PDA

View Full Version : 12 februari 2010, de grote omwenteling in Formule land?


Mark
01-02-2010, 23:02
Al een paar weekjes te lezen in de engelstalige media, nu een nederlandstalige variant met enkele mooie verwijzingen naar het verleden:

Vermoedelijk zal op de Chicago Auto Show op 12 februari a.s het nieuwe IRL concept gepresenteerd worden. Volgens insiders is het een revolutionair ontwerp dat een totale ommekeer in de eenzitterracerij teweeg kan brengen.

http://www.autosport.nl/cms/images/stories/2010/Internationaal/Indycar%20Series/Voorbeschouwing/delta_wing_car_honda.jpg

http://www.autosport.nl/news/19662/irl_delta_wing_car._evolutie_of_revolutie_(1).html


Benieuwd wat we nu werkelijk mogen gaan verwachten.

TommySoprano
02-02-2010, 00:16
Een Super Speedway Racer met reactoraandrijving?

Nee, alle gekheid op een stokje ik vermoed wel dat het om een alternatieve/revolutionaire krachtbron gaat.

Fonne
07-02-2010, 23:50
Al een paar weekjes te lezen in de engelstalige media, nu een nederlandstalige variant met enkele mooie verwijzingen naar het verleden:



Benieuwd wat we nu werkelijk mogen gaan verwachten.Op autosport.com staat toch een heel andere versie. Een meer normale indycar van Dallara die ingezet wordt vanaf 2012.

Raceboy
08-02-2010, 01:01
Op autosport.com staat toch een heel andere versie. Een meer normale indycar van Dallara die ingezet wordt vanaf 2012.

dat is het dallara voorstel.
En normaal, dan moet je is naar voorstel 3 kijken van dallara

http://planet-irl.com/2010/02/05/more-images-of-2012-designs-from-dallara/

Fonne
08-02-2010, 23:27
dat is het dallara voorstel.
En normaal, dan moet je is naar voorstel 3 kijken van dallara

http://planet-irl.com/2010/02/05/more-images-of-2012-designs-from-dallara/Ik had het over het eerste voorstel.

Mark
08-02-2010, 23:51
Ik had het over het eerste voorstel.

Dat is een impressie van de groep achter "Deltawing", Swift, Dallara en Lola zijn ook bezig met diverse concepten.

Wat betreft de nieuwe wagen, hopenlijk leeft de IRL dan nog. De laatste tijden zijn er heel wat berichten te vinden dat het "oude geld" de serie heeft verlaten of op het punt staat om te verlaten. Zelfs de Indy 500 zou op termijn in gevaar kunnen komen.

Enkele artikels die voor de liefhebber het lezen waard zijn:

Tony George die uit de "familie" word gezet m.b.t. de organisatie IRL, het circuit en de holding van de familie: http://www.ibj.com/tony-george-ousted-after-nearly-20-years-leading-ims/PARAMS/article/15343

Tony George die zijn laatste restant moet opdoeken, zijn team: http://www.autosport.nl/klasse/irl/news/19661/irl_tijdperk_tony_george_ten_einde_(1).html en http://www.autosport.nl/klasse/irl/news/19643/irl_team_vision_sluit_voorlopig_haar_deuren.html

Het familiebedrijf dat een beetje last heeft van de economie: http://www.ibj.com/newstalk/2010/02/02/indy-without-lilly-the-500/PARAMS/post/16161

Zwaar verloren met de F1, Brickyard Nascar 2008 en 2009 geen echte kaskrakers. Familiecentjes die niet meer of in ieder geval minder beschikbaar zijn voor het circuit.

Hopenlijk brengt die nieuwe wagen de gewenste redding maar het kon weleens over en sluiten zijn voor Open Wheel Racing in de States. Als we heel eerlijk zijn is de boel al bijna 15 jaar bezig aan een dalende tendens. Is er een bodem in zicht of is het een bodemloze put?

FIRE
09-02-2010, 12:00
Ik vraag me af of een nieuwe wagen, zelfs als die revolutionair is, redding gaat brengen.

Raceboy
09-02-2010, 15:00
het is spijtig dat ze een single chassis/engine class gaan blijven

Mark
09-02-2010, 23:46
Impressies van de Swift: http://www.autosport.com/news/report.php/id/81362 een mix van Formula Nippon, 1ste generatie A1GP en nog wat vage dingetjes.

Mark
11-02-2010, 00:04
Hoezo een standaard ontwerpje van Delta Wing? zie http://www.autosport.com/news/report.php/id/81386

http://cdn.images.autosport.com/editorial/1265827158.jpg