PDA

View Full Version : GP F1 2010 China


Mark
16-04-2010, 08:20
We beginnen met crash: http://www.youtube.com/watch?v=84-egMy9GTM

Jakke.be
16-04-2010, 09:54
Hola, ff schrikken!
Volgens het team lag een kapotte wieldrager aan de basis van het ongeval. Het systeem 'geen wegspringende banden' heeft ook gefaald omdat het gewoon van de wagen is losgekomen...

Raceboy
16-04-2010, 12:39
als datgene waar de wielen aan vasthangen niet meer vasthangt aan de wagen dan hangen de wielen ook niet meer vast he

Jakke.be
16-04-2010, 14:26
Uiteraard.
Maar wat is dan in godsnaam het nut van zo'n systeem...?

Rob
16-04-2010, 14:47
dat bij een crash de wielen wel blijven vast zitten, de kabel houd het wiel met ophanging en al aan het chassis, maar uiteraard is de kabel niet bevestigd aan het wiel zelf

Guido
16-04-2010, 14:54
Jawadde, nog nooit gezien zo'n incident. Net alsof er aan weerszijden explosiebouten afgaan...

Scalle
17-04-2010, 10:34
Red Bull gives you wings... amai, opnieuw pole voor Vettel. Vond zijn rondje in Q3 best wel indrukwekkend, straf.
Schumacher verliest nog meer terrein op Rosberg, vreemd. Komt 't nog goed ? Ben benieuwd.
Morgen regenrace ? Kijk er al naar uit...

Ottooke
17-04-2010, 17:40
Mercedes zou in Spanje met een nieuwe wagen gaan komen, volledig op maat gemaakt van Schumacher. Hij zal met de vuisten op tafel geklopt hebben...

Straffe crash van Buemi, grappig dat hij nog aan zijn stuur draait :)

De McLarens zijn aan elkaar gewaagd, en Kubica heeft ook een qoede kwalificatie gereden.

Mark
17-04-2010, 22:05
Met wat geluk (of is het pech?) mogen de mannen nog wat langer in China blijven.

While the F1 circus late on a Saturday night is usually fixated on the grid and looking ahead to the Grand Prix, this year in China many paddock regulars are just wondering how and when they might get home.

Because of the ongoing eruption of the Icelandic volcano and the plumes of ash across the continent, nearly all European airports are effectively closed.

http://www.motorsport.com/news/article.asp?ID=364415&FS=F1

smiley
18-04-2010, 08:24
Met wat geluk (of is het pech?) mogen de mannen nog wat langer in China blijven.

B. E. heeft net al verklaard dat ze de rest van het seizoen in China racen :p

marcel
18-04-2010, 11:08
in het zuiden van europa zijn toch nog luchthavens open? me dunkt dat ze gewoon naar pakweg Italie of Griekenland zouden kunnen vliegen, en hun camions naar ginder sturen om hen op te halen


over de GP:
die 2de SC was nergens voor nodig, buiten dan om de "toppers" die al op 50+ seconden lagen, weer een kans te geven.
wel een verdiende overwinning voor Button

smiley
18-04-2010, 13:02
over de GP:
die 2de SC was nergens voor nodig, buiten dan om de "toppers" die al op 50+ seconden lagen, weer een kans te geven.
wel een verdiende overwinning voor Button
Volledig mee akoord, Ik snapte het niet zo goed. Het was dan ook nog een behoorlijk lange SC periode :confused: Juist of ze het deden om het hele pak terug bij elkaar te krijgen.

Over de race.
Naar mijn mening een zeer mooie race om te bekijken. met talrijke genoeg inhaalacties. Zeer amusant om naar te kijken! Met een terechte winnaar, Button heeft net als in Australie de beeste keuze's gemaakt, en op de juiste momenten het hoofd koel gehouden.

Over Schumacher
Ik begin me toch vragen te stellen, Je ziet dat Schumi echt grip tekort komt.
Maar ik denk niet dat het zozeer aan schumi zelf ligt, maar eerder aan de wagen. Oftewel ligt deze wagen schumi gewoon niet, oftewel wordt er teveel rekening gehouden met de sutup wat bij Rosberg wel werkt.
Zoals ik Schumi ken is hij een vechter en een werker en zal hij er veel aan doen om terug om competief niveau mee te draaien.
Als de update voor Europa een stap in de goede richting is zou ik hem nog niet afschrijven.

Als rijder vind ik dat hij nog niet veel van zijn capaciteiten is verloren, Vandaag heeft hij (al sukkelend met de wagen) zeer mooi zijn positie weten te verdedigen tegen de veel snellere Hamilton, Vettel,...


Ik kijk in ieder geval al uit naar de race in Spanje :gas:

The Interceptor
19-04-2010, 21:27
Toch wel geweldig hoe Button het seizoen gestart is!
Zelfs vorig jaar leek het allemaal meer voor de hand liggend (ondanks de spannende winterperiode), dan dit jaar.
En ok, de races in Australie en China waren geen 'gewone' races, maar hij heeft toch maar mooi 2 keer de beste beslissingen gemaakt en het dan ook nog afgemaakt. Zeer knap, en hopelijk kan hij de lijn doortrekken. 't Zou leuk zijn als hij zich ook dit jaar kan mengen in de titelstrijd.

Maar het seizoen is nog lang! En regelmaat is nog heel belangrijk, kijk maar naar de knappe 2e plaats in het WK voor Rosberg.
Op naar het Europese luik van het F1 seizoen!
Volgens mij kan het nog een heel mooi seizoen worden, met 4 teams die aanspraak maken op overwinning, nog op de hielen gezeten door een sterk rijdende Kubica ...

camso belgium
20-04-2010, 20:16
Een tip voor Tilke bij het tekenen van een volgend Grand Prix circuit: een lange rechte lijn en op het einde een kort bocht en hij is al een heel stuk ver. de rest is bijzaak.
Het belangrijkste is wel een Gardena sproeisysteem (hoeft dus geen fortuin te kosten) aan beide kanten van de piste te installeren en een waterdebietregulator (dat is een woord voor scrabble of voor een of andere TV spelletje) zodat men de piste naar believen een beetje of een beetje veel nat maken kan.
Resultaat: men krijgt een schitterende GP met veel plaatswissels en eindelijk wedstrijden, welke spannend worden. Meer van dat aub