karld
12-04-2002, 20:42
Terwijl de pers zijn werk deed , administratieve en technische beslommeringen afgehandeld werden , werken de RTM mecano's bikkelhard door om de twee auto's terug in "zindelijke " staat te brengen. De twee auto's hadden enige cosmetische ingrepen nodig om alsnog toonbaar aan de trainingen te kunnen beginnen.Gezien dat ze pas maandag ochtend terug in Belgie waren was het effe alle hens aan dek om alsnog deftig uit de hoek te komen en was de witte verf amper droog..
Franz ging als eerste de baan op van zeer nabij gevolgd door Rudi.De voormiddag diende om de auto's aan te passen aan het Zolderse circuit en basisafstellingen te vinden.Kurt Dujardyn deed ook zijn eerste ronden met beide wagens, hij is het nog niet verleerd zagen we.
Gesprekken in verband de tweede piloot bij Franz gaan verder, er was ook een testrit voorzien voor één van de gegadigden. Franz met de R legde zich niet toe op de snelst mogelijke tijd, maar zocht achter een mannier om gedurende langere tijd aan een constante snelheid rond te gaan. Dat hij ondertussen zijn besttijd verbeterde mag aanzien worden als een gelukkig bijverschijnsel. Veel belangrijker was dat hij erin lukte om , tussen het verkeer door, een kwartier lang, zonder één foutje, binnen de 1.41 te rijden. Een rode vlag maakte aan zijn prachtige reeks een einde. Wie weet wat die nog uit zijn mouw gaat schudden.
Op de RS stond Rudi er alleen voor. Marc is aan een testsessie bezig met Riley & Scott met hun Le Mans auto in de USA.
Rudi zocht de auto zijn mogelijkheden af, en toetste die aan die van zichzelf en het circuit.We deden dit met een originele (lees : niet aangepaste) versnellingsbak.
Ook hij was zeer constant bezig, hoewel hij aan een duidelijk sneller tempo zat. Alle vijf voeten reed hij in de 1.38 , daar waar zijn topchrono van vorig jaar in dezelfde seconde zat. Wanneer hij voor zijn échte chrono zal gaan , zal de 1.38 wellicht sneuvelen.
In onze laatste week voor de eerste échte wedstrijd rest er ons nog één en ander te doen, onder meer het bestickeren van beide wagens. Daarom, voorlopig geen foto's van de auto's.
Come and see us at Zolder!
Patrick.
Foto's op http://www.rtm-racing.be/belcar.html
Franz ging als eerste de baan op van zeer nabij gevolgd door Rudi.De voormiddag diende om de auto's aan te passen aan het Zolderse circuit en basisafstellingen te vinden.Kurt Dujardyn deed ook zijn eerste ronden met beide wagens, hij is het nog niet verleerd zagen we.
Gesprekken in verband de tweede piloot bij Franz gaan verder, er was ook een testrit voorzien voor één van de gegadigden. Franz met de R legde zich niet toe op de snelst mogelijke tijd, maar zocht achter een mannier om gedurende langere tijd aan een constante snelheid rond te gaan. Dat hij ondertussen zijn besttijd verbeterde mag aanzien worden als een gelukkig bijverschijnsel. Veel belangrijker was dat hij erin lukte om , tussen het verkeer door, een kwartier lang, zonder één foutje, binnen de 1.41 te rijden. Een rode vlag maakte aan zijn prachtige reeks een einde. Wie weet wat die nog uit zijn mouw gaat schudden.
Op de RS stond Rudi er alleen voor. Marc is aan een testsessie bezig met Riley & Scott met hun Le Mans auto in de USA.
Rudi zocht de auto zijn mogelijkheden af, en toetste die aan die van zichzelf en het circuit.We deden dit met een originele (lees : niet aangepaste) versnellingsbak.
Ook hij was zeer constant bezig, hoewel hij aan een duidelijk sneller tempo zat. Alle vijf voeten reed hij in de 1.38 , daar waar zijn topchrono van vorig jaar in dezelfde seconde zat. Wanneer hij voor zijn échte chrono zal gaan , zal de 1.38 wellicht sneuvelen.
In onze laatste week voor de eerste échte wedstrijd rest er ons nog één en ander te doen, onder meer het bestickeren van beide wagens. Daarom, voorlopig geen foto's van de auto's.
Come and see us at Zolder!
Patrick.
Foto's op http://www.rtm-racing.be/belcar.html