View Full Version : Ilmc 2011
NetForce84
09-11-2010, 20:46
http://sport.turbomagazine.be/redimg.php?src=./photos/news/5496_A_20101107164212.jpg&width=410
Larbre zet volgend seizoen een Corvette GT2 in de ILMC in voor Gabriele Gardel, Julien Canal en Patrick Bornhauser. Deze laatste werd recent met een Larbre Porsche 911 GT3-R nog Frans GT3-kampioen. In Le Mans zien we mogelijk twee Amerikaanse wagens voor Larbre.
De kalender van de ILMC raakt stilaan bekend:
19 maart: Sebring
8 mei: Spa
11 en 12 juni: Le Mans
Juli: Europa (TBA)
11 September: Silverstone
Oktober – Azië/VS (TBA)
November – China (TBA)
Hope Polevision zet volgend seizoen naast de Formula Le Mans ook een LM P1 hybrid met Oreca chassis in de ILMC in.
Bron: turbomagazine.be
Leuk nieuwtje, zie die corvettes graag aan het werk en wat hebben die toch een prachtige ronk :drewl:
Is het een prat & Miller corvette? De oktoberrace zou normaal Petit Le mans zijn, maar er zijn daar blijkbaar wat strubbelingen over de datum. Anders zou het Japan zijn.
Is inderdaad een P&M Corvette.
AF Corse naast Ferrari 458 in GTE (GT2) zet ook een Lola Judd in, in cat LMP2.Rijders zijn huidige LMS piloten Matias Russo en Luis Perez Companc.
NetForce84
16-11-2010, 21:17
AF Corse naast Ferrari 458 in GTE (GT2) zet ook een Lola Judd in, in cat LMP2.Rijders zijn huidige LMS piloten Matias Russo en Luis Perez Companc.
Staat vandaag ook op turbomagazine.be:rolleyes:
ART racing heeft aangegeven dat zij na het stoppen van het F3 programma zich nu ook gaan richten op Le Mans/ILMC met een LMP2. Gezien de banden tussen ART en Lotus in GP2 mogen we aannemen dat het dus met de nieuwe Lotus LMP2 wordt. Zal dan eerder 2012 zijn dan 2011.
Bronnen niet vergeten vermelden, Niels. ;) Ik weet altijd graag van waar de info komt. :)
Sorry Belle, zal eraan denken in het vervolg.
Dat ART naar Le Mans komt staat op de Autohebdo.fr site, dat het een Lotus wordt is dan vrij logisch te gissen en staat zo ook op ten tenth forum. Daar wordt ook gesugereerd dat Jet Alliance 2 Lotus GT2 (Evora?) zou inzetten in de LMS, maar dit is niet officieel.
No prob, Niels. ;)
Het nieuwe LMP2 chassis van Riley ziet er trouwens ook knap uit! Het team verwacht de wagen tijdens de 12 Hours of Sebring 2011 in te zetten voor de eerste manche van de ILMC. De wagen is trouwens te verkrijgen in 2 versies: een open en gesloten. Geef mij anders maar de gesloten versie. :drewl:
Bron: officiële site: http://www.lemans.org/en/races/intercontinental-le-mans-cup/New-Riley-LM-P2-Coupe-or-spyder%E2%80%A2_2394.html
Alphand racing stopt geheel met racen, atelier verkocht aan OAK racing.
Bron: Turbomagazine & Endurance-info
Sbarta-Sport nieuw team in de ILMC/LMS serie.
Dit nieuwe Franse team zet een Oreca 03 Nismo V8 LMP2 in. Eerste rijder is Laurent Groppi.
Bron Endurance.info
Alphand racing stopt geheel met racen, atelier verkocht aan OAK racing.
Bron: Turbomagazine & Endurance-info
Wow....dat is zeeeeeer jammer nieuws :(. Had hun bijzonder graag aan het werk gezien met een P&M C6-R. Gaat het hier om geld of door het ongelofelijke pechjaar wat ze gehad hebben?
Wow....dat is zeeeeeer jammer nieuws :(. Had hun bijzonder graag aan het werk gezien met een P&M C6-R. Gaat het hier om geld of door het ongelofelijke pechjaar wat ze gehad hebben?
Het gaat voornamelijk om geld, maar gezondheidstoestand van Luc Alphand gaf de doorslag.
Echter er is nog hoop. Vandaag in Endurance-info meldt Philippe Poincloux, teammanager van LAA dat hij hoopt op een doorstart onder zijn supervisie. Als die er komt zal het in de LMS zijn met een GT2 of LMP2. Of het team dan nog LAA zal noemen staat er niet bij. Beslissing voor het einde van het jaar.
Yvan Muller wil de de 24 uren van Le Mans rijden met zijn twee teamgenoten van het WTCC, Menu en Huff en dit op een Corvette GT2. De Corvette zou blauw moeten zijn in de kleuren van de Cruze WTCC. Dit vertelde hij aan Eurosport aldus Turbo-magazine.Fr
Rebellion Racing maakte bekend dat ze volgend jaar een Toyota motor zullen hebben in de twee Lola's LMP 1. Rebellion zal de exclusieve partner van Toyota in LMP1 zijn. De rijders blijven dezelfde als dit jaar, Neel Jani met Nicolas Prost en Jean-Christophe Boullion met Andrea Belicchi.
De nieuwe Audi R18 voor volgend jaar zal een coupé zijn, met dak dus zoals de Peugeot.
De nieuwe Audi R18 voor volgend jaar zal een coupé zijn, met dak dus zoals de Peugeot.
Yes! :applaus: Ja, ik heb het voor de gesloten dakjes. ;)
Zijn er nog geen kiekjes vrijgegeven? Waarschijnlijk nog te vroeg...
Yes! :applaus: Ja, ik heb het voor de gesloten dakjes. ;)
Vind ik ook veel beter, goed nieuws dus!
Yes! :applaus: Ja, ik heb het voor de gesloten dakjes. ;)
Zijn er nog geen kiekjes vrijgegeven? Waarschijnlijk nog te vroeg...
Hier de foto's:
http://www.planetlemans.com/2010/12/10/audi-unveils-2011-audi-r18-lmp1-car/
Let op de enorme haaievin . De R18 debuteert in Spa, voor Sebring gebruiken ze nog de R15.
Wow, wat een bruut beest..........qua styling helemaal mijn ding.:drewl:
Mooie wagen, alleen jammer van die haaienvin. Wordt het geen tijd dat fans, teams en fabrikanten daartegen in opstand komen? :D
Audi ontgoochelt met nieuwe prototype + video
http://sport.turbomagazine.be/news_NL_5710_Audi_ontgoochelt_met_nieuwe_prototype __video.html
Waarom ontgoocheling? Waarom zou een fabrikant vele miljoenen €'s investeren in hybride-technologie als FIA of ACO nog geen duidelijke reglementering hebben op dat gebied? Dat noem ik dan een ontgoocheling, beleidsbepalers die veel roepen maar puntje bij paaltje nog niet veel presteren. Een fabrikant gaat voor de marketing en de overwinning, dat rechtvaardigt zijn investering tegenover de raad van bestuur. Beursgenoteerde bedrijven denken alleen maar in rendementen, roic en noem maar op. Die gaan geen miljoentjes investeren in kreten van instanties die nog niet veel body hebben.
Heel wat mensen hebben de mond vol van groen en duurzaam maar uiteindelijk veranderd er (nog) niets. We gaan nog steeds voor de laagste prijs ;)
Ik ga volgend jaar voor het eerst naar de 1000km, lijkt me heel interessant met Audi, Peugeot en Aston in LMP1 en Ferrari, Porsche, Corvette, Aston, BMW enz in GT2! :)
Hopelijk regent het een keer niet boven Spa... :D
Coach Ep
12-12-2010, 12:15
Ik ga volgend jaar voor het eerst naar de 1000km, lijkt me heel interessant met Audi, Peugeot en Aston in LMP1 en Ferrari, Porsche, Corvette, Aston, BMW enz in GT2! :)
Hopelijk regent het een keer niet boven Spa... :D
Waarschuwing: wees voorbereid op een extreem bevredigend raceweekend! :drewl:
En laat die regen maar komen! (alleen niet constant, af en toe wat buitjes van verschillende gradaties maar niet langer dan een minuut of 10 aaneengesloten svp).
Audi behoudt zijn rijder voor de 24 uren van Le Mans. De 3 wagens zullen volgend jaar bestuurd worden door Mike Rockenfeller/Timo Bernhard/Romain Dumas, en Andre Lotterer/Marcel Fassler/Benoit Treluyer en Allan McNish/Tom Kristensen/Rinaldo Capello.
Porsche heeft zijn nieuwe GT2 voor volgend jaar voorgesteld. Voornamelijk aerodynamische update en 5 PK meer uit de motor.
http://www.planetlemans.com/2010/12/11/porsche-launches-2011-porsche-911-gt3-rsr/
NetForce84
12-12-2010, 19:24
Porsche heeft zijn nieuwe GT2 voor volgend jaar voorgesteld. Voornamelijk aerodynamische update en 5 PK meer uit de motor.
http://www.planetlemans.com/2010/12/11/porsche-launches-2011-porsche-911-gt3-rsr/
Ook wel een knap ding :drewl:
Wow, wat een bruut beest..........qua styling helemaal mijn ding.:drewl:
Zo'n gedrongen duiveltje, dat gaat vonken geven. Met zo'n uitstraling kunnen de anderen niet anders dan opzij gaan :) Een beauty is het echter niet.
NetForce84
13-12-2010, 17:00
Ben eens nieuwsgierig wanneer Peugeot gaat reageren met details en meer foto's van hun nieuwe LMP1 wagen, en of zij wel voor Hybride motoren kiezen.
Ik denk dat daarom sommigen het bij de Audi R18 een "ontgoocheling" noemen omdat zij afgestapt zijn van hun Hybride plannen zoals het op de site van turbomagazine staat: "Het meest verrassende nieuws is echter dat de wagen een klassieke V6 3.7 TDI meekrijgt, zonder enige vorm van hybride aandrijving. Audi baas Dr. Ullrich sluit de komst van energierecuperatie en hybride technologie voor de toekomst niet uit, maar voorlopig dus niets van dat alles."
Qua uitzicht vind ik het toch geen ontgoocheling.:D
gwyllion
13-12-2010, 18:07
Ik denk dat daarom sommigen het bij de Audi R18 een "ontgoocheling" noemen omdat zij afgestapt zijn van hun Hybride plannen zoals het op de site van turbomagazine staat.Het is gewoon onduidelijk of een hybride aandrijving wel de moeite is in Le Mans omdat er maar 6-7 remmomenten zijn om energie te recuperen, aldus Ullrich Baretzky in dit interview (http://www.youtube.com/watch?v=d41vE9qiXLM#t=5m32). Audi is gewoon wat conservatiever dan Peugeot die mogelijk wel een hybride diesel motor zullen gebruiken (misschien daarom dat de 90X al een tijdje intensief aan het testen is).
Er zijn trouwens maatregelen genomen om de R18 op termijn hybride te maken:
The Audi R18 has been designed for progressive electrification, which Audi Sport is planning to drive forward step by step. "But efficiency is always the crucial factor for us,” says Dr. Wolfgang Ullrich. "No matter which form of energy recovery we may choose the key aspect for Audi – in motorsport as well as on the production side of the house – is that it provides a true advantage.”
Ik vind de R18 allesbehalve een ontgoocheling. De aero ziet zeer geavanceerd uit (alles extreem laag, overgang van haaivin in achtervleugel zeer elegant gedaan, ...), breder banden vooraan zoals de Acura ARX-2 en de motorconfiguratie is gedurfd (uitlaat en turbo binnen de V van de motor).
Pescarolo meldt op Autohebdo dat hij voldoende budget heeft gevonden om minstens één wagen in te zetten tijdens de 24 uren van Le Mans. Aangezien hij dit jaar met Pescarolo team aan geen kampioenschap heeft deelgenomen moet hij wel hopen op een invitatie, maar met zo een verleden mag dat geen probleem zijn.
Judd heeft zijn nieuwe LMP2 motor, gebaseerd op een V8 BMW van 4.0l, op de testbank laten lopen. Hiernaast hebben zij bekend gemaakt welke teams die nieuwe motor gaan gebruiken, het zijn:
AF Corse : 1 Lola
RLR : 1 Lola
OAK Racing : 1 Pescarolo
Race Performance : 1 Oreca
(bron: Endurance.info)
Cadillac haalt ex-Corvette rijder Johnny O’Connell binnen voor zijn nieuw race project in de SCCA World Challenge GT-series met de Cadillac CTS-V.
Meer: http://www.autosport.nl/news/21788/sportscars_cadillac_terug_in_de_racerij.html
Rinaldo Capello verlaat einde 2011 Audi heeft hij bekent gemaakt (bron: Autohebdo)
Atlas eFX-Team FS, gekend van de "trage" Saleen in de LMS, zet volgend jaar waarschijnlijk een Panoz Abruzzi GTE (GT2) in in de ILMC. Carlo van Dam is dan één van de rijders. Naast de Panoz zet het team ook een Creation LMP1 in.
(bron: PlanetLemans)
En Oliver Gavin rijdt naast het AMLS met Corvette ook 8 manches van het GrandAm kampioenschap met een Chevrolet Camaro GT-R van het Banner Racing team. (bron: Endurance-info)
Signature-Plus doet zeker het ILMC kampioenschap in 2011, liefst met de Aston en de drie huidige rijders (dus ook V. Ickx), als er geen budget gevonden wordt voor de Aston, is LMP2 met een Oreca ook een mogelijkheid.
Coach Ep
16-12-2010, 20:36
.....
Signature-Plus doet zeker het ILMC kampioenschap in 2011, liefst met de Aston en de drie huidige rijders (dus ook V. Ickx), als er geen budget gevonden wordt voor de Aston, is LMP2 met een Oreca ook een mogelijkheid.
Nog maar net een dag geleden stond op endurance info te lezen dat Signature zijn rijders wil behouden voor volgend jaar, maar zij kunnen al op zoek naar een vervanger. Pierre Ragues heeft getekend bij OAK Racing om de Pescarolo LMP1 te besturen. (ook endurance.info)
Waar zit nu de winst voor een hybride in de jaren 2011-2013 t.o.v. de reguliere diesel of benzine?
LM P1: 2011 – 2013
- een vermindering van het vermogen en de uitstoot van de wagens, een rondetijd van 3’30” is het doel.
- hybridenaandrijvingen worden toegelaten, een systeem zoals dat van Porsche, dat een soort tijdelijke vierwielaandrijving creëert kan niet.
- De ACO behoudt zich recht om tijdens het seizoen het evenwicht tussen de wagen bij te sturen.
- De wagens uit 2010 mogen met sterke beperkingen (inhoud reservoir van 75 ipv 90 liter en restrictoren) blijven rijden.
- Vanaf 2014 gaat de ACO nog veel verder, met een soort energie-uitdaging waarbij ieder team een ‘pakket’ energie krijgt en daarmee de races moet afwerken.
http://sport.turbomagazine.be/news_NL_5746_ACO_kijkt_naar_de_toekomst.html
Vanaf 2014 is de winst voor een hybride zeer duidelijk. Elke vorm van warmte van de racewagen, opgewekt door regulier gebruik zoals remmen, koelwater en uitlaat(warmte), ga je dan regenereren. Elke Warmte-kWh ga je dan omzetten in "snelheids-kWh".
Dus op basis van deze beknopte weergave van de ACO beleidsvisie 2011-2013 is de keuze van Audi voor een conventionele wagen volstrekt logisch voor 2011.
Gaat wel leuk worden qua strategie. Stel een motor kan 700 PK (= 515 kW) leveren, dan mag je dus over 24 uur maximaal 12.360 kWH verbruiken. Hoe ga je dat invullen? De eerste 8 uur de motor opvoeren tot 900 PK en de laatste paar uur naar bijvoorbeeld 300 PK? Of een vorm van energy-storage? Energie bufferen om de laatste uren niet meer hoeven te tanken?
Al met al, leuke denkpistes. Dat wil niet zeggen dat deze nieuwe reglementen perse duurzaam zijn ;) Het kan wel maar hoeft niet zo te zijn.
gwyllion
21-12-2010, 15:07
-LM P1: 2011 – 2013
- een vermindering van het vermogen en de uitstoot van de wagens, een rondetijd van 3’30” is het doel.
- hybridenaandrijvingen worden toegelaten, een systeem zoals dat van Porsche, dat een soort tijdelijke vierwielaandrijving creëert kan niet.
- De ACO behoudt zich recht om tijdens het seizoen het evenwicht tussen de wagen bij te sturen.
- De wagens uit 2010 mogen met sterke beperkingen (inhoud reservoir van 75 ipv 90 liter en restrictoren) blijven rijden.
- Vanaf 2014 gaat de ACO nog veel verder, met een soort energie-uitdaging waarbij ieder team een ‘pakket’ energie krijgt en daarmee de races moet afwerken.
http://sport.turbomagazine.be/news_NL_5746_ACO_kijkt_naar_de_toekomst.htmlDe persoon die dat geschreven heeft, heeft duidelijk het reglement niet gelezen. Vierwielaandrijving zoals bij de hybride 911 is weldegelijk toegelaten op voorwaarde het hybride systeem de voorwielen aandrijft en verbrandingsmotor de achterwielen. Het hybride systeem mag echter niet op de 4 wielen inwerken.
Veel beter uitleg over het nieuwe reglement op http://auto-racing.speedtv.com/article/lemans-2011-regulations-finalized/
ith Hope PoleVision Racing having already announced its Flybrid flywheel-based hybrid and continued speculation that Peugeot will employ a similar unit in its new 90X, the topic of hybrids have been highly contended in recent months.
Some of the more recent changes to the hybrid regulations include the addition of flywheel-based units and the choice of distributing stored power to either the front or rear axle. If manufacturers opt for the former, it could effectively turn a LMP1 into a four-wheel drive car.
Wat nu al duidelijk is,dat het een reglement is waar geen mens aan uit gaat geraken. OK interessant op technologisch vlak, maar Endurance wordt echt iets voor specialisten, leg dit allemaal nog eens uit aan de gewone toeschouwer, naast al die verschillende (GT) klasses.
Waar is de tijd dat het er gewoon om ging om de snelste te zijn.
Coach Ep
21-12-2010, 20:16
Wat nu al duidelijk is,dat het een reglement is waar geen mens aan uit gaat geraken. OK interessant op technologisch vlak, maar Endurance wordt echt iets voor specialisten, leg dit allemaal nog eens uit aan de gewone toeschouwer, naast al die verschillende (GT) klasses.
Waar is de tijd dat het er gewoon om ging om de snelste te zijn.
Endurance is al jaren iets voor specialisten, de gewone toeschouwer richt zich vooral op F1 en daarna wellicht op WTCC en/of DTM. Niet voor niets rijdt het hedendaagse GT1 kampioenschap sprintraces van slechts een uurtje (met direct de nodige schade en 'cupachtige' incidenten als gevolg)...
Oreca heeft zijn rijders voor 2011 bekend gemaakt, Nicolas Lapierre en Loïc Duval (dus geen Panis), maar heeft nog niet bevestigd met welke wagen. (Autohebdo)
Wat al een tijdje een gerucht was is nu bevestigd, Lotus komt met de Evora naar de GT2. Twee wagens zullen ingezet worden door het Jetalliance Racing team, dat vroeger nog deelnam aan het FIA GT kampioenschap met Aston Martins, in gans de ILMC serie.
(bron: Endurance-info)
NetForce84
08-01-2011, 14:38
Vanina Ickx zal bij Signature dus geen Aston LM P1 meer terugvinden, want het Franse team verkocht de wagen deze week aan Muscle Milk voor een programma in ALMS. Philippe Sinault: "We gaan heel waarschijnlijk een programma in LM P2 afwerken, ik geloof erg in die categorie. Gezien Le Mans deel uitmaakt van de ILMC-kalender, mag je in die richting denken."
Bron: turbomagazine.be
NetForce84
11-01-2011, 22:31
Volgens Turbomagazine stelt Peugeot de concurrent van de Audi R18 Tdi op 3 februari in Parijs voor.
We wachten dus vol spanning af....:applaus:
AF Corse zet opnieuw groots in in ILMC/LMS; 2 Ferrari 458 voor ondermeer Bruni en een 430 in de GT-Am-klasse.
Ook komen de Italianen met een Lola-BMW aan de start in LMP2 (LMS).
(Endurance-info)
NetForce84
18-01-2011, 22:21
Leuk nieuws voor de Belgische Lotus-fans. De Lotus Evora GT2 debuteert in Spa tijdens de 6 Hours of Spa, de tweede ILMC-manche van het seizoen. Zoals we al eerder aankondigden zal Jetalliance de beide wagens inzetten. Namen van rijders kennen we nog niet.
Het geweldig betrouwbare Atlas eFX Team FS zal dan toch geen Panoz Abruzzi in ILMC inzetten. Het team blonk eerder in LMS en FIA GT al met de Saleen meer door afwezigheid dan aanwezigheid uit.
Larbre Competition zal naast een Corvette GT2 ook trachten een Porsche in Le Mans in te zetten.
Bron: turbomagazine.be
NetForce84
18-01-2011, 22:23
Kronos Racing wil met Vanina Ickx en Aston Martin naar Le Mans
Lees meer: autosport.be (http://www.autosport.be/?p=2424)
een Belgisch team met een Aston Martin :champagne:
ik weet al voor wie ik ga supporteren dit jaar :+
een Belgisch team met een Aston Martin :champagne:
ik weet al voor wie ik ga supporteren dit jaar :+
Hopelijk worden de andere piloten geen gentlemen drivers. Marc Goossens zou ik wel zien zitten in die Aston... :)
Coach Ep
19-01-2011, 20:05
Hopelijk worden de andere piloten geen gentlemen drivers. Marc Goossens zou ik wel zien zitten in die Aston... :)
Goossens zou volgens de geruchten zitting nemen in de Prospeed Porsche (GT2). Hij zou het denk ik wel aankunnen en aandurven maar 2 verschillende wagens in dezelfde race rijden, zal geen realiteit worden...!
Wat doet Jan Heylen tegenwoordig? En Nico Verdonk heeft al verklaard zeker in de LMS terug te keren en hoewel de banden met DAMS waarschijnlijk stevig zijn, valt er hier wellicht een mooie koppeling te maken (?).
ik dacht dat Jan Heylen tegenwoordig in Grand-Am actief is? in de GT-klasse dan
ik dacht dat Jan Heylen tegenwoordig in Grand-Am actief is? in de GT-klasse dan
Jan rijdt de 24 uren van daytona met een Riley ford van starworx... Geen verder programma bekend
En nog eentje erbij:
FS 66 Racing met een Corvette C6-R. Vaste rijder zal Stephane Lémeret zijn die voor Sebring en PLM met Tommy Drissi zal rijden. De andere races zal hij vergezeld worden door Carlo Van Dam. Het gaat trouwens niet om een P&M-Corvette. Men vermoed dat het de Lou Gigliotti Corvette is die we tot 2009 in de ALMS zagen :).
BRON: E-I
NetForce84
24-01-2011, 21:07
Audi Motorsport heeft zijn effectieven voor de ILMC/24 Uur van Le Mans bekend gemaakt. Er zijn, net zoals bij Peugeot, eigenlijk relatief weinig veranderingen in vergelijking met het afgelopen seizoen, al maakt het samenvallen van enkele DTM en ILMC-wedstrijden wel dat bijvoorbeeld Mike Rockenfeller niet altijd met de Audi R18 zal racen. Alexandre Prémat was eind vorig jaar al uit de boot gevallen.
teamsamenstellingen:
Sebring:
Dindo Capello/Tom Kristensen/Allan McNish
Timo Bernhard/Romain Dumas/Mike Rockenfeller
Spa en Le Mans:
Dindo Capello/Tom Kristensen/Allan McNish
Timo Bernhard/Romain Dumas/Mike Rockenfeller
Marcel Fässler/André Lotterer/Benoît Treluyer
ILMC na Le Mans:
Tom Kristensen/Allan McNish
Timo Bernhard/Marcel Fässler
Bron: turbomagazine.be
NetForce84
24-01-2011, 21:09
BMW heeft vandaag, net als Audi, zijn teams voor de Intercontinental Le Mans Cup (ILMC) bekend gemaakt. BMW Team RLL (Rahal Letterman Lanigan) zal het merk vertegenwoordigen in de VS, tijdens de races in Sebring en Petit Le Mans, terwijl in de Europese en Aziatische races BMW Team Schnitzer de wee BMW M3 GT2 zal inzetten.
Vijf rijders werken het kampioenschap af: Andy Priaulx, Augusto Farfus en Jörg Müller zijn de vaste waarden voor BMW Team Schnitzer, terwijl diezelfde Priaulx en Farfus ook de ILMC races in de States afwerken. Zij krijgen daar het gezelschap van Dirk Müller en Dirk Werner en van de Amerikanen Bill Auberlen en Joey Hand, die overigens de volledige ALMS rijden.
Bron: turbomagazine.be
NetForce84
29-01-2011, 19:36
Hierbij krijgt u een eerste impressie van de gloednieuwe Ferrari F458 in GT2 spec. Foto’s werden gemaakt tijdens testen op de omloop van het Italiaanse merk zelf, het beroemde Fiorano circuit dicht bij de fabriek in Maranello.
Piloten van dienst waren Scott Sharp en Johannes van Overbeek, beide actief in de ALMS.
http://www.autosport.be/wp-content/uploads/2011/01/Ferrari11-300x195.jpg
http://www.autosport.be/wp-content/uploads/2011/01/Ferrari42-300x190.jpg
Oreca weer met oude Peugeot in ILMC: http://sport.turbomagazine.be/news_NL_6007_ILMC_Oreca_gaat_door_met_oude_Peugeot _908.html
NetForce84
30-01-2011, 13:59
Oreca weer met oude Peugeot in ILMC: http://sport.turbomagazine.be/news_NL_6007_ILMC_Oreca_gaat_door_met_oude_Peugeot _908.html
Deze is meer dan welkom :gas:
tarzancorner
30-01-2011, 14:42
Deze is meer dan welkom :gas:
Ik neem aan dat deze helemaal up to date is naar echec van Le Mans.
NetForce84
30-01-2011, 20:23
Uit het artikel op turbomagazine.be citeer ik: "...een 'oude' Peugeot 908 HDI FAP, uiteraard aangepast aan de reglementen 2011."
We veronderstellen dus dat hij conform zal zijn aan de reglementen 2011:)
Uit het artikel op turbomagazine.be citeer ik: "...een 'oude' Peugeot 908 HDI FAP, uiteraard aangepast aan de reglementen 2011."
We veronderstellen dus dat hij conform zal zijn aan de reglementen 2011:)
De wagens van 2010 mogen 'ge-grandfathered' worden, ze mogen dus nog een jaar rijden, mits restricties. Nu duidelijk?
NetForce84
30-01-2011, 22:55
De wagens van 2010 mogen 'ge-grandfathered' worden, ze mogen dus nog een jaar rijden, mits restricties. Nu duidelijk?
Tja ik ben zo niet thuis in dat wereltje ven reglementen en specificaties en al die zaken:o
thanks voor de verduidelijking.:bye:
gwyllion
31-01-2011, 11:42
Het staat allemaal duidelijk uitgelegd in het persbericht van Oreca: zie http://www.oreca-racing.com/en/2011/01/30/team-oreca-matmut-ilmc-with-the-peugeot-908-hdi-fap/
“A new car would have meant a later delivery date,” adds David Floury, Technical Director. “To arrive at Sebring under the best conditions, we are conducting several tests in 2011 configuration, with the new restrictors and boost pressure. As for the 24 Hours of Le Mans, with the change in regulations (smaller restrictors) we are aiming for reliability more so than pure performance.”
Op zich is dit nieuws allemaal niet zo'n grote verrassing. Wel interessant is het gerucht dat Alexander Premat (die ook op een BMW DTM voor 2012 aast) de 3de piloot zou worden voor Oreca in Sebring en Le Mans.
Tja ik ben zo niet thuis in dat wereltje ven reglementen en specificaties en al die zaken:o
thanks voor de verduidelijking.:bye:
maar als de ACO zijn filosofie volgt, zullen die wagens weinig competitief zijn vrees ik
Wel interessant is het gerucht dat Alexander Premat (die ook op een BMW DTM voor 2012 aast) de 3de piloot zou worden voor Oreca in Sebring en Le Mans.
Heeft Oreca dan een verzekeringsmaatschappij of schade-hersteller als sponsor? :)
Yep: Matmut :D ;)
LOL... et ELLE ASSURE! :D
NetForce84
01-02-2011, 18:26
Audi heeft afgelopen week een eerste keer de Audi R18 de sporen gegeven. Op het circuit van Sebring konden de negen fabriekspiloten van Audi om beurt kennis maken met de gloednieuwe bolide.
Audi zakte met twee R18 en een update van de ‘oude’ R15+ af naar het zonnige Florida om zich voor te bereiden op de 12H van Sebring, deel van het ILMC kampioenschap. De piloten van de Le Mans line-up kregen de kans om met beide wagens hun trainingsuren om te zetten in ‘track-time’.
Baas van Audi Motorsport, Dr. Wolfgang Ullrich was blij met de eerste test in Sebring: “we kozen Sebring niet alleen voor het weer, maar ook voor de veeleisende ondergrond hier. Het hobbelige circuit is een ideale waardemeter voor de mecaniek van onze nieuwe Audi.”
De R18 zal zijn debuut maken tijdens de ILMC manche te Spa-Francorchamps in mei van dit jaar!
Bron: autosport.be
Olivier Gouters
02-02-2011, 16:06
Jeroen Bleekemolen en Guy Smith vervoegen Rebellion voor de 24H van Le Mans... ( indien goedkeuring dossier uiteraard )
Bleekemolen zal eveneens de 12H van Sebring en Petit Le Mans afwerken in het kader van de ILMC op de Rebellion Toyota.
www.autosport.be
NetForce84
03-02-2011, 16:49
Presentatie - voorstelling nieuwe Peugeot 90X
Peugeot from the 90X to 908 (http://www.lemans.org/en/news/Peugeot-from-the-90X-to-908_2813.html)
NetForce84
03-02-2011, 16:51
In onderstaand filmpje kan je de nieuwste aanwinst van het Amerikaanse Extreme Speed Motorsports waarnemen. Piloten van dienst zijn Scott Sharp, Johannes van Overbeek, Ed Brown en Guy Cosmo. Ze zullen uitkomen in de LMGT2 klasse van de American Le Mans Series.
Volgens ons is dit alvast een te duchten concurrent voor de Porsche 911 GT3 RSR.
http://www.youtube.com/watch?v=7ll2ABc7ay8&feature=player_embedded
NetForce84
04-02-2011, 19:24
Peugeot had een verrassing van formaat voor iedere enduranceliefhebber. De nieuwe LMP1 wagen, bekend onder de schuilnaam Peugeot 90X, krijgt in zijn nieuwe lay-out gewoon dezelfde naam mee.
http://www.autosport.be/wp-content/uploads/2011/02/newPeugeot2-300x177.png
Of de ‘nieuwe’ benaming van de Franse endurance- spurtbom geen misverstanden zal meebrengen met ook nog een ‘oude’ 908 in handen van Oreca Matmut is een andere zaak. Het fiasco van de afgelopen 24H van Le Mans liet diepe sporen na bij de Franse leeuw. Wellicht de reden waarom Peugeot haar ooit zo succesvolle 908 geen andere benaming meegaf.
http://www.autosport.be/wp-content/uploads/2011/02/Peugeot9081-300x108.png
Motorisch krijgt de nieuwe 908 een V8 Turbo Diesel in tegenstelling tot de V12 van de vorige bolide. Qua karakteristieken komt deze V8 wel in de buurt van de V12. De V8 staat in een 90° hoek en genereert 550Pk uit een 3.7L blok. In tegenstelling tot de V6 van Audi gokt Peugeot dus op een ander paard.
In Spa komt het team op volle kracht in een laatste rechte lijn richting de 24H van Le Mans. Net zoals bij Audi vonden er bij Peugeot geen rijderswissels plaats.
Rijders 24 Uur van Le Mans:
908 N°7 : Alexander Wurz / Anthony Davidson / Marc Gené
908 N°8 : Franck Montagny / Nicolas Minassian / Stéphane Sarrazin
908 N°9 : Sébastien Bourdais / Pedro Lamy / Simon Pagenaud
Bron: turbomagazine.be en autosport.be
NetForce84
04-02-2011, 19:47
http://www.autosport.be/wp-content/uploads/2011/02/167806_186916761339076_112400115457408_516997_3418 987_n1-300x242.jpg
Op de Facebook pagina van Audi sport werd gisteren een opmerkelijke foto toegevoegd. Als u de onderstaande afbeelding van naderbij bekijkt kan u de opmerkelijke gelijkenissen relatief snel waarnemen.
Het feit dat Audi voor de eerste maal, in competitieverband, naar buiten komt met een Coupe in plaats van de traditionele open wagens zal de gelijkenissen zeker in de hand gespeeld hebben.
We laten u zelf een oordeel vellen over de al dan niet gelijkende wagens!
Bron: autosport.be
NetForce84
04-02-2011, 19:55
Team RLR, vorig jaar nog actief tijdens de laatste 3 manches van het LMS kampioenschap, komt dit jaar aan de start met de gloednieuwe Judd V8 motor.
Een eerste shakedown van het Britse team vond gisteren plaats en hieronder kan u de eerste beelden zien.
Team RLR Racing test de nieuwe Lola-Judd V8 LMP2 (http://www.youtube.com/watch?v=6ZmnZxZty4c&feature=player_embedded)
De ACO maakte vandaag de lijst bekend met vast ingeschreven teams in het eerste "echte" jaar van de ILMC. In totaal zien we 26 teams op de lijst prijken. Een korte toelichten en de volledige lijst staat op Racingworld.be: Troepenschouw Intercontinental Le Mans Cup 2011 (http://www.racingworld.be/nieuws/7524/Troepenschouw-Intercontinental-Le-Mans-Cup-2011.html)
Wat onmiddellijk opvalt, is het zeer magere veld in de LMP2 klasse, waar men maar drie wagens telt. Deze klasse is opgezet voor kleinere private teams en die kiezen blijkbaar massaal voor het goedkopere "regionale" LMS kampioenschap (11 wagens daar).
http://www.racingworld.be/nieuws/7524/Troepenschouw-Intercontinental-Le-Mans-Cup-2011.html
Het is toch logisch dat het veld in LMP2 mager is voor deelnemers die het hele seizoen deelnemen. De verklaring staat een zin verder. Waarom zou een klein privaat team uit Europa moeten racen in Japan of in de States?
NetForce84
10-02-2011, 13:52
Nu ook bekend de (voorlopige?) deelnemerslijst voor de 24H van Le Mand 2011
http://aconewsletter.6tm.eu/wpFichiers/1/Ressources/file/pdf/2011/24h_auto/2011_02_09_conference_presse/liste_invites_24h_auto_2011.pdf
Nu bevestigd, Spa race op zaterdag:
"Der ACO hat die kombinierte Runde der Le Mans Serie und des Intercontinental Le Mans Cup in Spa-Francorchamps auf Samstag den 7.5 um einen Tag vorverlegt." GT-EINS
NetForce84
23-02-2011, 20:49
Nu bevestigd, Spa race op zaterdag:
"Der ACO hat die kombinierte Runde der Le Mans Serie und des Intercontinental Le Mans Cup in Spa-Francorchamps auf Samstag den 7.5 um einen Tag vorverlegt." GT-EINS
Hier ook de bevestiging op turbomagazine.be:
De 1000Km van Spa worden op zaterdag 7mei verreden in plaats van op zondag. De race zal starten om 14H05min en 6H later afgevlagd worden, meer bepaald om 20H05min. De reden van deze verplaatsing is de F1 wedstrijd in Turkije. Omwille van een conflict besliste de organisatie om de wedstrijd in Spa te verzetten. Wij hebben hier in ieder geval onze eigen mening over!
De meningen (voor en nadelen) laat ik aan jullie over:D
De 1000Km van Spa worden op zaterdag 7mei verreden in plaats van op zondag.
De meningen (voor en nadelen) laat ik aan jullie over:D
Mij hoor je niet klagen over deze datumsverandering :D
Dat er een conflict zou zijn met de F1 in Turkije stoort me niet zo erg, maar als de 1000 km die 6 uur duren nu op zaterdag verreden wordt, dan kan ik op zondag gezellig de verjaardag van mijn dochter vieren ;) Anders zou dat wel eens een conflict van een andere orde kunnen geweest zijn.:rolleyes:
Ik vind het ook beter uitkomen op een zaterdag. Zo kan ik voor het eerst in jaren weer moederdag op zondag vieren ipv de zaterdag. ;)
Olivier Gouters
24-02-2011, 19:31
Hier ook de bevestiging op turbomagazine.be:
De 1000Km van Spa worden op zaterdag 7mei verreden in plaats van op zondag. De race zal starten om 14H05min en 6H later afgevlagd worden, meer bepaald om 20H05min. De reden van deze verplaatsing is de F1 wedstrijd in Turkije. Omwille van een conflict besliste de organisatie om de wedstrijd in Spa te verzetten. Wij hebben hier in ieder geval onze eigen mening over!
De meningen (voor en nadelen) laat ik aan jullie over:D
Dit komt wel van autosport.be ;)
Maar of jullie voor of tegen zijn? laat het maar horen ;-)
Coach Ep
24-02-2011, 19:49
Spijtig dat men de kans laat liggen om de race in het donker te laten finishen.
Minassian heeft trouwens een 2e nieuwe 908 afgeschreven tijdens een 30-urige test op Paul Ricard, rijder ok, wagen ko. Vooralsnog geen consequentie voor de openingsronde van de ILMC op Sebring volgende maand. Gaan we op Spa misschien maar 2 ipv 3 fabriekspugs zien?
Spijtig dat men de kans laat liggen om de race in het donker te laten finishen.
de uitbatingsvoorwaarden van de omloop zijn behoorlijk strenger geworden en het is niet meer mogelijk vaak bij donker te rijden.
gwyllion
25-02-2011, 00:42
Gaan we op Spa misschien maar 2 ipv 3 fabriekspugs zien?Peugeot heeft gezet dat om de 6 weken een nieuwe wagen gebouwd wordt. Tegen Le Mans zouden er dan met 6 a 7 wagens zitten. Ik denk dus dat er waarschijnlijk geen probleem is voor Spa.
Meer schrikwekkend is dat de crashen 2 keer het gevolg zijn van een probleem met de ophanging. De eerste crash van Gene was een gebroken draagarm en nu zou de ophanging blijkbaar van monocoque zijn afgebroken. Dit is een aantal keer met de oude 908 gebeurd; de laatste keer was in de 24 uur van Le Mans van 2010. Peugeot is speciaal van leverancier veranderd om dat probleem op te lossen. Als het nu opnieuw gebeurt, gaat het misschien om een ontwerpfout in plaats van een constructie-/leverancierfout.
NetForce84
25-02-2011, 20:20
Mij om het even of het nu de zaterdag of de zondag is, ik ging er toch naartoe gaan.:gas:
Wat betreft de 908's, ze zien Spa als een voorbereiding van de 24H Le Mans dus veronderstel ik dat ze in Spa zoveel mogelijk zullen testen.
Hopelijk zien we toch zeker 3 wagens aan de start:cool:
In tegenstelling wat er op sommige sites te lezen is zijn er geen wedstrijden op de zondag van het weekend van de 1000 km/6 uur van Spa. Trainingen starten op donderdag!
Maar of jullie voor of tegen zijn? laat het maar horen ;-)
Voor of tegen? Ik weet niet of dat de juiste houding is. Het is een feit dat binnen de FIA (of is het: "lees Ecclestone" ) alles moet wijken voor de F1. Dat teams, coureurs en journalisten uit het ILMC-kamp klagen over deze wijziging? Dat kun je doen maar heeft geen effect. Kom je uit het ILMC-kamp, of een andere autosport-subcultuur, je moet de wetten volgen van de F1!
Gevolg is dat ILMC op do-vrij-za is, welk echt gevolg heeft dat? Of welke conclusie mag je hieruit trekken? Elke internationale wedstrijd staat onder toezicht van de FIA. Door te kiezen voor dit schema is er bewust een besluit genomen om deze wedstrijd op een verlaagd veiligheidsnivo te laten plaatsvinden.
Probeer maar eens vrijwiligers te vinden op een werkdag die donderdag of vrijdag heet. Dat is ook overigens ook gedeeltelijk van toepassing op een zaterdag. Iemand die denkt dat er net zoveel vrijwilligers op een donderdag zijn als op een zondag heefter werkelijk niets van begrepen.
De echte conclusie? De munten (van de F1) gaan voor de veiligheid (voor de mensen die rondom het ILMC actief zijn)!
Zouden ze niet eerst nagekeken hebben of er wel voldoende veiligheidsmensen aanwezig zouden zijn alvorens de datumwijziging te bevestigen? Lijkt mij toch het meest logische...
En de vraag kwam toch ook van teams uit? Omdat anders de tv-kijkers zouden moeten kiezen tussen F1 en LMS.
De vraag kwam van de constructeurs in ILMC, niet van de F1. Zie ITV Delettre eerder deze week op turbomagazine.be
NetForce84
01-03-2011, 19:48
Following the unveiling of the 908 in February, a dieselhybrid version of the new car will be on display at the Geneva Motor Show. The newcomer has already been set ambitious targets for the 2011 season.
http://www.lemans.org/en/news/Peugeot-reveals-the-908-HYbrid4_2963.html
gwyllion
01-03-2011, 23:37
De eerste foto van de Aston Martin AMR-One:
http://www.endurance-info.com/version2/images/news/2011_Le_Mans_Aston_One.jpg
Morgen waarschijnlijk meer info en foto's, want dan vervalt het embargo.
De eerste foto van de Aston Martin AMR-One:
http://www.endurance-info.com/version2/images/news/2011_Le_Mans_Aston_One.jpg
Morgen waarschijnlijk meer info en foto's, want dan vervalt het embargo.
Een mix van de oude oer-Reynard en de Audi R15 was mijn eerste ingeving.
gwyllion
02-03-2011, 11:36
De motor is toch een lichte verrassing. Het gerucht was dat het om een 2.0 V6 turbo zou gaan, maar Prodrive heeft uiteindelijk voor 6 in lijn gekozen.
http://www.mulsannescorner.com/newsmarch11.html heeft een technische analyse van de wagen. Zijn conclusie is dat het ontwerp redelijk conservatief is (zeker in vergelijking met de Audi R18), waarschijnlijk omdat de aerodynamica voornamelijk met CFD gedaan is en weinig/geen windtunnel testen.
De AMR-One is trouwens te laat klaar voor Sebring :(
Als je het mij vraagt ... persoonlijk vind ik deze versie echt lelijk in vergelijking met de vorige. De achterkant vind ik goed meevallen, maar vooraan vind ik het maar niets. Maar goed, het zijn slechts schetsen en in werkelijkheid wordt hij wellicht mooier, hoop ik. Aan de snelheid van deze auto twijfel ik echter niet. :)
Als je het mij vraagt ... persoonlijk vind ik deze versie echt lelijk in vergelijking met de vorige. De achterkant vind ik goed meevallen, maar vooraan vind ik het maar niets. Maar goed, het zijn slechts schetsen en in werkelijkheid wordt hij wellicht mooier, hoop ik. Aan de snelheid van deze auto twijfel ik echter niet. :)
Hoop dan maar niet te veel, dit is namelijk de definitieve versie. Op dailysportscar.com kun je (enkel vandaag) foto's zien van de presentatie. In ieder geval een auto waar ik even aan moet wennen!
Op Autohebdo.fr staat trouwens nieuwe livery van de Oreca Peugeot.
Ik bedoel maar dat ik al dikwijls foto´s als deze zag van auto´s waarvan ik dacht dat ze lelijk waren, maar als ik ze dan zag rijden op het circuit viel het vaak nogal mee ;)
Deze kan voor mij ook niet meteen tippen aan de Lola Aston Martin. Geef mij maar een coupé versie. ;) Maar zoals gezegd, hopelijk valt het beter mee in real life. Nog een paar weekjes geduld en ik zal ze kunnen bezichtigen in Paul Ricard. ;)
NetForce84
03-03-2011, 15:03
http://www.autosport.be/wp-content/uploads/2011/03/Oreca-Peugeot-2011-150x62.jpg
Oreca gaat in 2011 verder op het elan van vorig jaar. Dat wil zeggen met een ‘verouderde’ 908HDi FAP van het Franse Peugeot. De troepen van Hugues de Chaunac werden afgelopen seizoen kampioen in de Le Mans Series en mikken dit jaar op het ILMC kampioenschap.
Lees op http://www.autosport.be/?p=5527
NetForce84
13-03-2011, 04:47
Spyker komt met nieuwe racewagen voor 2012 + FOTO's
http://www.racexpress.be/imgitems/article/2011/02/RX-Spyker-1.jpg
http://www.racexpress.be/imgitems/article/2011/02/RX-Spyker-Aileron_Side_1.jpg
Meer info: http://www.racexpress.be/index.php?nav=Artikel&nid=30957
Nevenraces info 1000 km Spa:
Speed euroseries erkent door FIA +
Now that the SPA LMS event has been confirmed as Thursday 5th May to Saturday 7th May, there is potential for SPEED & Radical competitors to have exclusive testing during Wednesday 4th May.
SPEED will be on track on the Thursday for Free practice and qualifying, Friday for the first race and Saturday morning for the second race.
Based near Ostend, Belgium, Norma Benelux have a history of running Normas in the French VdeV series. For 2011 they will be running their Norma M20F in the SPEED series.
Timetable 1000 km Spa bekend, volledig op http://www.race-rally.be/
SATURDAY 7th MAY
09:10 09:40 ATS Formula-3-Cup Race 2 Race 5 30'
09:55 10:15 ILMC & LMS WARM UP 20'
10:35 11:35 Speed Series Race 2 Race 6 60'
11:00 11:30 AUTOGRAPH SESSION Team Trucks
11:50 12:40 Car Manufacturer track laps 50'
12:00 12:45 PIT WALK (gate closed 10' before end) 45'
12:55 ILMC & LMS Pits open
13:10 ILMC & LMS Pits closed
13:15 GRID WALK opening (forbidden -16 years old) 35'
14:40 GRID WALK gate closing
13:50 GRID WALK end of the track evacuation
14:00 ILMC & LMS GREEN FLAG
14:05 20:05 ILMC & LMS RACE Race 7 6h + FL
Pedro Lamy rijdt naast voor Peugeot ook één wedstrijd voor BMW in het ILMC.
Imola:
BMW n°55 : Augusto Farfus/Jorg Müller
BMW n°56 : Andy Priaulx/Pedro Lamy
De motor is toch een lichte verrassing. Het gerucht was dat het om een 2.0 V6 turbo zou gaan, maar Prodrive heeft uiteindelijk voor 6 in lijn gekozen.
http://www.mulsannescorner.com/newsmarch11.html heeft een technische analyse van de wagen. Zijn conclusie is dat het ontwerp redelijk conservatief is (zeker in vergelijking met de Audi R18), waarschijnlijk omdat de aerodynamica voornamelijk met CFD gedaan is en weinig/geen windtunnel testen.
De AMR-One is trouwens te laat klaar voor Sebring :(
Met een elfde tijd en 5 seconden trager dan de pole (Lola Toyota) voor de eerste LMS race (zonder Peugeot en Audi dan nog) op Paul Ricard, lijkt het nog een moeilijk jaar te gaan worden voor Aston. Zefs verschillende LMP 2's waren sneller.
De Astons vielen inderdaad zwaar tegen vandaag. Ze moeten nog veel huiswerk maken...
Voor wie eind deze maand naar Le Mans gaat voor de testdag hier de uren:
Zondag 24 april : Test dag
9h00 – 13h00 : première séance d'essais
14h00 – 18h00 : deuxième séance d'essais
Peugeot Hybride zal er niet zijn, wel de Kronos Aston met Ickx/Leinders/Martin.
Voor wie eind deze maand naar Le Mans gaat voor de testdag hier de uren:
Zondag 24 april : Test dag
9h00 – 13h00 : première séance d'essais
14h00 – 18h00 : deuxième séance d'essais
Peugeot Hybride zal er niet zijn, wel de Kronos Aston met Ickx/Leinders/Martin.
Ik zal er zijn :applaus:. Mooi dat de Kronos Aston erbij is.
Reeds een eerste forfait bij de prototypes, de ORECA 03-Nissan LMP2 no 27van Signatech Nissan, nog één prototype die niet komt en de Aston Kronos mag starten.
Reeds een eerste forfait bij de prototypes, de ORECA 03-Nissan LMP2 no 27van Signatech Nissan, nog één prototype die niet komt en de Aston Kronos mag starten.
Dat was de tweede wagen die het team wilde inzetten in Le Mans, als ik het goed voorheb. Vraag me af hoe ernstig Nissan het heeft met Le Mans, of is dit slechts een support?
NetForce84
03-07-2011, 23:48
De 6 Ore Di Imola, de vierde manche van de Intercontinental Le Mans Cup en de derde race van de Le Mans Series zijn een relatief saaie voorstelling geworden. Het was al snel duidelijk dat de zege voor Peugeot zou zijn, enkel Marcel Fässler kon in zijn Audi R18 Tdi één stint de schijn ophouden dat de Duitsers een waardige tegenstander voor de Franse Leeuw zouden zijn. De zege na zes uur was voor de Franse ex-F1-rijder Sébastien Bourdais en de Britse ex-F1-man Anthony Davidson. Zij hielden op de meet goed 1 minuut over op hun teamgenoten Franck Montagny en Sébastien Sarrazin. Een kleine pleister op de wonde na Le Mans voor de Fransen.
Lees meer op http://sport.turbomagazine.be/news_NL_7438_ILMC_Imola_revanche_voor_Peugeot_tege n_mak_Audi.html
Ik vond het helemaal geen saaie race want in GT2 was er een ware stoelendans!
Ben net terug van Imola en moet zeggen dat het een mooie track is, ook al is de tijd er qua accommodatie blijven stilstaan. Daar hebben ze precies nog nooit gehoord van drank-en eetkraampjes en merchandising stands.
De Proton Competition Porsche is overigens gediskwalificeerd omdat een van de piloten (Patrick Long) de maximale rijtijd overschreed. Proton Competition doet een slechte zaak in de tussenstand, terwijl het GTE-Am podium gevarieerd wordt (Porsche - Corvette - Ferrari) en als toetje onze landgenoot Stéphane Lémeret op de laatste trede van het podium klimt!
Meer informatie hier: Proton Competition gediskwalificeerd - Lémeret op het podium (http://www.racingworld.be/news/7961/6-uren-imola-proton-competition-gediskwalificeerd-lemeret-op-het-podium.html)
Ik vond het helemaal geen saaie race want in GT2 was er een ware stoelendans!
Ben net terug van Imola en moet zeggen dat het een mooie track is, ook al is de tijd er qua accommodatie blijven stilstaan. Daar hebben ze precies nog nooit gehoord van drank-en eetkraampjes en merchandising stands.
Merchandising weet ik niet maar er zijn binnen het circuit minstens 2 zaken die "Wheels"-waardig zijn.... Heb me daar ooit goed geamuseerd en lekker gegeten (en gedronken)...
C U
Merchandising weet ik niet maar er zijn binnen het circuit minstens 2 zaken die "Wheels"-waardig zijn.... Heb me daar ooit goed geamuseerd en lekker gegeten (en gedronken)...
C U
Eén daarvan is gesloten, die andere is net buiten circuit aan de parking en doet inderdaad denken aan de Wheels. Daar zijn we uiteraard ook binnen gesprongen. :)
Hoe lang is dat bij u al geleden? Want ik meen wanneer ik zeg dat de tijd daar echt is blijven stilstaan. De stoeltjes in de tribunes heuvelkant zie je gewoon niet meer staan door het gras dat erover gegroeid is. :p
NetForce84
08-07-2011, 18:16
Dit weekend live op Motors TV, American Le Mans Series, Rd 3, Lime Rock Park
meer info http://www.motorstv.com/08072011/weekend-on-motors-tv
Gaan we zeker noteren in onze agenda:champagne:
Dit weekend live op Motors TV, American Le Mans Series, Rd 3, Lime Rock Park
meer info http://www.motorstv.com/08072011/weekend-on-motors-tv
Gaan we zeker noteren in onze agenda:champagne:
Bedankt voor de tip! Altijd fijner dan naar live streaming te moeten kijken.
Onze tijd is het trouwens 19.50 uur...
LMS splits zich definitief af van het ILMC en laat enkel LMP2's, FLM's, GTE's en cup GT's toe volgend jaar. Alle races (5 of 6) zullen in Europa gereden worden. Vraag me af of een circuit en ILMC en LMS kan organiseren (niet op zelfde datum natuurlijk)
bron: http://www.racingworld.be/news/8025/lms-op-eigen-benen-lmp1-verdwijnt-terwijl-gtc-s-het-veld-vervoegen.html
LMS splits zich definitief af van het ILMC en laat enkel LMP2's, FLM's, GTE's en cup GT's toe volgend jaar. Alle races (5 of 6) zullen in Europa gereden worden. Vraag me af of een circuit en ILMC en LMS kan organiseren (niet op zelfde datum natuurlijk)
bron: http://www.racingworld.be/news/8025/lms-op-eigen-benen-lmp1-verdwijnt-terwijl-gtc-s-het-veld-vervoegen.html
Gewoon de 24Hr van Le Mans toch al?
Gewoon de 24Hr van Le Mans toch al?
24 Hr telt niet mee voor LMS, bedoel kan bvb Spa naast de 1000 km ILMC ook een race voor het LMS kampioenschap organiseren op een andere datum, vermits het nu twee totaal gescheiden kampioenschapen zijn. Zou moeten kunnen maar denk niet dat dit gaat gebeuren. Er is sprake dat één van de manches van het LMS op Monza zal plaats hebben.
NetForce84
09-09-2011, 19:15
Blijkbaar dit weekend ILMC 6H of Silverstone.
Weet iemand of het op TV (volledig) uitgezonden wordt?
Exqi zou uitzenden maar heb geen idee of het de volledige 6uur zijn...
http://www.exqisport.be/programmatie/2
ik denk het niet
NetForce84
10-09-2011, 18:42
Simon Pagenaud neemt de zaken bijzonder ernstig in het WK uithouding in Silverstone. De jonge Fransman, die de gekwetste Anthony Davidson bij Peugeot vervangt, was in Silverstone tijdens de kwalificaties bijna een seconde sneller dan de dichtste concurrent, drievoudig winnaar Allan McNish in de Audi R18. Stéphane Sarrazin (Peugeot) en Timo Bernhard (Audi) werden drie en vier, terwijl Nicolas Prost, in de Rebellion als vijfde, de snelste benzine LMP1 was. In LM P2 was de pole voor de Strakka HPD van Danny Watts, in GTE ging de eerste startplaats naar Augusto Farfus in de AF Corse Ferrari. Marc Goossens en zijn teammaat Marco Holzer starten morgen als zevende in de GT-klasse, Stéphane Lémeret gaat als vijfde van start in GTE Am.
Bron: turbomagazine.
Maar volgens mij rijdt Augusto Farfus in een BMW M3 GT van BMW Motorsport in plaats van een AF Corse Ferrari... foutje van turbomagazine:D
Bron: turbomagazine.
Maar volgens mij rijdt Augusto Farfus in een BMW M3 GT van BMW Motorsport in plaats van een AF Corse Ferrari... foutje van turbomagazine:D
joer rait :D
Extra formatieronde... Ik hield mijn hart al vast...
NetForce84
11-09-2011, 18:41
PEUGEOT WINS!!!!!:gas::applaus::applaus::applaus:
Goh, ik moet toegeven dat Audi toch wat tegenstand geboden heeft. Maar het blijft jammer dat een kampioenschap overleeft met 4 kanshebbers op de overwinning, waar van 50% uitgeschakeld wordt (of zichzelf uitschakelt) na minder dan een uur... Stel me ook vragen bij het voornemen van ACO om te mikken op 30 auto's in het wereldkampioenschap... Da's 6-7 auto's per categorie...
NetForce84
11-09-2011, 21:00
Peugeot Sport line op voor de ILMC Petit Le Mans:
#7 A. Davidson - S. Bourdais - S. Pagenaud
#8 F. Montagny - S. Darrazin - A. Wurz
Bron: Peugeot Sport (twitter)
NetForce84
11-09-2011, 21:02
Nicolas Minassian and Marc Gené will drive the Oreca Peugeot 908 HDI FAP at Petit Le Mans with Nicolas Lapierre.
Bron: Peugeot sport (twitter)
Spa zou blijkbaar niet op de kalender van het wereldkampioenschap staan in 2012... (blijkbaar gezegd op Exqi Sport)
Spa zou blijkbaar niet op de kalender van het wereldkampioenschap staan in 2012... (blijkbaar gezegd op Exqi Sport)
Dan zou ik overwegen eens in Buitenland te gaan kijken.
Maar wel superjammer indien dit zo is.
Spa zou blijkbaar niet op de kalender van het wereldkampioenschap staan in 2012... (blijkbaar gezegd op Exqi Sport)
Och, dit zou inderdaad heel jammer zijn. Spa hoort gewoon op zo'n kalender!
Trouwens, ik vond Peugeot en Audi soms heel straffe toeren doen gisteren in Silverstone. Goed voor de kijkcijfers misschien maar met momenten waren het precies zotten op de baan. Meer dan eens hadden ze bijna (of net wel) een tragere GT aangetikt terwijl die zich toch echt niet onzichtbaar kan maken op de baan???
Effe OT: wat een groot circuit is me dat, Silverstone! :eek: Leuk circuit om op te racen maar als supporter hou ik toch meer van kleinschaligere en gezelligere circuits als Brands Hatch en zo. :)
Oei, Guess Europ uiteindelijk van de deelnemerslijst van de 6u van Estoril geschrapt... QUELLE SURPRISE! :applaus:
Oei, Guess Europ uiteindelijk van de deelnemerslijst van de 6u van Estoril geschrapt... QUELLE SURPRISE! :applaus:
Hmmm....was het niet aangekondigd dat ze zich gingen focussen op volgend jaar (lees: niets meer rijden dit jaar)?
Sorry maar dit team verder verdedigen is het toppunt van naïviteit... Denk je dat ze volgend jaar probleemloos het seizoen gaan afwerken?
EDIT: was niet persoonlijk bedoeld, het is gewoon een gewoonte hier op dit forum om Guess Europe te verdedigen... ;)
Och, dit zou inderdaad heel jammer zijn. Spa hoort gewoon op zo'n kalender!
Trouwens, ik vond Peugeot en Audi soms heel straffe toeren doen gisteren in Silverstone. Goed voor de kijkcijfers misschien maar met momenten waren het precies zotten op de baan. Meer dan eens hadden ze bijna (of net wel) een tragere GT aangetikt terwijl die zich toch echt niet onzichtbaar kan maken op de baan???
Effe OT: wat een groot circuit is me dat, Silverstone! :eek: Leuk circuit om op te racen maar als supporter hou ik toch meer van kleinschaligere en gezelligere circuits als Brands Hatch en zo. :)
Er is niet gezegd dat Spa er niet op staat, alleen is er nog geen zekerheid omtrent Spa, net als voor de rest van kalender.
Er is niet gezegd dat Spa er niet op staat, alleen is er nog geen zekerheid omtrent Spa, net als voor de rest van kalender.
En die kalender zal weer rond nov/dec uitkomen zeker? Kwestie van al plannen te kunnen maken naar volgend jaar toe. ;)
Er is niet gezegd dat Spa er niet op staat, alleen is er nog geen zekerheid omtrent Spa, net als voor de rest van kalender.
Bestaat de kans dat zowel ILMC als LMS volgend jaar op de kalender staat in Spa?
Bestaat de kans dat zowel ILMC als LMS volgend jaar op de kalender staat in Spa?
In de Turbo die eind deze maand uitkomt, staat heel wat meer informatie, maar het kan, het kan ook niet. :+
In de Turbo die eind deze maand uitkomt, staat heel wat meer informatie, maar het kan, het kan ook niet. :+
Verdorie, kon dat niet in het exemplaar dat ik vandaag in de bus trof! :p
Coach Ep
20-09-2011, 19:56
In de Turbo die eind deze maand uitkomt, staat heel wat meer informatie, maar het kan, het kan ook niet. :+
Das leuk en aardig maar de ACO heeft tijdens het Silverstone weekend in een meeting duidelijk aangegeven dat er pas met de race in Zhuhai - begin november - gerekend hoeft te worden op een WEC kalender voor 2012. Nog flink geduld dus.
Das leuk en aardig maar de ACO heeft tijdens het Silverstone weekend in een meeting duidelijk aangegeven dat er pas met de race in Zhuhai - begin november - gerekend hoeft te worden op een WEC kalender voor 2012. Nog flink geduld dus.
Maar voor meer info over LMS leest u dus turbo.
en tot zover de commerciele onderbreking.
NetForce84
30-09-2011, 16:44
Dit weekend de ILMC manche Petit Le Mans vanop Road Atlanta USA
De Intercontinental Le Mans Cup is terug in de VS. Petit Le Mans is de zesde van zeven races op de kalender 2011, de tweede wedstrijd in de VS, na de Sebring 12 Hours. De eerste titels worden zonder twijfel zaterdag al uitgereikt, nog voor de afsluiter in China.
bron: http://sport.turbomagazine.be/news_NL_7964_ILMC_Petit_Le_Mans.html
Weet er soms iemand of dit ergens uitgezonden wordt?? Motors TV? Eurosport??
Eurosport geeft van 17u tot 18u30 en dan van middernacht tot half 4.
NetForce84
01-10-2011, 18:54
Dit weekend heeft de omloop van Road Atlanta, de ondertussen al mythische Petit Le Mans 10H 1000mijl wedstrijd plaats. Met maar liefst 53 deelnemers, verspreid over zes klassen zal er op elk vlak autosport van het hoogste niveau te zien zijn. We gaan hieronder even dieper in op hetgeen u kan verwachten op de omloop in de Amerikaanse staat Georgia, ten zuiden van Florida.
Bron: http://www.autosport.be/?p=21360
Jammer dat het niet volledig uitgezonden wordt....
NetForce84
02-10-2011, 19:18
In de VS heeft Peugeot zich deze nacht van de wereldtitel uithouding (ILMC) verzekerd. Het trio Montagny-Sarrazin-Wurz won de klassieker Petit Le Mans, de voorlaatste manche van het WK uithouding, en gezien beide Audi R18 vroegtijdig naar de kant moesten, is Peugeot meteen ook zeker van een tweede opeenvolgende wereldtitel. De Oreca Peugeot 908 van Lapierre/Minassian/Gene werd tweede, voor de verrassend sterke Aston Martin B09 Lola van Fernandez/Prima/Mücke, die meteen de snelste benzineprototype was. In GT ging de zege naar AF Corse, maar Ferrari moet tijdens de afsluitende race in China, midden november nog wel enkele punten scoren om de titel veilig te stellen.
Bron: turbomagazine.be
YES peugeot wereldkampioen uithouding:champagne::champagne::champagne:
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.