Log in

View Full Version : GT1 World Championship: Round 2 - Silverstone (1/2 mei 2010)


FIRE
28-04-2010, 10:38
Kumpen vervangt Piccini op de Corvette van Hezemans:


...
"Ik rij dit weekend samen met Anthony. Deze keer was hij wel beschikbaar, dus dan was de keuze snel gemaakt. We rijden op het grote circuit met daarin het restant van het clubcircuit, want momenteel zijn ze het circuit nog aan het verbouwen. Ik ben heel blij dat ik dit weekend samen met Anthony kan rijden. Ik ben ik wel bang dat ik het record van meeste teamgenoten op een jaar tijd ga verbreken... Ik zoek de beste teamgenoot per circuit uit," grapte Hezemans.
...
Bron: Racexpress

Dus als Kumpen geen Belcar verplichtingen heeft dan is hij gewoon teamgenoot van Hezemans? Of ben ik dan iets te optimistisch?

Raceboy
28-04-2010, 11:03
Heeft Silverstone vertraging opgelopen? Normaal was dit het eerste event op de nieuwe lay-out.

Raceboy
30-04-2010, 22:14
Ik word echt ambetant van het programmaschema van exqisport. ze geven het blijkbaar niet live als ik de tijdne vergelijk met die van gt1live. Ze herhalen de week daarna alles op de zender maar de fiaGT niet. Dat had anders wel handig geweest in dit veel te drukke motorsportweeekend.

Scapa
01-05-2010, 18:20
Sprintrace is nu toch live te volgen...

FIRE
01-05-2010, 18:27
Ik wist niet dat Menten dit weekend achter het stuur van een GT1 zit.

Belle
01-05-2010, 19:20
Alright Aston Martin! :champagne::champagne:

HaCo
01-05-2010, 19:29
Was dat even genieten man!

Belle
01-05-2010, 19:45
Ja, vond het ook een leuke race om volgen, met redelijk wat positiewissels.

Raceboy
01-05-2010, 19:56
Sprintrace is nu toch live te volgen...

Och kijk wie er nog leeft. :applaus:

Deze race was in elke geval al beter dan wat we in Abu Dhabi te zien kregen.

Scapa
01-05-2010, 20:35
Och kijk wie er nog leeft. :applaus:

Deze race was in elke geval al beter dan wat we in Abu Dhabi te zien kregen.

:bye:

Stukje gezien daarstraks. Martin kon me wel bekoren achter het stuur van de GT. Na de pitstop ging het wat minder precies...

HaCo
01-05-2010, 20:38
Weet iemand waarom het team van Martin teruggevallen is? Was niet echt duidelijk in de uitzending.

RKG
01-05-2010, 21:58
De Marc VDS Ford GT eindigden 18de en 19de, ondanks een schitterende start van Maxime Martin, maar een te lange pitstop deed de hoop op een top-10 in rook opgaan.

bron: turbomagazine.be

GT2-R
01-05-2010, 21:59
Om eerlijk te zijn kan FIA GT1 me vanaf dit seizoen eigenlijk niets meer schelen. De meeste wagens zijn gewoon zo lelijk geworden dat ik het niet meer kan aanzien. Vooral de DBR9, gewoon hartverscheurend om die met zo'n lelijk verschrompeld vleugelke te zien rijden. Dit valt gewoon in het niets tegen de machtige DBR9's van vroeger. Voor mij is een 'nieuwe' serie met 3 oude wagens (en ondertussen nog lelijke ook) een dikke klucht ;).

Mijn excuses als ik mogelijke fans van het nieuwe WK hiermee tegen de schenen trap trouwens...

Mark
01-05-2010, 23:38
Alright Aston Martin! :champagne::champagne:

Zelfs op Turbomagazine.be zijn ze niet helemaal blij met de gang van zaken:

Aston Martin belazerde de boel in het Midden-Oosten tijdens de Balance of Performance-testen en mocht ondanks alles nog eens 50 kilogram uit de auto wegnemen voor de race in Silverstone. Resultaat: een walk over van het Britse merk tijdens de kwalificatierace van de 2de meeting van het WK GT1.

http://sport.turbomagazine.be/news_NL_3941_FIA_GT1_walk_over_van_Aston_Martin.ht ml

Integra
02-05-2010, 09:10
Om eerlijk te zijn kan FIA GT1 me vanaf dit seizoen eigenlijk niets meer schelen. De meeste wagens zijn gewoon zo lelijk geworden dat ik het niet meer kan aanzien. Vooral de DBR9, gewoon hartverscheurend om die met zo'n lelijk verschrompeld vleugelke te zien rijden. Dit valt gewoon in het niets tegen de machtige DBR9's van vroeger. Voor mij is een 'nieuwe' serie met 3 oude wagens (en ondertussen nog lelijke ook) een dikke klucht ;).

Mijn excuses als ik mogelijke fans van het nieuwe WK hiermee tegen de schenen trap trouwens...
Op zich sluit ik mij helemaal bij deze mening aan, de auto's zijn er zeker niet mooier op geworden (vooral de GT-R is een lelijk hok :P, de Lambo daarentegen blijft gewoon de lekkere R-GT van vroeger ;)), maar de kwaliteit van het racen zelf (het gaat er lekker hard aan toe) maakt dat dan weer ruimschoots goed.
Ik vind de sprintraces een verbetering, hoewel ik zelf de laatste jaren vooral fan van GT2 ben geworden. ;)