kritieken die er op voorhand waren.
Viper GTS-R***
04-08-2010, 12:11
Klopt, na de 1000KM LMS was dit mijn 2de race weekend dit jaar en heb er van genoten!!! FIA GT1 was leuk te zien, F3 was eens tof maar hoefde voor mij zeker niet langer dan die 20 tal rondjes te rijden (eigen mening natuurlijk) en dan de 24H zelf, ben ik zeer positief over!!! Enigste negatief punt dat ik heb: BMW!!!!!!!! de zege was in handbereik en toch kwijt spelen aan dat domme schuivertje.. spijtig. Misschien een reden om hen volgend jaar terug te kunnen zien? En Audi, stelde wel hard telleur...
waar vind je ergens een komplete uitslag,op website spa franc is nergens iets te vinden,grts
waar vind je ergens een komplete uitslag,op website spa franc is nergens iets te vinden,grts
Hier: http://gt2europe.com/
De BMW is van de baan gegaan door een breuk in een onderdeel van de stuurinrichting.
Dirk Werner : “I was driving already in the safe mode, not taking the kerbs, cruising around doing pretty slow lap times, and then suddenly I had to leave the track because something on the car broke.
groeten
Yep, de MAX! Waren er vorig jaar niet slechts 23000? Had ik dacht ik toch gehoord tijdens 1 van de interviews van EXQI. Moet eerlijk zijn dat cijfers onthouden niet mijn sterkste kant is :p
Is er dan niets van beelden van het contact tussen Van De Poele en Kumpen?
Yep, de MAX! Waren er vorig jaar niet slechts 23000? Had ik dacht ik toch gehoord tijdens 1 van de interviews van EXQI. Moet eerlijk zijn dat cijfers onthouden niet mijn sterkste kant is :p
Niets zo onbetrouwbaar als de bezoekersaantallen van een evenement.
@ViperGTS-R: Als je stelt dat Audi teleur heeft gesteld, dan zeg je ook dat Ferrari niet gedaan heeft wat we van hen verwachtten. Beiden zijn namelijk uitgevallen door crashes (Phoenix °50-°51/ Ferrari °2).
Ferrari, Porsche en BMW lijken mij een zekerheid voor volgend jaar (komt er ook een nieuwe Porsche???). Audi lijkt me ook zeker, al zal dat afhangen van het reglement, waarin Audi volgend jaar in GTN zal moeten starten om competitief te zijn, aangezien de regels opnieuw veranderen in het voordeel van de GT2's nu. Verder vermoed ik ook dat Mercedes op één of andere manier zal deelnemen aan de race, gezien de presentatie van de nieuwe GT3 in Spa. Verder zien we hopelijk ook nog Ford, Aston Martin en Corvette in GT2 (of GTN), maar laten we maar wachten tot volgend jaar om daarover te speculeren!
CU @Spa in 2011! ;)
Niets zo onbetrouwbaar als de bezoekersaantallen van een evenement.
Net luchtfoto's bekeken van zaterdag, waarop nog maar eens te zien dat er heel veel volk was. Dat was trouwens een bevinding van iedereen. Maar goed, het is hier bon ton om alles af te breken, niet?
Net luchtfoto's bekeken van zaterdag, waarop nog maar eens te zien dat er heel veel volk was. Dat was trouwens een bevinding van iedereen. Maar goed, het is hier bon ton om alles af te breken, niet?
Het leek mij ook een stuk drukker dan andere jaren.. Zelden zover moeten parkeren.
Zojuist nog wat gelezen in deze thread maar ik kan niet ontdekken wie er kritiek heeft op de race want die was dik in orde volgens mij. Alleen wat over live-streams en gebroken ruiten die niet acceptabel zijn. Dat mag toch nog wel? Als ik heel eerlijk ben jij redelijk kritisch jegens deze 24 uur op Turbomagazine! Zelfs zware kritiek op de persbabbel van de 24 uur m.b.t. kwalificaties, wat overigens mijn inziens terecht was.
Wat betreft bezoekers aantallen van evenementen? Het is een feit dat dit gebeurd en de redenen daarvoor zijn heel divers. Niemand zal ontkennen dat er dit jaar meer toeschouwers waren dan vorig jaar en dat is toch mooi! Dat lezers vragen stellen of het er daadwerkelijk 48.000 zijn lijkt me niet meer dan logisch. Ze hebben recht van spreken, zie onder andere de trieste feiten rondom de Love Parade in Duitsland.
Organisaties en besturen roepen eerst dat er 1.4 miljoen bezoekers zijn en dat de grote drukte de oorzaak was van de trieste feiten. Naar nu blijkt zijn er niet meer dan dan 300.000 tot 500.000 bezoekers geweest, nader onderzoek zal het echte getal aanwijzen en ook de echte oorzaak.
Zelf ken ik een aantal Nederlandse voorbeelden uit eerste hand (heel goed geinformeerd) waar men consequent liegt over de bezoekers aantallen. Eentje maakt het zo bont dat zelfs de meeste simpele ziel op TV kan zien dat de getallen niet kunnen kloppen als men eenmaal weet hoeveel ruimte een mens per strekkende meter nodig heeft en men ook de lengte van het parcours weet.
Een ander sport-evenement (iets met twee wielen) in Nederland heeft een lieg-factor van minimaal 4 ;) Zowel promoter als organisator liegen gezamelijk over dat aantal. De een verdiend daardoor meer aan TV-rechten en de ander aan marketing-inkomsten en horeca-rechten. Samen zwijgen en samen meer geld verdienen is het credo.
Er zijn legio redenen om creatief om te gaan met bezoekers aantallen maar om de boel samen te vatten: Ja, we geloven graag dat er meer bezoekers waren bij de 24 uur dan vorig jaar. En ja, het is helemaal niet gek om vragen te stellen over de genoemde aantallen waarvan we met recht hopen dat ze kloppen want dat zou heel positief nieuws zijn voor deze wedstrijd.
Het is maar met welke bril je de berichten leest van bepaalde mensen op De Paddock maar de bril van jou jegens De Paddock lijkt wel inktzwart.
Ik wil die luchtfoto's ook wel eens zien, kan je die niet delen met ons joost?
Ik wil die luchtfoto's ook wel eens zien, kan je die niet delen met ons joost?
staan op de facebook van een fotograaf, dus gezien respect voor © niet aankomen :eek:
staan op de facebook van een fotograaf, dus gezien respect voor © niet aankomen :eek:
dan graag naam/nickname van de bewuste persoon op facebook.
Xsara_VTS
05-08-2010, 01:00
http://a.imageshack.us/img18/6963/201007312.jpg
http://a.imageshack.us/img15/7655/201007316.jpg
http://a.imageshack.us/img690/6199/201007317.jpg
Foto's van de race staan hier (http://belgian-motorsport.com/thumbnails.php?album=190).
FIA GT1, Lambo's en F3 staan hier (http://belgian-motorsport.com/index.php?cat=42)
johansterenberg
08-08-2010, 17:25
01:
http://www.fastphotos.nl/forum/fastphotos_spa24_2010_01.jpg
15mm - 1/1600 - f/3.5 - ISO 100
02:
http://www.fastphotos.nl/forum/fastphotos_spa24_2010_08.jpg
15mm - 1/60 - f/14 - ISO 100
03:
http://www.fastphotos.nl/forum/fastphotos_spa24_2010_07.jpg
15mm - 1/100 - f/18 - ISO 200
04:
http://www.fastphotos.nl/forum/fastphotos_spa24_2010_06.jpg
63mm - 1/200 - f/14 - ISO 250
05:
http://www.fastphotos.nl/forum/fastphotos_spa24_2010_04.jpg
24mm - 1/160 - f/3.5 - ISO 100
06:
http://www.fastphotos.nl/forum/fastphotos_spa24_2010_03.jpg
400mm - 1/800 - f/2.8 - ISO 250
07:
http://www.fastphotos.nl/forum/fastphotos_spa24_2010_02.jpg
400mm - 1/2000 - f/2.8 - ISO 160
08:
http://www.fastphotos.nl/forum/fastphotos_spa24_2010_05.jpg
15mm - 1/200 - f/8 - ISO 100
09:
http://www.fastphotos.nl/forum/fastphotos_spa24_2010_10.jpg
400mm - 1/2500 - f/2.8 - ISO 100
10:
http://www.fastphotos.nl/forum/fastphotos_spa24_2010_09.jpg
85mm - 1/800 - f/5.6 - ISO 100
Ik vind foto 08 subliem. :worship::D
tarzancorner
23-09-2010, 16:55
Volgend jaar alleen nog GT3 en GT4 voor de 24 uren
Volgend jaar alleen nog GT3 en GT4 voor de 24 uren
en van waar komt deze info?
en van waar komt deze info?
Stond in de vorige Turbomagazine, maar dat was enkel een conclusie getrokken door Joost Custers. De officiële info is 'problemen tussen SRO-FIA en GT2'.
In diezelfde Turbomagazine stond immers dat het nieuwe GT2 kampioenschap van Ratel een bedreiging zou vormen voor LMS - ILMC
Stond in de vorige Turbomagazine, maar dat was enkel een conclusie getrokken door Joost Custers. De officiële info is 'problemen tussen SRO-FIA en GT2'.
In diezelfde Turbomagazine stond immers dat het nieuwe GT2 kampioenschap van Ratel een bedreiging zou vormen voor LMS - ILMC
Het zou dom zijn om de GT2 zomaar buiten te smijten. OOk al hebben ze maar 8-10 autos in de klasse het kan een mooie strijd opleveren. Prospeed en AF corse zullen zowiezo wel komen. IMSA is een team dat ook trouw deelneemt aan de ardeense klassieker en BMS zal toch ook wel de smaak te pakken hebben.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.