PDA

View Full Version : 24 uur van Zolder 2012


Mark
02-10-2011, 16:23
De kogel is door de kerk, de 24 Hours of Zolder wordt in 2012 opnieuw een wedstrijd buiten kampioenschap waarbij men mikt op volle startvelden, zo lichtte de directie van Circuit Zolder vandaag toe in een persconferentie. De bedoeling is om een liberaal reglement op te stellen waarbij deelnemers uit verschillende kampioenschappen de wedstrijd kunnen betwisten en de RACB het veiligheidsaspect onder haar hoede neemt.

http://www.racingworld.be/news/8219/24-hours-of-zolder-in-2012-open-wedstrijd-buiten-kampioenschap.html


De wedstrijd blijft bestaan. Als het reglment snel bekend is kan iedereen beginnen met de voorbereidingen. Zullen we dan nog maar eens hopen dat de RACB snel haar werk doet?

sturgis
06-10-2011, 23:48
Zullen we dan nog maar eens hopen dat de RACB snel haar werk doet?
Meteen hopen dat de Paus condooms gaat beginnen verkopen ook? :p

Goed om horen dat de 24H er volgend jaar zal zijn, pak minder leuk om horen dat het muziekfestival er ook weer zal zijn... tenzij het NIET op het circuit te doen is zoals dit jaar.

Re buiten kampioenschap... hmm ik weet het niet hoor, er moet toch wat incentive zijn om aan zo'n slopende wedstrijd te beginnen... maar bon we zien wel zeker, ik zal iig rond de die periode wel beter opletten eer ik plannen maak om er het weekend door te brengen... dit jaar ook in al dat "revival" gedoe ingelopen...

Belle
08-10-2011, 11:48
Goed om horen dat de 24H er volgend jaar zal zijn, pak minder leuk om horen dat het muziekfestival er ook weer zal zijn... tenzij het NIET op het circuit te doen is zoals dit jaar.

Als ze in 2012 wél een goed gevuld voorprogramma willen zullen ze die plaats wel nodig hebben om die teams kwijt te kunnen lijkt mij. Dus laten we hopen dat dat het geval is zodat het festival buiten het circuit kan doorgaan.

Mark
31-01-2012, 00:00
In het artikel over WRT op turbomgazine.be met als nieuws dat Vanthoor voor ze gaat rijden staat, dat ze ook mogelijk de 24 uur op hun programma staat.

Mark
30-04-2012, 22:40
Het is nog april maar nu al meer "reuring" over de 24 uur als in voorgaande jaren.

20 intentie verklaringen: http://www.racingworld.be/news/8855/24h-of-zolder-eerste-20-aanmeldingen-zijn-al-binnen.html
Enkele doen wel een Wenkbrauw fronsen maar ach, laten we hopen ;)

20 plaatsen voor SOT Endurance:
http://www.racingworld.be/news/8886/24h-of-zolder-sot-mag-20-deelnemers-aanbrengen.html
Laten we hopen dat ze er meer kunnen aanbrengen als afgelopen zondag.

Korting voor de BGDC:
http://sport.turbomagazine.be/news_NL_9590_BGDC_Zolder_winst_voor_Radical_fotore portage.html

Al met al, acties om volk te trekken. En nu maar hopen dat het werkt. Minder dan 30 deelnemers aan de start voor de 24 uur op zaterdagmiddag? Schrap deze koers dan maar.

pompierke
01-05-2012, 10:23
Dat festival buiten en een 40 tal wagens en ik zal er zijn, anders :bye:
Blijkbaar hebben ze niets geleerd uit de klachten die de baancommissarissen vorig jaar hebben laten weten.:no:
Jongens die enkele uren willen gaan slapen op de camping van de baancommissarissen en de hele nacht geen oog dicht deden wegens die zware bassen.
Zatte varkens terug over de draad jagen omdat ze bijna op het circuit stonden.
Nog nooit zoveel ziekenwagens zien rijden met zatte, drugs volzittende varkens.
ENZ.....
Dit had niks te maken met autosport.
Niet één van die festivalgangsters had enig interesse in autosport.:fight:
Afvoeren die handel.

Eygmar
01-05-2012, 10:43
vind ik een goed idee ,maar denk dat we er weinig aan te zeggen gaan hebben

Mark
01-05-2012, 22:27
vind ik een goed idee ,maar denk dat we er weinig aan te zeggen gaan hebben

Als de marshals collectief niet inschrijven voor deze koers, dan zal er weinig koers zijn ;) Echter, als iets geen collectief is, dan zijn het wel de marshals ;)

Neemt niet weg dat Zolder wel een aardig probleem begint te krijgen met marshals. Zie de opkomst van afgelopen weekend. Verdwijnen de koersen niet of de centen, dan zijn het wel de vrijwilligers.

Geen garanties voor deze 24 uur van management CZ na klachten 2011? Stuur uw non-participation!

Concept autosport + iets anders? Dat vind ik dan weer niet verkeerd. Is dance de oplossing? Dan is het dance. Problemen van vorig jaar zijn grotendeels te wijten aan slecht crowd control & management. Oorzaak? Niet aan mij om hierover te oordelen. (maar heb uiteraard wel een mening en oordeel ;) ).

ICEMAN
07-05-2012, 23:24
Sinds wanneer luisteren ze naar de baanposten? :confused:

Navara
09-05-2012, 20:39
Als er genoeg auto,s zijn kan mij dat gebonk nie schelen, autosport, DAT moeten we hebben, toch ???

Mark
17-07-2012, 20:35
Startnummer 121: radical GHK Racing, bron SOT op facebook.

Is er al zicht op een voorlopige lijst?
Is 24u.be dit jaar weer actief?

BSOT
18-07-2012, 09:27
Startnummer 121: radical GHK Racing, bron SOT op facebook.

Is er al zicht op een voorlopige lijst?
Is 24u.be dit jaar weer actief?

Heren,

Wat SOT betreft weten jullie dat er kort op de bal gespeeld zal worden. Eens een team compleet vermelden we dat. Heeft weinig tot geen zin een lijst te maken met 1 naam van een piloot en dan allemaal kruisjes ;)
Wat betreft 24h.be heb ik gisteren contact gehad met Martijn. We werken ook aan streaming zodat iedereen op en rond het circuit alles duidelijk kan volgen, ook de posities. Iedereen werkt hard aan een goede editie van deze 24h en alle neuzen staan in de juiste richting. Voor SOT een belangrijke editie want indien een succes zou dit wel eens het begin kunnen zijn van iets heels moois voor de proto's

Mark
24-07-2012, 23:04
Volgens mij het meest postieve bericht van de laatste 5 jaar over de 24 uur van zolder http://www.racingworld.be/news/9242/24h-zolder-al-meer-dan-30-wagens-ingeschreven.html

JCE.72
25-07-2012, 11:37
Maar ook een bevestiging waar velen al bang voor waren...

"De samenwerking met de promotoren van het SuperSonic Festival, dat parallel binnen ons domein wordt georganiseerd, verloopt uitstekend en zij staan mede borg voor die unieke mix tussen ontspanning enerzijds en de spanning die wij op de piste willen bieden anderzijds."

BSOT
25-07-2012, 16:14
Maar ook een bevestiging waar velen al bang voor waren...

"De samenwerking met de promotoren van het SuperSonic Festival, dat parallel binnen ons domein wordt georganiseerd, verloopt uitstekend en zij staan mede borg voor die unieke mix tussen ontspanning enerzijds en de spanning die wij op de piste willen bieden anderzijds."

Heren, leer er nu toch eens mee leven dat zoiets broodnodig is. Ik lees toch niemand klagen over het programma tijdens 24H Spa.
Ik kan het ook nog iets drastischer omschrijven. Als iedereen blijft proberen om aan gratis tickets te geraken, en iedereen €20 een massa geld blijft vinden voor 2 dagen vertier, dan moeten de gelden maar via een andere weg gevonden worden. Als er morgen 30.000 autosportfans naar Zolder komen die allen een normale inkomprijs betalen dan is er geen vuiltje aan de lucht en hoeven dit soort festivals niet.

Vinden jullie anderzijds € 125 voor een festival wel normaal? Ik denk dat de jongens op circuit minstens even veel show verkopen en er zelf nog veel geld instoppen ook ipv betaald te worden om een uurtje plaatjes te komen spelen.

Ik weet dat we aan de kwaliteit van het programma ook nog dienen te werken maar hiermee een oproep aan het huidige autosportpubliek. Kom massaal naar Zolder, nodig vrienden en familie uit en kom gewoon even genieten.

Groetjes en alvast bedankt.

marcel
25-07-2012, 18:38
tijdens de 24u van Le Mans was er ook een festival net buiten de piste. niemand gehoord toen.

JCE.72
25-07-2012, 19:04
Heren, leer er nu toch eens mee leven dat zoiets broodnodig is.
Zelf heb ik er niet zo'n probleem mee, weet het festivalgebeuren en het volk dat daardoor gelokt wordt goed te negeren. Er zijn anderen die er wel minder goeie ervaringen mee hebben, en als ik het goed begrijp kwam de veiligheid op het circuit haast in het gedrang.

Ik lees toch niemand klagen over het programma tijdens 24H Spa.
Spa en Zolder is toch net wat anders... in Zolder is het festival in het midden van het circuit zodat je amper iets van de race kan volgen zonder luide muziek op de achtergrond. In Spa ligt het weliswaar ook dichtbij maar daar zijn meer dan genoeg alternatieven om de 'rust' van het motorgeronk op te zoeken.

Een festivalganger die geen luide auto's wil horen kan op beide plaatsen zorgen dat hij aan zijn trekken komt, andersom is helaas niet van toepassing in Zolder

Ik kan het ook nog iets drastischer omschrijven. Als iedereen blijft proberen om aan gratis tickets te geraken, en iedereen €20 een massa geld blijft vinden voor 2 dagen vertier, dan moeten de gelden maar via een andere weg gevonden worden. Als er morgen 30.000 autosportfans naar Zolder komen die allen een normale inkomprijs betalen dan is er geen vuiltje aan de lucht en hoeven dit soort festivals niet.
De gebeurtenissen van de afgelopen jaren in combinatie met de erg magere startvelden hebben er voor gezorgd dat die 30.000 niet meer komen opdagen. Ze proberen te ronselen uit een festivalpubliek (zoals men wel eens wil beweren) is zinloos.

Wat de gratis tickets betreft: ga er niet wanhopig achter zoeken maar zal een aanbod ook niet weigeren, al heb ik niet het minste probleem om centjes neer te leggen als ik er kwaliteit voor in de plaats krijg. Mijn 55 Euro voor de 24u van Spa zijn met de glimlach betaald, want ik weet dat ik al jaren waar voor mijn geld krijg; ik zou het zelfs over hebben voor een 24u van Zolder uit de goeie oude tijd.

Ik weet dat we aan de kwaliteit van het programma ook nog dienen te werken maar hiermee een oproep aan het huidige autosportpubliek. Kom massaal naar Zolder, nodig vrienden en familie uit en kom gewoon even genieten.
Ik zal zeker niet ontbreken, en idd. zoals je zegt gaan we hopelijk met velen zijn.

BSOT
25-07-2012, 20:02
Als jullie kaartjes nodig hebben, ik heb er 1000 welke ik dien te verkopen. Gewoon mailtje naar info@specialopentrophy.com is voldoende.

Thanks voor de support.

Mark
25-07-2012, 21:34
Maar ook een bevestiging waar velen al bang voor waren...

"De samenwerking met de promotoren van het SuperSonic Festival, dat parallel binnen ons domein wordt georganiseerd, verloopt uitstekend en zij staan mede borg voor die unieke mix tussen ontspanning enerzijds en de spanning die wij op de piste willen bieden anderzijds."

Een goed nieuw evenement organiseren kost je drie jaar.
Jaar 1: kijken waar het eindigt inclusief alle fouten (en verlies draaien)
Jaar 2: optimaliseren en fouten verminderen (break even en misschien licht plussen )
Jaar 3: geoliede machine (en dik winst draaien)

Jaar 1 is achter de rug, uit een interne mail heb ik in ieder geval mogen lezen dat bepaalde pijnpunten voor de baanposten in ieder geval besproken zijn en er een oplossing bedacht is. Dat lijkt erop dat men in jaar 2 gaat verbeteren. Nou nog hopen dat de uitvoering werkt.

Betalen voor autosport? Dat is geen discussie mijn inziens alleen zit je met het probleem dat menig autosportliefhebber de afgelopen 4/5 jaar heel vaak van een nare koude kermis is thuis gekomen. Dat gaat heel moeilijk worden om die beeldvorming omgebogen te krijgen naar betalen zonder morren.

Daarnaast zijn de faciliteiten op circuits zwaar ondermaats voor bezoekers t.o.v. Andere (tijdelijke) evenementen lokaties. Daarin hebben Spa en Zolder de boot compleet gemist (en nee, sommige broodnodige faciliteiten kosten geen geld!).

Zolder 24h en Super Sonic zijn echt twee losse evenementen, zie ticket structuur. Als dance de koers laat voortleven? So be it, ik kan ermee leven. Spa 24h is 1 evenement met een los podium voor wat randvermaak.

Mensen komen wel apart naar Super Sonic maar niet apart naar dat ene podium in Spa. Bezoekers van Super Sonic komen naderhand niet gauw terug voor andere koersen........een beetje dance bezoeker laat al gauw €100 euro achter op een dagje dance. Getallen waar een autosport organisator of circuit bobo het water van in de mond loopt :)

Al met al, ik bespeur een positieve tendens rondom deze koers. Een gevoel wat ik een jaar of 5 niet meer heb gehad ;)

BSOT
26-07-2012, 04:13
Al met al, ik bespeur een positieve tendens rondom deze koers. Een gevoel wat ik een jaar of 5 niet meer heb gehad ;)

Allé, als Mark het zegt kan er ons niet veel meer gebeuren. Kan je eens luisteren Mark of we met je werk niet iets extra kunnen doen.

Groetjes

fenixracing
31-07-2012, 02:27
Ik denk dat we allemaal weten dat dat festival nodig is. Of we het nu willen of niet. Maar hoe het vorig jaar was, was het gewoon schandalig.
Wat ik daar heb gezien en heb meegemaakt wil ik dit jaar toch niet meer.
De grootste fout was om de bezopen en gedrogeerd tieners door de gewone 24hr bezoekers te laten lopen. Ikzou toch nooit meer mijn kinderen meenemen na wat ik daar zag. Ook duurt het festival 2 dagen dit jaar en dat is teveel.
Ik wil zeker gaan dit jaar maar ik twijfel om naar de camping te gaan(ik kom er toch al 13 jaar naar de camping). Want dat was ook een ramp vorig jaar, ik denk dat enkele cz medewerkers enkele levensjaren daar verloren hebben. En ik hoop ook dat die bandjes verdwijnen of toch gewoon 1 bandje. Ik had vorige jaar een combi ticket dus festival + race, Maar ik mocht nergens door. Ik mocht de gewone doorgang niet nemen omdat ik een festival bandje had en ik mocht de doorgang van het festival niet nemen omdat ik een rugzak en stoeltje bijhad. Na veel gedreig toch doorgemogen we zijn toen gaan klagen, want overal hadden we het zelfde probleem. Kregen we nog meer bandjes nu kon ik zelf de pits in met die bandjes. Ik zou toch liefst wat meer weten hoe het geregeld is dit jaar voor ik mijn beslissing neem.
Maar over het algemeen heb ik er wel een beter gevoel bij dan vorig jaar.

Mark
20-08-2012, 19:44
In de berichten van vandaag valt te lezen dat SOT met 19 proto's komt en in eerder artikel op turbomagazine ( http://sport.turbomagazine.be/news_NL_10501_Zolder_24_een_editie_zonder_Bert_Lon gin_.html ) zijn ongeveer 12/13 deelnemers te vinden in GT en Toerisme. Chapeau aan SOT, want zonder die wagens was het wel een mager beestje geweest.

Op en rond de 30 wagens, zou toch nog leuk zijn als in de komende weken nog een wagen of 10 worden gevonden.

beukenoot666
20-08-2012, 20:31
Door het festival:
Dit jaar willen we de camping uitbreiden naar 2.500 plaatsen. We voorzien een herlokalisering in functie van de 24 Hours en een aparte camping doet ons eveneens dromen van een “closing-party” voor de campingbezoekers op zondag.

Toch goed nieuws? Ik ben 18 jaar en de vrienden waarmee ik het event bezoek ook. Ik kan ook feesten en zuipen als ik wil maar vindt dat festivals en autosport deels gescheiden moeten blijven, anders krijg je hetzelfde effect vanop de Condroz rally. Ik kijk er al naar uit om te BBQen op de camping en de auto's te zien voorbij razen :) graag enkele links gewenst met nieuwtjes over de 24h zolder, is altijd leuk om te horen!

crosserke
20-08-2012, 22:02
Wat lees ik juist op turbomagazine.be.Guess racing aan de start van de 24h van Zolder.Gaat het hier over het beruchte Guess racing dat hier op de paddock al voor veel beroering heeft gezorgd?Benieuwd dat ze aan de start komen:-)

BSOT
20-08-2012, 23:31
Wat lees ik juist op turbomagazine.be.Guess racing aan de start van de 24h van Zolder.Gaat het hier over het beruchte Guess racing dat hier op de paddock al voor veel beroering heeft gezorgd?Benieuwd dat ze aan de start komen:-)

Wees gerust en zelfs met 2 wagens. Nooit alles geloven wat mensen zeggen en schrijven is de boodschap.

crosserke
21-08-2012, 12:26
Wees gerust en zelfs met 2 wagens. Nooit alles geloven wat mensen zeggen en schrijven is de boodschap.

Er zijn natuurlijk ook de feiten die in hun nadeel spreken.Maar hopelijk zijn ze er he.En dan hopelijk ook voor de piloten met betrouwbaar materiaal.

Nelson
21-08-2012, 13:57
@BSOT; al wat hier reeds verschenen is over dit team is de waarheid, en het is verre van hun totaal verhaal! Nu ze met een fabrieksteam als Wolf in zee gaan is het misschien wel hun laatste kans om hier in Belgie enige naam te krijgen als team, alhoewel ze dit al lang niet meer verdienen. Hopelijk zijn al de piloten die voor hen rijden op hun goede voor al wat op hun hoofd kan vallen; en ik spreek niet alleen over de technische kant van het zaakje. Technisch krijgen ze de steun van WOLF zelf dus dat zal wellicht goed zitten.

Bugalfa
21-08-2012, 17:07
Korting voor de BGDC:
http://sport.turbomagazine.be/news_N...reportage.html
Gaat dit door ? Vreemd, aangezien er 'n BGDC wedstrijd op Mettet is ...

Bij bloedarmoede heb je geen keus, maar proto's en GT/Toerwagens samen vind ik gevaarlijk . Ik zie een lage proto of formulewagen niet in m'n achteruitkijkspiegel of naast me vanuit m'n toerwagen ... Ook Super7 klonen hebben redelijk veel "Stealth"appeal voor mijn toerwagentje .
In't donker helpt de wagenverlichting uiteraard en bij 30 autokes is er ook al minder verkeersclash, maar 't is zoals die keeper die heel de wedstrijd z'n ploeg de tegenstander op de andere helft ziet drukken en 1 bal moet pakken op 'n counter .
No offense tegen de SOT hoor integendeel misschien kunnen ze beter focussen op alle proto's e.d. .

BSOT
22-08-2012, 13:49
Korting voor de BGDC:
http://sport.turbomagazine.be/news_N...reportage.html
Gaat dit door ? Vreemd, aangezien er 'n BGDC wedstrijd op Mettet is ...

Bij bloedarmoede heb je geen keus, maar proto's en GT/Toerwagens samen vind ik gevaarlijk . Ik zie een lage proto of formulewagen niet in m'n achteruitkijkspiegel of naast me vanuit m'n toerwagen ... Ook Super7 klonen hebben redelijk veel "Stealth"appeal voor mijn toerwagentje .
In't donker helpt de wagenverlichting uiteraard en bij 30 autokes is er ook al minder verkeersclash, maar 't is zoals die keeper die heel de wedstrijd z'n ploeg de tegenstander op de andere helft ziet drukken en 1 bal moet pakken op 'n counter .
No offense tegen de SOT hoor integendeel misschien kunnen ze beter focussen op alle proto's e.d. .

Lol Alfa boy :)
Toch enkele opmerkingen hierbij.
1/ Enkel proto's dit jaar was niet mogelijk. Daarvoor was er te laat een akkoord, waren er reeds overeenkomsten met GT's getekend en waren wij er ook nog niet klaar voor.
2/ Wat betreft gevaarlijk... als FIA het gevaarlijk zou gevonden hebben dan hadden ze ons nooit de toestemming gegeven. Jawel, het dossier is wel degelijk tot bij de FIA gegaan.
3/ Als jij de wagens niet ziet in jouw wagen dan komt dit omdat je niet in de spiegels kijkt. Je ziet een proto toch aankomen, en als deze ineens uit je spiegel verdwenen is dan is de kans vrij groot dat hij naast je hangt. De verlichting brand op circuit, al onze wagens zijn uitgerust met LED verlichting op de rolkooi om de zichtbaarheid voor de andere piloten te vergroten, enz...
4/ Verder draaien de GT 3's en de proto's dezelfde rondetijden wat het gevaar ook al een pak minder maakt
5/ 24H Spa gezien? Daar rijden enkel GT's en als ik het autokerkhof na de race gezien heb dan stel ik me daar toch ook vragen bij. Die zitten wel allemaal op dezelfde hoogte.

No hard feelings maar alvorens te oordelen moet je eerst met zo een wagen gereden hebben vind ik. Zij die er met gereden hebben weten wel beter en staan aan de start voor 1/3 van het budget en met dezelfde rondetijden.

RKG
22-08-2012, 14:24
Ik denk dat de combinatie tussen proto's en gt/touring een goed idee is. Zeker voor de diversiteit van het veld.
Hopelijk komen er nog wat extra's gt's bij dan die wat nu al genoemd zijn.

Een 24 u van Zolder met alleen proto's, zou mij eerlijk gezegd niet naar het circuit krijgen.

GT2-R
22-08-2012, 16:05
Ik deel de mening van RKG: proto's zijn zeker een stap in de goede richting. Als je ziet pakweg Oreca er eentje bouwt mag je toch vermoeden dat er een markt is voor dit soort wagens. Bovendien krijg je hierdoor een wedstrijd die danig verschilt van de andere open 24 uurs races zoals bijvoorbeeld Dubai.

De veiligheid is inderdaad wel een aandachtspunt waar ik zelfs geen kenner van ben. Begin september zullen we zien hoe het loopt! Mij maakt het niet uit wie wint maar hopelijk een podium met zowel proto's als GT's!

Mark
22-08-2012, 19:02
Proto's en Gt's, dat gaat toch ook goed in Le Mans?

tarzancorner
22-08-2012, 19:38
Maar goed dat er proto's zijn want hoeveel deelnemers
hadden er anders aan de start gestaan.

bart VDB
22-08-2012, 19:51
Was misschien van plan deel te nemen met "ordinaire' clio, maar gezien het aantal proto's en GT's lijkt me dit geen goed idee. Misschien rijden we dan 'alleen' rond en dan duren 24 uren lang.
Blijkbaar is de tijd van de kleine toerismes toch echt voorbij... en als er iets gebeurt tussen ons en een andere deelnemer, dan zijn we sowieso de schandpaal van de 'grotere' jongens. Het is niet dat ik dit gewoon ben in de spiegels te kijken, heb ik in de Touring Cup,BTCS,Dunlop, ...ook moeten doen. Maar het is vlug gebeurd hé...
Let wel: ik zeg niet dat we niet welkom zijn van de organisatie. Ik twijfel er niet aan dat we dit zeker zijn, maar het is nu eenmaal zo.
nb: Met de Seat in de huidige configuratie is de 24 uren zelf geen optie.
Maar verder hoop ik dat deze race terug heropleeft. Deze jaarlijkse traditie verdient dat en naar mijn mening is dit dit jaar terug het geval qua aantal, wat ook nodig is om het geheel aantrekkelijk te maken voor de toeschouwers.
Dus de proto's erbij is zeeeeeeeeeer positief.

Sportieve groetjes,

Bart

FIRE
22-08-2012, 22:39
Hebben in VdeV in het verleden proto's en GT/tourings ook niet samen gereden?

Grig-O
22-08-2012, 23:42
Ook duurt het festival 2 dagen dit jaar en dat is teveel.

Ik ga - wegens tijdgebrek - niet in op je volledige post, maar had graag toch even gereageerd op dit punt van kritiek. Een man achter de schermen van Circuit Zolder vertelde mij tijdens het weekend van de 24 Uur van Spa dat mensen een stimulans nodig hebben om ook op zondag naar het circuit te komen. Wat is er immers nog gaande op zondagmiddag tijdens de 24 Uur van Spa en Zolder? Bitter weinig, in Spa was er strijd om de zege, maar in Zolder was het de laatste jaren niet veel soeps. Door het festival nu ook op zondag te laten plaatsvinden, lijkt mij de kans groter om ook dan goed gevulde tribunes te zien. Over de overlast kan ik me niet uitspreken, aangezien ik vorig jaar niet in Zolder was en er ook dit jaar niet kan bij zijn. Jammer.

Wees gerust en zelfs met 2 wagens. Nooit alles geloven wat mensen zeggen en schrijven is de boodschap.

Ik zou toch even graag Turbomagazine.be verdedigen hier. Aan de stijl te zien is dit duidelijk een persbericht, en geen artikel dat door één van ons geschreven is. Joost heeft vorige week zelf een artikel online geplaatst betreffende de etmaalrace op Zolder, met daarin geen enkele vermelding over een eventuele aanwezigheid van Guess Racing. En gelijk heeft hij.

Mvg

BSOT
23-08-2012, 06:04
Hebben in VdeV in het verleden proto's en GT/tourings ook niet samen gereden?

Maar natuurlijk. In Duitsland AVD 100 Meilen Rennen ook.

A.J.
23-08-2012, 11:55
proto's, gt's en touring cars gaan een super mix maken...

gevaarlijk? 24u Spa met allemaal wagens die even snel gaan, DAT is gevaarlijk want dan moet je risico's nemen bij het inhalen...

proto's te laag? Op donderdagen rijden alle types samen op het circuit, van Formule ford tot GT... spiegels kijken en voor de proto's enkel inhalen als er voldoende ruimte is... bij aanraking zal de proto meer schade hebben, dus moeten zij maar wat voorzichtiger zijn.

met langzame wagens u niet welkom voelen? Ik reed in 1999 de 24 uren met de BMW 325 van Vande velde met Vanina Ickx en Alexandra VdVelde... we stonden 59ste op de grid en 16de ofzo in onze klasse... we waren ruim 20 seconden langzamer dan de snelste wagens... en toch stonden we op het podium als 3de in de klasse en 16de algemeen... Er is geen reden om NIET deel te nemen met een Clio of dergelijk, enkel excuses. Het veld zou ideaal zijn met nog een 15 tal extra Clio's,BMW's,...

RKG
23-08-2012, 12:27
Ik vind ook niet dat de tragere wagens moeten thuisblijven. Ze horen er zeker thuis.

Vroeger had je ook de vipers en corvettes, en dan reden er ook tragere wagens mee.

Ik begrijp wel dat je niet gaat meerijden met een clio, als je de enige clio bent in het veld.

Bugalfa
23-08-2012, 12:43
Lol Alfa boy :)
Toch enkele opmerkingen hierbij.
1/ Enkel proto's dit jaar was niet mogelijk. Daarvoor was er te laat een akkoord, waren er reeds overeenkomsten met GT's getekend en waren wij er ook nog niet klaar voor.
2/ Wat betreft gevaarlijk... als FIA het gevaarlijk zou gevonden hebben dan hadden ze ons nooit de toestemming gegeven. Jawel, het dossier is wel degelijk tot bij de FIA gegaan.
3/ Als jij de wagens niet ziet in jouw wagen dan komt dit omdat je niet in de spiegels kijkt. Je ziet een proto toch aankomen, en als deze ineens uit je spiegel verdwenen is dan is de kans vrij groot dat hij naast je hangt. De verlichting brand op circuit, al onze wagens zijn uitgerust met LED verlichting op de rolkooi om de zichtbaarheid voor de andere piloten te vergroten, enz...
4/ Verder draaien de GT 3's en de proto's dezelfde rondetijden wat het gevaar ook al een pak minder maakt
5/ 24H Spa gezien? Daar rijden enkel GT's en als ik het autokerkhof na de race gezien heb dan stel ik me daar toch ook vragen bij. Die zitten wel allemaal op dezelfde hoogte.

No hard feelings maar alvorens te oordelen moet je eerst met zo een wagen gereden hebben vind ik. Zij die er met gereden hebben weten wel beter en staan aan de start voor 1/3 van het budget en met dezelfde rondetijden.

even bij punt 3 : Ik heb altijd het compliment gekregen dat ik goed in m'n spiegels kijk van Pro's en niet de minste ... ik blijf wel op m'n lijn zoals het hoort .
Maar als ik op donderdagtraining Formule Fordjes voorbijreed en die bleven slipstreamen onder m'n uitlaat om dan in 90° binnendoor te gaan dan schrok ik me rot ja ...

Ik wil gerust eens met eentje rijden, maar ik zal enkel maar betalen om met eigen merken te rijden en als't gratis is dan nog niet met 'n concurrerend merk (Marcos 24u 2001 was geen concurrent) .

Dus voor een gratis race met 'n SOT stap ik direct in recht uit pensioen !

BSOT
24-08-2012, 07:50
Er bestaan geen SOT wagens met Alfa motoren momenteel. Het staat je natuurlijk altijd vrij een Super 7 of proto te voorzien van een dikke Alfa V6.

Wat betreft gratis rijden...het zijn concurrerende merken dus dat zal niet gaan hè ;)

GT2-R
25-08-2012, 14:08
VDS met een Wolf voor Raphaël van der Straten zelf, Marc Hallaert, Jean-Marc Bourdouch, Christophe Geoffroy en René Brugmans. Zijn vijf piloten toegelaten trouwens?

Vraag me ook af of dit een invloed heeft op de Z4's. Het lijkt me van niet maar je weet maar nooit!

fenixracing
25-08-2012, 14:46
Ik geloof dat ze niks met elkaar te maken hebben. Raphaël van der Straten is toch van vds adventure ford mustang niet?

RKG
25-08-2012, 15:24
Ik geloof dat ze niks met elkaar te maken hebben. Raphaël van der Straten is toch van vds adventure ford mustang niet?

Teams hebben inderdaad niets met elkaar te maken.

De namen van de proto's lopen vlot binnen. Maar vind dat het op GT/touring gebied nog maar mager is.

BSOT
25-08-2012, 16:05
Teams hebben inderdaad niets met elkaar te maken.

De namen van de proto's lopen vlot binnen. Maar vind dat het op GT/touring gebied nog maar mager is.

Vlot zou ik niet echt durven zeggen :) het is trekken en sleuren om de wagens te bemannen maar elk uur komt er wel een bevestiging binnen. De tijd dat ze met 3 rijden is qua budget al eventjes voorbij dus rijden ze met 5 waardoor je voor elke wagen 2 extra piloten nodig hebt.

Qua bezetting: inderdaad, teams mogen de wagens met max. 6 bezetten.

The Stickerman
25-08-2012, 18:28
Nog een bekend ex Belcar piloot op een Wolf erbij. Ik laat de eer aan het team om te zeggen wie dat is.

Grig-O
25-08-2012, 18:39
Qua bezetting: inderdaad, teams mogen de wagens met max. 6 bezetten.

6??? Ik vraag me stilaan af of dit nog wel uithouding is. Duidelijk een maatregel om zoveel mogelijk auto's ingeschreven te krijgen, dus commercieel gezien een goede stap. Maar op sportief vlak?

Mvg

BSOT
25-08-2012, 18:55
6??? Ik vraag me stilaan af of dit nog wel uithouding is. Duidelijk een maatregel om zoveel mogelijk auto's ingeschreven te krijgen, dus commercieel gezien een goede stap. Maar op sportief vlak?

Mvg

Publiek heeft daar geen last van.
In commercieel moeilijke tijden kan je voet bij stuk houden en geen deelnemers hebben of je gezond verstand gebruiken en de kosten delen door meerderen. Ooit al stints gereden van 1h45 met een proto? Vele teams zullen blij zijn met 5 te zijn.

Tevens, hoe meer piloten op een wagen hoe meer deelnemers weer de weg vinden naar circuit. Een wagen met 3 of 4 is zoveel financieel als fysiek de dag van vandaag niet haalbaar.

En qua uithouding, volgens mij blijft de 24h even lang duren met 4 dan met 6 piloten dus op sportief gebied weinig impact.

Je hebt toch al kaartjes gekocht Grig-O? :)

Grig-O
25-08-2012, 20:09
Publiek heeft daar geen last van.
In commercieel moeilijke tijden kan je voet bij stuk houden en geen deelnemers hebben of je gezond verstand gebruiken en de kosten delen door meerderen. Ooit al stints gereden van 1h45 met een proto? Vele teams zullen blij zijn met 5 te zijn.

Tevens, hoe meer piloten op een wagen hoe meer deelnemers weer de weg vinden naar circuit. Een wagen met 3 of 4 is zoveel financieel als fysiek de dag van vandaag niet haalbaar.

En qua uithouding, volgens mij blijft de 24h even lang duren met 4 dan met 6 piloten dus op sportief gebied weinig impact.

Je hebt toch al kaartjes gekocht Grig-O? :)

Goed, ik kan je begrijpen. :) Geldt die maatregel ook voor de andere deelnemers (GT/Toerisme)?
Ik heb een herexamen op maandag 10 september, je kan de consequenties al raden, neem ik aan. Zo niet had ik voor een Belgische autosportwebsite kunnen werken, nu valt dat plan in het water. :rolleyes:
Afspraak volgend jaar dan maar! ;)

Mvg

BSOT
25-08-2012, 20:40
Goed, ik kan je begrijpen. :) Geldt die maatregel ook voor de andere deelnemers (GT/Toerisme)?
Ik heb een herexamen op maandag 10 september, je kan de consequenties al raden, neem ik aan. Zo niet had ik voor een Belgische autosportwebsite kunnen werken, nu valt dat plan in het water. :rolleyes:
Afspraak volgend jaar dan maar! ;)

Mvg

Een reglement moet voor iedereen gelijk zijn, anders heeft het weinig zin deel te nemen. Iedereen heeft het over de proto's en de GT 3. Maar watch de
BMW 120 diesel welke stints kans afwerken van 3 uur.

Grig-O
26-08-2012, 00:40
Een reglement moet voor iedereen gelijk zijn, anders heeft het weinig zin deel te nemen. Iedereen heeft het over de proto's en de GT 3. Maar watch de
BMW 120 diesel welke stints kans afwerken van 3 uur.

Niet zo vanzelfsprekend, in Spa mogen bepaalde auto's ook slechts met 3 rijders aan de start komen, terwijl dit op andere wagens 4 bedraagt.
Maar bedankt voor de info! ;)

Mvg

fenixracing
27-08-2012, 08:59
@ grig o ik besef zeker dat dit nodig is. Ondertussen heb ik de flyer gezien en ben ik wat te hard van stapel gelopen. Het festival is kleiner volgens mij maar duur nu 2 dagen. Als je het 2 dagen kunt noemen. Zaterdag is wel al helemaal uitverkocht.
Ik zal er vanaf vrijdag op de camping zijn. En kijk er nu al naar uit, maar ik zou stil aan toch wel deelnemerslijst willen zien.

Niels
28-08-2012, 20:40
@ grig o ik besef zeker dat dit nodig is. Ondertussen heb ik de flyer gezien en ben ik wat te hard van stapel gelopen. Het festival is kleiner volgens mij maar duur nu 2 dagen. Als je het 2 dagen kunt noemen. Zaterdag is wel al helemaal uitverkocht.
Ik zal er vanaf vrijdag op de camping zijn. En kijk er nu al naar uit, maar ik zou stil aan toch wel deelnemerslijst willen zien.

Voorlopige deelnemerslijst is vrijgegeven door CZ, 30 inschrijvingen waarvan bijna tweederde proto's uit de SOT. Eén WRT Audi versus één VDS BMW.

Dries DS
29-08-2012, 12:21
Er is nog werk aan de winkel om die 30 auto´s allemaal "gevuld" te krijgen, maar ik ben er rotsvast van overtuigd dat men er dag en nacht mee bezig is.

Het is ook niet simpel in deze tijden van recessie en verval. Koppel daaraan nog de zeer zwakke laatste edities, de concurrentie van de 24u Barcelona en van het raceweekend in Mettet en men kan niet anders dan tot de conclusie komen dat men in Zolder voor een loodzware opdracht staat. Maar nogmaals: dat eraan gewerkt wordt, daar ben ik zeker van !

RKG
29-08-2012, 13:15
Ik had toch meer BRCC en Supercar challenge wagens verwacht.

Mattiallemakki
29-08-2012, 16:29
Ik denk dat iedereen wel gehoopt heeft op de deelnemers aantallen van vroeger, ik moet toegeven dat de promotors erg hun best doen om deelnemers aan te trekken. Alleen maar jammer dat het niet lukt. Na alle tramelant omtrent speedworld/RACB en een nieuwe start van KRONOS kan er in 2013 wellicht een goed kampioenschap worden neergezet met deze race erin als hoogte punt.

Dries DS
29-08-2012, 16:41
Eerlijk gezegd: ik dus ook. Daar was zelf speciaal iemand voor aangetrokken...

Racingworld.be op 23 febr. 2012 :

Onder impuls van CEO, Thierry Deflandre, besloot Circuit Zolder om Jacky aan te spreken om de wedstrijd opnieuw op haar sokkel te plaatsen en er een topevenement van te maken.

De (weinige) communicatie die er officieel komt, komt uit de hoek van BRI en uitzonderlijk eens een reactie van Deflandre. Wat is er van die ´waarde heer´ Jacky Andrzejewski ? Niks meer van gehoord de laatste tijd.
Haal de proto´s weg van de inschrijvingslijst, en er schieten er 12 over. Dat zijn er dan 20 minder dan vorig jaar.... Goed, vorig jaar was de DSC erbij betrokken, maar die waren dus met geen 20. Dus wat heeft men met het speciaal aanstellen van iemand voor het redden van de 24U bereikt ? NIETS, zonder de inbreng van de SOT hadden ze op heden 12 (twaalf !) auto´s gehad. Ze moesten in Zolder een standbeeld oprichten voor de SOT´ers die hen uit de str... komen helpen, of ze konden hun handeltje opdoeken. En het moest dan nog wel een topevenement worden dankzij die heer Andrzejewski. Ofwel niet gewerkt, ofwel niet bekwaam. In beide gevallen goed voor een C4 :mad:

Dries DS
29-08-2012, 17:55
Pro Speed met 1 auto : http://www.speedactiontv.be/24_H_Zolder__Goossens_Soulet_Bouvy_et_Redant_en_Po rsche_911_GT3_R_ProSpeed-9929-1.aspx

Bouvy dus blijkbaar toch niet op een proto...

BSOT
29-08-2012, 18:00
Prp Speed met 1 auto : http://www.speedactiontv.be/24_H_Zolder__Goossens_Soulet_Bouvy_et_Redant_en_Po rsche_911_GT3_R_ProSpeed-9929-1.aspx

Bouvy dus blijkbaar toch niet op een proto...

Raar, Bouvy op 2 wagens in 1 wedstrijd, hoe gaat hij dat doen. En wat met Dylan Derdaele?

Dries DS
29-08-2012, 18:02
Raar, Bouvy op 2 wagens in 1 wedstrijd, hoe gaat hij dat doen.

Wel, RED kleeft op de ene auto en BULL op de andere ;)

Nee, effe serieus. Ik verschoot er ook van toen ik het las. Begon me direct vragen te stellen, en kwam plots bij volgende gadachte: die Wolf proto kwam die niet van een vrij "gerenomeerd" team met "een zeer goede naam" ? Het zou mij dus niet verwonderen dat ... ;)

RKG
29-08-2012, 20:23
Heeft Leinders ook niet op 2 wagens gezeten in Dubai?

Dries DS
29-08-2012, 20:26
Is wel een ander reglement, Kris ;)

RKG
29-08-2012, 20:37
Is wel een ander reglement, Kris ;)

Ja die moeite heb ik mij niet gedaan om die 2 reglementen naast elkaar te leggen ;)

Bart.Vandecavey
29-08-2012, 20:38
Wel, RED kleeft op de ene auto en BULL op de andere ;)

Nee, effe serieus. Ik verschoot er ook van toen ik het las. Begon me direct vragen te stellen, en kwam plots bij volgende gadachte: die Wolf proto kwam die niet van een vrij "gerenomeerd" team met "een zeer goede naam" ? Het zou mij dus niet verwonderen dat ... ;)

Volgens de site van Wolf:
<quote>Based near Brussels, Guess Racing Europe proved a <b>30-years experience</b> in Motorsports on both GT and LM-Cars.
Like us, they have the same desire to win supported by a strong experience and I am sure they will be able to make our market grow in Belgium, Netherlands and Luxembourg and create a strong basis for other projects for the future".</quote>

christophe
29-08-2012, 20:55
Volgens de site van Wolf:
<quote>Based near Brussels, Guess Racing Europe proved a <b>30-years experience</b> in Motorsports on both GT and LM-Cars.
Like us, they have the same desire to win supported by a strong experience and I am sure they will be able to make our market grow in Belgium, Netherlands and Luxembourg and create a strong basis for other projects for the future".</quote>

Zijn de mannen van het vroegere JMT ;)

Nelson
29-08-2012, 21:07
Er is nog werk aan de winkel om die 30 auto´s allemaal "gevuld" te krijgen, maar ik ben er rotsvast van overtuigd dat men er dag en nacht mee bezig is.

Het is ook niet simpel in deze tijden van recessie en verval. Koppel daaraan nog de zeer zwakke laatste edities, de concurrentie van de 24u Barcelona en van het raceweekend in Mettet en men kan niet anders dan tot de conclusie komen dat men in Zolder voor een loodzware opdracht staat. Maar nogmaals: dat eraan gewerkt wordt, daar ben ik zeker van !

Volgens Dries Heymans is Mettet slechts goed voor 5 gemiste piloten in de 24u maar persoonlijk ken ik er zeker 10 die, indien de 24u niet samen zouden vallen, in Zolder aanwezig zouden zijn. Het belang van punten voor het kampioenschap zoals de BGDC of Be trophy speelt zeer zeker z'n rol.

Pegasus
29-08-2012, 21:46
http://sport.turbomagazine.be/news_NL_10612_Zolder_24_oproep_van_de_laatste_kans _.html

"Aan de supporters en autosportliefhebbers. Ontloop jullie verantwoordelijkheid niet en draag ook bij tot het succes."

Naar mijn bescheiden mening als autosportfanaat (geld om zelf te rijden heb ik namelijk niet) ligt de verantwoordelijkheid niet bij de supporters. De Belgische racefan moet het al jaren stellen met relatief magere kampioenschappen die door (communautair) getouwtrek uiteindelijk de dieperik zijn ingegaan. Terwijl in de buurlanden verschillende nationale kampioenschappen floreren (DSC, BTCC, DTM, ADAC GT, VLN, FFSA GT, British GT,...) blijven de Belgische liefhebbers op hun honger zitten. Dat er nu enkele partijen zoals SOT opstaan om van de 24 Uren van Zolder weer een topevenement te maken is heel nobel, maar als het afgeleverde 'product' mager is blijven de (betalende) fans weg. En geef ze eens ongelijk..

NetForce84
30-08-2012, 10:30
http://sport.turbomagazine.be/news_NL_10612_Zolder_24_oproep_van_de_laatste_kans _.html

"Aan de supporters en autosportliefhebbers. Ontloop jullie verantwoordelijkheid niet en draag ook bij tot het succes."

Naar mijn bescheiden mening als autosportfanaat (geld om zelf te rijden heb ik namelijk niet) ligt de verantwoordelijkheid niet bij de supporters. De Belgische racefan moet het al jaren stellen met relatief magere kampioenschappen die door (communautair) getouwtrek uiteindelijk de dieperik zijn ingegaan. Terwijl in de buurlanden verschillende nationale kampioenschappen floreren (DSC, BTCC, DTM, ADAC GT, VLN, FFSA GT, British GT,...) blijven de Belgische liefhebbers op hun honger zitten. Dat er nu enkele partijen zoals SOT opstaan om van de 24 Uren van Zolder weer een topevenement te maken is heel nobel, maar als het afgeleverde 'product' mager is blijven de (betalende) fans weg. En geef ze eens ongelijk..

:applaus:
Volledig mee eens.
Het moet nu juist lukken dat ik het weekend van de 24H Zolder moet werken maar anders was ik toch niet van plan om er naartoe te gaan...

beukenoot666
30-08-2012, 20:16
WRT dreigt met forfait :( hoop dat er nog een paar van de DSC bijkomen kmis die gt1's wel :p

Mark
30-08-2012, 21:02
WRT mag met zo'n mentaliteit thuisblijven! Heeft het fabrieksteam schrik in de poten voor de locals en proto's? Die ene wagen meer of minder maakt het verschil ook niet meer op +\- 25 deelnemers.

beukenoot666
30-08-2012, 22:23
bwaah hoe meer wagens hoe beter! Kvind het alleen spijtig dat het allemaal zo'n toppers zijn waardoor de 'mindere' wagens ontbreken op het schouwspel.. Een paar clio's en BMW's zouden het startveld zeker vergroten en het showgehalte verhogen...

Mattiallemakki
01-09-2012, 00:26
bwaah hoe meer wagens hoe beter! Kvind het alleen spijtig dat het allemaal zo'n toppers zijn waardoor de 'mindere' wagens ontbreken op het schouwspel.. Een paar clio's en BMW's zouden het startveld zeker vergroten en het showgehalte verhogen...

Een aantal jaar geleden reden er 2 Clio's mee, toen werd op dit forum geroepen dat die eigenlijk niet in het veld thuis hoorde.....

Vanaf dit tijdstip gezien zal de 2012 versie niet veel meer brengen dan de voorgaande jaren. Wellicht kan in 2013 de 24u opgenomen worden in het SC kampioenschap EN in een "belcar" kampioenschap. Dan haal je uit 2 vijvers wagens binnen. Als men dan de punten voor ieder kampioenschap apart verdeeld geeft dit daarin geen problemen. De SC kalender is met 9(!) weekenden erg lang, als deze terug gebracht wordt naar 5 weekenden EN de 24u heb je mooie kalender.

fenixracing
03-09-2012, 17:17
Bij deze waarschuw ik iedereen die van plan was om naar de camping te gaan. De camping ligt dit jaar buiten het circuit. Die van supersonic krijgen de camping binnen het circuit. Volgens mij zijn ze het noorden kwijt in zolder. De mensen die voor de 24hr komen zetten ze buiten het circuit ,op loop afstand. Goed bezig om de fans terug te lokken. Dat niet alleen de prijs voor de camping bedraagt 25€ . Maar die supersonic moeten maar 10€ betalen. Welke debiel heeft dat geregeld, zolder zet de mensen die de laatste moeilijke jaren hun gesteund hebben zomaar in de kou.

BSOT
03-09-2012, 17:25
Bij deze waarschuw ik iedereen die van plan was om naar de camping te gaan. De camping ligt dit jaar buiten het circuit. Die van supersonic krijgen de camping binnen het circuit. Volgens mij zijn ze het noorden kwijt in zolder. De mensen die voor de 24hr komen zetten ze buiten het circuit ,op loop afstand. Goed bezig om de fans terug te lokken. Dat niet alleen de prijs voor de camping bedraagt 25€ . Maar die supersonic moeten maar 10€ betalen. Welke debiel heeft dat geregeld, zolder zet de mensen die de laatste moeilijke jaren hun gesteund hebben zomaar in de kou.

In de paddock te veel lawaai lezen we op alle mogelijke fora. Buiten de paddock waar een shuttle jullie van en naar de camping brengt die voorzien is van alle fasciliteiten weer niet goed. We volgen alles en indien er opmerkingen zijn waar we iets kunnen aan doen dan proberen we dat. Dan voer je iets uit waarvan je denkt, dat komt de service van de autosportliefhebbers ten goede, dan lees je dit. Misschien moet je dan maar € 10 betalen en op de SC camping gaan staan. Goedkoop, dichtbij en lekker dicht bij de boem boem. Normaal kan ik best wat kritiek verdragen maar nu kwam er even stoom uit de oren :)

fenixracing
03-09-2012, 21:34
Nu moet ik wel zeggen dat we die info wel niet gehad hebben. Maar toch hou ik mijn twijfels. De camping in het circuit was zeer gemakkelijk. Zo kon je rond gaan en als dorst of honger had even terug gaan, en terwijl kon je langst het circuit terug. Nu moet je een stuk terug wandelen, zonder je iets ziet van het circuit. En daar kom ik toch in eerste plaats voor. Qua overlast was het enige de bass test smorgens vroeg voor mij dan(kwestie geluid dan toch). En tot hoe laat rijdt dat busje rond en hoeveel busjes , want als je met zijn alle staat te wachten kan het lang duren voor je ergens bent. Kwestie het geld blijf ik bij mijn punt. Ik ga nu al +- 15jaar naar de camping meestal vanaf woensdag of donderdag. Dus dat betekent dat ik 75 tot 100 € kwijt ben. En meestal neem ik nog een hoop mensen mee, dus hebben we een dubbele plaats nodig. Ik koop altijd mijn tickets volle pot. De enigste keer dat ik korting heb gekregen was met de broodzakken van bongue.
Want hier hier volg ik jouw volledig in, betaal gewoon de volle pot en help het circuit. Dus waarom mag ik niks zeggen dat ik het onfair vindt dat die van sc maar 10€ moeten betalen voor de zelfde accommodatie dan ons. Ze zitten zelfs beter, geen busje nemen geen stuk wandelen zonder iets te zien, Je begrijpt wat ik bedoel.Terwijl de hoofdact toch de 24hr moet zijn niet? Ik wil hier geen ruzie over want ik heb enorm veel respect voor sot. Ze laten duidelijk zien dat het goed in elkaar zit en dat ze samen een sprong willen maken. En dit is waar het gt gebeuren in belgie de mist in ga. Beetje begrijpelijk naar wat er allemaal gebeurt is maar toch. Ik zal er zowie zo zijn vanaf vrijdag. Maar ik heb mijn twijfels over de camping.

Dries DS
05-09-2012, 16:37
En het moest dan nog wel een topevenement worden dankzij die heer Andrzejewski. Ofwel niet gewerkt, ofwel niet bekwaam. In beide gevallen goed voor een C4


Het is zo ver : exit Andrzejewski ! :applaus:
Al dient er wel bij gezegd te worden dat hij (met instemming van CZ) ook voor Kronos werkte. Zoals T. Deflandre het zegt: twee heren dienen is niet altijd makkelijk... Maar is dat al niet langer een gezegde dat als een paal boven water staat ;) ?

Mitchio
06-09-2012, 12:51
Nu moede mij toch eens uitleggen waarom de BMW van VDS dit weekend rondrijdt met het volgende boven het startnummer: belcarseries.com ... overschotten van startnummers zeker ;p

Grig-O
06-09-2012, 15:30
"Nog nooit zo weinig volk gezien voor een 24 uur", was de commentaar op een forum... Het gaat van kwaad naar erger.

Trouwens, waarom staan er slechts 9 (!) prototypes aan de start?

Grig-O
06-09-2012, 15:52
Deze lijst is er eentje uit april dit jaar en zou de eerste 20 deelnemers aan de 24 Uur van Zolder 2012 moeten omvatten:

Belgian Audi Club 1 Audi R8 WRT

Yokohama Team Skylimit 2 Porsche 996 Cup
JR Motorsport 1 BMW M3 Silhouette

BMW Clubsport Trophy 2 BMW 325i
Fred Bouvy 1 Renault Mégane (?)
DVB Racing 2 o.a. Viper
First Motorsport 1 Porsche 997 Supercup
Team Marc VDS 1 BMW Z4
Speedlover 1 Porsche 997 Supercup
Belgium Racing 1 Porsche 997 Supercup
Race Art (NL) 1 Corvette
JR Racing (NL) 1 BMW M3 Silhouette
Mad and Daring (ex-Selleslagh) 1 Corvette
Power Motorsports 1 BMW M3 Silhouette
European Formula Racing 1 BMW M3 V8
Moritz Racing 1 Marcos

Enig commentaar lijkt mij hier tevens overbodig...

Mitchio
06-09-2012, 16:03
Weinig volk ... tis wel donderdag vandaag, en er zijn nog geen 24 uur :D Hopelijk zaterdag een ander geval, maar dat zal wel geen probleem zijn met de 30.000 man die naar Supersonic komt zeker :applaus:

fenixracing
06-09-2012, 16:07
Ooit van een werkende mens gehoord ik ga deze avond een kijkje nemen.
En morgen naar de camping.

Grig-O
06-09-2012, 16:17
Weinig volk ... tis wel donderdag vandaag, en er zijn nog geen 24 uur :D

Stating the obvious... Ik hoop dat u wel degelijk begrijpt wat ik bedoel.

Mitchio
06-09-2012, 19:12
Volledig :D

mrc
07-09-2012, 10:38
23 wagens,ik vrees ervoor dat tegen de helft van de avond we weeral naar een handvol wagens zitten te kijken,op racing world staat een artikel dat er verschillende proto's al met problemen zaten tijdens de kwalificaties na 2 uur rijden.Tegen beter weten in toch weer een ticket gekocht.

a006751
07-09-2012, 15:37
Hoe gaat het camperen in z'n werk op zolder ? Blijkbaar is het nu net buiten het circuit ? Kan ik daar gewoon zaterdag langsgaan, betalen en mijn tentje neerzetten of moet er vooraf gereserveerd worden ? Vorige jaren zag ik ook steeds enkele tentjes vlak naast het de track staan (in de afzink vd sacramentsheuvel naar de chicane toe).
Is dit ook een optie ? Is dit toegestaan ? (tentje 's avonds uit de auto halen en op naar het circuit ?)
Alvast bedankt,
Groetjes en tot zaterdag op het circuit !
Herman

BSOT
08-09-2012, 00:04
23 wagens,ik vrees ervoor dat tegen de helft van de avond we weeral naar een handvol wagens zitten te kijken,op racing world staat een artikel dat er verschillende proto's al met problemen zaten tijdens de kwalificaties na 2 uur rijden.Tegen beter weten in toch weer een ticket gekocht.

Er is wel degelijk een verschil tussen een probleem en proto's die hun chassis bijstellen op zoek naar juiste afstelling. Ik denk dat jullie vergeten dat bijna alle piloten voor het eerst in deze wagens zaten. We zullen wel zien hoe langbze rijden, alle wagens staan klaar.

Eygmar
08-09-2012, 10:53
Ik denk dat jullie vergeten dat bijna alle piloten voor het eerst in deze wagens zaten

heb ik donderdag gezien, waren soms gevaarlijke situaties,
snelheidsverschil op rechte stukken is toch wel zeer groot

hopelijk een 24h zonder te veel anrijdingen

GT2-R
08-09-2012, 11:04
Ik hoop met heel mijn hart dat er een proto op het algemene podium zal belanden. Maar eerlijk gezegd zie ik het niet gebeuren. Intrinsiek zullen de proto's niet zoveel moeten onderdoen aan snelheid. Dat wordt volgens mij echter ruimschoots gecompenseerd door het feit dat de meesten geen proto ervaring hebben. Bovendien haalt de proto zijn snelheid uit momentum en niet uit power. Laat het net die tweede zijn die je nodig hebt om door het verkeer te laveren.

JCE.72
08-09-2012, 12:36
Ik ga hier van enkele kanten zwaar de wind van voren krijgen maar er is nog iets al vrije meningsuiting, dus kan en mag ik mijn visie op het hele gebeuren ook even neerschrijven.

Als ik de diverse autosportsites en fora bekijk kan ik me niet van de indruk ontdoen dat enkelen er alleen op uit zijn om de proto's (lees SOT deelnemers) te verheerlijken. Iedere vorm van commentaar of kritiek wordt gepareerd met een niet mis te verstane reactie waaruit blijkt dat zo'n instelling niet erg op prijs gesteld wordt.

Aan de andere kant mag er wel meteen in niet mis te verstade bewoordingen op worden gereageerd op 'het geval WRT', zonder de details te kennen noch het standpunt van het team in de zaak te kennen. Dat doet me denken aan de goedkope reacties die je op vele nieuwssites kan vinden...

De poging om de 24u alsnog enig nieuw leven in te blazen door de inbreng van de proto's kan ik zeker wel appreciëren. Ze maken mij persoonlijk niet superwarm maar ik kan ze wel smaken, al zou ik voor een uistluitend uit proto's bestaande 24u vriendelijk passen. Maar aanvaard ook de kritiek die er kan uit voortvloeien en regeer niet meteen als een gebeten hond, daar schiet niemand mee op.

Waaraan ligt het feit dat de GT's niet massaal zijn komen opdagen? De crisis, een wedstrijd buiten kampioenschap, desinteresse in een evenement dat sinds enkele jaren een stille dood een het sterven is??? Ieder zal zijn eigen mening erover hebben. Voor mij zijn de 24u niet meer wat ze zijn geweest en ik zie het jammer genoeg ook niet meer veranderen. Vroeger was ik het ganse weekend onafgebroken paraat zonder één oog dicht te doen, al ligt het circuit bijna in mijn achtertuin. Het feit dat ik op zaterdagmiddag nu een reactie neerpen zegt voldoende...

Ik vind het vooral frappant dat er niet één GT uit de Supercar Challenge aan de start komt, al stond niets hun in de weg en is de organisatie van Dick Van Elk aanwezig i.v.m. de races van de (Super)Sport divisies. Na het debacle van 2011 enigzins begrijpelijk, daar is een deur die op een kier stond keihard dichtgegooid.

De beloftes die er weer elk jaar aankomen zijn nooit hard gemaakt, maar 'veel beloven en weinig geven doe de zotten in vreugde leven'. Nu lees ik alweer dat er op 50 wagens voor 2013 gericht wordt, o.a. door de 24u te integreren in het SOT kampioenschap. 't Ziet er weliswaar niet verplicht uit om deel te nemen, maar dan gaat er weer druk gelegd worden bij de teams door dubbele punten uit te delen.

We moeten de editie van 2012 nog doorspartelen en er wordt al luidop van 2013 gedroomd... Menig autsportliefhebber droomt al jaren van een echte 24u maar wordt altijd weer wakker met een nachtmerrie. Als ik zie op de livestream van Life!TV hoe massaal de opkomst weer is vrees ik dat velen nog aan het dromen zijn op een terrasje of gezellig in de luie zetel. Er wordt geoogst wat jaren geleden gezaaid is...

Desalniettemin ga ik straks toch een kijkje nemen (mezelf nu al afvragend tot hoe laat ik het ga volhouden) en keer hopelijk niet weer gedesillusioneerd terug.

marcel
08-09-2012, 18:24
de live uitzending van Life TV valt toch ook wel tegen. ze doen waarschijnlijk hun best, maar blijkbaar raken ze niet eens tot in de box van Marc VDS voor interviews te doen, omdat die te ver is voor hun verbinding?

NetForce84
08-09-2012, 20:37
Dat "tanken aan de pomp" vind ik zoo préhistorisch...:crazy:

NetForce84
08-09-2012, 20:40
de livestream via internet van Life!TV begint volgens mij overbelast te geraken....

Mark
08-09-2012, 22:54
Aan de andere kant mag er wel meteen in niet mis te verstade bewoordingen op worden gereageerd op 'het geval WRT', zonder de details te kennen noch het standpunt van het team in de zaak te kennen. Dat doet me denken aan de goedkope reacties die je op vele nieuwssites kan vinden...

Toch stinkt het rondom WRT/audi........

In de rand van deze wedstrijd geven we nog mee dat, volgens een Franse bron, WRT 30 kilogram mocht wegnemen uit de Audi, en dat tijdens de race. Ook werd het reglement aangepast, waardoor er slechts twee mecaniciens de banden mochten wisselen tijdens de pitstops. Het toeval wil nu dat bij de topteams enkel WRT kan dubbelstinten met dezelfde set banden...*

Te lezen op turbomagazine.be


Wat betreft 24 uur van zolder 2013 en 50 deelnemers? Ik zie graag het plan van aanpak, bij minder dan 30 deelnemers schrijf ik in ieder geval niet meer in als vrijwilliger;) Er zijn dit jaar al veel minder baanposten dan voorgaande jaren..........

Mattiallemakki
09-09-2012, 05:55
Van veraf gezien lijkt het erop dat er heel veel mensen hun best doen om de 24u weer terug op de kaart te zetten. Misschien wel met te positieve meldingen van deelnemers en hun krachtsverhouding op de baan.

Dick van Elk zal dit jaar misschien eens stilaan uitgekeken hebben hoe de huidige organisatie de 24u regelt, wellicht om komend jaar mee in te stappen?

Zoals al eerder gezegd, om een vol deelnemers veld te krijgen is de 24u opnemen in een kampioenschap (of meerdere) in mijn optiek de beste oplossing.

RKG
09-09-2012, 13:53
Dat "tanken aan de pomp" vind ik zoo préhistorisch...:crazy:

Ik vind dat wel iets hebben. En op die manier verliest iedereen evenveel tijd aan de pomp, want niet iedereen beschikt over zo quickfuel systeem.

NetForce84
09-09-2012, 15:16
Ik vind dat wel iets hebben. En op die manier verliest iedereen evenveel tijd aan de pomp, want niet iedereen beschikt over zo quickfuel systeem.

Daar heb je gelijk in:)

NetForce84
09-09-2012, 15:18
Hoeveel keer ik deze namiddag op life!TV al gezien heb "even geduld" en dat ze wachten op verbinding met Zolder...
De Zolder ligt hier juist boven aan de trap....:p

Dries DS
09-09-2012, 15:42
Als men eventjes rekening houdt met de auto´s die er nu nog effectief bollen, dan zijn ze nog met 12... Traantje wegpinken met een blik naar een mooi verleden, aan de toekomst twijfel ik :confused:

RKG
09-09-2012, 17:22
Ik ben wel verschoten van de proto's, had niet gedacht dat ze het zouden uithouden.

NetForce84
09-09-2012, 20:12
Proto's deden het inderdaad niet slecht.
Maar de kwantiteit... heb er voor de toekomst toch ook niet echt een goed oog in.
Hoorde Peter Baert deze namiddag op Life!TV zeggen dat de 24h van Zolder qua deelnemers zou moeten worden zoals de 24H Nurburgring.

Je kan die 2 niet echt vergelijken. Nurburgring is een véél langer circuit met véél meer variatie en spectakel. Zolder daarentegen is maar 4km lang en niet echt een spannend circuit met veel variatie (eerder saai en erg belastend voor mens en machine).

24H Zolder opnemen in een kamioenschap kan misschien een oplossing zijn, net zoals de 24H van Spa deel uitmaken van de BES en de 24H Le Mans gekoppeld zijn aan het WEC.

RKG
09-09-2012, 20:23
De laatste jaren waren de 24u ook deel van een kampioenschap, en veel beter was het toen ook niet.

Het feit dat de proto's het hebben uitgehouden, is al positief voor de toekomst(hoewel ik voor alleen proto's niet zou gaan).

Wat Peter volgens mij bedoelt met "zoals de 24u Nurburgring" is de mix van wagens.

De kwantiteit moet omhoog, dat is zeker, want van de kwaliteit alleen gaat het niet lang meer duren.

Nelson
09-09-2012, 21:50
Ook de Wolf van ondermeer thiers, Lagrange & Dujardyn moest vroegtijdig naar het opgavepark. Autosport.be

Door m'n permanentie in het ziekenhuis dit weekend nu pas thuis en niks kunnen volgen over de 24u. Op Autosport las ik net opgave van de Wolf van Dujardin en co maar ik zie nu foto's van podium? Wat gebeurde met de Wolfs van Guess Racing Europe precies? Waar vind ik een volledige uitslag met de laps en eventueel laptimes?

Coach Ep
09-09-2012, 21:52
Laat Circuit Zolder maar eens bellen met Creventic!

RKG
09-09-2012, 22:23
Er waren toch al eens gesprekken geweest met creventic, maar ze hebben dan de 24 u van Barcelona op dezelfde datum gezet...

fenixracing
09-09-2012, 23:43
Ik heb genoten van de 24hr. De protos hebben mij ook verast wel leuk om te zien. Maar innd enkel proto zou ik toch ook niet willen zien. Het moet een mix blijven. Het enigste minpunt was de camping, dan eigenlijk alleen de ligging was gewoon te ver.

NetForce84
10-09-2012, 01:56
Wat Peter volgens mij bedoelt met "zoals de 24u Nurburgring" is de mix van wagens.

Volledig eens, maar ik vind persoonlijk 24H races op een lang circuit zoals Le Mans, Nurburgring, Spa veel toffer en leuker om naar te kijken dan Zolder.

Bramvanuytven
10-09-2012, 12:10
Ik vond vooral de verplaatste kamping en de zwakke randanimatie een tegenvaller.
De kamping op het circuit was vroeger echt handig omdat je al je spullen (stoeltjes , fototoestel , truien , ...) achter slot kon steken in je wagen ipv alles mee moeten rondzeulen.

Bramvanuytven
10-09-2012, 12:38
http://www.flickr.com/photos/bramvanuytven/7969966470/in/set-72157631496456006

Vauxhall
10-09-2012, 19:58
Ik vond de organisatie een enorme stap vooruit. Groot scherm voor de tijden, schermen langs de baan voor de beelden etc... :worship:
Een variatie in het veld met de protos is super, hoe meer verschillende wagens hoe beter.
24hZolder is veel persoonlijker dan 24hSpa. Je zit veel dichter op de baan.
Snel zijn door hoge topsnelheden te halen op de lange rechte stukken van Spa is echt geen uitdaging.
Ik kom ieder jaar en zal dat ook altijd blijven doen.

BSOT
11-09-2012, 08:19
Eindelijk thuis na een voor BRI geslaagde 24H van Zolder.
Heb alle bovenstaande commentaren aandachtig gelezen en hier volgen de opmerkingen of besluiten die Andy, Circuit Zolder en ikzelf al genomen hebben voor editie 2013.

1/ Datum editie 2013 opnieuw 2de weekend september
2/ Zelfde reglement als dit jaar
3/ Aantal deelnemers was onvoldoende, verdeling % proto's - GT's zat goed
4/ Geen ongelukken tussen GT en Proto's waardoor we verder kunnen werken aan een mooie mix.
5/ TV covering zowel via Pitstop als de reportage die er zal komen via Motors TV was in orde, houden zo
6/ Publieke opkomst was goed
7/ De proto's hebben in eerste instantie gekozen voor bedrijfszekerheid waarbij we alle toerentallen met 1500 RPM naar beneden haalden. Resultaat was dat ze uitreden maar dat we nooit echt hebben kunnen meestrijden binnen de top 3. Qvick kwam op P3 na het uitvallen van VDS.
8/ De 11 proto wagens welke deelgenomen hebben zijn tevreden en komen volgend jaar terug. We starten reeds vandaag met de teams te informeren over editie 2013.
9/ Parkings was een regelrechte ramp, zal het aandachtspunt worden voor editie 2013
10/ Camping: te bekijken hoe dat beter kan
11/ LED verlichting op de proto's was een goede zaak zowel voor publiek als de andere piloten op de baan.
11/ Indeling van de paddock kan beter en er moet een beter systeem gevonden worden om teams vlot op en af circuit te laten rijden zodat ze kunnen werken. Geef ze de vrijheid om te werken tot vrijdag 20.00. Misbruik van vertrouwen na die tijd: wegslepen die handel.
12/ Randanimatie: geef eens wat insteeks wat jullie zoals zouden willen zien in de paddock. Kermis? een beurs misschien? laat jullie maar eens horen aub.

Voor BRI en de proto's een geslaagde eerste editie, de komende moet en zal nog beter zijn, daar gaan we werk van maken. We hebben nu 12 maanden om ons degelijk te gaan voorbereiden.

Morgen vliegen we al naar Italië voor gesprekken met Wolf. Volgende week is Radical UK aan de beurt.

Thanks voor alle support, op naar editie 2013!

RKG
11-09-2012, 11:18
Ik vond het qua volk eigenlijk niet overdreven. Vooral 's avonds kon je heel gemakkelijk rondwandelen zonder dat het echt druk was.

Het feit dat het hoofdpodium van Supersonic dit jaar aan de Rea lag, zorgde ervoor dat er in de paddock eigenlijk niets te beleven viel. Dus daar moet toch iets gaan gebeuren. Ik zeg niet dat dat hoofdpodium terug op de plaats van vorig jaar moet komen, maar er moet toch iets anders zijn. Zeker als de Supercar challenge teams dan ook al weg zijn.

beukenoot666
11-09-2012, 18:17
Zet het festival op de camping van dit jaar... En geef shuttles aan die festivalgangers? Zo kunnen alleen de festivalbezoekers die echt geintresseerd zijn in de race eens gaan kijken en bespaar je veel plaats op het circuit voor bvb shops,.... Laat diegene die alleen voor 24u komen ook van de shuttles gebruik maken.. Juist mijn mening...

marcel
12-09-2012, 00:21
shuttles lijken mij belachelijk duur om het volk gescheiden te houden. en het festival op de camping zetten? dan schiet het zijn doel voorbij, nl volk naar het circuit lokken, en misschien interesse opwekken voor de sport.

nu ja, als pure autosport-fan lijkt randanimatie overbodig, en het zal ook niet zijn wat mij over de brug trekt om toch af te komen. en groot en intressant veld, dat zal het moeten doen.

a006751
12-09-2012, 16:02
Was ook op de 24 uur. Camping watmij betreft ok, alhoewel de opmerking over het mee rondzeulen van truien, stoeltjes ed terecht is. Ikzelf vindt het al jaren een uitdaging om de stand van de race te kunnen volgen tijdens een 24 uur race ! Hoe doen jullie dat ? Scoreborden langs de kant vh circuit ?
Meestal worden daar racebeelden op weergegeven, ook leuk maar om te weten wie waar rijdt heb je er weing aan. Ikzelf heb nog een ouder nokia gsm en check elk half uur eventjes op internet de stand van de race. Is er wifi aanwezig rond het circuit en caming ? Zoniet, kan daar niet voor gezorgd worden? Is het trouwens ook niet mogelijk aan te geven welke rijder er aan het stuur zit ? De commentaar via de luidsprekers is prima alleen kan je niet altijd alles verstaan vanwege de voorbijracende wagens. Kan er geen apart radiokanaal voorzien zodat er via de gsm dit kan beluisterd worden?
Al bij al genoten van deze editie, alleen jammer van de remproblemen bij prospeed op een uurtje van het einde, zo was de spanning ineens weg.

RKG
12-09-2012, 18:44
Foto's 24 uren van Zolder en nevenprogramma, meer op www.krisgilissen.net

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/561629_4297329307125_535645145_n.jpg

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/523585_4297325907040_1829991931_n.jpg

http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/564523_4297324547006_253119569_n.jpg

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/545918_4297316106795_314047838_n.jpg

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/644570_4297306826563_972747633_n.jpg

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/386207_4297307906590_1197708298_n.jpg

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/s720x720/263874_4292115456782_761844133_n.jpg

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/s720x720/538708_4292008774115_1363306748_n.jpg

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/581631_4291984973520_901703176_n.jpg

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/558489_4283232994726_320684957_n.jpg

NetForce84
12-09-2012, 18:49
Knappe foto's :champagne:

fenixracing
13-09-2012, 10:10
De 24hr waren een pak beter geregeld dan vorig jaar. Supersonic was goed geregeld ik zou dit zo houden. Zeker niet groter maken. 1 opmerking misschien een weg/pad bezorgen zodat mensen die niet langst de boskant willen, langst een andere weg naar de paddock kunnen gaan.
Er was toch redelijk wat volk in de paddock snachts. De groteschermen waren handig en zeer goed gedaan.
Misschien terug een tribune plaatsen bij de villeneuve. Als ik mij goed herinner was daar vroeger altijd eentje.
Voor de randanimatie zou ik denken aan wat de mensen leuk vinden. Dan denk ik aan kerstmarkten bv. Natuurlijk ga dit niet maar iets in die trent.
Bv een grote tent met stoel en tafels waar men iets kan drinken en eten. En daar misschien wat schermen plaatsen zodat men toch de race kan volgen.
Daar rond wat kraampjes met van alles en nog wat. Een mini kartbaan en mischien iets groter zoals die benji auto van paar jaar geleden, of die skywatcher. Wat je ook kan doen is een bv een projector plaatsen in die grote tent met allerlei films over motorsport. Dan denk ik aan thrut in 24hr part 1 en 2, senna, docu over zolder, oude tv beelden van de 24hr dan denk ik vooral aan de pitstop afleveringen. Nu zullen sommige denken dat ik gek ben. Maar ik denk dat zoiets zou werken. Vooral nu de camping zo ver ligt. Decampingplaats is goed zeer goed zelfs. En ik moet mijn exuses aan bieden aan dries. Maar een ding waar ik schrik voor had is werkelijkheid geworden de camping ligt te ver. En het gemak en de gezelligheid was zaterdag op zondag een beetje weg. Dus de meesten zitten rond het circuit en savond en snachts was het koud dus met een gezellige plaats zo als ik zei. Hebben deze mensen en de gewone bezoeker toch een plaats waar ze samen kunnen komen. Want supersonicis nu toch niet de plek waar de oudere ofde gewone autosport fan zich kan in vinden.

Speed997
16-09-2012, 22:33
http://imageshack.us/a/img407/2204/04p1220592.jpg

http://imageshack.us/a/img542/277/07p1220596.jpg

http://imageshack.us/a/img696/3421/31p1220716.jpg

http://imageshack.us/a/img18/3691/14p1220652.jpg

http://imageshack.us/a/img443/5867/17p1220660.jpg

http://imageshack.us/a/img850/2141/22p1220679.jpg

http://imageshack.us/a/img854/6462/26p1220702.jpg

http://imageshack.us/a/img17/2748/23p1220683.jpg

http://imageshack.us/a/img546/7060/10p1220636.jpg

http://imageshack.us/a/img716/866/64p1220945.jpg