PDA

View Full Version : Zolder 24 Hours............de aanloop


Pages : [1] 2

GT2-R
08-06-2010, 20:13
Aangezien de grote lijnen voor dit jaar uitgezet zijn toch maar eventjes een thread opgericht :). Eerste nieuwtje net via 10/10's te weten gekomen. Topcats Racing opnieuw met hun Mosler (hopelijk deze keer langer dan 4 uur). Eventueel nog een Marcos erbij als tweede wagen.

ikke
25-07-2010, 20:09
raar dat er hier zo weinig nieuws te rapen valt.
Zijn toch al bijna einde juli

Ottooke
25-07-2010, 20:53
Het laatste nieuws dat ik heb gehoord is dat er nog maar zeer weinig inschrijvingen zijn. Veel teams die zeggen dat ze willen deelnemen, maar niemand vult de papieren in om mee te doen.

Mark
26-07-2010, 22:44
Ja, ik lees op Turbomagazine.be dat we heel wat deelnemers mogen verwachten. Maar waarom zie ik ze dan niet op 24u.be op de deelnemerslijst verschijnen?

Het blijft ook rustig op sites van het DSC of Creventic want die werden toch gepresenteerd als partners in deze 24 uur van Zolder. Als vrijwilliger van CZ had ik graag iets eerder informatie verwacht. Voor een koerske van 15 wagens ga ik mijn vrije zaterdag of zondag niet meer opofferen. Die tijden zijn voorbij ;)

tarzancorner
27-07-2010, 08:46
DSC auto's aan de start van de start 24 uren denk ik niet.
De dsc heeft al een drukke kalender daar zal geen 24 uren in passen.
We moeten gewoon durven zeggen dat twee 24 uren in een land als Belgie
gewoon te veel is we mogen blij zijn als er in spa en zolder 38 wagens aan
de start staan.:(

ikke
27-07-2010, 15:29
Ja, ik lees op Turbomagazine.be dat we heel wat deelnemers mogen verwachten. Maar waarom zie ik ze dan niet op 24u.be op de deelnemerslijst verschijnen?

Het blijft ook rustig op sites van het DSC of Creventic want die werden toch gepresenteerd als partners in deze 24 uur van Zolder. Als vrijwilliger van CZ had ik graag iets eerder informatie verwacht. Voor een koerske van 15 wagens ga ik mijn vrije zaterdag of zondag niet meer opofferen. Die tijden zijn voorbij ;)

raar dat het op 24u.be zo stil is, andere jaren zijn die nu toch al up to date

BSOT
27-07-2010, 19:04
DSC auto's aan de start van de start 24 uren denk ik niet.(

Ik denk het wel ;)

BSOT
27-07-2010, 19:05
raar dat het op 24u.be zo stil is, andere jaren zijn die nu toch al up to date

De insiders zullen wel naar buiten brengen waarom 24u.be nog niet up to date is

RKG
27-07-2010, 19:23
De insiders zullen wel naar buiten brengen waarom 24u.be nog niet up to date is

Geld?

Coach Ep
27-07-2010, 21:33
Ik denk het wel ;)

Ah, geel/zwart stampend beest?! :drewl:

joost
27-07-2010, 22:47
Omdat dit de nieuwe site is: www.24hoursofzolder.com

fenixracing
27-07-2010, 22:54
Omdat dit de nieuwe site is: www.24hoursofzolder.com

:p thx

ikke
28-07-2010, 17:35
zie geen livetracking staan op de nieuwe site
zal moeilijk volgen worden van thuis uit

Luuk S
03-08-2010, 11:57
Omdat dit de nieuwe site is: www.24hoursofzolder.com

Maar ook op die site vind ik nog geen deelnemerslijst :(

joost
03-08-2010, 17:03
Die volgt voor de wedstrijd.

Luuk S
03-08-2010, 20:17
:champagne: Niet erna dus ;)

Dus op 18-08 kunnen betalende toeschouwers, die voor de autosport komen en niet alleen voor de drank, kijken of ze het startveld de moeite waard vinden...

Interessant weer

joost
03-08-2010, 21:02
Wie de newsflashen goed volgt, kan zelf alvast een lijstje maken, dat doen ze hier toch altijd?

Luuk S
03-08-2010, 22:33
Dan kom ik voorlopig (zonder de teams waar bij staat 'bestuderen de mogelijkheid' 'hopen' 'denken' etc) op:

MI BMW E36
Belien BMW 120d
Recy BMW 120d
Franssen Porsche 997
Thiers Porsche 997
KS 2x BMW Silhouette
Argo ????
KRK Viper (1? 2? 3?)

Op een 14 dagen voor de eerste training...

Website is overigens ook onvindbaar via google. Alleen met de zoekterm "24hoursofzolder.com" vind je hem.

Mark
03-08-2010, 23:24
Die volgt voor de wedstrijd.

Beetje makkelijk antwoord Joost, vind je het erg als we repliek geven?

Luuk S geeft dus aan dat we nu reeds 14 bevestigde wagens hebben? Dat is mager, zo'n paar weekjes voor de wedstrijd. Zijn opmerking over Google vind ik nog veel zorgwekkender! Als ik goed geinformeerd ben dan ben jij de eindverantwoordelijke voor de site. Als het klopt wat hij zegt dan mag je morgen hier wel aandacht aan besteden! Zelf zojuist in google gezocht op: "zolder 24 uur" en 24u.be en depaddock.net zie ik wel op de eerste pagina van google, de nieuwe site is niet te vinden. Neem een duik in google statisics en er komt geen hond op pagina 2 ;) Nog gezocht tot pagina 6 maar ik kan het echt niet vinden.

Mark
03-08-2010, 23:42
:champagne: Niet erna dus ;)

Dus op 18-08 kunnen betalende toeschouwers, die voor de autosport komen en niet alleen voor de drank, kijken of ze het startveld de moeite waard vinden...

Interessant weer

Mag ik advocaat voor de duivel spelen?

Ach de toeschouwers voor de autosport? Leuk dat ze er zijn, maar als ik exploitant was van deze 24 uur zou ik graag willen weten hoeveel toeschouwers er kwamen voor de drank ;) Dat is de moneymaker voor dit soort evenementen. Helaas autosportliefhebbers, autosport is bijzaak ;)

Ga ik naar de site van de 24 uur (gelukkig kan ik hem vinden via depaddock.net) dan kan ik niet ontdekken welke entertainment er is tijdens de 24 uur. Welke artiesten? Welke DJ's?

Iemand die professioneel bezig is met evenementen weet op welk moment een bezoeker zijn beslissing neemt om naar een bepaald evenement te gaan om daar zijn drank-€'s uit te geven. Ik ben zo eigenwijs om te zeggen dat dit kantel moment reeds gepasseerd is, op het gebied van drank-omzet zie ik een gat in de begroting ;)

Let wel, ik hoop dat de 24 uur van Zolder weer terug gaat naar zijn hoogtij-dagen maar ben bang dat de editie 2010 niet het gehoopte effect gaat genereren.

joost
04-08-2010, 09:09
Beetje makkelijk antwoord Joost, vind je het erg als we repliek geven?

Luuk S geeft dus aan dat we nu reeds 14 bevestigde wagens hebben? Dat is mager, zo'n paar weekjes voor de wedstrijd. Zijn opmerking over Google vind ik nog veel zorgwekkender! Als ik goed geinformeerd ben dan ben jij de eindverantwoordelijke voor de site. Als het klopt wat hij zegt dan mag je morgen hier wel aandacht aan besteden! Zelf zojuist in google gezocht op: "zolder 24 uur" en 24u.be en depaddock.net zie ik wel op de eerste pagina van google, de nieuwe site is niet te vinden. Neem een duik in google statisics en er komt geen hond op pagina 2 ;) Nog gezocht tot pagina 6 maar ik kan het echt niet vinden.

Wederom - da's een specialiteit van je hé Mark ;)- slecht geïnformeerd. Het technisch vindbaar maken van een site via google en andere zoekmachines gebeurt door de persoon die de site ontwerpt, niet door de schrijver van de teksten. Ik weet dat er technieken bestaan om een site 'veel gevonden' te maken, maar ben geen informaticus - schoenmaker blijf bij uw leest, nog iets voor jou :D- en kan dat dus ook niet. Wat ik wel kan doen, is de opmerking overmaken, wat ik ook zal doen. En wat het tellen betreft, ik kom aan meer dan 14.

Twee opmerking, het evenement promoten, niet de race, maar de nevenwedstrijden, optredens, feestelijkheden, ligt niet bij SW, maar bij CZ. Dus wederom de bal fout...

groetjes en geniet van je vrij weekend op 21 en 22 augustus, Mark

RKG
04-08-2010, 09:44
Dan kom ik voorlopig (zonder de teams waar bij staat 'bestuderen de mogelijkheid' 'hopen' 'denken' etc) op:

MI BMW E36
Belien BMW 120d
Recy BMW 120d
Franssen Porsche 997
Thiers Porsche 997
KS 2x BMW Silhouette
Argo ????
KRK Viper (1? 2? 3?)

Op een 14 dagen voor de eerste training...

Website is overigens ook onvindbaar via google. Alleen met de zoekterm "24hoursofzolder.com" vind je hem.

Volgens KRK racing report van enkele weken terug zou KRK met 1 viper komen voor Wauters, Wauters, Vanthoor en een nog niet genoemde 4e rijder.

Aan dit lijstje mag ook First toegevoegd worden met Longin-Kumpen. En ik dacht dat Chad ook met een Kia ging komen.

Grig-O
04-08-2010, 16:40
En wat het tellen betreft, ik kom aan meer dan 14.
...


Tel dan eens voor ons, dan hebben we ook een juist zicht op de zaak! ;)

Mark
04-08-2010, 21:16
Wederom slecht geïnformeerd.

Volgens mij schrijf ik: als ik goed geinformeerd ben ;) Je mag me altijd bellen om me goed te informeren, bereikbaar via: 070-3564000

Het technisch vindbaar maken van een site via google en andere zoekmachines gebeurt door de persoon die de site ontwerpt, niet door de schrijver van de teksten. Ik weet dat er technieken bestaan om een site 'veel gevonden' te maken, maar ben geen informaticus - schoenmaker blijf bij uw leest, nog iets voor jou :D- en kan dat dus ook niet. Wat ik wel kan doen, is de opmerking overmaken, wat ik ook zal doen.

Dan heb je precies gedaan waar ik om vroeg, waarvoor mijn dank. Iedereen hier wenst natuurlijk een succesvolle 24 uur van Zolder.

En wat het tellen betreft, ik kom aan meer dan 14.


Ik zie graag de lijst met de bevestigde namen, net zoals andere mensen in deze thread.


groetjes en geniet van je vrij weekend op 21 en 22 augustus, Mark

Zeg je nu dat er dan weer minder dan 15 deelnemers zijn? Want ik kom niet als er minder dan 15 zijn.



Twee opmerking, het evenement promoten, niet de race, maar de nevenwedstrijden, optredens, feestelijkheden, ligt niet bij SW, maar bij CZ. Dus wederom de bal fout...

Wij NL'ers kunnen best goed met de bal spelen, zojuist tweede geworden op het WK in Zuid-Afrika :D Waar waren jullie? ;)

Het maakt mij geen bal uit wie wat doet maar ik constateer alleen maar dat de beoogde money-maker (lees: feest, bier, zuip en vreet) niet dat gaat opleveren als wat men denkt. Ik kan niets terugvinden op het net en neem aan dat de site rondom dit evenement HET communicatie kanaal is voor alle doelgroepen! Of zijn er dan weer twee sites? www.24hoursofzolder_dekoers.be en www.24hoursofzolder_feestbierzuipenvreet.be?

Van mij geen oordeel wat het moet zijn maar ik heb wel mijn menig ;)

Luuk S
05-08-2010, 15:09
En wat het tellen betreft, ik kom aan meer dan 14.

[/QUOTE]

Lezen blijft blijkbaar erg moeilijk. In mijn post schrijf ik dat ik newsflashes waarin staat: "dit team overweegt" "dat team denkt na over", "het zou kunnen dat team weetikveel mogelijk in overweging neemt om als het goed weer wordt af te zakken naar CZ met een Bugatti Veyron" genegeerd heb.

Ik kom dan aan 9 - 11 (negen tot elf) wagens. Ik zal mijn telling in mijn originele post verduidelijken.

Luuk S
05-08-2010, 15:12
Dan kom ik voorlopig (zonder de teams waar bij staat 'bestuderen de mogelijkheid' 'hopen' 'denken' etc) op:

Eén: MI BMW E36
Twee Belien BMW 120d
Drie Recy BMW 120d
Vier Franssen Porsche 997
VijfThiers Porsche 997
Zes en zevenKS 2x BMW Silhouette
AchtArgo ????
Negen, tien of elfKRK Viper (1? 2? 3?)

Op een 14 dagen voor de eerste training...

Website is overigens ook onvindbaar via google. Alleen met de zoekterm "24hoursofzolder.com" vind je hem.

Met mijn telling erbij

Sir Kwietje
05-08-2010, 17:29
Met mijn telling erbij

Krk zet volgens wat ik gelezen heb voorlopig maar 1 viper in, maar first en level racing zouden dan weer met een porsche aan de start komen. In u lijstje mis ik ook een Lotus Elise

A.J.
05-08-2010, 18:05
@ Mark : hier wat meer info waar je naar vroeg ... http://www.autosport.be/news/2010/08/04/24HZolderTerugNaarDeRootsVanDeZolderseEtmaalraceZe gtWalterGoossens

Luuk S
05-08-2010, 18:58
OK dan, de negen auto's uitmijn vorige bericht, plus twee porsches en een lotus.

Twaalf stuks. Mark hoeft zijn plannen nog niet te veranderen ;)

joost
05-08-2010, 20:00
OK dan, de negen auto's uitmijn vorige bericht, plus twee porsches en een lotus.

Twaalf stuks. Mark hoeft zijn plannen nog niet te veranderen ;)

Dat heeft de papa niet goed uitgelegd: http://sport.turbomagazine.be/news_NL_4778_24H_Zolder_alvast_vijftien_wagens_in_ GTklasse__.html

Eigenlijk zijn het er één of twee meer dan 15, voeg daarbij KS (2), Chad (1) en mogelijk MTE, plus een veld van een tiental toerismewagens en we komen voorlopig rond de dertig uit. Kan en moet nog beter, maar dat is niet negen of elf, niet waar?

ikke
05-08-2010, 23:24
http://www.24u.be/2009/nl/nieuwsberichten/1230/Geen-24u.be-tijdens-24-Hours-of-Zolder-2010.html
spijtige zaak is dat..

Mark
05-08-2010, 23:48
we komen voorlopig rond de dertig uit. Kan en moet nog beter, maar dat is niet negen of elf, niet waar?

Dan lijkt het erop dat we het dal in 2008/2009 hebben gehad en we nu een kentering zien in de negatieve trend!

2004: 50
2005: 50
2006: 41
2007: 29
2008: 27
2009: 27

Dat zou dan een mooie opsteker zijn.

jeep
06-08-2010, 08:10
Dat heeft de papa niet goed uitgelegd: http://sport.turbomagazine.be/news_NL_4778_24H_Zolder_alvast_vijftien_wagens_in_ GTklasse__.html

Eigenlijk zijn het er één of twee meer dan 15, voeg daarbij KS (2), Chad (1) en mogelijk MTE, plus een veld van een tiental toerismewagens en we komen voorlopig rond de dertig uit. Kan en moet nog beter, maar dat is niet negen of elf, niet waar?

Joost, het zou heel fijn zijn voor ons moesten we ook effectief een lijstje zien van de wagens met welke piloten. Dan is deze discussie direct (misschien afgesloten). Ik vrees alleen (mijn mening ) als ik aantal teams zie dat er nog veel Tba's instaan.

joost
06-08-2010, 09:37
Gezien Zolder pas afsluit met inschrijvingen de dag van de TC zal er waarschijnlijk niet echt een lijst zijn voordien. Het is niet aan mij om dat kenbaar te maken.

Jakke.be
06-08-2010, 13:35
Dat ze d'er dan het woord 'voorlopige' voor zetten hé. Jezus, wat een geheimdoenerij allemaal. Ik heb nog niet beslist of ik al dan niet naar Zolder ga. Dat hangt dus af van de 'voorlopige' deelnemerslijst. Als ik op voorhand van niks weet en daar aan de start 20 wagens.... Ah ja, ik kan me nog altijd een stuk in mijne frak zuipen. Triestige boel jongen. Sorry voor m'n weinig tactvolle post maar ik raak gefrusteerd door al die zever. Ik ben maar een simpel autoliefhebbertje. Ik heb ondertussen al wel door dat ik voor de mensen dicht bij de autosport een dikke nul ben. Maar jij Joost, als journalist? Nee man, het gaat hier om een 24 uren koers. Ik moet niet weten wie eerste minister van België gaat worden, ik wil gewoon een simpele 'voorlopige' deelnemerslijst....

Jan

joost
06-08-2010, 14:21
Als ik er één heb, zet ik die op Turbo, maar ik heb er dus ook geen.

RKG
06-08-2010, 23:06
Vanhover op een Porsche 996

bron: mail

RKG
07-08-2010, 11:49
hbvl heeft vandaag een advertentie staan voor de 24u, met als randanimatie een "was het nu 80,90 of 2000" fuif en verschillende dj's waaronder Pat Krimson, Nico Parisi, Dave Lambert...

Fille
07-08-2010, 13:19
Ik vind het wel makkelijk om te quoten "Joost zal het weten..."! Hij probeert het zo goed als hij kan aan te vullen met deelnemers maar hangt ook af van de "goodwill" van teams die hem (op tijd) informeren. Trouwens, zou(den) de promotor(s) niet beter eens een lijst opmaken, opvolgen en doorsturen naar de pers? Als ik het goed heb (en met wat ik lees hier) is het vooral dat wat iedereen interesseert!

joost
07-08-2010, 14:26
Ik vind het wel makkelijk om te quoten "Joost zal het weten..."! Hij probeert het zo goed als hij kan aan te vullen met deelnemers maar hangt ook af van de "goodwill" van teams die hem (op tijd) informeren. Trouwens, zou(den) de promotor(s) niet beter eens een lijst opmaken, opvolgen en doorsturen naar de pers? Als ik het goed heb (en met wat ik lees hier) is het vooral dat wat iedereen interesseert!

Thanks, ik doe inderdaad in mijn vrije tijd de moeite om mensen te informeren, als enige. Maar zoals zo vaak kan je beter niets doen, zeker?

RKG
07-08-2010, 16:09
Speedlover: 997 GT3 en een 997 GT4
NGT: GT3-R en een Supercup
First motorsport: 997 GT3 Cup S(Kumpen-Longin) en een 996(+ misschien nog een 3e wagen)

bron: turbomagazine.be

mse
07-08-2010, 17:35
Het Genkse MSE zal dit jaar niet deelnemen aan de 24 Uren van Zolder, zo laat teammanager Dominiek Paret weten:
“Gezien onze huidige mooie 2e plaats in het Belcar kampioenschap zullen we ons volop concentreren op de tweede seizoenshelft van het kampioenschap. We beschikken momenteel maar over 1 wagen, de BMW 130i, en de nodige revisies kondigen zich aan waar we op dit moment onze handen vol mee hebben."

RKG
10-08-2010, 08:22
Vandaag een advertentie gezien in het belang van Limburg. Clint.be wil het wereldrecord pitspoezen breken tijdens de 24u!

JCE.72
10-08-2010, 22:33
Vandaag een advertentie gezien in het belang van Limburg. Clint.be wil het wereldrecord pitspoezen breken tijdens de 24u!
Allemaal goed en wel maar een vleeskeuring met een kudde hersenloze trienen is niet meteen de reden waarom ik naar Zolder afzak...

Is er trouwens al ergens een timing te vinden, en dan vooral voor de kwalificaties? Vermoed/hoop dat het weer vanaf donderdag gaat zijn.

Mark
10-08-2010, 22:51
Allemaal goed en wel maar een vleeskeuring met een kudde hersenloze trienen is niet meteen de reden waarom ik naar Zolder afzak....

Wellicht niet voor ons liefhebbers maar wel goed voor de handel en dat is denk ik toch een belangrijke factor in de heropbouw van dit evenement.


Is er trouwens al ergens een timing te vinden, en dan vooral voor de kwalificaties? Vermoed/hoop dat het weer vanaf donderdag gaat zijn.

Zie: http://www.bravoracing.be/all/24%20HoZ%20project%20timing.doc

Wel opmerkelijk dat op circuit-zolder.be of 24hoursofzolder.com dit niet is te vinden! Het genoemde document, weliswaar een project timing, is toch afkomstig van Circuit Zolder. Goed werk van webmaster Grijmans op de site van de Bravo ;)

RKG
11-08-2010, 10:49
Wellicht niet voor ons liefhebbers maar wel goed voor de handel en dat is denk ik toch een belangrijke factor in de heropbouw van dit evenement.



Inderdaad, dit is een manier om volk te lokken

Eygmar
11-08-2010, 13:22
hopelijk trekt dit volk ,ze kunnen naam mish( zolderpop festiv) gaan heten

maar de echte autofreek,heeft daar weinig aan denk ik ;)

Raceboy
11-08-2010, 13:24
Inderdaad, dit is een manier om volk te lokken

zolang het maar binenn de perken blijft. We hebben de laatste jaren al vechtpartijen en andere ongeregeldheden genoeg gehad.

RKG
11-08-2010, 13:27
Sja er moeten zo dingen gedaan worden zodat er ook niet-autosportliefhebbers komen. Want als alleen de autosportliefhebbers moeten komen, gaat het niet lang meer duren...

Jakke.be
11-08-2010, 14:29
Zie: http://www.bravoracing.be/all/24%20HoZ%20project%20timing.doc

Wel opmerkelijk dat op circuit-zolder.be of 24hoursofzolder.com dit niet is te vinden! Het genoemde document, weliswaar een project timing, is toch afkomstig van Circuit Zolder. Goed werk van webmaster Grijmans op de site van de Bravo ;)

Ook te vinden op de site van btcs -> http://www.btcseries.be/nl/kalender/

Ivm met die pitspoezen: Gaat zoiets nu echt zorgen voor meer volk langs het circuit? Begrijp me niet verkeerd, ik zie ook graag poezen maar ik zie nog veel liever veel lelijke mannen met veel sportwagens over het circuit rijden...

Luuk S
11-08-2010, 20:46
Timing staat ondertussen ook op

http://www.24hoursofzolder.com/nl/information/competitors/

Nog altijd geen deelnemerslijst jammergenoeg

Mitchio
13-08-2010, 22:37
Een Viper voor Van Moerkerke (die ook eerder al in de Belgian GT reed - Laudi vzw) ? Deze wagen zag ik op de donderdagtraining. De Porsche van Thiers straalt overigens als nooit te voren :)

Mark
13-08-2010, 23:00
Wie vandaag naar Zolder afzakte met de gedachte getuige te zijn van een generale repetitie voor de 24 uren van Zolder kwam alweer bedrogen uit. Telkens als de verwachtingen het hoogst zijn, is het maar "dunnetjes" op het Limburgs asfalt.

Te vinden op autosport.be en racingworld.be


Goh, wat negatief! Had dit niet ietwat positiever of realistischer vermeld kunnen worden? Bedrog? Ferme uitspraak!

Volstrekt off-topic:

http://p.racingworld.be/images/2010/training/20100812/RJ_20100812---014---8707.jpg

Gaan we deze verkapte NASCAR-bolide terug zien in de BRAVO hístorics? ? Is dit eentje uit de beruchte/beroemde PanAmericana?

Einde volstrekt off-topic.

Mark
13-08-2010, 23:20
Ik weet dat er technieken bestaan om een site 'veel gevonden' te maken, maar ben geen informaticus - schoenmaker blijf bij uw leest, nog iets voor jou :D- en kan dat dus ook niet. Wat ik wel kan doen, is de opmerking overmaken, wat ik ook zal doen.

Hallo Joost,

Alvast dank voor het overbrengen van de boodschap, maar ik geloof dat jouw gesprekspartner de boodschap niet heeft begrepen of wil begrijpen. Of is er wellicht een gebrek aan know-how bij de desbetreffende persoon/organisatie/bedrijf?

Krap een week voor het evenement zoek ik op "Zolder 24 hours" of "Zolder 24 uur" in google en ik kan jullie site werkelijk nergens terug vinden op Google! 24U.be zie ik dan wel weer overal ;)

We kunnen er lang en kort over praten maar dit is met geen mogelijkheid een goede zaak te noemen. Key-words in Google hebben een bijzonder groot impact op de €'s voor een evenement. Maakt geen bal uit of dit nu voor een dance-festival is of een sport-evenement met wat extra's ;)

Groeten,
Mark

fenixracing
13-08-2010, 23:26
Ik betwijfel dat die viper er zal staan.
Ik heb niet zo een goed voorgevoel over het aantal deelnemers ,4 dagen voor de eerste training zijn er nog altijd 5 teams die een of meerdere rijders zoeken en er is nog altijd geen deelnemerslijst.
Vooral het laatste stoor ik me ergelijk aan.De weinige persberichten nog altijd geen deelnemerslijst, dit kan toch nooit een goed voorteken zijn.
Ik snap echt niet waarom speedworld de samenwerking met 24h.be stop zet.
Speedworld heeft nog veel te leren als ze de 24h terug willen te maken zoals het vroeger was.

fenixracing
13-08-2010, 23:39
Goh, wat negatief! Had dit niet ietwat positiever of realistischer vermeld kunnen worden? Bedrog? Ferme uitspraak!


persoonlijk hebben ze niet gelogen er was heel wat volk die wat meer verwachte.
En ik heb zo een gevoel dat er volgend weekend nog meer mensen teleurgesteld zullen zijn.

Mark
13-08-2010, 23:51
persoonlijk hebben ze niet gelogen er was heel wat volk die wat meer verwachte.


Wil ik eens positief zijn en niet realistisch zijn, is het weer niet goed! :D

Als er volgende week minder dan 27 deelnemers van start gaan dan mogen wij forummers gerust een keiharde rekening opstellen jegens de organisatie. Dan hebben wij, beste stuurlui aan wal, namelijk recht van spreken!

Waarom geen 24u.be? waarschijnlijk weer iets met €'s en ego's die het succes van 24u.be niet kunnen/willen accepteren.

Nogmaals, ik hoop dat ik zakken met zout mag vreten om mijn ongelijk te bevestigen maar ik ben bang dat ik een redelijke zoete maaltijd tot mij mag nemen. ;)

guntha
14-08-2010, 11:58
Goh, wat negatief! Had dit niet ietwat positiever of realistischer vermeld kunnen worden? Bedrog? Ferme uitspraak!

Volstrekt off-topic:

http://p.racingworld.be/images/2010/training/20100812/RJ_20100812---014---8707.jpg

Gaan we deze verkapte NASCAR-bolide terug zien in de BRAVO hístorics? ? Is dit eentje uit de beruchte/beroemde PanAmericana?

Einde volstrekt off-topic.

Ja mark hij komt bravo rijden. en jawel hij gaat ook de panamericana rijden ( Geert Boels en Bart Roes) Vorige race in spa verliep al goed, enkel wa probleemkes met de remmen, deze zijn nu opgelost, ben eens benieuwd voor zolder:eek:

Luuk S
14-08-2010, 20:08
On topic dan maar weer:

http://www.24hoursofzolder.com/nl/newsarticle/28/nog-enkele-zitjes-beschikbaar-bij-deelnemende-teams.html

Nog zes zitjes voor de 24h vier dagen voor de eerste training...

Zak geld meenemen en rijden :gas:

crosserke
14-08-2010, 20:20
Het blijft inderdaad lang stil,volgens mij zijn er nog wat piloten aan het wachten op de beste prijs-kwaliteit aanbieding.
Wat ik wel niet snap is dat er de laatste jaren door de teams van dsmec en btcs gemopperd werd dat ze niet mochten meedoen.Nu is het open en de meeste grote teams doen niet mee wegens niet meetellend voor het kampioenschap.Waarom schrijven ze dan nu niet in?

Viper GTS-R***
15-08-2010, 23:02
EMG en Derdaele samen een 997 GT3 Supercup 2009 voor de 24U
Goed nieuws nog eens een post te vatten, minder goed is dat twee teams samen 1 wagen in zetten... 1tje minder op grid dus.

autosport.be

klopklop1
16-08-2010, 00:17
Ook nog een Porsche voor AD sport met De Laet-Vanierschot-Heyer-Marchal. Het gaat om een nagelnieuw exemplaar v.e. GT2 Porsche voorzien van een licht afgezwakte Cup S krachtbron. (Voor gunstiger verbruik)

Bron: Autosport.be

Viper GTS-R***
16-08-2010, 00:44
Om dan voor ons zelf een lijst te maken vinden we volgende terug:
Wie zag of weet meer graag posten, evenals het precisieren van modellen...
Alles van racingworld.be autosport.be turbomagazine.be en ons forum gehaald.

GT
Top Cat - Mosler MT900
NGT - Porsche
NGT - Porsche
First Motorsport - Porsche 997 GT3 Cup S
First Motorsport - Porsche 996 Cup
Speedlover - Porsche 997 GT3
SPeedlover - Porsche 997 GT4
Scuderia Monza - Porsche 997
Level Racing - Porsche
AD Sport - Porsche GT3-RSR (cup motor)
KRK - Dodge Viper
Fransen²/Derdaele² - Porsche 997 GT3 Supercup

Tourisme
MI Racing - BMW M3 E36
Belien - BMW 120d
Recy - BMW 120d
EMG - BMW M3

Silhouette
KS Motorsport - BMW M3
KS Motorsport - BMW M3
Chad Racing - KIA

TBC
Moore Racing - BMW M3
Laudi Racing/vzw - Dodge Viper
JJ Motorsport - BMW
DB Motorsport - BMW 320d
Racing Forze - Lotus Elise
Gabriels Racing - Renault Clio RS

gregske v
16-08-2010, 08:11
Als ik deze lijst hierboven zie stel ik me vragen omtrent het hele gebeuren... :s

Verder naar wat ik heb gehoord is dat teams die de laatste dag inschrijven dit aan halve prijs kunnen doen.
Klopt dit ?
Misschien vandaar de stilte of word het toch een povere 24 uurs race?

fenixracing
16-08-2010, 09:50
Geen prospeed?
Gomez competition had een advertentie staan op de btcs site.
Misschien krijgen we toch enkele verassingen.

RKG
16-08-2010, 10:49
Speedlover Porsche GT3 Cup voor Peter Van Audenhove, Jürgen Van Hover, Tom Langebergh en Bruno Vermeeren.

Bron: autosport.be

Volgens de mail van Vanhover 2 weken geleden ging hij rijden op een 996, maar die staat niet in bovenstaande lijstje.

Luuk S
16-08-2010, 12:34
Als ik deze lijst hierboven zie stel ik me vragen omtrent het hele gebeuren... :s

Verder naar wat ik heb gehoord is dat teams die de laatste dag inschrijven dit aan halve prijs kunnen doen.
Klopt dit ?
Misschien vandaar de stilte of word het toch een povere 24 uurs race?


Lijkt mij sterk. Volgens het sportreglement moet de inschrijving "7 dagen voor de start van de meeting" (art. 2.1.2) betaald zijn, maar je weet nooit.

Het lijkt er wel op dat we Mark kunnen gaan spotten...

Luuk S
16-08-2010, 12:37
Als er volgende week minder dan 27 deelnemers van start gaan dan mogen wij forummers gerust een keiharde rekening opstellen jegens de organisatie. Dan hebben wij, beste stuurlui aan wal, namelijk recht van spreken!



Stel jij die rekening op Mark? ;)

RKG
16-08-2010, 12:39
Paar jaar geleden waren ze enkele dagen voor de start nog aan het meedelen dat er enkele wagens waren zonder piloten om het veld op te kunnen vullen.

Mitchio
16-08-2010, 12:49
Een reglement is iets dat door de organisatie toch ten alle tijde kan aangepast worden ... Als er te weinig deelnemers zijn dan moet je die altijd toelaten, als ze betalen.

klopklop1
16-08-2010, 16:03
Dat prospeed niet aanwezig is is toch verassend.

Grig-O
16-08-2010, 16:11
Ik vraag me eigenlijk af waarom de 24u dit jaar geen deel uitmaken van het Belcar kampioenschap. Dit jaar spelen de GT3's een minder grote rol en nu moeten ze opeens geen 24u meer rijden?!?

Brecht
16-08-2010, 16:16
Dat prospeed niet aanwezig is is toch verassend.

NGT structuur is nu bijna volledig opgenomen in Prospeed. Ik vermoed dus dat de 2 GT3-R's van NGT Prospeed wagens zijn, maar daar ben ik niet 100% zeker van. Joost zal daar wel het antwoord op kunnen geven :)

Bart.Vandecavey
16-08-2010, 17:09
NGT structuur is nu bijna volledig opgenomen in Prospeed. Ik vermoed dus dat de 2 GT3-R's van NGT Prospeed wagens zijn, maar daar ben ik niet 100% zeker van. Joost zal daar wel het antwoord op kunnen geven :)

Wij gaan voor twee Porsche, een GT3-R en een Supercup, overigens gehuurd van André”, pikt Marc Maton als eerste in.

bron: Turbo-magazine

Niet dus

Steve
16-08-2010, 17:47
Dit lijkt wel een echte lijdensweg te zijn voor organisatoren en deelnemers, op enkele dagen voor de start nog geen deelnemerslijst?

Ik denk dat dit jaar er èèntje wordt om vlug te vergeten...?

RKG
16-08-2010, 18:03
Henk Haane en Frank Beliën samen met kumpen en longin op de first motorsport porsche.


racingworld.be

Fille
16-08-2010, 20:31
Werner Moonens met de KIA Silhouette - nice!

Bron: http://www.24hoursofzolder.com/nl/newsarticle/35/werner-moonens-met-kia.html

Fille
16-08-2010, 20:43
By the way, hoeveel Porsche's rijden er nu al mee? Toch wel een groot aantal die dan eventueel binnen de top-3, beter top-5 kunnen duiken. Ik mis bij deze editie afwisseling en ik hoop dat er zich nog wat meer silhouettes zullen aanmelden (om zich hopelijk te kunnen mengen in de debatten vooraan)

Eygmar
16-08-2010, 21:31
hier een voorlopige deelnemerslijst,met nog veel vraagtekens

ziet er dit jaar nie goed uit
http://www.racingworld.be/nieuws/7194/24-Hours-of-Zolder-Een-eerste-blik-op-de-deelnemerslijst.html

Fille
16-08-2010, 21:51
Resultaat = 10 porsche's, 4 BMW's waarvan 1 silhouette, 1 M3 en 2 diesels, een Mosler, een Viper en last but not least, een KIA C'eed silhouette. Mark heeft dus een vrij weekend :rolleyes:

Neo-242
16-08-2010, 22:53
Zou men niet beter de 24u dit jaar aflassen?:o

Mitchio
16-08-2010, 22:55
Ik heb meer het gevoel dat we van heel wat deelnemers die dit weekend rijden gewoon nog niet op de hoogte zijn ... Zoals Mcdonalds Racing, dat er nu toch bij blijkt te zijn.:D

fenixracing
16-08-2010, 23:04
De lijst is online.
Ziet er rampzalig uit als ik eerlijk mag zijn.

Steve
16-08-2010, 23:27
Zou men niet beter de 24u dit jaar aflassen?:o

Te laat om af te lassen, nu maar hopen dat er betalende bezoekers komen want hier geef ik echt geen euro voor...!

Mark
16-08-2010, 23:29
Stel jij die rekening op Mark? ;)

Wees daar maar zeker van ;)

Mijn werkgever is de laatste 3 jaar jaar erg tevreden over de rekeningen die ik de deur uit mag sturen, na goedvinden van onze partners/klanten :) !

Dus, voor dit koerske kan ik hem hem wel opmaken. Als ik de lijst goed begrijp staan er nu 21 wagens op de lijst (iemand gekeken naar de spelling van bepaalde namen? Dramatisch!)

Ja, ik weet het. In de ogen van bepaalde mensen kan ik nooit iets goed doen en ben ik chronisch negatief. Helaas klopt dit niet want in het merendeel van de gevallen heeft MIJN realistische blik meer kern van waarheid dan bepaalde mensen die chronisch door een roze bril kijken en denken dat mensen aardig zijn.

Lees deze thread eens ;) Er is een bepaald persoon die 30 wagens voorspelt en ik daag iedereen uit met 15 wagens? Wie heeft er dan gelijk met 21 wagens volgens de laatste stand van zaken?

Hoe dan ook, ik ben er zondag bij vanaf 0800 uur ;)

Bruno Vermeeren
16-08-2010, 23:40
Als ik deze lijst hierboven zie stel ik me vragen omtrent het hele gebeuren... :s

Verder naar wat ik heb gehoord is dat teams die de laatste dag inschrijven dit aan halve prijs kunnen doen.
Klopt dit ?
Misschien vandaar de stilte of word het toch een povere 24 uurs race?

Uit goede bron 'organisatie' weet ik dat dit gerucht over "halve prijs" zeker en vast niet klopt... .

Het deelnemersveld zullen we zien woensdag! Of het er nu super veel of iets minder zijn... in tijden van crisis is het niet simpel om de nodige budgetten bijeen te krijgen... oplossing: voeg het terug toe aan het kampioenschap; "wie weet in 2011"

Tot in Zolder!

Luuk S
17-08-2010, 00:04
Totnutoe 23 wagens, waarvan er 4 nog één of meerdere piloten moeten vinden...

Ben benieuwd wat zo'n stoeltje moet kosten

fenixracing
17-08-2010, 07:03
Wat mij opvalt is hoe weinig btcs wagens er zijn ingeschreven.
en er toch enkele zeer grote namen ontbreken op het lijstje.

gregske v
17-08-2010, 09:43
Uit goede bron 'organisatie' weet ik dat dit gerucht over "halve prijs" zeker en vast niet klopt... .

Het deelnemersveld zullen we zien woensdag! Of het er nu super veel of iets minder zijn... in tijden van crisis is het niet simpel om de nodige budgetten bijeen te krijgen... oplossing: voeg het terug toe aan het kampioenschap; "wie weet in 2011"

Tot in Zolder!

Ja ik had het horen circuleren vandaar de vraag :)

En ja Morge weten we het ...
Superveel wagens voor deze editie. ben benieuwd maar vrees ervoor.
Op naar 2011 maar zeker :s

Maar Bruno u wens ik wel veel succes komend weekend man.
Morgen kom ik wel eens kijkje nemen.

fenixracing
17-08-2010, 09:58
Een collage vroege zich af of dit de vlaamse inschrijving lijst was.
Er staat geen een waals team op. (correct mij als ik verkeerd ben )

RKG
17-08-2010, 10:05
Ik had sowieso Bouvy nog ergens verwacht, net als G&A en enkele DSC teams.

fenixracing
17-08-2010, 10:14
Ik had sowieso Bouvy nog ergens verwacht, net als G&A en enkele DSC teams.

same here
Ik vraag me ook af hoe oud die lijst is.
Want van moerkerke is bevestigd op de thiers porsche maar staat nog niet op de lijst.

guntha
17-08-2010, 11:17
Word precies ieder jaar erger. Gaan er nog wagens aan de finish staan vraag ik me af?
Houden ze nu echt nog iets achter? Dat er met opzet om ons te verrassen nog teams niet op de lijst staan? Ik hoop het echt!!!

Kweet nog een paar jaar geleden dat van alles beloofd werd, en dat wij op onze nek kregen als we zeiden ' jaaah tis weer niks', tis zoals mark zegt, vele hebben gelijk gekregen( wat ik voor 24 uren wel erg vind).

Hopen op een mirakel!!!

Astra-fan
17-08-2010, 11:30
Staat er eindelijk een deelnemerslijst op de site, krijg ik hem op de één of andere reden niet open.

Ach, misschien dat ik hem maar beter niet kan inzien.

fenixracing
17-08-2010, 11:46
Staat er eindelijk een deelnemerslijst op de site, krijg ik hem op de één of andere reden niet open.

Ach, misschien dat ik hem maar beter niet kan inzien.

geloof me je wilt hem niet zien.
Aan de andere kant volgens de site van Gomez hebben ze een race over 4 dagen, is er nog een andere race dit weekend buiten de 24hr?

Blijkbaar is heel de site down.

gregske v
17-08-2010, 11:56
Ik kan de deelnemerslijst wel openen spijtig genoeg :D

Grig-O
17-08-2010, 13:40
Ben eens benieuwd naar het aantal toeschouwers. Want er staan misschien maar 20 auto's aan de start, het voorprogramma vind ik ook maar niks eerlijk gezegd.

Hetzelfde weekend is er DTM op Zandvoort, Bavaria City Racing en de City Parade in Brussel... Wie weet zijn er wel meer rijders/teamleden/VIPS dan toeschouwers? :confused:

A.J.
17-08-2010, 13:57
het eerste jaar dat Circuit Zolder de 24 uren zelf organiseerde in 1983 waren er ook slechts 24 starters, maar kregen we één van de mooiste 24 uren ooit. Vanierschot/Raus wonnen met hun R5 Turbo met 1'52" voorsprong op Raes/Verhaegen met hun BMW 528.
Elk uur wisselden ze van posities omdat de BMW 2u kon rijden met een volle tank en de R5 Turbo slechts een goed uur.
Dus weinig wagens betekent niet meteen een slechte race...

Jakke.be
17-08-2010, 14:52
het eerste jaar dat Circuit Zolder de 24 uren zelf organiseerde in 1983 waren er ook slechts 24 starters, maar kregen we één van de mooiste 24 uren ooit. Vanierschot/Raus wonnen met hun R5 Turbo met 1'52" voorsprong op Raes/Verhaegen met hun BMW 528.
Elk uur wisselden ze van posities omdat de BMW 2u kon rijden met een volle tank en de R5 Turbo slechts een goed uur.
Dus weinig wagens betekent niet meteen een slechte race...

Allemaal goed en wel maar uren naar 'haasje-over' kijken gaat ook vervelen. Wat voor mij een 24-uren vroeger aantrekkelijk maakte, was een gevariëerd startveld met veel deelnemers. Ik bekijk de deelnemerslijst zo: 'geen Ferrari, geen Aston, geen Audi, geen Lambo, geen Ford, geen Corvette,... Dat zijn auto's waarvoor ik mij nog wil omdraaien als ze voorbij rijden...

Grig-O
17-08-2010, 15:07
Allemaal goed en wel maar uren naar 'haasje-over' kijken gaat ook vervelen. Wat voor mij een 24-uren vroeger aantrekkelijk maakte, was een gevariëerd startveld met veel deelnemers. Ik bekijk de deelnemerslijst zo: 'geen Ferrari, geen Aston, geen Audi, geen Lambo, geen Ford, geen Corvette,... Dat zijn auto's waarvoor ik mij nog wil omdraaien als ze voorbij rijden...

Geen Viper, geen Renault Silhouette, geen Mosler voor Gravity, enz...
'k Ben benieuwd naar de uitleg van de organisatoren als er idd maar 25 auto's aan de start staan!

EDIT: de uitleg van de organisatoren: 't is crisis!

joost
17-08-2010, 15:31
Geen Viper, geen Renault Silhouette, geen Mosler voor Gravity, enz...
'k Ben benieuwd naar de uitleg van de organisatoren als er idd maar 25 auto's aan de start staan!

EDIT: de uitleg van de organisatoren: 't is crisis!

Het is ook crisis en mensen en bedrijven zijn blijkbaar heel voorzichtig geworden. De organisatoren van de race zijn (deels) dezelfde als diegene die met succes de DSMEC in het leven riepen en nu ook een mooi veld in de Belcar/BTCS aan de start krijgen, maar blijkbaar zijn de centen voor de 24 Uur van Zolder op. Waarom krijgen teams hun zitjes nog amper gevuld? Niet omdat organisatoren of promotoren dat niet willen hè, niemand hoopt op een race met 25 wagens, hè. Er zijn teams die al dagen zoeken naar één rijder met een beperkt budget en niemand vinden...

Uiteraard is roepen van op de zijlijn wel makkelijker dan echt met een oplossing of positieve initiatieven komen.

tarzancorner
17-08-2010, 15:38
Het is ook crisis en mensen en bedrijven zijn blijkbaar heel voorzichtig geworden. De organisatoren van de race zijn (deels) dezelfde als diegene die met succes de DSMEC in het leven riepen en nu ook een mooi veld in de Belcar/BTCS aan de start krijgen, maar blijkbaar zijn de centen voor de 24 Uur van Zolder op. Waarom krijgen teams hun zitjes nog amper gevuld? Niet omdat organisatoren of promotoren dat niet willen hè, niemand hoopt op een race met 25 wagens, hè. Er zijn teams die al dagen zoeken naar één rijder met een beperkt budget en niemand vinden...

Uiteraard is roepen van op de zijlijn wel makkelijker dan echt met een oplossing of positieve initiatieven komen.

24 uren van Zolder
24 uren van Spa
24 uren van de Nordschleife
12 uren van Spa BTCS
Belcar en BTCS nationalen kampioenschappen
Is het gewoon niet allemaal teveel die goede oude tijd van vroeger komt
voorlopig de aankomende jaren niet terug er zullen keuze's gemaakt moeten worden.

joost
17-08-2010, 15:52
24 uren van Zolder
24 uren van Spa
24 uren van de Nordschleife
12 uren van Spa BTCS
Belcar en BTCS nationalen kampioenschappen
Is het gewoon niet allemaal teveel die goede oude tijd van vroeger komt
voorlopig de aankomende jaren niet terug er zullen keuze's gemaakt moeten worden.

een correcte opmerking, voeg daar ook nog eens de duurdere wagens bij...

fenixracing
17-08-2010, 16:37
weet er iemand of er morgen inkom en parking moet betaald worden?

Grig-O
17-08-2010, 16:43
Als je dan een keuze moet maken, meng Belcar en BTCS in een compleet nieuw nationaal kampioenschap waar je zowel met Silhouettes als GT's voor de overwinning kunt rijden. Daarmee krijg je meteen veel wagens en veel kandidaten voor de overwinning, iets wat deze editie van de 24u van Zolder goed zou kunnen gebruiken. De 24u van Zolder worden dan ook meteen het hoogtepunt van het kampioenschap; een race die voor alle wagens openstaat met een klasse voor buitenlandse wagens (eventueel alleen GT3's). En laat dan nog een paar bekende kampioenschappen (zoals de ter ziele gegane Clio Cup) in het voorprogramma rijden en je hebt een geslaagd weekend.

Langs de andere kant is opnieuw zo'n grote verandering misschien wel nefast voor zo'n evenement. Maar wat kan er nu nog meer fout gaan?

Raceboy
17-08-2010, 16:56
Als je dan een keuze moet maken, meng Belcar en BTCS in een compleet nieuw nationaal kampioenschap waar je zowel met Silhouettes als GT's voor de overwinning kunt rijden. Daarmee krijg je meteen veel wagens en veel kandidaten voor de overwinning, iets wat deze editie van de 24u van Zolder goed zou kunnen gebruiken. De 24u van Zolder worden dan ook meteen het hoogtepunt van het kampioenschap; een race die voor alle wagens openstaat met een klasse voor buitenlandse wagens (eventueel alleen GT3's). En laat dan nog een paar bekende kampioenschappen (zoals de ter ziele gegane Clio Cup) in het voorprogramma rijden en je hebt een geslaagd weekend.

Langs de andere kant is opnieuw zo'n grote verandering misschien wel nefast voor zo'n evenement. Maar wat kan er nu nog meer fout gaan?

je weet dat je juist de voormalige belcar hebt beschreven?

Mitchio
17-08-2010, 17:11
Belcar en BTCS samenvoegen zou niet meteen een slecht idee zijn, dan krijg je ook een mooie strijd met veel deelnemers. Dat klopt volledig.

Langs de andere kant ... Als je BTCS en Belcar samenvoegt dan ga je naar in plaats van drie races op één weekend, naar één race, tenzij je opnieuw twee races van 1 uur gaat programmeren.

Wat ik wil zeggen is dat je met BTCS en Belcar twee afzonderlijke kampioenschappen kan aanbieden in één weekend. In het openingsweekend in Zolder hadden we enkel BTCS, Belcar en BHC. Breng die eerste twee samen, en je hebt maar 2 races meer. Dan zal inderdaad moeten worden gewerkt aan een programma, gebaseerd op dat van in de Nederlandse nationale weekends. Een beetje zoals de Super Meetings van vroeger, al lijkt die tijd echt wel voorbij te zijn :rolleyes:

fenixracing
17-08-2010, 17:31
Nu vraag ik me wel af hoe correct die lijst, de namen worden niet bijgewerkt.
level racing met mathijs harkema,niels cox enchristoff corten.
Er zou normaal nog een vierde piloot bijkomen.

btcs en belcar samen ja en nee.
wat ze ook kunnen doen is de 24hr zowel voor de belcar als btcs laten meetellen voor het kampioenschap, en de rest zo als het was.
De 10uren van zolder mogen ze van mij part laten vallen er komt amper een kat kijken.

Mitchio
17-08-2010, 17:35
Dat komt vooral doordat de wedstrijd op zaterdag wordt gereden. Ik weet nu niet of het feit dat 'Belcar' nu die wedstrijd rijdt iets zal veranderen aan het imago. Misschien dat de naam wel kijkers lokt ...

guntha
17-08-2010, 17:38
Nu vraag ik me wel af hoe correct die lijst, de namen worden niet bijgewerkt.
level racing met mathijs harkema,niels cox enchristoff corten.
Er zou normaal nog een vierde piloot bijkomen.

btcs en belcar samen ja en nee.
wat ze ook kunnen doen is de 24hr zowel voor de belcar als btcs laten meetellen voor het kampioenschap, en de rest zo als het was.
De 10uren van zolder mogen ze van mij part laten vallen er komt amper een kat kijken.

10 uren is een leuke race voor teams met minder budget die toch een endurance race willen doen, pak dat weg neem je weer iets weg voor de "amateurs" ( terwijl da niveau ook razend snel de hoogte in gaat) en er is al bijna niks meer op circuit voor kleinere budgetten.

tarzancorner
17-08-2010, 17:43
24 uren van Zolder
24 uren van Spa
24 uren van de Nordschleife
12 uren van Spa BTCS
Belcar en BTCS nationalen kampioenschappen
Is het gewoon niet allemaal teveel die goede oude tijd van vroeger komt
voorlopig de aankomende jaren niet terug er zullen keuze's gemaakt moeten worden.

Oja ook nog de 10 uren van Zolder

fenixracing
17-08-2010, 18:12
10 uren is een leuke race voor teams met minder budget die toch een endurance race willen doen, pak dat weg neem je weer iets weg voor de "amateurs" ( terwijl da niveau ook razend snel de hoogte in gaat) en er is al bijna niks meer op circuit voor kleinere budgetten.

Sorry maar hier ga ik niet mee akkoord, jij denkt nog altijd dat de desmc rijdt.
alle kleinere teams zijn naar de btcs gegaan. Daar hebben ze al de 12uren gereden.
Laat de de 10 uur vallen, dan hebben ze al een heel deel budget over voor de 24hr en is veel interessanter voor de sponsors.
Tijdens de 24hr komt toch gemiddeld een paar duizend man kijken.
Tijdens de 10 hr komt er gemmiddeld een paar honderd kijken en zelfs dat geloof ik nog niet, ik ben er telkens geweest en het aantal toeschouwers kan je op een hand tellen.

fenixracing
17-08-2010, 18:16
En hoe komen ze op 25 wagens ik tel er toch minder.

Raceboy
17-08-2010, 18:28
Laat de de 10 uur vallen, dan hebben ze al een heel deel budget over voor de 24hr en is veel interessanter voor de sponsors.

Laten we alle koersen vallen behalve de 24 uren dan moeten ze wel meedoen als ze nog willen rijden :rolleyes:

fenixracing
17-08-2010, 18:45
Laten we alle koersen vallen behalve de 24 uren dan moeten ze wel meedoen als ze nog willen rijden :rolleyes:

Met alle respect je weet goed genoeg wat ik bedoel.
Er komt meer volk op een gewone zondag dan het hele weekend van de 10uren.
Als je toch iets laat vallen waarom dan niet het minst interessanste.

Grig-O
17-08-2010, 18:52
je weet dat je juist de voormalige belcar hebt beschreven?

:eek: Dan is dat dan misschien wel de oplossing?!? ;)
De Belcar van vroeger zou je inderdaad als basis kunnen gebruiken, maar dan met GT3's, Silhouettes en eventueel enkele andere exoten vooraan (m.a.w.: een verbeterde versie van de oude Belcar, waar de Viper en later de Corvette het veld domineerden ;)).

Raceboy
17-08-2010, 19:01
Met alle respect je weet goed genoeg wat ik bedoel.
Er komt meer volk op een gewone zondag dan het hele weekend van de 10uren.
Als je toch iets laat vallen waarom dan niet het minst interessanste.

dus het gene waar het meeste volk komt is het interessantste? Als je zo redeneert dan is de Formule 1 razend interessant en moeten we de weekends zoals de spa euro race maar afschaffen. Al hebben die weeknds wel grids met 60-70 wagens en hoor je daar niet veel van de "maar het is crisis en iedereen is tegen mij" praat.

Raceboy
17-08-2010, 19:02
:eek: Dan is dat dan misschien wel de oplossing?!? ;)


waarom denk je dat de britcar best wel succesvol is? zelfs in een land als de UK waar er nu echt wel een hoop teveel kampioenschappen op dezelfde markt zitten te azen.

guntha
17-08-2010, 19:07
Sorry maar hier ga ik niet mee akkoord, jij denkt nog altijd dat de desmc rijdt.
alle kleinere teams zijn naar de btcs gegaan. Daar hebben ze al de 12uren gereden.
Laat de de 10 uur vallen, dan hebben ze al een heel deel budget over voor de 24hr en is veel interessanter voor de sponsors.
Tijdens de 24hr komt toch gemiddeld een paar duizend man kijken.
Tijdens de 10 hr komt er gemmiddeld een paar honderd kijken en zelfs dat geloof ik nog niet, ik ben er telkens geweest en het aantal toeschouwers kan je op een hand tellen.


Ik zie dan nog altijd niet de teams die de 10 uren rijden, de 24 uren rijden. Probleem denk ik met de 10 uren is de datum en de publiciteit er rond. Zet die bv nu ipv de 24 uren en dan heb je ook een pak meer volk.
Maar dat ter zijde.

Hopelijk worden we morgen allemaal verrast door de hoeveelheid deelnemers in de positieve zin, zullen eens een keertje niet doemdenken maar (dag)dromen!!

Grig-O
17-08-2010, 19:08
waarom denk je dat de britcar best wel succesvol is? zelfs in een land als de UK waar er nu echt wel een hoop teveel kampioenschappen op dezelfde markt zitten te azen.

Daarom was ik ook zo verrast dat de 24u dit jaar geen deel uitmaken van het Belcarkampioenschap. Stel je een grid voor met alle Belcarwagens, aangevuld met de beste silhouettes en nog enkele guests... :gas:

RKG
17-08-2010, 19:10
Daarstraks even gaan kijken. Er waren toch al enkele teams: KRK, Level, AD, speedlover, MI, KS

fenixracing
17-08-2010, 19:17
dus het gene waar het meeste volk komt is het interessantste? Als je zo redeneert dan is de Formule 1 razend interessant en moeten we de weekends zoals de spa euro race maar afschaffen. Al hebben die weeknds wel grids met 60-70 wagens en hoor je daar niet veel van de "maar het is crisis en iedereen is tegen mij" praat.

Het gaat niet alleen om het interessantste zijn.
kosten,welk is beste voor de sponsors enz...
As je alles optelt dan is de 24hr de betere keuze om mee te laten tellen voor het kampioenschap.
Tijdens spa euro race rijden de 4 klasses van de dsc samen, als je de btcs en belcar samen telt kom je ook aan zulke aantal wagens.En ze hebben geen 12hr of 24hr of 10hr races en zelfs dan krijgen sommige piloten/teams amper hun budget rond
De crisis zal indd er een heel deel mee te maken hebben , ik ben er zelf al slachtoffer van en ben het nog altijd een beetje. Het is niet omdat jij het niet voelt dat andere er geen last van hebben.

joost
17-08-2010, 20:13
Het gaat niet alleen om het interessantste zijn.
kosten,welk is beste voor de sponsors enz...
As je alles optelt dan is de 24hr de betere keuze om mee te laten tellen voor het kampioenschap.
Tijdens spa euro race rijden de 4 klasses van de dsc samen, als je de btcs en belcar samen telt kom je ook aan zulke aantal wagens.En ze hebben geen 12hr of 24hr of 10hr races en zelfs dan krijgen sommige piloten/teams amper hun budget rond
De crisis zal indd er een heel deel mee te maken hebben , ik ben er zelf al slachtoffer van en ben het nog altijd een beetje. Het is niet omdat jij het niet voelt dat andere er geen last van hebben.

Dick van Elk, promotor van DSC, gaf in een ITV eerder dit jaar aan dat de meeste deelnemers van DSC GEEN 24-urenrace willen, wegens... te duur. In Nederland zit niet minder of meer geld dan in ons land, dus misschien is de these van teveel toch niet zo'n verkeerde piste?

fenixracing
17-08-2010, 20:26
Dick van Elk, promotor van DSC, gaf in een ITV eerder dit jaar aan dat de meeste deelnemers van DSC GEEN 24-urenrace willen, wegens... te duur. In Nederland zit niet minder of meer geld dan in ons land, dus misschien is de these van teveel toch niet zo'n verkeerde piste?

Dus je bedoeld dat de beste oplossing het afschaffen van de 24hr is?

Mitchio
17-08-2010, 21:48
De 10 Uren van Zolder zijn inbegrepen in het Belcar kampioenschap, dus ook de budgetten van de teams zitten daar in. Die race laten vallen zal dus weinig oplossen.

fenixracing
17-08-2010, 22:00
De 10 Uren van Zolder zijn inbegrepen in het Belcar kampioenschap, dus ook de budgetten van de teams zitten daar in. Die race laten vallen zal dus weinig oplossen.

Ik bedoel volgend jaar, in de plaats van de 10uren de 24hr laten meedoen voor het kampioenschap

Fille
17-08-2010, 22:13
Dick van Elk, promotor van DSC, gaf in een ITV eerder dit jaar aan dat de meeste deelnemers van DSC GEEN 24-urenrace willen, wegens... te duur. In Nederland zit niet minder of meer geld dan in ons land, dus misschien is de these van teveel toch niet zo'n verkeerde piste?

Tarzancorner en Joost zitten inderdaad op het juiste spoor door te zeggen "trop is teveel". Volgens mij zou men beter telkens een jaar overslaan voor de 24u of - indien mogelijk natuurlijk - het evenement afwisselend laten doorgaan op het circuit van Spa het ene jaar, het andere jaar in Zolder.

We hebben nu Speedworld die verantwoordelijk zijn voor zowel het Belcar als BTCS kampioenschap en denk dat een perfect haalbare oplossing is. Dat komt ook de budgetten ten goede en de kampioenschappen zouden er alleen beter op worden. Stof voor nadenken ;)

joost
17-08-2010, 23:11
Dus je bedoeld dat de beste oplossing het afschaffen van de 24hr is?

Niet noodzakelijk, maar wel dat én 10 uur en 24 uur (Belcar) of en 12 Uur en 24 Uur (BTCS) wel duur is. Iemand moet het wel betalen hè

fenixracing
17-08-2010, 23:53
Niet noodzakelijk, maar wel dat én 10 uur en 24 uur (Belcar) of en 12 Uur en 24 Uur (BTCS) wel duur is. Iemand moet het wel betalen hè

Daarom zeg ik ook laat de 10 uur vallen. Ik weet dat sommigen liever geen wedstrijden zien wegvallen (ik zie liever ook geen verdwijnen) ,maar als je dan toch moet kiezen dan kan je best de minst interessanste laten vallen.
Voor circuit zolder zou het een grote klap zijn als de 24hr moest verdwijnen.

tarzancorner
18-08-2010, 08:30
DSC auto's zijn niet gebouwd voor 24 uurs wedstrijden ook daar heeft men moeite om het hele seizoen te kunnen rijden vergeet niet dat deze een
vrij internationalen kalender heeft dat maakt deze klassen zo aantrekkelijk voor de deelnemers.
Met het toevoegen van de BRL auto's komt men dit jaar toch aan een leuk
start veld anders was het ook een stuk minder geweest.
De GT klassen heeft een stuk in moeten leveren dit jaar ook daar is de bodem
in zicht plus het feit dat er aardig wat schade is gereden.

RKG
18-08-2010, 08:40
De wagens zijn inderdaad duur geworden, maar ik vind dat er weinig 996 meerijden, terwijl deze in kostprijs toch relatief goedkoper zijn dan de huidige gt3 wagens. Vorig jaar reden in de dsmec er nog ettelijke rond. Zijn die allemaal verkocht?!

Ik denk inderdaad dat er iets moet gebeuren met de 10uren of de 24uren, want beide zijn op dit moment te veel.

Mitchio
18-08-2010, 11:45
Ik denk dat er genoeg DSC auto´s zijn die 24 uren kunnen rijden. De vele Porsche´s in SS1, enkele Clio´s, Mosler´s, Lotus (GT4), BMW´s ... Maar het klopt uiteraard dat voor de 24 Uren van Zolder geld op tafel moet komen en dat het daardoor niet mogelijk is voor teams om er te rijden.

tarzancorner
18-08-2010, 12:11
Ik denk dat er genoeg DSC auto´s zijn die 24 uren kunnen rijden. De vele Porsche´s in SS1, enkele Clio´s, Mosler´s, Lotus (GT4), BMW´s ... Maar het klopt uiteraard dat voor de 24 Uren van Zolder geld op tafel moet komen en dat het daardoor niet mogelijk is voor teams om er te rijden.
Deze teams en rijders zullen eerder kiezen om begin dit jaar in Dubai de 24 uren te rijden zal iets meer kosten maar er veel meer tijd om boel te goed voor te bereiden.
Zolder zal altijd een Nationalen 24 uren blijven andere 24 uren hebben veel meer uitstraling gekregen denk bv aan Spa Nordschleife of Dubai

Razornord
18-08-2010, 12:42
Mijne pa zei 't zo: Den tijd dat er op de avond voor de race nog een paar telefoontjes kunnen gedaan worden om wat golfkes met ne 2-liter ergens vandaan te halen, zijn voorbij!

Bovenstaande brengt mij naar deze gedachte: om te racen moet er veel geld op tafel verschijnen dus enkel de beter bemiddelde personen en de betere rijders met goede sponsors kunnen racen. Crisis: sponsors vallen af dus blijven enkel de beter bemiddelden blijven over dus het aantal deelnemers zakt. Die beter bemiddelden zijn niet de laagvliegers van de nationale racerij dus het competitiegegeven valt grotendeels weg. Toeschouwers zien een 'race' die neerkomt op treintje-rijden dus ze blijven weg. Terwijl de nevenraces een opstapklasse zou moeten zijn naar de hoofdrace, moeten daar ook al stukken van mensen betaald worden om daar deel te nemen. We komen weer in de spiraal uit die ik net beschreef.

Conclusie: de racerij moet volledig gereset worden tot aan de basis toe. Eén van mijn gekste gedachten daarin is bijvoorbeeld een 24 uren met een stuk of 50 westfields en sakers waarbij de banden slechts 3 keren tijdens de volledige race vervangen mogen worden (relatief goedkoop) en waar er weer lol beleefd wordt door zowel de racers als door het publiek want dat schort al jaren (sfeer).

Mitchio
18-08-2010, 12:51
Daar zeg je iets heel erg interessant, want aan Westfield´s in de 24 Uren van Zolder heb ik ook al liggen denken. Als je ziet hoeveel van diee wagens er wereldwijd en in België rondrijden dan heeft dat zeker mogelijkheden, net als inderdaad de Saker´s en Radical´s.

Maar wat vooral vreemd is, dat is dat je met Belcar en BTCS samen 70 à 80 auto´s kunt presenteren, en dat er slechts 23 aan de start staan van de 24 uur.

Maar ik vind dat het nu genoeg is geweest met klagen en zagen over het deelnemersveld. Kwaliteit is verzekerd en ik ben ervan overtuigd dat we een mooie race tegemoet gaan.

De 24 Uren van Zolder blijven iets speciaal, er hangt altijd een speciale sfeer die met niet veel anders te vergelijken is. Laten we dus genieten van de race en de rest even achterwege laten. :D

guntha
18-08-2010, 12:53
Mijne pa zei 't zo: Den tijd dat er op de avond voor de race nog een paar telefoontjes kunnen gedaan worden om wat golfkes met ne 2-liter ergens vandaan te halen, zijn voorbij!

Bovenstaande brengt mij naar deze gedachte: om te racen moet er veel geld op tafel verschijnen dus enkel de beter bemiddelde personen en de betere rijders met goede sponsors kunnen racen. Crisis: sponsors vallen af dus blijven enkel de beter bemiddelden blijven over dus het aantal deelnemers zakt. Die beter bemiddelden zijn niet de laagvliegers van de nationale racerij dus het competitiegegeven valt grotendeels weg. Toeschouwers zien een 'race' die neerkomt op treintje-rijden dus ze blijven weg. Terwijl de nevenraces een opstapklasse zou moeten zijn naar de hoofdrace, moeten daar ook al stukken van mensen betaald worden om daar deel te nemen. We komen weer in de spiraal uit die ik net beschreef.

Conclusie: de racerij moet volledig gereset worden tot aan de basis toe. Eén van mijn gekste gedachten daarin is bijvoorbeeld een 24 uren met een stuk of 50 westfields en sakers waarbij de banden slechts 3 keren tijdens de volledige race vervangen mogen worden (relatief goedkoop) en waar er weer lol beleefd wordt door zowel de racers als door het publiek want dat schort al jaren (sfeer).

Overschot van gelijk, alleen dit alles bereiken is tegenwoordig een heel andere zaak!!:confused:

Ottooke
18-08-2010, 13:09
Voor de mensen die willen weten wat nu juist de timing is zet ik hier even de meest recente timing die ik heb ontvangen.

Raceboy
18-08-2010, 13:14
Voor de mensen die willen weten wat nu juist de timing is zet ik hier even de meest recente timing die ik heb ontvangen.

het eerste blad is blanco?

Razornord
18-08-2010, 13:35
Overschot van gelijk, alleen dit alles bereiken is tegenwoordig een heel andere zaak!!:confused:

't Is uiteraard maar een wilde gedachte natuurlijk maar waarom denk je dat zoiets niet mogelijk zou kunnen zijn? Ik heb het ook niet over volgend jaar maar het zou een meerjarenplan kunnen zijn. De huidige belcar heeft namelijk ook een downgrade ondergaan toen de GT1 afgeschaft werd en toen enkele jaren later de dsmc opgestart werd (de touringwagens werden terug toegelaten). Waarom zou deze evolutie zich niet kunnen verderzetten? Het is jammer dat de Dunlop Special Open Trophy een erg matige start gemaakt heeft maar er zit erg veel potentieel in als de pr en reglementering goed opgevolgd wordt maar het is in ieder geval een toonbeeld van racen zonder astronomische bedragen.

Mitchio
18-08-2010, 13:42
Vijf kwalificatiesessies, dat is ook de eerste keer als ik me niet vergis? :cool: In ieder geval, aan actie op de piste zal het dit weekend niet ontbreken! :)

Mitchio
18-08-2010, 13:50
http://www.autosportnieuws.be/nieuwsfotos/porsche_firstzolder10.jpg

De Porsche van First Motorsport :)

Scapa
18-08-2010, 13:51
Nog geen 25 wagens???

Blijkbaar nog geen definitieve lijst maar veel zal er toch niet meer bijkomen aangezien deze race toch wel een pak voorbereiding vergt op vlak van logistiek, personeel,... En dan spreken we nog niet over het prepareren van de wagen(s).

Er is maar één oplossing en dat is de race terug onderdeel maken van één of meerdere kampioenschappen. Niet toevoegen aan de kalender maar in de plaats van één of twee andere races zetten. Promotioneel is de 24u toch een pak interessanter.

Crisis? Tja daar was in Spa, Le Mans en op de Ring toch niet veel van te merken...

Mitchio
18-08-2010, 16:01
De Kia van Chad Racing zal niet starten na een ongeval tijdens een testsessie. De Kia wordt vervangen door een Porsche.

Grig-O
18-08-2010, 16:16
De Kia van Chad Racing zal niet starten na een ongeval tijdens een testsessie. De Kia wordt vervangen door een Porsche.

Een wat? Porsche?
Heel spijtig allemaal, de wet van Murphy komt hier volledig tot z'n recht...

guntha
18-08-2010, 17:26
Net terug van de eerste training, bootrace gezien, efjes goed nat geweest in het begin van de training.

Het leek me dat redelijk wat auto's kleine probleempjes hadden (bv bmw die constant turbodruk afblies op recht stuk :S)

Razornord
18-08-2010, 17:47
Wat is er gebeurd met de KIA? Iemand de beschadigde wagen gezien?

Mitchio
18-08-2010, 17:58
Chad Racing komt met een Porsche 997 GT3 RSR aan de start, een waardige vervanger als je het mij vraagt. De tweede KS BMW komt dan weer niet aan de start (geen rijders), net als de BMW van Marcos International Racing en EMG. Dat worden dus ... 20 wagens, als ik goed tel.

RKG
18-08-2010, 18:32
en de clio van Gabriel?

Mitchio
18-08-2010, 18:44
Die zou er volgens de definitieve deelnemerslijst bij moeten zijn. Weinig deelnemers, maar ik heb net de eerste foto´s gezien, prachtige auto´s gewoon!

Mitchio
18-08-2010, 20:46
Nog steeds geen Clio tijdens de kwalificaties. Die hadden ook nog maar 2 piloten ...

Edit: nu krijgen we de melding dat de transponder niet werkt, dus wss is hij er wel bij :)

RKG
18-08-2010, 22:31
Yep, ik heb hem zien rijden

joost
19-08-2010, 00:00
De Chad KIA is niet gecrasht ofzo, maar bleek tijdens testen deze week in UK niet volledig in orde.

gregske v
19-08-2010, 09:59
Ben gisteren ook kijkje gaan nemen.

Met wat ik nu ga zegge ga ik waarschijnlijk veel mense op mijn dak krijgen maar kwil toch even mijn mening kwijt.

Crisis in autosport? Klopt. Budget is moeilijk te vinden, bedrijven spelen safe.
Allemaal te begrijpen.
Maar dit mag geen uitleg zijn waarom er maar 19 deelnemers staan vind ik.
Er mag met de vinger gewezen worden naar organisatie denk ik dan.
Wanneer je een groots event wil organiseren ben je wel op de hoogte van mogelijke problemen bijvoorbeeld.
Bijvoorbeeld wanneer je in de tijd van nu zelfstandig bedrijf zou opstarten gaje toch ook al kijken naar mogelijke rampscenario's die zich zoude kunne voordoen, uzelf preventief beschermen beter gezegt.

Ook van crisis wisten we al langer dan vandaag dus had de organisatie eerder moeten starten met rondvraag wie wil een 24 uren race of iets in die aard.
Elk team stelt toch hun plannen en budget samen voor een seizoen begint neem ik aan.
Dan al wisten velen dat het niet haalbaar was bijvoorbeeld.
Organisatie is Veel, maar veel te laat begonnen met hun werk denk ik .

LET OP : Dit is mijn mening en die zal verschillen met velen onder ons maar ik bekijk dit zo.

Suggestie : Weet niet of dit mogelijkheid is maar Belgie word omgeven door Duitsland, Nederland , Frankerijk ...
Waarom geen Europese tint geven aan 24 uren van zolder?
Natuurlijk heerst er overal wel crisis en/of willen ze geen 24 uren rijden maar er moet wel uitweg voor zijn denk ik.

Conclusie : Er gaat volgend jaar iets op poten moeten worden gezet want naar mijn mening zal elke toeschouwer dat dit weekend afzakt naar zolder met negatief gevoel thuis komen en zeggen " Mij zie je daar niet meer "

fenixracing
19-08-2010, 10:03
Wat ik mij wel afvraag waar zijn alle waalse teams/rijders.
zoals
bouvy
kelders
soulet
lemeret
gomez competition
mte
delahaye
enz...
Ach ja ik ga vanaf vrijdag op camping staan, en ga genieten van alles .
Dit gaat mijn 13de keer worden en volgend jaar ga ik ook zeker, al rijden er maar 20 wagens.

RKG
19-08-2010, 10:10
veel van die mannen hebben al de 24 uren van spa gereden.

fenixracing
19-08-2010, 10:18
Ben gisteren ook kijkje gaan nemen.

Met wat ik nu ga zegge ga ik waarschijnlijk veel mense op mijn dak krijgen maar kwil toch even mijn mening kwijt.

Crisis in autosport? Klopt. Budget is moeilijk te vinden, bedrijven spelen safe.
Allemaal te begrijpen.
Maar dit mag geen uitleg zijn waarom er maar 19 deelnemers staan vind ik.
Er mag met de vinger gewezen worden naar organisatie denk ik dan.
Wanneer je een groots event wil organiseren ben je wel op de hoogte van mogelijke problemen bijvoorbeeld.
Bijvoorbeeld wanneer je in de tijd van nu zelfstandig bedrijf zou opstarten gaje toch ook al kijken naar mogelijke rampscenario's die zich zoude kunne voordoen, uzelf preventief beschermen beter gezegt.

Ook van crisis wisten we al langer dan vandaag dus had de organisatie eerder moeten starten met rondvraag wie wil een 24 uren race of iets in die aard.
Elk team stelt toch hun plannen en budget samen voor een seizoen begint neem ik aan.
Dan al wisten velen dat het niet haalbaar was bijvoorbeeld.
Organisatie is Veel, maar veel te laat begonnen met hun werk denk ik .

LET OP : Dit is mijn mening en die zal verschillen met velen onder ons maar ik bekijk dit zo.

Suggestie : Weet niet of dit mogelijkheid is maar Belgie word omgeven door Duitsland, Nederland , Frankerijk ...
Waarom geen Europese tint geven aan 24 uren van zolder?
Natuurlijk heerst er overal wel crisis en/of willen ze geen 24 uren rijden maar er moet wel uitweg voor zijn denk ik.

Conclusie : Er gaat volgend jaar iets op poten moeten worden gezet want naar mijn mening zal elke toeschouwer dat dit weekend afzakt naar zolder met negatief gevoel thuis komen en zeggen " Mij zie je daar niet meer "

Persoonlijk ga ik akkoord ze hadden het gewoon moeten laten meetellen voor het kampioenschap. Zo konden de teams het budget en rijders al veel vroeger zoeken. Ik krijg het gevoel dat alles veel te laat wordt geregeld.
Kwestie toeschouwers ik denk niet dat het zulke grote gevolgen zal hebben .
Alleen de echte autosport fan zal is 2keer nadenken.
En hoe ga je zolder een internationaal tintje geven ?

fenixracing
19-08-2010, 10:21
veel van die mannen hebben al de 24 uren van spa gereden.

Dat deden ze de andere jaren ook.

phoenix
19-08-2010, 10:25
Dat deden ze de andere jaren ook.

Idd, zijn er altijd veel geweest die ze beiden gereden hebben.

Mark
19-08-2010, 10:29
Idd, zijn er altijd veel geweest die ze beiden gereden hebben.

Daar was vroeger zelfs een aparte beker voor van de RACB ;) Dacht de "Beker van de Koning"......

phoenix
19-08-2010, 10:30
Als marshall altijd grote fan geweest van de 24u. Was altijd iets om naar uit te kijken. Plezante boel op en naast het circuit...
Maar op deze manier gaat de 24 uur niet lang meer blijven duren naar mijn mening...

phoenix
19-08-2010, 10:36
Ja idd, kan goed zijn :)

fenixracing
19-08-2010, 10:40
Elk jaar een andere promoter zal zijn gevolgen ook wel hebben.
Ik geef speedworld meer kans op slagen dan sro belgium oplange termijn.

phoenix
19-08-2010, 10:48
mja idd, als je het lijstje ziet van het aantal deelnemers dat elk jaar slinkt...

Mitchio
19-08-2010, 11:04
Heb aub wat vertrouwen in Speedworld, die mensen doen echt wel hun best hoor. Ik vind het trouwens al straf wat ze gerealiseerd hebben met de Belcar. Oké, het is niet meer hetzelfde als vroeger, maar het komt wel aardig in de buurt ... Heeft het enig nut om te blijven discussiëren over het deelnemersveld?

En weet je wat een echte autosportfan is? Iemand die geen 2 keer nadenkt, en ook al zijn er maar 20 deelnemers, gewoon gaat kijken. ;)

phoenix
19-08-2010, 11:05
Tuurlijk, is ook zo, ik heb ook geen seconde getwijfeld om te gaan vlaggen op de nachttraining hoor, en ik wist op voorhand dat ze niet aan 25 stuks gingen geraken : ) maar het is en blijft jammer...
En het is een vrij pijnlijke zaak om te zien dat er elk jaar minder deelnemers aan de start staan van DE wedstrijd van Zolder (zoals ze het zelf noemen)

Luuk S
19-08-2010, 11:20
Iemand al ergens tijden of live-timing gevonden?

Bart.Vandecavey
19-08-2010, 11:27
raceresults.nu en download de live-timing tool http://raceresultwebupdate.dyndns.org/RaceResultSetup.exe
Het is zelfs beter dan diegene op de tv's in de boxen

Mitchio
19-08-2010, 11:32
Als we nu nog eens van thuis uit de beelden van de beveiligscamera´s zouden kunnen bekomen zou het helemaal de max zijn haha :D

Mitchio
19-08-2010, 12:00
De Mosler pakt ondertussen de tweede tijd algemeen, een knappe 1:33!

Raceboy
19-08-2010, 12:40
En er reed er toch weer eentje mee die na al die jaren punt 17.4 van het sportief reglement niet kennen.

Op geen enkel ogenblik mag er een wit licht naar achter schijnen, zelfs niet deze welke de wedstrijdnummers verlichten, noch die lichten bestemd ter identificatie van de wagen.

En het was zelfs niet van de minste.

Bart.Vandecavey
19-08-2010, 13:14
En er reed er toch weer eentje mee die na al die jaren punt 17.4 van het sportief reglement niet kennen.



En het was zelfs niet van de minste.

Het sportief reglement is nog aangepast op 10 augustus... In feite moeten ze nu na de 24uur hun reglement voor volgend jaar al klaar hebben en dat naar alle teams sturen. Dan kunnen alle teams zich goed voorbereiden op de koers en misschien al budget voorzien. Het eerste reglement van de DSMEC was er ook al op de laatste koers van de touring cup. Trouwens is het wel opvallend hoeveel piloten er voor de eerste maal deelnemen aan de 24u...

Jakke.be
19-08-2010, 14:35
En weet je wat een echte autosportfan is? Iemand die geen 2 keer nadenkt, en ook al zijn er maar 20 deelnemers, gewoon gaat kijken. ;)

Pardon? Dus een 'echte' autosportfan moet naast het circuit gaan staan en ja knikken? Beste, toen ik heel jong was hadden wij een caravan staan op CZ. Ik heb nog naast den draad gestaan waar Villeneuve tegen lag en stierf. Ik werk veel tijdens de weekends en neem al jaren lang verlof tijdens de 24-uren van Zolder. Die 24-uren die hebben iets magisch bij mij, iets wat Spa niet heeft. Awel, ook dit jaar heb ik verlof. Ik heb geen 2 maar 2.000 keer moeten nadenken en weet je wat: ik ga niet. Ik blijf thuis. Ik zal het wel lezen, op depaddock...
J.

Grig-O
19-08-2010, 16:10
Pardon? Dus een 'echte' autosportfan moet naast het circuit gaan staan en ja knikken? Beste, toen ik heel jong was hadden wij een caravan staan op CZ. Ik heb nog naast den draad gestaan waar Villeneuve tegen lag en stierf. Ik werk veel tijdens de weekends en neem al jaren lang verlof tijdens de 24-uren van Zolder. Die 24-uren die hebben iets magisch bij mij, iets wat Spa niet heeft. Awel, ook dit jaar heb ik verlof. Ik heb geen 2 maar 2.000 keer moeten nadenken en weet je wat: ik ga niet. Ik blijf thuis. Ik zal het wel lezen, op depaddock...
J.

Waar is de tijd dat de 24 uren van Zolder nog live op de buis kwamen...

Neo-242
19-08-2010, 16:22
raceresults.nu en download de live-timing tool http://raceresultwebupdate.dyndns.org/RaceResultSetup.exe
Het is zelfs beter dan diegene op de tv's in de boxen

Die live timing tool is wel enorm gaaf zeg, werkt die altijd voor Zolder? Eender welk weekend?:drewl:

Razornord
19-08-2010, 16:31
Hmm met dat brandje van de Chadracing-Porsche geraken we met wat pech niet meer aan 20 deelnemers.

http://p.racingworld.be/images/upload/b94e996ed03bb8b5c42690faa3685fb9.jpg
Bron: Racingworld.be

Mitchio
19-08-2010, 17:31
Het geluk is blijkbaar ook niet aan de zijde van Chad Racing ...

mrc
20-08-2010, 16:01
Toch jammer dat er zo weinig deelnemers zijn dit jaar,een absoluut dieptepunt,crisis zeker?Ik ga al jaren naar de 24 uur maar nu heb ik geen zin,stel dat er van die 20 starters om middernacht nog de helft overblijft,dan heb ik geen zin om +/- een 10tal bolides te zien.

joost
20-08-2010, 16:15
Toch jammer dat er zo weinig deelnemers zijn dit jaar,een absoluut dieptepunt,crisis zeker?Ik ga al jaren naar de 24 uur maar nu heb ik geen zin,stel dat er van die 20 starters om middernacht nog de helft overblijft,dan heb ik geen zin om +/- een 10tal bolides te zien.

:champagne: drinken, :p meisjes kijken?

Mitchio
20-08-2010, 17:33
:champagne: drinken, :p meisjes kijken?


Hahaa, altijd wel iets te beleven daar. Is er opnieuw een bikini car wash? :)

Razornord
20-08-2010, 17:43
Dan denken die meiskes allemaal dat ze niet meer aantrekkelijk zijn omdat der niemand naar hen komt kijken! :D

Mitchio
20-08-2010, 21:08
De Porsche van Chad Racing raakt klaar voor de race!

joost
20-08-2010, 21:46
De Porsche van Chad Racing raakt klaar voor de race!

Bron?

wix
21-08-2010, 12:45
Ik relativeer het allemaal toch een beetje. toegegeven, het is niet denderend voor een 24h.
Aan de andere kant, ga ik zowiezo. Sinds 1977 ga ik zowat naar alle races waar ik de kans toe krijg. Het deelnemers veld is daar niet echt bepalend voor. Ik ben meerdere malen tot de conclusie gekomen dat de races waar je niks van verwacht soms toch een zeer mooi dagje autosport genereren. Soms is een vrije training zelfs de moeite. Wat de organisatie betreft kan er wel wat verbeterd worden denk ik. maar zien we het allemaal niet wat simpel. Het is makkelijk kritiek te leveren wanneer je zelf geen verantwoordelijkheid of kosten draagt. Je hebt altijd vette en magere jaren. de reden heeft meer dan één oorzaak. Uit eigen ervaring weet ik hoe moeilijk het is om mensen met de neus in de zelfde richting te zetten. " Better luck next time" denk ik dan maar.

Hoedje af voor alle mensen die moeite en tijd hebben gestoken , om ondanks alles er voor te zorgen dat er zowiezo nog een 24h is. Het had al veel langer kunnen gedaan zijn.

Al bij al ... als er geen 24h was, zou mijn vrouw me toch naar één of ander event hebben gesleurt ... het weer is te goed. Dus liever een race met 20 wagens, dan één of andere pensen kermis , waar ik om de vijf minuten naar mijn horloge kijk. :-)

Voor hen die op het circuit zullen zijn .... Ik wens jullie een prettig weekend. .

Mitchio
21-08-2010, 15:58
Green flag! :gas: :applaus:

Razornord
21-08-2010, 16:05
Potverdorie! Net nu de start is, gaat dat programma van raceresults.nu het begeven terwijl het de voorbije dag(en) subliem gewerkt heeft. :-s

Edit: blijkbaar is het euvel gelukkig hersteld

Mitchio
21-08-2010, 16:17
Het ziet ernaar uit dat het bij momenten zal stilvallen dat systeem haha ;p

Mitchio
21-08-2010, 16:18
De Mosler in de pits, lag aan de leiding!

Grig-O
21-08-2010, 16:23
De Mosler in de pits, lag aan de leiding!

Een heruitgave van de editie '83 zit er volgens mij toch niet in. ;)

Razornord
21-08-2010, 16:25
Iemand een gedacht waarom de mosler al binnen moest? Op van deze momenten ist doodjammer dat 24u.be der niet is.

Mitchio
21-08-2010, 16:37
Safety Car! Hopelijk blijven de meeste auto´s gespaard ...

Razornord
21-08-2010, 16:42
Aanrijding tussen Accent-Porsche en Luc Gabriel-Clio?

Edit: idd en geen kleintje blijkbaar http://www.autosport.be/news/2010/08/21/24UZolderFlashWedstrijdGeneutraliseerdNaZwareCrash

Mitchio
21-08-2010, 16:43
Zou wel eens goed kunnen ... De Clio is in ieder geval op eigen houtje binnen geraakt.

Razornord
21-08-2010, 16:46
En toen waren we nog met 17!

Mitchio
21-08-2010, 16:48
Olalaa, idd vrij zwaar blijkbaar. Voor de Accent Porsche zal het wellicht wel gedaan zijn, jammer want ik vind het één van de mooiste wagens uit het pak!

Razornord
21-08-2010, 16:50
Ik vind 't een vreemde plek om zo'n zwaar ongeval te krijgen maar uiteraard zijn er weer nergens beelden en 't zal wel een logische verklaring hebben! Mss hebben we geluk dat iemand toevallig ter plaatse was.

Mitchio
21-08-2010, 16:52
Nja ... Griffioen liet zich waarschijnlijk verrassen door het snelheidsverschil met de Clio, bovenop de Sacramentsheuvel zie je vaak niet wat er voor je gebeurt.

Mitchio
21-08-2010, 17:10
De Mosler rijdt weer, gelukkig!

Razornord
21-08-2010, 17:22
Van een rustige start van de 24 uren kunnen we moeilijk spreken. Iemand een idee waarom 't code 60 is?

Mitchio
21-08-2010, 17:28
Die Porsche van Accent ziet er in ieder geval niet goed uit (Racingworld.be)

Razornord
21-08-2010, 17:31
Oef das een mooie klapper geweest:
http://p.racingworld.be/images/upload/2d4384922535723c943a0594ba2bae71.jpg
Bron: Racingworld.be

Mitchio
21-08-2010, 17:35
Drive Through voor de Level Porsche en de Beliën BMW ... Te snel gereden onder een Code 60 situatie.

Die code 60 ja ... geen slecht systeem, maar je moet het als rijder natuurlijk wel tijdig zien :)

Mitchio
21-08-2010, 17:49
Maes schiet er in de leidende Porsche af in de Villeneuve! Man man man wat een wedstrijdbegin!

Eygmar
21-08-2010, 17:51
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=26681
goe bezig

Mitchio
21-08-2010, 17:57
Die Pitstop bij KS duurt te lang ... Olielek?

manu
21-08-2010, 18:17
Iemand een gedacht waarom de mosler al binnen moest? Op van deze momenten ist doodjammer dat 24u.be der niet is.

De motor van de Mosler liep warm en daarom hebben ze de thermostaat veranderd.(Commentaar op het circuit)

Ik ben juist terug van Zolder en het is een plezante dag geworden. Spijtig dat ik deze avond ergens naartoe moet anders was ik zeker gebleven.

:Offtopic: Lovenswaardig initiatief van de organisatoren, wie met de moto was mocht met de moto binnen op het circuit, gewoon uw inkom ticket scannen en doorrijden naar parking 6(tegenover het rood kruis). De reden hiervoor is omdat er verleden jaar blijkbaar 2 moto's gepikt en een aantal beschadigd waren. Misschien nu nog een paar kastjes zetten zodat wij ons helmen en jassen weg kunnen leggen.:+:D

BoNeS
21-08-2010, 19:05
De clio is wel op de camion binne gekomen.

Razornord
21-08-2010, 19:09
Intussen rijdt de Clio gelukkig terug. Hopelijk komt er geen onverwachte schade meer om te hoek kijken tijdens 't rijden.

Raceboy
21-08-2010, 19:18
:Offtopic: Lovenswaardig initiatief van de organisatoren, wie met de moto was mocht met de moto binnen op het circuit, gewoon uw inkom ticket scannen en doorrijden naar parking 6(tegenover het rood kruis). De reden hiervoor is omdat er verleden jaar blijkbaar 2 moto's gepikt en een aantal beschadigd waren. Misschien nu nog een paar kastjes zetten zodat wij ons helmen en jassen weg kunnen leggen.:+:D

Het is nog al is geweest dit jaar, toen was de parking in de paddock aan de jochen rindt.

Raceboy
21-08-2010, 19:41
KS motorsport ook opgave.

TTke
21-08-2010, 20:32
KS motorsport ook opgave.

Enige info ivm McDonalds Porsche #55 en Level Racing #91?
Moeilijk volgen zonder 24u.be :frusty:

pascual
21-08-2010, 20:44
ZOLDER - Na een kleine 3,5u wedstrijd heeft de Chad Racing Porsche de strijd gestaakt. Het Britse team kende in deze 32e editie van de 24uren van Zolder niet veel geluk, en ook nu tijdens de race hebben ze weer met problemen af te rekenen. Dit maal zorgden motorproblemen voor een vroegtijdig afscheid van de Chad Racing Porsche 997 GT3 RSR in de Menzo 24 Hours of Zolder.

Limburg Racing ligt op het moment van het schrijven van dit bericht aan de leiding met een ronde voorsprong op First Motorsport. KRK Racing volgt op een zucht van First op de derde plek, voor de AD Sport Porsche. Het 'youngster' team van Level Racing ligt in vijfde stelling. Recy Racing ligt aan de leiding in toerisme, voor Beliën Motorsport en MI Racing.

Ook KS Motorsport heeft nog geen 10 minuten na de opgave van Chad de handdoek in de ring gegooid met motorproblemen. KS Motorsport was al teruggezakt naar de 17e plaats nadat ze veel tijd hebben verloren met technische problemen. KS Motorsport was in de beginfase van de wedstrijd solide in de top drie te vinden, maar net zoals de Topcats Mosler en de NGT Racing 2 Porsche GT3-R.

Bron: www.racexpress.nl

Steve
21-08-2010, 20:53
Hey Pascual, leuk om u hier nog eens tegen te komen... :bye:

joost
21-08-2010, 20:56
Enige info ivm McDonalds Porsche #55 en Level Racing #91?
Moeilijk volgen zonder 24u.be :frusty:

McDo rijdt 15de na problemen, de Level Racing ophanging gebroken en 12de

pascual
21-08-2010, 20:57
Hey Pascual, leuk om u hier nog eens tegen te komen... :bye:
Dag Steve, ja ik heb mijn paswoord terug gevonden hahahaa

BSOT
21-08-2010, 21:50
Kan iemand bevestigen of bij jullie ook de live timing niet werkt

Neo-242
21-08-2010, 21:53
Die live timing tool werkt bij mij al niet meer sinds de quali van de historic cup...

Bekijk dat startveld nu eens, men kan misschien die pace car & medical cars nog laten meedoen morgen als de rest uitgevallen is? :bye::

http://p.racingworld.be/images/2010/24hofzolder/eersteuren/MM__236.JPG

pascual
21-08-2010, 22:30
live timing werkt terug bij mij! KRK Viper Diff. vervangen.

NGT Racing 2??

Raceboy
21-08-2010, 23:05
NGT Racing 2??

stond daarjuist als retired. Nu terug gewoon in de pits volgens de live timing

Mark
21-08-2010, 23:09
Gaan we met 15 wagens effectief de nacht in? Ben benieuwd hoeveel ik er morgen om 08.00 uur ga aantreffen kijkende vanaf post 12 naar het circuit.

Raceboy
21-08-2010, 23:11
Gaan we met 15 wagens effectief de nacht in? Ben benieuwd hoeveel ik er morgen om 08.00 uur ga aantreffen kijkende vanaf post 12 naar het circuit.

ik kom op 16. topcats rijdt terug

pascual
21-08-2010, 23:24
BMW 120D 5e & 6e!! Speedlover lag 5e & 1e id klasse nu al 14 min. in box.

Neo-242
21-08-2010, 23:58
Ik ben wel eens benieuwd naar de bezoekersaantallen dit weekend, is daar iets over geweten?

RKG
22-08-2010, 00:24
Van wat ik ter plaatse gehoord heb, is de accent porsche na het inhalen van de clio te vroeg terug in willen voegen en heeft hij daarbij de clio geraakt.

Laatste wat ik op het circuit gehoord heb voor ik vertrok is dat de porsche van NGT opgegeven heeft. Er was een serieuze rookontwikkeling te zien.

Astra-fan
22-08-2010, 11:12
De NGT-Porsche stond in brand bij het binnenrijden van de pits. In het begin enkel aan het achterwile maar iets verder stond de volledige achterkant in brand waardoor de piloot meteen is moeten stoppen zodat de brand kon geblust worden.

pascual
22-08-2010, 15:46
Mooie strijd tussen BMW 120D N° 96 en de NGT Porsche. BMW bleef op de slicks buiten tijdens de regen! En is nu de snelste!!

Raceboy
22-08-2010, 15:47
kwartier voor het einde nog 9 wagens. Al gaat speedlover wel over de finish komen.

De officiële site heeft het na 5 uren koers al maar opgegeven om nog iets te berichten.

Neo-242
22-08-2010, 15:57
Wat een fiasco... en de leider heeft dan nog eens eventjes 37 ronden voorsprong :crazy:

Grig-O
22-08-2010, 16:09
Wat een fiasco... en de leider heeft dan nog eens eventjes 37 ronden voorsprong :crazy:

Is dat geen anderhalf uur ofzo? :D Op naar volgend jaar...

manu
22-08-2010, 16:18
Op naar volgend jaar...

Gisteren was de commentator op het circuit aan het zeggen dat er voor volgend jaar nieuwe maatregelen komen om een voller deelnemers veld te zorgen, maar ik heb niet alles verstaan. Weet er iemand wat er staat te gebeuren voor volgend jaar?

RKG
22-08-2010, 16:24
Ik denk dat ze nu al begonnen zijn met de voorbereiding.

S. Claeys
22-08-2010, 16:31
Hans Van De Ven heeft 70 wagens beloofd volgend jaar.
Hoop doet leven dan zeker.

Grig-O
22-08-2010, 16:56
Hans Van De Ven heeft 70 wagens beloofd volgend jaar.
Hoop doet leven dan zeker.

:crazy: Dan zullen er serieuze maatregelen mogen genomen worden, misschien wel enkele die hier genoemd werden op depaddock! ;)

Baron
22-08-2010, 16:59
Ik was gisterenavond nog voor 8 uur terug thuis. Ik heb een 24 uursrace nog nooit zo vroeg voor bekeken gehouden. De kwaliteit was er zeker, maar de kwantiteit helaas niet. En dan mag je vooraan nog een spannend wedstrijdbegin hebben; met 20 wagens kun je een 24 Uren niet aantrekkelijk houden, zelfs niet voor de kenners.
Als ze in Zolder verder willen met de 24 Uren zullen ze toch uit een ander vaatje moeten gaan tappen. Best kan men proberen om de wedstrijd opnieuw in een kampioenschap te integreren; maar een betere afstemming van de kalender met andere wedstrijden en series (24 Uren Francorchamps, DSC) mag toch ook eens bekeken worden.

S. Claeys
22-08-2010, 17:24
Ik vind een open wedstrijd nog altijd het beste en dit kan zeker werken maar blijkbaar zijn er teveel die het niet aanspreekt.
Toerisme moet ook meer aangesproken worden.

Denk dat de marketing van Speedworld nog werk voor de boeg heeft.

Raceboy
22-08-2010, 18:04
Bert Longin vindt ook dat ze het in de belcar moeten steken. "dan hebben ze zeker 40 wagens". Verder houdt hij ook niet van een 10 uren race in de kou.

Grig-O
22-08-2010, 18:09
Bert Longin vindt ook dat ze het in de belcar moeten steken. "dan hebben ze zeker 40 wagens". Verder houdt hij ook niet van een 10 uren race in de kou.

En Triple H begint op zijn systeem te werken! :p

B.V.S.
22-08-2010, 18:22
Mijn idee... 10 uren en 12 uren afschaffen. Wedstrijd opnemen in Belcar + BTCS kampioenschap en de wagens laten rijden voor een algemeen klassement en hun eigen reeks. Of enkel opnemen in Belcar kampioenschap en toelaten voor andere wagens.

Raceboy
22-08-2010, 18:34
Mijn idee... 10 uren en 12 uren afschaffen

Heb jij even geluk dat Lahaye hier niet leest. ;) Hij heeft tijdens de 12 uren nog laten verstaan dat er niemand aan zijn kindje moet komen. Het is zelfs een schande dat anderen er aan denken om een wedstrijd op dezelfde dag te houden.

guntha
22-08-2010, 18:50
Twas me nogal een 24u, lekker pittig van in het begin met de crash van onze clio. De nacht door nog wat mankementen gevonden die het gevolg hiervan waren, maar niets dat niet gemaakt kon worden.
Toen stond de klok op half acht a acht uur (deze morgen) gok ik en zijn we met man en macht begonnen motor en versnellingsbak te vervangen door een nieuw exemplaar. Koste wat koste zouden we de finish halen!! Heel team gelukkig na finish :)
Jammer van de late regenval, anders had de 'rode racket' zoals Bart het verwoorde in de regen zeker meer vanvoor gezeten, maarja als of als dit niet had........ :D

Op naar volgend jaar!!!

Baron
22-08-2010, 18:55
Mijn idee... 10 uren en 12 uren afschaffen. Wedstrijd opnemen in Belcar + BTCS kampioenschap en de wagens laten rijden voor een algemeen klassement en hun eigen reeks. Of enkel opnemen in Belcar kampioenschap en toelaten voor andere wagens.

De 12 Uren van de BTCS afschaffen? Sorry hoor, maar dat is pure utopie en de Belgische realiteit ontkennen. Die wedstrijd wordt de hand boven het hoofd gehouden door de vrienden uit Brussel, 'les messieurs du RACB'.
Die van Brussel zullen nog liever een verbod uitvaardigen op de 24 Uren van Zolder.

B.V.S.
22-08-2010, 19:13
Ik blijf er thans bij, die Walen moeten stoppen met de boel te bezeiken.

Astra-fan
22-08-2010, 19:15
Volgens de teletekst van de VRT heeft Kumpen voor de vijfde keer gewonnen, en dit op rij.

Toch moeilijk hé, af en toe eens iets nazien voor men het publiceert.

B.V.S.
22-08-2010, 20:56
De 12 Uren van de BTCS afschaffen? Sorry hoor, maar dat is pure utopie en de Belgische realiteit ontkennen. Die wedstrijd wordt de hand boven het hoofd gehouden door de vrienden uit Brussel, 'les messieurs du RACB'.
Die van Brussel zullen nog liever een verbod uitvaardigen op de 24 Uren van Zolder.
Akkoord, da's een utopie en ik ken de Belgische realiteit maar al te goed. Ze zijn er om de autosport te promoten maar op die manier maken ze het kapot. Wat meer steun zou best aan de orde zijn denk ik.

Sir Kwietje
22-08-2010, 22:46
vond het een zeergeslaagde editie, zelfs met weinig deelnemers heb ik me praktisch niet verveeld enkel tijdens het laatst half uurke op de tribune...

Op naar een 33ste editie met een iets dikker veld.

Mark
22-08-2010, 22:46
Deze editie kent mijn inziens enkel en alleen maar verliezers. Enige positieve van deze editie zijn de sterke woorden van Hans van der Ven in HBVL m.b.t. de editie 2011. Hopenlijk krijgt de beste man van iedereen de medewerking om zijn doel te realiseren.

Baron
22-08-2010, 22:47
Akkoord, da's een utopie en ik ken de Belgische realiteit maar al te goed. Ze zijn er om de autosport te promoten maar op die manier maken ze het kapot. Wat meer steun zou best aan de orde zijn denk ik.

Inderdaad. En wat de 24 Uren van Zolder betreft. Best zou zijn dat die opnieuw voor het Belcar-kampioenschap kan meetellen. Maar dan zou de Belcar binnen een 'Open' 24 Uren een aparte klasse moeten zijn, die niet bevoordeeld wordt (zoals vroeger met de GT3's) tegenover de andere klassen.

DDD
22-08-2010, 23:33
dag allemaal,
ik reageer normaal nooit op een forum maar wil nu mijn gedacht eens zeggen.
die code 60 moeten ze verbieden wagens rijden te traag dus de temperatuur van de motor te hoog
die helden met hun jeepje moeten ze de kosten van al wat ze kapot trekken is doen betalen en hun een cursus laten volgen in sleeptechnieken
de regelementen zijn er voor iedereen dus laat ze iedereen maar toepassen sommige marshals staan daar maar voor piet snot en kennen der niets van (er zijn ook bekwaame hoor ).de 12 en 10 uren afschaffen en alles naar de 24 u geen goed gedacht nog meer clio situaties ?
met vriendelijke motorsport groeten hop naar de volgende race .

Mattiallemakki
23-08-2010, 09:34
dag allemaal,
ik reageer normaal nooit op een forum maar wil nu mijn gedacht eens zeggen.
die code 60 moeten ze verbieden wagens rijden te traag dus de temperatuur van de motor te hoog
die helden met hun jeepje moeten ze de kosten van al wat ze kapot trekken is doen betalen en hun een cursus laten volgen in sleeptechnieken
de regelementen zijn er voor iedereen dus laat ze iedereen maar toepassen sommige marshals staan daar maar voor piet snot en kennen der niets van (er zijn ook bekwaame hoor ).de 12 en 10 uren afschaffen en alles naar de 24 u geen goed gedacht nog meer clio situaties ?
met vriendelijke motorsport groeten hop naar de volgende race .

Gefrustreerd?

Jakke.be
23-08-2010, 09:38
dag allemaal,
ik reageer normaal nooit op een forum maar wil nu mijn gedacht eens zeggen.
die code 60 moeten ze verbieden wagens rijden te traag dus de temperatuur van de motor te hoog
die helden met hun jeepje moeten ze de kosten van al wat ze kapot trekken is doen betalen en hun een cursus laten volgen in sleeptechnieken
de regelementen zijn er voor iedereen dus laat ze iedereen maar toepassen sommige marshals staan daar maar voor piet snot en kennen der niets van (er zijn ook bekwaame hoor ).de 12 en 10 uren afschaffen en alles naar de 24 u geen goed gedacht nog meer clio situaties ?
met vriendelijke motorsport groeten hop naar de volgende race .

Ola, hier komt misérie van...
We zullen als volgt afspreken: de helden met de jeep zullen beter hun best doen bij het slepen, als jij probeert leestekens en hoofdletters te gebruiken in de je posts. Deal?

Razornord
23-08-2010, 10:03
dag allemaal,
...die helden met hun jeepje moeten ze de kosten van al wat ze kapot trekken is doen betalen en hun een cursus laten volgen in sleeptechnieken
de regelementen zijn er voor iedereen dus laat ze iedereen maar toepassen sommige marshals staan daar maar voor piet snot en kennen der niets van (er zijn ook bekwaame hoor )...

Wilt ge aan de minder alwetenden even uitleggen waar deze uitval op slaat?