PDA

View Full Version : kalender 2003: divisie 1 & 2


Bart
04-04-2002, 17:29
zie nieuwe versie onderaan

Bart
04-04-2002, 22:22
Waarom er bij D2 wedstrijden telkens 2 dagen worden vermeld is me een raadsel.

Weet iemand waarom dat overal gebeurd?

Bart
08-11-2002, 15:55
nieuwe versie werd vrijgegeven door RACB

Divisie 1:

5-6 april: Boucles de Spa
3-4 mei: Rallye de Wallonie
-----31 mei - 1 juni: Bianchi Rally
28-29 juni: Ypres Westhoek Rally
13-14 september: Omloop van Vlaanderen
-----11-12 oktober: Tour de Luxembourg
15-16 november: Condroz Rallye


Divisie 2:

8-9 maart: Rally de Hannuit
19-20 april: TAC Rally Tielt
16-17 mei: Sezoensrally Bocholt
21-22 juni: Braine-le-Comte
23-24 augustus: Rallye de Famenne
27-28 september: 12u van Haspengouw
11-12 oktober: Rallye de Sombreffe

Een late start dus volgend jaar.
Tour de Luxembourg & Rallye de Sombreffe op dezelfde datum :confused: :no: gaan ze er bij de RACB al van uit dat Luxemburg wéér niet georganiseerd geraakt of zijn ze daar gewoon ...

( Bron: shakedown.be.tf )

Rallyloverke
08-11-2002, 16:16
Bart,

Als er bij de D2 2 dagen staat : heeft dat niets te maken met prekeuringen, verkenningen en prestarts , of dergelijke? Ik weet het eerlijk gezegd ook niet met zekerheid.

Bart
08-11-2002, 17:14
Originally posted by Johan
Bart,

Als er bij de D2 2 dagen staat : heeft dat niets te maken met prekeuringen, verkenningen en prestarts , of dergelijke? Ik weet het eerlijk gezegd ook niet met zekerheid.

mogelijk... maar b.v. voor dit jaar (2002) stond de TAC rally voor zaterdag 6 & zondag 7 april ingeschreven. En deze rally werd toch énkel op de zaterdag verreden?!

ckj
13-11-2002, 19:21
Originally posted by bart
(Bron: Pitstop)

- 23-24/8 Hoge Venen



Is dat die Rally die twee jaar niet meer is geweest??

Is dat in Jalhay Sart-lez-Spa,enz?

CKJ Distrispeed

kartboyke
13-11-2002, 21:54
Allé seg, de boucles de spa was juist zo mooi op sommige plaatsen als er nog zo wat sneeuw ligt. :(
Pffff, waarom moete ze da nu ineens gaan verschuiven, hopelijk komen ze nog tot het besef dat het minder volk gaat trekken als ze het verlaten.

Bart
10-02-2003, 22:28
Bianchi rally cancelled


The organisation of the Bianchi rally decided today to cancel the Bianchi rally scheduled for May 31 and June 1. The main reason is a lack of financial power.

The where 7 rally's scheduled for the Belgian Championship Division 1. Now that the Bianchi rally is cancelled there are only 6 rally's. Last year the rally was won by Rocco Theunissen.

It's already the third important Belgian rally cancelled in a three years. In 2000 it was the rally Hautes Fagnes and a few months ago the rally Circuit des Ardennes.

The Belgian Championship Division 1 starts on April 3 with the Boucles de Spa.

( Bron: rally-action.com )

en dan heb ik zo nog mijn twijfels over Luxemburg...

airco
10-02-2003, 22:39
slechte zaak .....

WRC's mogen dan wel stukken krachtiger zijn ... om daar te komen heb je de lagere reeksen nodig om te leren ....
Een uitholling van deze reeksen zal binnen enkele jaren zijn weerslag hebben op de belgen actief in het WRC

Bart
01-05-2003, 10:52
Ronde van Luxemburg

De Ronde van Luxemburg zal door de KACB van de D1-kalender worden genomen. Het blijft namelijk onduidelijk of de organisatoren de wedstrijd op poten kunnen krijgen. De federatie zoekt naar een vervangrally... De organisatie van de Bianchi is gepolst (??), maar liet de kelk aan zich voorbijgaan. Ook de golden Tulip is gevraagd, maar die datum overlapt met de Haspengouw rally. De Limburgse rally, nu nog in D2, is eveneens kandidaat om naar D1 te promoveren. Maar dan moet er wel een wat uitgebreider parcours komen om aan de normen van D1 te beantwoorden.

( Bron: Turbo Magazine nr 109 )

dank u Pierre Delettre & co... 2de keer op rij :no:

Sennake
01-05-2003, 11:03
De Haspengouw in al zijn glorie herstellen zou voor de nostalgische zielen onder ons (zoals ik) toch wel een mooie zaak zijn :)

MnM
01-05-2003, 13:17
De Haspengouw rally is altijd FUN !!

Maar om geen gekke sprongen te maken is het misschien best dit jaar de rally zijn gewone gang te laten gaan en het opnieuw te bekijken voor volgend jaar.

Dan gaan we dit jaar maar eens naar Duitsland kijken :)