PDA

View Full Version : Benelux Radical Serie in 2011?

Mark
19-10-2010, 20:12
Afgelopen zondag op SBS6 in een korte flits gehoord en gezien dat men bezig is met een Radical serie voor de Benelux? Weet iemand daar meer van? Het initiatief voor 2010 op Zandvoort was een regelrechte flop.

Pirate
19-10-2010, 22:21
Een flop zou ik het niet noemen, eerder uitstel :) Zal wel meer info worden gegeven door de betrokken personen, maar is niet aan mij om dat te doen.

Mark
19-10-2010, 23:55
Een flop zou ik het niet noemen, eerder uitstel :) Zal wel meer info worden gegeven door de betrokken personen, maar is niet aan mij om dat te doen.

Als je in een gelikte pressrelease 20 tot 30 deelnemers beloofd voor de paasraces op CPZ in 2010 en je moet reeds alles annuleren voor de start van het seizoen dan noem ik dat een flop en geen uitstel. Wie het ook is geweest, ze hebben destijds het verkeerde vewachtingpatroon geschept.

tarzancorner
20-10-2010, 08:35
Men verwachte met de paasraces dat het veld wel even werd aangevuld met
Engelse rijders alleen men was veels te positief. Wil je het doen laten slagen dan is een Benelux kampioenschap een betere optie alleen zie ik dat ook niet zo gauw slagen.
CPZ is nu bezig om de FFORD te redden nog maar 10 deelnemers zij gaan nu de hele organisatie runnen anders is de enigste formule klassen in de Benelux er ook niet meer.
http://www.formule-ford.nl/nieuws/565/formula-ford-2011--2013

http://www.formule-ford.nl/nieuws/564/menno-weeda-en-ron-boon-zetten-de-schouders-onder-de-formule-ford

En dan heb je in Belgie zo iets als de Bridgestone open eigelijk een concept waar de Radicals in mee kunnen doen misschien moeten ze daar mee gaan samenwerken deze hebben al moeite om een startveld van 10 wagens aan de start te krijgen Er zijn gewoon teveel series samenwerking is de enigste optie.Het woord samenwerking in de Benelux is alleen een vies woord.:(
Alleen is er in Belgie misschien wat meer ruimte want na de Belcar en BTCS is er niet veel meer een normaal nationaal progamma kunnen de circuits van Zolder en Spa niet in elkaar zetten,dat is NL iets anders met de DPP DNRT DSC en nog een hele rits van series.

BSOT
20-10-2010, 21:55
Wij hebben alvast ons hand uitgestoken naar de organisator van de BeneLux Radical cup. Spijtig genoeg gaan ze solo slim.

tarzancorner
21-10-2010, 10:56
De Radicals zullen naar alle waarschijnlijkheid twee keer op Spa racen in het voorprogamma van de LMS met de Radical Masters en tijdens het racing festival in oktober samen met Brits kampioenschap.
Dit jaar reden de Radical Masters ook op Zandvoort ben benieuwd of ze volgend jaar weer terug komen alleen hoop ik dat ze in dan in een bestaand race progamma mee doen Dit jaar was er geen bijprogamma :(op circuit waren amper toeschouwers maar het evenement werd wel groots aan gekondigd voor maar 2 races.

tarzancorner
16-11-2010, 17:55
We gaat het weer proberen nu al een BNL kampioenschap

http://www.autosport.nl/news/21691/radical_benelux_cup_intrax_brengt_radical_cup_in_2 011_op_nederlandse_bodem.html

crosserke
16-11-2010, 20:27
Radicals altijd fijn om te zien op een circuit.

Niels
02-12-2010, 19:44
Draft kalender (Autosport.NL)

Kalender voor Radical BNL : 3x op Zandvoort tijdens DPP , 1x op Spa met de LMS , 1x Nurburgring met European Masters en 1x Spa met Belcar-Btcs tijdens de 12h

Niels
27-12-2010, 14:52
Kalender (Racexpress):

Kalender 2011:

1. 23/24 April Circuit Park Zandvoort (Dutch Power Pack)
2. 07/08 Mei Spa-Francorchamps (LMS)
3. 04/05 Juni Brands Hatch (Radical Masters)
4. 18/19 Juni Spa-Francorchamps (BTCS Belcar) *
5. 03/04 September Zandvoort (Trophy of the Dunes)
6. 15/16 October Zandvoort (Formido Finaleraces)

Niels
20-08-2011, 09:01
Volgens autosport.NL wil men volgend jaar de Radical toelaten tot het Dutch GT4 kampioenschap?

"Natuurlijk kan de auto, naast het Dutch Radical Championship, ook al aan het Winter Endurance Kampioenschap van Zandvoort meedoen. Bovendien zijn we bezig om de Radical technisch zo te krijgen, dat de auto in het Dutch GT4 Championship mag racen."

BSOT
20-08-2011, 16:28
Volgens autosport.NL wil men volgend jaar de Radical toelaten tot het Dutch GT4 kampioenschap?

"Natuurlijk kan de auto, naast het Dutch Radical Championship, ook al aan het Winter Endurance Kampioenschap van Zandvoort meedoen. Bovendien zijn we bezig om de Radical technisch zo te krijgen, dat de auto in het Dutch GT4 Championship mag racen."

Laten ze nooit toe. Ooit al eens een Radical SR3RS zien rijden? Als ze deze toelaten zou het maar al te zot zijn een BMW of gelijk welke andere GT4 te kopen. De SR3RS kan op Zolder rustig 1:36 rijden.

Mark
22-08-2011, 19:00
Het bericht schijnt niet helemaal te kloppen http://www.autosport.nl/news/23380/rectificatie_persbericht_dutch_radical_championshi p_2012.html

FIRE
22-08-2011, 22:07
Een Radical hoort niet in een GT kampioenschap.

BSOT
23-08-2011, 08:07
Het bericht schijnt niet helemaal te kloppen http://www.autosport.nl/news/23380/rectificatie_persbericht_dutch_radical_championshi p_2012.html

In de BSOT is er al een Radical SR3SL (Street Legal) aanwezig. Tijdens de wedstrijd op Croix waren we allen getuige dat de ingenieurs van Radical gewoon nummerplaten op de wagen monteerden en rustig enkele km's gingen rijden op de weg. Is een 2-liter turbo met de versnellingsbak van de SR8.

BSOT
23-08-2011, 08:10
Een Radical hoort niet in een GT kampioenschap.

Ben ik het niet mee eens, zie Le Mans.
Een Radical hoort niet thuis in een sprint kampioenschap met GT's. Als dit erdoor komt dan staat de deur ook open dat Radical bv deelnemen aan de 24H van Zolder, Barcelona of Dubai. Nu mogen deze niet deelnemen omdat ze niet passen tussen de BMW's en anderen omdat in het geval van een ongeval de impact te groot zou zijn.:no:

Coach Ep
23-08-2011, 11:42
Ben ik het niet mee eens, zie Le Mans.
Een Radical hoort niet thuis in een sprint kampioenschap met GT's. Als dit erdoor komt dan staat de deur ook open dat Radical bv deelnemen aan de 24H van Zolder, Barcelona of Dubai. Nu mogen deze niet deelnemen omdat ze niet passen tussen de BMW's en anderen omdat in het geval van een ongeval de impact te groot zou zijn.:no:

Mwah, dat zou betekenen dat de veiligheid van een Radical te wensen over laat, er zijn toch (standaard) FIA eisen waaraan een racewagen moet voldoen? En worden deze vervolgens niet uitgebreid getest? Overigens wordt er in het winter endurance kampioenschap in NL al volop geracet met Radicals, deze rijden gewoon (en niet onverdienstelijk) mee tussen grote jongens als V8 Stars, DNRT V8´s, Megane Trophy´s, BMW M3´s, etc.