PDA

View Full Version : Helpdesk Wanted !


fordje
10-04-2002, 21:57
Aangezien jullie tocjh allemaal pro's zijn moet dit voor jullie een lachertje zijn:


1-Vorige week ben ik door een of andere stomme zet ( van mezelf, ja ik weet het ....) mijn videokaart kwijt gespeeld. Na heel wat zoeken ben ik er toch al in geslaagd de software terug te installeren zodat de pc nu de geluidskaart terug heeft gevonden. Maar nu heb ik wel een geluidskaart, alleen komt er geen geluid uit mijn boxen en da's ook niks.

BTW:
De geluidskaart is SB PCI 128mixer, voorgeïnstalleerd.Ik heb geen CD-rom, maar wel een file met installatiesetup.

Als ik geluidsfragmenten afspeel en dan op het speaker-ikoontje klik, zie ik nu op de menubalk van de geluidskaart wel dat er signaal wordt ontvangen. Alleen gaat er niks naar mijn boxen.

Wie heeft de oplossing ?


2-Ik probeer onder mijn posts een sig te brouwen. Dankzij de nuttige steun van jullie ben ik al zover dat ik een model heb. Alleen, hoe krijg ik dat ding in godsnaam onder mijn posts.

Ik heb wel ergens bij pandora een website staan (ik ken de url, maar gebruik hem niet). Moet ik dan eerst deze activeren (hoe doe ik dat dan weer?) of kan ik ook op een andere manier een sig maken.

Airco zou me hierbij eens bij helpen, maar die is blijkbaar nog in vakantiestemming. Dus wie kent daar ook nog iets van.

Ofwel geef je hier wat info, ofwel stuur je me maar een mailtje.

Allemaal alvast bedankt.

airco
10-04-2002, 22:34
1e probleem
==> vertel eventjes welk OS je hebt, en dan lever ik de laatste nieuwe drivers ervoor

2e probleem
==> totaal vergeten, hier is de oplossing dan maar.
Om te checken of je webspace geactiveert is:
http://helpdesk.pandora.be/index1.htm
daar klik je op accountbeheer, dan email en webruimte.

Eens je signature geupload naar webspace kom je terug naar het forum hier. Bovenaan klik je op de knop User CP.

Daar klik je op edit options.

Daar zie je een vak signature. Daar kan je doormiddel van html of vBCode (http://www.depaddock.eu/forum/misc.php?action=bbcode#buttons) je image integreren als signature.

airco

TiBo
11-04-2002, 11:02
Originally posted by fordje
Als ik geluidsfragmenten afspeel en dan op het speaker-ikoontje klik, zie ik nu op de menubalk van de geluidskaart wel dat er signaal wordt ontvangen. Alleen gaat er niks naar mijn boxen.


Ik bouw hier even op verder.

Je geeft dus aan dat er wel een audio signaal is maar dat de boxen niets ontvangen.

Ik zou eerst even nagaan of er in de instellingen van Windows het geluid nergens op "Dempen" of "Mute" staat of dat de schuifbalken niet volledig naar beneden staan. Als dit zo is dan is er wel geluid maar hoor je het niet.
Waar: Start -> Controle Panneel -> Geluid en Audio

fordje
11-04-2002, 11:07
Tibo, ik ben nu wel geen PC freak, maar zover was ik al geraakt.

Nee dus, het geluid staat niet op mute (en mijn boxen staan aan).

Ik zal eerst airco zijn updates is uitproberen.

Toch bedankt voor meedenken. Nog anders suggesties ?

TiBo
11-04-2002, 11:21
Bon, ... we gaan er dus van uit dat er ook geen signaal is.
Uw drivers zijn waarschijnlijk naar de maan. Ik zou via device manager de drivers van de audio kaart eens verwijderen en ze opnieuw installeren.

Ik weet niet of ge een Creative Soundblaster hebt of nog een exemplaar van het ter ziele gegane Sound Blaster.
Drivers voor Creative producten en manuals vindt ge hier: http://be.europe.creative.com/support/

Voor de rest is het zoals Airco al zei: welke Windows, welke taal van Windows.
Is het geluidsprobleem het enige probleem of zijn er nog dingen veranderd?

fordje
11-04-2002, 11:28
OS is WIN 98 2°ed

Driver is PCI 128 Creative Sound Blaster (was pre-installed). Ik heb wel een file gevonden met een setup

O ja, voor de rest werkt alles prima.

Enne de website had ik ook opgezocht, ik had van daaruit een driver gedownload, maar dat gaf ook niks

Bon, intussen drivers verwijderd en terug geinstalleerd via hardwareinstallatie (ging vanzelf). Resultaat nada.

Ik krijg een wavesignaal binnen, maar geen output.

Trouwens ik krijg zelfs geen "beep" bij opstarten van mijn PC, is de geluidskaart zelf misschien naar de kl...t..?

Oneliner
11-04-2002, 12:07
Die beep komt als ik me ni vergis van het MOBO...
Waarsch MOBO naa rde kloten dan ;)

Mneewel, joke'ske...
is uwe geluidskaart aangesloten op het mobo?
Steekt het kabeltje van uw boxe in den out van uw kaartje...

fordje
11-04-2002, 13:18
MOBO ??

Nooit van gehoord. Graag iets meer uitleg in mensentaal.:confused:

Oneliner
11-04-2002, 13:20
MOBO = motherboard of moederbord :)
Das da heeeeel groot ding dat in uwe pc steekt ;)

fordje
11-04-2002, 13:24
Goed hoor, ne mens zo laten zoeken. Ik was aan een of ander ingewikkeld ding aan het denken. Blijkt dat gewoon ons ma te zijn die in mijn pc is gekropen.(dus dat was dat geluid dat er vroeger uitkwam.

Maar intussen werkt mijn geluid nog altijd niet.

En de stekker van de boxen zit in het juiste "kotteke". Ik heb zo een heel klantvriendelijke PC met gekleurde stekkers. Da's simpel voor een leek als ik.:)

fordje
12-04-2002, 17:24
Back on-line.

Ondanks jullie assistentie van gisteren is het dus niet gelukt de geluidskaart te recuperen. Dus, dan de grove middelen maar gebruikt en setup C gedaan.
Gelukkig heb ik hier een programmatje "retten" genaamd. Dat installeerd mijn WIN en drivers, dus alleen de software moet ik er telkens opzetten.

Als ik nu een back-up file maak van mijn gehele pc, kan ik die in't vervolg gewoonterugzetten ( met alle reg's en softwareinstallaties erop?)

Oneliner
12-04-2002, 17:28
Setup c??
Is da zoiets gelijk Format c??? :p
Kdenk ni dat dat gaat onder win98, onder 2000 wel

fordje
12-04-2002, 17:31
ONELINER

Je bent er wel altijd als de kippen bij om me te corrigeren hé?
Ik weet het ik ben geen cyberdude.

Kijk eens even naar de new thread die ik erop heb gegooid en help me daar is mee aub.

airco
12-04-2002, 18:04
Originally posted by fordje
Als ik nu een back-up file maak van mijn gehele pc, kan ik die in't vervolg gewoonterugzetten ( met alle reg's en softwareinstallaties erop?)
ja dat gaat, dat proces noemen ze een image maken. Hiervoor heb je wel een apart programma nodig in de vorm van Norton Ghost.

airco