PDA

View Full Version : GP Shanghai 2011


Ottooke
16-04-2011, 15:12
De derde GP van het seizoen en ook zomaar even de 3e pole van Vettel. Alsof het niets lijkt...
Beide McLarens komen nog wel een beetje in de buurt maar voor de rest kan niemand Vettel bedreigen.
Webbers raceingenieur maakt een kostelijke fout. Willen ze bij Red Bull Webber nu zoveel mogelijk punten laten verliezen op Vettel zodat het voor Vettel gemakkelijker wordt om kampioen te worden?
Renault was goed bezig maar stellen in deze kwalificatie teleur. Jammer dat Kubica niet kan tonen wat er echt in die auto zit. Heidfeld en Petrov hebben beiden al een 3e plaats behaald maar volgens mij zit er meer in die Renault dan de heren er op dit moment hebben kunnen uithalen.
Bij Mercedes stelt Schumacher teleur door te blijven steken in Q2. Rosberg haalt een knappe 4e startplaats.
D'Ambrosio is sneller dan Glock en zal goed moeten rijden om ook in de race voor Glock te blijven.

De niet alledaagse startopstelling zou morgen wel eens voor een mooie race kunnen zorgen. Webber, Schumacher, beide Renaults en naar mijn mening ook de Saubers moeten beter kunnen. De Toro Rosso's en Force India's gaan dat uiteraard proberen te verhinderen.

smiley
16-04-2011, 21:22
Bij Mercedes stelt Schumacher teleur door te blijven steken in Q2. Rosberg haalt een knappe 4e startplaats.
Ik snap het toch niet goed, zoals ik het lees was er weer iets mis met de achtervleugel van Schumi, net als vorig weekend.. :rolleyes: Dan verwacht ge toch dat het deze week opgelost is :frusty:

De niet alledaagse startopstelling zou morgen wel eens voor een mooie race kunnen zorgen. Webber, Schumacher, beide Renaults en naar mijn mening ook de Saubers moeten beter kunnen. De Toro Rosso's en Force India's gaan dat uiteraard proberen te verhinderen.
Inderdaad, ik ben eens benieuwd naar morgen.
Te hopen krijgen we een mooie race te zien :gas:

Luigi
16-04-2011, 22:23
Alsof het niets lijkt...
Beide McLarens komen nog wel een beetje in de buurt...

Een gat van 0.7sec vind ik wel groot, vooral omdat hij die tijd neerzette in het begin van de sessie. Ik vrees dat hij weer een sprint zal trekken in het begin van de race, we zullen maar hopen dat zijn banden niet echt zullen meewerken zodat de McLarens effectief in de buurt kunnen komen ;)

papi
16-04-2011, 22:39
Ik denk dat Schumacher niet beter kan. Gaan ze nu weer een nieuwe wagen voor hem bouwen gelijk vorig jaar of durven ze hem buiten te smijten en te vervangen voor een snellere?

marcel
16-04-2011, 23:02
Ik snap het toch niet goed, zoals ik het lees was er weer iets mis met de achtervleugel van Schumi, net als vorig weekend.. :rolleyes: Dan verwacht ge toch dat het deze week opgelost is :frusty:

ik dacht dat ze die eerste paar overzeese GP's weinig veranderingen konden doen aan de wagens, wegens logistiek moeilijker? het is nu eenmaal gemakkelijker om even over en weer naar de fabriek in duitsland te vliegen als je op 2 weken van een GP in Spanje naar een GP in Frankrijk moet zien te verhuizen, dan als je een week hebt om van Maleisie naar China te gaan

Grig-O
17-04-2011, 10:04
Weet er iemand wie op de beste strategie zit? :confused: :gas:

marcel
17-04-2011, 10:55
Webber :p

ik vind het eigenlijk wel straf dat d'Ambrosio Glock heeft verslagen. Hij heeft 2 stops gedaan tegen Glock 3, terwijl je aan de kop zag dat dat de verkeerde strategie was

Grig-O
17-04-2011, 11:21
Webber :p

ik vind het eigenlijk wel straf dat d'Ambrosio Glock heeft verslagen. Hij heeft 2 stops gedaan tegen Glock 3, terwijl je aan de kop zag dat dat de verkeerde strategie was

Ik denk dat Jérômes snelste wedstrijdronde ook sneller was dan die van Glock, erg sterk dus van onze Belg! :applaus:

Vorig jaar had di Grassi 8 GP's nodig om zich eens voor Glock te kwalificeren, maar goed, D'Ambrosio moet nu gewoon rustig blijven en door werken, dan komt hij er wel!

Wel straf dat iedereen aan 2-3 pitstops genoeg had, en dat terwijl men donderdag nog zei dat de bandenslijtage misschien nog hoger lag dan in Maleisië...

smiley
17-04-2011, 15:57
Ik vond het een super race, met voldoende duels, op de baan, en in de strategie !

De beste van van de race was in mijn ogen Webber. Zeker na zijn verprutste eerste stint, verdiend hij een pluim om zo sterk terug te komen.

De top flop van de race was wel voor Button. ik had er nog kunnen inkomen dat hij bij de redbull pitcrew stopt als hij er ooit voor heeft gereden, maar zover ik weet is dat niet het geval..

Als Schumi fan heb ik wel genoten van het duel Schumacher-Alonso. dat deed herinneringen opkomen. Ik vond persoonlijk dat schumacher weer een sterke race gereden heeft, moest hij een betere startlaats hebben gehad, had hij zeker hetzelfe gedaan als wat Rosberg vandaag liet zien.
Ik vond het wel vreemd dat Alonso zijn achtervleugel onbestraft gebruikte waar het niet toegelaten was.

Maar bon, naar mijn mening was dit een top race waarvan er nog meer mogen komen dit seizoen.

gwyllion
17-04-2011, 18:40
Wel straf dat iedereen aan 2-3 pitstops genoeg had, en dat terwijl men donderdag nog zei dat de bandenslijtage misschien nog hoger lag dan in Maleisië...Waar heb jij dat gelezen?

Vrijdag zei Paul Hembery van Pirelli in http://www.autosport.com/news/report.php/id/90734 dat een 1 stop strategie misschien zelfs mogelijk zou zijn:
Paul Hembery, Pirelli's director of motorsport, said that strategy stand-out team Sauber would almost certainly try a one-stop on Sunday - with only the fastest of outfits contemplating a three-stopper.

"From what we've seen here the wear rates are much lower compared to Sepang," said Hembery when asked by AUTOSPORT about what he had learned from Friday running.

"The hard tyre is probably about 20 laps on Friday, and the soft is 13. That even would suggest in the race that if you are doing 20 laps on a Friday then some people might even be thinking of doing a one-stop here - an aggressive one-stop strategy.

"They have to use the soft, and it depends how far they can take it. [Sergio] Perez I am sure is going to get me in trouble with Bernie [Ecclestone] again and do a one-stop or something crazy like that.

"Two stops is going to be the most likely strategy I've seen. The only question I have is that maybe the quicker teams can maybe afford to do a three-stop because of the performance advantage."

Jan
17-04-2011, 21:25
Pittige race, zowel vooraan als in het middenveld.
Heb de wedstrijd nu pas gezien, met de zapper in de aanslag om, waar nodig, in fast forward x6 te kunnen kijken. 'k Moet zeggen, heb die FF functie deze keer écht niet nodig gehad.
Veelvuldige inhaalmaneuvers en haast geen uitvallers. Man van de wedstrijd was voor mij deze keer Marc Webber. Lang gedacht dat hij rond plaats acht zou blijven steken, maar dan, wat een eindoffensief :applaus:

En wat het vriendenbezoek van Button bij Red Bull betreft, misschien deed hij het wel met opzet, gewoon om die mecano's van hun melk te brengen ;)
Jammer voor hem behielden ze hun cool en bedienden Vettel in minder tijd dan Button z'n blunder kon rechtzetten :D

Nog van dat graag.
.

marcel
17-04-2011, 22:46
misschien was hij gewoon zijn cv gaan afgeven?

er is daar iemand die er niet zo graag is:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/90828


Webber relieved Vettel's run ended

By Jonathan Noble and Matt Beer Sunday, April 17th 2011, 09:35 GMT

Mark Webber said he was pleased to see his Red Bull team-mate Sebastian Vettel's run of victories come to an end in China, as he did not want the world champion getting out of reach in the title hunt too early.

Webber drove a spectacular Shanghai race to come from 18th to third, while Vettel lost the lead to Lewis Hamilton with just a handful of laps to go.

"Congratulations to Lewis," said Webber. "It was good that someone finally... of course Seb is in the same team, but he's been on a phenomenal run and we're all here together fighting for victories.

...

smiley
18-04-2011, 08:19
Het lijkt me vrij normaal dat je niet wilt dat iemand te fel uitloopt. Team maat of geen team maat.