PDA

View Full Version : Wedstrijd Reglement De Paddock Photo Award 2010


Ottooke
04-11-2010, 14:56
Wedstrijd Reglement De Paddock Photo Award 2010

Deelname wedstrijd
Deelname aan De Paddock Photo Award is open voor iedereen die geregistreerd is als forumgebruiker op www.depaddock.eu mits de foto's door de deelnemer zelf genomen zijn en dateren uit het jaar 2010. Voor kandidaat-deelnemers die nog niet geregistreerd zijn : deze registratie is geheel GRATIS. Professionele fotografen en amateur-fotografen maken evenveel kans omdat pas bij de prijsuitreiking (d.w.z. NA de eindjurering) zal bekendgemaakt worden wie de makers van de foto’s zijn. Deelname aan De Paddock Photo Award impliceert dat de deelnemer akkoord gaat met alle voorwaarden zoals in het reglement gestipuleerd.

Inschrijving
Inschrijving van de foto(s) vòòr de wedstrijd is noodzakelijk. Dit dient te gebeuren tussen 4 november en 30 november 2010. Deelname is GRATIS. Deelnemen gebeurt via het internet. Foto's kunnen alleen ingestuurd worden via het formulier dat hier (http://www.depaddock.eu/photoaward/) te vinden is. Inzendingen op een andere manier (postduif, e-mail, ...) dingen niet mee voor De Paddock Photo Award!


Tijdschema wedstrijd
04-11: bekendmaking reglement en insturen foto's
30-11: einde inzenden
05-12: start halve finale
31-12: uitslag halve finale (of iets later )
01-01: start finale
31-01: einde finale
Februari: bekendmaking winnaar tijdens de quiz


Categorieën
De wedstrijd is ingedeeld in verschillende categorieën. Deze categorieën worden verder in dit reglement gespecifiëerd. Iedere deelnemer bepaalt zelf in welke categorie(ën) hij of zij zal deelnemen, een maximum van 2 foto’s per deelnemer per categorie is slechts toegelaten. De organisator behoudt zich het recht voor om, indien nodig, aanpassingen door te voeren in de indeling van de categorieën. Tevens wordt er de mogelijkheid geboden om iedere ingezonden foto te voorzien van een korte uitleg. Deze kan gebruikt worden om de omstandigheden enz. te beschrijven waarin deze foto genomen werd.

1. CF – Circuit formulewagens
2. CP – Circuit prototypes
3. CG – Circuit gesloten wagens (touring, GT’s, Cups, enz.)
4. CA – Circuit andere (dragsters, oval, rallycross, driften enz.)
5. RA – Rally (rally, sprint, slalom, heuvelklim, enz.)
6. VA – Varia autosport (alles wat niet in bovenstaande categorieën thuishoort, maar de link naar de autosport dient wel duidelijk te zijn)
7. PE – Mensen op en rond autosport evenementen
8. NA - Nacht, foto's genomen tijdens de donkere en nachtelijke uren op en langs de baan, kp of paddock. Alle categoriën kunnen in deze klasse meedoen.
9. CO – Categorie ““Oops, hier gaat wat mis”. In de categorie kunnen foto’s ingestuurd worden waarop er iets misgaat of is misgegaan. Dat kan een blokkerend wiel zijn, een wagen in het decor of in de greppel, een toeschouwer die de grond kust als hij weer eens gestruikeld is op die veilige paden langs de baan of een monteur in de pits die zijn voet ziet verdwijnen onder een rijdend wiel. In ieder geval, bloopers en crashes !


Samenvoegen van categorieën
Per categorie moeten minstens vier foto’s ingeschreven zijn van vier verschillende inschrijvers. Indien het aantal deelnemers in een bepaalde categorie te laag is, zal de categorie vervallen of worden samengevoegd met een andere. Vervalt een categorie dan kan worden besloten door de wedstrijdleiding dat een foto wordt geplaatst in een andere categorie. De beslissing van de wedstrijdleiding is bindend en onbetwistbaar.

Spelregels voor het insturen van de foto’s
* -Foto's kunnen alleen ingestuurd worden via het formulier dat hier (http://www.depaddock.eu/photoaward/) te vinden is. Inzendingen op een andere manier (postduif, e-mail, ...) dingen niet mee voor De Paddock Photo Award!
* -Ingestuurde foto’s mogen niet voorzien zijn van enig herkenbaar teken, van waaruit de identiteit van de deelnemer zou kunnen afgeleid worden. Gebeurt dit wel, dan wordt de foto niet toegelaten tot de wedstrijd.
* -Door deelname aan de De Paddock Photo Award geeft iedere deelnemer de toestemming aan De Paddock vzw om deze foto’s gedurende de duur van de wedstrijd on-line te plaatsen zonder aanspraak te kunnen maken op eender welke vorm van copyright. Iedere foto zal voorzien worden van een De Paddock Photo Award deelname nummer. Dit wil zeggen dat het copyright gedurende de volledige wedstrijdduur aan De Paddock vzw overgedragen wordt.
* -Na afloop van de wedstrijd blijven de foto’s online op de server van De Paddock vzw. Deelnemers die hier bezwaar tegen hebben, dienen dit kenbaar te maken in het deelnemingsformulier. De foto’s blijven ten allen tijden eigendom van de deelnemers.
* -Zowel digitale als ingescande foto’s of dia’s zijn toegelaten en dit enkel in jpeg-formaat. Voor digitale foto's is de maximale grootte 800 * 600 pixels. Voor ingescande foto's en dia's een formaat wat zo dicht mogelijk in de buurt komt van 800 * 600 pixels
* -De bestandsgrootte per ingezonden digitale foto, ingescande foto en dia mag maximaal 300 KB bedragen.


Jurering
Tijdens de inzendingsperiode in november zullen alle foto's beoordeeld worden door de huidige mods en admins van De Paddock die zelf niet deelnemen. De beoordeling bestaat uit een goed of niet goed evaluatie. Op geen enkel moment zullen deze mods en admins de identiteit van de deelnemers kennen. Enkel foto's die een 2/3e meerderheid weten te halen gaan door naar de publieke stemronde.
In een voorronde wordt er per wedstrijdcategorie een 1ste, 2de en 3de plaats toegekend door het publiek en de deelnemers. Vanaf begin december 2009 zullen alle toegelaten inzendingen die in aanmerking komen voor de diverse categorieën online geplaatst worden op www.depaddock.eu Geldige stemmen kunnen enkel uitgebracht worden door geregistreerde De Paddock forumgebruikers. Enkel forumgebruikers die geregistreerd waren voor 1 november 2009 en minstens 25 posts op het forum hebben mogen hun stemmen uitbrengen. Elke deelnemer aan De Paddock Photo Award 2009 moet in ELKE categorie zijn/haar stem uitbrengen. Stemmen op eigen foto's zal tot diskwalificatie leiden.

Geldig stemmen kan enkel en alleen via het stemformulier vanaf het online verschijnen van de foto’s tot en met 31 december 2009. Het gebruikte e-mail adres waarmee je je stem uitbrengt moet verplicht overeenstemmen met het e-mail adres waarmee je geregistreerd staat op www.depaddock.eu. Wij herinneren hierbij aan onze policy dat dubbele accounts niet toegelaten zijn. Indien de organisatie vaststelt of vermoedt dat dit het geval is telt je stem niet mee. Je moet per categorie 6 foto's nomineren, maar je MOET niet in iedere categorie nomineren (tenzij je zelf deelneemt).

In de finale worden door de publieksjury en de vakjury een top 6 genomineerd volgens de oude F1 puntenverdeling. Na het verwerken van alle stemmen zal er een top 6 worden samengesteld door de publieksjury en een top 6 door de vakjury. Beide top 6 lijsten zullen, met een verhouding van 50% - 50%, bij elkaar opgeteld worden volgens de oude F1 puntenverdeling. Indien twee of meerdere foto's op hetzelfde puntenaantal uitkomen zal de positie van de foto in de vakjury de doorslag geven.

Prijzen
De laureaten zullen bekend gemaakt worden op www.depaddock.eu op +/- 1 februari 2011. Aan één van de laureaten wordt dan de De Paddock Photo Award 2010 toegekend door de publieksjury en de vakjury. De bekendmaking van deze winnaar alsook de prijsuitreiking zal gebeuren tijdens de Paddock Live Quiz in februari.

Veel succes !


Vorig jaar heb ik gemerkt dat er problemen waren met de grootte van de foto's. Het inschrijvingsformulier is zo gemaakt dat er automatisch gecontroleerd wordt of er wel aan het reglement wordt voldaan. Als het niet lukt om een foto in te schrijven, controleer dan eerst de bestandsgrootte en de afmetingen van je foto!
Als je foto toch voldoet aan het reglement mag er met mij contact worden opgenomen via mail of PM.

Tot slot zet ik hier nog even de link waar je je reeds ingezonden foto's kan controleren: Controle ingezonden foto's (http://www.depaddock.eu/photoaward/ingestuurd.php) Als er een foto ontbreekt, laat me dat dan gerust weten.

Ottooke
25-11-2010, 22:26
We hebben nog ca. 1 week te gaan voor de inschrijvingsperiode wordt afgesloten.

Dit even ter herinnering van de mensen met een milde vorm van Alzheimer of mensen met een bovengemiddeld drankgebruik ;)

Ottooke
06-12-2010, 15:30
Het valt me toch een beetje tegen. Slechts 65 foto's zijn ingestuurd.
Omwille van dit lage aantal hebben we onszelf ook wat werk bespaard en is er geen jurering op voorhand geweest. Dat maakt het voor jullie natuurlijk iets moeilijker om punten te geven ;)
Helaas zijn er enkele categoriën samengevoegd omdat ze niet voldeden aan het reglement. De foto's die ingezonden zijn in de categorie "Circuit - Formulewagens" of "Circuit - Prototypes" zijn terug te vinden bij de reeks "Circuit - Andere".

Stemmen kan via De Paddock Photoaward stempagina (http://www.depaddock.eu/photoaward/vote.php) !

Ottooke
02-01-2011, 23:05
Vanaf nu kan er gestemd worden op de finalisten volgens het oude F1 puntensysteem (9,6,4,3,2,1 punten).

Er zijn weer een paar foto's die een gelijk aantal punten hebben dus komen we in totaal aan 24 foto's in de finale, ook al waren er enkele categoriën samengevoegd.

Dat kan hier (http://www.depaddock.eu/photoaward/vote2.php?cat=FI).