View Full Version : BMW terug in DTM vanaf 2012!
BMW heeft vandaag bevestigd dat het vanaf het seizoen 2012 terug zal keren in het DTM! (bron: autosport.com (http://www.autosport.com/news/report.php/id/87470)).
Dan hebben we toch goed zitten speculazen : http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=19183
(ok, ik zat er 365 dagen naast :o)
Bevestiging van deelname BMW en races in Amerika zijn geen verrassing.
Iemand enig idee welke de reglementen zijn voor DTM vanaf 2012?
De nieuwe regels zijn nog niet gepubliceerd, paar maanden geleden heeft Autosport onderstaande in hun blad geschreven:
Green light for new DTM car
German tourers get set for the next generation, with BMW understood to be ready to do battle with Merc and Audi
The next-generation rules package for the DTM has been finalised and will be introduced for 2011, Autosport can reveal.
...
A target has been set for the manufacturers to have their own test cars to be up and running before the end of the year.
...
The Bavarian manufacturer joined Mercedes and Audi in setting up a technical working group last September to go through each area of the car in detail, and Autosport understands that all three manufacturers were heavily involved in shaping the rules. This focused on areas including chassis, aero, KERS, engine and powertrain.
...
With the regulations set, a 40 per cent windtunnel model will be produced so that a full study into the new car's aerodynamic package can take place. This will feature a generic body shape - for windtunnel aero work - that takes styling cues from all three manufacturers. However, this will not be used on any race cars, with entrants still permitted to use their own bodywork designs.
A final decision on the layout of the entire car will be taken towards the end of November, once the manufacturers have been able to study the first prototypes of the carbon chassis. This will be provided on behalf of the German motorsport authority (DMSB) and DTM promoter (ITR) by an outside supplier. The target for the manufacturers to have test cars available to them by the end of the year.
Following meetings between key players from the DTM and Japanese motorsport authorities over the 2009-10 winter, it is understood that a Japanese manufacturer could still join the process in the near future.
It is expected that teams will be able to buy the spec chassis for less than €50,000. The overall cost for the whole car is likely to be reduced by 40 per cent from current regulations, even though teams will still be allowed technical freedom in several areas, including suspension development.
...
While aero levels will be reduced, speeds should remain similar as the new cars will feature wider tyres on larger (18 inch) diameter wheels.
Dus op meer standaard onderdelen en minder aerodynomische rotzooi na verwacht ik weinig verschil met de huidige wagens.
De DTM zet zijn internationale expansiekoers voort. Vanaf 2013 wordt er een apart kampioenschap voor auto’s volgens DTM-reglement georganiseerd in de Verenigde Staten. De serie wordt georganiseerd door de mensen achter de GRAND-AM-sportwagenserie.
http://www.autosport.nl/news/21539/dtm_nieuwe_amerikaanse_serie_volgens_dtm-reglement.html
Een europees concept voor de amerikaanse markt? Ik ben benieuwd.
Een europees concept voor de amerikaanse markt? Ik ben benieuwd.
ALMS werkt ook in de States dus ik zie er wel wat in.
ALMS werkt ook in de States dus ik zie er wel wat in.
Het ALMS concept is destijds ontwikkeld, maar ieder geval betaald, door Don Panoz en zijn vrienden.
En nu gaan Mercedes, BMW en Audi die rekening betalen (zoals ze dat ook in het DTM doen) ;)
Misschien dat ze gewoon de naam Trans-Am moeten kopen en onder die naam moeten gaan racen.
NetForce84
25-10-2010, 23:42
Is er al meer info welke wagen ze gaan inzetten in de DTM, of er al ontwikkelingen zijn?
Is er al meer info welke wagen ze gaan inzetten in de DTM, of er al ontwikkelingen zijn?
het wordt een M3. ze hopen eind volgend jaar alle wagens al eens te kunnen presenteren aan het publiek.
Opvallend bericht:
http://www.demorgen.be/dm/nl/3324/Financiele-crisis/article/detail/850047/2009/05/11/BMW-voert-nog-steeds-gesprekken-met-Daimler.dhtml
Het werp wellicht een nieuw (tegen)licht op de deelname van BMW aan het DTM ;)
En jawel, Opel komt ook!
. Opel zal over twee seizoenen voor het eerst sinds 2005 weer in actie gaan komen in de klasse, zo meldt het Duitse nieuwsagentschap SID. De fabrikant zal daarbij gaan samenwerken met het Britse team van Ray Mallock.
www.racexpress.nl
Wat betreft verschillende merken lijkt het met DTM dus prima in orde te komen.
Opel kan ook wel wat promotie gebruiken.
Ik hoop ten zeerste dat de geruchten door opel worden bevestigd.
Het zou mooi zijn om opel eindelijk terug aan het werk te zien.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/89847
BMW heeft bekend gemaakt welke teams hun zullen vertegenwoordigen. RBM van Bart Mampaey mag 2 wagens inzetten :applaus:
Ook Schnitzer en Reinhold Racing mogen 2 wagens inzetten
De foto's van de testwagen hadden nog wel iets maar dit? het lijkt wel een tank! http://www.motorsport-total.com/dtm/bilder/cat.php?c=11bmwlivery
Ik wordt ook steeds minder enthousiast...
Volgens mij gaat er, op deelname van BMW na, niet veel veranderen vergeleken met afgelopen jaren...
Ik zit momenteel naar de Gold Coast 600 V8 Supercars race te kijken. Waarom heeft men niet gekozen voor zo'n soort reglement?
NetForce84
24-10-2011, 18:56
Ik zit momenteel naar de Gold Coast 600 V8 Supercars race te kijken. Waarom heeft men niet gekozen voor zo'n soort reglement?
Ik heb ook gekeken, de kampioenschapsrijders samen met een internationale rijder, man man was dat spannend en close racen:champagne::drewl:
DTM heeft lang onderhandeld met de V8 Supercars organisatie maar zijn uiteindelijk de mosterd gaan halen bij het Japanse Super GT. Bijzonder jammer want van echte toerwagens kunnen we al lang niet meer spreken in de DTM. In Australië veranderen de reglementen ook vanaf 2013, al zullen de wagens daar nog steeds gelijken op de huidige modellen.
Van een gelijk reglement in SuperGT en DTM is geen sprake.
Vraag mij af of Mercedes en Audi nog zo blij zijn met de komst van BMW. Eerst Spengler weghalen, de beste Mercedes piloot dit jaar en dan de kampioen Tomczyk bij Audi weglokken op een moment dat Audi piloten te kort heeft wegens het samenvallen van verschillende data WEC en DTM. Zo maakt men zich niet populair bij de concurentie.
Vraag mij af of Mercedes en Audi nog zo blij zijn met de komst van BMW. Eerst Spengler weghalen, de beste Mercedes piloot dit jaar en dan de kampioen Tomczyk bij Audi weglokken op een moment dat Audi piloten te kort heeft wegens het samenvallen van verschillende data WEC en DTM. Zo maakt men zich niet populair bij de concurentie.
Misschien had Audi daar maar aan moeten denken voor ze Tomczyck bij een klantenteam dropten voor 2011. Ik denk trouwens dat er niemand bij Audi en Mercedes zo naïef geweest is te denken dat BMW naar de DTM zou komen met 6 nieuwelingen...
NetForce84
26-12-2011, 19:44
Joey Hand (bekend van de ALMS - BMW rijder) wordt de 5de rijder bij het DTM BMW team
Bron: http://www.autosport.be/?p=25678
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.