PDA

View Full Version : Blancpain Endurance Series

NetForce84
15-12-2010, 19:07
SRO en de RACB keren terug met een nieuwe serie terug naar de oude dagen, want wie herinnert zich niet de races over drie uur van de FIA GT? Deze semi-endurance wedstrijden maakten de FIA GT groot en in 2011 wil SRO naar zijn roots teruggrijpen met de Blancpain Endurance Series.:applaus:

De nieuwe serie is volgens Ratel een perfect antwoord op de groeiende vraag van heel wat typische enduranceteams en ook het grote aanbod aan oudere GT3’s stuurde het oprichten van een nieuw kampioenschap.

De Blancpain Endurance Series is voorbehouden aan wagens uit de categorieën GT3 en GT4, met races van drie uur in Monza, Navarra, Magny Cours en Silverstone, naast uiteraard de hoofdwedstrijd van het seizoen, de 24 Uur van Spa. Opvallend is wel dat de Belcar-race in Zolder van 9 oktober en de laatste race van het nieuwe kampioenschap in Silverstone samen vallen, wat uiteraard voor de vele Belgische teams geen goed nieuws is. Heel wat Belgische teams hebben een duidelijke link met dit soort races en zouden perfect in de Blancpain Endurance Series passen, maar zullen nu moeten kiezen

SRO is de promotor van de nieuwe serie, onder de hoede van de Belgische RACB en uiteraard met het fiat van de FIA...

2011 Blancpain Endurance Series: kalender

17 April Monza
22 Mei Navarra
30th Juli Total 24 Hours of Spa
27th Augustus Magny Cours
9th Oktober Silverstone

Blancpain Endurance Series:

- races van drie uur (uiteraard met uitzondering van Spa)
- twee vrije trainingen van één uur
- kwalificatie volgens het F1-systeem

- twee verplichte pitstops, met banden en pilotenwissel
- drie rijders per wagen met uitzondering van Pro-Am en Citation Cup, maar daar mag de snelle rijder niet meer dan 80 minuten rijden
- technisch reglement op basis van GT3 European Championship en GT4 European Cup
- punten: 25 – 18 – 15 – 12 – 10 - 8 – 6 – 4 – 2 – 1 (Spa: 1/4de na 6 uur, 1/4de na 12 uur en ½ na 24 uur)
- geen vaste bandenleverancier

Categorieën:

1) GT3 Pro Cup (drie rijders en nieuwe wagens)
2) GT3 Pro-Am Cup (nieuwe wagens, maar met beperking rijders)
3) GT3 Citation Cup (oudere GT3-wagens)
4)- GT4 Cup
5)- Supersport Cup (niet in Spa)

Bron: turbomagazine.be en autosport.be

NetForce84
15-12-2010, 19:08
Het Marc VDS Racing Team heeft reeds als één van de eerste te kennen gegeven om met twee Ford Mustangs GT3 deel te nemen aan dit kampioenshap. De drie ‘huispiloten’ Maxime Martin, Bas Leinders en Markus Palttala zijn reeds bevestigd.

Bron: autosport.be

Niels
15-12-2010, 19:16
En WRT en Prospeed doen ook zo goed als zeker mee.
Blijft toch de vraag of dit kampioenschap niet ten koste gaat gaan van nationale reeksen. Zou WRT naast Belcar en Endurance ook nog Frankrijk doen en gaat VDS dan nog even oefenen in het FFSA? Lijkt of Franse reeks het zwaarst zal getroffen worden want ook Graff racing twijfelde om nog daar te rijden met zijn Mercedessen en over te gaan op FIA of Endurance.

NetForce84
15-12-2010, 19:20
Gaat het FIA GT3 kampioenschap dan ook niet te lijden hebben onder dit nieuwe kampioenschap? Want wat is eigenlijk het verschil? FIA GT3 zijn eigenlijk sprintraces en dit nieuwe kampioenschap endurance (lange) races.

Niels
15-12-2010, 19:31
Ook het Nederlandse Rhesus team (Euro kampioen GT4) komt naar de Endurance serie met één of twee Aston Martins GT4. Het team blijft wel met minimum 2 (misschien 3) wagens aanwezig in het FIA GT4 alsook in het Dutch GT4 kampioenschap (bron: endurance-info)

Grig-O
15-12-2010, 19:44
Gaat het FIA GT3 kampioenschap dan ook niet te lijden hebben onder dit nieuwe kampioenschap? Want wat is eigenlijk het verschil? FIA GT3 zijn eigenlijk sprintraces en dit nieuwe kampioenschap endurance (lange) races.

Bedoeling is dat teams beide kampioenschappen kunnen combineren denk ik...

Niels
15-12-2010, 20:03
Bedoeling is dat teams beide kampioenschappen kunnen combineren denk ik...

Inderdaad, bedoeling is een extra te vormen voor teams die nationaal rijden en FIA GT3 te professioneel vinden. Probleem is dat al vele teams al twee kampioenschappen rijden, gaan ze er nu drie doen? WRT ( nu Belcar & FFSA), Prospeed ( nu LMS, FIA & Belcar) Indien niet dan zal er een kampioenschap deelnemers verliezen.

Mark
15-12-2010, 23:14
Kan mij iemand uitleggen waarom een nationale bond (RACB) en europees kampioenschap van een commercieel bedrijf (SRO) moet steunen? Ik snap er helemaal niets meer van. RACB is toch een bestuurlijk orgaan?

Dit format lijkt geloof ik veel op het geannuleerde FIA GT2 kampioenschap van 2010, of ben ik mis?

Tevens moest er een alternatief komen voor het dure GT1 kampioenschap om potentiële teams en piloten niet te verliezen aan bijvoorbeeld de Le Mans Series of nog de International GT Open.

http://www.autosport.be/news/2010/12/15/SroEnFiaLancerenMetSteunVanDeRacbNieuwEnduranceKam pioenschap

Die series werken toch met GT2's? Dan is deze Blancpain Endurance Series toch het zwakke broertje met GT3 en GT4?

Tevens snap ik met deze klasse het bestaansrecht niet meer van het europees GT3 kampioenschap. Volgens mij is de nationale ADAC serie veel sterker in 2011.

Grig-O
15-12-2010, 23:45
Ik vermoed omdat de belangrijkste race van het seizoen zich op Belgische bodem afspeelt.

En oordeel niet voor je een deelnemerslijst ziet... :no: ;)

Mark
15-12-2010, 23:57
En oordeel niet voor je een deelnemerslijst ziet... :no: ;)

GT2 staat toch hoger in aanzien dan GT3/GT4? Vandaar de benaming "zwak broertje" Deze klasse gaat de concurrentie aan met twee andere klassen die wel met GT2 wagens rijden.

Met teams als WRT en ProSpeed is inderdaad niks mis, dat staat garant voor kwaliteit.

Grig-O
17-12-2010, 14:26
Wat vinden jullie eigenlijk van het feit dat er 3 piloten per wagen mogen rijden? In Spa mogen er ook op de GT3 'Pro'-auto's slechts 3 piloten zitten. Als je de 24u wilt winnen, ben je bijna verplicht om het hele kampioenschap te rijden, tenzij je Marcel Fässler of Dirk Werner heet...

Pegasus
17-12-2010, 14:53
In Spa mogen er ook op de GT3 'Pro'-auto's slechts 3 piloten zitten.

Zoals Marc Duez ooit zei; "met drie rij je de 24 Uren, met vier ga je naar Club Med"...

Niels
21-12-2010, 18:28
Hexis doet ook mee aan de endurance serie met twee Aston Martin's DBRS9, deze deelname gaat wel ten koste van hun aanwezigheid in de FIA GT3 (dus toch series die deelnemers verliezen). Het wordt ook het laatste jaar van de DBRS9, Hexis start volgend jaar met de ontwikkeling van de Vantage GT3. Hexis hoopt dat Aston ook een kit zal voorzien om de Vantage om te bouwen naar een GT1. (bron: Endurance.info)

Grig-O
21-12-2010, 20:37
Hexis doet vooral geen FIA GT3 meer omdat die races in hetzelfde weekend vallen als GT1, en beide moeilijk te combineren zijn. De DBRs9 zal van enkele updates (aerodynamica, ABS...) voorzien worden en tegen september zou de nieuwe Vantage GT3 klaar moeten zijn.

Er wordt één auto ingezet in GT3 Pro-Am (Goud-brons-brons) en één exemplaar in de Pro-klasse (Zilver-zilver-zilver).

Grig-O
12-01-2011, 22:14
Turbomagazine laat weten dat Gravity er aan denkt om één of twee Mercedes SLS GT3 in te zetten in de nieuwe Endurance Series by Ratel. Vraag me af wat er dan met hun vertrouwde Mosler gaat gebeuren.

Verder vertelt voormalig BMW Motorsport-chef Mario Theissen op Motorsport-Total dat hun plan is om de BMW M3 in te zetten in Le Mans, Nürburgring en Spa. Laatstgenoemde vormt -zoals iedereen weet- een probleem, maar er doet een gerucht de ronde dat BMW aan het lobbyen is om de M3 GT2 binnen te krijgen in de 24h van Spa. Theissen zelf wil niet uitsluiten dat de Z4 GT3 aan de start komt, maar wil er zelf niets meer over kwijt.

Grtz

Grig-O
13-01-2011, 22:27
Nieuwtjes uit Dubai

- Gravity met één of twee Mercedes SLS GT3 aan de start met Radermecker en wss Anthony Kumpen en Thomas Enge.
- Stéphane Lémeret meer dan waarschijnlijk op een Mercedes SLS (verband met Gravity?).
- AF Corse 'onderzoekt' een mogelijke deelname met 3 auto's...

(Endurance-info + Turbomagazine)

Grtz

Grig-O
16-01-2011, 15:38
VDS heeft de Mustang FR500 GT3 bevestigd voor de 24H van Spa. Voorts rijdt het team van Raphaël VDS vooral in Senegal.

speedactiontv

Grig-O
18-01-2011, 22:28
Team Hegersport heeft de ADAC GT Masters en de Blancpain Endurance Series op het oog, en dit met de Porsche GT3 R.

TAM racing engineering, dat vooral racet in de V.A.E., komt er misschien ook aan de start met een Corvette Z06 (GT3 B vermoed ik).

Bron: resp. Motorsport-total en Endurance-info

GT2-R
19-01-2011, 00:59
We zijn nu een tijdje verder en het lijkt erop dat Ratel het bij het rechte eind heeft met deze serie. Zowat elke dag bevestigingen/geruchten van teams voor dit kampioenschap. Hoeveel ik SRO ook veracht, het kan voor 'onze' 24 Uren van Spa enkel maar goed nieuws zijn. Ben wel eens benieuwd naar de gang van zaken in GT3B. Deze wagens van de vorige generatie waren niet echt gebouwd voor dit soort werk en het zou dus wel eens kunnen dat het daar een belachelijke boel gaat worden.

Wat dan weer een helemaal andere zaak lijkt te worden is het FIA GT3-kampioenschap dat toch duidelijk wat last heeft van cannibalisatie. Naar mijn gevoel is Ratel gewoon zijn eigen serie een stille dood aan het toebrengen om een nieuwe, commercieel interessantere op te zetten. Het feit dat hij met Blancpain een hoofdsponsor heeft gevonden zal daar wel niet vreemd aan zijn ;).

Als het dan toch SRO moet zijn, doe mij dan maar deze Blancpain Endurance Series in plaats van het FIA-GT3.

Belle
19-01-2011, 01:01
Van de FIA GT3 hoor ik inderdaad maar bitter weinig. Maar dit was dan ook te verwachten.

Grig-O
19-01-2011, 17:26
Lijstje met mogelijke deelnemers:

GT3
2x Marc VDS Racing: Ford Mustang GT3 (Leinders/Palttala/Martin)
2x Hexis Racing AMR: Aston Martin DBRs9 (Moser/Vannelet/Makowiecki - Clairay/Mena/Rodriguez)
1x Barwell AMR: Aston Martin DBRs9
1x GPR AMR: Aston Martin DBRs9
2x WRT: Audi R8 LMS GT3 (Franchi...)
2x Vitaphone Racing: Ferrari 458 Italia GT3 (Bartels/Bertolini, Verdonck...)
1x Scuderia Vittoria: Ferrari 458 Italia GT3
2x Gravity Racing Charouz: Mercedes SLS GT3 (Longin/Radermecker/Hezemans - Kumpen/Lémeret/Enge)
2x Rhino's Leipert: Lamborghini GT3 LP600+
2x Sofrev-ASP: Ferrari 458 Italia GT3 (Policand/Jousse/Goueslard - Badey/Beaubelique/Morel/Moreau)
1x GDL Racing: Porsche 997 GT3 R (De Lorenzi/Borghi/Paletto)
1-2x Autorlando: Porsche 997 GT3 R (Ruberti/Roda/Giammaria)

2x Reiter Engineering: Lamborghini GT3 LP600+ (Kox, Kechele...)
1x CRS Racing: McLaren MP4-12c GT3 (Kirkaldy, Mullen...)
1x Graff Racing: Mercedes SLS GT3
2x Mühlner Motorsport: Porsche 997 GT3 R (Fumal, Thiry...)
2x Prospeed Competition: Porsche 997 GT3 R (Holzer, Goossens...)
1-2x Team Hegersport: Porsche 997 GT3 R
1-3x AF Corse: Ferrari 458 Italia GT3

(enkel Spa)
2x Phoenix Racing: Audi R8 LMS GT3 (Fässler, Hennerici...)
1-2x Black Falcon: Mercedes SLS GT3 (Heyer...)
1x Team Pyro: Mercedes SLS GT3 (Jones/Jones/Jordan)
3x United Autosports: Audi R8 LMS GT3 (Johansson/Blundell/Cheever, Brown/Patterson/Li/Dean, Osborne...)
1x DB Motorsport: BMW Z4 GT3 (Den Boer, Vos, Kolen)
*2x BMW Motorsport: BMW Z4 GT3
*2x Schubert Motorsport: BMW Z4 GT3
1x DRT: Corvette Z06 GT3 Evo (Bouvy/Coens/Mollekens)
1x Barwell-Petronas: Aston Martin DBRs9 (Verbergt/Van Hooydonk...)
1x Ecurie Ecosse: Aston Martin DBRs9 (McCaig/Smith/Twyman/Bryant)

1x NISMO: Nissan GT-R GT3

GT3B
1x DVB Motorsport: Lamborghini Gallardo GT3
1x Signa Motorsport: Dodge Viper GT3 (Chaillet/De Latre du Bosqueau...)
1x Level Racing: Porsche 997 Cup
1x GDL Racing: Porsche 997 Cup S (Bianconi/Parato/Piodi)

1x TAM Racing Engineering: Corvette Z06 GT3

(enkel Spa)
1x VDS: Ford Mustang FR500 GT3 (Van der Straeten...)

GT4
1-2x Rhesus Racing: Aston Martin GT4
1x Barwell Motorsport: Aston Martin GT4/ Ginetta G50 GT4

1x Scuderia Vittoria: Ginetta G50 GT4/ Maserati MC4

(enkel Spa)
1x Vantage Racing: Aston Martin GT4
1x Lotus Sport: Lotus Endoro GT Concept GT4 (Senna)

1x Luxury Racing: Maserati MC4

Grig-O
22-01-2011, 13:19
Blijkbaar heeft ook Vitaphone de Blancpain Endurance Series als optie voor 2011, ben benieuwd of dit al dan niet samen met AF Corse zal zijn...

(E-I)

NetForce84
24-01-2011, 21:12
Dat Marc VDS Racing in 2011 een zwaar seizoen tegemoet gaat, had u waarschijnlijk al wel opgevangen. Ook in het nieuwe Blancpain Endurance kampioenschap zal het Henegouwse team te zien zijn! Zoals we reeds eerder melden worden het terug de Mustang’s die vorig jaar reeds hier en daar te bespeuren waren.

Deze auto’s werden echter afgekeurd aangezien ze niet 100% conform waren met de regelgeving ter hoogte van de rolkooien. Het euvel werd in de ‘winterstop’ tenietgedaan en bij deze zullen we de bloedmooie Amerikaanse GT3 in het nieuwe kampioenschap zien. Niet vergeten dat het hoogtepunt van de Blancpain Endurance Series de 24H van Spa is!

BSOT
25-01-2011, 07:18
Lijstje met mogelijke deelnemers:

2x Marc VDS Racing: Ford Mustang GT3 (Longin, Palttala, Martin...)
2x Hexis Racing: Aston Martin DBRs9
2x WRT: Audi R8 LMS GT3 (Franchi...)
1x CRS Racing: McLaren MP4-12c GT3 (Kirkaldy, Goodwin...)
2x Gravity Racing: Mercedes SLS GT3 (Kumpen, Radermecker, Enge, Martin, Longin, Van Hooydonck, Lémeret)
1-2x Graff Racing: Mercedes SLS GT3 (Panis)
2x Prospeed Competition: Porsche 997 GT3 R
3x AF Corse: Ferrari 458 Italia GT3

(enkel Spa)
2x Phoenix Racing: Audi R8 LMS GT3 (Fässler, Hennerici...)
2x Black Falcon: Mercedes SLS GT3 (Heyer...)
1x Heico Motorsport: Mercedes SLS GT3
1x Team Pyro: Mercedes SLS GT3 (Jones, Jones, Jordan)
1x Boutsen Energy Racing: Mercedes SLS GT3
2x United Autosports: Audi R8 LMS GT3
1x DB Motorsport: BMW Z4 GT3 (Den Boer, Vos, Kolen)
2x Rhino's Leipert: Lamborghini GT3 LP560
2x BMW Motorsport ???

1x TAM Racing Engineering: Corvette Z06 GT3
1x First Motorsport: Porsche 997 Cup S
1x Level Racing: Porsche 997 Cup

(enkel Spa)
1x Gravity: Mosler MT900R GT3

1-2x Rhesus Racing: Aston Martin GT4

(enkel Spa)

Vergeet a.u.b. niet dat dit een lijst is met alle mogelijke geruchten die verspreid staan over het wereldwijde web, niet een lijst met bevestigde deelnames, daarvoor hebben nog te weinig teams officieel hun deelname bevestigd.

Als ik dit lijstje zie krijg ik kou. Wie gaat er dan nog Belcar rijden?

Grig-O
27-01-2011, 00:01
Barwell AMR met een 'heavily-updated' Aston Martin DBRs9 waarmee ze kampioen willen worden...

Verder zet het Britse team ook een Aston Martin GT4 of een Ginetta GT4 in.

http://http://www.amr-teams.co.uk/2011/01/barwell-motorsport-contest-new.html

Mark
27-01-2011, 00:38
een 'heavily-updated' Aston Martin DBRs9 waarmee ze kampioen willen worden...

Goh, dan mogen de andere teams weer tussen de € 20K en € 50K uitgeven aan een update setje voor hun Porsche 2008, Ferrari 2009 of Audi 2010. Ze leren het ook nooit bij Ratel.

Grig-O
27-01-2011, 00:50
Goh, dan mogen de andere teams weer tussen de € 20K en € 50K uitgeven aan een update setje voor hun Porsche 2008, Ferrari 2009 of Audi 2010. Ze leren het ook nooit bij Ratel.

Volgens mij is dit een logische evolutie (niet dat ik er niet tegen ben). Zolang ze de limiet van €350 000 maar respecteren. Al vrees ik dat McLaren die limiet aan z'n laars gaat lappen. :rolleyes:

Grig-O
18-02-2011, 16:58
Mühlner Motorsport, Vitaphone en Sofrev-ASP werden zopas bevestigd door respectievelijk E-I, Speedactiontv en Autohebdo, en dat met telkens 2 wagens!

Coach Ep
18-02-2011, 21:08
United Autosport zet zelfs 3 Audi's in! Spa only (bron: DSC)

Grig-O
21-02-2011, 19:10
MarcVDS zet (jammer genoeg) één van beide Mustangs in de Pro-Am-klasse in. Op de eerste auto zitten Leinders, Martin en Palttala.

"De interesse die is ontstaan na de aankondiging van de Blancpain Endurance Series toont heel duidelijk dat velen smachten naar een terugkeer naar de roots van de GT endurance-racerij”, laat Jean-Michel Delporte, de General Manager van het Marc VDS Racing Team, weten. “We horen nu al berichten dat er meer aanmeldingen zullen zijn dan beschikbare plaatsen als de inschrijving opent. Dat betekent dat we meer dan veertig auto's op de baan zullen zien die met elkaar strijden om de winst. Veel prestigieuze merken zullen vertegenwoordigd zijn. De wedstrijden beloven spannend en spectaculair te worden en dat maakt het beslist tot een mooie klasse voor de toeschouwers. Al die factoren zorgen hopelijk voor een grote publieke belangstelling bij elke wedstrijd."

NetForce84
21-02-2011, 19:42
http://sport.turbomagazine.be/news_NL_6192_WRT_officieel_Audi_team.html

NetForce84
21-02-2011, 19:46
MARC VDS RACING TEAM NEEMT DEEL AAN BLANCPAIN ENDURANCE SERIES (http://www.autosport.be/?p=4800)

NetForce84
21-02-2011, 21:13
Goed nieuws voor de autosportfanaten onder ons met toegang tot Motors TV.

SRO tekende een akkoord met de Franse zender om het komende seizoen de live-coverage te verzorgen voor de Blancpain Endurance Series.

Nadat eerder ook de GT4 European Cup en het FIA GT3 kampioenschap een akkoord met Motors TV bereikten, is dit reeds het derde SRO kampioenschap in de portefeuille van de Fransen.De wedstrijden van de Blancpain Endurance Series zullen al dan niet live verschijnen op TV. Een meer gedetailleerd overzicht zal kortelings bekend gemaakt worden. We zijn benieuwd of ook de 24H van Spa onder dit akkoord vallen.

Ben ik blij dat ik digitale TV heb (telenet) mét MotorsTV:champagne:

Belle
21-02-2011, 21:16
Goed nieuws...en blij dat ik onlangs weer MotorsTV in huis haalde. ;)

HaCo
21-02-2011, 21:27
Wordt tijd dat MotorsTV HD wordt, tenzij Exqi ook uitzendt natuurlijk :)

Grig-O
21-02-2011, 21:59
Wordt tijd dat MotorsTV HD wordt, tenzij Exqi ook uitzendt natuurlijk :)

Er wordt onderhandeld met Exqi en RTL Tvi! ;)

NetForce84
21-02-2011, 22:12
Vitaphone Racing met Twee Ferrari 458 richting Blancpain Endurance

Michael Bartels en zijn team Vitaphone Racing gaan het in 2011 over een andere boeg gooien. Bartels kocht reeds enkele maanden geleden zijn twee bolides aan maar was er nog niet volledig uit of het enerzijds het FIA GT3 kampioenschap of anderzijds de Blancpain Endurance Series zou worden.

De kogel is nu door de kerk. Naar alle waarschijnlijkheid zal Michael Bartels opnieuw aan de zijde van de Italiaan Andrea Bertolini te zien zijn. Het GT1 verhaal van Vitaphone komt hierdoor in het gedrang. De te grote budgetten voor het inzetten van 4 Maserati’s zijn waarschijnlijk de druppel. In ieder geval is dit uitstekend nieuws voor de 24H van Spa dat naar alle waarschijnlijkheid de 2 Vitaphone bolides zullen mogen ontvangen.

Wat er met de Maserati’s gaat gebeuren is het momenteel nog koffiedik kijken, al zou er uit Nederlandse hoek interesse zijn om deze in te zetten in de Dutch Supercar Challenge.

Ondermeer onze snelle landgenoot Nico Verdonck zou in gesprek zijn met Bartels om deel uit te maken van het team. Bartels was danig onder de indruk van de prestaties van Nico in het GT1 kampioenschap dat hij de Brusselaar maar al te graag zou toevoegen aan zijn team!

Nu is natuurlijk wel de vraag, als blijkt dat de Maserati's wegvallen in de FIA GT1, weeral wagens minder, of het kampioenschap van SRO dan niet in de problemen gaat geraken;)

NetForce84
21-02-2011, 22:22
Zend MotorsTV ook niet de ALMS uit?
Denk dat dit vorig zijn het geval was (of toch zeker ruime samenvattingen)?

Wat met Exqi? Zenden zij opnieuw de ILMC/LMS uit?

Belle
21-02-2011, 22:26
Ja, ALMS werd vorig jaar uitgezonden maar niet altijd live en dat vond ik wel jammer. Tegen dat de race op TV komt, heb ik al 10 keer de uitslag op facebook en autosportsites gelezen...

NetForce84
21-02-2011, 22:33
Ja, ALMS werd vorig jaar uitgezonden maar niet altijd live en dat vond ik wel jammer. Tegen dat de race op TV komt, heb ik al 10 keer de uitslag op facebook en autosportsites gelezen...

Hier heb je 100% gelijk, vond da ook wel jammer ma bon beter iets dan niets hé:D

Belle
21-02-2011, 23:14
ALMS bekijk ik eigenlijk steeds in live streaming. Als die er is tenminste. :)

Grig-O
28-02-2011, 19:22
2 auto's voor GDL Racing in GT3 Pro-Am en GT3B.

(officiële site)

Grig-O
02-03-2011, 21:19
Paolo Ruberti op een Porsche van Autorlando in BES! ;)

(facebook)

Grig-O
04-03-2011, 22:08
Na Nissan is ook McLaren met z'n nieuwe GT3 aan het testen.
EDIT: aangezien iemand het embargo van McLaren niet gerespecteerd heeft en de foto dus nog niet online mocht staan, stel ik voor dat jullie de McLaren bekijken op 10/10's! :o

Xsara_VTS
06-03-2011, 12:05
Na Nissan is ook McLaren met z'n nieuwe GT3 aan het testen.
Ik wist niet dat Nissan een GT3 auto heeft.
Is het misschien een 370z GT4 met wat upgrades?
Meer info graag.

ps: ik kan nog altijd geen officiele site vinden voor de "Blancpain Endurance Series".

marcel
06-03-2011, 13:27

ik hoop alleen dat ze weer die oorspronkelijke engelse commentaar gebruiken. tijdens Petit Le Mans was het opeens een Nederlander, en die was nog geen fractie zo intressant

FIRE
06-03-2011, 14:27
Je kunt toch gewoon switchen tussen Engels en Nederlands?

De GT3 van Nissan is een GT-R.

Niels
06-03-2011, 14:46
Ik wist niet dat Nissan een GT3 auto heeft.
Meer info graag.

ps: ik kan nog altijd geen officiele site vinden voor de "Blancpain Endurance Series".

Hier de link:
http://www.blancpain-endurance-series.com/

Niels
06-03-2011, 14:56
Ook Bert Longin in de BES, met een Mercedes.

http://www.racingworld.be/nieuws/7559/Kortnieuws-Belcar-en-BTCS-+-Bert-Longin-met-Mercedes-in-Blancpain-Endurance-Series.html

Raceboy
06-03-2011, 15:54

Op digitale tv krijg je maar 1 geluidskanaal binnen. Ik ben al blij dat het in het Nederlands is en niet in het Frans.

Grig-O
06-03-2011, 16:54
Op Eurosport kan je gewoonlijk wel veranderen van Nederlands naar Engels, op Eurosport 2 moet je geloof ik een beetje geluk hebben. :) Heb me ook al vaak geërgerd aan bepaalde Nederlandse commentatoren op Eurosport... Peter Baert valt uiteraard niet onder die categorie. ;)

Raceboy
06-03-2011, 18:04
Op Eurosport kan je gewoonlijk wel veranderen van Nederlands naar Engels, op Eurosport 2 moet je geloof ik een beetje geluk hebben. :) Heb me ook al vaak geërgerd aan bepaalde Nederlandse commentatoren op Eurosport... Peter Baert valt uiteraard niet onder die categorie. ;)

Bij belgacom tv kan ik niet veranderen van taal. Vroeger op de kabel ging dat inderdaad wel (als je tv da tondersteunde).

Grig-O
06-03-2011, 21:14
Level Racing komt met minstens 1 Porsche naar de Blancpain Endurance Series. (advertentie Level Racing)

marcel
07-03-2011, 01:20

Nee, ik niet. Motors TV is bij mij Nederlands (dat heel soms Engels is) of Frans.

NetForce84
07-03-2011, 18:34
Ook Scuderia Vittoria maakt haar intrede in de Blancpain Series met een Ferrari F458 GT3. Het team, met steun van een grote Ferrari dealer uit de Britse hoofdstad Londen, heeft al 2 piloten onder contract. Twee professionele piloten, waarvan de namen nog niet gekendzijn, zullen vervoegd worden door een derde piloot. Aan de hand van deze zal het team ook een keuze moeten maken tussen het uitkomen in de GT3 Pro of GT3 Pro Am klasse. Teambaas Piers Maserati hoopt binnenkort meer nieuws te kunnen geven.

Belle
07-03-2011, 19:01
Is er al ergens een geüpdatet lijst te vinden? De officiële site staat namelijk een tikkeltje achter (http://www.blancpain-endurance-series.com/pointsn.php) en met al die nieuwtjes de laatste tijd, zou een overzicht wel handig zijn. :)

Grig-O
07-03-2011, 21:06
GT3
2x Marc VDS Racing: Ford GT (Leinders/Palttala/Martin)
2x Hexis Racing AMR: Aston Martin DBRs9 (Moser/Vannelet/Makowiecki - Clairay/Mena/Rodriguez)
1x GPR AMR: Aston Martin DBRs9 (Sougnez/Hirschi/Renard)
2x WRT: Audi R8 LMS GT3 (Franchi/Scheider/Ekström - Longin/Albuquerque/Ortelli)
2x Vitaphone Racing: Ferrari 458 Italia GT3 (Bartels/Bertolini, Verdonck...)
2x AF Corse: Ferrari 458 Italia GT3
2x Sofrev-ASP: Ferrari 458 Italia GT3 (Policand/Jousse/Goueslard - Badey/Beaubelique/Morel/Moreau)
2x Rhino's Leipert: Lamborghini GT3 LP600+ (da Costa/da Veiga/Bravo)
1x GDL Racing: Porsche 997 GT3 R (De Lorenzi/Borghi/Paletto)
1-2x Autorlando: Porsche 997 GT3 R (Ruberti/Roda/Giammaria)
2x CRS Racing: McLaren MP4-12c GT3 (Kirkaldy, Mullen...)
1x DRT: Corvette Z06 GT3 Evo (Bouvy/Coens/Mollekens)
2x Black Falcon: Mercedes SLS GT3
2x Sport & You: Mercedes SLS GT3
2x MS Racing: Mercedes SLS GT3

1x Callaway Racing: Corvette Z06 GT3 Evo
1x Fisher Racing

(enkel Spa)
2x Phoenix Racing: Audi R8 LMS GT3 (Fässler/Piccini/Rockenfeller - Basseng/Stippler/Haase)
1x Team Pyro: Mercedes SLS GT3 (Jones/Jones/Jordan)
3x United Autosports: Audi R8 LMS GT3 (Luyendyk/Li/Meins/Richard - Brown/Dean/Herbert/Johansson - Blundell/Bell/Cheever/Patterson)
2x DB Motorsport: BMW Z4 GT3 (Den Boer, Vos, Kolen, Catsburg)
2x Schubert Motorsport: BMW Z4 GT3
1x Barwell-Petronas: Aston Martin DBRs9 (Verbergt/Van Hooydonk...)
1x Ecurie Ecosse: Aston Martin DBRs9 (McCaig/Smith/Twyman/Bryant)
2x Prospeed Competition: Porsche 997 GT3 R (Holzer, Goossens...)
2x Graff Racing: Mercedes SLS GT3
2x Marc VDS: Ford GT (Duez/J-M Martin/Bachelart)
1x NISMO - Nissan GT3
1x MRS Racing: Porsche 997 GT3 R
1x Manthey Racing: Porsche 997 GT3 R (Dumas)

GT3B
1x Signa Motorsport: Dodge Viper GT3 (Chaillet/De Latre du Bosqueau...)
1x GCR: Dodge Viper GT3
1x Level Racing: Porsche 997 Cup (Broodcoren/Calmon/Corten...)
1x GDL Racing: Porsche 997 Cup S (Bianconi/Parato/Piodi)

(enkel Spa)
2x Sport Garage: Ferrari 430 Scuderia

GT4
1x Rhesus Racing: Aston Martin GT4
2x Lotus Driving Academy: Lotus Evora GT
2x Lotus: Lotus Evora GT
1x RJN Motorsport: Nissan 370Z (Tresson...)
2x HMR: Aston Martin GT4
2x Foenix Racing: BMW M3 GT4
1x Team GCR: Ginetta G50 GT4

1x Scuderia Vittoria: Ginetta G50 GT4/ Maserati MC4
1x Barwell Motorsport: Aston Martin GT4/ Ginetta G50 GT4

(enkel Spa)

Elke deelnemer heeft z'n bron op het world wide web, geen duimzuigerij dus. ;)

Belle
07-03-2011, 21:10
Wow, thanks voor de moeite! Dit zag ik effe niet zitten! :D

marcel
07-03-2011, 22:05
ziet er wel top uit :)
alleen wat weinig GT4, op het eerste zicht

Niels
08-03-2011, 01:26
[QUOTE=Xsara_VTS;266644]Ik wist niet dat Nissan een GT3 auto heeft.
Meer info graag.

Hier de eerste beelden van de Nissan GT3, is een GT-R.

http://www.racingworld.be/nieuws/7561/De-nagelnieuwe-GT3-Nissan-GT-R-vastgelegd-op-foto!.html

Grig-O
08-03-2011, 01:48
Toch toevallig dat deze foto's online komen dezelfde dag waarop ik ze vind op dezelfde site en ze online zet op het forum van Endurance-info. :p
Of hoe een fan ook z'n steentje kan bijdragen... :rolleyes:

marcel
08-03-2011, 13:49
moest ge ze nu nog zelf genomen hebben...

Mitchio
08-03-2011, 17:32
Wat betreft het commentaar op Motors TV / Eurosport. Het is nu inderdaad zo dat het meestal Nederlandstalig commentaar is, ondermeer van Peter Baert (Eurosport). De Nederlander van Motors TV doet het niet slecht (is trouwens ook commentator op Circuit-Zandvoort), maar het liefst hoor ik Martin Haven (Eurosport 2) of John Hindaugh (Radio Le Mans / Motors TV). Tijdens de ALMS/LMS-races durf ik wel eens de radio opsteken om die laatste te horen, schitterende stem heeft die kerel haha ;p

Grig-O
09-03-2011, 00:19
moest ge ze nu nog zelf genomen hebben...

Heb nog getwijfeld maar Japan was toch wat te ver. :p

Grig-O
09-03-2011, 00:29
Het mustangverhaal van MarcVDS begint stilaan een grote flop te worden, ze gaan opnieuw de Ford GT inzetten. Reden is dat de Mustang niet competitief genoeg is...

Xsara_VTS
09-03-2011, 17:46
Hier de link:
http://www.blancpain-endurance-series.com/
dank u.
...
dank u.
Ben benieuwd hoe deze het gaat doen tegen de gevestigde waardes in de GT3.
Veel verschil met de GT1 zie ik toch niet in het uiterlijk.
Enkel de motorkap en spoiler.

Grig-O
09-03-2011, 23:14
Volgens Ratel voorlopig 30-32 auto's in FIAGT3 en 37 in Blancpain. Er zijn daarenboven nog eens 43 geïnteresseerden voor het nieuwe uithoudingskampioenschap en 23 extra auto's voor Spa...

Mark
10-03-2011, 00:09
Volgens Ratel voorlopig 30-32 auto's in FIAGT3 en 37 in Blancpain. Er zijn daarenboven nog eens 43 geïnteresseerden voor het nieuwe uithoudingskampioenschap en 23 extra auto's voor Spa...

Dat is een mooi succes voor SRO, mocht de getallen waarheid worden bij de eerste koers, maar neemt niet weg dat heel wat andere SRO-klassen niet dat zijn geworden wat men had gehoopt.

GT1 New Style: geen nieuwe modellen, behalve Nissan. Niets in aantocht, GT1 in 2012 is waarschijnlijk een gepimpte GT3. Aantallen voor 2011 zakken weg, kunstmatig in leven gehouden?
GT2: Va het toneel verdwenen in 2010
GT4 Europees: blijft moeizaam.......zoeken dan maar het Dutch GT4 op
Dutch GT4: Goede start, zakt langzaam aan weg, zoekt dan maar het Europees GT4 op.
Belgian GT: Na enkele seizoenen gestopt

Al met al heeft SRO meer floppers dan toppers in huis gehad in de loop der jaren.

joost
10-03-2011, 02:00
GT1 New Style: geen nieuwe modellen, behalve Nissan. Niets in aantocht, GT1 in 2012 is waarschijnlijk een gepimpte GT3. Aantallen voor 2011 zakken weg, kunstmatig in leven gehouden?
GT2: Va het toneel verdwenen in 2010
GT4 Europees: blijft moeizaam.......zoeken dan maar het Dutch GT4 op
Dutch GT4: Goede start, zakt langzaam aan weg, zoekt dan maar het Europees GT4 op.
Belgian GT: Na enkele seizoenen gestopt

Vergeet gemakshalve even te melden: FIA GT3, Adac GT3, British GT3, FFSA GT3, Brazil en Japan GT3... GT3 is een 'uitvinding' van Ratel en kent een wereldwijd succes. De man is nu 20 jaar actief in de racerij en of je wil of niet, hij weet waar hij mee bezig is. Welke promotor doet hetzelfde op die schaal? Ik vrees dat hier niet veel namen zullen volgen.

Overigens GT2 is de FIA en niet SRO. Maar dat was u gemakshalve ook even vergeten.

gwyllion
10-03-2011, 15:10
Overigens GT2 is de FIA en niet SRO. Maar dat was u gemakshalve ook even vergeten.Op http://www.gt2europe.com/info.php staat nochtans SRO als promotor :confused:

Niels
10-03-2011, 15:50
Op http://www.gt2europe.com/info.php staat nochtans SRO als promotor :confused:

Dan is GT1 ook FIA en niet SRO. Want ook daar staat op site de FIA als verantwoordelijke en lees je :"As Stephane Ratel, the promoter of the FIA GT1 World Championship..." Is zoals je het wil bekijken.
Ratel was van plan een Eurocup GT2 te organiseren maar heeft die verleden jaar afgeblazen wegens te weinig interesse en vlucht van GT2's naar ACO. Dus het SRO plan GT2 is inderdaad mislukt.
Bovendien FFSA GT3 was SRO, is nu in handen van Oreca.

Mark
10-03-2011, 17:27
De antwoorden van bepaalde personen in deze thread moet je met een korreltje zout nemen ;) Gewoon een kwestie van munten en werk, dat wil de visie/mening nog wel eens kleuren :)

brr01
10-03-2011, 19:01
Nissan vandaag aan het testen in Zolder. Duo Bernoldi-Zonta en op de andere wagen David Brabham en Jamie Campell-Walter...

joost
10-03-2011, 22:56
Op http://www.gt2europe.com/info.php staat nochtans SRO als promotor :confused:

De FIA moet een technisch kader, regelgeving... scheppen voor een reeks, SRO promoot een kampioenschap. Vrij belangrijke nuance.

joost
10-03-2011, 23:01
De antwoorden van bepaalde personen in deze thread moet je met een korreltje zout nemen ;) Gewoon een kwestie van munten en werk, dat wil de visie/mening nog wel eens kleuren :)

Neen, niks gekleurd, mijn visie is gebaseerd op het bezoeken van meer dan 15 SRO-evenementen per jaar de afgelopen jaren, heel wat gesprekken met collega's, teams, sponsors en rijders en veel leeswerk. Waarop rust jou bijzonder objectieve beeldvorming dan? Voor je mensen er van beticht gevoelig te zijn voor centen, misschien eens je hersens gebruiken hè.

no hard feelings

een autosportliefhebber, geen stuurman aan wal

joost
10-03-2011, 23:02
Nissan vandaag aan het testen in Zolder. Duo Bernoldi-Zonta en op de andere wagen David Brabham en Jamie Campell-Walter...

Luhr, Krumm, Westbrook en Dumbreck reden ook.

Mark
11-03-2011, 00:08
Neen, niks gekleurd, mijn visie is gebaseerd op het bezoeken van meer dan 15 SRO-evenementen per jaar de afgelopen jaren, heel wat gesprekken met collega's, teams, sponsors en rijders en veel leeswerk. Waarop rust jou bijzonder objectieve beeldvorming dan? Voor je mensen er van beticht gevoelig te zijn voor centen, misschien eens je hersens gebruiken hè.

no hard feelings

een autosportliefhebber, geen stuurman aan wal

Beste Joost,

Als je reageert op een algemene opmerking met deze reactie dan zegt dat wel iets ;)

Eerst deze: http://nl.wikipedia.org/wiki/Journalistiek

Dan deze: http://www.jc-communications.com/pages_ne/referenties.htm

Hoe moet ik jou opmerkingen over SRO dan als objectief ervaren?

Per direct een kritische en uitdagende vraag: Wanneer zie ik een kritisch verhaal over een team in je referentielijst over de fondsen werving van een bepaald team in 2010? Dan bewijs je dat je objectief kunt zijn.

Met vriendelijke groet,
Ook een autosport liefhebber met voldoende afstand tussen wal en schip om de horizon oprecht en helder te kunnen beoordelen.

NetForce84
11-03-2011, 13:40
Voor de volledigheid de lijst voor de Blancpain Series, waarbij de teams die enkel Spa aandoen, met een asterix vermeld worden

De volledige lijst (http://sport.turbomagazine.be/news_NL_6352_Blancpain_Series_het_lijstje_.html)

Grig-O
11-03-2011, 14:36
Voor de volledigheid de lijst voor de Blancpain Series, waarbij de teams die enkel Spa aandoen, met een asterix vermeld worden

De volledige lijst (http://sport.turbomagazine.be/news_NL_6352_Blancpain_Series_het_lijstje_.html)

Misschien beter de lijst downloaden op de officiële site, er komt nog een tweede auto voor Gravity, Mühlner, Reiter en Prospeed. Ook de startnummers staan vermeld.

http://www.blancpain-endurance-series.com/downloads.php

joost
11-03-2011, 19:11
Beste Joost,

Als je reageert op een algemene opmerking met deze reactie dan zegt dat wel iets ;)

Eerst deze: http://nl.wikipedia.org/wiki/Journalistiek

Dan deze: http://www.jc-communications.com/pages_ne/referenties.htm

Hoe moet ik jou opmerkingen over SRO dan als objectief ervaren?

Per direct een kritische en uitdagende vraag: Wanneer zie ik een kritisch verhaal over een team in je referentielijst over de fondsen werving van een bepaald team in 2010? Dan bewijs je dat je objectief kunt zijn.

Met vriendelijke groet,
Ook een autosport liefhebber met voldoende afstand tussen wal en schip om de horizon oprecht en helder te kunnen beoordelen.

:worship:

gwyllion
13-03-2011, 01:19
De FIA moet een technisch kader, regelgeving... scheppen voor een reeks, SRO promoot een kampioenschap. Vrij belangrijke nuance.Sorry, maar ik begrijp jouw nuance niet. Ik zie echt geen verschil tussen FIA GT1 World Championship (http://gt1world.com), FIA GT2 European Championship (http://gt2europe.com), en FIA GT3 European Championship (http://gt3europe.com/) (officiele namen). FIA doet het technische kader en SRO de organisatie.

Je lijkt te suggereren dat de schuld voor het falen van GT2 Eurocup bij FIA ligt en niet bij SRO. Toch wel raar dat diezelfde technische regels zo'n succes zijn in Le Mans, ALMS, LMS en ILMC. Ik geef Mark gelijk dat de flop toch eerder aan de promotor, zijnde SRO, ligt.

joost
15-03-2011, 15:32
Sorry, maar ik begrijp jouw nuance niet. Ik zie echt geen verschil tussen FIA GT1 World Championship (http://gt1world.com), FIA GT2 European Championship (http://gt2europe.com), en FIA GT3 European Championship (http://gt3europe.com/) (officiele namen). FIA doet het technische kader en SRO de organisatie.

Je lijkt te suggereren dat de schuld voor het falen van GT2 Eurocup bij FIA ligt en niet bij SRO. Toch wel raar dat diezelfde technische regels zo'n succes zijn in Le Mans, ALMS, LMS en ILMC. Ik geef Mark gelijk dat de flop toch eerder aan de promotor, zijnde SRO, ligt.

Wel ACO heeft zich eigenlijk ontdaan van FIA en heeft zijn eigen regelgeving en de ACO kan dat omdat Le Mans nu eenmaal een wedstrijd is waar iedereen wil starten. De regels van FIA en ACO zijn niet dezelfde en zullen nog verder uit elkaar groeien.

In het FIA kader zijn het de constructeurs geweest die in de merkencommissie GT nooit hebben willen meewerken - vooral de actieve merken wilden niet weten van nieuwe GT2's als de BMW M3 - en zo is de GT2 gestrand. SRO kan daaraan gewoon niets doen gezien ze gewoonweg geen zeggenschap hebben. SRO zou enkel ingestaan hebben voor de praktische organisatie van het kampioenschap.

Uiteraard staat het je vrij mij niet te geloven want mijn bronnen zijn enkel de constructeurs, promotoren en organisatoren. Aan die van zo een kenner en specialist als Mark kan ik niet tippen.

Mark
15-03-2011, 23:19
Uiteraard staat het je vrij mij niet te geloven want mijn bronnen zijn enkel de constructeurs, promotoren en organisatoren. Aan die van zo een kenner en specialist als Mark kan ik niet tippen.

:applaus:

Enig idee wie de meeste €-schade oploopt van deze zowat eeuwig durende strijd tussen ons tweetjes op dit publieke forum?

Groet,
Iemand die de €'tjes ergens anders verdiend ;)

joost
16-03-2011, 10:39
:applaus:

Enig idee wie de meeste €-schade oploopt van deze zowat eeuwig durende strijd tussen ons tweetjes op dit publieke forum?

Groet,
Iemand die de €'tjes ergens anders verdiend ;)

Geen idee. Ik werk immers niet, ik vul mijn dagen met mijn passie

HaCo
16-03-2011, 18:25
Zijn er foto's van de Nissans aan het testen in Zolder? Die zijn dan wellicht in RWD configuratie? Kan iemand daar iets meer over zeggen, alsook bv de R8 die origineel ook 4WD is?

De DBRS9 wordt vanaf 2012 vervangen door de Vintage GT3, zou deze ook een basis vormen voor de GT1?

HaCo
16-03-2011, 18:40
Hier de eerste beelden van de Nissan GT3, is een GT-R.

http://www.racingworld.be/nieuws/7561/De-nagelnieuwe-GT3-Nissan-GT-R-vastgelegd-op-foto!.html
Bedankt, heb het nu pas gevonden. Wat een affreuze spoiler!

HaCo
16-03-2011, 18:51
Hier foto's van de testen van donderdag, maar dat was precies toch met de GT1: http://www.theracesite.com/index.cfm?template=pa&pa_id=5996

Grig-O
16-03-2011, 20:20
Zijn er foto's van de Nissans aan het testen in Zolder? Die zijn dan wellicht in RWD configuratie? Kan iemand daar iets meer over zeggen, alsook bv de R8 die origineel ook 4WD is?

De DBRS9 wordt vanaf 2012 vervangen door de Vintage GT3, zou deze ook een basis vormen voor de GT1?

Hexis zou graag met opnieuw met Aston aan de start komen in GT1 volgend jaar en hopen dus op een GT1-versie van de nieuwe Vantage. ;)

Pegasus
17-03-2011, 00:37
In Zolder waren het inderdaad de Sumo Power GT1's: http://www.rallyandraces.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1783:zolder-dd-1003&catid=67:races&Itemid=123

Mark
17-03-2011, 00:57
Geen idee. Ik werk immers niet, ik vul mijn dagen met mijn passie

Je dwingt me bijna om je oude emails en pm's te openbaren. Dan kan de lezer van dit forum zelf zijn waarde oordeel over onze uitspraken en strubbelingen op dit forum. In de tijden van Wikileaks kan dat makkelijk ;) We zullen de zaak vanaf nu maar laten rusten.

Grig-O
17-03-2011, 01:40
Misschien even on topic, chanteer mekaar maar op een ander forum. ;)
Bert Longin verhuist van Gravity naar WRT en zal samen met Greg Franchi en 4 'factory-drivers' aan het stuur zitten van de Audi. Bij Gravity spreekt men ondertussen van Radermecker, Hezemans, Maassen, Kumpen, Lémeret en Hirschi...

(Turbo - La DH)

Grig-O
17-03-2011, 12:59
MS Racing met 2 Mercedes naar de Endurance Series... (officiële site)

Grig-O
17-03-2011, 13:04
En dan toch 2 BMW's ingeschreven voor heel het kampioenschap... (Facebookpagina BES)

Dries DS
05-04-2011, 15:08
Misschien even on topic, chanteer mekaar maar op een ander forum. ;)
Bert Longin verhuist van Gravity naar WRT en zal samen met Greg Franchi en 4 'factory-drivers' aan het stuur zitten van de Audi. (Turbo - La DH)

Hier zijn ze dan, die 4 factory drivers : http://sport.turbomagazine.be/news_FR_6578_Blancpain_Endurance_Series_Ekstrom_Fr anchi_Scheider_et_Albuquerque_Longin_Ortelli_chez_ WRT_.html

Grig-O
05-04-2011, 15:34
Voor de volledigheid:

WRT °32: Franchi - Ekström - Scheider
WRT °33: Longin - Albuquerque - Ortelli

Phoenix °41: Basseng - Haase - Stippler
Phoenix °42: Fässler - Rockenfeller - Piccini

:eek:

crosserke
05-04-2011, 16:14
Voor de volledigheid:

Phoenix: °41: Basseng - Haase - Stippler
Phoenix: °42: Fässler - Rockenfeller - Piccini

Mooie bezetting op de audi's!

Niels
05-04-2011, 23:54
Voor de volledigheid:

Phoenix °41: Basseng - Haase - Stippler
Phoenix °42: Fässler - Rockenfeller - Piccini

Op de persvoorstelling werd gezegd dat het hier gaat om de piloten verdeling voor de 24 uren van Francorchamps. Longin - Albuquerque - Ortelli is zeker voor de ganse serie, maar op de andere WRT wagen zouden de rijders wisselen van race tot race.

Niels
11-04-2011, 21:46
Van het weekend is het zover, de Blancpain Series gaat van start in Monza. Alleen na de beloften van Ratel van minimum veertig wagens aan de start te hebben blijken er maar 34 te staan op de voorlopige deelnemerslijst. Hopelijk zijn de voorspellingen voor de 24 uren ook weer niet over optimistisch. In Monza is WRT het enige team met Audi, maar vooral geen één Mercedes. Wel zeven Ferrari F458 met vooral AF COrse (1) en Vita4one (3). Zeven GT4's.

Belle
11-04-2011, 21:49
Dus we gaan van 'we moeten inschrijvingen weigeren' naar 34 wagens op de grid? Dat was toch een héél optimistisch persbericht...

Brecht
11-04-2011, 21:49
Van het weekend is het zover, de Blancpain Series gaat van start in Monza. Alleen na de beloften van Ratel van minimum veertig wagens aan de start te hebben blijken er maar 34 te staan op de voorlopige deelnemerslijst. Hopelijk zijn de voorspellingen voor de 24 uren ook weer niet over optimistisch. In Monza is WRT het enige team met Audi, maar vooral geen één Mercedes. Wel zeven Ferrari F458 met vooral AF COrse (1) en Vita4one (3). Zeven GT4's.

Komt omdat veel van de wagens nog niet geleverd zijn aan veel teams blijkbaar ;)

HaCo
07-07-2011, 21:10
En nog wat foto's van de Nissan GT-R GT3:
http://www.planetlemans.com/2011/07/07/nissan-gt-r-gt3-testing-in-spain/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+planetlemans+%28Planetlemans+ Newsfeed%29

Mark
07-07-2011, 21:54
Het ziet er aardig ''build to race'' uit. Niet van: we maken van een straatwagen een racewagen. Is dit nog de GT3 gedachte?

Hoe dan ook, laat maar komen. Die ''Skylines'' van Nissan hebben toch wel iets.........

Grig-O
17-08-2011, 18:57
Het ziet er aardig ''build to race'' uit. Niet van: we maken van een straatwagen een racewagen. Is dit nog de GT3 gedachte?

Hoe dan ook, laat maar komen. Die ''Skylines'' van Nissan hebben toch wel iets.........

Komt de Nissan nu naar Magny-Cours volgende week of zijn die plannen uitgesteld? McLaren gaat in ieder geval door met 2 auto's.

Dit zijn trouwens de teams die volgend jaar voor McLaren gaan rijden: ASM Team, Andrew Tate, Apex Motorsport, Boutsen Energy Racing, Doerr Motorsport, Gulf Racing, J.A.S Motorsport, Klaas Hummel, Leon Price en Von Ryan Racing... (AutoHebdo)

Zitten een paar kanjers bij, maar vooral heel wat teams die niet vertrouwd zijn met FIAGT3/ BES. Een kwantitatieve (en ook kwalitatieve) boost voor de startveld.

Grig-O
20-08-2011, 22:17
Nissan komt dus inderdaad naar Magny-Cours met Michael Krumm, Richard Westbrook en Nick Catsburg. (http://as-web.jp/news/info.php?c_id=6&no=35577)

Grig-O
23-08-2011, 13:28
De nieuwe Aston Martin V12 Vantage GT3 voor volgend jaar:

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/316463_2127808908050_1030760808_2334402_5523927_n. jpg

Wat een beauty! :drewl:

NetForce84
23-08-2011, 16:35
De nieuwe Aston Martin V12 Vantage GT3 voor volgend jaar:

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/316463_2127808908050_1030760808_2334402_5523927_n. jpg

Wat een beauty! :drewl:

I agree:eek:
Zie op het eerste zicht nie echt veel verschillen met de DBRS9 of ben ik verkeerd?

Grig-O
23-08-2011, 18:05
Zie op het eerste zicht nie echt veel verschillen met de DBRS9 of ben ik verkeerd?

De auto doet men denken aan de oude GT3, maar ook aan de GT2 Vantage. :cool:

marcel
23-08-2011, 19:57

in de basismodellen zit ook niet veel verschil

Grig-O
24-08-2011, 12:54
Prijskaartje: €340 000... Alle auto's kosten op dit ogenblijk minder dan 350 000 euro, zoals afgesproken. :)

HaCo
27-08-2011, 09:03
Opnieuw een mooie aanwinst.

De GT3 klasse is toch een ongelooflijk succes, laat maar komen :)

fenixracing
27-08-2011, 11:04
Prijskaartje: €340 000... Alle auto's kosten op dit ogenblijk minder dan 350 000 euro, zoals afgesproken. :)

Hmmm ik geloof dat de mclaren 400000 kost.
Corrigeer me als ik fout zit.

Grig-O
27-08-2011, 11:58
Hmmm ik geloof dat de mclaren 400000 kost.
Corrigeer me als ik fout zit.

De Mclaren kost 355000 euro, iets meer dan de 350000 euro die was afgesproken, maar ik vermoed dat die prijs oorspronkelijk in Engelse pond werd uitgedrukt en daarom in euro net iets meer uitkwam dan de overeengekomen prijs.

Nu goed, als je ziet met welk gemak deze GT3's over de toonbank vliegen, dan maakt €5000 meer of minder niet zo veel uit denk ik...

Grig-O
27-08-2011, 21:29
Iemand het podium gezien met Bas Leinders? :applaus:

NetForce84
27-08-2011, 21:31
YES overwinning voor de BMW Z4 GT3 van Marc VDS

NetForce84
04-10-2011, 00:08
Het jonge Limburgs talent, Dylan Derdaele, zal komend weekend de kampioenenwagen bemannen uit de ADAC GT Masters 2011. Samen met de Duitse kampioenen Dino Lunardi en Alex Margaritis, krijgt de actuele leider in de Belcar GT Open de kans om de Alpina BMW B6 te mennen tijdens de laatste race over drie uren van de Blancpain Endurance Series in Silverstone.

Bron: turbomagazine.be en autosport.be

Niels
07-10-2011, 23:08
Tweede tijd in de eerste vrije training voor Lunardi, Derdaele en Nikolaus Mayr-Melnhof (niet Margaritis) in de groene Alpina. Nissan GTR vierde.

Niels
08-10-2011, 16:17
Belgie boven in Silverstone kwalificatie, Lunardi zet Alpina (met Derdaele) op pole, WRT Audi nr 32 is tweede voor de VDS BMW Z4.

Mark
09-10-2011, 10:47
Wel opmerkelijk dat zo'n "oude" GT3 opeens zo snel is. Welke voordelen heeft die BMW dit jaar t.o.v. Voorgaande jaren?

FIRE
09-10-2011, 12:41
Opmerkelijk prestaties van VDS in hun BMW. Normaal gesproken moet je updaten (€€€€) anders speel je geen rol van betekenis.

Vanaf 13:00u live op Motors TV.

HaCo
09-10-2011, 12:55
Opmerkelijk prestaties van VDS in hun BMW. Normaal gesproken moet je updaten (€€€€) anders speel je geen rol van betekenis.

Vanaf 13:00u live op Motors TV.

En op Exqi Sport!

FIRE
09-10-2011, 13:39
De nieuwe Nissan GTR GT3 is toch wel een :cool: :cool: :cool: wagen.

Problemen voor Longin?

Niels
09-10-2011, 16:55
Franchi is kampioen, Leinders/Martin/Palttala winnen.
Marc VDS Z4 wint voor Longin (Audi). Een vijfde plaats was voldoende voor Franchi om kampioen te worden, de AutOrlando Porsche eindigde vierde, wat dan weer niet voldoende was om de titel te pakken.

RPMonline
11-10-2011, 12:45
http://www.rpmvision.nl/pictures/features/400/large/f93f045fdf743a0406d2934aeed36dc4.jpg (http://www.rpmvision.nl/features/400/feature-blancpain-endurance-series-r5)

http://www.rpmvision.nl/pictures/features/400/large/212208aa47ae9c614b643522498a1a47.jpg (http://www.rpmvision.nl/features/400/feature-blancpain-endurance-series-r5)

http://www.rpmvision.nl/pictures/features/400/large/ddf48f3053da5ad1dd4a6a29f2ac33ae.jpg (http://www.rpmvision.nl/features/400/feature-blancpain-endurance-series-r5)

Ronde 5 van het Blancpain Endurance Series kampioenschap werd verreden op het engelse Silverstone Circuit. Met een ontzagwekkend deelnemersveld bestaande uit meerdere klasses, en dus type auto's, is de kampioenschap formule een genot om naar te kijken en geheid ook naar te luisteren. Rich Sams was op Silverstone erbij!

Bekijk de hele feature op http://www.rpmvision.nl/features/400/feature-blancpain-endurance-series-r5

HaCo
11-10-2011, 17:05
http://www.rpmvision.nl/pictures/features/400/large/f93f045fdf743a0406d2934aeed36dc4.jpg (http://www.rpmvision.nl/features/400/feature-blancpain-endurance-series-r5)
Wat moet een mens nog meer hebben? :drewl: