View Full Version : F1 Nieuwtjes en weetjes
NetForce84
10-12-2010, 14:40
Artikel van het nieuwsblad: Testrijder Badoer na dertien jaar weg bij Ferrari (http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20101208_087)
Eigenlijk te verwachten na het debacle in Duitsland dit jaar: Afschaffing teamorders (http://www.sporza.be/cm/sporza/auto_motor/F1/101210_f1_afschaffing_teamorders)
Men spreekt nu weer over een GP in Vietnam, een project van de zakenman Hans Geist, die ook achter het plan voor een GP in Korea zat. (bron: Autohebdo)
Krijgen we weer echte cowboys in de F1?
Luca di Montezemolo heeft zijn plannen om een derde Ferrari in te zetten in de F1 nog altijd niet uit zijn hoofd gezet. De Italiaan wil graag dat Penske of Ganassi het runnen van de derde Ferrari voor zijn rekening neemt.
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=29443
Heb de indruk dat Montezemolo zijn hoofd op hol geslagen is, komt met nog meer straffe uitspraken:
" Ferrari dreigt opnieuw met vertrek uit Formule 1"
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/249488/ferrari-dreigt-opnieuw-met-vertrek-uit-formule-1/
Heb de indruk dat Montezemolo zijn hoofd op hol geslagen is, komt met nog meer straffe uitspraken
Waarschijnlijk een Prosecco teveel voor onze Luca ;) Hoe vaak heeft Ferrari nu gedreigd in het verleden? Veel roepen maar uiteindelijk weinig presteren.....
Nou als ze het niet eens zijn stappen ze maar op. Continue die dreigementen die uiteindelijk loos blijken te zijn maakt Ferrari niet echt geloofwaardig.
Nou als ze het niet eens zijn stappen ze maar op. Continue die dreigementen die uiteindelijk loos blijken te zijn maakt Ferrari niet echt geloofwaardig.
hoe gaat die grap van de gelijkenissen tussen italianen en krokodillen ook al weer ?
Opzich wel goed dat ze voor zich zelf opkomen, maar met dreigen alleen zijn ze niet veel. En met de komst van nieuwe teams aan de top zou de afwezigheid van ferrari misschien niet eens zo opvallend zijn. Dus kunnen ze misschien toch maar zulke dreigementen achterwegen laten.
De Formule 1 moet spannender, daarom voorstel om vanaf 2013; kleinere vleugels, terug een bodemplaat met downforce,grote banden.
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=29504
De Formule 1 moet spannender, daarom voorstel om vanaf 2013; kleinere vleugels, terug een bodemplaat met downforce,grote banden.
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=29504
Ik vraag mij af waarom het nu opeens wel zou werken... (al was 2010 een schitterend seizoen)
Ik vraag mij af waarom het nu opeens wel zou werken... (al was 2010 een schitterend seizoen)
Omdat hoop doet leven. Horen al jaren dat F1 spannender moet worden, maar voorlopig blijven dezelfde teams aan de top ondanks alle aanpassingen.
Omdat hoop doet leven. Horen al jaren dat F1 spannender moet worden, maar voorlopig blijven dezelfde teams aan de top ondanks alle aanpassingen.
Nochtans zijn Brawn en Red Bull relatieve nieuwkomers.
Dat ze nu eens een paar jaar (5 bijvoorbeeld) dezelfde basis behouden i.p.v. dit soort van paniekvoetbal.
Red Bull, heeft een contract voor 2 jaren getekend met Renault voor motor. Daarna is alles open zegt Dietrich Mateschitz, zelfs het ontwikkelen van een eigen motor behoort tot demogelijkheden. (bron: Autohebdo)
hoe gaat die grap van de gelijkenissen tussen italianen en krokodillen ook al weer ?
Opzich wel goed dat ze voor zich zelf opkomen, maar met dreigen alleen zijn ze niet veel. En met de komst van nieuwe teams aan de top zou de afwezigheid van ferrari misschien niet eens zo opvallend zijn. Dus kunnen ze misschien toch maar zulke dreigementen achterwegen laten.
Jarenlang heeft men gezegd "De Formule 1 heeft Ferrari nodig". Ook Bernie Ecclestone kon zich de Formule 1 zonder Ferrari niet voorstellen; en heeft deze uitspraak meermaals gedaan.
Anno 2011 denk ik dat het echter omgekeerd is; "Ferrari heeft de Formule 1 nodig". De Ferrari-dreigementen om de F1 te verlaten beginnen intussen al tot de folklore te behoren. Het hoort er gewoon bij, maar niemand die het nog echt au sérieux neemt.
McLarenboy
05-01-2011, 20:58
http://en.espnf1.com/ferrari/motorsport/story/37447.html
Zo zie je maar, bij Ferrari win je als een team maar bij verlies wordt er steeds met de vinger gewezen. Dyer heeft een mooi cv opgebouwd bij de Italianen maar als een titel verloren gaat betekent dit volstrekt niets meer voor hun.
Mooi hoor, je zo profileren - prachtige normencultuur.
De concurrentie lacht zich een bult waarschijnlijk en de overwinning van Red Bull smaakt nu nog veel zoeter. Zo openlijk aantonen het verlies van de titel niet te kunnen verwerken...
McLaren gaat de kleur van zijn wagen wijzigen. Nu Mercedes in de Formule 1 zit is de verwijzing naar de zilverpijl voor McLaren zinloos, integendeel McLaren beweert zelfs dat Mercedes een deel van hun identiteit ingepikt heeft. Er zijn heel wat speculaties over het nieuwe kleurenschema, Oranje (zoals eerste Mc Larens), zwart of zelfs rood-wit.
McLaren gaat de kleur van zijn wagen wijzigen. Nu Mercedes in de Formule 1 zit is de verwijzing naar de zilverpijl voor McLaren zinloos, integendeel McLaren beweert zelfs dat Mercedes een deel van hun identiteit ingepikt heeft. Er zijn heel wat speculaties over het nieuwe kleurenschema, Oranje (zoals eerste Mc Larens), zwart of zelfs rood-wit.
Het werd eens tijd. De huidige livery hebben ze nu toch wel al behoorlijk lang.
Ik ben trouwens wel eens benieuwd naar de wagens van 2011.
Het werd eens tijd. De huidige livery hebben ze nu toch wel al behoorlijk lang.
in tegenstelling tot, pakweg, Ferrari?
ik vind teams die trouw blijven aan een livery toch een streepje voor hebben. het is toch je belangrijkste identiteitskaartje, en om dat dan om de haverklap te gaan veranderen...
Het werd eens tijd. De huidige livery hebben ze nu toch wel al behoorlijk lang.
Ik ben trouwens wel eens benieuwd naar de wagens van 2011.
Sorry, maar naar blijkt wenst sponsor Vodafone bij de oude kleuren (Chroom en rood)te blijven.
in tegenstelling tot, pakweg, Ferrari?
ik vind teams die trouw blijven aan een livery toch een streepje voor hebben. het is toch je belangrijkste identiteitskaartje, en om dat dan om de haverklap te gaan veranderen...
Dar ze zich aan bepaalde kleuren houden oke, maar daarom moet de layout van de livery toch niet jaren hetzelfde blijven ?
De livery en kleuren zijn inderdaad een identiteits kaart van een team, maar er valt nog altijd mee te spelen he..:)
Narain Karthikeyan meldt op zijn twitter-pagina dat hij een contract heeft met HRT om volgend jaar te racen in F1.
McLaren gaat de kleur van zijn wagen wijzigen. Nu Mercedes in de Formule 1 zit is de verwijzing naar de zilverpijl voor McLaren zinloos, integendeel McLaren beweert zelfs dat Mercedes een deel van hun identiteit ingepikt heeft. Er zijn heel wat speculaties over het nieuwe kleurenschema, Oranje (zoals eerste Mc Larens), zwart of zelfs rood-wit.
Wauw rood wit of oranje zou wel heel leuk zijn. Want met dat zilver chrome gedoe vond ik het al jaren geen mooi zicht meer. Ach, waar is de tijd gebleven dat tabaksreclame nog mocht.
Lesley
McLarenboy
07-01-2011, 21:00
ongetwijfeld al opgemerkt op andere sites, maar de livery blijft gewoon - pak van mijn hart, super design gewoon
Ferrari rules
08-01-2011, 10:21
Eigenlijk vind ik het jammer dat ze niet terugkeren naar het oranje van vroeger... want geef toe, het zilver verwijst eigenlijk alleen maar naar Mercedes en aangezien die nu met een eigen team op de grid staan...
Al vond ik de laatste livery's in het chroom zeer mooi!
Rome werpt de handdoek in de ring, geen Grand Prix daar. Eclestone wil geen twee GP's per land meer, wel meer races in economische groeilanden. Nochtans was hij de aanzetter voor twee GP's in Duitsland in volle Schumi rage.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/89031
en de GP in Valencia.
Als het geld opbrengt, zal Bernie het steunen. Als die opbrengst wegvalt, laat hij het ook helemaal vallen.
Paul di Resta zou overmorgen als nieuwe rijder bij Force India aangekondigd worden.
bron: RaceXpress
Zuid-Afrika heeft plannen voor een GP op een nieuw stratencircuit dat zou komen in Kaapstad.
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=30228
De nieuwe F1 wagen van Ferrari zal F150 noemen.
Bron: alle F1 sites
NetForce84
28-01-2011, 21:34
F1: 2011 Ferrari F150 launch
http://www.motorsport.com/photos/f1/2011/gen/f1-2011-gen-tm-0202.jpg
Maandag tijdens de persvoorstelling van de Lotus Renault R31 wordt Romain Grosjean aangekondigd als derde rijder.
Maandag tijdens de persvoorstelling van de Lotus Renault R31 wordt Romain Grosjean aangekondigd als derde rijder.
Ze zijn met 2 dit jaar: Bruno Senna is ook derde rijder.
gwyllion
31-01-2011, 20:49
Volgens http://adamcooperf1.com/2011/01/31/boullier-senna-first-reserve-at-renault/ is Senna de eerste reserve rijder.
Te hopen zal senna ook enkele vrijdagen mogen rijden. Ik zou hem graag eens aan het stuur van een betere wagen willen zien.
Morgen eindelijk de eerste testdag, ik ben eens benieuwd naar de machtsverhoudingen aan de top.
Verder ben ik ook benieuwd naar welke stap voorwaarts de 'nieuwe teams' hebben gemaakt ten opzichte van vorig jaar.
gwyllion
01-02-2011, 09:19
Het is blijkbaar niet de bedoeling dat het legertje Renault test- en reservepiloten op vrijdag gaat rijden.
He also said it was unlikely that any of the testers would run on Fridays: “If it’s possible it’s only because the engineers on the race team are convinced we can run one Friday morning without affecting the race programme.”
Het is misschien toch wel gewenst dat er sprake is van objectieve verslaggeving ;) Als je bepaalde schreeuwerige koppen leest (ze lijken de Telegraaf wel!) denk je bijna dat er een wonder is geschied. Tijd voor een kritische noot :)
D'Ambrosio bij debuut sneller dan 'Schumi' en Barrichello
start in de Formule 1 niet gemist. Onze 25-jarige landgenoot zette met een Virgin de zevende tijd neer tijdens testritten in Valencia.
Er kwamen dertien piloten in actie op het Spaanse circuit. D'Ambrosio legde zijn snelste van 71 rondjes af in 1:16.003. Daarmee deed hij onder andere beter dan Michael Schumacher (Mercedes), Rubens Barrichello (Williams) en Nico Rosberg (Mercedes).
http://www.hln.be/hln/nl/954/Formule-1/article/detail/1216499/2011/02/01/D-Ambrosio-bij-debuut-sneller-dan-Schumi-en-Barrichello.dhtml
F1: D'Ambrosio sneller dan Schumacher!
Er kwamen 13 rijders in actie en opvallend was de zevende plek van onze Jérôme D'Ambrosio, die in zijn Virgin Marussia onder meer Michael Schumacher en Nico Rosberg achter zich hield. Mogelijk is het maar een voetnoot in de geschiedenis van de F1, maar het is dan toch een leuke!
http://sport.turbomagazine.be/news_NL_6021_F1_D_Ambrosio_sneller_dan_Schumacher_ .html
Lezers die niet beter weten denken dat D'Ambrosio een wereldprestatie heeft geleverd. Let wel, D'Ambrosio zal best goed gereden gehebben maar een nuance is wel wenselijk.
De feiten:
D'Ambrosio reed dik 70 ronden in een 2010 wagen, zelfs Virgin heeft dat ding op punt staan na 12 maanden.
Schumacher heeft krap 15 ronden gereden in de uitrol sessie van de nieuwe 2011 wagen. Veel technische problemen, net zoals collega Rosberg in de ochtend. Die reed 9 rondjes welgeteld.
Zowat iedere coureur had in een 2010 spec wagen sneller gereden dan Schumacher in de kakelverse nieuwe Mercedes spec 2011 met 15 rondjes op de teller. Al met al, makkelijk scoren voor de schrijvende BE pers.
Mogen we het bestempelen als non-nieuws?
Het zou inderdaad wel mooi zijn maar lezers van HLN (met geringe autosportachtergrond) zullen nu extra hoge verwachtingen hebben bij de eerste GP en dan zien dat Jerome verre van een 7de tijd zal behalen (wel indien er een klein wonder gebeurt).
En tuurlijk wil ik een Belg zien schitteren tijdens in de Formule-1, maar met een Virgin moeten we natuurlijk realistisch blijven ook. Vettel zou er ook geen potten mee breken, hé. ;)
Het zou inderdaad wel mooi zijn maar lezers van HLN (met geringe autosportachtergrond) zullen nu extra hoge verwachtingen hebben bij de eerste GP en dan zien dat Jerome verre van een 7de tijd zal behalen.
Exact! Ze scheppen een verwachtingspatroon van D'Ambrosio waar de beste jongen nooit aan kan voldoen. Al was ie beter dan Senna dan lukt hem dat nog niet. Bij de eerste GP is het dan weer bijltjes-dag en krijgt D'Ambrosio de volle bak kritiek en azijnpis over hem heen. Heeft D'Ambrosio niet verdiend maar is wel het gevolg van de mensen die denken iets te kunnen schrijven in bepaalde media.
gwyllion
02-02-2011, 11:11
Zowat iedere coureur had in een 2010 spec wagen sneller gereden dan Schumacher in de kakelverse nieuwe Mercedes spec 2011 met 15 rondjes op de teller.Karthikeyan was trager in de HRT. Waar zou dat aan liggen? De wagen of de piloot? :D
Exact! Ze scheppen een verwachtingspatroon van D'Ambrosio waar de beste jongen nooit aan kan voldoen. Al was ie beter dan Senna dan lukt hem dat nog niet. Bij de eerste GP is het dan weer bijltjes-dag en krijgt D'Ambrosio de volle bak kritiek en azijnpis over hem heen. Heeft D'Ambrosio niet verdiend maar is wel het gevolg van de mensen die denken iets te kunnen schrijven in bepaalde media.
Dat is dan ook weer een voorbeeld van typische belgische sportverslaggeving. Bij de eerste wapenfeiten wordt de sportman de hemel ingeprezen, en de volgende dag botweg de grond ingeboord.
En dat gebeurt in elke sport, zowel bij voetbal, wielrennen, ..... en ga zo maar door.
Mensen met enige interesse die de F1 volgen weten ook wel hoe de vork in de steel zit, maar als de journalisten zich niet de moeite getroosten om ter plaatse zich te informeren, tja, dan krijg je zulke krantekoppen.
Het is te hopen dat onze landgenoot zich kan manifesteren binnen de F1 met hier en daar een uitschieter.;)
Vandaag is de nieuwe mclaren voorgesteld. Ten opzichte van vorig jaar is het echt een heel andere wagen.
De "L" vormige sidepods zijn eens wat anders. ook de motorkap is vrij eigenaardig vergeleken met de meer gekende ontwerpen.
Ik ben eens benieuwd hoe hun nieuwe ontwerp het op de baan gaat doen.
Nikolay Fomenko is de nieuwe engineering director van Virgin. Virgin gaat ook rijden onder russische licentie en Marussia had al een groot deel van de aandelen. Jerome zit officieel niet langer meer in een Engels team maar in een Russisch. Dat hij nu maar vodka leert drinken.
gwyllion
08-02-2011, 00:11
Redelijk uitgebreid interview met D'Ambrosio tijdens de Valencia testdagen vorige week: http://www.f1fanatic.co.uk/2011/02/07/i-never-wanted-to-believe-i-couldnt-make-it-dambrosio/
Nieuwe soap in de maak, Ford klaagt Ferrari aan voor het gebruik van de naam F150, wegens reeds gebruikt door Ford.
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/252378/ford-klaagt-ferrari-aan-om-naam-f1-auto/
McLarenboy
10-02-2011, 22:10
is al bijgelegd, ford wint weer ;)
F150th
De F150 is wel een begrip dus ik geef Ford enigzins gelijk.
Met de huidige politieke ontwikkelingen in Bahrein zou de seizoensopener wel eens in het gedrang kunnen komen. Hopelijk bezorgt het nonkel Bernie voldoende slapeloze nachten, en denkt hij volgende keer wat beter na vooraleer met z'n circus Europa te ontvluchten ;)
Met een beetje pech wordt het volk tegen november ook in Abu Dhabi ontevreden.
De GP2 race die dit weekend moest plaatsvinden is alvast geschrapt. Dat belooft dus niet veel goeds. Er waren oa geen dokters of verplegers beschikbaar, die waren allen opgeroepen om te helpen in de hoofdstad.
Uitspraak Eclestone:
"Ik word op de hoogte gehouden door de Koninklijke familie, en we zullen komende week een beslissing nemen", zei de Brit tegenover The Press Association. "We houden alles nauwlettend in de gaten en maken snel een keuze. Ik heb vanmorgen met de kroonprins gesproken. Hij weet niet meer dan jij of ik, maar ze onderzoeken exact wat er gaande is. Volgende week zullen we de knoop doorhakken."
Een kroonprins die niet weet wat er in zijn land gebeurd! Die niet wil zien wat er aan de hand is zeker. Bernie's expansiedrift voor het geld krijgt een deuk. Uit protest tegen de toestand zouden de teams moeten weigeren om te gaan, tevens uit veiligheidsoverwegingen.
En dat krijg je als je een land met centen belangrijker vindt dan een land met autosportcultuur...
Vitantonio Liuzzi zou van het weekend rijden voor HRT tijdens de testen in Barcelona.
En dat krijg je als je een land met centen belangrijker vindt dan een land met autosportcultuur...
Ik vind dit soort reacties toch wat kort door de bocht. Ik herinner mij een paar jaar geleden dat de race op Suzuka ook bijna moest worden afgeschaft omwille van het risico op een typhoon. Zullen we die GP dan ook maar afschaffen?
De GP in Bahrein wordt nu al sinds 2004 zonder problemen georganiseerd.
Wat er nu in de arabische wereld aan het gebeuren is, is nu eenmaal belangrijker dan een GP. Én het kan overal gebeuren, alleen misschien niet zo gewelddadig. Anders is dit nu niet bepaald een risico-gebied zoals Irak of zo, he.
Jakke.be
18-02-2011, 10:15
Bernie heeft een voorliefde voor Dollars. De kroonprins van Bahrein heeft er daar méér dan genoeg van in z'n kluis liggen. De GP zal wel door gaan...
En nog een rijder die een pak dollars meebrengt om in een F1 te kunnen rijden. Meer geld dan talent.
Ricardo Teixeira zal de Lotus T128 besturen gedurende de tweede testdag in Barcelona.
Zat al 4 jaar in de F3 en een jaar in de F2 zonder noemenswaardige resultaten, papa is wel schatrijk.
Zorgde wel al voor spektakel bij zijn crash in Marokko vorig jaar, man, was dat een klapper! :eek:
Én het kan overal gebeuren, alleen misschien niet zo gewelddadig.
België? :D
sorry kon het niet laten ;)
Ik vind dit soort reacties toch wat kort door de bocht. Ik herinner mij een paar jaar geleden dat de race op Suzuka ook bijna moest worden afgeschaft omwille van het risico op een typhoon. Zullen we die GP dan ook maar afschaffen?
De GP in Bahrein wordt nu al sinds 2004 zonder problemen georganiseerd.
Wat er nu in de arabische wereld aan het gebeuren is, is nu eenmaal belangrijker dan een GP. Én het kan overal gebeuren, alleen misschien niet zo gewelddadig. Anders is dit nu niet bepaald een risico-gebied zoals Irak of zo, he.
Huh? Daar heb ik het toch helemaal niet over? Wilde vooral aangeven dat Ernie naar die landen is getrokken omdat hij z'n rekening er meer kan mee aanvullen. Dat was vooral 'the point'. Heb het helemaal niet over politieke situaties ed hoor...
Weer een nieuwe naam morgen aan het stuur van de HRT, Giorgio Mondini
En we gaan heel zeker niet naar Bahrein. Het seizoen start in Australië (zoals het hoort sinds 1996 ;))
Bahrein afgelast. Juist gehoord op het nieuws
Lesley
http://www.autosport.com/news/report.php/id/89598
Als ik het bericht goed lees in het niet afgelast maar uitgesteld ;) Later in het jaar gaan we toch naar de zandkorreltjes ;)
Ja lap, nog 2 weken langer wachten om te zien wie waar staat.
Van de andere kant is het wel fijn dat het seizoen terug begint in Australië.
De handelswijze van de FIA/Todt kan niet op veel support rekenenen m.b.t. Bahrain.
A group of British journalists are highly critical of Jean Todt's leadership during the saga leading up to the cancellation of the Bahrain Grand Prix.
A group of British journalists are openly unimpressed.
Daily Telegraph correspondent Tom Cary described the situation as a "complete lack of direction from the sport's governing body."
http://bleacherreport.com/tb/b8fBz
Ja lap, nog 2 weken langer wachten om te zien wie waar staat.
Van de andere kant is het wel fijn dat het seizoen terug begint in Australië.
Dan kunnen we tenminste met een spannende race openen... ;)
De Renault motoren die Red Bull dit jaar gaat gebruiken worden omgedoopt tot Infiniti motoren. Infiniti is de luxe variant van Nissan en het probeert zo meer bekendheid aan de naam te geven.
Bron: Autohebdo
En nog een rijder die een pak dollars meebrengt om in een F1 te kunnen rijden. Meer geld dan talent.
Ricardo Teixeira zal de Lotus T128 besturen gedurende de tweede testdag in Barcelona.
Zat al 4 jaar in de F3 en een jaar in de F2 zonder noemenswaardige resultaten, papa is wel schatrijk.
Papa Teixeira, die tevens promotor was van de A1-GP serie wordt genoemd in een enorm fraude schandaal gelinkt aan de teloorgegane formule serie.
Ricardo Teixeira => Angola => Papa is iets van Sonagol
António Teixeira => Zuid-Afrika => De baas van Energem
Niet echt familie van elkaar ;) Teixeira in Zuidelijk Afrika zal wel zoiets als Jansen bij ons :)
gwyllion
01-03-2011, 13:25
De Renault motoren die Red Bull dit jaar gaat gebruiken worden omgedoopt tot Infiniti motoren. Infiniti is de luxe variant van Nissan en het probeert zo meer bekendheid aan de naam te geven.
Bron: AutohebdoAutohebdo heeft het fout. Infiniti wordt gewoon een sponsor en de motor houdt de naam Renault. De situatie is dus een beetje vergelijkbaar met Tata die HRT sponsort, en Lada en Lotus als sponsors voor Renault GP.
Autohebdo heeft het fout. Infiniti wordt gewoon een sponsor en de motor houdt de naam Renault. De situatie is dus een beetje vergelijkbaar met Tata die HRT sponsort, en Lada en Lotus als sponsors voor Renault GP.
Inderdaad, geven het vandaag toe. Infiniti komt als sponsor en voor een technische samenwerkingsverbond.
Leuk zijn dan weer de voorstellen die Eclestone vandaag weer voorgesteld heeft. Hij is weer terug daar met zijn medailles en vooral nu wil hij het kunstmatig laten regenen op decircuits, dat geeft meer spanning!!! Moest dan maar in Europa blijven en niet naar de woestijn trekken.
The Interceptor
01-03-2011, 23:14
Inderdaad, geven het vandaag toe. Infiniti komt als sponsor en voor een technische samenwerkingsverbond.
Leuk zijn dan weer de voorstellen die Eclestone vandaag weer voorgesteld heeft. Hij is weer terug daar met zijn medailles en vooral nu wil hij het kunstmatig laten regenen op decircuits, dat geeft meer spanning!!! Moest dan maar in Europa blijven en niet naar de woestijn trekken.
Het laten regenen, en zo midden in de race, of tegen het einde zoals hem zegt.
Zo kunt ge pas echt races (en zelfs mogelijk het kampioenschap) gaan beïnvloeden ...
Dat zie ik dus niet zomaar gebeuren.
Beter gewoon meer in Europa racen ja! En op een juister moment in Maleisië bv.
Het laten regenen, en zo midden in de race, of tegen het einde zoals hem zegt.
Zo kunt ge pas echt races (en zelfs mogelijk het kampioenschap) gaan beïnvloeden ...
Dat zie ik dus niet zomaar gebeuren.
Beter gewoon meer in Europa racen ja! En op een juister moment in Maleisië bv.
Weer een zot plan van onze Bernie. Als hem dit lukt dan kan hij en de FIA een streep halen door hun duurzaamheidsbeleid.
Waarom Maleisië? Op Francorchamps hebben we toch ook altijd regen? Hebben we elke twee weken een GP in de achtertuin :)
Ferrari wijzigt nogmaals de naam van zijn F1, van Ferrari F150th Italia wordt het nu Ferrari 150° Italia. Uitleg: de engelse spelling met th wordt vervangen door een echte Italiaanse schrijfwijze en de F verdwijnt waardoor er geen verwarring meer mogelijk is met de Ford F-150.
Hermann Tilke mag weer een baan tekenen, nu in Kroatië nabij Zagreb. Naast de Formule 1 wil men ook GT1, WTCC en MotoGP naar Kroatie halen.
Bron: Autohebdo & RaceXpress
Tijden van vandaag in Barcelona:
1. Mark Webber Red Bull 01:22.544 97
2. Jenson Button McLaren 01:22.910 74
3. Vitaly Petrov Renault 01:22.937 27
4. Sergio Perez Sauber 01:24.117 90
5. Nick Heidfeld Renault 01:24.735 20
6. Paul di Resta Force India F1 01:25.039 38
7. Davide Valsecchi Lotus F1 01:25.406 50
8. Sebastien Buemi Scuderia Toro Rosso 01:26.004 48
9. Nico Hulkenberg Force India F1 01:26.030 31
10. Luiz Razia Lotus F1 01:26.723 29
11. Jerome d` Ambrosio Virgin Racing 01:32.060 57
Noteer dat Team Lotus zijn twee GP2 rijders liet testen maar dat Valsecchi van de baan ging en Razia daarna stil viel op de baan.
Pedro de la Rosa keert terug bij McLaren als testrijder.
Vitantonio Liuzzi wordt de tweede (of is het de eerste) rijder bij HRT.
Vettel heeft zijn contract bij Red Bull verlengd tot einde 2014.
Nu gaat Nicolas Prost ook al testen voor Renault F1, een test op Silverstone is voorzien. Prost geeft zich nog twee tot drie jaar de tijd om in de Formule 1 te geraken. Hoeveel rijders gaat Renault nog laten testen?
bron: Autohebdo
Het is normaal dat Prost gaat testen bij Renault. Ik heb zondag naar Auto Moto gekeken op TF1. Ze gingen daar fel te keer dat er geen enkele Fransman in de F1 zit. Zoiets kan niet zeiden ze . De regering moet dringend maatregelingen nemen zijden ze. Kan je zoiets voorstellen in Belgie?
In Spaanse El Mundo staat dat Eclestone gaat proberen om nieuw Concordeverdrag un te voeren in 2013 waar hij het maximaal aantal toegelaten teams terug zou brengen naar tien. 20 wagens is genoeg, Lotus mag blijven, de andere nieuwe teams zijn er teveel aan.
Het is normaal dat Prost gaat testen bij Renault. Ik heb zondag naar Auto Moto gekeken op TF1. Ze gingen daar fel te keer dat er geen enkele Fransman in de F1 zit. Zoiets kan niet zeiden ze . De regering moet dringend maatregelingen nemen zijden ze. Kan je zoiets voorstellen in Belgie?
Nicolas Prost is nu ook opgenomen in de Gravity Sports Management piloten filière.
Eclestone is tegen alles, nu ook tegen de turbomotoren en meer "groene" krachtbronnen, dus ook tegen nieuw reglement 2013.
"I'm anti, anti, anti, anti moving into this small turbo four formula," Ecclestone told the Australian Associated Press. (autosport)
Eclestone is tegen alles, nu ook tegen de turbomotoren en meer "groene" krachtbronnen, dus ook tegen nieuw reglement 2013.
"I'm anti, anti, anti, anti moving into this small turbo four formula," Ecclestone told the Australian Associated Press. (autosport)
En hij heeft gelijk !
Eclestone uitspraak nummer.....
"Mogelijk moeten we één of twee races laten vallen om Austin en Rusland toe te kunnen voegen, Australië heeft aangegeven dat ze helemaal geen race willen, dus als ze willen gaan mogen ze, en de volgende is misschien één van de races in Spanje. We wisselen af in Duitsland en misschien is dat ook een idee voor Spanje."
gwyllion
22-03-2011, 17:19
Volgens http://www.f1sa.com/index.php?option=com_content&view=article&id=28022:f1--source-hrt-formula-1-team-in-major-financial-trouble-as-staff-walk-out&catid=1:f1&Itemid=157 is het hele verhaal dat de dempers van HRT vast zaten bij de Spaanse douane, totaal fake.
Karun Chandhok is aangekondigd als reserverijder bij Team Lotus.
Sakon Yamamoto is de reserverijder van Virgin voor de eerste drie GP’s van het jaar. Yamamoto reed vorig jaar nog voor Hispania. Virgin is van plan om verschillende rijders te testen gedurende het seizoen.
Renault wil volgend jaar vier teams van een motor voorzien, Williams is een kanshebber indien FIA toestemt.
Het gewezen Mécachrome met hulp van Craig Pollock (ex BAR) en Christian Contzen (ex Renault) gaat een Formule 1 motor maken voor 2013.
De GP van Bahrein wordt mogelijk eind oktober gereden, twee weken voor Abu Dhabi. India verhuist dan naar 4 december, zo hebben ze wat meer tijd om het circuit af te maken.
De HRT's zijn altijd laatste omdat het de enige legale wagens zijn in het veld, want zonder geblazen diffuser, want door de FIA illegaal verklaard, aldus Colin Kolles;
Dit staat ondermeer te lezen in RaceXpress:
Colin Kolles is van plan een protest in te dienen tegen teams die gebruik maken van een variant op de geblazen diffuser, dus alle andere teams.
Aldo Costa is niet langer technisch directeur van Ferrari, slecht seizoenbegin eist eerste slachtoffer.
De HRT's zijn altijd laatste omdat het de enige legale wagens zijn in het veld, want zonder geblazen diffuser, want door de FIA illegaal verklaard, aldus Colin Kolles;
Dit staat ondermeer te lezen in RaceXpress:
Colin Kolles is van plan een protest in te dienen tegen teams die gebruik maken van een variant op de geblazen diffuser, dus alle andere teams.
Kolles trekt zijn protest in, hij vertrouwt op de FIA om het probleem van de diffusers op te lossen.
De kogel is door de kerk, FIA heeft het motorreglement voor 2013 bevestigd; het worden dus 4 cylinders, 1600 cc turbomotoren. Ook zijn er 21 GP's voorzien voor volgend jaar, zijn zelfde als dit jaar + USA.
Kunnen ze die motor dan ook niet gebruiken voor WTCC en zoiets (http://www.alfisti.net/351.2.html?&L=1) creëren? :cool: ;)
Motorenreglement onder druk van de constructeurs toch veranderd! Niet meer vanaf 2013, maar vanaf 2014 en V6 met turbo, 1600cc.
Narain Karthikeyan wordt bij HRT vervangen door Daniel Ricciardo vanaf volgende GP, met dank aan Red Bull dat betaalt om zijn rijder ervaring te laten opdoen bij een ander om dan volgend jaar terug te komen naar Toro Rosso.
Bron: Autohebdo
Vorige week donderdag, kwam ik 4 trucks tegen van Hispania toen ik van het werk kwam, ze reden in de richting van Leuven, komende van Maasmechelen.
De baas van het circuit van Bahrein is een beetje boos dat mensenrechten belangrijker zijn dan sport: "They're going to the US next year," Alzayani told the London Evening Standard. "What about Guantanamo? Isn't that human rights violation? As Bernie [Ecclestone] told me, 'If human rights was the criterion for F1 races, we would only have them in Belgium and Switzerland in the future'."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/93051
De baas van het circuit van Bahrein is een beetje boos dat mensenrechten belangrijker zijn dan sport: "They're going to the US next year," Alzayani told the London Evening Standard. "What about Guantanamo? Isn't that human rights violation? As Bernie [Ecclestone] told me, 'If human rights was the criterion for F1 races, we would only have them in Belgium and Switzerland in the future'."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/93051
België en Zwitserland? Da's goed nieuws :champagne:
Ik heb eens een vraag. Ik weet natuurlijk niet of dit de goeie thread is, maar ik ga eind augustus naar de GP kijken. Ik heb bijna constant oor ontstekingen en zou me toch oor bescherming willen kopen. Oor dopjes mag ik niet gebruiken. Weet iemand van jullie waar ik een goeie hoofdtelefoon kan kopen en welk merk? Ik heb al eens gekeken en zag er van 3M Peltor Optime II en III. Alvast bedankt voor de reacties.
Mvg,
Lesley
Heidfeld wordt mogelijk vervangen door Senna voor de GP van België (bron: Autohebdo)
Chandhok zal Trulli vervangen bij de vrije training op Spa.
Bart.Vandecavey
08-09-2011, 15:18
Het gekende Soleco zal Jerome sponsoren. Het is de bewuste Belgische sponsor met een contract van 3 jaar.
Zal Jerome nu limburgs moeten leren?
Is het F1 avontuur van Jérome al over? Veel rijders met geld azen op zijn plekje, Soleco sponsoringdeal was blijkbaar niet voldoende.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GIU3I3VK6
http://www.f1today.nl/20111109/charles-pic-verzekert-zich-van-racestoeltje-bij-marussia-voor-2012.html
het zou rond zijn voor Pic.
geen verrassing wat mij betreft (dat Jerome er na 1 jaar al uit ligt)
Ik geloof er niet veel van. Het is een Franse krant é ... Ik bedoel, de Nederlandse pers zegt ook al twee jaar dat Van der Garde bij Virgin gaat racen. En bovendien is er ook nog steeds Robert Wickens. :)
Hier en daar valt te lezen dat Honda denkt aan een terugkeer naar de F1 in 2014, wanneer het nieuwe motorreglement in voege komt. Mogelijk leveren ze motoren aan McLaren; al hun partner in de F1 gedurende de jaren 80/90. McLaren heeft wel een contract met Mercedes tot 2015.
Het avontuur bij Marussia Virgin is voorbij voor Jérôme D'Ambrosio. Het team kondigde deze avond aan dat de rijders voor 2012 Timo Glock en Charles Pic zijn.
bron: http://www.racingworld.be/news/8420/bevestigd-d-ambrosio-in-2012-niet-langer-bij-virgin-marussia.html
Maria de Villota beweert dat er een goede kans bestaat dat zij volgend jaar de testrijdster wordt bij Lotus Renault!!!
Waar kan Jérôme nog terecht buiten HRT? Williams (Bottas, Sutil, zelfs Petrov indien die weg gaat bij Lotus), Force India (Sutil, Di Resta, Hulkenberg) en Toro Rosso hebben keuze te over. Caterham heeft een samenwerking met Red Bull aangegaan en krijgt misschien een uit de boot gevallen Toro Rosso rijder opgedrongen als Trulli weggaat en ook Senna is daar kandidaat. Tweede of derde testrijder bij Lotus Renault lijkt meest logische. Zou hij niet beter aankloppen bij Audi of Peugeot, die zoeken nog rijders voor het WEC en Le Mans.
Awel ik kan officieel aankondigen dat ik geen testrijder wordt bij renault en ik zal evenveel F1 rijden als de Villota.
Grosjean nu toch definitief bij Lotus Renault, dan is Petrov op weg naar Marussia. Voor sommige vaste waarden gaat het moeilijk worden nog een stuur te vinden (Sutil, Trulli, Glock)
D'Ambrosio derde rijder bij Lotus Renault? (http://pitnews.nl/2011/12/10/d%e2%80%99ambrosio-derde-rijder-bij-lotus-renault/)
D'Ambrosio wil nog niet over rol als 3e rijder spreken (http://www.sporza.be/cm/sporza/auto_motor/F1/111211_dambrosio_svz_spwk)
Awel ik kan officieel aankondigen dat ik geen testrijder wordt bij renault en ik zal evenveel F1 rijden als de Villota.
Volgens mij zijn er leden op De Paddock met meer talent dan Maria de Villota... :D Een vrouw in de formule 1 is een goede zaak, maar dan moet ze wel talent hebben he...
Nochthans lezen we vandaag dat Villota het helemaal zit zitten en Bernie ook.
bron: http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=37919
Ook Senna zou zich nu kandidaat gesteld heeben voor de post van testrijder bij Lotus, liever dan en zitje bij een klein team.
Nochthans lezen we vandaag dat Villota het helemaal zit zitten en Bernie ook.
Bernie ziet alles wat circuswaarde heeft wel zitten.
Een kleurling in de F1? geweldig idee! (ook al klopt het wel in het geval van Hamilton)
Een vrouw in de F1? geweldig idee!
Een nachtrace in de F1! geweldig idee!
Racen in de dollar-woestijnen van de emirs? geweldig idee!
Medailles om de kampioen aan te duiden? geweldig idee!
en dat Villota het een geweldig idee vindt, is ook geen mirakel he. Als ze morgen schrijven dat ik een kans maak om F1 te rijden, ik zou het ook volledig zien zitten, me dunkt.
Het grappige is dat het hier altijd oer rijden gaat. Zo een derde piloot rijdt niet he. Die mag met de koptelefoon naar de communicatie tussen ingenieurs en rijder luisteren tijdens een grand prix weekend. Sommigen kopen zich daar zelfs voor in.
Grosjean nu toch definitief bij Lotus Renault, dan is Petrov op weg naar Marussia. Voor sommige vaste waarden gaat het moeilijk worden nog een stuur te vinden (Sutil, Trulli, Glock)
En nu nog Buemi en Alguersuari bij de stuurloze rijders erbij, wordt zeer moeilijk voor D'Ambrosio.
Het grappige is dat het hier altijd oer rijden gaat. Zo een derde piloot rijdt niet he. Die mag met de koptelefoon naar de communicatie tussen ingenieurs en rijder luisteren tijdens een grand prix weekend. Sommigen kopen zich daar zelfs voor in.
Ik krijg van die Chanoch Nissany (of zoiets) visioenen, dik 10 sec trager als de rest. Zoiets is toch niet serieus te nemen.............
Ga maar eens voorstellen om de F1 van dit forum te verwijderen, dit is geen autosport meer ;)
Sutil mag opstappen bij Force India, Hülkenberg neemt zijn plaats in, door team aangekondigd.
Ik krijg van die Chanoch Nissany (of zoiets) visioenen, dik 10 sec trager als de rest. Zoiets is toch niet serieus te nemen.............
Was dat niet diegene die de legendarisch zin uitsprak:
" I'm coming in... I have to much grip..." :champagne:
Was dat niet diegene die de legendarisch zin uitsprak:
" I'm coming in... I have to much grip..." :champagne:
Helemaal correct!
Een leuke theorie waarom Kimi gekozen heeft voor Lotus/Renault:
http://www.autosport.nl/news/24229/formule_1_lotus_komt_met_revolutionair_rijhoogtesy steem.html
Nog één plaatsje vrij in de F1, bij HRT. Benieuwd of onze landgenoot Jérôme D'Ambrosio deze plaats kan innemen. Hij zal dan toch een zak vol geld moeten hebben, want het team vraagt 6 miljoen voor het zitje!
dat valt eigenlijk nog goed mee.
Ik denk dat Jérôme vorig jaar al 5 miljoen had meegebracht. 1 miljoen meer is dan niet zo veel.
D'ambrosio 3e man bij Lotus GP
www.autosport.com
Voor het mogelijke verdere verloop van z'n carrière misschien de beste keuze.
Van Virgin naar HRT zou zowieso een stap terug geweest zijn, al vallen er in die achterhoede niet veel stappen terug te zetten zonder helemaal te verdwijnen.
En nu maar hopen dat Grosjean zwaar tegenvalt of dat Kimi het al snel niet meer ziet zitten zodat onze Jérôme kan invallen!!
En nu maar hopen dat Grosjean zwaar tegenvalt of dat Kimi het al snel niet meer ziet zitten zodat onze Jérôme kan invallen!!
Ik denk eerder dat hij op het zitje van Trulli kan azen. Er is daar ook nog een renault link.
Ondertussen heeft McLaren de nieuwe wagen voor dit jaar al voorgesteld.
http://www.formula1.com/news/headlines/2012/2/12967.html
Karthikeyan 2e rijder bij HRT
www.nieuwsblad.be
De nieuwste rage in de Formule 1: vrouwen als testrijder
Eerst Maria de Villota bij Marussia en nu Susie Wolff-Stoddart bij Williams.
De vraag is of HRT met de Chinees Ma Qing Hua beter af is?
En allen doen ze het omdat ze zo onder de indruk zijn van de rijcapaciteiten van bovengenoemde personen. Wat is het nut van GP2, FR 3.5 dan?
Het is dat je zoveel mag testen in de F1.
Toch gevaarlijk dat testrijden in rechte lijn:
http://www.telegraaf.nl/telesport/autosport/12480001/__F1-rijdster_zwaargewond__.html
Villota die op een stilstaande truck knalt? Die heb ik nog niet eerder voorbij zien komen.
Vilotta is haar rechteroog verloren: http://www.autosport.com/news/report.php/id/100907
Webber tekende vandaag voor een jaartje langer bij Red Bull, line-up blijft dus onveranderd bij Red Bull in 2013.
PURE motoproject voor 2014 ligt stil wegens gebrek aan geld, de Amerikaanse investeerders hebben nog geen dollar gestort. Blijven dus 3 leveranciers over voor de turbomotor van 2014, Mercedes, Renault en Ferrari.
Nieuwe aanbeveling van de FIA, piloten mogen niet meer vloeken tijdens interviews, op het podium of tijdens persconferenties en alzo de reputatie schaden van de Formule 1; Vettel en Räikkönen zouden de woorden sh...t en f....ck gebruikt hebben na de GP van India.
Nieuwe aanbeveling van de FIA, piloten mogen niet meer vloeken tijdens interviews, op het podium of tijdens persconferenties en alzo de reputatie schaden van de Formule 1; Vettel en Räikkönen zouden de woorden sh...t en f....ck gebruikt hebben na de GP van India.
Als dat al niet meer mag. :confused:
En wat met andere sporten, waarin deze woorden bijna tot het standaard talenpakket horen. Denk maar aan voetbal, wielrennen, en noem maar op.
Hamilton heeft in de aanloop naar de GP in de USA een deel van zijn helm moeten afplakken. Er stond namelijk H.A.M. op, in het Engels Hard Ass Motherfucker. Niemand die het zou geweten hebben als de FIA hier niets over had gezegd...
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.