PDA

View Full Version : 12 uren van Spa 2010


Mark
23-04-2010, 23:41
Enkele weken terug stond er een artikel in de Autosport dat de Britse Aston Martin GT4 Challenge zou deelnemen aan dit weekend. Het was me toen niet geheel duidelijk of ze nou bij de Belcar of bij de Europese GT4 zouden rijden.

Volgens deze link, http://images.speedworld.be/documents/timing/19_589783691.pdf, rijden ze bij de Belcar. Dat gaat dan een ouderwets stampvol veld worden.

Nieuwe site van Belcar.com is overigens ook online. Nog niet geheel foutloos ;) Op dit moment is First Motorsport overal teammanager :)

Mark
19-05-2010, 21:53
Doe nog maar een Audi erbij:

De jonge Luikenaar, die op 22 mei zijn 20ste verjaardag zal vieren, neemt dus deel aan twee races van het Belcar Endurance Championship, meer bepaald de 12 Uren van Spa en de 10 Uren van Zolder. Hiervoor zal hij beroep doen op de derde Audi R8 LMS van het nieuwe W Racing Team. In beide gevallen zal hij de wagen delen met de zeer ervaren Fransman Jean-Luc Blanchemain.

http://www.autosport.be/news/2010/05/19/BelcarEnduranceChampionshipBenjaminBaillyDebuteert InAudiR8Lms

Pegasus
19-05-2010, 22:06
Lijkt mij een leuke wedstrijd te gaan worden, Belcar samen met British GT en Aston Martin Challenge :applaus:

Mark
19-05-2010, 22:41
Lijkt mij een leuke wedstrijd te gaan worden, Belcar samen met British GT en Aston Martin Challenge :applaus:

Als de Britten op volle sterkte zijn dan hebben we maar liefts vijf Audi's op de grid! Toch wel de "uber-GT3" onder de GT3 wagens.

Integra
20-05-2010, 08:19
Als de Britten op volle sterkte zijn dan hebben we maar liefts vijf Audi's op de grid! Toch wel de "uber-GT3" onder de GT3 wagens.
De Porsche GT3-R en de Morgan Aero 8 GT3 zijn de über-GT3's ! :no::D

GT2-R
20-05-2010, 11:44
Mooi nieuws :)! In Spa zouden we een machtig startveld aan de start moeten zien. Ben trouwens nog steeds benieuwd naar de Camaro GTR (of hoe we het ook gaan noemen).

GT2-R
01-06-2010, 13:38
De voorlopige deelnemerslijst via facebook gekregen:

http://images.speedworld.be/documents/entry-list/19_941450235.pdf

En dat ziet er toch mooi uit! Enkele dingen die mij zijn opgevallen (maar er kunnen nog verrassingen tussenzitten die ik niet gezien heb :)).

-Een tweede Saker aanwezig
-Twee Maserati's van Francorchamps Racing (wel nog geen piloten vermeld)
-De aangekondigde DBRS9
-Een Porsche (model is niet leesbaar) voor Prospeed Freeman :confused:
-Speedlover met 1 of twee extra Porsches (ervan uitgaande dat ze er eentje hadden bij Gordon Finest Race).
-Een Lotus Exige
-De aangekondigde derde Audi R8 LMS voor W-Racing
-Gulf Team First met 2 Lambo's (is dat het team dat in VdEV rijdt?)
-De Camaro blijkbaar nog niet op de afspraak als we voorlopige deelnemerslijst mogen geloven.

Deelnemerslijst British GT:

http://sport.turbomagazine.be/news_NL_4188_Startlijst_British_GT_voor_race_met_B elcar.html

-18 wagens waarvan 13 GT3's

Jammer dat de British GT's op Avon rijden. Denk dat ze zich niet gaan kunnen mengen in het gevecht voor de algemene overwinning.

GT2-R
01-06-2010, 14:15
En blijkbaar hebben de 10 Uren van Zolder een titelsponsor gekregen onder de vorm van 'Van Zon' :gas:.

Sir Kwietje
01-06-2010, 14:22
En blijkbaar hebben de 10 Uren van Zolder een titelsponsor gekregen onder de vorm van 'Van Zon' :gas:.

haha gaan die voor licht zorgen in de avond uren ofzo :cool:

RKG
01-06-2010, 14:57
De voorlopige deelnemerslijst via facebook gekregen:

http://images.speedworld.be/documents/entry-list/19_941450235.pdf

En dat ziet er toch mooi uit! Enkele dingen die mij zijn opgevallen (maar er kunnen nog verrassingen tussenzitten die ik niet gezien heb :)).

-Een tweede Saker aanwezig
-Een Porsche (model is niet leesbaar) voor Prospeed Freeman :confused:

Jammer dat de British GT's op Avon rijden. Denk dat ze zich niet gaan kunnen mengen in het gevecht voor de algemene overwinning.

Vorige wedstrijd was er ook een 2e saker en ook die porsche was er bij geloof ik.

Ik denk dat ze de britten en belgen apart gaan laten starten zoals vorig jaar tijdens de LMS.

Mark
02-06-2010, 21:09
Ik denk dat ze de britten en belgen apart gaan laten starten zoals vorig jaar tijdens de LMS.

Uit de persbabbel:

Daarbij komen nog de Britse deelnemers die in een tweede golf van start zullen gaan. Zij presenteren onder andere een Ferrari 430 Scuderia voor de internationale referentie Allan Simonsen en GT3's die vergelijkbaar zijn met de bolides die we bij ons zien, maar ook zeldzame bolides zoals de Ascari KZ1R, Ford GT en een originele KTM X Bow GT4 en verschillende Ginetta's G50.

GT2-R
03-06-2010, 22:14
Vandaag heeft de Porsche 993 GT1-lookalike van AD Sport getraind op Zolder. In interview van januari werd de wagen 'Scotty GT' genoemd geloof ik. Weet iemand of ze misschien plannen hebben om er ergens mee te gaan rijden? 24 Uren van Zolder misschien aangezien er totaal geen 'Balance Of Power' gaat zijn?

gregske v
04-06-2010, 11:32
Ben hier eens op www.ris-timing.be de free practice aan het volgen.
51 wagens Btcs, 53 wagens belcar...
Kwil ni moeilijk doen maar waar zijn die andere 17 wagens in belcar om aan 70 te komen zoals eerder vermeld stond in de media.

GT2-R
04-06-2010, 11:58
Ben hier eens op www.ris-timing.be de free practice aan het volgen.
51 wagens Btcs, 53 wagens belcar...
Kwil ni moeilijk doen maar waar zijn die andere 17 wagens in belcar om aan 70 te komen zoals eerder vermeld stond in de media.

Om eerlijk te zijn denk ik dat er een paar wagens nog niet op die timing staan. De R8 van Kumpen - Franchi is bijvoorbeeld nergens te bespeuren? Moest die wagen niet meedoen dit weekend hadden we het ondertussen wel al geweten volgens mij. Ferrari van Scuderia Monza ook nergens op de timing. First Motorsport Porsche. Dat zijn al minimum 3 wagens die op de timing ontbreken.

Verder zijn er nog een aantal twijfelgevallen die misschien niet aanwezig zijn of gewoon op timing missen: 3 Speedlovers tekort, BTS Racing Audi, Moore Racing Mosler, Autokrant Racing, Francorchamps Racing Maserati's... Ik vergeet er nog een hele hoop waarschijnlijk.

Bart.Vandecavey
04-06-2010, 13:54
Er staan 63 auto's op de timing. Scuderia Monza heeft niet aan de vrije training deelgenomen (boite)
http://www.ris-timing.eu/~btcs//12h/2010/2010_12_Heures_de_Spa_Belcar_Endurance_Championshi p_Free_Practice.pdf

GT2-R
04-06-2010, 19:58
Toch geen First Motorsport Cup S aanwezig blijkbaar... Jammer aangezien het in wedstrijd nog steeds een topwagen blijft. Kijk maar naar de 24h van de Nordschleife wat de Alzen-Cup S daar uit z'n mouw geschud heeft na het vroege akkefietje.

En we moeten misschien vrezen voor de rest van het seizoen:

“Ik ben sponsor Alcra Flash zeer dankbaar dat hij in ons is blijven geloven”, gaat Jamers verder. “We gaan nu opnieuw ons huiswerk maken om te zien hoe of met wie we verder kunnen in het kampioenschap. Uiteraard graag met van Lagen en Haane, maar het financieel plaatje moet ook kloppen. Ik ben uiteraard van plan om verder binnen de top 5 mee te blijven draaien. Dus moet ik verder met snelle en constante piloten. Anders wordt het voor de Cup S een sabbatjaar op uitzondering van de 24 Hours of Zolder. Daarin kunnen we terug meedingen voor de overwinning”.

Uit het persbericht van na de Gordon Finest Race.

jeep
04-06-2010, 20:36
Toch geen First Motorsport Cup S aanwezig blijkbaar... Jammer aangezien het in wedstrijd nog steeds een topwagen blijft. Kijk maar naar de 24h van de Nordschleife wat de Alzen-Cup S daar uit z'n mouw geschud heeft na het vroege akkefietje.

En we moeten misschien vrezen voor de rest van het seizoen:



Uit het persbericht van na de Gordon Finest Race.

normaal gezien zou (Budget) Menno Kuus deze race rijden samen met Jaap Vanlagen. Dus blijkbaar toch een budget probleem bij Menno. Geen extra budget van piloot :ook geen auto van First aanwezig

Mark
04-06-2010, 21:21
normaal gezien zou (Budget) Menno Kuus deze race rijden samen met Jaap Vanlagen. Dus blijkbaar toch een budget probleem bij Menno. Geen extra budget van piloot :ook geen auto van First aanwezig

Kuus zit dit weekend op de M3 van DVB Racing in het GT4.

jeep
05-06-2010, 00:08
Kuus zit dit weekend op de M3 van DVB Racing in het GT4.

Volledig fout Mark, Kuus is al weken aan het zeggen ik ga morgen tekenen bij First om te rijden op de "S" maar morgen werd morgen enzovoort. Maw. de M3 zal gewoon een beetje budget vriendelijker zijn geweest.

Raceboy
05-06-2010, 00:38
Kunnen we alseblieft hier niet andere mensen hun rekening maken. Als je een probleem hebt met een persoon spreek het dan in het echt uit en komniet hier wat private informatie vrijgeven.

HaCo
05-06-2010, 18:33
Al de links op ris-timing werken niet, weet iemand waar je het je het wel kunt volgen?
Ben deze morgen/middag in Spa geweest, Belcar was druk veld. GT4 was maar flauwtjes, maar toch een toffe cup. BTCS niet gezien, naar coo met Jr en vrouw geweest :)

Razornord
05-06-2010, 19:28
Hier werkt de ris-timing anders prima.

ICEMAN
07-06-2010, 13:32
Volledig fout Mark, Kuus is al weken aan het zeggen ik ga morgen tekenen bij First om te rijden op de "S" maar morgen werd morgen enzovoort. Maw. de M3 zal gewoon een beetje budget vriendelijker zijn geweest.

Daar is niks volledig fout aan. Kuus rijdt het hele seizoen op de M3 & ook reed hij de 12 Uur op de Clio van Legrand/Mertens.

zwoemba
14-06-2010, 13:02
Onboard beelden vanuit de MExT Mosler:

http://www.vimeo.com/12529718

serge
15-06-2010, 17:11
Onboard beelden vanuit de MExT Mosler:

http://www.vimeo.com/12529718

Dat is precies een 'automatique'... :-)
Die pook van die bak gaat vanzelf op en af...

McLarenboy
15-06-2010, 18:25
toch echt spijtig dat deze niet méér vooraan is te vinden, is precies stukken sneller dan de rest