View Full Version : Ford Sierra RS500 Gr.A Eggenberger - Tamiya - 1/24 - 24080
Eind vorig jaar postte ik al een kit review van deze Ford Sierra, je kan die hier nalezen: Ford Sierra RS500 Gr.A Eggenberger - Tamiya - 1/24 - 24080 (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=19370).
Ondertussen ben ik met de eerste werkzaamheden gestart. Deze Ford is een tussendoortje waar ik enkel gordels en snelsluitingen op de motorkap als extra's ga aan toevoegen. Ik heb overigens geen enkele research gedaan naar het model en ga dus voor de kleurstellingen enz. het plan volgen.
Ik ben begonnen met de bodemplaat en het interieur met de zwarte spuitbus TS-14 te spuiten. Eerst beide onderdelen grondig ontvet en daarna in grondverf gezet. Ik was enigszins verbaasd te merken dat de eerste laag van dit zwart niet echt dekkend was. Een 2de laag zou soelaas brengen. Zoals je aan de bodemplaat kan zien, blinkt deze eigenlijk wat te fel en net zo voor het interieur. Wellicht dat ik de bodemplaat met semi-gloss vernis nog ga 'behandelen'.
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=16402&stc=1&d=1263939608
Nadeel aan de interieurkuip is het feit dat het een echte kuip is natuurlijk. Hierdoor zijn de zijkanten behoorlijk moeilijk apart te verven. In eerste instantie dacht ik van het zwart te gaan afplakken om dan het XF-25 grijs te spuiten, maar de afplekwerk was zo'n gepruts dat ik het dan maar andersom ga doen. Natuurlijk realiseerde ik me dat pas wanneer het zwart al gespoten was... :rolleyes:
Dus eerst TS-14 gespoten, daarna matte vernis gezet en dan XF-25 gespoten. Dat is wat je hier ziet. De XF-25 heeft ondertussen ook een laagje matte vernis gehad ter bescherming. Omdat de zijkanten makkelijker af te plakken zijn dan de bodem, is de volgende stap nu precies dat. Kanten afplakken en dan opnieuw een laagje mat zwart over de bodem heen. Het dashboard is ook in XF-25 gespoten.
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=16403&stc=1&d=1263939608
De carrosserie is inmiddels ook geschuurd en al in grondlaag gezet. Het droog passen van de typische Cosworth vleugel heeft me al kopbrekens bezorgd. Ik geloof nooit dat je die, op de manier zoals voorzien in het plan, deftig kan plekken eens alles klaar is. Ik heb daarom enkele gaatjes geboord waar later een pinnetje in kan komen om dat ding op zijn plaats te houden. De bevestigingslipjes zijn een prul van niks en ik heb ook de indruk dat de spoiler iets te klein is... we zullen wel zien wat dat gaat geven in een later stadium. Merk ook op dat de kofferspoiler reeds gemonteerd is en dat ik gaatjes geboord heb in de motorkap voor de PE-snelsluitingen achteraf. Origineel zitten deze meegegoten in de kap, maar die heb ik eerder al weggeschuurd.
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=16404&stc=1&d=1263939608
Bedoeling is om de kas met Zero Paints Black te gaan doen, want die spuitbus TS-24 vertrouw ik voor geen haar. Maar meer daarover later. :bye:
Dat doet mij eraan herinneren dat, toen ik dit model in een ver verleden heb gebouwd, ik de achterste picknicktafel heb vastgeplakt en met putty heb moeten bijwerken tot een fatsoenlijk geheel vooraleer ik alles kon spuiten. Hij paste inderdaad niet goed.
In ieder geval is dit al een mooi begin, Guido.
Nooit problemen gehad met de achterspoiler,ik plakte hem wel altijd eerst vast en dan spoot ik grondverf.
ik de achterste picknicktafel heb vastgeplakt en met putty heb moeten bijwerken tot een fatsoenlijk geheel vooraleer ik alles kon spuiten. Hij paste inderdaad niet goed.
Nooit problemen gehad met de achterspoiler,ik plakte hem wel altijd eerst vast en dan spoot ik grondverf.
Dus als ik het goed begrijp plak je ofewel de spoiler vast en geef je niet zozeer om de pasnauwkeurigheid en ofwel plak je de spoiler vast en ga je alles met putty bijwerken totdat hij er netjes uitziet. Die redenering volg ik wel, en dat was ook wel mijn initiële gedacht, maar...
De reden waarom ik nog niet tot plakken ben overgegaan is dat ik vrees dat ik er met de verf en vernis niet meer goed ga bijkunnen als ik hem er nu al opzet. Met alle gevolgen van dien dan weer. Maar, langs de andere kant, met de airbrush kan je in principe wel overal goed aan. Dus, vanavond eens opnieuw bekijken en misschien dat ik de spoiler er nu al ga opzetten.
Het spuiten, zeker met een airbrush, zal wel lukken met de achterspoiler er op. Alleen het schilderen van de raamrubbers (die wel zwart, maar niet blinkend moeten zijn) zal dan een beetje moeilijker gaan. Ik moet eerlijk bekennen dat ik echt niet meer weet of ik zelf destijds de spoiler bevestigd heb vóór het spuiten of niet. Waarschijnlijk heb ik toen trouw het bouwplan gevolgd (wat dat zegt zal ik wel gedaan hebben). Maar als ik de foto's bekijk zal ik hem wel achteraf gemonteerd hebben; ik kan me alleszins niet herinneren met putty gewerkt te hebben aan deze Sierra...
http://i9.photobucket.com/albums/a79/Sennake_models/general_gt_touring_cars/1988_ford_sierra_rs500/1988_sierra_rs500_05.jpg
Loixrallyfan
20-01-2010, 18:38
Hey Guido, die TS-24 is inderdaad niet te vertrouwen. Heb eens een Sub gelakt met die kleur en bij de wet-coat kreeg ik tot 2 keer toe blaasjes:confused::confused: rond de wielkasten. Heb dan de hele handel ontlakt en zwart van Motip erop gezet. En hier geen problemen.;)
En die vleugel past inderdaad niet zo schitterend. Had destijds ook problemen bij mijn "Fina Sierra".
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=16419&stc=1&d=1264005494
Modelbouw zou een rustgevende bezigheid moeten zijn, maar soms is het dat niet... We hebben allemaal wel al zo'n dag meegemaakt. Dit was zo'n avond... :D
Verf verdund, in de pot gegoten, model erbij gepakt, nog niet gesloten pot omgestoten... :(
Model op een steuntje geplaatst (de tamiya houder diende voor nog een ander model dat tegelijkertijd zou gespoten worden), beginnen spuiten, en plots zie je overal stofjes aangezogen worden -> Model vol stof... :(
Toch maar verder doen, want die stofjes krijg je er zo wel uit geschuurd achteraf, spatjes uit het pistool en spatten op de kas. :(
Toch maar verder gedaan tot alles gelakt was in de wetenschap dat het 2de model vanavond niet meer aan de beurt zou komen en we morgen kunnen gaan schuren en opnieuw beginnen.
Alles wat er mis kan gaan in het spuiten van een model op één avond er door gedraaid. Nu heb ik tenminste de wetenschap dat vanaf nu alles goed zal gaan, ah ja, wat mis kon gaan is al allemaal misgegaan, toch? :D
Toch ook maar een foto genomen en de kwaliteit van deze staat model voor het verloop van het afgelopen modelbouw uurtje.
Kan toch schoon zijn he... :D
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=16429&stc=1&d=1264022638
Oh ja, de spoiler ga ik pas op het einde monteren aangezien ik anders niet meer aan de onderspoiler zou kunnen om deze mat zwart te spuiten. Begin zo het gevoel te krijgen dat ook dit een "shit-build" gaat worden...
Misschien moet ik toch maar sigarenbandjes gaan verzamelen...
Begin zo het gevoel te krijgen dat ook dit een "shit-build" gaat worden...
Misschien moet ik toch maar sigarenbandjes gaan verzamelen...
Maar dat is dan toch buiten de waard gerekend. Het voordeel van Zero Paints is dat deze, zeker als ze niet in een dikke laag wordt aangebracht, erg snel droog is. De kas is ondertussen met een 2400 "nat" opgeschuurd en kan later deze week zijn 2de laag krijgen.
We doen dus gewoon verder, uiteraard... :)
BSmodels
21-01-2010, 00:09
Guido,
het probleem met de achtervleugel zou ik als volgt aanpakken:
-plak een doorzichtige plakband op de stijl
-fixeer de vleugel op één of andere manier
-vul de spleet tussen de vleugel en de stijl met een epoxy-putty
-schuur de zijkanten in de juiste vorm
-spuit hierover een dun laagje Motip filler
Door de plakband heb je een gladde naadloze verbinding met de carrosserie.
Wat de Zero paint betreft: gewoon alles kleur geven, geen LAGEN spuiten hé
Guido,
het probleem met de achtervleugel zou ik als volgt aanpakken:
-plak een doorzichtige plakband op de stijl
-fixeer de vleugel op één of andere manier
-vul de spleet tussen de vleugel en de stijl met een epoxy-putty
-schuur de zijkanten in de juiste vorm
-spuit hierover een dun laagje Motip filler
Door de plakband heb je een gladde naadloze verbinding met de carrosserie.
Wat de Zero paint betreft: gewoon alles kleur geven, geen LAGEN spuiten hé
Ik vrees dat ik dat van de achtervleugel eigenlijk niet goed snap - het gedeelte met de plakband dan...? En zelfs al zou ik begrijpen wat je wil zeggen, dan nog is het te laat denk ik, gezien ik al de eerste laag Zero Paints heb aangebracht.
Ik heb alles kleur gegeven, van de eerste keer en niet in lagen gewerkt. Maar aangezien de kas vol met stof en spatten zat, moest ik wel alles opschuren en een 2de laag gaan zetten. De 2de laag is overigens voor morgen- of vrijdagavond (hopelijk). Heb er wel vertrouwen in dat die goed zal gaan. Dan een laagje vernis erover, dan decals en dan sealen.
Toch merciekes om mee te denken. ;)
BSmodels
21-01-2010, 02:06
Ik vrees dat ik dat van de achtervleugel eigenlijk niet goed snap - het gedeelte met de plakband dan...? En zelfs al zou ik begrijpen wat je wil zeggen, dan nog is het te laat denk ik, gezien ik al de eerste laag Zero Paints heb aangebracht.
je kan de achtervleugel plamuren zonder dat je hem definitief vast plakt. De putty blijft wel op de tape hangen maar niet op het model. Op deze manier past hij en kan je hem toch apart lakken.
Na je laagje vernis kan dit nog altijd...
De kas was dus in Zero Paints Black gespoten. Die heb ik dan opgeschuurd (redelijk wat stofjes gepakt, vandaar) en dan het geheel overspoten met TS14. Ik heb dus de zero paints als kleur grondlaag gebruikt.
Daarna met compound bewerkt en voor de helft al van decals voorzien. Snel even een fotootje genomen opdat jullie de voortgang wat kunnen volgen (kwaliteit en rap, rap gaan niet vaak hand in hand, dus excuus voor de RRF = Rap Rap Foto).
;)
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=16789&stc=1&d=1265671373
gert mertens
09-02-2010, 21:33
Guido,
Die RRF-pic ziet er al zéker nie verkeerd uit.
Good luck bij de verdere afwerking !
Grtz,
G ;)
Loixrallyfan
10-02-2010, 15:13
Ik zou zeggen RGF: Rappe goeie foto.:champagne:
En ook de body uiteraard, ziet er prima uit.:applaus:
Ik heb in het verleden wel een 5 tal sierra's gebouwd voor piloten,ik lijmde de achterspoiler er eerst op de carrosserie ,werkte deze bij met milliput of putty,schuurde deze lichtjes en spoot dan grondverf,je zag dan van de overgangen niets.
Nu denk ik als je hem er gaat opplakken en je verschuift hem een beetje dan gaat je dat zien op het koetswerk.Maar iedereen heeft zo zijn eigen methode.
Als je hem vastplakt met 2k epoxylijm is daar geen gevaar voor.
Het vooraf vastplakken van de spoiler heeft ook een nadeel: je kan niet meer zo goed bij de raamrubbers om ze manueel te schilderen. Alles hangt ervan af welke methode je verkiest, zoals je zelf al aangaf.
Je leert bij ieder model bij... Omdat ik deze zonder veel voorbereiding ter hand heb genomen, heb ik dus een denkfout gemaakt bij het benaderen van de achterste spoilers...
Dé reden waarom ik de spoiler er niet op het gezet voor het spuiten, was dat ik de onderste spoiler dan niet meer zou kunnen mat zwart spuiten, eens de grote plaat erboven op zou staan. Maar... ik had eigenlijk de grote bovenste moeten monteren en bijwerken en de kleinere, op de kofferdeksel zelf, had ik pas moeten plekken nadat alles afgewerkt was. Eigenlijk dus andersom als dat ik het nu gedaan heb. Dan waren de aansluitingen van de grote wellicht helemaal weggewerkt geweest én had ik de kleine apart kunnen matzwart spuiten...
Weeral bijgeleerd voor een volgende gelegenheid. Maar goed, gezien alles toch zwart, zwart moet komen, gaat het niet zo opvallen.
@ Koerser,
Herschuiven gaat niet zo'n probleem zijn, gezien ik aan iedere kant een positioneringsgaatje heb geboord. ;)
Ondertussen staan alle decals op de Sierra, heeft hij enkele (3) vernislagen gehad, met dank aan Sennake voor de "hoe spuit ik vernis uit een spuitbus" demonstratie én is hij helemaal gecompound en gewaxt (restjes nog hier en daar te verwijderen). Die kan dus voorlopig aan de kant en kan ik aan het interieur/chassis beginnen. Wanneer deze laatsten klaar zijn, zal ik de kas terug ter hand nemen voor de afwerking (raamrubbers, lichten, ruiten, spoiler! en dat soort van fraais).
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=17144&stc=1&d=1268173097
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=17145&stc=1&d=1268173097
"Kurkman Eénoog" zag dat het goed was...
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=17146&stc=1&d=1268173097
gert mertens
10-03-2010, 01:42
Kurkman ,
Die raamrubbers in olieverf...:eek::eek::eek::eek::eek:
Is da niks voor zaterdag in Jabbeke ???
De " Via Appia" (of hoe ge dat ook schrijft ) verlaten...............
(en zien dat het goed was....)
Grtz,
G ;)
Kurkman ,
Die raamrubbers in olieverf...:eek::eek::eek::eek::eek:
Is da niks voor zaterdag in Jabbeke ???
De " Via Appia" (of hoe ge dat ook schrijft ) verlaten...............
(en zien dat het goed was....)
Grtz,
G ;)
Merciekes voor de uitnodiging, maar olieverf is om diverse redenen niet de geschikte materie voor dit model. Ik experimenteer graag, maar liever niet met een model dat me toevertrouwd is geweest om te bouwen.
Echter, bij één van mijn volgende projecten zou ik misschien wel eens met olieverf aan de gang willen. Ik neem het aanbod even aan de kant tot dan. ;)
Loixrallyfan
10-03-2010, 18:22
"Kurkman Eénoog" zag dat het goed was...
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=17146&stc=1&d=1268173097
Kijk eens hier, onze nieuwe mascotte.:champagne:
En de body ziet er heel strak uit. Knap.:applaus:
Die raamrubbers in olieverf...:eek::eek::eek::eek::eek:
Kan je misschien uitleggen waarom je expliciet olieverf voor raamrubbers zou gebruiken?
Kurkman meldt zich weer!
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=17195&stc=1&d=1268776558
Heb gisterenavond het dashboard afgeplakt. Dit was reeds volledig gespoten in XF-25 en afgeschermd door een laagje matte vernis. De bedoeling was om de opengelaten gebieden dan X-18 te spuiten, zodanig dat er nergens lelijke schilderstrepen zouden opzitten, zeker ter hoogte van de tellerpartij.
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=17192&stc=1&d=1268776558
Nadat ik alles dan X-18 gespoten heb, heb ik alle tape en bmf verwijderd, met dit als resultaat. Het ziet er op de foto slordiger uit dan het is, maar hier en daar zal ik nog wat moeten bijstippen. Ik ben niet 100% tevreden, omdat het resultaat niet echt in verhouding staat met de moeite. Wellicht dat ik gewoon beter alles met een fijn penseeltje had geverfd zoals ik altijd pleeg te doen.
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=17193&stc=1&d=1268776558
De interieurkuip is ondertussen ook afgeplakt en bijgespoten. Hier kunnen nu de onderdelen gaan inkomen - maar da's waar, die moet ik eerst nog verven... :D
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=17194&stc=1&d=1268776558
tot de volgende kurk-update!
gert mertens
17-03-2010, 00:23
@ Tim : ondertussen heb je die demo reeds tussen de kiezen :)
Of ik je heb kunnen overtuigen is een andere zaak,dat bepaal je namelijk zelf.
Modelbouw is kiezen uit een reeks van technieken die je moet zien als een ladenkast.
Jij bepaald welk schuifje je opentrekt en ontwikkelt bijgevolg een eigen stijl !
@ Kurkman :p : Zoals je eigenlijk al zélf aangaf...
Véél moeite gedaan voor een resultaat wat eigenlijk ook met een penseel bereikt kan worden.
(én beter te controleren)
Die "lelijke" verfstrepen...:confused:
Dat zit me eigenlijk een beetje dwars...
Met een penseel kan je namelijk schilderen "alsof" het gespoten is !!!
(écht wel)
De "moeilijkheid" zit em in de gebruikte materialen.
en de volgorde van die verfkes....
De verdunning van de verf is hier belangrijk én het gebruikte penseel !
Moeilijk uit te leggen op één ,twee,drie maar bij een volgende gelegenheid...
Niet dat ik de wijsheid in pacht heb ,maar ervaring kan ik wél delen.
Alleszins blijf ik het model op de voet volgen.
Grtz,
G ;)
@ Kurkman :p : Zoals je eigenlijk al zélf aangaf...
Véél moeite gedaan voor een resultaat wat eigenlijk ook met een penseel bereikt kan worden.
(én beter te controleren)
Die "lelijke" verfstrepen...:confused:
Dat zit me eigenlijk een beetje dwars...
Met een penseel kan je namelijk schilderen "alsof" het gespoten is !!!
:)
Dat je met een penseel kan schilderen alsof het gespoten is, weet ik. Ik heb ooit een vooroorlogse Bentley, of was het een Rolls Royce?, op schaal 1/8ste gezien met een lakwerk waar menig echte auto jaloers op zou zijn. Toen de bouwer me vertelde dat alles aan de auto, dus inclusief de kas, geverfd was met een penseel viel ik stijl achterover van verbazing.
Ik weet ook dat dit, niet alleen een kwestie is van oefenen, maar vooral een kwestie is van de juiste materialen. Maar ik moet toegeven dat ik, ondanks het feit dat ik een (klein) setje penselen in huis heb, ik altijd het gevoel heb van met de verkeerde bezig te ben.
Mijn interieurtjes zijn altijd wel ok, maar nooit echt "waw, super realistisch" super. Dus hier is zeker nog een grote progressie marge.
"Standvanzaken".
Het chassis is klaar. Niks bijzonders te melden. Onderdelen verven en monteren. Vooraan zijn dat de halve en sterk vereenvoudigde motor, schokdempers en ophanging, achteraan de ophanging en de cardan ertussenin. De uitlaat ontbreekt nog, maar die komt er later onder. Wanneer de kas op het chassis zit.
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=17396&stc=1&d=1269783917
Ik heb één velg gedaan om eens te kijken wat dat geeft. Want deze keer niet met smoke, maar een wash van sterk verdunde X-18 acryl. Ondanks het feit dat dit ook een blinkende kleur is, net zoals X19 Smoke, blinkt het eindresultaat toch niet zo. Ik ga dit vaker gebruiken ipv smoke.
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=17395&stc=1&d=1269783917
Het dashboard en interieur samen. Ook de bezinetank is geverfd. Hier dienen enkel nog de stoel, brandblusser, pook en halve rolkooi in te komen. "Rechtuitdedoos" bouwen is toch best wel leuk. :)
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=17397&stc=1&d=1269783917
gert mertens
28-03-2010, 17:23
Guido,
De velgen zien er idd een pak beter uit !!!
Volgende keer ook es proberen ! Goe om weten !
Grtz,
G ;)
....................
"Rechtuitdedoos" bouwen is toch best wel leuk. :)
.................................................. ...
Ik ga dat de volgende keer ook nog eens proberen. ;)
Velg ziet er inderdaad goed uit, nog 3 te gaan.
Na 2 maanden verwerking van al het fraais dat aan mijn voordeur was uitgekieperd :rolleyes:, ne mens moet bezig blijven zullen we maar zeggen, terug de moed gevonden om weer eens aan de tafel te gaan zitten om dit model af te werken. :)
Disaster echter! Bij het mat zwart verven van het uiteinde van de spoiler, had ik datgene wat niet moest geverfd worden afgeplakt. Bij het verwijderen van de tape is dan de grote Texaco decal van de achterspoiler mee losgekomen...
Nu dus op zoek naar een nieuwe decalsheet... :(
http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=19739
Disaster echter! Bij het mat zwart verven van het uiteinde van de spoiler, had ik datgene wat niet moest geverfd worden afgeplakt. Bij het verwijderen van de tape is dan de grote Texaco decal van de achterspoiler mee losgekomen...
Klinkt als hetzelfde wat mij overkwam bij m'n Evo 3? Ik neem tenminste aan dat je de tape niet rechtstreeks op de decal had geplakt, maar dat er in ieder geval een blanke laklaag tussen zat ;)
Klinkt als hetzelfde wat mij overkwam bij m'n Evo 3? Ik neem tenminste aan dat je de tape niet rechtstreeks op de decal had geplakt, maar dat er in ieder geval een blanke laklaag tussen zat ;)
Yep, Gunze.
De decalsheet is ondertussen van eigenaar veranderd (dankuwel Doc) en de achtervleugel kon dus opnieuw voorzien worden. Maar door te snel te willen zijn, had ik het zaakje niet al te goed opgekuisd, waardoor de decal niet goed zat - ik vermoed dat er nog schuurstof onder zat. Enfin, bij het vernissen werd dat erg geaccentueerd, dus er was geen verhelpen aan. Spoiler in de remolie en van voor af aan terug opnieuw beginnen. De decalsheet beschikt over 2 decals, dus dat zit wel goed.
De rest dan.
De kas is zo goed als af. De spoiler nog, ruitenwisser en sluitingen op de motorkap.
http://forum.depaddock.net/attachment.php?attachmentid=18256&stc=1&d=1276176363
http://forum.depaddock.net/attachment.php?attachmentid=18257&stc=1&d=1276176358
http://forum.depaddock.net/attachment.php?attachmentid=18258&stc=1&d=1276176358
Ook de 4 wielen zijn gedaan en het interieur maakt vorderingen. Let op de tape die de rolkooi op zijn plek dient te houden bij het drogen van de verschillende stangen.
http://forum.depaddock.net/attachment.php?attachmentid=18259&stc=1&d=1276176358
Het dashboard is ook compleet.
http://forum.depaddock.net/attachment.php?attachmentid=18260&stc=1&d=1276176358
Ondertussen ben ik aan de stoel bezig. Deze is enamel satiné zwart gespoten en heeft een laagje Ranger Ink over zich heen gekregen. Ik ben de kevlar decal aan het zetten (van slechte kwaliteit, breekt overal) en van zodra dat de gordels erin hangen, mogen jullie ook hier een fotootje van verwachten. Laat ik zeggen dat ik in de finale fase zit. Hopelijk is 'em tegen het weekend af.
Hopelijk is 'em tegen het weekend af.
Couldn't agree more... :p
Ferrari rules
10-06-2010, 20:35
Mooie vorderingen en je dashboard ziet er strak uit.
Ga je die nog behandelen met de befaamde smink doosjes?
Mooie vorderingen en je dashboard ziet er strak uit.
Ga je die nog behandelen met de befaamde smink doosjes?
Da's eigenlijk al gebeurd... :o maar wellicht door de reeds lichte tint van het blauw en het flitslicht geheel onzichtbaar...
Ferrari rules
11-06-2010, 18:37
Da's eigenlijk al gebeurd... :o maar wellicht door de reeds lichte tint van het blauw en het flitslicht geheel onzichtbaar...
Dan heb ik niks gezegd ;)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.