View Full Version : 1000KM de Spa 2011
Op goed een maand van de eerste ILMC-wedstrijd in België is het tijd om een tread op te starten. ;) Opvallend is dat de nieuwe Audi op Sebring maarliefst 1 seconde sneller was dan de Peugeot... Ook zien we de nieuwe Aston Martin LMP1 en een schitterend peloton aan GTE-wagens.
Ik was vandaag van plan om mijn tickets te bestellen, maar het lukt mij niet om het formulier te verzenden, telkens verschijnt er een foutmelding... Weet er iemand wat ik moet doen? :frusty:
Reed Audi niet een laatste maal met de R15 van 2010 ? Pas bij de tweede manche gaan ze de R18 inzetten als ik mij niet vergis.
Reed Audi niet een laatste maal met de R15 van 2010 ? Pas bij de tweede manche gaan ze de R18 inzetten als ik mij niet vergis.
Ik druk me verkeerd uit, volgens verschillende geruchten was Audi met de R18 één seconde sneller dan de pole van de Peugeot 908 tijdens een privétest. ;)
Ik was vandaag van plan om mijn tickets te bestellen, maar het lukt mij niet om het formulier te verzenden, telkens verschijnt er een foutmelding... Weet er iemand wat ik moet doen? :frusty:
Gewoon door het bos binnenlopen dan maar?....Ook wel weer een mega-enerverend bijprogram vanaf 9.00 uur op raceday(not). En dan die pauze van 11.30 tot 14.00 uur ...men!! Maar goed dat dames gratis naar binnen mogen, dan heeft het wachtend volk nog wat te aanschouwen...:o
Neemt niet weg dat er dan wel een schitterende ILMC race komt!!!
Ik druk me verkeerd uit, volgens verschillende geruchten was Audi met de R18 één seconde sneller dan de pole van de Peugeot 908 tijdens een privétest. ;)
Een privé test waar de piloten ongestoord kunnen rijden is dan ook iets heel anders dan tijden neerzetten in een vol veld zoals tijdens de 12U het geval was. Benieuwd trouwens hoever de Aston Martin AMR-One zullen staan...
Coach Ep
01-04-2011, 23:25
[QUOTE=Pegasus;267347]Een privé test waar de piloten ongestoord kunnen rijden is dan ook iets heel anders dan tijden neerzetten in een vol veld zoals tijdens de 12U het geval was. QUOTE]
De kwali's in Sebring waren opgesplitst in 4 sessies, de LMP1's reden apart van de LMP2's + LMC's (FLM's in Europa). Er waren derhalve 12 wagens maximaal tegelijkertijd op de baan - die bijna 6 km is. Ruimte genoeg dus en het tijdsverlies tijdens een 'vliegende ronde' zal vermoedelijk tot een minimum beperkt zijn gebleven. Vraag is alleen in hoeverre Peugeot (en de andere deelnemers) tot het uiterste zijn gegaan in de kwalificatie wetend dat de race 12 lange uren duurt. Maar ook in een test zal men (bij lange na) niet tot het uiterste gaan. De tijden waren overigens handgeklokt, althans de tijden die naar buiten zijn gekomen, officiele timing door Audi blijft staatsgeheim. Een van de 'handklokkers' was Duncan Dayton, teambaas van Highcroft Racing, niet geheel objectief derhalve, maar evengoed geloofwaardig.
Werkelijke waarde? Moeilijk te zeggen, maar wel goed voor de psychologische oorlogsvoering tussen Peugeot en Audi! Bring it on!
Astra-fan
03-04-2011, 10:46
Maar goed dat dames gratis naar binnen mogen
Dames gratis binnen? Dacht dat dit enkel tijdens de FIA GT1 in Zolder was? Ook tijdens de 1000 km?
Gebruik je firefox? Soms merk ik dat formulieren niet lukt met FF maar weer wel met Internet Explorer. Helpt soms even een andere browser te gebruiken dus.
Dames gratis binnen? Dacht dat dit enkel tijdens de FIA GT1 in Zolder was? Ook tijdens de 1000 km?
Ah ja? Laten we hopen dat dit waar is. :) Staat dit op de site?
Ow ja...dames gratis met GT1...sorry, mijn fout...Nou, dan maar genieten van het schitterende deelnemersveld.
Blijkbaar is Highcroft van plan om de nieuwe wagen in te zetten, ter voorbereiding van Le Mans veronderstel ik. Zeer fijn nieuws, kunnen die mannen AMR eens leren hoe je een (benzine-) LMP1 bouwt... :+
Heb gisteren dan toch mijn ticket ontvangen, ik kijk er al naar uit. Ik mag veronderstellen dat ook de Kronos Aston aan de start verschijnt? ;) Nu nog hopen op goed weer...
gwyllion
15-04-2011, 10:05
Kronos en Highcroft staat (voorlopig) niet op de deelnemerslijst: http://www.dailysportscar.com/viewArticle.cfm?articleUID=55E7E9C1-1143-FDC9-35BCAB6EE65EF805
Dat ze maar al een paar backup generatoren bestellen daar op het circuit :D
Dat ze maar al een paar backup generatoren bestellen daar op het circuit :D
Die stonden er vorig jaar ook al maar dat die wisten niet precies hoe een "netwachter functie" werkte ;) Blamage op en top voor dat bewuste bedrijf. Tja, als je opdrachten verstrekt op basis van laagste prijs gunning kun je dergelijke fratsen verwachten.
Weet nog wel een goed adresje voor dergelijk spul :)
NetForce84
18-04-2011, 04:12
Deelnemerslijst: http://www.lemans.org/wpphpFichiers/1/1/ressources/Pdf/2011/intercontinental-le-mans-cup/epreuves/1000km_spa/2011_entry-list_spa_francorchamps.pdf
iemand enig idee of die paddock entrance de moeite is ?
ik wilde die best betalen en had dus 15 euro overgeschreven
blijkt nu dat die 15 euro bovenop de 10 euro algemene ingang komen...
dat vond ik nu niet bijster duidelijk op de website gezet :frusty: :o
dus ofwel heb ik nu 5 euro weggegooid als je met de paddock entrance eigenlijk niet veel bent (als je alleen bij de motorhomes kunt bijvoorbeeld), ofwel moet ik nog 10 euro bijbetalen
iemand enig idee of die paddock entrance de moeite is ?
ik wilde die best betalen en had dus 15 euro overgeschreven
blijkt nu dat die 15 euro bovenop de 10 euro algemene ingang komen...
dat vond ik nu niet bijster duidelijk op de website gezet :frusty: :o
dus ofwel heb ik nu 5 euro weggegooid als je met de paddock entrance eigenlijk niet veel bent (als je alleen bij de motorhomes kunt bijvoorbeeld), ofwel moet ik nog 10 euro bijbetalen
Staat op de site toch duidelijk 10 euro algemene ingang en 15 euro paddock?
Of je de paddock de moeite vindt, is natuurlijk persoonlijke voorkeur. Wil je eens de piloten up close and personal zien? Dan helpt zo'n paddock pass natuurlijk. :)
Die nieuwe lounge boven de F1-boxen vind ik ook de moeite. Je kan er een brunch nemen voor een redelijk prijsje en kan vanop het dak verder naar de race kijken. Ook hangen daar LCD-schermen zodat je de stand kan blijven volgen.
Staat op de site toch duidelijk 10 euro algemene ingang en 15 euro paddock?
Of je de paddock de moeite vindt, is natuurlijk persoonlijke voorkeur. Wil je eens de piloten up close and personal zien? Dan helpt zo'n paddock pass natuurlijk. :)
zo staat het er inderdaad, maar ik interpreteerde dat als volgt :
voor 15 euro heb je algemene ingang + recht om in de paddock te komen
niet dat je voor de paddock 15 euro extra moest betalen bovenop die 10 euro
het eerste keer dat ik gaan kijken ben, heb ik paddock acces genomen, maar ik ben dan uiteindelijk niet veel in de paddock geweest, omdat ik rond het circuit ben gelopen. als je enkel in de "stadion" zone komt, is het wel de moeite waard, maar anders niet
NetForce84
27-04-2011, 20:46
Tickets te winnen bij turbomagazine.be
http://sport.turbomagazine.be/news_NL_6766_Win_gratis_tickets_voor_1000_Km_van_S pa_alle_vragen_.html
S. Claeys
28-04-2011, 11:54
Link brengt u naar de index page en ik zie da toch niet direct staan.
geen Aston LMP1 :(
http://www.autosport.com/news/report.php/id/90971
Bart.Vandecavey
28-04-2011, 15:24
Dat ding is toch niet vooruit te branden, beter eerst meer testen.
Damn !!!
Verdorie dat is jammer! Maar anderzijds wel redelijk 'pijnlijk' om zien dat een team als Aston Martin z'n zaken niet op orde heeft...dus misschien wel beter zo?
Verdorie dat is jammer! Maar anderzijds wel redelijk 'pijnlijk' om zien dat een team als Aston Martin z'n zaken niet op orde heeft...dus misschien wel beter zo?
Ik had op de testdag in Le Mans vorige zondag al dat voorgevoel... Le Mans zelf is ook nog maar een goeie 40 dagen dus ik vrees dat ze ook daar niet al te best uit de verf gaan komen.
Tickets te winnen bij turbomagazine.be
http://sport.turbomagazine.be/news_NL_6766_Win_gratis_tickets_voor_1000_Km_van_S pa_alle_vragen_.html
Ze waren al allemaal de deur uit, maar één iemand (2 tickets) heeft afgezegd en is zo correct geweest het te melden. Wie mij via deze weg: joost.custers@turbomagazine.be zijn kandidatuur stelt, kan gratis naar Spa!
J
Astra-fan
01-05-2011, 19:17
Heb op 18 april mijn ticket besteld en volgens de organisatie zou mijn betaling nog steeds niet zijn binnengekomen. Volgens mij is het onmogelijk dat een betaling zo lang duurt.
Heb al een kopij van mijn rekeninguittreksel meegestuurd maar ze willen mijn ticket niet opsturen.
Zit er nog iemand in dezelfde situatie?
neen, ik heb mijn armbandje vrijdag ontvangen, nadat ik 10 euro extra had overgeschreven
maar het lijkt me allemaal niet echt professioneel
de begeleidende brief was in het Engels en ik blijf erbij dat de website onduidelijk is over de tarieven
Ze waren al allemaal de deur uit, maar één iemand (2 tickets) heeft afgezegd en is zo correct geweest het te melden. Wie mij via deze weg: joost.custers@turbomagazine.be zijn kandidatuur stelt, kan gratis naar Spa!
J
De gelukkige is ondertussen op de hoogte!
Is het vrijdag ook betalend toegang of gratis?
Ik denk dat het nu donderdag gratis is ipv vrijdag.
zondag zal het ook gratis zijn denk ik :)
Min één OAK Pescarolo (niet gerepareerd na crash Le Mans testdag) en ook geen Hope hybride Oreca (niet competitief/klaar).
Wanneer gaan de forfaits eindelijk stoppen? De Lola van Guess Europ ook afwezig in Spa. Wat een professionalisme bij sommige teams... (Lees: géén professionalisme)
The Stickerman
04-05-2011, 17:52
Dank u over uw compliment in verband met ons professionalisme.
Als je eens zou weten wat men allemaal meemaakt voordat je zo een project kunt laten bollen. Op 4 maanden tijd is dit team geëvolueerd van een Amerikaanse Lola-AER, dan een open Lola-Judd naar tenslotte een moderne Lola Coupe-Judd. Bijna onmogelijk om het aantal overzeese en andere bezoeken bij te houden.
Wij laten ons niet vangen aan de drang om absoluut te moeten rijden, niemand verplicht ons daartoe. Het moment dat we aan de start zullen staan betekent dat er op dat moment genoeg testen gebeurd zijn zodat lui die aan de andere kant van de vangrail staan om kritiek te spuien hun mond gesnoerd wordt.
Natuurlijk vindt iedereen in het team het spijtig dat we onze thuiswedstrijd niet rijden maar de beslissing om deze week ergens anders te testen ipv de wedstrijd te rijden bewijst dat dit team de zaken zeer professioneel aanpakt.
Het is toch schrijnend hoe de wagen wel ingeschreven wordt, maar dan de dag voor de start van het event plots forfait geeft. Dat is niet professioneel, hoe je het ook draait of keert. Er werden trouwens al vraagtekens rond dit project geplaatst door een journalist in het begin van het jaar.
EDIT: "Over twee weken start in Paul Ricard de Le Mans Series en voorlopig staan er 39 wagens op de deelnemerslijst, al zijn daar bij ook twijfelachtige namen als het Belgische Guess Racing Europ en Mik Corse."
Hopelijk doe ik er niet verkeerd aan te zeggen dat dit fragment afkomstig is van Turbomagazine.nl. Dit is dus niet de eerste keer dat de wagen plots forfait geeft, doet me een beetje denken aan PMB Motorsport.
Je weet nooit waarom zo'n team plots forfait moet geven. Ik denk dat het als team interessanter is om op voorhand al een inschrijving te doen, en achteraf nipt te moeten afzeggen omdat je het niet haalt, dan alles nipt in orde te krijgen, maar niet meer kunnen inschrijven omdat je te laat bent.
The Stickerman
04-05-2011, 20:23
1. Lees meermaals en zeer aandachtig de reglementen LMS. Dan zul je begrijpen waarom een wagen voor het hele seizoen ingeschreven wordt.
2. Ik ken journalisten die het kunnen van een jong "manneke" serieus in twijfel trokken. Intussen is hij wel dik wereldkampioen F1.
3. Het team is "Europees" samengesteld...
- 2 Italiaanse ingenieurs ex Minardi
- 1 full engineer Judd
- 1 Italiaanse mecanieker ex Racing Box
- 2 Tire engineers van Cooper Tires
- 1 Duitse, 1 Noorse en 1 Belgische piloot voor de Europese wedstrijden.
- Een zeer ervaren Belgische raadgever
- Een directie met meer dan 20 jaar ervaring.
... en noemt daarom Guess Racing Europ
Voor de rest ben je natuurlijk vrij uw eigen mening te hebben, van mij heb je nu genoeg info gekregen.
Leuke discussie :)
Dat een full-year entry goedkoper is dan race-by-race? Logisch toch? Als je dan een koerske mist? Niks aan de aan de hand toch, qua munten is een full-year entry goedkoper dan.
Tja journalisten? Bestaan die wel in de autosport? In de Benelux zijn er hooguit 5 te vinden. Wat is een journalist? Iemand doe objectief de feiten beschrijft voorzien van "de gedachte" van het medium waarvoor hij het schrijft.
Iemand die journalist wilt spelen en tevens persbabbels schrijft voor teams of coureurs? Zoiets kun je niet serieus nemen. Een journalist die kritiek heeft op Gues Europe? Wellicht heeft zo'n gast de opdracht verloren bij Gues Europe en reageert nu wat zuurtjes op Gues Europe.
Het zal wel weer cru en hard klinken maar als je het niet snapt, de oorzaak en gedrag van mensen is altijd terug te vinden in de munten die er rondgaan ;)
gwyllion
05-05-2011, 10:52
Het is toch schrijnend hoe de wagen wel ingeschreven wordt, maar dan de dag voor de start van het event plots forfait geeft. Dat is niet professioneel, hoe je het ook draait of keert. Er werden trouwens al vraagtekens rond dit project geplaatst door een journalist in het begin van het jaar.
EDIT: "Over twee weken start in Paul Ricard de Le Mans Series en voorlopig staan er 39 wagens op de deelnemerslijst, al zijn daar bij ook twijfelachtige namen als het Belgische Guess Racing Europ en Mik Corse."De zin die daarna kwam, was "Uiteraard zal de première van de Aston LM P1 de attractie van het weekend zijn." Dat heeft de desbetreffende journalist toen goed voorspeld. Ik vond de publieke test sessie van Aston Martin niet bepaald attractief :cool:
Trouwens het forfait van Hope Racing toont aan dat het niet eenvoudig is voor een klein prive team om een hybride wagen te ontwikkelen. Als je ziet hoe moeilijk het ervaren en kapitaalkrachtige Prodrive het heeft om de nieuwe Aston Martin motor betrouwbaar te maken, dan weet je genoeg...
@The Stickerman: Ik moet wel toegeven dat het ambitieus is om direct met een LMP1 wagen te beginnen en met een nieuwe bandenleverancier. Het zou logischer zijn om in LMP2 te beginnen en nadien op te klimmen. Rebellion Racing is hier een goed voorbeeld van.
BTW op http://pitlane-vision.com/fils-dactualite/gazette/2911-1000km-de-spa-premier-regard-sur-le-paddock.html kan je de eerste foto's uit de paddock zien. Het is trouwens wel even wennen dat de race op zaterdag is. De eerste trainingen zijn dus reeds deze namiddag :gas:
gwyllion
05-05-2011, 11:34
Voor de mensen die weekend niet ter plaatse kunnen zijn, is het interessant om te weten dat je de wedstrijd uitgebreid kan volgen op internet:
http://www.lemans-series.com/fr/s54_courses/s54p01_classement.php en http://www.lemans.org/fr/courses/intercontinental-le-mans-cup/1000km-spa-francorchamps/chronos.html voor officiele live timing
http://livetiming.alkamelsystems.com/lms/ voor live timing met sector tijden
http://www.dailysportscar.com verslaging van ILMC races is gratis
http://www.radiolemans.com voor audio commentaar met de legendarische John Hindhaugh
http://www.exqisport.be/livestream voor live video
http://www.peugeot-sport.com voor web TV achter de schermen
De organisatoren hebben zich vanmorgen verontschuldigd voor de flop in Paul Ricard, een mooi gebaar!
Heeft die Newton nou elk jaar prijs op Spa? 2 jaar terug vol in de muur bij start/finish richting La Source.
http://www.autosport.nl/news/22502/sportscars_zware_crash_in_vrije_training_1000km_sp a.html
Hy,
some of my shots from the two free practice are online.
shots from friday (http://www.endurance-fans.de/index.php?option=com_gallery2&Itemid=27&g2_itemId=39455)
Have fun.
Rene
gwyllion
06-05-2011, 12:22
Heeft die Newton nou elk jaar prijs op Spa? 2 jaar terug vol in de muur bij start/finish richting La Source.Met dank aan Pedro Lamy :(
Op het eerste zicht leek die Pescarolo niet zo hevig beschadigd, maar ben dan eens in het gesloten wagenpark gaan kijken. De hele voorkant was verdwenen, 99% zeker een 2de forfait vrees ik... Lahaye was volgens een lid van OAK hypergeshockeerd en was - ik heb het niet helemaal begrepen - aan het hallucineren of het hyperventileren. De man zei letterlijk dat Lahaye door de shock scheel aan het kijken was...
Over het ongeval zelf: waarschijnlijk een contact met een FLM die hem op de linkerachterkant heeft geraakt na Speaker's corner. De Pescarolo is vervolgens met meer dan 200 km/u recht de vangrail ingevlogen, met de bekende gevolgen...
NetForce84
06-05-2011, 19:16
De ILMC treft het niet in onze Ardennen. Ook tijdens de kwalificatiesessie van deze namiddag liep het fout, want met nog vijf van de twintig minuten in de sessie voor de prototypes te gaan, was het weer prijs op de omloop van Spa-Francorchamps. Matthieu Lahaye ging er net na de ‘Schumacher’ linker hard af en herleidde zijn OAK Pescarolo Judd tot schroot. Op dat ogenblik had Audi de top-3 in handen, terwijl geen enkele Peugeot al een tijd had neergezet. De schade aan de OAK Pescarolo was heel groot, net als het gat in de vangrail. De organisatoren beslisten om de sessie met nog 5 minuten te gaan, niet meer te hervatten.
Bron: http://sport.turbomagazine.be/news_NL_6897_ILMC_Audi_en_rode_vlag_verschalken_Pe ugeot.html
Hier de startplaatsen van Peugeot:
een 13de (Gene-Wurz-Davidson), 18de (Bourdais-Pagenaud-Lamy) en 50ste (Sarrazin-Montagny-Minassian) startplaats voor de Franse diesels.
Reden waarom ze zo lang wachten om hun snelle rondjes te zetten:
"Onze box bevindt zich aan het begin van de pitlane en met het gebruik van zowel de F1-boxen als de enduranceboxen, zouden wij voor de kwalificaties sowieso als laatste de piste opmoeten. Iedereen rijdt namelijk op hetzelfde ogenblik naar het rode licht aan het einde van de pitlane", vertelt de Oostenrijker Alexander Würz na de kwalificatiesessie die voor de Fransen dramatisch verliep. De drie officiële Peugeot 908 HDI waren amper aan hun eerste ronde begonnen toen de rode vlag uitkwam en het gevolg... lees je dus hierboven
gwyllion
06-05-2011, 21:47
Reden waarom ze zo lang wachten om hun snelle rondjes te zetten:
"Onze box bevindt zich aan het begin van de pitlane en met het gebruik van zowel de F1-boxen als de enduranceboxen, zouden wij voor de kwalificaties sowieso als laatste de piste opmoeten. Iedereen rijdt namelijk op hetzelfde ogenblik naar het rode licht aan het einde van de pitlane", vertelt de OostenrijkerIk vind dat een flauw excuus. Er is 10 minuten tijd tussen de GT en de LMP kwalificatie. Als je echt wil, kan je redelijk vooraan in de rij aan het rood licht staan. Je kan ook altijd wat in houden tijdens de out lap om een gat te creeren.
Peugeot heeft gegokt en verloren.
gwyllion
06-05-2011, 22:55
@Grig-O: Tijdens de Le Mans testdag produceerde de Audi R18 blijkbaar redelijk veel roet en op het filmpje van de Sebring test was het ook duidelijk zichtbaar. Was het vandaag in Spa ook het geval?
@Grig-O: Tijdens de Le Mans testdag produceerde de Audi R18 blijkbaar redelijk veel roet en op het filmpje van de Sebring test was het ook duidelijk zichtbaar. Was het vandaag in Spa ook het geval?
Vandaag niks van gezien. Zowel de Pug als de Audi zijn mooie wagens om te zien alleen zouden ze dieselmotoren moeten verbieden, niks van geluid! Je mist het toch.........
Naar mijn gevoel was er vandaag veel volk op Spa, ben er alleen de eerste uren geweest. Goed om te zien. Qua faciliteiten en vriendelijkheid vanuit het personeel was het dan weer niks. Dat schijnen we dan maar te moeten accepteren.
Netjes mijn kaartjes betaald aan Les Combes, wel zuur om te horen dat je via ingang Blanchimont vrolijk kon doorlopen zonder te betalen.
Al met al, leuke uurtjes gehad en mooie wagens gezien.
Ik vind dat een flauw excuus. Er is 10 minuten tijd tussen de GT en de LMP kwalificatie. Als je echt wil, kan je redelijk vooraan in de rij aan het rood licht staan. Je kan ook altijd wat in houden tijdens de out lap om een gat te creeren.
Peugeot heeft gegokt en verloren.
En Peugeot heeft nu het nut van kwalficaties in endurance bewezen...
Zowel de Pug als de Audi zijn mooie wagens om te zien alleen zouden ze dieselmotoren moeten verbieden, niks van geluid!
Agree #1: Waar de Peugeot nog een tikkeltje geluid produceerde (die kon je nog herkennen als ie aankwam op de wat rustigere plaatsen) klonk de Audi net als een hybride. Zo'n lekker aggresieve look en dan muisstil bewegen, is idd. een groot gemis.
Naar mijn gevoel was er vandaag veel volk op Spa.
Agree #2: Het is erg lang geleden dat ik voor een betalende wedstrijd (de F1 uitgezonderd) nog zo'n drukte rond het circuit heb gezien, op de betonbaan langs Kemmel was er vaak geen sprake van stappen maar van slenteren.
Netjes mijn kaartjes betaald aan Les Combes, wel zuur om te horen dat je via ingang Blanchimont vrolijk kon doorlopen zonder te betalen.
Agree #3: Had mijn kaartje in VVK gekocht, ook aan Les Combes binnengegaan om 8u30 en 't was al goed om zien dat er nu effectief iemand zat en het hek dus ook open was, is al eens anders geweest. Maar rond 16u30 kwam ik er langs en zag ik niets meer, en iedereen kon ook daar vrij binnenlopen...
Al met al, leuke uurtjes gehad en mooie wagens gezien.
Agree #4: Zelfde gevoel hier, niks aan toe te voegen.
Ik heb hier inderdaad ook niets van gezien, moet eerlijk toegeven dat ik er ook niet op gelet heb hoor. En dat de Peugeot meer geluid maakt, is ook waar (dr. Ullrich: "geluid is verkwiste energie"). De oude Peugeot van Oreca maakt echter nog meer geluid, en is zelfs te vergelijken met sommige LMP2's.
Verder een mooie race gezien, zeker de eerste uren waren de moeite waard. Het viel me wel op hoe fragiel deze auto's zijn (snel schade na contact, veel technische problemen, enz.). Ik vind GT1 of 24u Spa echter nog altijd van hetzelfde niveau (qua teams, spanning, ambiance...) als LMS/ILMC, blijf het dus raar vinden dat de Le Mans Series zo vaak opgehemeld worden. Maar goed, mij maakt het allemaal niet veel uit, als we elk jaar zulke deelnemersvelden kunnen zien bij beide races is er voor mij geen discussie meer nodig. :)
Nog een kleine opmerking: op Speedactiontv.be spreekt men over een ambiance de m****, door een ' omniprésence de l'Automobile Club de l'Ouest a fait place à des exagérations en tout genre, depuis de longues semaines déjà'. Iemand meer uitleg???
En Peugeot heeft nu het nut van kwalficaties in endurance bewezen...
De grappigste post ooit op 10/10's: 'ja, ik denk toch dat er na 1 uur racen toch minstens één Peugeot in de top 5 zal staan!' :champagne:
De gelukkige is ondertussen op de hoogte!
Inderdaad, nog eens bedankt! Het was de moeite.
Inderdaad, nog eens bedankt! Het was de moeite.
Kris, fijn dat je genoten hebt! In ons meinummer van eind deze maand, kan je alles nog eens nalezen :).
Agree #3: Had mijn kaartje in VVK gekocht, ook aan Les Combes binnengegaan om 8u30 en 't was al goed om zien dat er nu effectief iemand zat en het hek dus ook open was, is al eens anders geweest. Maar rond 16u30 kwam ik er langs en zag ik niets meer, en iedereen kon ook daar vrij binnenlopen...
Toen de finishvlag viel was de port zelfs al dichtgedaan met een ketting, je kon er nog wel uit als je je bukte maar klantvriendelijk is anders. De parking aan combes was ook gesloten, met als gevolg dat iedereen langs de baan stond. Dan moet je ook niet verbaasd zijn dat de buren gaan klagen over je circuit.
NetForce84
08-05-2011, 19:14
Gisteren genoten van een toffe dag.
Goed weer, prachtig deelnemersveld.. wat moet ne mens nog meer hebben.
Er was idd véél volk, ben gans het circuit rondgewandeld (soms wat slenteren en wat gedrum en geduw) en overal stond het zo goed als vol. Het is bij mijn weten lang geleden dat ik nog zoveel volk gezien heb (buiten de F1 natuurlijk).
Overwinning voor Peugeot :champagne::champagne::champagne:
Je ziet dus dan de startplaats bij een endurance race niet echt veel belang heeft.
Wat betreft de toegang, ne maat van mij had op de laatste moment nog gratis toegangstickets gekregen van een familielid die bij Audi Brussels werkt, spijtige van de zaak was dat we al ticketten besteld hadden (en betaald).
Gelukkig hebben we deze ter plaatse nog van de hand kunnen doen:rolleyes:
ik vond het ook een fijne dag, al zijn we wegens omstandigheden reeds rond half zes vertrokken
minpunt wat mij betreft qua organisatie : heel wat luidsprekers werkten niet
Ook een mooie zaterdag achter de rug! Jammer dat de parkings aan Combes gesloten waren maar toch een mooie wedstrijd gezien. Moet zeggen dat na een paar wedstrijden in Zolder het steeds een verademing is om foto's te nemen op Spa. Daar kan je tenminste nog iets doen zonder op vuilbakken en dergelijke te moeten klimmen. Zeer blij dat ik er dit jaar opnieuw bij was!
Wel zonde dat de #77 Felbermayr-Porsche er direct uitlag!
NetForce84
17-05-2011, 02:17
In de psychologische oorlogvoering naar Le Mans toe, kan u hier een schitterend filmpje van Peugeot Sport over de 1000 KM van Spa bekijken. Let vooral op het overzicht van de klassementen tijdens de race… Leuk.
http://www.dailymotion.com/video/ximzsk_peugeot-sport-ilmc-2011-1000km-spa-francorchamps_auto#from=embed
gwyllion
21-06-2011, 22:45
Wanneer gaan de forfaits eindelijk stoppen? De Lola van Guess Europ ook afwezig in Spa. Wat een professionalisme bij sommige teams... (Lees: géén professionalisme)Ondertussen staat de wagen wel op de deelnemerslijst voor Imola, terwijl een heel aantal andere LMP1s geven (Oreca, Aston Martin, Quifel-ASM, Hope Racing).
Lachwekkend, maar natuurlijk staan de beste stuurlui weer aan wal. Met hoeveel was men hier op dit forum om mijn kritiek op dit team te veroordelen? Guess Racing Europ NIET aanwezig in Imola.
http://www.endurance-info.com/version2/actualite-endurance-7545.html
Coach Ep
27-06-2011, 21:53
Heeft men die wagen uberhaupt wel in zijn bezit?
Merkwaardig genoeg kwamen we op de terugweg van de Le Mans op maandag na de race, de truck van Guess Racing tegen vlakbij Luik, rijdend in de richting van Spa (?).
Creation II als je het mij vraagt....
Lachwekkend, maar natuurlijk staan de beste stuurlui weer aan wal. Met hoeveel was men hier op dit forum om mijn kritiek op dit team te veroordelen? Guess Racing Europ NIET aanwezig in Imola.
ik vind dat dan toch professioneler dan wél meedoen, maar met een P1 in de voeten van de GT's rijden.
maar dat is maar mijn mening, natuurlijk.
Giovanni
28-06-2011, 19:26
Guess Racing Europ is dan ook de opvolger van JMT en PMB ...
De Ginetta die in de Belcar tijdens het weekend van de 12 uur in Spa ingezet werd is ook van hun.
De Lola is wel degelijk in hun bezit ( hij zat toch in de truck ).
Zolang moeder blijft sponsoren, blijven vader en zoon verder "internationaal raceteam" spelen. :crazy:
Foto's van de testen zijn hier te vinden: http://www.facebook.com/pages/Guess-Racing-Europe/106373746108148#!/pages/Guess-Racing-Europe/106373746108148?closeTheater=1
JMT en PMB hebben nou niet bepaald een goede indruk achter gelaten in voorgaande jaren.
wel een leuke reactie op turbomagazine.be NL versie:
#1 - 04 juli 2011, 07:55:39 van Thestickerman
Uw "onbekende helden" zijn niet thuis gebleven. Zonder te reageren op op
een artikel van "some unknown Belgian journalist" hebben ze het bewijs van
hun kunnen toch maar even onderstreept. Klasseoverwinning in Imola!
http://sport.turbomagazine.be/news_NL_7399_Imola_forfait_van_Guess_Racing_Europe .html#21896
Het spelletje tussen bepaalde partijen begint steeds leuker te worden :)
Trouwens nu ik dat artikel nog eens lees:
De wagen zat zelfs in de vrachtwagen van het team tijdens de Belcar-race in Spa, waar het team wel een Ginetta GT4 liet rijden en de Lola Coupé LM P1 zou zelfs een test in Spa hebben afgewerkt.
http://sport.turbomagazine.be/news_NL_7399_Imola_forfait_van_Guess_Racing_Europe .html#21896
Zou zelfs? Daarmee geef je als schrijver aan dat je niet helemaal overtuigd bent hiervan. Volgens mij als je op de bovenstaande facebook link klikt is dat makkelijk te checken. Of ze moeten heel goed kunnen photoshoppen bij Guess ;)
Trouwens waarom plaats je een foto van een open wagen als je schrijft dat ze een coupe hebben? :confused:
Is er een zakelijk conflict tussen Turbomagazine.be/Custers en Guess?
Coach Ep
05-07-2011, 18:36
En zowel de excuses als de grootspraak gaan nog even verder.... :no:
http://www.endurance-info.com/version2/actualite-endurance-7604.html
Leuke link. Dit lijkt wel een soap tussen team en pers.
Giovanni
06-07-2011, 17:56
#1 - 04 juli 2011, 07:55:39 van Thestickerman
Uw "onbekende helden" zijn niet thuis gebleven. Zonder te reageren op op
een artikel van "some unknown Belgian journalist" hebben ze het bewijs van
hun kunnen toch maar even onderstreept. Klasseoverwinning in Imola!
http://sport.turbomagazine.be/news_N...ope.html#21896
Klasseoverwinning met een andere wagen én een ander team ...
JMB kan je moeilijk vergelijken met Guess denk ik.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.