PDA

View Full Version : GP F1 Europe


Raceboy
25-06-2010, 22:52
We kunnen mischien best allemaal iets anders vinden om te doen zondag:


Early indications of tyre performance from Friday free practice suggests that neither the super soft nor the medium tyres - the same compounds which struggled so much in Montreal – are suffering degradation problems.

And, with Bridgestone's director of motorsport tyre development Hirohide Hamashima, even reckoning the super soft improves over long stints, he thinks Valencia could produce a similar kind of race to Bahrain – where drivers all opted for the same tyres and made just one stop near the end of the event.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/84760

Ottooke
26-06-2010, 15:15
Red Bull haalt een 1-2, Ferrari lijkt goed mee te kunnen. McLaren kan ook wel mee, maar er is een duidelijker verschil tussen de piloten.
Verrassender zijn de Renaults met Kubica op P6 en Petrov op P10!
Mercedes is niet tot de laatste kwalificatiesessie geraakt en hun plaatsen worden ingenomen door Williams. Ik ben benieuw of de Williams jongens in racetrim die snelheid ook kunnen behouden en de race eindigen in de top 10.

Ottooke
28-06-2010, 23:05
Blijkbaar heeft niemand de race gezien. Iedereen zal wel ergens op een terrasje hebben gezeten ;) Maar ik heb toch een redelijke race gezien, mede door de safetycar, een prima Barrichello, Kubica en Kobayashi. Al moet ik toegeven dat de furieuze Alonso ook wel even grappig was.
Nadat verschillende piloten een tijdstraf van 5 sec. hebben gekregen zijn er 16 piloten binnen 51 sec. aangekomen. 13 hiervan zefs binnen 25 sec.
De nieuwe teams wisten ook allemaal te finishen (behalve Kovalainen), maar ze zijn nog steeds veel te traag. De terugkeer van de 107% regel is positief, maar de FIA moet werk maken van het minder gecompliceerd maken van een F1 wagen.

Raceboy
28-06-2010, 23:06
Ik dacht dat ik de race had opgenomen. Blijkbaar is de race ineens op bbc2 uitgezonden.

Guido
28-06-2010, 23:46
Blijkbaar heeft niemand de race gezien. Iedereen zal wel ergens op een terrasje hebben gezeten

Airshow in Bitburg... :champagne:

"Deutschland fürht mit 4 zu 1!" und Vettel had den Formel Eins gewonnen... :champagne: en blij dat ze ginder waren... :applaus:

airco
29-06-2010, 09:06
Al moet ik toegeven dat de furieuze Alonso ook wel even grappig was.

Alonso had overigens wel overschot van gelijk ... De straf die Hamilton heeft gekregen voor het ongeoorloofd passeren van de safety car (vooral het tijdstip ervan) is belachelijk veel kleiner als het voordeel wat Hamilton eruit heeft gehaald.

Dit zorgt wel voor een serieus precedent ... De regels breken is immers voordeliger als de regels naleven.

marcel
29-06-2010, 11:16
Ik dacht dat ik de race had opgenomen. Blijkbaar is de race ineens op bbc2 uitgezonden.

ik had het zelfde probleem...

smiley
29-06-2010, 12:26
Hamilton is er weer heel goed vanaf gekomen!
Voor de rest een serieuze klapper gezien. Waar Webber ook een groot aandeel in had. De uitleg van bbc dat de trage autos aan de kant moeten gaan was larie en ape kool. Webber dook nog eens extra achter de lotus aan.. :crazy:

Top
Vettel = dominatnt
Kobayashi = :worship:
Ferrari = had duidelijk een sterke wagen.

Flop
Safety car, weeral een hele hoop gezever rond de procedure. :rolleyes:
Mercedes = stelde over het hele weekend teleur, te hopen liggen de volgende circuits de wagen beter.

Jan
29-06-2010, 18:09
Was het ganse weekend in Hasselt op zoek naar een studenkot voor m'n zoon.
Had gehoopt op een samenvatting 's avonds of 's maandags op LaDeux, maar niks, noppes, dus helaas niets gezien :(

Nismo
29-06-2010, 22:45
..................................

De nieuwe teams wisten ook allemaal te finishen (behalve Kovalainen), maar ze zijn nog steeds veel te traag. De terugkeer van de 107% regel is positief, maar de FIA moet werk maken van het minder gecompliceerd maken van een F1 wagen.

Maar de nieuwe teams blijven wel binnen die 107% regel, dus vraag ik me af waarom er steeds weer over gediscussieerd wordt. Geef die ook de kans om zich te bewijzen. Na de GP was er op de BBC ook die discussie tussen Jordan, Coulthard en anderen. Coulthard had het ook niet zo op die tragere deelnemers todat er iemand van Lotus, die geintervieuwd werd, aan Coulthard vroeg of hij dan nooit met een tragere F1 had gereden.
Ook Eddy Jordan zei dat men moest ophouden door steeds maar kritiek te geven op de nieuwkomers.

Trouwens, was Webber niet een beetje gefrustreerd door die gemiste start, want hij gaat daar zelf wel in de fout door de snelheid verkeerd in te schatten van de Lotus van Kovalainen, hij kroop er nog eens achter om te slipstreamen.
Wat was de reclame-slogan van Red Bull ook alweer. :p

Wat Hamilton betreft, hij maakt een fout door net te laat de safety-car in te halen, terwijl als hij niet had geremd, er geen probleem was geweest. Hij is daar ook voor gestraft, maar hij kan er toch ook niet aan doen dat het zolang duurde voordat die straf werd uitgesproken.
Trouwens, de grootste fout komt wel van de FIA die de safety-car te laat naar buiten stuurde.
En Alonso maar janken, hij zit blijkbaar nog altijd met een Hamilton-complex.

Wel een prachtige race van onze japanner Kobayashi , zeker dat inhaalmanoeuvre op Alonso en Buèmi in de laatste ronde.:applaus:

gwyllion
29-06-2010, 22:59
En Alonso maar janken, hij zit blijkbaar nog altijd met een Hamilton-complex.Tijdens de kwalificatie, zeiden ze op BBC dat een Spaanse krant dezelfde vragen aan Alonso en Hamilton gesteld had. Op de vraag of Hamilton opnieuw met Alonso wou rijden, zei Hamilton "Ja, het zou een grote eer zijn om met een dubbele wereldkampioen te rijden" en terwijl Alonso op dezelfde vraag gewoonweg "Nee" zei :p

smiley
30-06-2010, 09:16
Ik denk dat alonso niet te veel moet 'janken' over een gemanipuleerd resultaat. Ik herinner me vaag ergens een nachtrace wat door een renault rijder werd gewonnen.