Sennake
13-05-2010, 18:46
Ik ben ongeveer een maand bezig geweest met het updaten en upgraden van mijn website (www.sennake.be) en dat is nu zo ongeveer klaar.
Hoog tijd dus om een nieuw model te gaan bouwen, want de maand mei is al bijna halfweg, en volgende week ga ik een weekje naar een vakantiepark in Nederland, en ik neem mijn modelbouwspullen niet mee...
Dus we gaan er eens invliegen zie!
Dit is het model dat ik ga bouwen:
http://i9.photobucket.com/albums/a79/Sennake_models/real_cars/motorcycles/2001_yamaha_tmax_real.jpg
Het is bij mijn weten de enige motor op schaal 1/24 die Tamiya ooit uitbracht. Maar dan past hij wel mooi bij de 1/24 auto's voor wie een diorama wil bouwen. Het is ook een 'snap-fit' model, wat betekent dat je in principe geen lijm nodig hebt, alles klikt in elkaar. Een modelletje dus, dat ook beginners tot een goed einde kunnen brengen; geen gesmos met lijm...
Nu, Tamiya heeft er wel voor gezorgd dat de engineering vandeze kit zodanig goed in elkaar steekt dat zelfs bouwers die niets willen verven, reeds een respectabel model verkrijgen. De bouwdoos bestaat uit raampjes met verschillende kleuren die eens in elkaar gezet een vrij goede motor op de werkplank toveren. Alleen de piloot, die volledig in witte plastic uitgevoerd is, zal je in dat geval moeten schilderen...
Maar goed, zo kort door de bocht wil ik nu ook niet gaan. Ik ben wél van plan om het kliksysteem eens uit te testen en dus in principe geen lijm te gebruiken, maar schilderen ga ik de onderdelen toch wel. Voor de rest probeer ik er eens een OOB-tje van te malken.
Ok, alle te schilderen onderdelen werden ontdaan van hun raampje en in de basiskleur gespoten. In mijn geval komt dat neer op TS-16 yellow voor de koetswerkonderdelen, TS-38 gun metal voor de remschijven, TS-29 semi gloss black voor de chassis-onderdelen, wielen en lichaam van de piloot, en TS-17 gloss aluminium vor de helm van de piloot. En dat is het. Na droging moeten een aantal onderdelen natuurlijk wel een beetje detailschildering ontvangen zoals het aangezicht van de piloot, de remklauwen en -schijven, het stuur, enz. Alles bij elkaar heb ik 1 avond gespendeerd aan het spuiten van de onderdelen, en nog eens een avond aan het detailschilderen van de onderdelen. Na 2 avonden werk en een extra dag droogtijd kreeg ik de volgende beginsituatie:
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=17912&stc=1&d=1273769188
Hoog tijd dus om een nieuw model te gaan bouwen, want de maand mei is al bijna halfweg, en volgende week ga ik een weekje naar een vakantiepark in Nederland, en ik neem mijn modelbouwspullen niet mee...
Dus we gaan er eens invliegen zie!
Dit is het model dat ik ga bouwen:
http://i9.photobucket.com/albums/a79/Sennake_models/real_cars/motorcycles/2001_yamaha_tmax_real.jpg
Het is bij mijn weten de enige motor op schaal 1/24 die Tamiya ooit uitbracht. Maar dan past hij wel mooi bij de 1/24 auto's voor wie een diorama wil bouwen. Het is ook een 'snap-fit' model, wat betekent dat je in principe geen lijm nodig hebt, alles klikt in elkaar. Een modelletje dus, dat ook beginners tot een goed einde kunnen brengen; geen gesmos met lijm...
Nu, Tamiya heeft er wel voor gezorgd dat de engineering vandeze kit zodanig goed in elkaar steekt dat zelfs bouwers die niets willen verven, reeds een respectabel model verkrijgen. De bouwdoos bestaat uit raampjes met verschillende kleuren die eens in elkaar gezet een vrij goede motor op de werkplank toveren. Alleen de piloot, die volledig in witte plastic uitgevoerd is, zal je in dat geval moeten schilderen...
Maar goed, zo kort door de bocht wil ik nu ook niet gaan. Ik ben wél van plan om het kliksysteem eens uit te testen en dus in principe geen lijm te gebruiken, maar schilderen ga ik de onderdelen toch wel. Voor de rest probeer ik er eens een OOB-tje van te malken.
Ok, alle te schilderen onderdelen werden ontdaan van hun raampje en in de basiskleur gespoten. In mijn geval komt dat neer op TS-16 yellow voor de koetswerkonderdelen, TS-38 gun metal voor de remschijven, TS-29 semi gloss black voor de chassis-onderdelen, wielen en lichaam van de piloot, en TS-17 gloss aluminium vor de helm van de piloot. En dat is het. Na droging moeten een aantal onderdelen natuurlijk wel een beetje detailschildering ontvangen zoals het aangezicht van de piloot, de remklauwen en -schijven, het stuur, enz. Alles bij elkaar heb ik 1 avond gespendeerd aan het spuiten van de onderdelen, en nog eens een avond aan het detailschilderen van de onderdelen. Na 2 avonden werk en een extra dag droogtijd kreeg ik de volgende beginsituatie:
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=17912&stc=1&d=1273769188