View Full Version : Audi Quattro Sport S1 - San Remo 1985 - Reji - 1/24
Zo. Effe getwijfeld of ik deze wel of niet op het forum zou gooien. Dit is nl geen nieuwe kit maar eentje waar al aan begonnen was. Normaal koop ik geen kits waar aan begonnen is. Waarom deze wel? Om meerdere redenen. Om te beginnen heb ik deze van ons aller Koerser kunnen overnemen voor een heel mooie prijs. Ideaal dus om een beetje ervaring op te doen voordat ik met de Skoda begin. Ten tweede, zowel Scale Production, Scuderia Italia Lab en Profil 24 zijn bezig met deze kit dus er is altijd een alternatief op komst als het met deze mis moest lopen. De voornaamste reden is echter dat dit mijn droomwagen is. Dit is voor mij de allermooiste rallywagen ooit gemaakt en ik ben dan ook al een hele tijd aan het uitkijken naar een S1. Deze litho in beperkte oplage hangt dan ook niet voor niets al jaren in mijn woonkamer.
http://forum.depaddock.net/attachment.php?attachmentid=16447&stc=1&d=1264192247
Het gaat over deze kit
http://forum.depaddock.net/attachment.php?attachmentid=16448&stc=1&d=1264192247
Op het eerste zicht ziet de body er niet slecht uit, alleen...........
......onze Koerser bouwt alleen rallycross versies dus ook bij deze. Alle luchtgaten werden reeds toegemaakt alsook de plaatsen van de koplampen. Ik ben dus begonnen met het opschuren van de boby en het terug vrijmaken van alle openingen.
http://forum.depaddock.net/attachment.php?attachmentid=16449&stc=1&d=1264192347
http://forum.depaddock.net/attachment.php?attachmentid=16450&stc=1&d=1264192347.
Hier en daar brokkelde er wat resin mee af maar tot nu toe ben ik nog niets tegengekomen wat ik niet kan herstellen.
Jullie hebben dus ook in de gaten dat ik me het weer niet gemakkelijk maak en dat er dit weer eentje van lange duur word.
Ik ben begonnen met de motorkap.
De 3 driehoeken in het midden van de motorkap zijn van binnenuit verstevigd. Volgende stap word het bijplamuren van deze openingen. Daarbij effe een vraagje. Ik werk normaal altijd met milliput, de gewone putty en de epoxyputty van Tamiya. ZIjn deze ook geschikt voor het gebruik op resin?
http://forum.depaddock.net/attachment.php?attachmentid=16451&stc=1&d=1264192741
http://forum.depaddock.net/attachment.php?attachmentid=16452&stc=1&d=1264192741
Zet de valium al maar klaar voor het geval ......
Gij hebt weer wat op uwe nek gehaald, is het niet. Vééééééééél plezier ermee. ;)
BSmodels
22-01-2010, 23:48
De 3 driehoeken in het midden van de motorkap zijn van binnenuit verstevigd. Volgende stap word het bijplamuren van deze openingen. Daarbij effe een vraagje. Ik werk normaal altijd met milliput, de gewone putty en de epoxyputty van Tamiya. ZIjn deze ook geschikt voor het gebruik op resin?
probeer eens fine putty van Motip (klein potje met een tubeke verharder)
Milliput gaat ook, Koerser verbouwde zijn modellen tot rallycrossmodel door oa met milliput te werken.
Met een auto van het jaren tachtig is het wel normaal hé dat er vandaag de dag een beetje restaureer werk aan is :p
Succes met de herstellingswerken !
Dit zal zeker het volgen waard zijn.
Het is en blijft een verbluffende Rallywagen die Audi gemaakt heeft.
Alvast goed begonnen doe zo voort. :applaus:
Ik opteer voor secondenlijm met bloem. Werkt snel, is zeer stevig, heeft geen krimp meer ... niets dan voordelen.
Voor de rest veel succes. Ook eentje die nog op mijn verlanglijst staat maar er nooit zal komen wegens niet passen in mijn thema en nog teveel kits die gebouwd moeten worden.
Good luck!
BSmodels
23-01-2010, 15:30
Ik opteer voor secondenlijm met bloem. Werkt snel, is zeer stevig, heeft geen krimp meer ... niets dan voordelen.
Voor de rest veel succes. Ook eentje die nog op mijn verlanglijst staat maar er nooit zal komen wegens niet passen in mijn thema en nog teveel kits die gebouwd moeten worden.
Good luck!
gaat ook heel goed maar bij deze verbouwingen (misschien eens zien of ge gene premie kunt aanvragen :o) zou ik alle gaten eerst in plasticard maken zodat je mooie rechte hoeken en lijnen hebt. Uitplamuren zou dan geen probleem mogen zijn....
gaat ook heel goed maar bij deze verbouwingen (misschien eens zien of ge gene premie kunt aanvragen :o) zou ik alle gaten eerst in plasticard maken zodat je mooie rechte hoeken en lijnen hebt. Uitplamuren zou dan geen probleem mogen zijn....
Die bouwpremie is nog niet eens zo`n slecht idee. :p. Ik was vandaag ook op het idee gekomen om plastikcard te gaan gebruiken.
@ Gulfie, ik heb er al veel over gelezen en gehoord maar heb zelf nog nooit de bloemmethode gebruikt. Ik ga er bij deze eens werk van maken.:bye:
306xtreme
23-01-2010, 17:50
knap model mja kan niet anders die classic rally cars waren af vroeger en nu nog
voorzichtig met die knappe auto van mij ,ge hebt hem al helemaal naar de kl.............n gedaan.Voor mij is milliput het beste om grote gaten op te vullen en uitbouwingen te doen:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p:
Bloem is niet zo goed om kleine gaatjes op te vullen.
Ik gebruik veel cocaïne die korrel is nog kleiner en het resultaat is veel beter.
Het wordt dan een high-car.:cool:
:D:D:D:D
Komt allemaal wel goed, Ik heb vandaag nog een tijdje aan de wagen gewewrkt en ik vind dat resin zich heel goed laat bewerken. Binnen een weekje ziet de kas er al heel anders uit, hoop ik.
.................................................. ....
Ik gebruik veel cocaïne die korrel is nog kleiner en het resultaat is veel beter.
.................................................. ....
Nu weten we ineens waarom gij soms (meestal :crazy:) zo raar doet.:p
:Offtopic:
:D:D:D:D:D:D:D:D
Een vooral schuur en plamuur update, maar zullen er nog wel een deel volgen denk ik.
Ik heb me om te beginnen vooral beziggehouden met de motorkap. Alle gaten zijn ondertussen vrij, het grootste deel is bijgewerkt met epoxyputty en plastic card en de panellines zijn terug uitgekretst.
http://forum.depaddock.net/attachment.php?attachmentid=16635&stc=1&d=1264962093
http://forum.depaddock.net/attachment.php?attachmentid=16636&stc=1&d=1264962093
Dan de windscheiders aan de zijkanten. Deze zijn licht gebrokkeld en een deel van de " klinknagels" zijn soms niet meer aanwezig.
http://forum.depaddock.net/attachment.php?attachmentid=16637&stc=1&d=1264962093
Dus heb ik ze maar weggeschuurd met als het stuk aan de voorkant onder.
http://forum.depaddock.net/attachment.php?attachmentid=16638&stc=1&d=1264962093
Ik heb een malletje gemaakt van de windscheiders en zal deze achteraf, net als dat stuk aan de voorkant vervangen door plastikcard.
De klinknagels ga ik vervangen door of de aftermarktPE van Scale motorsport of door deze van MFH
http://forum.depaddock.net/attachment.php?attachmentid=16644&stc=1&d=1264962756
Vandaag ben ik begonnen met de voorkant, dat zal ook nog een hele boterham worden.
http://forum.depaddock.net/attachment.php?attachmentid=16645&stc=1&d=1264962989
ook weer wat plastikcard gebruik om de opening te verstevigen
http://forum.depaddock.net/attachment.php?attachmentid=16646&stc=1&d=1264962989
En zo staat hij er nu bij
http://forum.depaddock.net/attachment.php?attachmentid=16647&stc=1&d=1264962989
amaai wat een gigantisch werk is dat maar moet gezegd zijn je bent goed bezig Doc.
Moedig ... heel moedig!
Misschien een Tamiya Quattro in huis halen. Daar kan je misschien enkele zaken van recupereren zoals de grill en wat tijd besparen.
Blijkbaar een heel werk om deze op te knappen. respect!!
Diene Quattro heeft precies het snot, maar zijne voorkant ziet er al een stuk gezonder als voorheen :p
Alle gekheid even achterwege gelaten, je hebt al aardig wat stof gevreet zo te zien en je hebt nog redelijk wat schuurwerk voor de boeg.
Dus regelmatig de keel spoelen zou ik zo zeggen.
Goe bezig.;)
Moedig ... heel moedig!
Misschien een Tamiya Quattro in huis halen. Daar kan je misschien enkele zaken van recupereren zoals de grill en wat tijd besparen.
Verdoeme, das een goed idee.:frusty::frusty::frusty::frusty:
Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb. Ik heb hier nog een quattro liggen om de versie van Droogmans te maken, daar die een bredere body heeft heb ik de body van de originele op overschot. Daar ga ik straks eens naar kijken.
Thanks voor de goede raad Tom.
Big attack
01-02-2010, 13:08
"quattro versie van Droogmans"
Die wil ik zien
"quattro versie van Droogmans"
Die wil ik zien
Die krijg je ook nog wel te zien. De decalset van studio 27 van de quattro heb ik reeds in huis ( Spa 83). Ik ga nog de decalset in huis halen van de Escort waarmee hij in datzelfde jaar de Condroz reed. Deze 2 builds komen dan samen in een duo build. Van Johan heb ik de body gekregen om deze Audi te maken. De versie van Droogmans had naar het schijnt bredere wielkasten dan de Tamiya versie. Johan was eraan begonnen en ik ga deze body afwerken en gebruiken voor de build.
Zal wel nog een tijdje gaan duren want a) ik kan voorlopig nog steeds geen Revell Escort zien, en b) ik wil na de 307 ofwel de Skoda van Duval ofwel de Gordon Porsche van Duez gaan maken.
Ik denk dat Gery bedoelt dat Droogmans nooit met een Quattro gereden heeft. De Belga versie van de Quattro werd destijds gepiloteerd door Duez...
Die krijg je ook nog wel te zien. De decalset van studio 27 van de quattro heb ik reeds in huis ( Spa 83). Ik ga nog de decalset in huis halen van de Escort waarmee hij in datzelfde jaar de Condroz reed. Deze 2 builds komen dan samen in een duo build. Van Johan heb ik de body gekregen om deze Audi te maken. De versie van Droogmans had naar het schijnt bredere wielkasten dan de Tamiya versie. Johan was eraan begonnen en ik ga deze body afwerken en gebruiken voor de build.
:no:
Haal je decal set van S27 nog maar eens boven en je zal zien dat de Belga Audi in Spa door ene M. Duez werd bestuurd... Niet elke auto waar Belga opstond werd bestuurd door Droogmans.
http://www.marc-duez.be/palmares.html en klikken op 1983.
Weeral iets bij geleerd. ;)
:frusty::frusty::frusty: Das ook een serieuze kemel op de site van Domino.
Ach ja, dan komt er hier een quattro van Duez build.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.