PDA

View Full Version : Blancpain Endurance Series 2012: De eerste nieuwtjes

Grig-O
08-09-2011, 16:23
2011 loopt al bijna ten einde en dus is het tijd om even vooruit te blikken naar 2012. Dit zijn zowat alle geruchten die de afgelopen weken de ronde hebben gedaan.

- KRK kan zich niet vinden in de Belgische sprintraces voor volgend jaar en kijkt naar de Blancpain Series. (Exqi)

- Ook Prospeed neemt eventueel deel aan het volledige kampioenschap ter voorbereiding voor de 24u van Spa, al staat hun programma nog niet vast. (Exqi)

- Barwell gaat voor volgend seizoen 2 nieuwe GT3's aankopen (meer dan waarschijnlijk de nieuwe Aston Vantage) en kijkt naar FIA GT3, British GT, Blancpain en het Belgische kampioenschap.

- ASM Team en Gulf Racing plannen een deelname met respectievelijk 1 en 2 McLarens. (E-I)

- Onlangs heeft ook United Autosports aangekondigd dat ze met 2 McLarens naar de BES trekken. (DSC)
EDIT: er wordt een auto ingezet in de Pro-Cup en een auto in de Pro-Am cup!

HaCo
08-09-2011, 17:50
Alle, ik kan weeral niet wachten :)

Is er al een kalender?

Grig-O
08-09-2011, 18:11
Alle, ik kan weeral niet wachten :)

Is er al een kalender?

Nee, maar in het persbericht van United Autosports spreekt men over een kalender met 5 wedstrijden; Monza, Spa en Silverstone lijken me een certitude.

EDIT: Op de officiële site: "Five race Blancpain Endurance Series campaign also announced".
Andere bronnen spreken over een uitbreiding van de kalender naar 6 of zelfs 7 races...

Grig-O
09-09-2011, 18:39
Gulf Racing bevestigt aan Dsc.com dat beide McLaren meer dan waarschijnlijk te bewonderen zullen zijn in de Blancpain Series 2012.

Belle
09-09-2011, 18:58
Ik weet al welke kaart ik ga trekken volgend jaar: LMS en BlancPain! :champagne: Wat een leuke nieuwtjes allemaal! ;)

Belle
09-10-2011, 21:08
Dit weekend gaf SRO in Silverstone een persconferentie en gaf een tipje van de sluier over de toekomst van BES.

Voorlopig kalender:

April: Monza
Juni: Silverstone
Juli: Paul-Ricard
Juli: Spa
September: Hockenheim of Nürburgring
Oktober: Barcelona

Bron en meer info: http://sport.turbomagazine.be/news_NL_8047_BES_ook_2012_oogt_mooi.html

Hopelijk valt die meeting van Monza in het paasverlof! ;) En kiezen ze in september voor de Nürburging...

Pegasus
09-10-2011, 21:43
Die idiote 65-minuten regel blijft behouden voor Spa. Zo gaat gelijk de hele endurance spirit uit het venster. Waarom de trofee niet gelijk aan Audi bezorgen... Screw it, ik zorg wel dat ik wat anders te doen heb dat weekend. WRC Finland bijvoorbeeld.

Grig-O
09-10-2011, 21:52
Sorry, maar schaf de 65-minutenregel af en je kan de trofee meteen aan Porsche geven...

Belle
09-10-2011, 21:53
Die idiote 65-minuten regel blijft behouden voor Spa. Zo gaat gelijk de hele endurance spirit uit het venster. Waarom de trofee niet gelijk aan Audi bezorgen... Screw it, ik zorg wel dat ik wat anders te doen heb dat weekend. WRC Finland bijvoorbeeld.

Was ook mijn reactie! 65-minuten regels horen niet thuis in endurance wedstrijden! Ik zal nog steeds komen kijken, maar ik blijf niet snappen hoe organisatoren steeds met 'kunstmatige' regeltjes op de proppen komen als normtijden, 65-min. en dergelijke... Nu moet de piloot constant aan een rustigere pace rijden om brandstof te sparen terwijl die gewoon zou moeten doortrappen.

Mark
09-10-2011, 22:09
Dit soort idiote regels geeft toch de zwakte aan van de organisator. Een regel die bedacht is om bepaalde fabrikanten te plezieren. De €€€€'s zullen wel de doorslag geven ;)

Pegasus
10-10-2011, 10:10
Sorry, maar schaf de 65-minutenregel af en je kan de trofee meteen aan Porsche geven...

Grig-O, die regel is er gekomen onder druk van Audi, omdat ze de moeite niet hadden genomen om hun wagen wat zuiniger te maken. Endurance racen blijft voor mij een race over 24 uren waarbij verschillende wagens hun specifieke voordelen moeten benutten, of dat nu pure snelheid, zuinigheid of betrouwbaarheid is. En met de 65-minuten regel haalt men één van die peilers weg. Ik kan mij niet voorstellen dat ze in Le Mans deze regel zouden toepassen omdat dit jaar Peugeot één ronde meer kon rijden met een volle tank dan Audi.

RKG
10-10-2011, 10:23
Sja Audi is goede partner van de RACB zeker...

Raceboy
10-10-2011, 11:05
Deze regel is trouwens helemaal niet zo nieuw hoor. In 2000 moest er verplicht om de 2 uur getankt worden, terwijl de Bora TD bijna 3 uur kon rijden op een tank.

Grig-O
10-10-2011, 12:40
Grig-O, die regel is er gekomen onder druk van Audi, omdat ze de moeite niet hadden genomen om hun wagen wat zuiniger te maken. Endurance racen blijft voor mij een race over 24 uren waarbij verschillende wagens hun specifieke voordelen moeten benutten, of dat nu pure snelheid, zuinigheid of betrouwbaarheid is. En met de 65-minuten regel haalt men één van die peilers weg. Ik kan mij niet voorstellen dat ze in Le Mans deze regel zouden toepassen omdat dit jaar Peugeot één ronde meer kon rijden met een volle tank dan Audi.

Natuurlijk juich ik het lobbywerk van Audi niet toe, de gulzigheid van de auto zou inderdaad een nadeel moeten zijn. Maar neem de regel weg en we krijgen een oersaaie race... De kwaliteit van de piloten of het team zijn niet meer beslissend, enkel het verbruik van de auto speelt een bepalende rol... Vergeet niet dat zuinige wagens nog steeds een (weliswaar kleiner) voordeel hebben omdat ze minder benzine aan boord hebben - en dus minder wegen en bijgevolg sneller gaan - en omdat ze minder lang moeten tanken.

Coach Ep
10-10-2011, 13:48
Kortom: nog een extra parameter voor de toch al niet geheel ongecompliceerde BoP... :mad:

Avalon
10-10-2011, 16:23
Vergeet niet dat zuinige wagens nog steeds een (weliswaar kleiner) voordeel hebben omdat ze minder benzine aan boord hebben - en dus minder wegen en bijgevolg sneller gaan - en omdat ze minder lang moeten tanken.

Als een autoproducent een krachtigere motor maakt die bovendien ook nog eens zuiniger is in een lichtere wagen, en dit alles binnen het budget van een GT3, dan zou dit beloond moeten worden, niet bestraft! Waar is Audi trouwens met hun Vorsprung durch Technik?

HaCo
10-10-2011, 17:36
BoP is net de troef van de GT3, ok, er loopt wel eens wat mis, maar daarom is het nog niet helemaal slecht. Moest het echt zo slecht zijn zouden we dan ook niet zoveel merken en wagens zien.

Lijkt me sterk dat de Audi de enige zware verbruiker is. Iedereen weet het nu van die regel, dus ieder merk kan zijn wagen daarrond oriënteren.

Dat de endurance-spirit weg is door de 65' regel is ook een beetje kort door de bocht. Dit jaar hebben we toch heel wat endurance gezien, het blijft toch een serieuze uithoudingswedstrijd met een parameter die wat aangepast is.

Ik hoop alleen dat we dit jaar wat meer GT4's aan het werk zien.

Niels
10-10-2011, 19:22
Ik hoop alleen dat we dit jaar wat meer GT4's aan het werk zien.

Alleen zijn er geen races meer dit jaar:)

HaCo
10-10-2011, 19:46
Alleen zijn er geen races meer dit jaar:)

:applaus:

Volgend jaar dus :gas:

Niels
10-10-2011, 20:17
De Lamborghini Super Trofeo en de Blancpain Revival Series (Gt's van 1994 tot 2004 - 45 minuten race op zaterdag) - zoals u elders hier op het forum al kon lezen - vergezellen de BES op alle meetings. Echter ook een andere nieuwe serie/show, genaamd SRO Supercar Club zal telkens in actie komen. De road supercars krijgen zondag 2 uur tracktime ter beschikking.

Mark
10-10-2011, 21:59
Ik kan mij niet voorstellen dat ze in Le Mans deze regel zouden toepassen omdat dit jaar Peugeot één ronde meer kon rijden met een volle tank dan Audi.

Het schijnt al jaren een publiek geheim te zijn dat Audi op de achtergrond de ACO voorziet van han- en spandiensten. Toch opmerkelijk dat we al jaren Audi's zien als official car e.d. op Le Mans. In het altijd chauvinistische Frankrijk kan de Leeuw het niet winnen van de Ringen op dat vlak, dat moet een €oorzaak hebbem ;)

Mark
10-10-2011, 22:03
De road supercars krijgen zondag 2 uur tracktime ter beschikking.

Wat een aanfluiting en zwaktebod! Als ik straat(super)auto's wil zien ga ik wel naar een mondaine badplaats, zit er tenminste nog een lekker mokkel naast;)

Welke echte racefan wil nu op racezondag nummerplaten voorbij zien razen?

Belle
10-10-2011, 22:06
Wat een aanfluiting en zwaktebod! Als ik straat(super)auto's wil zien ga ik wel naar een mondaine badplaats, zit er tenminste nog een lekker mokkel naast;)

Welke echte racefan wil nu op racezondag nummerplaten voorbij zien razen?

Vind ik eigenlijk ook maar zwak. :o

Als ik Supercars wil zien, hoef ik maar een half uurtje richting Knokke te rijden en kom er daar genoeg tegen op een dag. Op circuit wil ik races zien met échte racewagens, al zijn dat Clio's ed...

Pegasus
12-10-2011, 16:11
Marc VDS Racing gaat blijkbaar voor de titel in BES en laat daarvoor het wk GT1 vallen.

Bron: Autosport.com

Niels
12-10-2011, 17:53
Marc VDS Racing gaat blijkbaar voor de titel in BES en laat daarvoor het wk GT1 vallen.

Bron: Autosport.com

Ondertussen bevestigd via een officieel persbericht van VDS.

Grig-O
12-10-2011, 22:43
Als MarcVDS beide titels wil pakken dan zullen ze toch mogen uitpakken met 2 BMW's denk ik zo. :)

Mark
12-10-2011, 22:49
Als MarcVDS beide titels wil pakken dan zullen ze toch mogen uitpakken met 2 BMW's denk ik zo. :)

Wel een gevoelig verlies voor Ratel met zijn WK GT1 droom/illusie. Heeft het beperkte programma te maken met het ontslag van een van hun medewerkers?

Grig-O
12-10-2011, 23:18
Wel een gevoelig verlies voor Ratel met zijn WK GT1 droom/illusie. Heeft het beperkte programma te maken met het ontslag van een van hun medewerkers?

Dat en de huidige economische situatie (lees: met weinig mensen kan je geen dubbel programma runnen en het geld groeit daar blijkbaar toch niet aan de bomen ;) ).

Coach Ep
13-10-2011, 11:42
Boutsen Energy present met 2x McLaren (bron: endurance-info).

Grig-O
13-10-2011, 13:01
Vind ik eigenlijk ook maar zwak. :o

Als ik Supercars wil zien, hoef ik maar een half uurtje richting Knokke te rijden en kom er daar genoeg tegen op een dag. Op circuit wil ik races zien met échte racewagens, al zijn dat Clio's ed...

Voor Spa verandert er overigens weinig; de Supercars maken daar gewoon deel uit van de RACB GT Parade.

Uit diverse bronnen wordt duidelijk dat enorm veel teams interesse tonen in het kampioenschap voor 2012 (Ratel praat over 100 geïnteresseerde teams :rolleyes:).

Zeker:
TBER: 2x McLaren
United Autosports: 2x McLaren
Gulf Racing: 2x McLaren
MarcVDS: 1-2x BMW
KRK: 2x Mercedes
WRT: 2x Audi
Sofrev ASP: 2x Ferrari

Mogelijk:
Quifel ASM: 1x McLaren
VonRyan Racing: 1-2x McLaren
Prospeed: 2x Porsche
Larbre: 1x Porsche
Barwell: 1x Aston Martin

Mark
13-10-2011, 23:33
Het ultieme succes van de BES zal overigens maar 1 jaar duren. Dat ligt niet aan Ratel of SRO overigens. Voor een koers van 3 uur heb je niet noodzakelijk 60/70 wagens nodig. Rond de 40 is meer dan voldoende.

Mochten ze daadwerkelijk 70 vaste deelnemers hebben? Dat is leuk voor 1 jaar maar welke dikke buiken racer gaat op zijn kantoor zeggen dat ie eervol 51ste is geworden tijdens de race van afgelopen zondag? Niemand toch. Teveel deelnemers is ook niet goed.

Astra-fan
14-10-2011, 08:00
Het is toch niet snel goed voor Mark hé. Of 't zijn er te weinig of 't zijn er teveel of 't niveau lig te laag of....

Jakke.be
14-10-2011, 09:17
Het ultieme succes van de BES zal overigens maar 1 jaar duren. Dat ligt niet aan Ratel of SRO overigens. Voor een koers van 3 uur heb je niet noodzakelijk 60/70 wagens nodig. Rond de 40 is meer dan voldoende.

Mochten ze daadwerkelijk 70 vaste deelnemers hebben? Dat is leuk voor 1 jaar maar welke dikke buiken racer gaat op zijn kantoor zeggen dat ie eervol 51ste is geworden tijdens de race van afgelopen zondag? Niemand toch. Teveel deelnemers is ook niet goed.

Misschien toch liever 51e van de 70 dan 19e van de 20...

Dries DS
14-10-2011, 09:51
Voor een koers van 3 uur heb je niet noodzakelijk 60/70 wagens nodig. Rond de 40 is meer dan voldoende.

40 tot 50 wagens lijkt ook voor mij voldoende voor races van 3 uur.
Bovendien zou het op diverse omlopen die deze serie in 2012 zal aandoen best wel eens "heel druk" kunnen worden indien men er met meer wagens aan de start verschijnt.
De circuits van Spa (7 km), Silverstone (5,8 km), Paul Ricard (5,8 km) en Monza (5,8 km) kunnen wel die grotere aantallen aan, maar in Barcelona (4,6 km), Hockenheim (4,5 km) of op de Nürburgring (5,1 km) zou het volgens mij toch wel "drummen" worden met 70 bolides, met als gevolg dat daar dan weer het risico op ongevallen groter wordt.

Enfin, afwachten maar. We zien wel wat 2012 ons brengt...

sturgis
14-10-2011, 15:34
Ben ik dan de enige die zich vragen stelt bij het feit dat die Ratel zowat alle belangrijke kampioenschappen wil gaan laten evolueren naar de GT3 klasse??
Ik heb daar toch ernstige bedenkingen bij... alsook bij de gedachtengang van meneer Ratel (ma bon, dat was al langer geweten :p )

Enfin, afwachten maar. We zien wel wat 2012 ons brengt...
Ja idd, ik hou men hart al vast in ieder geval...

Xsara_VTS
31-10-2011, 18:30
Wat foto's van de nieuwe McLarens.
Volgend jaar gaan een 12-tal teams racen met de McLaren.
Op het internet zijn er nog maar 2 renders te vinden.

Gemballa Racing
http://img687.imageshack.us/img687/6683/mclarengemballaracing.jpg

United Autosports (dit jaar met de R8 LMS)
http://img85.imageshack.us/img85/8828/mclarenunitedautosports.jpg

Ik heb mij vandaag is bezig gehouden met het maken van de volgende 2 liveries.
Doerr Motorsport (dit jaar met de Z4 GT3)
http://img228.imageshack.us/img228/508/drrklein.jpg

Gulf Racing (dit jaar met de Gallardo GT3)
http://img607.imageshack.us/img607/9596/gulfklein.jpg

Grig-O
03-11-2011, 18:26
Trackspeed neemt volgend jaar deel aan de Blancpain Endurance Series met 2 Porsches (1 in de Pro-klasse en 1 in Pro-Am).

http://www.trackspeed.net/index.php?option=com_content&view=article&id=109:trackspeed-returns-to-europe-in-2012&catid=1:fia-gt&Itemid=8

Grig-O
06-11-2011, 17:29
Ook DKR toont interesse voor de Blancpain Series en keert bijgevolg niet meer terug naar het WK GT1 volgend jaar. Het Luxemburgse team wil 2 auto's inzetten (Nissan? Aston Martin?) en komt waarschijnlijk ook in de GT Tour uit.

(endurance-info)

Zeker:
MarcVDS: 2x BMW Z4
TBER: 2x McLaren mp4-12c
United Autosports: 2x McLaren mp4-12c
Gulf Racing: 2x McLaren mp4-12c
ASM: 2x McLaren mp4-12c
VonRyan: 1-2x Mclaren mp4-12c
KRK: 2x Mercedes SLS
WRT: 2x Audi R8
Sofrev ASP: 2x Ferrari 458
AF Corse: 1-2x Ferrari 458
Trackspeed: 2x Porsche 997
Mühlner: 2x Porsche 997
Autorlando: 1x Porsche 997
Barwell: 1x Aston Martin Vantage
GT3 Racing: 1x Dodge Viper GT3
DKR: 2x Aston Martin Vantage? Nissan GT-R? ...?
DVB Racing: 1x BMW M3
Ruffier Racing: 2x Porsche 997 + 1x Lamborghini Gallardo
Pro GT By Alméras: 2x Porsche 997
Reiter: 2x Lamborghini LP600+
Scuderia Vittoria: 2x Ferrari 458

Mogelijk:
Schübert: 1-2x BMW Z4
FASTER: 1-2x BMW Z4
AB Motorsport: 1x BMW Z4
Vita4One: 1-3x Ferrari 458
Sport Garage: 1-2x Ferrari (430? 458?)
Prospeed: 2x Porsche 997
Larbre: 1x Porsche 997
Manthey: 1x Porsche 997
SMG: 1x Porsche 997
Graff Racing: 2x Mercedes SLS
Heico: 1-2x Mercedes SLS
Black Falcon: 1-2x Mercedes SLS
Young Driver AMR: 2x Aston Martin Vantage
JRM: 1-2x Nissan GT-R GT3
Hexis: 1-2x McLaren mp4-12c? Aston Martin Vantage?
Boutinaud Racing: 1x Porsche 997 cup S

Belle
09-11-2011, 16:18
Zet Aston Martin Brussels ook maar in het 'zeker' lijstje. ;)

http://sport.turbomagazine.be/news_NL_8257_BES_ook_Aston_Martin_Brussels_naar_Bl ancpain_beelden_nieuwe_Aston_GT3.html

Trouwens, waar heb je de bevestiging gelezen dat KRK zeker richting BES gaat? Ze gaven wel aan misschien te zullen opteren voor BES in 2012 maar dat is toch nog niet officieel bevestigd via een persbericht of zo?

Grig-O
09-11-2011, 18:33
Zet Aston Martin Brussels ook maar in het 'zeker' lijstje. ;)

http://sport.turbomagazine.be/news_NL_8257_BES_ook_Aston_Martin_Brussels_naar_Bl ancpain_beelden_nieuwe_Aston_GT3.html

Trouwens, waar heb je de bevestiging gelezen dat KRK zeker richting BES gaat? Ze gaven wel aan misschien te zullen opteren voor BES in 2012 maar dat is toch nog niet officieel bevestigd via een persbericht of zo?

Raf Vanthoor heeft in Turbomagazine van twee maanden geleden verteld dat de Blancpain Endurance Series zo goed als zeker op de kalender staat, een persbericht is er echter inderdaad nog niet gekomen. ;)

Alle andere info komt trouwens uit dit artikel: 'Bilan et perspectives d'une série Blancpain en plein boom!' (http://http://endurance-info.com/version2/actualite-endurance-8657.html)

Grig-O
09-11-2011, 18:39
DVB Racing heeft in de laatste Turbomagazine aangegeven dat de BMW M3 GT4 opnieuw een zekerheid is voor volgend jaar in de Blancpain.

Belle
09-11-2011, 19:38
Raf Vanthoor heeft in Turbomagazine van twee maanden geleden verteld dat de Blancpain Endurance Series zo goed als zeker op de kalender staat, een persbericht is er echter inderdaad nog niet gekomen. ;)

Alle andere info komt trouwens uit dit artikel: 'Bilan et perspectives d'une série Blancpain en plein boom!' (http://endurance-info.com/version2/actualite-endurance-8657.html)

Even je url aangepast want staat 2 keer http in. ;)

Bedankt voor de info. In de wandelgangen wordt inderdaad wel vermeld dat KRK zou deelnemen maar ik wacht altijd graag op een officieel bericht. Het blijft immers autosport, nietwaar? ;)

Die link op turbo had ik inderdaad gelezen enkele maanden geleden.

Ik hoop ergens ook wel dat de Belgische topteams nog een GT4 of zo inzetten in het sprintkampioenschap want het zou jammer zijn al deze piloten enkel in het buitenland aan het werk te kunnen zien.

Niels
09-11-2011, 19:57
Even je url aangepast want staat 2 keer http in. ;)

Ik hoop ergens ook wel dat de Belgische topteams nog een GT4 of zo inzetten in het sprintkampioenschap want het zou jammer zijn al deze piloten enkel in het buitenland aan het werk te kunnen zien.

of in het Endurance kampioenschap komen met een GT4 zoals Astur met de Ginetta volgens dit bericht:
"Astur Car pourrait également aligner des Ginetta dans la future compétition Endurance"
http://www.speedactiontv.be/Circuit_2012__Astur_Car_avec_la_Seat_en_Sprint_et_ des_Ginetta_en_Endurance_-8344-1.aspx

Belgische teams die willen overgaan naar Blancpain moeten eerst wel de financies zien rond te krijgen, want die liggen heel wat hoger dan bij een seizoen Belcar. Dus inderdaad tussen willen en kunnen is er nog een verschil. (nota: Viage Brussel staat op rand van faillissement).
Andefre mogelijkheid is nog altijd naar DSC te gaan met GT3 of GT1.

Mattiallemakki
09-11-2011, 21:55
Wat wil je met een GT3 beginnen in de DSC? Tussen al die GT1 wagens maak je weinig kans.

De kosten voor BES zijn wel hoger dan in de Belcar, maar je krijt er veel meer voor terug! Het inschrijfgeld vind ik niet aan de hoge kant, zeker niet omdat er de 24u van Spa in zit.

Coach Ep
09-11-2011, 23:40
Ook Aston Martin Brussels ´vlucht´ naar de BES, in principe met een nieuwe Vantage GT3, indien niet tijdig gereed wordt het oude paard van stal gehaald (DBRS9), zien we die laatste dan terug in de vernieuwde Supercar Challenge?

Mark
09-11-2011, 23:46
Wat wil je met een GT3 beginnen in de DSC? Tussen al die GT1 wagens maak je weinig kans..

Gezien de persriedel van DSC/Vmax hebben ze in ieder geval de intentie om de boel gelijk te trekken. Heb je een verse GT3 maar wil je niet door geheel Europa rijden met je GT3-bakkie? Dan heb je de eerlijke kans om in de Benelux Supercarchallenge aan de bak te komen.

Supercarchallenge geeft in ieder geval de mogelijkheid om vrijdagavond te vertrekken en maandaogochtend weer aan de slag te gaan voor de drukbezette DGA die ook van racen houdt ;)

Stranger
12-11-2011, 13:45
Ditto voor Blancpain Endurance Series. Race weekends zaterdag-zondag.

Mattiallemakki
12-11-2011, 15:16
De DSC heeft ook de vrijdag erbij, voor een vrije training en kwalificatie . Daarnaast zijn de 3 testdagen door de week! Moeten alle vrijwilligers er nog meer dagen voor vrij nemen.

Grig-O
27-11-2011, 19:40
Nieuws heet van de naald: MarcVDS start met twee BMW's Z4 aan de Blancpain Endurance Series 2012!

bron: Bas Leinders

Grig-O
27-12-2011, 00:37
Scuderia Vittoria zet 2 Ferrari's in volgend jaar.

bron: http://www.scuderiavittoria.com/2012/blancpain-endurance-series.html

Grig-O
21-01-2012, 00:13
Gemballa racing start in Spa met beide McLarens, welcome back Zakspeed! :drewl: (bron: mijn mailbox)

Verder heeft Gulf Racing z'n bezetting bekend gemaakt, zoals verwacht in Pro-Am. Rob Bell - Mike Wainwright en Stuart Hall - Roald Goethe vormen de duo's. Ben benieuwd waar rijder als Parente, Turvey, Sims, Mullen, Christodoulou... gaan terecht komen!

Blijkbaar keert Jeffrey van Hooydonk terug naar KRK, waar hij team zal vormen met Koen Wauters en Anthony Kumpen! (dhnet.be)

Mark
19-02-2012, 22:09
Leuke deelnemerslijst met 50 wagens. Vraagje, waarom zijn er zo weinig Mercedes SLS wagens ingeschreven? Was het dan toch geen goede GT3?

NetForce84
19-02-2012, 22:51
Was KRK niet van plan om Blancpain te gaan doen?
Tot nu toe is het erg stil rond KRK.

Naar mijn persoonlijke mening vind ik die SLS AMG GT3 toch een prachtige wagen, mooie ronk en vorig jaar stond er eentje op het podium van de Spa 24H.

Niels
19-02-2012, 23:14
Was KRK niet van plan om Blancpain te gaan doen?
Tot nu toe is het erg stil rond KRK.

Naar mijn persoonlijke mening vind ik die SLS AMG GT3 toch een prachtige wagen, mooie ronk en vorig jaar stond er eentje op het podium van de Spa 24H.

Dit is de inschrijvingslijst op 1 maand van de wedstrijd, kunnen nog namen bijkomen of wegvallen. Verscheidene teams hebben hun intentie om mee te doen al gegeven maar nog niet definitief ingeschreven en staan dus op de wachtlijst. KRK maakt zijn plannen pas volgende maand bekend, maar het wordt een internationaal programma voor de Mercedes, zo goed als zeker BES.
Wel zullen er door het grote aantal inschrijvingen waarschijnlijk geen GT4's meer toegelaten worden.

Niels
01-03-2012, 20:05
Bert Longin samen met Hezemans en Moser op de tweede Marc VDS BMW Z4!

Mark
13-03-2012, 00:39
Kan de Pro-cup van de BES een andere naam krijgen? Bijvoorbeeld Belcar Endurance Serie of Belgian Endurance Serie ;) 6 van de 8 wagens komen uit de BE!

De top van de nationale racerij verdwijnt richting BES, waar gaan de kleine teams terechtkomen?

Niels
29-03-2012, 21:47
Eigenlijk hadden we vandaag op Zolder bij de persvoorstelling de nieuwe kleuren van de KRK SLS moeten ontdekken, dit ging echter niet door. Volgende week zou de wagen(s) dan toch rijden. Moeten het dan maar doen met foto's, wel geslaagd in zilver/zwart schema.

meer op: http://www.racingworld.be/news/8750/krk-racing-stelt-bemanning-en-kleurenschema-voor.html

NetForce84
05-04-2012, 21:52
Dylan Derdaele aan de slag in de BES bij ProSpeed op een 911 GT3 R

onder andere te lezen op http://www.autosport.be/?p=31104

Niels
13-04-2012, 22:54
BoP lijkt nog niet helemaal op punt, Porsche en Ferrari niette kloppen op Monza (14 van de 20 snelste wagens in vrije trainingen zijn Ferrari of Porsche). VDS en KRK goed, beiden één wagen in top 10. WRT Audi's voorlopig buiten top 30.

bron: http://www.racingworld.be/news/8813/monza-black-bull-swiss-racing-ferrari-ook-snelste-in-tweede-vrije-training.html

HaCo
14-04-2012, 14:26
Ergens te volgen op tv?

Pegasus
14-04-2012, 14:31
Ergens te volgen op tv?

De race zou morgen te volgen moeten zijn via Youtube live stream, qualifying vandaag niet blijkbaar..

Wat TV betreft geen idee..

NetForce84
14-04-2012, 16:41
De race zou morgen te volgen moeten zijn via Youtube live stream, qualifying vandaag niet blijkbaar..

Wat TV betreft geen idee..

Ik dacht op motors TV morgen maar heb geen idee of het dan live is... http://www.zita.be/entertainment/tv-gids/motors-tv/49250_blancpain-endurance-series.html

Dries DS
14-04-2012, 17:28
Goossens op P5, Kumpen/Wauters op P8.

Volledige uitslag kwalifs : http://www.blancpain-endurance-series.com/results.php?season=2012&event=1&session=Combined Qualifying

Ongeval voor o.a. Bert Longin (BMW Z4 GT3/Marc VDS Racing Team)

TommySoprano
14-04-2012, 22:31
Koen Wauters en Rossi, wie had dat ooit gedacht?

http://www.demotorsite.be/content/koen-wauters-klopt-valentino-rossi

HaCo
15-04-2012, 15:10
Na een uurtje Goossens aan de leiding, Kumpen net naar de 5e plaats geklommen.

HaCo
15-04-2012, 16:39
1-2-3-4 zijn Belgische teams/piloten :D

NetForce84
15-04-2012, 17:01
:champagne::champagne:

NetForce84
15-04-2012, 19:03
Wat een prestatie van KRK bij hun debuut in de BES, plaats op het podium, 3de plaats voor Kumpen - Wauters - Wendlinger.

Het was in Monza een Belgisch feestje met de Marc VDS BMW op 1 en de WRT Audi van oa Vanthoor op 2.

De start van een prachtig BES seizoen als je het mij vraagt

S. Claeys
16-04-2012, 17:25
Was da nu de Belgian Endurance Series of de Blancpain....

Blijkbaar was het niveau in ons belgenlandje toch iets waard.

NetForce84
16-04-2012, 17:42
Was da nu de Belgian Endurance Series of de Blancpain....

Blijkbaar was het niveau in ons belgenlandje toch iets waard.

Volgens mij niet WAS maar IS het niveau van ons belgenlandje toch iets waard:bye:

S. Claeys
16-04-2012, 17:47
Ja, maar ik sprak over de vorige seizoenen dus dan is het was.

Want was was was voordat was was was.

NetForce84
26-06-2012, 10:17
Het KRK Racing Racing Team vermindert drastisch zijn race-activiteiten. Het team van Kris en Koen Wauters en Raf Vanthoor, tot dusver met twee Mercedes SLS GT3 actief in de Blancpain Endurance Series, zal in Paul Ricard en Spa nog één wagen inzetten, voor waarschijnlijk Koen Wauters, Raf Vanthoor en een derde rijder. Na Spa zullen definitieve knopen doorgehakt worden over de toekomst van het team. Het Limburgse team neemt volgende week dus met één wagen deel aan de wedstrijd op Paul Ricard. Raf Vanthoor, Koen Wauters en Dennis Retera vormen samen team op de Mercedes SLS AMG GT3 #14. Het trio komt uit in de PRO AM klasse.

Lees meer op http://sport.turbomagazine.be/news_NL_10097_BES_KRK_gooit_de_handdoek_in_de_ring .html

Mogelijk dus ook maar 1 KRK wagen tijdens de 24h van Spa

Dries DS
26-06-2012, 10:22
Volgens Kumpen is het al zeker dat er maar 1 KRK wagen rijdt in Spa, want hij zoekt een zitje voor die race :

In een gesprek met Racingworld.be gaf Kumpen aan enkel te willen racen voor de overwinning. "Er zijn een paar opties op wagens uitkomend in de Pro-Am klasse, maar ik wil voor de knikkers kunnen strijden. Ik ga enkel deelnemen als ik zeker ben dat ik de juiste wapens heb om mee te dingen naar de zege en dat is op een Pro-Am wagen niet echt een zekerheid. Omdat alles zo laat aan het licht komt, is het moeilijk dat competitief zitje nog te vinden, zelfs voor de 24 Hours of Spa. Het WK GT1 is een andere optie, maar ook daar wil ik met competitief materiaal aan de start verschijnen. Ik focus me momenteel op een programma rond de 24 Hours of Zolder."

( 22 juni 2012 op www.racingworld.be )

NetForce84
26-09-2012, 18:33
Zéér spannende wedstrjd gezien afgelopen weekend op de Nurburgring, met een overwinning voor ProSpeed.
Spijtig van de Marc VDS BMW van Lienders die utviel na een contact met een Audi. Wie was er in fout ..... de BMW keerde terug naar zijn lijn, misschien had de Audi plaats moeten maken...

Hopelijk wordt 2013 even spannend

crosserke
27-09-2012, 10:26
Ik was zondag ook even langs de ring gegaan.Was er koud maar wel een mooie race gezien.Spannend tot het einde.Groots werk van Goossens met de opzittende Bleekemolen achter zich.Komt Krk niet meer aan de start?De Aston Martin van gpr wist zich ook goed naar voor te rijden.Van helemaal achteraan naar de 14de plaats dacht ik.
Mooi kampioenschap dit.

HaCo
29-09-2012, 19:35
Ik heb enkel het laatste uur gezien op tv: maar was toch een mooi slot.

Jammer dat de KRK's er niet bij waren. Op de site vind je ook niet meteen iets terug.

NetForce84
15-10-2012, 17:42
Er loopt een klacht van Marc VDS tegen de de winnende Audi vanwege een mogelijk niet reglmentaire tanktoren

Bron: turbomagazine.be

Blijkbaar kunnen de mannen van Marc VDS niet zo goed tegen hun verlies :confused:

UPDATE

Het college van commissarissen heeft de klacht van Marc VDS inzake het gebruik van de aarding tijdens de pitstops van WRT Audi, verworpen. WRT Audi is dus kampioen, al rest er Marc VDS nog een mogelijkheid tot beroep, maar dat beroep, dat ingediend dient te worden binnen het uur, wordt niet vandaag of morgen behandeld. Ortelli-Mies-Haase zijn dus kampioen, Leinders-Martin-Palttala tweede en Goossens-Hennerici-Maassen derde.

Update: Marc VDS gaat zeker in beroep.

goe bezig