PDA

View Full Version : Verslag rallycross 3 juni Arendonk


Rallyloverke
05-06-2001, 09:02
De Rallycross op 3 juni in Arendonk was wat er van te verwachten viel : spannend, mooie sportieve duels, spectaculair, kortom ... RALLYCROSS dus!

In de koninginneklasse was het wel een Nederlander die won, maar die had dan ook Europees topmateriaal : een Focus WRC met zo'n slordige 650 pk ongeveer!

Als mijn filmke af is, komt er ook een klein fotoverslag.

Werner333
05-06-2001, 22:41
Ik heb percies iets gemist.
Sorry gasten maar ik kon echt niet afkomen.:(

Mark
05-06-2001, 23:44
een vraag aan johan:

Nu rijden er twee gebroeders Veltman (wonen bij mij in het dorp) mee, en steeds lees ik de krant hoe goed ze wel niet rijden.

Maar volgens klopt daar iets niet, ik lees datze steeds 5e en 6e worden...........

Maar volgens mij gaan er ook niet zoveel van start, kun jij me vertellen of ze nu wel kunnen rijden of niet.....

thanx
Mark

Rallyloverke
06-06-2001, 08:53
Wel, zoals bijna elke piloot hebben ze al een heel leerstadium doorgemaakt en ze rijden steeds beter.
Ik zal even in het kort uitleggen wat Rallycross is : 5de of 6de betekent een A-finale.

Je hebt in Rallycross 3 finales (bij een vol veld uiteraard) :
C-finale : 6 starters
B-finale : 5 starters + winnaar C-finale
A-finale : 5 starters + winnaar B-finale

Hoe komen ze in die finales? Er zijn 3 reeksen waarin ze vooral een goede tijd proberen te behalen. In elke reeks krijgt de eerste 1 punt, de tweede 2 punten en verder.
Diegene met de minste punten start op de pole in de A-finale en zo verder. Hiervoor tellen ze de punten bij elkaar van de twee beste reeksen. Bij gelijkheid van punten kijken ze naar wie van beide de snelste tijd had.
Je ziet : 5de of 6de bij een goed gevuld deelenemersveld is dus zeker niet slecht.

En voor Mario :
Je mag zeker zijn dat het gevecht tussen de Subaru's spannend was, want Kuypers was ongenaakbaar. Na enkele ronden moest Van Mechelen afhaken omdat zijn motor minder goed draaide.
Vooral de Euro2000 (met die Volvo en zo) was ongemeen spannend.

Mark
06-06-2001, 23:55
toch maar es naar de duivelsberg in Maasmechelen........

greetz
Mark