PDA

View Full Version : Gordon Finest Races 2010

Mark
10-04-2010, 10:32
Zoals reeds door anderen gemeld gaat Speedworld zwaar de mist in hun met hun Belcar website. Het lijkt wel iets uit 1997 ofzo...........kan nergens iets van tijden vinden. Op raceresults.nu werkt het ook (nog) niet alleen het programmaatje RSTime werkt goed.

Mark
10-04-2010, 11:34
Zo te zien zijn er 35 wagens van start gegaan, dan gaan we straks eens een vergelijking maken met "onze startlijst" ;)

fenixracing
10-04-2010, 12:53
Zo te zien zijn er 35 wagens van start gegaan, dan gaan we straks eens een vergelijking maken met "onze startlijst" ;)

Eigenlijk 36 wagens.is die ultima total loss of is die nog te herstellen weet iemand dit?

GT2-R
10-04-2010, 13:17
Net even naar de eerste training gaan kijken op Zolder en ik moet zeggen dat de nieuwe Belcar mij toch geen al te slechte indruk heeft nagelaten. Hier had ik vorig jaar zeker voor getekend. Belangrijkste minpuntje in mijn ogen is op dit moment een gebrek aan touring (deels dankzij onze vriend Polderman). Benieuwd naar de kwalificatietijden die er straks gereden gaan worden :).

En ja, de website kan zeker wat uitgebreider met wat media enzo erbij :rolleyes:.

RKG
10-04-2010, 17:49
sja, polderman heeft vorig jaar ook alleen gereden, maar nu mag dat niet meer van de reglementen. Dus begrijp zijn overstap naar btcs dan wel. Wel jammer dat de rest van de clio's gevolgd zijn!

Wat is er met de ultima gebeurd?

fenixracing
10-04-2010, 18:11
Ga naar www.racingworld.be klilk op free practise foto's dan krijg je een mooie foto wat er gebeurt is met de ultima. :p

Raceboy
10-04-2010, 19:06
Het zag er niet slecht uit. Inderdaad alleen nog een beetje meer toerismes. en eventueel een kwalifikatie zoals in de BTCS met eerst de tourismes (al zou het dan wel leeg zijn :)) daarna iedereen en dan enkel de gts op de baan.

GT2-R
10-04-2010, 21:00
De kwalificaties waren in GT3 toch best amusant met top 8 binnen een seconde (en de rest op niet zo ruime afstand). Dit doet toch het beste verhopen voor morgen :).

karld
11-04-2010, 12:38
Enig idee of we ook iets op TV zullen te zien krijgen ?

GT2-R
11-04-2010, 19:41
Enig idee of we ook iets op TV zullen te zien krijgen ?

Daarnet gehoord dat er een samenvatting achtig iets was op het VTM-nieuws. Verder kan je ook wel verwachten dat er op de regionale zenders wat te zien zal zijn. Nationaal vermoed ik dat Life TV en Exqi Sport wel iets zullen coveren.

De situatie in de Eerste Linkse bij de start was wel ronduit gevaarlijk. Twee wagens in de grindbak is voor mij toch een Code 60 :rolleyes:. En dan is het natuurlijk niets meer dan de wet van Murphy dat die Aston aan de verkeerde kan van de baan belandt en de #61 de kabel meegrabbelt... Twee wagens in minder dan een minuut uit het grind halen was toch wat optimistisch naar mijn mening :crazy:.

Verder hebben de GT3's nogmaals bewezen dat het fragiele beestjes zijn. Het kunnen natuurlijk ook kinderziekten zijn aangezien het veelal om nieuwere machines ging.

Ondanks deze twee minpuntjes heb ik toch sterk genoten van het weekendje Zolder. Er was ondanks het zeer matige weer toch een mooi opkomst (door de gratis ticketing waarschijnlijk). Speedworld verdient toch een pluimpje voor zowel het Belcar als het BTCS-veld wat ze bijeen gekregen hebben.

Pegasus
11-04-2010, 20:15
Heb de eerste BTCS race gezien en een stuk van de Belcar. Beide kampioenschappen hebben een mooi veld, en de GT3's zijn ondertussen een stuk indrukwekkender dan in het eerste jaar bijvoorbeeld. Naar mijn mening mogen de BTCS races toch wat korter, naar BTCC model bijvoorbeeld (3 races van ongeveer 15 ronden). Ik weet dat het niet mogelijk is met 2 piloten, maar toch...

Redelijk indrukwekkend startveld toch ook in de BHC, zowat 50 deelnemers :cool:

RKG
11-04-2010, 20:29
Ik vind persoonlijk dat er een paar teams een straf moesten krijgen toen ze met een veel te hoge snelheid de eerste linkse ingingen onder gele vlag!

Voor de rest mooie races gezien met in de belcar in de eerste helft een mooi gevecht tussen de ferrari van bouvy en de porsche van first!

RACEmedia
11-04-2010, 23:54
Ik vind persoonlijk dat er een paar teams een straf moesten krijgen toen ze met een veel te hoge snelheid de eerste linkse ingingen onder gele vlag!

Voor de rest mooie races gezien met in de belcar in de eerste helft een mooi gevecht tussen de ferrari van bouvy en de porsche van first!

Viage KRK heeft 'n drive-through penalty gekregen voor deze fout (Heylen en Wauters)

marcel
12-04-2010, 00:37
Daarnet gehoord dat er een samenvatting achtig iets was op het VTM-nieuws.

klik (http://www.standaard.be/video/videoplayer.aspx?cat=0&subcat=0&videoid=1948778)

beelden van vtm op destandaard.be
niet echt een samenvatting te noemen, maar ik denk dat het meer effect zal hebben ;)

RKG
12-04-2010, 08:20
Viage KRK heeft 'n drive-through penalty gekregen voor deze fout (Heylen en Wauters)

Ik had het eigenlijk op de ProSpeed porsche van Goossens-Soulet.

Mattiallemakki
12-04-2010, 09:13
Stel dat Polderman wel inde Belcar was gaan rijden welke Clio's waren dan ook in de belcar gebleven? Alleen de Rudolph wagen....dat was voor deze teams ook niks geweest. Nu waren er achter Polderman (die weer echt snel was) leuke spannende gevechten, dit wil het publiek toch?

Jakke.be
12-04-2010, 10:15
Schoon races gezien met prachtige wagens.

Idd, véél volk. Bij momenten was het echt drummen in de paddock.
De BTCS-races vind ik persoonlijk ook te lang duren. Ik zie die wagens liever echt sprinten. Ik ben trouwens niet echt fan van silhouettes met hun krijsende geluid. Spannend moment trouwens toen de achterkant van één van de Sirocco's ging vliegen bij het naderen van het rempunt voor de Villeneuve. Wie van de crew heeft vergeten de vijzen vast te draaien?

Mooi startveld voor de Belcar. Ik had al wel direct een deja-vu. De Prospeed Porsche ging zo snel tov de competitie dat ik even dacht dat ik naar de GLPK-Vette aan het kijken was. Ik miste ook nog iets extra. Een Jag, een Vette, een Mustang,... Ah ja, sorry hoor maar die livery van de KRK wagens? Neen dank u.

Soit, De Jupilers en braadworsten waren lekker. De carwash-dames hadden het koud en er stond een AM Vantage V12 in de paddock. Goed geweest.

Jakke.be
12-04-2010, 15:27
Even terloops, waar kan ik ergens de uitslag van de race vinden?
De site belgiangt.com loopt een week achter...

Belle
12-04-2010, 15:45
Even terloops, waar kan ik ergens de uitslag van de race vinden?
De site belgiangt.com loopt een week achter...

Hier kan je ze zien:

http://www.raceresults.nu/Results/tabid/89/organisator/2010/evenement/Belcar/race/Gordon+Finest+Race+2010/mode/html/Default.aspx

Jakke.be
12-04-2010, 21:51
Moet eens leren verder kijken dan mijn neus lang is (en ik heb nu niet bepaald een stompje...)
Thanks Belle.

RaTje.be
13-04-2010, 18:09
weet er iemand wat jeuris/vetters aan de hand hebben gehad?

Mark
13-04-2010, 23:13
M.b.t. de tweede race van de BTCS:

Dit weekend vonden op Circuit Zolder de eerste wedstrijden van de Belgian Touring Car Series plaats. en opvallend was de prestatie van Werner Moonens. De Brabander komt al jaren in het prestigieuze kampioenschap uit, won onder meer met BMW enkele wedstrijden, maar zette deze winter de stap naar Kia, waar ook Kris en Koen Wauters voor uitkomen.

persbericht

Tijdens de SC-procedure in de tweede race van het weekend vond Werner Moonens het nodig om gas bij te geven of sterk te slingeren met zijn wagen om zijn bandjes op temperatuur te houden.............op een plaats waar mensen op de baan aan het werk zijn om zo snel mogelijk de zaak te herstellen. Dergelijke coureurs moet je gewoon van een circuit aftrappen.

Ik stel me sowieso vragen bij het nivo van enkel coureurs in deze nationale klasse. Verklaar mij eens waarom 4 tot 5 coureurs spinnen over een olievlek als ze daar al een keer gepasseerd zijn, men ziet dat mensen op de baan aanwezig zijn en alle vlagsignalen ruimschoots van te voren worden getoond?

De mensen die gespind zijn en in de zandbak vast zaten kunnen er weinig aan doen, die zaten vlak achter dader van het oliespoor. Maar als je als deelnemer weet te spinnen in een van de wagens die word vlot getrokken door een van de 4x4's dan besef je mijn inziens niet waarmee je bezig bent.

Wachten we gewoon de volgende keer nog langer voordat we in actie schieten. Duurt zo'n SC-periode wellicht 20 minuten i.p.v. de 10 van nu. Krijg je simpelweg minder waar voor je geld als coureur.

crosserke
14-04-2010, 12:04
Vooral de belcar heeft me kunnen bekoren.De Lambo kon toch een heel eind het tempo volgen van Goossens.Spijtig (en raar) incidentje voor Maes en de Lambo had voor mij ook wat verder mogen meestrijden.
Bij de btcs is er wat bloedarmoede vooraan,zeker als er dan nog wat s1 silhouttes uitvallen .De Megane lijkt me al enkele jaren het bedrijfzekerst.Doet de Audi niet meer mee?
En een sprintrace hoort ook bij een raceweekend,zeker bij een openingsweekend.Nu was het wat magertjes.

zwoemba
14-04-2010, 13:04
Deze avond een verslag op Exqi om 22u20

Werner Moonens
14-04-2010, 16:19
Beste Mark, vooreerst wil ik toch even reageren wat betreft jouw taalgebruik, ik betreur dit tenzeerste op deze wijze te moeten lezen. Ik kan me de bewuste situatie nog zeer goed herinneren, wat mij betreft was er zeker nog voldoende (veilige) afstand tot waar de jongens aan het werk waren. Indien ik een gevaar betekende voor deze jongens wil ik direct mijn excuses aanbieden en mijn waardering naar hen uiten. Trouwens nodig ik u uit de on-board beelden eens komen te bekijken, misschien zal je dan inzien dat er zeker geen gevaar bestond...
Werner

Werner Moonens
14-04-2010, 16:41
u zal zich waarschijnlijk ook nog afvragen hoe ik dit voorval direct heb herkend, wel, een marshall (u ?) stond van ver al te gesticuleren en bij het naderen van de bewuste plaats benaderde deze de wagen alsof hij er zou onderlopen...

Steve
14-04-2010, 17:16
Ik was zelf niet in Zolder maar heb al genoeg naar het circuit geweest om dingen te zien zoals ze zijn...

De "bijna-ongelukken" die ik al gezien heb zijn eerder te wijten aan de onkunde van de betreffende marshall(s)!

Als sommige van die gasten een auto zien spinnen krijgen ze precies een epilepsie aanval en worden ze als het ware dol, ze beginnen oncontroleerbare dingen te doen waardoor de zaak soms nog erger wordt dan het was.

Gevaarlijke situaties en nog langere safety car tijden tot gevolg.

Ieder zijn plicht, piloot als marshall maar ik heb al genoeg rotzooi gezien en altijd gaat het om de onkunde van de marshalls.

Krijg ik nu de marshalls op mijn kop? Kan zijn maar dan ga ik mij eens bezighouden met net na een spin of dergelijke mijn cameraatje eens zijn werk laten doen, ge gaat soms verschieten van wat ge ziet!

Het is geen publiek geheim dat er niveauverschil is tussen marshalls wereldwijd maar in Zolder kunnen ze er wat van...

En Mark, neem dit weer niet als een persoonlijke aanval maar jouw taalgebruik kan echt niet hè man, je noemt piloten lullen, hun wagens gedrochten, vroeger was dit een ban op het forum.

Blijkbaar mag de ene toch wat meer dan de andere.

Volano
14-04-2010, 17:40
Normaal antwoord ik niet op zulke discussies maar dit keer kan ik het toch niet laten. Ik was een van de bewuste marshals die aan het werk waren in de bianchi bocht om de olievlek te bestrijden. Eerst stond ik met de gele vlag als bescherming voor de mensen die aan het werk waren met het opkuisen van de vlek.

Bij de 3e (!) ronde van de safetycar vond de bewuste piloot het nog altijd nodig om op de linkse kant van de baan te blijven rijden terwijl de safetycar aangaf om rechts te rijden en door de rest ook goed opgevolgd werd. De nodige signalen waren al van ver voor het punt goed zichtbaar en er is zelfs een interventiewagen bljiven staan om ons bescherming te bieden. Is dit nodig wanneer ALLE coureurs de aanwijzingen opvolgen die getoond worden?

En in verband met de "epilepsieaanval" zoals enkelen het zo mooi verwoorden. Er zijn inderdaad gekken, maar dit geld niet enkel voor zolder en zeker al niet bij dit incident!

Mvg

Ottooke
14-04-2010, 21:59
Ik heb enkele posts uit het BTCS forum verplaatst naar hier. Een thread over de Finest Races is beter geschikt dan een deelnemerslijst van BTCS.
Het forum wordt binnenkort heringedeeld om alles een betere plaats te geven.

Beste Mark, vooreerst wil ik toch even reageren wat betreft jouw taalgebruik, ik betreur dit tenzeerste op deze wijze te moeten lezen. Ik kan me de bewuste situatie nog zeer goed herinneren, wat mij betreft was er zeker nog voldoende (veilige) afstand tot waar de jongens aan het werk waren. Indien ik een gevaar betekende voor deze jongens wil ik direct mijn excuses aanbieden en mijn waardering naar hen uiten. Trouwens nodig ik u uit de on-board beelden eens komen te bekijken, misschien zal je dan inzien dat er zeker geen gevaar bestond...
Werner

De post van Mark is aangepast. Ik denk dat het probleem op de baan vooral een verschil in perceptie is. Als piloot heb je waarschijnlijk wel alles onder controle, maar als je als marshal daar op de baan staat komen de wagens toch nog steeds tegen een behoorlijke snelheid af. Het circuit is lang genoeg om te kunnen zigzaggen, rij rechtdoor op plaatsen waar mensen op de baan staan.
Dit is niets persoonlijk tegen jou, maar het zou geen kwaad kunnen als alle piloten dit zouden toepassen.

u zal zich waarschijnlijk ook nog afvragen hoe ik dit voorval direct heb herkend, wel, een marshall (u ?) stond van ver al te gesticuleren en bij het naderen van de bewuste plaats benaderde deze de wagen alsof hij er zou onderlopen...

Dat lijkt soms de enige manier om een piloot te laten vertragen of rechtdoor te laten rijden.

Ik was zelf niet in Zolder maar heb al genoeg naar het circuit geweest om dingen te zien zoals ze zijn...

De "bijna-ongelukken" die ik al gezien heb zijn eerder te wijten aan de onkunde van de betreffende marshall(s)!

Als sommige van die gasten een auto zien spinnen krijgen ze precies een epilepsie aanval en worden ze als het ware dol, ze beginnen oncontroleerbare dingen te doen waardoor de zaak soms nog erger wordt dan het was.

Gevaarlijke situaties en nog langere safety car tijden tot gevolg.

Ieder zijn plicht, piloot als marshall maar ik heb al genoeg rotzooi gezien en altijd gaat het om de onkunde van de marshalls.

Krijg ik nu de marshalls op mijn kop? Kan zijn maar dan ga ik mij eens bezighouden met net na een spin of dergelijke mijn cameraatje eens zijn werk laten doen, ge gaat soms verschieten van wat ge ziet!

Het is geen publiek geheim dat er niveauverschil is tussen marshalls wereldwijd maar in Zolder kunnen ze er wat van...

En Mark, neem dit weer niet als een persoonlijke aanval maar jouw taalgebruik kan echt niet hè man, je noemt piloten lullen, hun wagens gedrochten, vroeger was dit een ban op het forum.

Blijkbaar mag de ene toch wat meer dan de andere.

Je hebt gelijk over de kwaliteit van de marshals. Vergeet echter niet dat dit allemaal vrijwilligers zijn. Een opleiding is er niet, je moet alles leren in de praktijk. Sommigen reageren doordachter dan anderen, ervaring speelt hier zeker een grote rol in.

Wat betreft de reactie van Mark: iemand beledigen kan inderdaad niet. Een wagen lelijk vinden kan toch?
Jouw reacties van de laatste weken waren ook nogal sterk. Een ban hebben we je nog niet gegeven. Een (pittige) discussie moet mogelijk zijn zonder dat we op de vuist moeten gaan. Dat laatste uiteraard bij wijze van spreken ;)

RKG
15-04-2010, 08:20
Gisteren het verslag gezien op exqi. Ze laten toch alle klasses aan bod komen!

Wel een vraagje. Weet iemand waarom de KRK Vipers als enigste zonder zonneband van clint.be reden?

B.V.S.
15-04-2010, 08:35

Wel een vraagje. Weet iemand waarom de KRK Vipers als enigste zonder zonneband van clint.be reden?
De teams kunnen deze zonneband afkopen... ik vermoed dat zij dit ook zo gedaan hebben

Raceboy
15-04-2010, 13:15
?

een mooi gemaakt verslag, blijkbaar door peter baert gemaakt.

Raceboy
15-04-2010, 13:16
De teams kunnen deze zonneband afkopen... ik vermoed dat zij dit ook zo gedaan hebben

Als ik de gebroeders Wauters was zou ik ook niet met die site geassocieerd willen worden.

Belle
15-04-2010, 13:29
Was dit tijdens het KRK Racing report of een apart item over Belcar? Ben een beetje aan het kijken in de programmatie en vind niet meteen een heruitzending over Belcar, wel van KRK. Heb het gisteren namelijk gemist...

RKG
15-04-2010, 14:20
Het was echt een uitzending over belcar, en daarna btcs(maar die heb ik opgenomen)

Er zijn interviews door Peter gedaan, maar denk dat hij op life tv nog een ander verslag gaat brengen. Deze productie was van rally-action, niet pitstop.tv

Mark
15-04-2010, 18:36
leuk filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=UO3VL2sgOTQ

Antwoord op het overige volgt ;)

FIRE
15-04-2010, 21:31
leuk filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=UO3VL2sgOTQ
beelden zeggen soms meer dan woorden....

Steve
15-04-2010, 22:21
beelden zeggen soms meer dan woorden....

Inderdaad, wat een geklungel als ze die Aston willen wegslepen.

Raceboy
15-04-2010, 23:26

Van de Astonrijder bedoel je dan toch?

Giovanni
15-04-2010, 23:31
Van de Astonrijder bedoel je dan toch?

Dit wordt hier toch duidelijk.
http://users.skynet.be/fox1/belcar1.jpg
De marshall geeft duidelijk aan dat hij naar links moet en bijgevolg de baan niet zou oversteken.
Waarom hij dat wel doet ?
De rest van de wereld hangt waarschijnlijk aan zijn r**t zeker en bijgevolg moet hij zich daar niks van aantrekken ...

Steve
15-04-2010, 23:41
De auto wordt niet correct uit de grindbak gesleept, als ik nu nog moet uitleggen hoe het wel moet dan zit ik echt wel op het verkeerde forum.

Sir Kwietje
15-04-2010, 23:43
Dit wordt hier toch duidelijk.
http://users.skynet.be/fox1/belcar1.jpg
De marshall geeft duidelijk aan dat hij naar links moet en bijgevolg de baan niet zou oversteken.
Waarom hij dat wel doet ?
De rest van de wereld hangt waarschijnlijk aan zijn r**t zeker en bijgevolg moet hij zich daar niks van aantrekken ...

Hij kan niet naar links als hij zo van achter wordt getrokken... dan zou hij tegen de richting van de trekker ingaan...

Giovanni
15-04-2010, 23:48
De auto wordt niet correct uit de grindbak gesleept, als ik nu nog moet uitleggen hoe het wel moet dan zit ik echt wel op het verkeerde forum.

Dat is dan een wijs besluit van jou.
Die wagen wordt op de best mogelijke manier vrij getrokken.
Wil je misschien dat ze de hele zandbak doorploeteren ?
Als die piloot naar links stuurt en op het gras blijft, kan hij na het losmaken van de kabel snel terug weg.
Dit is de snelste manier die op dat moment mogelijk is/was.

Giovanni
15-04-2010, 23:50
Hij kan niet naar links als hij zo van achter wordt getrokken... dan zou hij tegen de richting van de trekker ingaan...

Hij gaat nu toch tegen de richting van de 4x4 in ?

RKG
16-04-2010, 08:13

Ge kunt ook achterwaarts naar links draaien he ;)

Rob
16-04-2010, 08:26
als je naar de foto kijkt zie je toch duidelijk dat de aston aanwijzingen krijgt om het stuur naar links te draaien. Maar aan de stand van de voorwielen te zien trekt hij zich daar niet al te veel van aan. Marchalls hebben hun werk dus wel goed gedaan, Ik stond er met mijn neus op.

Sir Kwietje
16-04-2010, 11:28
als je naar de foto kijkt zie je toch duidelijk dat de aston aanwijzingen krijgt om het stuur naar links te draaien. Maar aan de stand van de voorwielen te zien trekt hij zich daar niet al te veel van aan. Marchalls hebben hun werk dus wel goed gedaan, Ik stond er met mijn neus op.

Hij draaid zijn wielen zo dat de neus de kant op gaat als de marchal aan geeft... lijkt me als (niet racer zijnde)normale reactie. En als hij dan al de 'juiste' kant uit ging dan nog moest hij zich draaien, drek de wagen met kont richting pits en dan moet hij niet draaien en baan overteken.

Rob
16-04-2010, 11:58
En als hij dan al de 'juiste' kant uit ging dan nog moest hij zich draaien, drek de wagen met kont richting pits en dan moet hij niet draaien en baan overteken. Klopt, maar dat moet ook nog gaan natuurlijk, vergeet niet dat er tegelijkertijd ook nog een audi uit datzelfde grind moest getrokken worden

ICEMAN
16-04-2010, 12:47

Niet enkel de KRK Vipers hebben geen zonneband van Clint.be, ook de Ferrari van Bouvy-Coens hebben een andere zonneband (DHL).

Als ge het beter kunt, waarom doe je het dan zelf niet? De beste stuurlui staan aan wal...

RKG
16-04-2010, 13:16
Hij draaid zijn wielen zo dat de neus de kant op gaat als de marchal aan geeft... lijkt me als (niet racer zijnde)normale reactie. En als hij dan al de 'juiste' kant uit ging dan nog moest hij zich draaien, drek de wagen met kont richting pits en dan moet hij niet draaien en baan overteken.

Als iemand u teken doet hoe achteruit moet rijden, gaat ge toch de richting uitgaan hoe die het zegt, en niet de richting uitgaan zodat de snuit die richting uitgaat he.

Ik denk dat hij uit zijn eigen wel weet dat hij daarna wel die kant moet opgaan he ;)

Sir Kwietje
16-04-2010, 13:52
Als iemand u teken doet hoe achteruit moet rijden, gaat ge toch de richting uitgaan hoe die het zegt, en niet de richting uitgaan zodat de snuit die richting uitgaat he.

Ik denk dat hij uit zijn eigen wel weet dat hij daarna wel die kant moet opgaan he ;)

Tja de juiste richting is? die tegen de richting in of met de richting mee?
en over die andere dat de audi ook nog moest getackeld worden, tja ofwel doe je die dan eerst dan is het probleem opgelost

Giovanni
16-04-2010, 14:11
Hij draaid zijn wielen zo dat de neus de kant op gaat als de marchal aan geeft... lijkt me als (niet racer zijnde)normale reactie
Ik hoop dat jij geen rijbewijs hebt en al zeker nooit een race licentie haalt.
Er wordt toch duidelijk aangegeven naar waar de AUTO moet gaan en niet een deel daarvan.

en over die andere dat de audi ook nog moest getackeld worden, tja ofwel doe je die dan eerst dan is het probleem opgelost
Kijk eens van waar die 4x4 gekomen is ?
Vanuit het einde van de pits.
Die trekken dus steeds met de richting mee, omdat dit nu eenmaal de snelste manier is om iedereen die daar onbeschermd rond loopt terug weg te krijgen.
Die racewagen en bijhorende piloot is eigenlijk niet belangrijk, die zit goed beschermd.

ICEMAN
16-04-2010, 14:12

Ze waren met 2 interventiewagens ;)

Mark
16-04-2010, 21:32
Werner

Hallo Werner,

Bij deze mijn excuses voor het gebruik van de gekozen term die door de moderatoren van De Paddock correct is verwijderd. Laten we het erop houden dat de emoties nog een rol speelden toen ik mijn opmerking intikte op dit forum. Nogmaals mijn verontschuldigingen hiervoor.

Ik blijf overigens wel achter mijn mening staan, je rijgedrag tijdens deze situatie was niet goed te noemen. Als je het het filmpje bekijkt op youtube zie je meerdere collega's zwaar de mist ingaan. De ergste is wel die ene in de witte Seat. Nummer is me ontschoten maar anders had die naam ook in deze thread gestaan.

Coureurs die onder geel een fout maken dienen een zware sanctie te krijgen. Het geeft aan dat deze coureurs de fundamentele beginselen van de autosport niet beheersen. Laat staan de onnodige risico's die baanposten en rescueteams hierdoor lopen. Nergens voor nodig.

In jou beleving was er geen gevaar voor ons maar dat is een boodschap waaraan ik niets heb. Dat is nu het mooie van communicatie in woord of daad. Het is totaal niet van belang wat je zegt of doet, het gaat erom hoe de andere persoon dit ervaart. Dat blijft nog steeds het moeilijkste van communicatie, dat andere mensen de boodschap op de juiste wijze snappen.

Wat mij betreft case closed en tot de volgende race,

Groeten,
Mark

Werner Moonens
17-04-2010, 09:00
Mark, ben blij dit te kunnen lezen. Ook, na het zien van het filmpje kan ik de reactie van de mashalls begrijpen...Wat ook mij betreft, zand erover.