View Full Version : GT1 World Championship 2011
Er is sprake van dat Ratel met z'n hele carnaval naar Zolder of Monza zal komen in april 2011. Zolder is misschien niet kansloos sinds Monza nog steeds met de geluidsdagen limitering zit.
Dat verhaal heb ik afgelopen zaterdag ook vernomen, het zou gaan om het weekend van 9 en 10 april. Er stond echter nog een groot vraagteken achter deze datum. We beginnen dus met klappen en juichen als het ook echt zo is.
Een ander pluspunt is dat er altijd veel volk was tijdens een FIA GT weekend op Circuit Zolder.
NetForce84
03-11-2010, 21:09
Spa zou van de kalender verdwijnen in 2011 voor de GT1 ??
"Ondertussen ontbreekt van de vier WK's (F1-WRC-WTCC) enkel nog de kalender van de FIA GT1, waarvan geen spoor in de communicatie van de FIA. Geweten is wel dat Spa mogelijk van de kalender verdwijnt."
Bron: turbomagazine.be
Idd, omdat Stephan Ratel zijn kampioenschap liever ziet als hoofdprogramma. Hij zou na de afloop van de 24 Uren van Spa de Championship Race willen laten doorgaan, en de 24u zelf zo naar het randprogramma sturen.
Dit betekent voor me persoonlijk het einde van de 24 uren, maar het lijkt me onmogelijk. De veiligheid van de piloten kan namelijk niet worden verzekerd: marshalls zijn vermoeid, bepaalde piloten uit GT1 rijden ook in de 24u ... Kortom, voor mij lijkt het onmogelijk om aan de wensen van Ratel te voldoen.
Ik denk niet dat Ratel meer toeschouwers gaat hebben als hij de race naar een andere datum of tijdstip verplaatst. Dit jaar was er bij de start van de championship race al heel veel volk rond het circuit (3u voor de start van de 24u). Als hij zijn GT1 kampioenschap wat meer uitstraling wil geven voegt hij de 24 uren er best aan toe...
WK GT1 mogelijk in Zolder, zie turbomagazine.be
NetForce84
09-11-2010, 20:28
Als de GT1 al naar Zolder komt, gaat dan ook nog de GT3 Zolder opzoeken of vallen zij weg van de kalender?
Ik stel mij een beetje de vraag of er voor de GT3 2011 wel voldoende deelnemers zullen zijn. Dit jaar was er al een forse terugloop en nu met de komst van de Endurance GT kom je toch in hetzelfde vaarwater te zitten? Met het verschil dat het geen sprintraces zijn natuurlijk.
Is er eigenlijk al ergens een kalender voor de FIA GT3 (en GT4). Sorry voor de OT...
Belle,
Provisionele kalender GT3
EVENT DATE CIRCUIT COUNTRY
GT3 April 17, 2011 Monza Italy
GT3 May 1, 2011 Algarve Portugal
GT3 June 5, 2011 Silverstone United Kingdom
GT3 July 2, 2011 Navarra Spain
GT3 August 28 or September 4, 2011 TBC Germany
GT3 October 2, 2011 Zandvoort Netherlands
NetForce84
09-11-2010, 22:05
Geen GT3 dus op Zolder
Thanks Niels!
De data van april (Monza) en aug/sept (Nurb/Magny-Cours) vallen in ieder geval al samen met die van de GT Endurance Series...
Problemen voor Alpina, er zijn niet genoeg exemplaren gebouwd voor een GT1 homologatie van de B6. Kan dus normaal gezien niet meedoen volgend jaar. Weet iemand hoeveel wagens nodig zijn voor GT1 homologatie?
Problemen voor Alpina, er zijn niet genoeg exemplaren gebouwd voor een GT1 homologatie van de B6. Kan dus normaal gezien niet meedoen volgend jaar. Weet iemand hoeveel wagens nodig zijn voor GT1 homologatie?
25? Ik weet het niet juist. Nu ja, Maserati is er indertijd zelfs mee weggekomen om een prototype in te zetten, en dan even snel een aantal weg exemplaren bouwen voor de homologatie. Als Ratel geen wagens genoeg aan de start krijgt zullen de Alpina's er wel bij zijn...
NetForce84
16-11-2010, 21:22
Geen Zolder op de kalender van de FIA GT3 in 2011, maar wel Zandvoort, hoogst waarschijnlijk met de finale van het EK GT4. Zolder is uiteraard wel in de running voor de FIA GT1.
16 en 17 april: Monza (Italie)
30 april/1 mei: Portimao
4 en 5 juni: Silverstone
4 en 5 juni: Navarra
27 en 28 augustus: Sachsenring of Nürburgring
1 en 2 oktober: Zandvoort
Bron: turbomagazine.be (http://sport.turbomagazine.be/news_NL_5559_FIA_GT3_geen_Zolder_wel_Zandvoort.htm l)
NetForce84
16-11-2010, 21:28
Belle,
Provisionele kalender GT3
EVENT DATE CIRCUIT COUNTRY
GT3 April 17, 2011 Monza Italy
GT3 May 1, 2011 Algarve Portugal
GT3 June 5, 2011 Silverstone United Kingdom
GT3 July 2, 2011 Navarra Spain
GT3 August 28 or September 4, 2011 TBC Germany
GT3 October 2, 2011 Zandvoort Netherlands
Blijkbaar was het al gepost:rolleyes: sorry voor men "dubbele" post
NetForce84
07-12-2010, 13:53
Het volgende las ik op turbomagazine.be
"Het Alpina project voor GT1 lijkt op sterven na dood, de vraag is nu wie de twee vrijgekomen plaatsen van Corvette zal invullen. "
Dit zal het kampioenschap niet ten goede komen:(
tarzancorner
07-12-2010, 15:21
Het volgende las ik op turbomagazine.be
"Het Alpina project voor GT1 lijkt op sterven na dood, de vraag is nu wie de twee vrijgekomen plaatsen van Corvette zal invullen. "
Dit zal het kampioenschap niet ten goede komen:(
Misschien komen er andere wagens bij als het mag Na het WTCC is dit de volgende serie met minder deelnemers.Ik mag hopen dat Zolder hiermee wel rekenig mee heeft gehouden tijdens de onderhandelingen als er begin April ook nog eens een bak regen naar beneden valt waardoor er minder volk komt dan kan je zomaar met verlies draaien.
En hoe zit het nu rond de Lexus LFA? Is Vitaphone nu met het project bezig want enkele maanden geleden waren er daar roddels omtrent.
En hoe zit het nu rond de Lexus LFA? Is Vitaphone nu met het project bezig want enkele maanden geleden waren er daar roddels omtrent.
Dit zei Ratel zelf in San Luis:
Don’t expect any new manufacturers in GT1 next year. Alpina’s project to take its BMW Alpina B6 to GT1 hasn’t materialized, as the tuner has not built the minimum number of road cars for FIA homologation (300 production vehicles in a 12-month period). As a result, the car will not be legal for GT1 competition.
Instead, GT3 cars are poised to fill new and vacated manufacturer slots in 2012, when the Aston Martin DBR9, Corvette C6.R and Maserati MC12 reach the end of their lifespan as grandfathered cars. Examples such as Audi’s R8 LMS or the Mercedes SLS AMG could be upgraded to GT1 spec to compete on the world stage.
Expect to see a 10-round championship again in 2011, but with four rounds outside of Europe. One of the races in 2011 will be in Mongolia at the new Ordos International Circuit. There won’t be an American round next year,perhaps in 2012.
One of the races in 2011 will be in Mongolia at the new Ordos International Circuit.
Zijn er veel autosportliefhebbers dan in Mongolië? :rolleyes:
Goeie vraag, men rekent natuurlijk op de Chinezen, Beijing is slechts 450 mijl ver. Ratel probeert ook nog een demonstratie race op te zetten in Beijing voor volgend jaar, een kampioenschapsrace kan niet omdat het circuit geen FIA homologatie heeft.
Tevens plant Ratel een Noord Amerikaans GT3 kampioenschap voor 2012.
Verrekte mongol! Er komen busladingen fans uit Maaskantje :D
Djeez, ik blijf hem herhalen: Wat blijft er over van het geschreeuw van Ratel van een jaar of 2/3 terug? Lees nu dat men GT3's gaat upgraden naar GT1's!. Al met al hebben we dus nu 1 echte nieuwe GT1 en dat is de Nissan. De Ford is eigenlijk al een gepimpte GT3.
Ondanks spannende races en een goed verlopen kampioenschap ondervindt het GT1 world kampioenschap toch problemen om op hetzelfde elan verder te gaan, laat staan te groeien. Probleem is natuurlijk weer dat een WK duur is.
Nieuwe merken blijven uit, het Alpina project is dood en de Lexus lijkt van de aardbol verdwenen. Vandaag meldt Autosport.com dat het Matech Ford team te koop staat wegens geen centen meer. Ook Triple H doet zo goed als zeker niet meer mee volgend jaar en gaat over naar het ADAC GT3. Phoenix wil verder doen maar heeft geen wagens meer, want verkocht. Wie of wat gaat die gaten vullen en wie gaat in 2012 het halve veld vervangen als de Maserati, Corvette en Aston niet meer gehomologeerd zijn? Hopelijk komt het nog allemaal goed.
tarzancorner
09-12-2010, 18:46
Net als het WTCC weekend heeft Zolder weer een afdankertje gekregen van de FIA.Twee raceseries die met moeite 20 wagens op de baan krijgen het is te hopen voor circuit zolder dat er nog wat daarin gaat veranderen.
Geen Matech in 2011 :(
http://www.autosport.com/news/report.php/id/88633
Waar gaat dat eindigen?
NetForce84
09-12-2010, 20:57
Wat gaat Stefan Ratel nu doen met zijn FIA GT1 wereldkampioenschap in 2011?
Olivier Gouters
09-12-2010, 21:33
De doemdenkers zullen wel stellen dat het GT1 kampioenschap een stille dood zal sterven, momenteel kan ik nergens argumenten vinden om deze tegen te spreken!
Als je ziet dat de ADAC GT Masters een enorme boost kennen, vraag ik me af of dit niet ten nadele is van het FIA GT3 kampioenschap....
Er is gewoon overal een overaanbod. En niet alleen bij de GT's zien we dit, maar ook in de formuleracerij. Met het gevolg dat veel kampioenschappen kampen met kleine grids. Zo zagen we dit jaar de Euroseries F3 verminderen door de komst van GP3 bijvoorbeeld. De organisatoren van kampioenschappen zouden zich beter concentreren op volle grids eerst en dan pas nieuwe kampioenschappen oprichten. Dat is mijn gedacht...
En dat het geld op is bij Matech verbaast me niet. Hoeveel incidenten zijn er dit jaar ook niet geweest? Je kan het als team ook niet blijven ophoesten.
Ik hoop in ieder geval dat er nog een aantal teams bijkomen want ik kon dit kampioenschap helemaal smaken! Ik blijf er alleszins nog in geloven en hoop dat er nieuwe kandidaten zich melden tijdens de wintermaanden.
NetForce84
09-12-2010, 22:33
Ik hoop in ieder geval dat er nog een aantal teams bijkomen want ik kon dit kampioenschap helemaal smaken! Ik blijf er alleszins nog in geloven en hoop dat er nieuwe kandidaten zich melden tijdens de wintermaanden.
Volledig eens:)
Ratel had de zaken moeten laten zoals ze waren. Wat hebben we nu? Wat sprintwedstrijden met wagens die eigenlijk in de bron voor Endurance gebouwd waren. Een 24u van Spa die zo populair was en hoogstaand met de mix GT1, GT2, en eventueel GT3 / vrije klasse. Daar zat groei in.
Nieuwe merken? Je kan ze op 1 hand tellen. Een Ford GT wordt notabene niet meer gebouwd door Ford, die productie is ten einde! :crazy:
Ratel had hoogheidswaanzin en wil concurreren met F1 & Ecclestone. Daar had hij wel wat meer inzicht mogen in hebben. De goede bedoelingen van Rally, WTCC en GT ten spijt, het enige waar Jan met de pet over meepraat is F1. Het WK GT werd notabene gelanceerd in absolute crisistijd. De realiteit negeren is gewoon dom.
Naar mijn mening is, op het toestaan van jaarlijkse dure technische updates na, weinig mis met GT3.
Met het sprint format van GT1 is ook niks mis. GT racen hoeft niet perse endurance te zijn en dit jaar behoort wat betreft racen GT1 tot de positieve uitschieters. Echter naar mijn mening had SRO voor GT2 moeten kiezen, dus een FIA World GT Championship. Eventueel met een performance balancing systeem zodat b.v. Lamborghini en Aston Martin ook competatief zijn t.o.v. Porsche en Ferrari.
Ratel had de zaken moeten laten zoals ze waren. Wat hebben we nu? Wat sprintwedstrijden met wagens die eigenlijk in de bron voor Endurance gebouwd waren. Een 24u van Spa die zo populair was en hoogstaand met de mix GT1, GT2, en eventueel GT3 / vrije klasse. Daar zat groei in.
Dat vind ik nog het ergste. De 24 uren van Spa trok genoeg deelnemers en publiek en nu weren ze zowel GT1 als GT2 de laatste jaren. Why change a winning (team) product?
NetForce84
09-12-2010, 23:10
Een Spa 24H zie ik eigenlijk niet zitten met enkel GT3's en GT4's (en/of GTN).
Zoals iedereen hier zegt, waarom een goed draaiend iets dat veel volk op de been brengt veranderen? De laatste keer dat ik naar de Spa 24H geweest ben was 2008 (moest werken in 2009 tijdens dat weekend) en het was zo tof om alle diverse klassen tesamen zien strijden voor de (klasse)overwinning.
http://sport.turbomagazine.be/news_NL_5700_FIA_GT1_WK_GT1_naar_Zolder.html
Inderdaad, zeer goed nieuws!!! :champagne:
Meer over GT1 hier: http://sport.turbomagazine.be/news_NL_5702_FIA_GT1_op_naar_2011.html
Wat betreft de GT3 en Spa, wel de reacties hier lijken me wat kort door de bocht...
- wie ziet er het verschil tussen een GT2 en GT3?
- door enkel de GT3's te aanvaarden, vermijd je toestanden zoals dit seizoen met geruzie over verhoudingen tussen GT2, GT3 en LMS/VLN-wagens. De strijd is eerlijk en open, zonder politiek.
- Er zijn 8 à 10 merken (20 à 25 wagens!) die kunnen winnen, met een open strijd. Is dat niet de basis van autosport?
- Het wordt nog iets meer financieel haalbaar en mogelijk zal de strijd in GT4 ook leuk zijn, met financieel echt haalbare zitjes voor landgenoten.
grtz
8 à 10 merken? ;)
Ferrari, Porsche, Mercedes, Audi, BMW. En verder? Lotus? Nissan? Corvette? Aston Martin? Ford? Laten we hopen! :)
- door enkel de GT3's te aanvaarden, vermijd je toestanden zoals dit seizoen met geruzie over verhoudingen tussen GT2, GT3 en LMS/VLN-wagens. De strijd is eerlijk en open, zonder politiek.
Daar lijk je me wel een dik punt te hebben, want was het vorig jaar ook al geen 'koekenbak' met de Beemers?
eh? de Ford GT (twee seizoenen vooraan in Spa GT3, met winst in 2009, vergeten ;)?), de Aston Martin, Lamborghini...
Overigens geef mij eens een jaar waarin er nog 6 à 7 merken voor de zege reden? 1923?
Idd gezaag en geklaag over alleen al de banden, zonder al de rest
NetForce84
10-12-2010, 19:08
Meer over GT1 hier: http://sport.turbomagazine.be/news_NL_5702_FIA_GT1_op_naar_2011.html
Wat betreft de GT3 en Spa, wel de reacties hier lijken me wat kort door de bocht...
- ......
Volledig akkoord. Remember Spa 24H editie 2009 toen er een Audi R8 LMS van Phoenix Racing op de 3de plaats algemeen eindigde tussen diverse GT1's en GT2's.
De vorige editie in Spa was toch een geslaagde. Daarvoor heb je de GT1's niet nodig.
De GT3's bieden trouwens voldoende spektakel, ik vind het een zeer mooie klasse. Wat ik vooral ga missen als de GT2's niet meer starten zijn de prachtige M3's, maar dan zijn er nog mensen die betwisten dat dit wel een echte GT is... :)
NetForce84
10-12-2010, 19:39
Wat ik vooral ga missen als de GT2's niet meer starten zijn de prachtige M3's, maar dan zijn er nog mensen die betwisten dat dit wel een echte GT is... :)
Man man, volledig met u eens, die prachtige BMW's M3 was een plezier om naar te kijken.:gas::applaus:
NetForce84
10-12-2010, 19:52
Spa 24H
Voor mij mag de editie 2011 een kopie worden van die van 2010, misschien met wat meer spanning tijdens de wedstrijd dan enkel en alleen maar op het einde.
Variatie aan wagens en piloten was in mijn ogen zeer goed dit jaar.
Volledig akkoord. Remember Spa 24H editie 2009 toen er een Audi R8 LMS van Phoenix Racing op de 3de plaats algemeen eindigde tussen diverse GT1's en GT2's.
dat was dan ook geen GT3 maar een proefke van audi in GTN
NetForce84
10-12-2010, 20:02
dat was dan ook geen GT3 maar een proefke van audi in GTN
:o:o:o
Coach Ep
10-12-2010, 20:25
Alle lovende woorden ten spijt maar deze samenvatting van de kalender:
Out go Spa, Brno, the Nürburgring and Interlagos, and in come Curitba, Ordos, Zolder and the Sachsenring.
zegt m.i. genoeg over de ontwikkeling van het GT1 kampioenschap, de klasse zit op een dood spoor en wordt eind (of al in de loop van?) 2011 vervangen door GT3. En dat is ondanks het succes en de aantrekkingskracht van het GT3-concept bijzonder spijtig...
[QUOTE=joost;264157]Meer over GT1 hier: http://sport.turbomagazine.be/news_NL_5702_FIA_GT1_op_naar_2011.html
Goed nieuws voor Zolder en zelfs met minder wagens (18 -20) blijft GT1 een lust voor het oog en oor. Spijtig lijkt de huidige GT1 generatie na één jaar al op een dood spoor te zitten en moet de redding komen van gepimpte GT3's.
Hierbij toch enkele bedenkigen:
Als er al geen zichtbaar verschil is tussen GT3 en GT2, dan ook niet met een GT3 plus? En een gepimpte GT3 is dat niet een GT2? Komen GT1/GT3 plus en GT2 dan uiterlijk niet zeer dicht bij elkaar
Deze GT3 plus, blijft die dan beperkt tot één kampioenschap het WK, of moet men de kategorie ook toelaten in LMS/ALMS/ILMC en open GT? En misschien ook in de 24 uren Francorchamps ?
Voor welke kategorie moet een constructeur nog kiezen?
Heb nog altijd de indruk dat met GT4, GT3, GT2 en GT1 we een kategorie teveel hebben en de krachten te veel verspreid worden.
eh? de Ford GT (twee seizoenen vooraan in Spa GT3, met winst in 2009, vergeten ;)?), de Aston Martin, Lamborghini...
Nee niet vergeten... ;) 't Is wel waar wat je zegt, alleen zijn twee van bovenstaande merken (AM en Ford GT) niet meer vooraan te vinden in 2011 (ze zijn niet snel genoeg meer en zullen dus ook niet ingezet worden door een topteam). Er zijn idd genoeg merken voor de overwinning, maar het blijft spijtig dat er pas in 2012 zoveel nieuwe merken bijkomen...
Nee niet vergeten... ;) 't Is wel waar wat je zegt, alleen zijn twee van bovenstaande merken (AM en Ford GT) niet meer vooraan te vinden in 2011 (ze zijn niet snel genoeg meer en zullen dus ook niet ingezet worden door een topteam). Er zijn idd genoeg merken voor de overwinning, maar het blijft spijtig dat er pas in 2012 zoveel nieuwe merken bijkomen...
ze zijn niet snel meer... sorry, :crazy:. De GT3 is een kwestie van de BOP (balance of performance) of u vraagt wij draaien. Zelfs de Ascari kan morgen weer snel gemaakt worden... En pas in 2012 zoveel merken, nogmaals, zoek nog eens een jaar in Spa met vijf, zes, zeven of meer merken die voor de zege strijden?
ze zijn niet snel meer... sorry, :crazy:. De GT3 is een kwestie van de BOP (balance of performance) of u vraagt wij draaien. Zelfs de Ascari kan morgen weer snel gemaakt worden... En pas in 2012 zoveel merken, nogmaals, zoek nog eens een jaar in Spa met vijf, zes, zeven of meer merken die voor de zege strijden?
Ze zijn alleszins verouderd. Je gaat die wagens volgend jaar niet meer vooraan zien (en dan heb ik het niet over FIAGT3, enkel over Spa 24), allez dat is mijn mening he. En mij hoor je niet klagen voor Spa, als er effectief Ferrari's, Porsches, BMW's, Audi's, Mercedessen, Lambo's, Ford Mustangs enz. voor de zege gaan strijden... :gas:
Nu we toch over Spa bezig zijn, welke races staan er (naast F3 Intl.) in het voorprogramma?
Even toonden SRO websites de planning voor de 2011 Blancpain Endurance Series (uiteindelijke naam voor de GT3/GT4 endurance serie) om ze snel daarna weer off-line te halen. Weet iemand waarom?
De planning was:
17th April Monza Italy
22nd May Navarra Spain
30th July Total 24 Hours of Spa Belgium
27th August Magny Cours France
9th October Silverstone Great Britain
Las dat Dany Lallemand en Kendy Janclaes de samenwerking stop zetten en dat alzo het voortbestaan van DKR onzeker wordt.
Las dat Dany Lallemand en Kendy Janclaes de samenwerking stop zetten en dat alzo het voortbestaan van DKR onzeker wordt.
Speedactiontv.be
Op dit moment 8 wagens onzeker...
Jakke.be
15-12-2010, 15:36
:crazy: gt1, gt2, gt3, gt4, plus, min, bis, alpha, beta, gamma, met of zonder suiker, .... Ik versta er geen bal meer van...:crazy:
In een interview met Endurance-info laat teambaas P. Dumas weten dat Hexis er alles zal aan doen om verder deel te nemen aan het WK GT1. Hij hoopt zelf op meer steun van Aston Martin (zelfs een fabriekspiloot). Verder zegt hij dat iedere GT3 via een kit gemakkelijk kan omgebouwd worden naar een GT1.
Ook geeft hij zijn visie op de komst naar Zolder van de FIA GT1: "C'est bien d'aller à Zolder, car il y a toujours du public."
Olivier Gouters
22-12-2010, 00:40
even een kanttekening bij de toekenning van het GT1 kampioenschap aan Zolder: SRO sloeg vorig jaar al een mal figuur nadat ze hun kalender 2010 niet tijdig konden presenteren aan de FIA.... Dit jaar werd zonder een definitief akkoord met Zolder ( officieel getekend ) de kalender uitgezonden. Als je weet dat Zolder reeds twee weken na Abu Dhabi is, heb ik toch ten sterkste mijn bedenkingen voor het tijdig hier geraken van de voertuigen!
Wetende dat je ten vroegste maandag / Dinsdag in de VAE kan vertrekken + vlieger is te duur! Als Ratel dit kan klaarspelen, zullen veel mensen hem wat serieuzer gaan nemen......
tarzancorner
22-12-2010, 09:42
De kans is groot dat het niet zoveel wagens meer zijn het zelfde geld voor het WTCC startveld ;)
even een kanttekening bij de toekenning van het GT1 kampioenschap aan Zolder: SRO sloeg vorig jaar al een mal figuur nadat ze hun kalender 2010 niet tijdig konden presenteren aan de FIA.... Dit jaar werd zonder een definitief akkoord met Zolder ( officieel getekend ) de kalender uitgezonden. Als je weet dat Zolder reeds twee weken na Abu Dhabi is, heb ik toch ten sterkste mijn bedenkingen voor het tijdig hier geraken van de voertuigen!
Wetende dat je ten vroegste maandag / Dinsdag in de VAE kan vertrekken + vlieger is te duur! Als Ratel dit kan klaarspelen, zullen veel mensen hem wat serieuzer gaan nemen......
Al ooit van een cargo gehoord? Waarschijnlijk nemen ze dezelfde als vorig jaar, want ook toen vertrokken de wagens met een vliegtuig uit Abu Dhabi en was de race van Silverstone vlak na Abu Dhabi.
NetForce84
08-01-2011, 14:35
Marc VDS zet opnieuw op de FIA GT1 in. Het team uit Gosselies bij Charleroi verlaat het nieuwe wereldkampioenschap van Stéphane Ratel niet, ondanks de vele geruchten in de sensatiemedia, en zet in 2011 de beide Ford GT1 dus weer in. Op vlak van rijders verandert er wel het één en ander binnen het team. Maxime Martin en Bas Leinders blijven het team en het kampioenschap trouw, maar voor de andere wagen praat Marc VDS met onder meer Richard Westbrook, Enrique Bernoldi en Alex Müller. Er wordt dus duidelijk voor twee topwagens geopteerd.:champagne:
NetForce84
08-01-2011, 19:50
:crazy: gt1, gt2, gt3, gt4, plus, min, bis, alpha, beta, gamma, met of zonder suiker, .... Ik versta er geen bal meer van...:crazy:
Je bent niet de enige hoor;) ben er ook nog niet 100% uit wat de verschillen allemaal zijn tussen de diverse klasses.
Het zal wel te maken hebben met motorisatie zekers:D
Marc VDS zet opnieuw op de FIA GT1 in. Het team uit Gosselies bij Charleroi verlaat het nieuwe wereldkampioenschap van Stéphane Ratel niet, ondanks de vele geruchten in de sensatiemedia, en zet in 2011 de beide Ford GT1 dus weer in. Op vlak van rijders verandert er wel het één en ander binnen het team. Maxime Martin en Bas Leinders blijven het team en het kampioenschap trouw, maar voor de andere wagen praat Marc VDS met onder meer Richard Westbrook, Enrique Bernoldi en Alex Müller. Er wordt dus duidelijk voor twee topwagens geopteerd.:champagne:
Sterke bemanning maar jammer dat Markus er geen deel meer van uitmaakt...
Het zal wel te maken hebben met motorisatie zekers:D
En de look en nog zoveel meer... Een GT4 moet er uitzien als de baanversie als het ware. Dus geen spoilers en andere fransjes. De rest is natuurlijk niet in 1-2-3 uitgelegd maar vind je terug in de reglementen. ;)
GT4 geen spoilers? (http://www.autosport.nl/news/21829/dutch_gt4_ekris_mototsport_en_racing_team_holland_ slaan_handen_ineen.html)
;)
Ook in GT4 gaat de ontwikkeling verder...en de kosten ook weer omhoog...:rolleyes: Waarom niet gewoon de homologatie voor 3 jaar bevriezen? :frusty:)
GT4 geen spoilers? (http://www.autosport.nl/news/21829/dutch_gt4_ekris_mototsport_en_racing_team_holland_ slaan_handen_ineen.html)
;)
Ook in GT4 gaat de ontwikkeling verder...en de kosten ook weer omhoog...:rolleyes: Waarom niet gewoon de homologatie voor 3 jaar bevriezen? :frusty:)
Tja, dat was in ieder geval het opzet, maar zoals je zegt, de ontwikkeling zit niet stil. Maar ook niet te verwonderen dat de leek er heel snars meer van begrijpt. ;)
En ja, in het begin waren er bijna geen GT4's met spoiler, anderzijds zijn er ook straatwagens die met zo'n joekel van een spoiler rondrijden...had ik bij m'n vorige post niet bij stilgestaan. Om maar duidelijk te maken dat GT4's het straatwagen-principe zouden moeten behouden.
Hexis Aston Martin Racing (http://www.racingworld.be/nieuws/7497/GT1:-Hexis-Aston-Martin-Racing-maakt-volledige-line-up-bekend.html) maakt vandaag als eerste team haar volledige rijdersbezetting wereldkundig!
Clivio Piccine krijgt Stef Dusseldorp als teamgenoot, terwijl GT3-kampioen Christian Hohenadel het zitje met niemand minder dan Andrea Piccini deelt.
Bron: Racingworld.be (http://www.racingworld.be)
Enig idee wat er met de SRT/DKR combo gaat gebeuren? Er schijnen wat GT1 Vette's richting DSC te gaan.
De kans lijkt mij zeeeeer klein dat we die wagen(s) nog aan de start van het WK gaan zien.
Volgens Speedaction TV zijn er contractueel minimum 20 wagens nodig om het kampioenschap te laten doorgaan.
Volgens Speedaction TV zijn er contractueel minimum 20 wagens nodig om het kampioenschap te laten doorgaan.
Ik dacht 16...
Ik dacht 16...
Zestien wagens, drie continenten en tien meetings.
Hexis Aston Martin Racing (http://www.racingworld.be/nieuws/7497/GT1:-Hexis-Aston-Martin-Racing-maakt-volledige-line-up-bekend.html) maakt vandaag als eerste team haar volledige rijdersbezetting wereldkundig!
Clivio Piccine krijgt Stef Dusseldorp als teamgenoot, terwijl GT3-kampioen Christian Hohenadel het zitje met niemand minder dan Andrea Piccini deelt.
Ik heb laatst ergens gelezen dat hij een Ascari GT3 getest heeft, had hem dus in ADAC GT Masters of zo verwacht i.p.v. GT1.
NetForce84
27-01-2011, 14:15
Ricky Abresch en Dave Basu hebben de Corvette GT1 van het Duitse Phoenix Team overgekocht. Het nieuws was al langer een gerucht en nu werden de hongerige geruchten bevestigd door beide heren! Rick Abresch reed vorig seizoen reeds op een Corvette GT3 en zocht het nu nog een stapje hoger.
Dave Basu van zijn kant was reeds actief in de Dutch Supercar aan boord van een Ferrari F430 GT2. Toen hij de P&M Corvette GT1 van de gebroeders Grouwels aan het werk zag in de DSC was ook hij verkocht en besloot op jacht te gaan naar een dergelijk exemplaar.
Het feit dat deze twee Corvette’s verkocht zijn en het reglementair vastgelegd werd dat er minimaal vier auto’s van elk merk dienen mee te rijden zijn we benieuwd welke stunten er worden uitgehaald om eventueel de SRT / DKR Corvette aan het rijden te krijgen…. Affaire om volgen!Ricky Abresch en Dave Basu hebben de Corvette GT1 van het Duitse Phoenix Team overgekocht. Het nieuws was al langer een gerucht en nu werden de hongerige geruchten bevestigd door beide heren! Rick Abresch reed vorig seizoen reeds op een Corvette GT3 en zocht het nu nog een stapje hoger.
Dave Basu van zijn kant was reeds actief in de Dutch Supercar aan boord van een Ferrari F430 GT2. Toen hij de P&M Corvette GT1 van de gebroeders Grouwels aan het werk zag in de DSC was ook hij verkocht en besloot op jacht te gaan naar een dergelijk exemplaar.
Het feit dat deze twee Corvette’s verkocht zijn en het reglementair vastgelegd werd dat er minimaal vier auto’s van elk merk dienen mee te rijden zijn we benieuwd welke stunten er worden uitgehaald om eventueel de SRT / DKR Corvette aan het rijden te krijgen…. Affaire om volgen!
Bron: autosport.be
NetForce84
27-01-2011, 14:16
Ter aanvulling: http://www.autosport.be/?p=2687
Olivier Gouters
01-02-2011, 00:48
Er blijkt een achterpoortje te zijn in de reglementen voor 2011. Reeds in 2010 bleek het mogelijk om slechts 2 auto's van 1 merk te laten meedoen, de organisatie nam deze beslissing in de hoop om alsnog Saleen toe te kunnen voegen als merk. Benieuwd hoe het dit jaar zal aflopen!
Er blijkt een achterpoortje te zijn in de reglementen voor 2011. Reeds in 2010 bleek het mogelijk om slechts 2 auto's van 1 merk te laten meedoen, de organisatie nam deze beslissing in de hoop om alsnog Saleen toe te kunnen voegen als merk. Benieuwd hoe het dit jaar zal aflopen!
Ratel zegt vandaag in een interview met dsc.com dat hij vrij zeker is van een 20-koppig startveld, maar ook dat hij hard werkt om opnieuw 24 auto's aan de start te krijgen.
Olivier Gouters
02-02-2011, 17:19
Marc Hennerici vervoegt Marc VDS Racing Team! Naast Bas Leinders en Max Martin nog een sterke piloot, benieuwd wat er met Markus zal gebeuren....
http://www.autosport.be/?p=3172
Marc Hennerici vervoegt Marc VDS Racing Team! Naast Bas Leinders en Max Martin nog een sterke piloot, benieuwd wat er met Markus zal gebeuren....
Markus gaat waarschijnlijk het GT3 verhaal leiden voor VDS in de Blancpain Endurance series ;) Is wel nog niet volledig zeker.
Olivier Gouters
03-02-2011, 13:41
Markus gaat waarschijnlijk het GT3 verhaal leiden voor VDS in de Blancpain Endurance series ;) Is wel nog niet volledig zeker.
Aaah oké! Mooie vooruitzichten dan, nu er is wel een verschil tussen GT3 en Blancpain Endurance.... Afwachten dus :)
Aaah oké! Mooie vooruitzichten dan, nu er is wel een verschil tussen GT3 en Blancpain Endurance.... Afwachten dus :)
Marc VDS heeft aangekondigd dat er 2 Ford GT's in FIAGT3 en 2 Ford Mustangs in de Endurance Series aan de start komen.
Olivier Gouters
04-02-2011, 22:18
Marc VDS heeft aangekondigd dat er 2 Ford GT's in FIAGT3 en 2 Ford Mustangs in de Endurance Series aan de start komen.
Ochja, das juist! Ben benieuwd naar de piloten!
NetForce84
05-02-2011, 20:27
Deze winter leek het erop dat het WK een moeilijk jaar tegemoet zou gaan, maar zelfs dat lijkt al bij al mee te vallen. Als we al het nieuws en de informatie van teams van de afgelopen weken bundelen komen we tot de verrassende vaststelling dat het probleem zich eigenlijk tot Corvette beperkt.
Lees meer op:
http://sport.turbomagazine.be/news_NL_6052_FIA_GT1_in_2011_en_verder.html
NetForce84
06-02-2011, 21:46
Zak Brown, co-eigenaar van United Motorsports, gaf in een interview te kennen dat hij de overname van het GT1 Team Matech niet meer ziet zitten. Matech Concepts gaat zich toeleggen op het ontwikkelen van een Ford GT2 voor in 2012 mee te kunnen dingen naar de titel in de 24H van Le Mans.
Meer op: Zak Brown: “liever ILMC dan GT1″! (http://www.autosport.be/?p=3380)
Coach Ep
07-02-2011, 20:53
Zak Brown, co-eigenaar van United Motorsports, gaf in een interview te kennen dat hij de overname van het GT1 Team Matech niet meer ziet zitten. Matech Concepts gaat zich toeleggen op het ontwikkelen van een Ford GT2 voor in 2012 mee te kunnen dingen naar de titel in de 24H van Le Mans.
Meer op: Zak Brown: “liever ILMC dan GT1″! (http://www.autosport.be/?p=3380)
Hmm, ook bij de (normaal gesproken dan) beter geinformeerde autosportsites slaat de ongenuanceerdheid zo nu en dan toe.
Dit is het originele stuk afkomstig van Speedtv.com (van de hand van John Dagys): http://auto-racing.speedtv.com/article/dagys-weekly-world-of-sportscars-21/
met o.a. de volgende 'highlights':
[Zak Brown] "We’re defiantly very interested in it, but if it doesn’t have all of the right elements to it, then we won’t do it. Time’s running out."en
But one intriguing possibility, either instead of a GT1 program or in addition, would be a two-car LMP2 effort in the Intercontinental Le Mans Cup next year.
Goed overschrijven blijft een kunst. Lezen ook...! :mad:
Olivier Gouters
08-02-2011, 19:05
Hmm, ook bij de (normaal gesproken dan) beter geinformeerde autosportsites slaat de ongenuanceerdheid zo nu en dan toe.
Dit is het originele stuk afkomstig van Speedtv.com (van de hand van John Dagys): http://auto-racing.speedtv.com/article/dagys-weekly-world-of-sportscars-21/
met o.a. de volgende 'highlights':
en
Goed overschrijven blijft een kunst. Lezen ook...! :mad:
“If I was making the decision today, that would be the decision I’d make,” said Brown
NetForce84
08-02-2011, 19:46
Nu ook op turbomagazine.be: http://sport.turbomagazine.be/news_NL_6078_FIA_GT1_Makowiecki_naar_Marc_VDS_Raci ng.html
Vier merken zeker tot hiertoe, deelnemers van 24 naar 18, geen nieuwe merken die zich aanmelden, GT1 WK moet op zoek naar een nieuwe richting na slechts één jaar.
http://www.racingworld.be/nieuws/7528/GT1:-Momenteel-slechts-18-deelnemers-ingeschreven-voor-het-WK.html
Als er volgend jaar opgewaardeerde GT3's komen moet er snel een reglement vrij gegeven worden wil men wagens klaar hebben voor start volgend seizoen. En wat gaat men doen met de huidige GT1's, toch nog toelaten door nogmaals de prestaties te devalueren of allen naar musea sturen?
Het was dan ook een ongelofelijk domme zet om een kampioenschap op te richten met wagens die in geen enkele andere serie nog aan bod komen. De opkomst van GT1 in Le Mans bijvoorbeeld vorig jaar was bedroevend, en het niveau ervan des te meer. Dat Matech stopt en zich gaat concentreren op GT2 spreekt dan ook boekdelen.
Hoe leuk GT1WC vorig jaar ook was, Ratel heeft zich vergaloppeerd en moet nu zien een andere uitweg te vinden naar 2012 toe. En dit terwijl 'concurrent' Le Mans/ILMC/LMS/ALMS kan uitpakken met niet minder dan acht merken in de GT klasse. GT3 lijkt dan inderdaad de enige optie. Al blijf ik ervan overtuigd dat de versnippering die nu heerst in de GT wereld (net zoals de verschillende reglementen bij de Toerwagens; WTCC, BTCC, STCC, DTM, Superstars,...) geen goede zaak is om het grote publiek te bereiken en dus een kampioenschap in leven te houden.
Hoe dan ook, de visie van Ratel/SRO op zijn/haar nieuwe "GT1 visie" is volstekt mislukt! We hebben mooie autosport gezien in 2010 en dat zal in 2011 ook wel het geval zijn. Echter de kreten van nieuwe merken en nieuwe modellen is te herleiden tot dagdromerij van Ratel/SRO.........er is niets van waar geworden.
Als gepimpte GT3's de basis gaan vormen voor 2012, welk langdurig succes mag Ratel/SRO dan claimen?
Hoewel ik ook heb genoten van het GT1 kampioenschap in 2010, heb ik toch wel de GT2's gemist in het kampioenschap. Ik vond de Fia GT net een leuke mengeling van de 2 klasses. Volgens mij heeft hij daar zichzelf de das een beetje omgedaan. Want ja, die teams zijn nu bijna allemaal richting LMS, Open GT en zo gaan lopen...
Laten we hopen dat het 5de merk zich aanmeldt...
[QUOTE=Pegasus;265970]Het was dan ook een ongelofelijk domme zet om een kampioenschap op te richten met wagens die in geen enkele andere serie nog aan bod komen.
Inderdaad het verbieden van GT1's in Le Mans/LMS betekende de doodsteek. Welk merk wil zulke dure wagens maken als men er maximum vier van kwijt kan. Le Mans is de race waar je moet zijn, als je dan nog verscheidene wagens kunt verkopen op verschillende continenten en in verschillende series dan is de keuze voor een constructeur snel gemaakt. Zie het succes van de F458.
Jammer, ik heb afgelopen seizoen toch wel genoten van de races maar zonder nieuw bloed is het de status FIA GT WK niet waardig.
Blijft jammer dat SRO niet voor GT2 gekozen heeft.
Olivier Gouters
15-02-2011, 16:50
Sterke Nissan delegatie voor het WK FIA GT1 2011!
http://www.autosport.be/?p=4229
De 4de rijder staat nu ook vast op de Young Driver AMR. Alex Müller zal het drie-tal Turner, Mücke en Enge bijstaan op de Aston.
Bron: Planet Le Mans
http://www.planetlemans.com/2011/02/21/gt1-world-young-driver-amr-with-strong-driver-line-up/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+planetlemans+%28Planetlemans+ Newsfeed%29&utm_content=FaceBook
Het GT1 verhaal van Vitaphone komt hierdoor in het gedrang. De te grote budgetten voor het inzetten van 4 Maserati’s zijn waarschijnlijk de druppel.
http://www.autosport.be/?p=4466#more-4466
Gaat SRO dan via een slinkse wijze zelf de Maserati's inzetten?
Stel dat die Maserati's naar het DSC gaan (wat overigens een mega-move zou zijn), zijn er dan nog wel voldoende overige GT1's te vinden voor het speeltje van Ratel?
Zoals hier vroeger gepost zijn er minimaal 16 wagens nodig om het kampioenschap doorgang te laten vinden, dus zelfs zonder Maserati komen we juist aan het minimum aantal. De vraag is echter wat volgend jaar? Aston niet meer gehomologeerd is al min 4. Nieuw reglement is dringend nodig, gebaseerd op bestaande racewagens, want is nu te laat om 20 totaal nieuwe wagens te ontwikkelen. Dus GT3 met grotere uitbouw enz. lijkt meest haalbare en zo heeft men tevensgrote merken. Waarschijnlijk daarom dat Nissan een GT3 gaat ontwikkelen van de GT-R, is dan snel omgevormd tot super GT3.
En de ervaring leert dat je vaak niet met evenveel wagens eindigt als dat je start. Ben geen doemdenker, maar zo rooskleurig vind ik het er toch niet uitzien eerlijk gezegd.
Zoals hier vroeger gepost zijn er minimaal 16 wagens nodig om het kampioenschap doorgang te laten vinden, dus zelfs zonder Maserati komen we juist aan het minimum aantal.
Ratel heeft echter wel een contract met de promotor van de races om 20 wagen te leveren.
Volgens autosport.be gaat Aston Martin een 5de en 6de exemplaar van z'n DBR9 inzetten om zo aan het gewenste aantal van 20 wagens te komen. :cool:
EDIT: in theorie betekent dit 20 auto's, maar als er inderdaad 4 Corvettes aan de start komen dan stijgt dat aantal naar 22. Er zijn zelfs geruchten dat er 6 Lamborghini's gaan starten indien Reiter niet vertrekt (Swiss Racing Team + All-Ink.)... 't Zou een straffe stoot zijn mocht Ratel weer 24 auto's op de startgrid krijgen... :D
Ratel heeft echter wel een contract met de promotor van de races om 20 wagen te leveren.
Ratel is de promotor van het kampioenschap...
NetForce84
28-02-2011, 19:58
FIA GT1: zitjes raken gevuld
Lees op http://sport.turbomagazine.be/news_NL_6255_FIA_GT1_zitjes_raken_gevuld.html
Ratel is de promotor van het kampioenschap...
maar niet van het raceweekend.
maar niet van het raceweekend.
dat zijn de lokale promotoren. Ratel heeft echter niet met hen maar met de FIA een akkoord.
NetForce84
03-03-2011, 15:09
Het herkenbare zwart, geel en rood van de Belgische vlag zal dit jaar prominent te zien zijn op de grid van het GT1 Wereldkampioenschap. Vandaag bevestigde Belgian Racing namelijk dat het team twee Ford GT’s in zet in het belangrijkste sportscar kampioenschap.
Bron: http://www.autosport.be/?p=5439
En nu dit:
Dan is er nog het geval Corvette. Phoenix Racing is gestopt met het GT1-programma van Corvette en heeft zijn beide wagens (chassis nr. 001 & 005) verkocht aan rijke Nederlanders om mee deel te nemen aan de Dutch Supercar Challenge. Het Belgische SRT wil nog wel meedoen, maar heeft volgens onze informatie maar één C6.R in zijn bezit (het chassis nummer 006), de tweede MadCroc wagen (chassis 002) behoort DKR toe, maar het team is ontbonden. Feit is wel dat de twee ex-Phoenix Corvette's door SRT worden geprepareerd en dus in Patrick Selleslagh's garage staan of beter stonden. Patrick bevestigde namelijk aan onze collega's van Autosport.be dat zowel de SRT wagen als de ex-Phoenix # 001 onderweg zijn naar Abu Dhabi!
http://www.racingworld.be/nieuws/7553/GT1-in-2011,-een-overzicht-net-voor-de-start-van-het-seizoen.html
Wat is er nu aan de hand met chassis 001? Welke wagen zien we dan in het DSC?
Belgian Racing, maakte vandaag bekend dat Martin Matzke het team zal vervoegen
http://www.racingworld.be/nieuws/7574/GT1:-Martin-Matzke-aangekondigd-op-Belgian-Racing-Ford-GT.html
Na een Fransman nu een Tsech, Belgian Racing?
"Dit seizoen hebben we de mogelijkheid om talent te ontwikkelen in plaats van gekende namen te betalen. Martin is in dat opzicht de eerste pion voor een meerjarenplan", licht team manager Laurence Hanssen toe.
Blijkbaar geen Belgisch talent te vinden, eigenaardig dat alle talent nu plots in het Oostblok zit, tezamen met het (maffia) geld.
Vanina Ickx is de derde rijder bij Belgian Racing, voorlopig wel enkel voor de manche te Zolder.
Bron: Racingworld.be (http://www.racingworld.be/nieuws/7577/GT1:-Vanina-Ickx-vervoegt-GT1-team-Belgian-Racing!.html)
Afgelopen weekend vertrouwde Kumpen de Racingworld.be redactie nog toe dicht te staan bij een deelname aan minstens één manche uit het WK. "Stéphane Ratel wil absoluut dat ik aan de start verschijn van de manches op Circuit Zolder. Komende woensdag zit ik opnieuw samen met hem om de verdere details uit te werken. "
http://www.racingworld.be/nieuws/7580/GT1-Anthony-Kumpen-vormt-opnieuw-team-met-Mike-Hezemans.html
Lijkt me positief nieuws met betrekking tot de toeschouwersaantallen voor Circuit Zolder. Opmerking is dat wel dat SRO alles uit de kast moet trekken om voldoende wagens op de grid te krijgen, dat kan nooit gezond zijn op de lange termijn.
Vraag van een andere orde? Tot wanneer mogen GT1 teams testen op hun circuit waar ze later dat jaar een wedstrijd rijden? Zag vandaag een vrachtwagen van Matech (nog niet overgespoten in de kleuren van Belgian Racing/Marc VDS?) en SRT in de paddock staan. Rij ik eens langs CZ op een donderdag, is het tussen 12.00 en 13.00 uur:frusty:
Zag vandaag een vrachtwagen van Matech (nog niet overgespoten in de kleuren van Belgian Racing/Marc VDS?) en SRT in de paddock staan.
Ben rond 16u30 na het werk even door de paddock gewandeld, SRT was er met de ex-Phoenix C6-R die in het DSC gaat uitkomen met Rick Abresch & Dave Basu aan het stuur; ook Mike Hezemans was een opvallende aanwezige in de box.
Toch 20 wagens voor de eerste twee wedstrijden, volgens diverse sites. Zeer benieuwd waar de Corvettes vandaan komen, anders gezegd welke chassisnummers zijn het?
Toch 20 wagens voor de eerste twee wedstrijden, volgens diverse sites. Zeer benieuwd waar de Corvettes vandaan komen, anders gezegd welke chassisnummers zijn het?
Er gaan er geen vier zijn, tenzij Corvette één vrijgeeft (#8).
NetForce84
19-03-2011, 14:22
De lijst:
3 Hexis AMR Aston Martin DB9
4 Hexis AMR Aston Martin DB9
5 Swiss Racing Team Lamborghini Murcielago 670 R-SV
6 Swiss Racing Team Lamborghini Murcielago 670 R-SV
7 Young Driver AMR Aston Martin DB9
8 Young Driver AMR Aston Martin DB9
9 Belgian Racing BEL Ford GT Matech
10 Belgian Racing BEL Ford GT Matech
11 Exim Bank Team China Corvette Z06
12 Exim Bank Team China Corvette Z06
20 Sumo Power GT Nissan GT-R
21 Sumo Power GT Nissan GT-R
22 JR Motorsports Nissan GT-R
23 JR Motorsports Nissan GT-R
37 All-Inkl.com Münnich Motorsport Lamborghini Murcielago 670 R-SV
38 All-Inkl.com Münnich Motorsport Lamborghini Murcielago 670 R-SV
40 Marc VDS Racing Team BEL Ford GT Matech
41 Marc VDS Racing Team BEL Ford GT Matech
47 DKR Engineering Corvette Z06
48 DKR Engineering Corvette Z06
Bron: http://sport.turbomagazine.be/news_NL_6414_FIA_GT1_de_deelnemerslijst.html
Voor een overzicht van de Corvettes in omloop check (dateert nog van begin maart...):
http://www.racingworld.be/nieuws/7553/GT1-in-2011,-een-overzicht-net-voor-de-start-van-het-seizoen.html
18 wagens aan de start, we missen 2 Corvettes..........zoals dus de verwachting was volgens velen.
http://media.gt1world.com/results.php?event=1&season=2011&session=Entry%20List
Laatste bericht uit de paddock: Vanina Ickx heeft startverbod gekregen wegens te kleine gestalte , waardoor ze in een erg gevaarlijke positie achter stuur zat, bijna tegen de rolkooi.
Tegen Zolder zou de Ford GT wel aangepast zijn...
Blijkbaar valt het niet op tv te kijken in ons land dit jaar?
NetForce84
25-03-2011, 21:29
Blijkbaar valt het niet op tv te kijken in ons land dit jaar?
jammer:(
Gelukkig is er nog live streaming op de site! Maar het is wel jammer dat we het niet meer op TV kunnen bekijken.
Laatste bericht uit de paddock: Vanina Ickx heeft startverbod gekregen wegens te kleine gestalte , waardoor ze in een erg gevaarlijke positie achter stuur zat, bijna tegen de rolkooi.
Tegen Zolder zou de Ford GT wel aangepast zijn...
En daar komen ze bij de eerste wedstrijd achter?:eek: Dat mogen we toch wel een flater noemen van jewelste. Zoiets vogel je toch uit in de werkplaats?
Dat vind ik ook zo raar. Stoeltjes passen horen toch bij de voorbereidingen, dus doe je toch vooraf?
Gelukkig is er nog live streaming op de site! Maar het is wel jammer dat we het niet meer op TV kunnen bekijken.
die live streaming kan ik wel niet opnemen
Live te bekijken op Sport 1. (gratis via satelliet)
Ugh, countdown to race: 1 Hr, maar de uitslag van de championship race staat wel al online, pfff.
Ugh, countdown to race: 1 Hr, maar de uitslag van de championship race staat wel al online, pfff.
Je hebt wat gemist, man! :frusty: :D
19u45 was lokale tijd, bij ons 16u45... ;) De race is binnenkort te zien op de officiële site!
Xsara_VTS
29-03-2011, 11:02
op youtube kan je de races ook zien.
Kijk maar eens op dit kanaal.
http://www.youtube.com/user/supergtracing#g/u
NetForce84
02-04-2011, 19:42
http://images.speedworld.be/documents/timing/59_439491383.pdf
Timing FIA GT1 - BTCS - Belcar Zolder weekend 09-10/04/2011
Op korte termijn 4 wagens minder?
Jean-Michel Delporte: Team Manager
“Laat ik heel duidelijk zijn wat onze positie is na deze race. Als de FIA niet akkoord gaat met een gewichtsreductie voor de Ford GT vóór de volgende ronde in Portimao, dan zullen het Marc VDS Team én het Belgian Racing Team niet starten in Portugal. Zoals vandaag duidelijk te zien was is het onmogelijk om met onze wagen in te halen vanwege het feit dat wij het kleinste motorblok hebben terwijl we wel verplicht zijn om het maximale gewicht te voeren. Hoe kan zoiets nou beschouwd worden als ‘balans in prestaties’?
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=32004
Daarnaast blijken de blauwhemden ook niet altijd even constant te oordelen. Gaat lekker........
Voor race-piloten van dat niveau vind ik het trouwens beschamend dat er bij de starts (en race) zoveel incidenten gebeuren. Ik telde op het einde nog 11 auto's!
Coach Ep
11-04-2011, 21:14
Op korte termijn 4 wagens minder?
Quote:
Jean-Michel Delporte: Team Manager
“Laat ik heel duidelijk zijn wat onze positie is na deze race. Als de FIA niet akkoord gaat met een gewichtsreductie voor de Ford GT vóór de volgende ronde in Portimao, dan zullen het Marc VDS Team én het Belgian Racing Team niet starten in Portugal. Zoals vandaag duidelijk te zien was is het onmogelijk om met onze wagen in te halen vanwege het feit dat wij het kleinste motorblok hebben terwijl we wel verplicht zijn om het maximale gewicht te voeren. Hoe kan zoiets nou beschouwd worden als ‘balans in prestaties’?
http://www.racexpress.nl/index.php?n...ikel&nid=32004
Niet al te serieus nemen, het team heeft al wel eerder geklaagd en openlijk gedreigd een klasse te verlaten. Men heeft in ieder geval al een alternatief gevonden in de Kronos LMP1 mocht het FIA verhaal toch spaak lopen. Zien we dan uiteindelijk misschien toch ook nog de Ford GT in LM GTE specs? Zou een mooi eerbetoon aan Martin Bartek zijn.
Voor race-piloten van dat niveau vind ik het trouwens beschamend dat er bij de starts (en race) zoveel incidenten gebeuren. Ik telde op het einde nog 11 auto's!
Op zaterdag was het nog een graadje erger: slechts 9 wagens aan de finish! Botsautopraktijken dankzij de kunstmatig klein gehouden snelheidsverschillen en raceformat van 2 x 1 uur. Het is niet meer dan een ordinair tourwagencircus geworden overgoten met een sausje (uit een pakje nog wel!) van zogenaamde exclusieve automobielen. Trouwens welke GT-serie kan zich waardig ´kampioenschap´ noemen zonder deelname van Porsche en Ferrari, dé iconen van de Grand Touring´s?
Vanina Ickx doet nu het ganse GT1 kampioenschap voor Belgian Racing.
RPMonline
13-05-2011, 19:23
"Ford bleef overheersen gedurende de Pre-qualifying rondes op de Sachsenring vandaag. De Marc VDS Ford GT Nr. 41 van Maxime Martin en Fred Makowiecki zette een snelste ronde neer van 1:19.468. Gevolgd door de Exim Bank Team China Corvette met Mike Hezemans en Nicky Catsburg achter het stuur met een beste rondetijd van 1:19.50. Op een derde positie vinden we nogmaals een Marc VDS Ford GT, namelijk die van Bas Leinders en Marc Hennerici en hun zette een rondetijd van 1:19.680. Het gevecht gaat morgen verder in de kwalificatie rondes."
Bron: http://www.rpmvision.nl/news/147/fia-gt1-pre-qualifying-op-de-sachsenring
Drie Ford's op elkaar in bocht 1, hoe doen ze het toch. En dan te zeggen dat er al te weinig wisselstukken zijn. Gelukkig dat Martin de kwalificatierace won, dat maakt veel goed.
In de Autosport van deze week (toevallig nog eens ergens gelezen) spreekt Ratel over het GT1 Kampioenschap 2012. Het gaat een mengelmoes worden van huidig GT1, GTE/GT2 en GT3. Via een balance of performance gaan ze de boel gelijk trekken. Maximaal 2 wagens per merk, ergens tussen de 10 en 12 merken zoekt ie. Zijn die er wel?
Tevens wil hij dat alle inschrijvingen bekend zijn in Juli en ook geheel voldaan qua centjes. Lukt dat niet? Dan zal het GT1 kampioenschap niet worden georganiseerd worden in 2012. Tja, je kunt de lat ook zo hoog leggen dat het zeer zeker niet gaat lukken. Achteraf kan ie dan makkelijk roepen: "kijk, wij willen wel maar er zijn kandidaten. Aan ons heeft het niet gelegen"
Na twee jaar is niets meer over van zijn gekrakeel destijds over nieuwe merken en wagens! Uit ellende gaan we maar de boel bij elkaar schrapen om toch nog 24 wagens te vinden.
NetForce84
15-05-2011, 14:32
... en zijn Blancpain Endurance Séries dan??
Ratel had beter alles gelaten wat het was. De hoogdagen van de Belcar, FFSA GT, de GT1 endurance, 24u, liggen al ver achter ons. Hij heeft het mooi kapot gemaakt:)
Het WK GT(1) concept is best mooi met schitterende wagens en toppiloten. En het zou ook gewerkt hebben als hij niet gegaan was voor GT1 wagens, maar had blijven samenwerken met de ACO en zich gericht had op GT2 (nu GTE).
Zoals gezien in Francorchamps vorige week zijn de constructeurs daarin wél geïnteresseerd en kunnen de wagens terecht in verschillende kampioenschappen (ILMC, LMS, GT Open,..). Vorig jaar zei Ratel nog dat de afschaffing van de GT1 categorie in Le Mans het beste was dat zijn kampioenschap kon overkomen, en nu lijkt net het omgekeerde staan te gebeuren. In 2012 een mengelmoes maken van GT1, GTE en GT3 gaat dan een heel moeilijke opdracht worden voor de BOP, zoniet onmogelijk.
Ratel is nen duts, sorry... maar dat het "WK GT1" geen lang leven ging leiden de moment dat het naar het sprintformat ging wist iedere endurance fan...
Dat het, alles behalve kostenbesparend, ging worden kon de endurance fan die er eens goed over nadacht ook al inzien...
En toen ACO ook nog eens de GT1 cancelde, was dat de laatste nagel in de doodskist van de GT1 klasse.
2de seizoen inzien van oei, da komt ier nie goed, en dan maar gauw den Blancpain in mekaar gooien, want ja FIA GT format werkte wel... maarja, GT1s zijn er niemeer, en GT2 teams zijn allemaal richting ACO verkast want die kregen meneer Ratel zijn aandacht natuurlijk niet in 2010... hmm, mja, dan maar FIA GT3 en GT4 championship laten verwateren/opofferen om dan toch maar van die Blancpain iets te kunnen maken...
en nu al spreken om in seizoen 3, GT2s en 3s samen te gooien met GT1 ??
Echt, hoe die kerel kan blijven rechtstaan is mij een raadsel, veel tenen kan die niet meer hebben, gelijk dat die zich constant in zijn eigen voeten schiet...
NetForce84
05-06-2011, 20:16
De kampioenschaprace van het WK FIA GT1 in Silverstone verdient eigenlijk amper vermeld te worden Net voor halverwege de race voerde de Duitse Aston Martin-rijder Stefan Mücke, al dan niet opzettelijk, een ontoelaatbaar manoeuvre op de Brit Richard Westbrook uit, met een zware crash tot gevolg. Dit incident is het zoveelste in een WK dat op deze manier amper die naam nog waardig is. Sportiviteit is nog steeds een kernelement van sport...
De beelden van het incident spreken voor zich en dus kan u ze hier (http://www.youtube.com/watch?v=3zv_j84t0Bw) zelf bekijken en beoordelen. Het spreekt voor zich dat de betrokkenen van dit incident niet onbestraft kunnen blijven, want anders staat de deur helemaal open voor een oorlog op asfalt.
Volgens mij hebben die gasten geen idee hoeveel miljoenen zo een racewagen kost...:crazy:
De kampioenschaprace van het WK FIA GT1 in Silverstone verdient eigenlijk amper vermeld te worden Net voor halverwege de race voerde de Duitse Aston Martin-rijder Stefan Mücke, al dan niet opzettelijk, een ontoelaatbaar manoeuvre op de Brit Richard Westbrook uit, met een zware crash tot gevolg. Dit incident is het zoveelste in een WK dat op deze manier amper die naam nog waardig is. Sportiviteit is nog steeds een kernelement van sport...
De beelden van het incident spreken voor zich en dus kan u ze hier (http://www.youtube.com/watch?v=3zv_j84t0Bw) zelf bekijken en beoordelen. Het spreekt voor zich dat de betrokkenen van dit incident niet onbestraft kunnen blijven, want anders staat de deur helemaal open voor een oorlog op asfalt.
Volgens mij hebben die gasten geen idee hoeveel miljoenen zo een racewagen kost...:crazy:
Kun je svp aan bronvermelding doen?
En alles wat geciteerd wordt even in een quote zetten aub... ;)
Over het Mücke-incident... Tja, enerzijds enorm dom van hem om de cowboy uit te hangen; met de bekende gevolgen.
Langs de andere kant worden z'n beide races verknoeid door een Nissan en kan ik zijn frustratie (en niet de kanalisering van zijn frustratie) begrijpen. Ik kan me ook niet voorstellen dat hij zich niet slecht voelt en het zou dus toch een beetje jammer zijn om hem te ontslaan.
Sorry, maar dit is erover, gefrustreerd of niet, dit kan niet. Zoiets moet gestraft worden.
Als je voetbalt en je wordt getackeld, dan stamp je je tegenstrever even later toch ook niet van het veld.
Als je voetbalt en je wordt getackeld, dan stamp je je tegenstrever even later toch ook niet van het veld.
Volgens mij kijk jij geen voetbal! ;)
Een gepaste straf lijkt mij een boete en het betalen van de schade aan beide wagens, een gridpenalty in de volgende race waar Mücke de start neemt en uitsluiting voor de rest van het kampioenschap als er nog één keer iets foutloopt.
Volgens mij kijk jij geen voetbal! ;)
.................................................. .............................
Toch wel en zelfs gespeeld tot over 3 jaar terug, maar ik had mijn zin anders moeten formuleren, het woordje ongestraft ontbrak.
Wel Mücke zal z'n straf krijgen, en geen rode kaart of schorsing, maar er wordt al gefluisterd dat de Duitser een andere werkgever mag zoeken...
Maar zelfs in dat geval komt hij nog aan de start in Le Mans, kan me niet voorstellen dat je tijdens de technische controles nog van rijder mag veranderen.
Niet normaal meer dit. Ze moeten de auto niet zelf bekostigen zeker?
Ook vrij respectloos naar alle mecaniciens en ander lui die veel tijd en energie in je auto steken en je er als piloot op zo'n manier mee omgaat. Als ik z'n teambaas was, mocht ie verkassen...
Zal ik dit even voor je quoten Netforce. Let op met berichten over te nemen zonder quote of bronvermelding of je zal nog een mailtje krijgen met daarin een boete te betalen. ;) We willen je alleen maar waarschuwen hoor. :)
Licentie van Mucke wordt mogelijk ingetrokken, dat is toch het advies van de stewards.
Bron: Racingworld.be
http://www.racingworld.be/news/7852/gt1-mucke-s-racelicentie-ingetrokken-young-driver-amr-krijgt-gridpenalty.html
Als je de beelden goed bekijkt, zie de link op rw.be, bij minuut 1.32 zie je Mucke in de achtergrond de beuk uitdelen op een recht stuk! Boetes en tijdstraffen helpen niet meer. Gewoon zijn bron inkomsten weghalen door zijn licentie permanent in te trekken.
Ook dat zal wel waarschijnlijk weinig effect hebben want Pa Mucke heeft een aardig succesvolle business in o.a. junior single seaters. Weg met dit gespuis op circuits.
Lachwekkend om Mucke's relaas van de feiten te lezen... lijkt me dat hij zich eerder aan het focussen was op de zichtbaarheid van zijn gebalde vuist i.p.v. de rijlijn.
“We had a really good start but there was no real chance to pass the Lamborghini’s in front. Anyhow, we approached the complex at Becketts and I felt a hit from behind and it was the Nissan that hit me. I haven’t seen on TV what actually happened behind me but you can’t overtake there. I got spun around but was able to continue. We came up to Hanger Straight and I saw the Nissan quite slow on the left hand side and focused on my line for the next corner. He was very slow and I passed him a little bit too close. It was definitely my mistake but I was just focused on taking my line. I touched him very slightly but he was going very slowly and I thought he may pull to the left. I touched him with my rear left and he had a problem after the contact and that’s how the accident happened.”
Bron: gt1World.com
dat van zijn focused zijn op de ideale lijn voor de volgende bocht is zever, maar uit de beelden lijkt het mij niet alsof hij de bedoeling had om te crashen. gewoon eens van dichtbij van zijn oren gaan maken, en de afstand (en snelheidsverschil) verkeerd ingeschat, lijkt me. niet dat ik het ga goedpraten, en ze mogen inderdaad zijn licentie afpakken na zo'n domme actie
Die gasten van nissan en aston zouden beter es kijken naar de GT3 piloten en leren wat racen is...
Mucke zijn stunt is op het eerste zicht er ferm over.... maar als je de onboard beelden bekijkt zie duidelijk dat hij niet "on purposse" indraait op Westbrook, maar gewoon de situatie verkeerd inschat terwijl hij Westbrook heel dicht wil passeren om zo eens ferm met zijn vuist te schudden naar westbrook...
Is het goed te praten? mja... de uitkomst in ieder geval niet, maar laat ons hier niet overreageren en doen alsof Mucke persoonlijk Westbrook van den trap heeft gesmeten.... Het is niet alsof Mucke de eerste piloot is die eens dicht bij een ander rijd om zo te laten zien dat hij niet gedient is door hetgene er gebeurde...
En laat ons niet doen alsof Westbrook een heilige is, WEERAL knikkert hij er iemand uit door op een onmogelijke plaats een gat in te duiken dat er eigenlijk niet is en zo gewoon Mucke eraf te rijden... hoeveel heeft hij er zo nu al niet afgereden in de GT1 ??
Richard is nen toffe knul, maar hij moet leren dat hij in de GT1 niet met nen Porsche aan't rondbollen is imho...
En ook niet vergeten dat de wagen van Mucke in de qauly race er ook weer zwaar afgereden werd door een Nissan piloot die blijkbaar het concept van banden en remmen die koud staan niet begrijpt... Op den duur zou ne mens al nekeer zot worden zeker??
Mij is het in ieder geval een raadsel waarom VDS bvb nog steeds meedoet, op twee seizoen tijd zijn die der al zodanig veel afgereden door idioten die eerder thuishoren in een amateur touringcar kampioenschap, dat ik allang mijn valiezen gepakt had richting GT3 ofzo...
GT1 is gewoon de joke van den motorsport aan het worden.
NetForce84
09-06-2011, 12:42
Zal ik dit even voor je quoten Netforce. Let op met berichten over te nemen zonder quote of bronvermelding of je zal nog een mailtje krijgen met daarin een boete te betalen. ;) We willen je alleen maar waarschuwen hoor. :)
Het was echt uit mijn gedachten gegaan van te quoten en de bron te vermelden. Was een beetje te snel en te hevig:fight:
Volgende keer ga ik beter mijn best doen:D
RPMonline
16-06-2011, 12:08
http://www.rpmvision.nl/pictures/features/188/large/98e7a66d51cd5614a8ef0ea4fc7daa18.jpg (http://www.rpmvision.nl/features/188/fia-gt1-fords)
Het FIA GT1 kampioenschap bestaat uit een kwaliteit mix van automerken, bestuurders en technische teams. Naast onze coverage van de wedstrijden welke geregeld op onze News pagina voorbij komt, nemen we ook vaker een kijkje naar één van die deelnemende auto types. Zo hadden we laatste de Nissan GT-Rs, maar nu is het tijd voor de Ford GT's.
Lees het hele artikel op http://www.rpmvision.nl/features/188/fia-gt1-fords.
De sportcommissie besliste terecht dat deze actie niet door de beugel kon en dat Mucke een gepaste straf verdiende, maar liet de beslissing over de strafmaat over aan de Duitse Automobielbond. Iedereen verwachtte op zijn minst een schorsing voor verscheidene races, zo niet voor meerdere jaren. De verbazing is dus groot bij het zien van de naam van Stefan Mucke op de inschrijvingslijst voor de race in Navarra
http://www.racingworld.be/news/7934/navarra-fia-gt1-mucke-erbij-fia-gt3-palttala-niet-aan-de-start.html
Niet te geloven........
De race in Brazilië is afgelast en volgens Turbo magazine zou onder meer Nissan het niet meer zien zitten om de verre verplaatsingen te doen (China, San Luis,..). Ziet er niet te best uit...
Baguette deed het trouwens niet slecht met een zevende plaats in Q3 vandaag.
Ondanks een slechte start reed Baguette een meer dan verdienstelijke race en Maxime Martin was weer eens goed op dreef. Resultaat een vierde plaats en beste resultaat tot nu toe in een hoofdrace.
De race in Brazilië is afgelast en volgens Turbo magazine zou onder meer Nissan het niet meer zien zitten om de verre verplaatsingen te doen (China, San Luis,..). Ziet er niet te best uit...
Brazilie inderdaad afgevoerd, zou opgevangen worden door een tweede race in China (zelfde weekend als ILMC in China, ander circuit wel).
Brazilie inderdaad afgevoerd, zou opgevangen worden door een tweede race in China (zelfde weekend als ILMC in China, ander circuit wel).
tja en die tweede race in China daar is het circuit nog niet door de homologatie van de FIA. Voor water en electriciteit op het circuit moeten ze ook nog een oplossing vinden.
Terug 18 wagens voor laatste 3 races, All-Inkl heeft de 2 Lambo's van Swiss Racing Team overgenomen en zet ze via een sateliet team in.
Zolder lijkt zeker voor 2012:
maar het feit dat de kleinere circuits zowel door teams, piloten en publiek erg geliefd zijn, mag menig autosportfanaat zich al gaan verheugen op een volgende passage op Zolder. Ook het globale karakter van het kampioenschap blijft behouden, gezien de FIA WK status; zo zal men terug alle continenten aandoen.http://www.racingworld.be/news/8051/gt1-minimum-7-merken-voor-derde-jaargang.html
Luhr en Krumm (JRM Nissan GT-R) zijn de kampioenen GT1 van 2012 na een tweede plaats in de kwalificatierace in San Luis. De race werd gewonnen door de "SRT" Corvette van Buurman en Francesco Pastorelli.
In Zolder hadden we een aardige startcrash. Dan eindigen we het seizoen ook maar met een crash ;)
http://www.youtube.com/watch?v=UVIz0mqLXfo&feature=youtube_gdata_player
NetForce84
07-11-2011, 05:17
Andere rijders/wagens waren wat in de war of de safety car op de baan ging komen of gewoon nog verder racen onder groen.
Vind da wel weer grappig want die Gulf Aston is daardoor van gans achteraan naar de 1ste plek gereden en dit ondanks zijn tik die hij kreeg.:applaus:
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.