PDA

View Full Version : De Paddock goes: 3 museum trip! - 01 tem 03 oktober 2010


De Paddock
20-03-2010, 18:10
Beste Paddockers,

Het is weeral een tijdje geleden dat we er met De Paddock zijn op uitgetrokken. Daarom hebben we besloten om nog eens een trip te organiseren waaraan iedereen kan deelnemen, dus zowel leden als niet leden van de vzw.

Wanneer: 01, 02 en 03 oktober 2010

Wat: 3 interessante museums: Schlumpf (Mulhouse), Porsche & Mercedes (Stuttgart)
We willen op vrijdagochtend vanuit Zolder tegen een 06.00 uur naar Mulhouse vertrekken, in de namiddag daar het Schlumpf museum bezoeken en 's avonds in Mulhouse blijven overnachten. Op zaterdagochtend rijden we dan naar Stuttgart waar we in de namiddag Porsche aandoen om dat in Stuttgart te blijven slapen. De dag erna in de ochtend Mercedes en dan in de namiddag weer naar huis. Vermoedelijke terugkomst in Zolder tegen 21.00 op zondagavond.

Mulhouse: Schlumpf museum:
http://www.collection-schlumpf.com/en/schlumpf/

Zuffenhausen-Stuttgart : Porsche museum:
http://www.porsche.com/international/aboutporsche/porschemuseum/

Stuttgart: Mercedes museum:
http://www.mercedes-benz-classic.com/content/classic/mpc/mpc_classic_website/en/mpc_home/mbc/home/museum/overview_museum.html#


Prijs:
210 euro voor leden
245 euro voor niet leden
In deze prijs zijn inbegrepen: alle overnachtigen op basis van een 2-persoonkamer met ontbijt, toegang tot de musea (met gids) en het vervoer. Zijn niet inbegrepen, middag- en avondmaal en eigen verbruik ter plaatse.

Praktisch:
Graag zouden we jullie dan ook willen vragen om in deze thread aan te willen geven of je mee wil en ook met hoeveel, partners en kinderen mogen uiteraard ook mee. Om organisatorische redenen vragen we jullie echter om de deelname bevestiging te doen voor 18 april 2010. Dit laat ons toe om de nodige regelingen enz. verder uit te werken. Betalingsmodaliteiten en praktische details worden dan later in deze thread bekend gemaakt.

Alvast bedankt en veel plezier gewenst aan iedereen die mee zal gaan!

MFahrer
21-03-2010, 14:16
Schitterend initiatief! Vorig jaar hebben we het Porsche Museum bezocht, echt de moeite om te doen! Zowel de tentoongestelde wagens als het gebouw zelf zijn indrukwekkend.

Dit jaar doen we met enkele leuke wagnes het Mercedes Museum aan op 13 mei, om dan door te rijden via Oostenrijk en Lichtenstein naar de Stelvio Pas in Italie, daarna rijden we door Zwitserland richting Mulhouse om het Schlumpf museum te bezoeken! Daarna rijden we door Luxemburg terug Belgë binnen. Aangezien we een klein stukje door Nederland rijden in't doorrijden naar Stuttgart, doen we een trip van 9 landen op 4 dagen! Deze trip zal ook wel de moeite zijn

Geniet van de Paddock trip! Die zal ook de moeite zijn!

G.

Petter
21-03-2010, 15:43
Ok, iemand moet de eerste zijn om te bevestigen, ik ga mee (1 persoon als betalend clublid...) zowel de actuele architectuur en de autocollecties zijn zeker de moeite waard !!!
Groeten Petter

Sennake
21-03-2010, 15:45
On the record: ik ga ook mee, mét partner.

Guido
21-03-2010, 19:10
Ik ga ook mee, met partner. Dus we zijn al met 5.

Brecht
22-03-2010, 03:53
Mulhouse krijg je makkelijk op 1 dag gedaan, is echt een aanrader, zeker de racewagens en Bugatti Royale!
Porsche krijg je ook makkelijk gedaan op een half dagje maar Mercedes.... zou je eigenlijk een volledige dag voor uittrekken :)

Mario
22-03-2010, 08:47
Is dat met een bus of ieder met eigen vervoer ?

Sennake
22-03-2010, 11:05
Is dat met een bus of ieder met eigen vervoer ?

Dat hangt een beetje af van het aantal deelnemers, maar hoe dan ook zit het vervoer in de prijs inbegrepen.

HHugo
22-03-2010, 19:35
zowel de actuele architectuur en de autocollecties zijn zeker de moeite waard !!!


2 hele goeie redenen om mee te gaan.
Daarbovenop komt dan nog een keer het feit dat je met een Paddock uitstap altijd net ietsje meer beleeft dan als je alleen zou gaan. Ik herinner mij dat we de vorige keer plots middenin een straatrace terecht kwamen in Parijs, of dat op de meest onverwachte momenten een wedstrijdje 'laptop gooien' ingezet wordt...

Dat zijn dus al 3 redens!
Om maar te zeggen, ik ga ook mee: 1 persoon.

Dominique
24-03-2010, 18:16
Zoals op de vrijdagmeeting al bevestigd: ik ga mee mét partner!

TvD
29-03-2010, 09:05
Ik ga ook mee! In principe alleen, maar mogelijk met 2. Uitsluitsel deze week daarover.

De Paddock
29-03-2010, 14:27
Praktisch:
Graag zouden we jullie dan ook willen vragen om in deze thread aan te willen geven of je mee wil en ook met hoeveel, partners en kinderen mogen uiteraard ook mee. Om organisatorische redenen vragen we jullie echter om de deelname bevestiging te doen voor 18 april 2010. Dit laat ons toe om de nodige regelingen enz. verder uit te werken. Betalingsmodaliteiten en praktische details worden dan later in deze thread bekend gemaakt.


Die waren we jullie nog schuldig.

We hebben dit overlegd met het reisbureau, en om er helemaal zeker van te zijn dat we allemaal in hetzelfde hotel kunnen overnachten is er een kleine wijziging ontstaan in de deadline: er wordt van ons verwacht dat we een voorschot storten vóór 9 april 2010, en niet 18 april 2010 dus. Hou hier rekening mee, want na 9 april worden de boekingen afgesloten.

Wat er ook nog afgesproken werd met het reisbureau is de eventuele kostprijs voor het afsluiten van een annulatie- en reisverzekering: hiervoor kan je individueel kiezen, en ze kost € 10,- (all-in).

Wie dus al bevestigd heeft dat hij meegaat (en al wie nog niet bevestigd heeft maar wel graag zou meegaan ook) moet dus het volgende doen:

Storten van het voorschot van € 150,- per deelnemer (of € 160,- indien je opteert voor de annulatie- en reisverzekering) op rekeningnummer:

001-5907770-61

op naam van:

Flash Travel- Alom Veerle
Veerledorp 38 b12
2431 Veerle-Laakdal

met volgende vermelding:

3-museum trip

Het saldo van de reiskost zal dan betaald moeten worden na de zomervakantie.

TvD
29-03-2010, 15:29
001-5907770-61

op naam van:

Flash Travel- Alom Veerle
Veerledorp 38 b12
2431 Veerle-Laakdal


Is het misschien ook mogelijk om het BIC en IBAN nummer te vermelden voor de niet-Belgen?

De Paddock
29-03-2010, 15:38
Is het misschien ook mogelijk om het BIC en IBAN nummer te vermelden voor de niet-Belgen?

Uiteraard (en onze excuses voor deze onachtzaamheid):

IBAN: BE62 0015 9077 7061

BIC: GEBA BE BB

Integra
29-03-2010, 20:16
Mulhouse krijg je makkelijk op 1 dag gedaan, is echt een aanrader, zeker de racewagens en Bugatti Royale!
Porsche krijg je ook makkelijk gedaan op een half dagje maar Mercedes.... zou je eigenlijk een volledige dag voor uittrekken :)
Niet akkoord, zo speciaal is het Mercedes museum nu ook weer niet. Halve dag, net zoals het Porsche museum. (wat in het Porsche museum staat is gemiddeld gezien een pak mooier dan wat bij Mercedes staat)

Raceboy
30-03-2010, 00:30
Wegens werken volgend jaar en geen betaalde verlofdagen ga ik dit toch maar aan mij voorbij laten gaan.

Mario
30-03-2010, 08:02
Ik had wel interesse om mee te gaan met m'n oudse zoon, maar aangezien het die vrijdag school is, zal zijn mama hem niet laten brossen, vrees ik.
Bovendien lijkt het programma me toch wat te intensief voor een 10-jarige.

BSmodels
08-04-2010, 20:36
op de valreep maar count me in :champagne:

bedrag overgeschreven

Sennake
08-04-2010, 22:04
Dat is goed nieuws ;)

Welcome to the museum-club ;)

BSmodels
09-04-2010, 10:29
Dat is goed nieuws ;)

Welcome to the museum-club ;)

weet pas van deze week wat er met de rug juist scheelt (bijna hernia op L4 en L5 met stralingspijnen in de lies en de ba... ) dus was niet echt zeker. Maar nu hebben we iets om naar uit te kijken ;) en hard te werken aan de revalidatie enz...

TvD
09-04-2010, 19:17
Had iemand trouwens al gezien dat in hetzelfde weekend de WK-rally van Frankrijk gereden wordt? En het rallycentrum is Straatsburg. Mogelijk dat we last zouden kunnen hebben van extra drukte op de weg??

O ja, for the record: ik heb het geld vorig weekend overgemaakt :champagne:

Guido
09-04-2010, 22:01
Mijn bijdrage voor 2 is ook overgemaakt.

Sennake
09-04-2010, 22:32
Mijn bijdrage voor 2 is ook overgemaakt.

Ook for the record: ik ook voor 2 ;)

Dominique
09-04-2010, 22:42
Ik had eerder deze week al betaald voor 2.
We zijn weer weg :bye: