View Full Version : Ford Victoria Skyliner - 1956 - AMT - 1/25
The creative explorer
15-11-2010, 23:56
En voor de leuk even een nieuw project geopend, ik wilde weer eens wat out of the box (geen OOB) bouwen. Hiervoor neem ik een goedkoop kitje die ik voor 5 euro heb gekocht op een meeting in Friesland. Er was al aan begonnen, maar het meeste was relatief gemakkelijk uit elkaar te trekken en de geverfde delen liggen nu in een bakje met MR. Muscle te zwemmen.
Zoals aangeschaft:
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria001.jpg
De geverfde en gedemonteerde onderdelen
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria002.jpg
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria003.jpg
En wij zijn begonnen, het idee is een beetje leadsled stijl aan te houden, dus ik heb de achterste wielkast opgevuld.
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria004.jpg
De motorkap wordt gecleaned
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria005.jpg
Net als de deuren, waar de scripts, deurhendels, portierslot ontbreken. Ook heb ik het voorste tochtruitje verwijderd voor een cleanere hardtop uitstraling.
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria006.jpg
The creative explorer
17-11-2010, 10:30
Tja, voor de prijs hoefde ik het niet te laten :lol: Er moet alleen een hoop werk worden gedaan om alles weer fris te laten lijken. Deels doordat het al gestart was en deels vanwege de veranderingen.
Gisteren ben ik voornamelijk bezig geweest met de grove wijzigingen en plamuur aan te brengen, het geheel moet eerst in lijnen worden gecreëerd, waarna ik de boel kan verfijnen.
Hier weer een extra laag plamuur op de zijkant
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria007.jpg
Ook de omlijsting van de koplampen wordt meegenomen in de body, hier grof in de plamuur
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria008.jpg
En hier lichtjes geschuurd
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria009.jpg
Dit is een kanshebber voor de wielen; Sombrero's
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria010.jpg
De motorkap nadert zijn voltooiing en heeft een laagje fijnplamuur gekregen
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria011.jpg
Ook de voorkant wordt flink aangepast, hier is de custom-grille omlijsting van de kit zelf alvast ingelijmd, zodat het afwerken en bewerken wat gemakkelijker gaat.
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria012.jpg
The creative explorer
18-11-2010, 23:23
Gisteren ben ik voorzichtig begonnen met een volgende stap. Des te langer ik naar de auto keek, wist ik dat er iets niet klopte. Het dak was te hoog. En alhoewel hij om te beginnen niet al te hoog was, leek me een chop op zijn plaats. Het probleem was hoe, ik wilde niet de standaard verlaging, want die past niet bij mijn 'visie'. Daarom heb ik besloten het eens anders aan te passen. In principe heb ik het achterraam hetzelfde gelaten, enkel onder een veel vlakkere hoek, zodat het een wat dramatischer effect heeft, maar dit gaf ook weer problemen met zich mee. Het panoramadak wilde ik kostte wat het kost behouden.
Dit zijn 2 foto's van de standaard hoogte
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria013.jpg
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria014.jpg
Hier ben ik begonnen de zijkanten van het dak in te zagen tot ongeveer 2 centimeter het dak in.
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria015.jpg
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria016.jpg
Bij het voorraam heb ik de stijl aan de onderkant losgeknipt en vervolgens het dak eventjes losgehaald, zodat de volgende stap iets gemakkelijker was.
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria017.jpg
Ik heb bij de achterste stijl een wig uit de stijl gehaald, zodat het raamframe voorover kon vallen om een andere hoek mogelijk te maken.
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria019.jpg
En zo zal het er ongeveer uit gaan zien.
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria020.jpg
Hier kun je de veel vlakkere hoek duidelijk zien
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria021.jpg
Een nadeel van het voorovervallen van het achterraam, is dat het dak naar voren komt
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria022.jpg
The creative explorer
18-11-2010, 23:24
Dat ga ik oplossen door 1,8mm te verwijderen uit het dak, het meest gemakkelijk was bij het panoramadak, want daar zit het minste plastic en het simpelst op te lossen. De boog van het dak zit immers in het panoramagedeelte.
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria023.jpg
Het voorste gedeelte is er nu vanaf
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria024.jpg
Inmiddels de motorkap glad gemaakt.
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria025.jpg
En alles zit weer enigzins op zijn plaats en kan de opbouw beginnen.
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria027.jpg
Om het dak sterker te maken en te voorkomen dat het plamuur gaat scheuren, heb ik een paar strookjes evergreen in de gaten gelijmd, na versmelting heeft het dak weer wat stevigheid en is de kans op scheuren in het plamuur vele malen kleiner.
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria028.jpg
Ook de zaagsnede bij het panoramadak krijgt een strookje evergreen
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria029.jpg
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria030.jpg
En de knik in het dak moet opgevuld worden, hier alvast een eerste laag plamuur
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria031.jpg
Ziet er mooi uit :-)
Misschien een domme vraag, maar waarmee zaag je het dak door. Ik heb hier een Alfa gtv liggen dat een spider zou moeten worden :p Tot nu toe had ik me nog nooit aan zo een verbouwingen gewaagd...
Alvast bedankt!
The creative explorer
19-11-2010, 12:10
Dank je,
Voor dit dak heb ik een mini-zaagje van X-acto gebruikt, dit om het snijverlies te minimaliseren omdat ik het dak nog moest gebruiken.
Maar voor een cabrio kun je het dak rustig afsnijden met een hobby-mesje of met een slijpschijf op een multitool.
Bedankt voor de info, ik zal het zeker eens proberen.
Terwijl blijf ik vol interesse volgen!
The creative explorer
21-11-2010, 17:10
Voor de rest schiet het weinig op, het is veel plamuren, afschuren, bekijken, plamuur toevoegen en opnieuw door de cirkel. Wel begint het project vorm te krijgen, door kleine stapjes die genomen zijn,
Het dak heeft hier in de knik alvast het eerste laagje plamuur gekregen
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria032.jpg
Het chassis is uit de ovenreiniger gekomen en ik had maar weinig lof voor het chassis. Veel detail is meegegoten en het ziet er niet echt show-waardig uit. Aan de achterkant heb ik de uitlaten weggefreesd en zal dit opvullen met plamuur
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria033.jpg
Het andere gedeelte van de uitlaat is nagenoeg niet weg te frezen, ik heb toen maar iets anders bedacht; de multi-balk, het idee erachter is dat deze 2 brede balken alle leidingen zullen herbergen en dus veel uit het zicht zullen trekken. Dit is marketing gelul voor het feit dat ik met plamuur de uitlaat onzichtbaar maak haha
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria034.jpg
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria035.jpg
En nog een handje vol onderdelen uit de ovenreiniger.
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria036.jpg
Ook de achterkant wordt gewijzigd, hier doe ik hetzelfde als voor; ik 'french' de lichten en zal de originele omlijsting in de body integreren
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria037.jpg
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria038.jpg
Dit zijn de omlijstingen, die moesten worden voorzien van een gat.
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria039.jpg
HEt dak begint langzaam vorm te krijgen, dit moet stapje voor stapje gebeuren, zodat het later 1 geheel lijkt.
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria040.jpg
The creative explorer
21-11-2010, 17:10
De omlijstingen voorzien van plamuur
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria041.jpg
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria042.jpg
En de voorkant is ook gladgeschuurd, ik heb nog wel wat ideetjes voor de voorkant, maar moet dit nog even in mijn hoofd om laten gaan
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria043.jpg
Het choppen geeft de wagen een veel sportievere look, ziet er goed uit. Ik kijk uit naar het vervolg.:applaus:
bartmotte
21-11-2010, 21:08
echte hotrod in wording ! ik blijf dit volgen.
The creative explorer
04-12-2010, 01:04
Thanks jongens, ik moet zeggen dat ik het moeilijk blijf vinden om zoiets in elkaar te steken. Ik ben al niet de beste bouwer, maar hiervoor heb ik echt tijd en geduld voor moeten hebben. Om een of andere reden krijg ik de naden gewoon nooit mooi vlak, je blijft het elke keer wel een beetje zien.
Al moet ik zeggen dat ik wel vooruitgang boek als je deze vergelijkt met 'el modificato'. Dit is nog maar mijn 2e full-custom build waar ik veel modificaties aan de body doorvoer, maar men schijnt aldoende te leren hahaha.
http://firerods.com/finishedmodelgallery/Chrysler%20300CM/slides/300cm164.jpg
Ik ben weer een paar stapjes verder en zal aan de hand van wat plaatjes weer verslag doen:
Het kan dus niet zo wezen dat ik uren besteed aan het modificeren van de body en dan de ingegoten ruitenwissers ongemoeid laat; nee dus, die moeten weg.
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria044.jpg
De onderkant is gecleaned en voorzien van een primerlaagje, als ik weet voor welke kleuren ik ga, dan zal ik de onderkant hierop aanpassen.
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria045.jpg
Alle delen waar ik de laatste tijd aan gewerkt heb, heb ik ook snel voorzien van een laagje plamuur, puur ter controle en om te kijken waar verbetering nodig is.
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria046.jpg
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria047.jpg
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria048.jpg
En dat dit nodig is, moge duidelijk zijn
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria049.jpg
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria050.jpg
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria051.jpg
Het voorste raam ligt nu ook vlakker en lager dan het origineel, om alles een beetje mooi te laten lijken moesten de omlijstingen worden aangepast. Ik heb hiervoor het volgende trucje bedacht. Ik bracht Tamiya tape aan op het raam, vette dit in met zuurvrije Vaseline en bracht het raam op zijn plaats, daarna bracht ik het plamuur aan en liet het geheel volledig drogen, daarna was het een gemakkelijk kunstje om het raam te verwijderen zonder dat de plamuur scheurde.
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria052.jpg
The creative explorer
04-12-2010, 01:08
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria053.jpg
Ik heb hetzelfde trucje ook gebruikt voor het panoramadak, want daar had ik mij een klein beetje scheef versneden
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria054.jpg
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria055.jpg
Omdat de body toch begint te vorderen heb ik de body voorzien van een laagje Alclad primer, juist ja, diezelfde die mij zoveel problemen gaf met de GT-R R35, maar hier toch goed zijn werk deed.
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria056.jpg
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria057.jpg
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria058.jpg
Ook nu blijven er een paar puntjes te zien die voor verbetering vatbaar zijn, die ga ik nog even verbeteren en geef dan de body een lichte polijstbeurt.
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria059.jpg
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria060.jpg
Omdat de body nu eindelijk ergens begint te geraken, ben ik ook maar begonnen met het motorblok en raad eens: juist! nog meer plamuren :eek:
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria061.jpg
gert mertens
04-12-2010, 02:04
Erik,
Respect met de grote R jongen.
Hieraan zou ik me nooit wagen!
Het bewijst ook dat je inzicht hebt in datgene waarmee je bezig bent!
Ga door !!!
Grtz,
G :applaus:
The creative explorer
07-12-2010, 21:49
Bedankt, maar valt wel mee hoor. Ik denk dat jij het ook wel in je vingers zou hebben, je moet alleen gek genoeg zijn om te gaan zagen. Ik vind het veel spectaculairder wat jij met de Eend en de Ford doet.
Maar in ieder geval bedankt voor de opstekende woorden en als je iets voor verbetering vatbaar ziet, laat het mij dan weten. :)
Ik zal zo even weer wat foto's uploaden, ik ben weer een stapje verder al weet ik nog niet exact wat ik met de kleuren aan moet.
The creative explorer
07-12-2010, 22:04
Weer een klein stapje verder.
In de afgelopen tijd veel bezig geweest met schuren en plamuren, ja nog steeds . Maar ik heb gisteren het laatste laagje primer kunnen spuiten en alles zag er alleszins redelijk uit.
Vanochtend heb ik het eerste laagje wit gespoten en vanmiddag het 2e. Wit is namelijk een goede basis voor mooie heldere Candy-kleuren. Al weet ik nog niet welke kleuren ik ga gebruiken.
Na een speurtocht, kom je wat sporen tegen in de primer en de lichtere kleuren zijn gedeeltes die ik heb moeten aanpassen.
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria062.jpg
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria063.jpg
En daarna weer totaal in de primer gezet of meer de behandelde plekken voorzien van een laagje primer
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria064.jpg
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria065.jpg
De motorkap heb ik ook geprimerd en daar werd duidelijk dat de motorkap nog iets verfijnd moest worden
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria066.jpg
Ik kwam er achter dat de ophangbeugels manco waren en hierop moest ik wat gaan verzinnen, ik heb 2 koperen buisjes aan de body gemonteerd
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria067.jpg
En 2 aan de binnenkant van de motorkap, alleen bleek deze opstelling niet te lukken. Dit heb ik later aangepast
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria068.jpg
Van koperdraad heb ik beugeltjes gebogen
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria069.jpg
Daar de koperen buisjes overheen geschoven
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria070.jpg
En met secondelijm gemonteerd aan de binnenkant van de motorkap
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria071.jpg
The creative explorer
07-12-2010, 22:09
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria072.jpg
Om wat extra detail toe te voegen heb ik van ijzerdraad een stokje gemaakt, die op de radiator ligt bij niet gebruiken en omhoog gedraaid kan worden om de motorkap omhoog te zetten.
Ik heb het uiteinde hier met opzet wat te lang, als de body gespoten is, monteer ik hem pas.
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria073.jpg
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria074.jpg
Ik vond nog een lelijk plekje en heb dat nog even aangepast
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria075.jpg
En de body in maagdelijk wit
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria076.jpg
Lang heb ik moeten denken wat ik nu zou gaan doen voor de paintjob, dit is normaal voor mij appeltje -eitje, maar ik kon het plaatje rond krijgen.
Ik heb de stoute schoenen maar aangetrokken en besloten met het eerste idee verder te gaan en een zogenaamde 'Mural' op de onderste helft te monteren.
Eerst heb ik met photoshop een concept gemaakt en dit uitgeprint op wit decalpapier. Daarna geblankt met MoTip
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria077.jpg
Vóór
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria078.jpg
En na een uurtje plakken, schuiven, snijden en lelijke woorden
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria079.jpg
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria080.jpg
The creative explorer
07-12-2010, 22:10
Nog een uurtje later zat ook de andere kant erop
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria081.jpg
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria082.jpg
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria083.jpg
Ferrari rules
07-12-2010, 22:26
Dit is nu nog eens origineel! Erg knap hoor! ook hoe je de koffer hebt voorzien van beugels.
Allé,eindelijk nog eens een oldtimer die nog jaren meekan,die van Gert spreken ze volgend jaar niet meer over dan is die helemaal opgeroest en uit elkaar gevallen en naar de schroothoop gebracht.Al de gekheid op een stokje,het wordt een tof wagentje,die van Gert trouwens ook.:p
Erik ik had eens, toen jij je stock liet zien op het forum opgemerkt, dat je een Opel GT had van AMT,ik heb deze in USA op de kop kunnen tikken voor 25€ port in,het is wel een mooi kitje,maar het wordt ooit een Steinmetz.
Loixrallyfan
07-12-2010, 23:40
Indrukwekkende ombouw laat je hier zien.:applaus:
De verlaging van het dak, een hele boterham, vind ik zeer geslaagd.
Maar nog gekker ben ik van de zijflanken. Knap gedaan die decals en het zorgt wel voor een heel origineel model.
Ik ben niet direct een hevige fan van dit soort wagens, maar nu heb je toch mijn volle aandacht.
Ga rustig verder en dit wordt een knaller van een model.
Ik blijf op post.;)
gert mertens
08-12-2010, 00:03
Tjakkawakka !!!
(om nog maar eens een ander woord te gebruiken :+)
Erik , Man !!!
Super.
Ga voor deze maar eens diep tot aan het gaatje !
Dat ziet er Prachtig uit!
Welke zijn de andere kleuren?
Rood zou (persoonlijke mening) zéker niet mis zijn.
Knap écht waar !
Ik blijf volgen.
Grtz,
G
..........................................
En na een uurtje plakken, schuiven, snijden en lelijke woorden
.................................................. .................................
Wat voor lelijke woorden gebruik je dan? :p
Amai, dat is ne serieuze update die je ons laat zien. En die gezichten is toch wel iets aparts. Goe bezig zou ik zo zeggen.;)
The creative explorer
08-12-2010, 18:25
Bedankt voor de lovende woorden :)
@Dom; op zich geen gekke prijs, zeker inclusief verzenden. Ik denk dat die van mij gewoon origineel wordt met een standaard 4-pittertje
@Johnny; Wilt ge nie weten ;)
En qua kleur is het moeilijk, ik had in het begin groen in het vizier maar heb dat laten vallen, ik ging toch liever voor rood. Maar het moest en zou een two-tone worden en waarmee combineer je het dan. Wit is gewoon te tja gewoon....Dus wilde ik oranje, maar dat was het dan weer net niet.
Ik heb nog gedacht aan teal-blauw met mint-groen, maar ook dat was niet iets waar ik enthousiast van werd. De kleur is toch rood geworden en ben hiermee een middagje zoet geweest.
Nu moet ik eerlijk zijn en zeggen dat op zich de paintjob best goed is gegaan, enkel beginnen er blaasjes te ontstaan onder de decals en dat is best lelijk.
Ik heb geen idee of er nog wat mee gedaan kan worden. zucht...
The creative explorer
09-12-2010, 10:37
Even een kleine update, ik heb het rood toegepast maar zoals ik eerder zei ben ik er niet tevreden over, de verf zelf zit er goed op, maar de blaasjes die ontstaan onder de decal doen afbreuk aan de auto.
Ik heb de rode laag direct voorzien van een laagje blanke lak, dit om problemen te voorkomen met de bovenste kleur. Ik heb het gevoel dat met de blanke lak erop, het geheel wat sterker is en beter bestendig tegen de trekkracht van masking tape.
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria084.jpg
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria085.jpg
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria086.jpg
En zonder tape:
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria087.jpg
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria088.jpg
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria089.jpg
En dan gaat er ook wel eens iets fout, oeps :D
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria090.jpg
Dus maar weer terug het spuithok in
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria091.jpg
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria092.jpg
The creative explorer
10-12-2010, 18:36
Meer kleur!
Inmiddels zitten alle kleurtjes op hun plek. Ik ben begonnen met een standaard witte laag, maar dat was al duidelijk. Toen heb ik een gele basislaag gespoten, dit omdat de volgende kleur niet dekkend is
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria093.jpg
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria094.jpg
Na de gele laag, is er een laagje Iridiscerend geel overheen gekomen, dit geeft een mooi parelmoer uiterlijk.
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria095.jpg
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria096.jpg
En om het dan af te maken, ben ik accentuur lijntjes gaan aanbrengen met oranje, dit geeft een mooi custom effect. En brengt een beetje de jaren '50 customizing wat terug. Oldskool zoals ge wilt
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria097.jpg
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria098.jpg
En dan zonder de tape. Nu mag het even drogen en zal ik het onderste gedeelte gaan vlakschuren, om die blaasjes wat te maskeren en dan kan het geheel nogmaals worden geblankt.
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria099.jpg
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria100.jpg
Mech@niC
10-12-2010, 23:32
Nou Erik,
Zeer apart verhaal dit, knap werk tot nu toe. :applaus:
Deze ga ik zeker volgen
The creative explorer
20-03-2011, 21:53
Bedankt Mechanic ;-)
En voor vanavond de laatste update.
Deze build is erg gerijpt en zit dicht tegen 'finished' aan, maar moet nog wat onderdeeltjes krijgen en wat detail inbrengen. Zo moeten de deurpanelen nog worden gespoten, net als de radiateur-plaat.
Ik ben begonnen om La Sombrera op zijn wielen te zetten, dat ziet er dan al direct een stuk beter uit.
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria1010.jpg
Daarna ben ik bezig geweest om de draden netjes weg te werken, omdat dit een custom auto is, heb ik de verdeler weggelaten en zal de bedrading tot een minimum houden, die zo mooi mogelijk worden weggewerkt.
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria102.jpg
Ik heb 2 benzinefilters, de gaskabel en de verwarmingsunit toegevoegd.
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria103.jpg
En ik twijfel bij de luchtfilterbehuizing, links is de originele, rechts is een wieldop en die wieldop lijkt me een leuk detail.
http://firerods.com/unfinished/1956%20Ford%20Victoria/slides/victoria104.jpg
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.