PDA

View Full Version : GP F1 Hongarije


Ottooke
31-07-2010, 17:40
Ik denk dat we wel weten wie er morgen gaat winnen. De Red Bulls zijn veel te snel. Vettel en Webber zijn 1,2 en 0,8 sec sneller dan Alonso. Massa start als 4e.
Opmerkelijk zijn de prestaties van Hamilton, Rosberg, Hülkenberg en de La Rosa die in de top 10 staan terwijl hun teamgenoten niet door Q2 zijn geraakt. Kobayashi is zelfs niet voorbij de eerste ronde geraakt, maar dat was niet geheel zijn fout.
En al helemaal verrassend: Petrov is sneller dan Kubica! Al verwacht ik dat Kubica in de race voor Petrov zal geraken.

Red Bull kan in deze race terug gaan aansluiten bij McLaren in het kampioenschap, terwijl ook Ferrari een stuk dichterbij kan komen. McLaren zal in Monza en Spa een stuk sterker zijn dus moet de kloof nu gedicht gaan worden.

Ottooke
01-08-2010, 16:20
Een andere Red Bull dan verwacht heeft gewonnen. Webber was snel genoeg om voor Alonso te blijven. Jammer van de drive-through van Vettel, maar gezien zijn snelheid had hij Alonso moeten kunnen passeren. Het is nooit tot een gevecht gekomen omdat Vettel blijkbaar veel downforce verloor als hij dichtbij Alonso reed. Zou er dan toch iets waar zijn van de flexibele voorvleugel?

Blunders waren te zien bij de pitstops: Rosberg vertrekt terwijl een wiel nog niet vastgemaakt was en Kubica vertrekt na zijn pitstop in het pad van de binnenkomende Sutil.

Een dikke pluim voor Petrov die een goede race heeft gereden. En kletsen op de poep voor Schumacher. Er moet gevochten worden voor iedere plaats, maar een tegenstander van de baan duwen gaat erover.

Red Bull staat nu aan de leiding in de kampioenschappen, met McLaren (Hamlton en Button) en Ferrari (Alonso) die niet veel punten achterstaan.


Overigens is in het randprogramma een ongeval gebeurd tijdens de GP2 race op zaterdag. Een frontale botsing tussen Bianchi en Tung met als gevolg dat Bianchi een gebroken rugwervel heeft en Tung uit voorzorg vandaag niet meer gereden heeft.

TvD
01-08-2010, 17:46
En kletsen op de poep voor Schumacher. Er moet gevochten worden voor iedere plaats, maar een tegenstander van de baan duwen gaat erover.

Hij wordt daar dan ook 10 plaatsen terug gezet op de grid van de volgende GP (Spa). Niet meer dan terecht wat mij betreft.

McLarenboy
01-08-2010, 20:33
inderdaad - gevaarlijk was het niet (want dat hing gewoon van Rubens af) maar een pover (en lullig) staaltje verdedigen van een zevenvoudig kampioen.

Mattiallemakki
01-08-2010, 22:07
Ik vind dat Schumacher tenminste voor zijn plaats wil vechten, met alle regels van “je mag maar één keer van lijn wisselen” anders wordt je bestraft, is het idee van de sport ver te zoeken. Rubens zeurde op de BBC al over de gevaarlijkste Aktie die hij ooit had meegemaakt. Misschien wordt het tijd voor te stoppen Rubens…..

Daarnaast wordt er veel geld in de wagens gestoken maar Vettel kan in een veel sneller auto Alonso niet passeren en blijft er braaf achterhangen. Zo willen de stewards het blijkbaar zien een saaie optocht!

Neo-242
01-08-2010, 22:44
Ik denk dat beter Schumacher eerder kan stoppen dan Barrichello:rolleyes:

Sennake
01-08-2010, 23:05
Al een gans seizoen lang loop ik te zeggen dat ik Schumacher (in tegenstelling tot vroeger) best kan uitstaan in het F1-peleton, dat ik geen reden meer zie om hem tegen de haren in te strijken...

En dan: haaaaa, nu weet ik het weer! (Zoals Firmin Crets zou zeggen) Nu weet ik weer waarom ik destijds zo falikant tegen Schumacher was. Niet omdat hij zoveel koersen won en zoveel titels pakte, maar omwille van de moordaanslagen tegen zijn concurrenten (Hill, Villeneuve, Häkkinen, Coulthard,...) en nu ook weer Barrichello! 10 plaatsen achteruit de volgende koers? Laat me niet lachen! Levenslang schorsen die handel, en als het enigszins kan nog minstens 7 wereldtitels afpakken ook (alhoewel dat laatste misschien net iets te veel van het goede zal zijn, eerder een persoonlijk wens van mezelf tegen beter weten in). Zo'n actie doen is misschien nog een 'ingeving van het moment', zonder te beseffen dat het megagevaarlijk is (zelfs voor hemzelf), maar achteraf niet eens inzien dat je een fout gemaakt hebt en Barrichello de schuld geven vind ik echt zodanig stompzinnig dat de FIA hem gewoon zijn superlicentie moet afpakken. Schrik dat hij nog veel koersen gaat winnen heb ik tegenwoordig niet meer (in tegenstelling tot vroeger), maar schrik dat hij anderen en hemzelf de dood in gaat jagen met zijn onbezonnen manoeuvers heb ik nu des te meer. Dus: afvoeren die handel!

Nismo
01-08-2010, 23:06
Ik denk dat beter Schumacher eerder kan stoppen dan Barrichello:rolleyes:

Ze moesten die kerel schorsen, zo iemand is het niet waard om in de F1 te rijden. En ergens anders ook niet. Ik wil er niet aan denken wat er zou gebeurd zijn als Barrichello de muur zou hebben geraakt.

En de manier waarop Vettel de pits binnenkwam voor zijn reguliere pitsstop, tja, wat moet men daarover zeggen.

TvD
02-08-2010, 10:43
Even op een wat luchtigere toon: ik snap wel dat Schumi zo'n actie deed; Rubens was tenslotte sneller dan de Stig... en we weten wie de Stig is (in ieder geval voor die ene aflevering) ;)

airco
02-08-2010, 11:10
Het manoeuver in kwestie had behoorlijk wat risico ... en Schumacher was per definitie toch kansloos gezien het grote snelheidsverschil tussen beiden.

Anderzijds ... Hij doet slechts 1 beweging en Rubens wil persé voor het kleinste gaatje blijven gaan.

De straf lijkt me terecht ... Uitspraken wat betreft levenslang schorsen etc lijken me daarentegen toch een beetje populistisch :)

Sennake
02-08-2010, 17:58
Uitspraken wat betreft levenslang schorsen etc lijken me daarentegen toch een beetje populistisch :)

Uiteraard... ik had wat heimwee naar de goeie ouwe Schumi-nonSchumi discussies ;)

Overigens blijkt Schumacher ondertussen alles nog eens thuis op zijn PC nagekeken te hebben en zou hij naar verluidt tot de constatatie gekomen zijn dat het eigenlijk toch wel best gevaarlijk was, wat hij gedaan heeft. En hij zou zich bij Barrichello ook al verontschuldigd hebben. Dat past meer bij het imago van de 'huidige' Schumi; een jonge Schumacher zou nog liever doodgevallen zijn dat dit toe te geven. Allez, we kunnen er dus weer wat meer mee leven ;)

Ferrari rules
02-08-2010, 18:37
Het begint er een spannend kampioenschap uit te zien en daar ben ik alleen maar blij om :)
Alleen te hopen dat op het einde van de rit Ferrari boven is:rolleyes::cool:

Jammer van Schumi... ben nochtans altijd grote Fan geweest... Alleen hou ik enorm van Ferrari en dit is dus een verschroeiende keuze...

smiley
02-08-2010, 21:10
Het zit Vettel toch niet mee he.
Hij had al 5 races meer op zijn naam kunnen zetten, maar er loopt altijd wel iets fout. :frusty:
Ik zie vettel toch nog kampioen worden dit jaar, ondanks de vele punten wat hij heeft laten liggen tot nu.

Over het hele Schumacher gebeuren.
Het blijft prachtig om te zien wat de man teweeg brengt. onmiddelijk terug forums vol haatposts en dergelijke.
Naar mijn mening nam Barrichello het risico door zelf in het kleinste gaatje te kruipen.
Als je niet racet om de andere te verslaan kan je beter thuis blijven he ;)
maarja ik bekijk de races van Schumi waarschijnlijk door een andere bril dan de meeste mensen.

We weten in iedergeval al wat we volgende week op top gear te horen krijgen
"TONIGHT, Stig tries to kill Rubens Barrichello"l :D

TvD
02-08-2010, 21:15
We weten in iedergeval al wat we volgende week op top gear te horen krijgen
"TONIGHT, Stig tries to kill Rubens Barrichello"l :D

:applaus: :champagne: Geniaal!

Helaas was gisteren alweer de laatste aflevering van het Top Gear seizoen ;)

smiley
02-08-2010, 21:22
:applaus: :champagne: Geniaal!

Helaas was gisteren alweer de laatste aflevering van het Top Gear seizoen ;)
Ja lap.. en die heb ik nog gemist ook :(

TvD
02-08-2010, 21:23
Ja lap.. en die heb ik nog gemist ook :(

De herhaling is morgenavond volgens de TV-gids ;)

marcel
02-08-2010, 21:36
Het manoeuver in kwestie had behoorlijk wat risico ... en Schumacher was per definitie toch kansloos gezien het grote snelheidsverschil tussen beiden.

Anderzijds ... Hij doet slechts 1 beweging en Rubens wil persé voor het kleinste gaatje blijven gaan.

wel, dat vond ik er ook van. Schumacher rijdt het gaatje dicht, en toch blijft Barrichello voor dat sluitende gaatje gaan. Ok, dat Schumacher dat gaatje blijft toeknijpen als Barrichello er al naast zit, is er wat over, maar Barrichello had ook langs de andere kant (en dus op de propere lijn) kunnen proberen? Als hij toch zo veel meer snelheid had? Nu neemt hij de gevaarlijkste optie, en gaat hij er nadien over klagen hoe gevaarlijk het wel was. Als je je hand in de bek van een leeuw steekt, ga je toch ook niet klagen dat hij bijt?

Ferrari rules
02-08-2010, 21:39
Ja lap.. en die heb ik nog gemist ook :(

er is nog een geruitzending op maandag of dinsdag avond...

camso belgium
02-08-2010, 22:38
Wat Mosley niet heeft kunnen bewerkstelligen is Todt in enkele maanden tijd gelukt: de F1 weer kijkwaardig en interessant te maken.
In plaats van vroeger in slaap te vallen bij de TV, zit ik nu op het puntje van de stoel (moet eigenlijk zetel zijn).
Voor de plaatswissels??? NEEN, want even weinig als vroeger; wel voor het extra sportieve gedeelte.
Wielen vliegen in het rond. Botsauto's in de pits.Gecodeerde radio bootschappen ("Blesse mon coeur d'une langueur monotone van Charles de Gaulle om de invasie in Normandie aan te kondigen is kinderspel hiertegen). Slaagt Schumi erin om een andere auto in de tribunes te doen belanden? Auto's ongelooflijk snel tijdens de kwalificaties, maar middelmaat tijdens de wedstrijd als ze achter een ander rijden. De hersenen worden gepeinigd om dit te kunnen verklaren. De enige plausibele uitleg welke ik tot nu toe heb is dat Uri Geller in het spel betrokken is - je weet wel de man, welke lepels kon buigen met erover te wrijven. Door zijn tussenkomst (met de hand erover wrijven ?) worden de Red Bull vleugels flexibel. Uri Geller moet zijn systeem nog wat verfijnen, want het lijkt niet te werken bij de wind turbulenties van een auto ervoor.
Verder wed ik met mijn vrouw of Vettel's onderlip na de wedstrijd nog dieper zal hangen en of zijn arrogantie nog groter zal zijn als de vorige wedstrijd.
Tijd om in slaap te vallen??? Neen, F1 is nog nooit zo spannend geweest.

Nismo
03-08-2010, 00:26
Ik ben niet akkoord als men beweerd dat Rubens aan de andere kant maar had moeten inhalen.
Leg me dan maar eens uit hoe hij dat had moeten doen.

Schumi en Rubens komen allebei vlak achter elkaar uit de laatste bocht en rijden uiterst links van de baan. Rubens slipstreamt bij Schumi en heeft een hogere snelheid, gaat naar rechts om in te halen. Als hij aan het inhalen is, gaat diene duits ook naar rechts, en dat terwijl Rubens er al deels naast zit.
Hoe kan hij dan in godsnaam nog aan de andere kant gaan inhalen???
Alles toe gooien, met alle risico's vandien, zoals beide eraf,...
Dat Schumi zich verdedigt, tot daar aan toe, maar dit was er echt over.

Het is me al meermaals opgevallen dat op sommige cicuits inhalen bijna onmogelijk is. Begin van het seizoen was Hamilton ook stukken sneller dan Alonso, maar tijdens het inhalen gingen ze wel beide rond, ook omdat Alonso zijn plaats te hard verdedigde.
Daarom dat ik Vettel wel begreep en geen risico's nam om Alonso alsnog in te halen.

Maar door de huidige puntentelling is dit wel een zéér spannend seizoen aan het worden.

Avalon
03-08-2010, 07:08
Maar door de huidige puntentelling is dit wel een zéér spannend seizoen aan het worden.

Eigenlijk, met de oude puntentelling zou de stand van zaken even krap geweest zijn, met het enige verschil dat nu de man met de meeste overwinningen de dans leidt:

1. L Hamilton - 65 punten
2. M Webber - 63
3. S Vettel - 61
4. J Button - 59
5. F Alonso - 57

De nieuwe puntentelling verandert in mijn inziens dan toch niet zo veel aan de dynamiek van het kampioenschap

gwyllion
03-08-2010, 16:23
Veel ruimte had Barichello niet :crazy:
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2010/08/02/article-1299682-0AA75A49000005DC-492_468x286.jpg

Volano
03-08-2010, 16:53
Schumacher mag van geluk spreken dat de GP nog maar enkele ronden duurde of hij had de zwarte vlag te zien gekregen:

Former F1 driver Derek Warwick says Michael Schumacher came close to being disqualified from the Hungarian Grand Prix. Bron: Autosport.com (http://www.autosport.com/news/report.php/id/85838)

Ottooke
03-08-2010, 21:00
Eigenlijk, met de oude puntentelling zou de stand van zaken even krap geweest zijn, met het enige verschil dat nu de man met de meeste overwinningen de dans leidt:

1. L Hamilton - 65 punten
2. M Webber - 63
3. S Vettel - 61
4. J Button - 59
5. F Alonso - 57

De nieuwe puntentelling verandert in mijn inziens dan toch niet zo veel aan de dynamiek van het kampioenschap

Op de BBC hebben ze een opmerking gemaakt over de puntentelling. Ze zouden graag hebben dat er ook punten worden gegeven voor de snelste ronde.
En waarom niet ineens ook punten voor het rijden in leidende positie en voor de piloot die de meeste rondes in een race weet te leiden? Zo'n beetje als het NASCAR systeem dus.
En waarom niet extremer gaan? Ook punten geven per ingehaalde wagen. Dan zou Kobayashi wat meer punten hebben. En misschien zouden de topteams dan eens durven om achteraan te starten en dan het hele veld in te gaan halen.
Natuurlijk met de aerodynamische grip dan gaan verminderen. Dat is wellicht ook de reden dat Vettel nooit dicht bij Alonso kon rijden zonder dat zijn wagen begon te slingeren bij het remmen en draaien.

camso belgium
03-08-2010, 21:18
Misschien zie ik alles veel te simpel, maar ik begrijp al dat gedoe met de safety car en wanneer deze op de piste komt, niet.
Formule 1 heeft reeds zo vele idëeen (ik heb "den dikken" niet bij mij; ik weet niet zeker of het juist geschreven is) gejat van Nascar. Waarom dan ook niet consequent zijn?
Probleem op de piste? "yellow flag" zoals bij Nascar. Iedere piloot wordt via de boordradio verwittigd (mag ook via een lampje dat aanfloept; dit is echter niet gunstig voor Vettel, want hij ziet ook niet wanneer de lichten uitgaan bij de Safety Car)). Er mag niet meer voorbijgestoken worden en de snelheid moet naar beneden (bijvoorbeeld deze verplicht in de pits). Men mag niet in de pits. De safety car plaatst zich voor de leider. Iedereen krijgt een berichtje via de boordradio dat hij mag aanschuiven tot bij de auto voor hem. Volgende ronde zijn de pits vrij. De Startcar verwittigd via boordradio één ronde op voorhand wanneer hij in de pits gaat.
Voordeel: action in de pits; de auto's terug dicht bij elkaar bij de herstart.
Nadeel: het idee komt niet van de mensen met de blazer; dus maakt het geen kans.

Raceboy
03-08-2010, 21:43
Dat gebeurd toch al? enkel de pitlane blijft open.

TvD
04-08-2010, 08:32
Probleem op de piste? "yellow flag" zoals bij Nascar. Iedere piloot wordt via de boordradio verwittigd (mag ook via een lampje dat aanfloept; dit is echter niet gunstig voor Vettel, want hij ziet ook niet wanneer de lichten uitgaan bij de Safety Car)). Er mag niet meer voorbijgestoken worden en de snelheid moet naar beneden (bijvoorbeeld deze verplicht in de pits). Men mag niet in de pits. De safety car plaatst zich voor de leider. Iedereen krijgt een berichtje via de boordradio dat hij mag aanschuiven tot bij de auto voor hem. Volgende ronde zijn de pits vrij. De Startcar verwittigd via boordradio één ronde op voorhand wanneer hij in de pits gaat.
Voordeel: action in de pits; de auto's terug dicht bij elkaar bij de herstart.
Nadeel: het idee komt niet van de mensen met de blazer; dus maakt het geen kans.

Een klein, maar belangrijk verschil, in NASCAR heeft elke auto z'n eigen pits.... in de F1 deel je die met je teamgenoot en is de 2e auto van het team (op de baan) altijd het spreekwoordelijke haasje....

camso belgium
04-08-2010, 08:49
Dat is een duidelijke uitleg. Zijn er dan maar 13 boxes? Dat is mij nog nooit opgevallen. Ik dacht dat iedere auto een eigen box had.
Heb ik het verkeerd voor dat tijdens de Safety Car twee auto's van hetzelfde team direct na elkaar binnenkwamen ?

TvD
04-08-2010, 09:04
Dat is een duidelijke uitleg. Zijn er dan maar 13 boxes? Dat is mij nog nooit opgevallen. Ik dacht dat iedere auto een eigen box had.
Heb ik het verkeerd voor dat tijdens de Safety Car twee auto's van hetzelfde team direct na elkaar binnenkwamen ?

Ze kwamen wel tegelijk binnen, maar als je pech had kon je achter je teammaat gaan staan wachten en verloor je dus veel plekken :frusty:

Sennake
04-08-2010, 09:30
Dat is een duidelijke uitleg. Zijn er dan maar 13 boxes? Dat is mij nog nooit opgevallen. Ik dacht dat iedere auto een eigen box had.

Meestal staan er 2 auto's in 1 (grote) box ofwel heeft elke auto zijn eigen (kleine) box zoals in Hongarije. In elk geval is er ter hoogte van die box(en) maar plaats voor 1 wagen in de dwarsrichting, om banden te wisselen. Er zijn dus wel 26 boxen in Hongarije, maar slechts 13 plaatsen om banden te wisselen.

A.J.
04-08-2010, 10:34
Het feit dat elk team slechts 1 pitstop plaats heeft is gewoon belachelijk. Het zou zelfs zo moeten zijn dat elke wagen een eigen stand heeft, en dat 2 crews van het zelfde team niet naast mekaar staan. Zo zouden al veel teamorders vermeden kunnen worden en kan elk team meer zijn eigen strategie uitwerken.

Wat de safety car betreft is het toch wel echt onnozel bij F1 en bijna alle FIA races... Ook bij 24u Spa was tijdens de live uitzending weer te zien dat de safety car de piste oprijdt en bijna het hele veld weer moet voorbij sturen tot de leider aankomt... Helemaal moeilijk wordt het dan wanneer de leider bijna bij de safety car is en deze dan beslist om een pitstop te maken. Zo zag ik vorig jaar tijdens de 1000km van Spa het veld 2x voorbij gestuurd worden en duur de de safety car fase langer dan nodig... Echt amateurisme als je het vergelijkt met NASCAR of Grand Am, waar iedereen van het gas gaat en de pace car rustig de piste oprijdt even voor de leider tegen matige snelheid aankomt... Dit kan toch niet zo moeilijk zijn.

marcel
04-08-2010, 12:21
in NASCAR zitten de velden meestal dan ook dichter bij elkaar, dat maakt het net iets gemakkelijker

Guido
04-08-2010, 12:22
Veel ruimte had Barichello niet :crazy:
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2010/08/02/article-1299682-0AA75A49000005DC-492_468x286.jpg

Ik heb de race niet gezien - nog zo goed als geen enkele dit jaar - dus ik kan misschien maar beter zwijgen, maar als ik de foto sequenties bekijk en lees dat Barichello er zonder schram doorheen is gekomen, dan snap ik heel dat gedoe, organisatie én race fans incluis, eigenlijk niet zo goed...

Autosport in het algemeen, en formule 1 in het bijzonder, is een sport waar je moet "vechten" voor je plaatsen. Er wordt continu geleuterd dat er niet wordt ingehaald en als er dan al eens een spectaculaire inhaalactie is - op een circuit waar dat doorgaans niet kan - dan wordt er moord en brand geschreeuwd...

Er is uiteindelijk niets gebeurd en die mannen weten echt wel waar ze mee bezig zijn. Iedereen, Rubinho incluis, zou onderhand horen te weten dat Schumacher "ne gevaarlijke" is. Maar Hakkinen was dat ook hoor, het was de enige waar Schumacher bang van was...

Autosport gaat toch niet over "allez hup manneke, gaat eens en keer aan de kant alstublieft want ik ben sneller dan gij, en mij liefst zo veel mogelijk plaats geven, want anders is het gevaarlijk"...

"Motorsport is dangerous" en toen dat nog echt zo was, toen waren er nog helden. Vandaag zijn het allemaal steriele tiepkes die wel de roem willen, maar het risico dat hier onlosmakelijk mee verbonden is niet... Helden zijn er dan ook niet meer.

Barichello had de held van de race kunnen zijn, want een erg gedurfd manoeuver tot een goed einde gebracht. Hij kende immers de gevaren: zo goed als onmogelijk om op de Hungaroring in te halen, een "gevaarlijke" tegenstander en een recht stuk dat er, gezien de korte afstand eigenlijk, geen is. In plaats van de gaan jammeren zou hij verdorie fier moeten zijn dat hij Schumi eens deftig heeft afgetroefd - en we zouden dat allemaal moeten zijn. Schumi heeft een (klein) pakje slaag gekregen op het circuit :applaus: en al de rest is, naar mijn zeer bescheiden mening, larie en apekool.

;)

smiley
04-08-2010, 21:09
Er wordt continu geleuterd dat er niet wordt ingehaald en als er dan al eens een spectaculaire inhaalactie is - op een circuit waar dat doorgaans niet kan - dan wordt er moord en brand geschreeuwd...
Schumacher ;)

Ottooke
04-08-2010, 21:51
Schumacher ;)

Ja en nee. Iedere andere piloot die op die wijze een inhaalpoging probeert te blokkeren is volgens mij te gevaarlijk bezig.
Maar Schumacher is wel één van de weinigen die zo'n acties doet. Logisch dat hij meer dan regelmatig kritiek krijgt. Soms is die kritiek onterecht en meer op de persoon gericht dan op de prestatie, maar dan hoop ik dat het gezonde verstand van de mensen zulke kritiek weet te nuanceren.

Kobayashi heeft in Hongarije de meeste posities gewonnen, van 23 naar 9. Akkoord, er zijn wagens voor hem uitgevallen en hij heeft de 5 traagste wagens van het veld moeten inhalen, maar dat is iets waar Webber in het verleden niet in slaagde ;)
En toch weet hij nog anderen in te halen. En dat allemaal zonder zware discussies te krijgen.

Na de kritiek van Warwick zijn nu ook Stewart en zelfs Irvine openlijk aan het zeggen dat deze actie van Schumacher te ver ging. Als voormalige piloten in verschillende decennia denk ik wel dat ze recht van spreken hebben.

marcel
04-08-2010, 22:53
Ja en nee. Iedere andere piloot die op die wijze een inhaalpoging probeert te blokkeren is volgens mij te gevaarlijk bezig.
Maar Schumacher is wel één van de weinigen die zo'n acties doet.

tgoh, en in het begin werd er nog wel moord en brand geschreven en geroepen over een piloot die ook een gevaarlijke actie deed, maar niet in duitsland geboren was.

en hetgeen schumacher hier doet, zien we eigenlijk in Barcelona iederéén wel doen. alleen is het hier een kort recht stuk, met veel muur naast.