PDA

View Full Version : GP van Belgie 2011


Mark
27-08-2011, 21:25
Geen nieuws of verhalen van bezoekers?

Wat een rotweer vandaag maar dat maakt het voor de sport dan weer leuk. Qua publiek had ik het gevoel dat het erg druk was voor een zaterdag. Mooie dingen gezien alleen het geluid van de GP3's zou verboden moeten worden.

Grig-O
27-08-2011, 22:13
Maldonado krijgt een gridstraf van 5 plaatsen... Achteraan starten en een voorwaardelijke straf voor de rest van het seizoen leek me een betere oplossing...

smiley
28-08-2011, 17:34
Vandaag nog eens een mooie race gezien, en dat zonder wisselende weersomstandigheden.

Top
Vettel/Redbull = Heeft terug zijn dominanate vorm gevonden :worship:
Button = Heeft een zeer smaakmakende race gereden
Schumi = Van p24 naar p5..
Spa = Het blijft toch het mooiste circuit van de kalender !

Flop
Hamilton = Dit weekend meermaals in vreemde incidenten betrokken. Zijn crash vandaag was mijn inziens voledig zijn eigen schuld.

Ondanks dat het kampioenschap al in een beslissende plooi lijkt te liggen kijk ik al zeker uit naar de volgende races :gas:

fenixracing
28-08-2011, 17:50
He wat kan hamilton er aan doen dat hij een tik van achter krijgt. :crazy:

smiley
28-08-2011, 18:18
He wat kan hamilton er aan doen dat hij een tik van achter krijgt. :crazy:Hij ging terug naar de buitenkant van de bocht, en had beter in zijn spiegels moeten kijken.

fenixracing
28-08-2011, 18:22
Als je dat naar de buitenkant gaan noemt er was plaats genoeg.

fenixracing
29-08-2011, 07:35
Na het terug kijken van de beelden heb je indd gelijk.
Maar aan de andere kant kan je ook afvragen wie het meest overzicht heeft.
Kobi heeft geluk gehad dat hij niet meer schade aan over gehouden heeft.
En die spiegels is toch algemeen geweten dat ze maar amper werken.

Pegasus
29-08-2011, 09:22
Ik ben op vrijdag geweest. Leuk om de F1 nog eens aan het werk te zien, was al even geleden. Wel jammer van het slechte weer waardoor de wagens redelijk lang in de box bleven. Ik dacht ook op zondag te gaan maar met die 145 euro + parking kan ik in het najaar nog naar de BTCC in Brands Hatch of Silverstone.

Pascal
29-08-2011, 11:20
Geen nieuws of verhalen van bezoekers?

Wat een rotweer vandaag maar dat maakt het voor de sport dan weer leuk. Qua publiek had ik het gevoel dat het erg druk was voor een zaterdag. Mooie dingen gezien alleen het geluid van de GP3's zou verboden moeten worden.

Toch wel nieuw van bezoekers : het was leuk... :)

Ik had echter de indruk dat het niet alleen zaterdag maar ook vrijdag en zondag zeer kalm was. Op de camping (waar vroeger de inschrijving van de baanposten was) stond quasi helemaal niemand. Wij zijn donderdag (pas omstreeks 23.00 uur) toegekomen en we konden onze plaats nog rustig kiezen. Helemaal vooraan op Parking Combes. Het is ooit anders geweest.

Opgepast hé Mark : het zou zo maar eens kunnen de de F1 binnenkort gaat klinken zoals de GP 3 :(

C U

Mario
29-08-2011, 16:33
enerzijds vind ik het leuk dat er nog mensen à la Hamilton meerijden, die niet enkel berekend racen, maar er steeds voor blijven gaan

anderzijds vraag ik me toch af wanneer iemand hem eens serieus op de vingers gaat tikken ivm zijn rijgedrag
ik weet niet hoeveel jaar hij al meerijdt (een 5-tal ?), maar het aantal incidenten/ongevallen waar hij alleen al de voorbije twee jaar bij betrokken was (en die soms alleen hem schade berokkenden) vallen mij toch op

voor de rest een mooie GP gezien, maar heel jammer dat Senna het bij de start voor zichzelf en vooral Alguersuari verknalde
enkele heel indrukwekkende inhaalmanoeuvres gezien ; zo'n races mogen er meer zijn :)

eyckles
30-08-2011, 17:24
Ik Was er van vrijdag ochtend tot zondag na de race. Ik stond aan de dubbele linkse en het viel me op dat je zondag om 10 nog rustig je plekje kon uit kiezen. Voor de incidenten stond ik blijkbaar aan de verkeerde kant van het circuit, maar dat was voor mij geen probleem. Aan de dubbele linkse zijn er wel een paar uitgeschoven, maar konden verder rijden zonder problemen. Donderdag wel enkele foto's kunnen nemen van de gecrashte Lotus Renault van Senna en een Force India, maar die reden dan vrijdag middag ook weer mee. Het geluid van de wagens die met Renault motoren reden klonken verschrikkelijk als ze moesten terug schakelen om daarna terug op te kunnen trekken, maar wel verschrikkelijk in goeie zin. Ik heb achteraf de race nog eens thuis bekeken en vond dat Hamilton veel geluk gehad heeft, want tegen een plakkaat van piepschuim knallen tegen een zeer hoge snelheid, zal hem toch niet veel deugd gedaan hebben. Na de race, zijn we direct naar huis gegaan, we hebben een uurtje moeten aanschuiven bij het verlaten van de Blanchimont parking, maar dat was alles. Vertrokken rond half 5 en thuis om half 8. Vorig jaar stonden ze op diezelfde parking still tot zeker 19uur, heb ik me laten vertellen. Ik ga volgend jaar zeker terug en misschien naar Silverstone of Monza ook.

Lesley