PDA

View Full Version : GP F1 Japan


Ottooke
10-10-2010, 21:11
Na de uitgestelde kwalificatie die uiteindelijk op zondagochtend, Japanse tijd, gereden was het duidelijk dat Red Bull een heel goede wagen had voor dit circuit. Massa stelde teleur en kwalificeerde slechts als 12e, waardoor beide Williams en beide Mercedes piloten de top 10 haalden.

Ik heb de GP maar gezien tot aan de pitstops, maar wat een klappers bij de start. Petrov heeft wel een straf gekregen en Massa ontsnapt aan een straf. Jammer voor Hülkenberg en Liuzzi.
En welke mechanieker staat er morgen op straat bij Renault? Een wiel dat zomaar wegloopt na een paar ronden gereden te hebben? Jammer voor Kubica, hij had een pion in het kampioenschap kunnen zijn tijdens deze race. Nu halen beide McLarens nog net genoeg punten om kans te maken op de titel.
Met nog 3 races te gaan lijkt het er steeds meer op dat Red Bull de titel gaat halen. Zij staan 45 punten voor op McLaren. Bij de piloten is nog veel mogelijk, maar ik gok op een Red Bull piloot.

gwyllion
11-10-2010, 11:11
Volgens Renault is het waarschijnlijk een mechanische faling en geen menselijke fout.
It was an extremely disappointing race for us and for Robert retire from second place so early on is a real shame. At the moment we don’t know what happened to Robert’s car. We suspect some sort of mechanical failure, but we will conduct a full investigation to find out.
Het zou ook kunnen dat het wiel los gekomen is door de warme uitlaatgassen van de geblazen diffuser.

RKG
11-10-2010, 14:10
Volgens Renault is het waarschijnlijk een mechanische faling en geen menselijke fout.

Het zou ook kunnen dat het wiel los gekomen is door de warme uitlaatgassen van de geblazen diffuser.

Ik dacht dat ze zoiets zeiden ze ook op de BBC geloof ik.

Raceboy
11-10-2010, 16:37
Dan heb je wel een heel slechte diffuser gemaakt.

Ottooke
11-10-2010, 20:21
Ik heb net even de voorbeschouwing van de BBC bekeken en daarna de race in fast forward afgespeeld. Ik had enkel het eerste deel live gezien zondagochtend.
Op de startgrid zei Schumacher dat er een update op de wagen was die toch niet perfect functioneerde. Zou Mercedes ook zo'n diffuser hebben die dan Rosberg zijn losgekomen wiel kan verklaren?
Kobayashi heeft wel weer een schitterende race gereden :worship: Inhalen kan wel degelijk, je moet het gewoon durven. Waarom Alguersuari dan toch nog een paar tikken geeft snap ik niet, dat hoort meer bij touring car races.

smiley
12-10-2010, 00:02
Kobayashi heeft wel weer een schitterende race gereden :worship: Inhalen kan wel degelijk, je moet het gewoon durven.
:agree: Hij is voor mij echt een van de smaakmakers van dit seizoen.
Zeker wanneer een race at van de saaie kant is, zijn de acties van hem zeer fijn om te zien !
Ik zou hem wel eens aan het stuur van een betere wwagen willen zien.

voor de rest.
Suzuka was, zoals al vooraf geweten, een Redbull circuit.
Ze hebben er Dit weekend dan ook wolop van geprofiteerd.
De mclaren boys hadden een mindere dag.

Met nog 3 races te gaan gaan we waarschijnlijk weer een spannend slot krijgen.

Jan
12-10-2010, 09:29
Heb pas gisteravond de GP van Japan kunnen bekijken. Mede door de ietwat ongewone beeldregie was dit een zeer gesmaakte wedstrijd, ik heb dan ook zelden de fast forward knop gebruikt. Er werd veel aandacht besteed aan de middenmoters, waar heelwat duelletjes werden uitgevochten. Ook de niet aflatende jacht van Schumacher op z’n teammaat Rosberg werd rondenlang gevolgd, waarbij ik voortdurend vreesde dat die ouwe vos de blonde jongeling te grazen zou nemen, maar die hield professioneel en proper de deur dicht. Helaas betekende een loskomend achterwiel voor Rosberg het einde van een duel op het scherp van de snee. Er zijn daar in Suzuka wel meer wielen losgekomen :rolleyes:.
Dé held van de wedstrijd was wat mij betreft Kobayashi, die geen enkele kans onbenut liet om de rijders voor hem te passeren. Die stoute tik die Algersuari hem verkocht was nergens voor nodig, gelukkig bleef de schade voor Kobayashi beperkt zodat hij zijn missie voorwaarts kon verderzetten. Puur genieten, de echte banzaï-spirit die we van Japanners gewend zijn :worship:
En vooraan, ja, daar ging het snel hoewel de eerste drie nooit onder mekaars achtervleugel zijn geweest.
Eens te meer dit seizoen is de uitslag van de race bijzonder interessant. Naar mijn gevoel wordt een RedBull rijder wereldkampioen, maar ik durf er niets op verwedden wie van de twee, en Alonso ligt tenslotte nog altijd in een gunstige positie. Hoewel ik constant de indruk had dat hij in de eerste seizoenshelft niet al te veel gepresteerd heeft, heeft hij toch een stevige optie op de titel. Hij heeft, wat mij betreft, ongemerkt veel punten gepakt tijdens het seizoen. Zijn ervaring en strijdlust kunnen wel eens bepalend worden, zolang de Ferrrari meewil, en ook dat zit de laatste tijd vrij goed.
Vettel zie ik nog last krijgen van zenuwen, en dan loopt Webber het gevaar te moeten delen in de klappen.
De McLarenboys, tja, die beschouw ik vanaf nu als de vierde en vijfde hond die met het been kunnen gaan lopen.
Hoewel geen grand cru was deze GP absoluut niet saai. Tot dusver is seizoen 2010 al mooi geweest ;)