PDA

View Full Version : Belcar 2012, de nieuwtjes.....


NetForce84
15-10-2011, 20:48
Nieuwtjes en weetjes over de Belcar 2012, als het dan nog Belcar zal heten....

Blijkbaar zouden er geen GT3's meer toegelaten zijn.
Worden Belcar (wat er vanaf overschiet) en BTCS dan samengevoegd?

Ik meen mij te herinneren dat porsches en tourwagens ooit al eens samen hebben gereden in de BTCS (dacht dat 2006 het laatste jaar was).

marcel
15-10-2011, 23:11
GT3 wordt al niet meer toegelaten? wat een succesverhaal....

RKG
16-10-2011, 11:00
Ik denk niet dat het gaat zijn dat gt3 niet meer wordt toegelaten. Maar eerder in de aard van GT3 moet de topklasse zijn.

HaCo
16-10-2011, 11:07
Ik denk niet dat het gaat zijn dat gt3 niet meer wordt toegelaten. Maar eerder in de aard van GT3 moet de topklasse zijn.

Wat is dan het verschil met nu? :)

In alle geval, ik zag de race op MotorsTV van in Zolder vorige weekend: we hebben toch mooi materiaal rijden in de topklasse. Natuurlijk geen 22 wagens, maar je moet realistisch blijven denk ik.

Soit, we zien wel wat eruit komt.

RKG
16-10-2011, 13:09
Wat is dan het verschil met nu? :)

In alle geval, ik zag de race op MotorsTV van in Zolder vorige weekend: we hebben toch mooi materiaal rijden in de topklasse. Natuurlijk geen 22 wagens, maar je moet realistisch blijven denk ik.

Soit, we zien wel wat eruit komt.

Ik bedoel dat de GT3 niet meer de topklasse gaat zijn. Dus bijvoorbeeld de GT Open geen beperkingen meer opleggen zodat deze ook kunnen meestrijden voor de winst...

Maar ik vermoed dat het andere klasse-indelingen gaan zijn.

joost
19-10-2011, 21:03
Er is meer bekend over 2012: geen Belcar, geen BTCS en de rest leest u hier: http://sport.turbomagazine.be/news_NL_8124_De_circuitkampioenschappen_in_2012_aa n_u_voorgesteld.html

Pegasus
19-10-2011, 21:34
Er is meer bekend over 2012: geen Belcar, geen BTCS en de rest leest u hier: http://sport.turbomagazine.be/news_NL_8124_De_circuitkampioenschappen_in_2012_aa n_u_voorgesteld.html

Eindelijk weer een sprint kampioenschap in België. :champagne:

Grig-O
19-10-2011, 22:44
Is het de bedoeling dat er een nivellering komt tussen S1 en GT4?

bill
19-10-2011, 23:00
Is iemand al opgevallen dat er in het artikel sprake is van:
4x spa
2x zolder

Niels
19-10-2011, 23:10
Is iemand al opgevallen dat er in het artikel sprake is van:
4x spa
2x zolder

3 maal Spa en 1 maal Dijon.

Grig-O
19-10-2011, 23:19
3 maal Spa en 1 maal Dijon.

Dit jaar vijf keer Zolder (testdag meegerekend) en twee keer Spa... Opvallend trouwens hoe beide wedstrijden in Spa altijd internationale toppers hebben aangetrokken (Vita4One, Reiter, Räder...).
Heb liever vier keer Spa en twee keer Zolder dan omgekeerd eerlijk gezegd. :)

NetForce84
20-10-2011, 20:00
De aankondiging van de plannen voor 2012 voor de Belgische circuitracerij is nog niet goed de deur uit, of de enige officieel vertegenwoordigde constructeur in BTCS trekt de deur al zo goed als toe. Volvo lijkt het niet te hebben begrepen op een serie met enkele S1-silhouettes, aangevuld met andere toerwagens en GT4's...

lees meer op http://sport.turbomagazine.be/news_NL_8131_2012_Volvo_verlaat_als_eerste_het_str ijdperk.html

Mark
24-10-2011, 21:37
Persbabbel dvb na francochampagne

en wij kijken reeds uit naar volgend seizoen, waarin volgens de eerste berichten van Speedworld onze Viper een plaats krijgt in het peloton. Ook de wedstrijden voor uitgehomologeerde wagens in het voorprogramma van de Blancpain spreekt mij aan. Uiteraard mits het vinden van vaste teammaten”,

RKG
25-10-2011, 08:10
Wat handig zou zijn is dat DVB op dit moment al zeker weet of ze mogen meedoen of niet. Want "volgens de eerste berichten" dat kan nog alle kanten op.

Mattiallemakki
25-10-2011, 10:07
Er zijn meerdere teams die een overstap overwegen naar de BES revival serie. In de DSC ridjen ook wel wat auto's rond die daar terecht kunnen.

Speedworld is niet scheutig met nieuws richting de teams. op meerdere gestelde vragen blijft een reactie (al weken geleden gesteld) achterwege.:frusty:

Dries DS
25-10-2011, 10:34
Speedworld is niet scheutig met nieuws richting de teams. op meerdere gestelde vragen blijft een reactie (al weken geleden gesteld) achterwege.:frusty:

Tja... In de reacties op een artikel (FR site Turbo Magazine) werd de organisatie dan ook Sleepworld genoemd :). Overigens best wel eens interressant om in die reacties (onderaan het artikel) te lezen wat de Franstalige landgenoten denken over een bepaald vooraanstaand persoon van Speedworld : http://sport.turbomagazine.be/news_FR_8135_Circuit_Du_changement_en_vue_pour_201 2.html

RKG
25-10-2011, 10:43
Ik snap ook sowieso al niet waarom ze blijven vasthouden om BTCS/BELCAR oftewel Sprint/Endurance in het voorprogramma te laten rijden van de 24H Funcup. Dat zijn weer races op vrijdagavond en zaterdagmorgen.

Dat is niet de manier om een nationaal kampioenschap te profileren!

Dat ze dan een keer extra op Zolder rijden waar ze wel op een zondag hun wedstrijden kunnen rijden.

Het valt wel op aan de kalender dat die door de BTCS strekking is opgesteld ==> 3 x Spa, 2x Zolder en 1x Dijon.

Mark
25-10-2011, 21:53
Ik snap ook sowieso al niet waarom ze blijven vasthouden om BTCS/BELCAR oftewel Sprint/Endurance in het voorprogramma te laten rijden van de 24H Funcup. Dat zijn weer races op vrijdagavond en zaterdagmorgen.

Dat is niet de manier om een nationaal kampioenschap te profileren!.

Maar wel de manier om lekker geld te verdienen ;) De tracktime van de 25 uur funcup is al betaald door de deelnemers van de 25 uur. De deelnemers van de sprint en endurance betalen in hun jaarbijdrage wel tracktime voor dat bewuste weekend. Echter, daar staan voor Speedworld nauwelijks kosten tegenover. Oftewel, een vette marge voor die heren.

Doen ze een apart weekend op Spa of Zolder, dan hebben ze wel weer die kosten en is de marge weer een stuk lager. Het eigen belang van Speedworld gaat dus boven het belang van de nationale kampioenschappen. Iets wat dan weer logisch in deze maatschappij.

sturgis
29-10-2011, 19:32
aangezien het er op lijkt dat er volgend jaar maar weinig interessant zal te beleven vallen in eigen land, is er al wat meer geweten welke teams/piloten waar gaan rijden volgend jaar?

NetForce84
31-10-2011, 21:45
aangezien het er op lijkt dat er volgend jaar maar weinig interessant zal te beleven vallen in eigen land, is er al wat meer geweten welke teams/piloten waar gaan rijden volgend jaar?

KRK had plannen om in 2012 deel te nemen aan de BES

Belle
09-11-2011, 16:24
Indien het onevenwicht in de S1 categorie wordt weggewerkt, dan wil Aston Martin Brussels wel een GT4 inzetten in het nieuwe sprintkampioenschap.

Bron: Turbomagazine.be

Mattiallemakki
10-11-2011, 10:55
Misschien dat veel teams naar de supercar challenge gaan?

http://www.supercarchallenge.nl/nl/supercar_challenge_in_2012_niet_meer_exclusief_dut ch.html

GT2-R
10-11-2011, 14:13
Misschien dat veel teams naar de supercar challenge gaan?

http://www.supercarchallenge.nl/nl/supercar_challenge_in_2012_niet_meer_exclusief_dut ch.html

Ik vermoed dat dat inderdaad wel eens het geval kan zijn. Ik ben echter blij met het nieuws dat de Supercar Challenge zijn Dutch laat vallen en zo wat meer bij ons zal langskomen.

Ik denk dat ik hierbij ook al weet welke data ik moet vrijhouden in mijn kalender voor volgend jaar.

GT2-R
10-11-2011, 14:15
De 24 Uren van Zolder worden dus blijkbaar buiten DSC kampioenschap gereden trouwens :).

FIRE
12-11-2011, 14:37
De 24 Uren van Zolder worden dus blijkbaar buiten DSC kampioenschap gereden trouwens :).
Maar dat is toch geen verrassing?

wix
13-11-2011, 20:58
Ik ben weer eens benieuwd. Elk eindejaar word het nieuwe seizoen met zoveel flair en beloften voorgesteld, maar sinds 2006 is het toch altijd maar zusje zo geweest met hier en daar een soap serie tijdens het race jaar.

Elke race op Zolder of Spa is er één, Goed nieuws wat dat betreft, maar ik kan toch niet zeggen dat ik sta te popelen om een nieuw soort Pro Car.
Wat het uitsluiten van nieuwe GT3´s betreft, ben ik een beetje teleurgesteld.
Net dat wat ik echt wil zien. Een viper of Porsche van 6 jaar geleden zien rond toeren is leuk, maar ik vrees dat het niet de grote massa gaat aanspreken.

toch maar weer eens wat meer Duitsland opzoeken volgend jaar.

GT2-R
14-11-2011, 02:00
Maar dat is toch geen verrassing?

Klopt :). Hopelijk hebben wat DSC'ers de smaak te pakken gekregen dit jaar!

ICEMAN
08-12-2011, 14:14
Ben eens benieuwd naar de reglementen e.d. van de BEC.
Over de MX5 Cup sturen ze nieuws genoeg de wereld in. Ik vind dat ze maar eens een voorbeeld moeten nemen aan de DSC, die mensen weten al vanaf de 24 Uur van Zolder waar ze aantoe zijn.

RPMonline
09-12-2011, 12:09
http://www.rpmvision.nl/pictures/features/418/large/6614e18d813b10f94269cd53e55d660e.jpg (http://www.rpmvision.nl/features/418/feature-audi-tt-rs-gt-style)

Dit is toch ook een mogelijke auto die in 2012 kan deelnemen of niet?

http://www.rpmvision.nl/features/418/feature-audi-tt-rs-gt-style

vortex
09-12-2011, 14:58
Geen flauw idee, wie weet!!....reglementen en formats van beide series zijn gek genoeg niet bekend. Kennelijk heeft Speedworld de wekker op maart gezet, en is vervolgens zachtjes in slaap gesukkeld...
Dus t.a.v. investering/budget/sponsoring en zekerheden kun je je met een dergelijke auto beter op een ander kampioenschap focussen.

Jawaddeman
09-12-2011, 15:38
Deze TT mag meerijden in de Endurance; maar niet in de sprint. Daar is GT4 de format. Er bestaat wel een Audi TT GT4, maar die is veel minder spectaculair.

Mark
09-12-2011, 20:46
Gedurende de laatste BelCar race op Circuit Spa Francorchamps was het Raeder-Motorsport team present en wel met deze Audi TT-RS. Vergis je niet erin door het als een normale TT-RS te bekijken, het gaat hier namelijk om het door hen ontwikkelde DTM concept. Onder toezicht van Audi zelf is hiermee een auto ontwikkeld die nog wel eens heel bruikbaar kan zijn in 2012 kampioenschappen.

http://www.rpmvision.nl/features/418/feature-audi-tt-rs-gt-style


waarop baseren jullie de claim DTM concept? Behalve wat vinnetjes bij de wielkasten kan ik weinig DTM aan deze, overigens mooie wagen, ontdekken.

FIRE
09-12-2011, 23:22
Heeft niets met DTM te maken. Deze wagen is door Audi ontwikkeld voor klanten. Is een goedkoop (relatief natuurlijk ;)) alternatief voor de R8 GT3.

RPMonline
10-12-2011, 15:27
Nee DTM concept is inderdaad afgeleid uit de looks ervan, meer niet er over kunnen vinden.

@Jawaddeman; thanks!

ICEMAN
13-12-2011, 18:09
Geen flauw idee, wie weet!!....reglementen en formats van beide series zijn gek genoeg niet bekend. Kennelijk heeft Speedworld de wekker op maart gezet, en is vervolgens zachtjes in slaap gesukkeld...
Dus t.a.v. investering/budget/sponsoring en zekerheden kun je je met een dergelijke auto beter op een ander kampioenschap focussen.

De formats zijn al wel bekend, voor de reglementen is het inderdaad nog wachtten...

Met véél geluk kent men het reglement tegen de 1ste race.

Niels
13-12-2011, 21:33
Een definitieve kalender zou ook al helpen.

vortex
14-12-2011, 14:04
Ah, je hebt gelijk Iceman...formats gevonden op Turbo. Niks op de officiele websites...raar toch?!

A.J.
14-12-2011, 19:02
uit het officieel persbericht :

BELGIAN ENDURANCE CHAMPIONSHIP: BREED MIKKEN

Zes meetings staan er op het programma van het uithoudingskampioenschap: vier meetings met een klassieke race van 150 minuten, met twee verplichte pitstops voor de meest krachtige wagens (*). Vervolgens staan er twee ‘andere’ meetings op het programma, één in Spa en één in Zolder, met name de 500 Miles de Stavelot (tijdens de meeting van de 12 uur) en de 500 Miles van Zolder (november). Maximum rijtijd: 5 uur in Spa en 6u30 in Zolder.

De keuze uit wagens voor de dit kampioenschap is ruim, met alle modellen aanwezig in de BTCS en de Belcar 2011, BEHALVE de S1 en de GT3’s die minder dan drie jaar oud zijn en dateren uit 2010, 2011 en uiteraard 2012.

De puntentelling in de Endurance komt dan weer uit de oude Touring Cup en de DSMEC met een optelsom van de punten uit het algemene klassement en de punten behaald in de klasse.

Skylimit Challenge

Last but not least hebben de promotoren van de Belgian Racing Series een akkoord gesloten met Sky Limit om een speciale klasse in te richten voor wagens tot 2.5 liter. Het inschrijvingsgeld voor deze klasse, voor het hele kampioenschap bedraagt € 3.990 ex-BTW.

De testdag vindt uiteraard ook op donderdag 29 maart in Zolder plaats.

Kalender

29 maart Test Day - Zolder
6-7-8 april Belgian First Races (Zolder)
4-5-6 mei Trophée de Bourgogne (Dijon)
8-9 juni 12 Hours of Spa
14-15-16 september Francorchampagne
19-20-21 oktober Belgian Masters (Zolder)
10 november 500 Miles de Zolder

Formaat

2 X 30’ (kwalificaties), 1 x 150’ (race), het resultaat van beide kwalificatiesessies bepaalt de startorde.
De 500 Miles de Stavelot en de 500 Miles van Zolder zijn respectievelijk 5 uur in Spa en 6u30 in Zolder.

Niels
14-12-2011, 19:14
Bovenstaand persbericht werd pas vandaag uitgegeven, kalender is afgesteld op andere kampioenschappen zodat er geen overlap zou zijn, daarom zo laat. Daardoor ook start het seizoen vroeger dan eerst voorzien, wegens BES op weekend erna.

RKG
14-12-2011, 20:42
Goed dat Skylimit betrokken partij wordt. Zo kunnen de amateurs doorgroeien!

Wel vreemd dat het race weekend vervroegd wordt met een week, en niet uitgesteld met een week zodat ze samen met de GT1 konden rijden(als dat doorgaat).

Niels
14-12-2011, 23:53
Goed dat Skylimit betrokken partij wordt. Zo kunnen de amateurs doorgroeien!

Wel vreemd dat het race weekend vervroegd wordt met een week, en niet uitgesteld met een week zodat ze samen met de GT1 konden rijden(als dat doorgaat).

Omdat het World GT weekend met 4 races DSC (2x GT&SS1 en 2x SS2& Sport) als support al vol genoeg zit om nog een 150 minuten Endurance en 3 Sprint races bij te voegen?

RKG
15-12-2011, 09:15
ah juist ja DSC kwam toen al, was ik vergeten. Ander jaren komen die pas later naar Zolder

Niels
19-12-2011, 22:58
ah juist ja DSC kwam toen al, was ik vergeten. Ander jaren komen die pas later naar Zolder

Ook Euro Cup GT4 komt, dus programma zit vol. Vragprijs voor tracktime was te hoog voor de Belgische kampioenschappen, daardoor geen Endurance of sprint.

ICEMAN
20-12-2011, 02:28
Vankets Motorsport wilt zich engageren in het Endurance kampioenschap met een SEAT Leon Supercopa.

Mark
21-12-2011, 01:20
Voorbeeld van goede communicatie:

Je datum van 2013 al communiceren in 2011!
http://www.autosport.nl/news/24166/div_datum_voor_8e_editie_dunlop_24h_dubai_staat_al _vast_10_t-m_13_januari_2013.html

Mark
06-01-2012, 22:26
Is het niet heel erg stil rondom de BEC 2012? Vandaag de eerste melding van 1 wagen, zie de andere thread. Je hoort wel hele rare geruchten, vele gekende namen die rondkijken in andere landen. Tja, en dan zijn er geruchten die het ergste doen vrezen. Hoe en wat? Krap 3 maanden tot de eerste koers en het is doodstil..........

Grig-O
06-01-2012, 23:53
Dit is ook een kampioenschap dat zich richt op amateurs en dito teams. Zulke teams houden zich minder bezig met het verspreiden van persberichten omtrent hun eventuele deelname aan een bepaald kampioenschap, vermoed ik. Ik hoop voor dit kampioenschap op een 30-tal wagens met de Aston Martin van Marchal & co, een paar goeie Porsches, waarschijnlijk de Ferrari van de broers Thiers en hopelijk nog een nieuwe Audi TT RS! :)

Drivejay
07-01-2012, 00:33
Dit is ook een kampioenschap dat zich richt op amateurs en dito teams. Zulke teams houden zich minder bezig met het verspreiden van persberichten omtrent hun eventuele deelname aan een bepaald kampioenschap, vermoed ik. Ik hoop voor dit kampioenschap op een 30-tal wagens met de Aston Martin van Marchal & co, een paar goeie Porsches, waarschijnlijk de Ferrari van de broers Thiers en hopelijk nog een nieuwe Audi TT RS! :)

En een Viper GT3 van Brass Racing :-)

GT2-R
08-01-2012, 23:14
En een Viper GT3 van Brass Racing :-)

Prachtig nieuws! Het ex-KRK exemplaar misschien?

Drivejay
09-01-2012, 01:43
Prachtig nieuws! Het ex-KRK exemplaar misschien?

Nee toch niet, deze komt uit een duits kampioenschap.

A.J.
09-01-2012, 12:11
Het leeft zeker als ik alle info hier oplijst van geïnteresseerde teams, maar als er nog geen definitief reglement is of inschrijfformulier, dan kan je niet echt handelen hé

Mattiallemakki
09-01-2012, 13:39
Ik dacht dat de 3 KRK vipers naar het nederlandse ETEC gegaan zijn?
.
@Andy, wanneer wordt dit reglement bekend gemaakt?

ICEMAN
09-01-2012, 15:12
Als we geluk hebben een paar dagen voor het seizoen begint ;)

Mark
10-01-2012, 00:10
Nee toch niet, deze komt uit een duits kampioenschap.

Is het deze? http://www.racingsportscars.com/photo/2007/Zolder-2007-08-25-017.jpg

Blademan
10-01-2012, 14:41
bron: autosport.be

Ron Marchal komt terug met de Aston Martin.

http://www.autosport.be/?p=26191

Mattiallemakki
11-01-2012, 13:30
Dit zijn toch de vipers van KRK?

http://www.supercarchallenge.nl/nl/rijders_gezocht1.html

Mark
11-01-2012, 16:43
Is het niet heel erg stil rondom de BEC 2012? Vandaag de eerste melding van 1 wagen, zie de andere thread. Je hoort wel hele rare geruchten, vele gekende namen die rondkijken in andere landen. Tja, en dan zijn er geruchten die het ergste doen vrezen. Hoe en wat? Krap 3 maanden tot de eerste koers en het is doodstil..........


Er zijn er meer die het erg stil vinden:


Het is ondertussen bijzonder stil rond de voorgestelde Belgische kampioenschappen en meerdere bronnen bevestigen ons dat er intern binnen Speedworld op zijn minst inderdaad verschuivingen aan de gang zijn.
http://sport.turbomagazine.be/news_NL_8615_Veel_minder_goed_nieuws_over_Belgisch e_autosport_op_salon.html

BSOT
11-01-2012, 19:38
Er zijn er meer die het erg stil vinden:

Joost vergeet weer dat er nog de Historics zijn en de Special Open Troph:no:y.

Drivejay
12-01-2012, 08:20
Is het deze? http://www.racingsportscars.com/photo/2007/Zolder-2007-08-25-017.jpg

Nee de onze was rood maar wordt nu wel zwart. Grtz J

RKG
12-01-2012, 09:36
Nee de onze was rood maar wordt nu wel zwart. Grtz J


En wat is er met de oude Viper gebeurd? Terug opgelapt?

Drivejay
12-01-2012, 11:20
En wat is er met de oude Viper gebeurd? Terug opgelapt?

Die zal over een tweetal weken in orde zijn. Waarschijnlijk vertrekt die naar Oostenrijk, tenzij ik er hier een liefhebber voor vind ;)

Geoffrey VK
16-01-2012, 09:29
Ik denk dat ze bij Speedworld echt aan het slapen zijn, nog tien weken ongeveer en nog steeds niks

Mattiallemakki
16-01-2012, 10:42
Wat als ze het niet voor elkaar krijgen, als er nu nog niets bekend is dan zij de interne strubbelingen wel heel erg!

Hoe wil je sponsoren aan je binden als jezelf niet eens weet wat er gaat gebeuren....

ICEMAN
16-01-2012, 12:41
De winterslaap duurt lang...

GT2-R
16-01-2012, 17:24
Ik verwacht er helemaal niks meer van. Dat is misschien nog het beste. Ik hoop elke winter sinds 2007 al dat het terug fatsoenlijk wordt maar op de kleine heropleving in 2010 na, is het alleen maar bergaf gegaan. Ik hou de weekends van de Supercar Challenge vrij. En niet die van de Belcar of hoe het ding nu weer mag heten, zo simpel is het.

Ik vraag me trouwens af waarom er zoveel problemen zijn in de Belgische autosport. Ze hebben zo hard om zeep gemaakt dat er nu toch bijna niets meer overschiet om macht over uit te oefenen?

Eygmar
16-01-2012, 17:38
de plas oversteken ,daar is nog het nog altijd top :D

hier in belgie is het al jaren om zeep

Belle
16-01-2012, 17:54
Ik verwacht er helemaal niks meer van. Dat is misschien nog het beste. Ik hoop elke winter sinds 2007 al dat het terug fatsoenlijk wordt maar op de kleine heropleving in 2010 na, is het alleen maar bergaf gegaan. Ik hou de weekends van de Supercar Challenge vrij. En niet die van de Belcar of hoe het ding nu weer mag heten, zo simpel is het.

Ik vraag me trouwens af waarom er zoveel problemen zijn in de Belgische autosport. Ze hebben zo hard om zeep gemaakt dat er nu toch bijna niets meer overschiet om macht over uit te oefenen?

Ik denk er volledig hetzelfde van. Er blijft bijna niks meer over van autosport in België. Al goed dat we hier nog bezoek krijgen van LMS, BES, Dutch Supercar en zo...

Jawaddeman
16-01-2012, 21:38
de plas oversteken ,daar is nog het nog altijd top :D

hier in belgie is het al jaren om zeep

Ik vind da ook,
Maar ga je dan mee om aan mijne Lotus te sleutelen ?? :+

Geoffrey VK
17-01-2012, 09:15
wanneer is het nieuwe kampioenschap bekend gemaakt, ah ja bij francorchampagne.... da was in september of zo.... Ik snap er de ballen van hoor.

Eygmar
17-01-2012, 13:36
Ik vind da ook,
Maar ga je dan mee om aan mijne Lotus te sleutelen ?? :+

ja wie weet ,kan altijd mijne overal terug van de kapstok pakken :)

Geoffrey VK
20-01-2012, 09:21
ik heb ook info genomen voor dsc hoor... blijven wachten das nie goed

ikke
22-01-2012, 17:15
Dikke amberas intern SW,
VDV en koerdirecteur houden het schijnbaar voor bekeken!

BSOT
22-01-2012, 18:39
Dikke amberas intern SW,
VDV en koerdirecteur houden het schijnbaar voor bekeken!

Bron?

ICEMAN
22-01-2012, 19:26
Dikke amberas intern SW,
VDV en koerdirecteur houden het schijnbaar voor bekeken!

Dat gerucht heb ik ook horen waaien, dus in het slechste geval geen sprint/endurance in België...

Grig-O
22-01-2012, 19:32
Dat gerucht heb ik ook horen waaien, dus in het slechste geval geen sprint/endurance in België...

Annulatie van beide kampioenschappen lijkt me toch erg ver gezocht hoor...

ICEMAN
22-01-2012, 19:45
Wie gaat t doen? Den RACB? :frusty:

Grig-O
22-01-2012, 20:25
Ik bedoel gewoon dat een interne ruzie niet noodzakelijk wil zeggen dat beide kampioenschappen niet door gaan he. ;)

ICEMAN
22-01-2012, 20:29
Ik snap wat ge wilt zegge, ma as ze nu al ni/nimme overeen kome...

Mark
23-01-2012, 00:11
Ik bedoel gewoon dat een interne ruzie niet noodzakelijk wil zeggen dat beide kampioenschappen niet door gaan he. ;)

Er zal toch iemand moeten zijn om rekeningen voor de tracktime te betalen, iemand die het risico wil lopen. Dan maar hopen dat je met startgelden dat kunt terugverdienen en nog wat rendement kan draaien.

Ik denk dat we serieus rekening moeten houden dat we een seizoen overslaan voor sprint en endurance. Klinkt raar maar het gebeurd ook in andere sporten. In de VS worden ook wel eens kampioenschappen een jaartje overgeslagen i.v.m. Spelers-stakingen e.d.

BSOT
23-01-2012, 00:54
Ik denk dat we serieus rekening moeten houden dat we een seizoen overslaan voor sprint en endurance. Klinkt raar maar het gebeurd ook in andere sporten. In de VS worden ook wel eens kampioenschappen een jaartje overgeslagen i.v.m. Spelers-stakingen e.d.

Hoeft niet noodzakelijk! :) Er zijn meerdere kampioenschappen in Europa waar GT's,Tourisme en proto's samen rijden. Endurance en sprintformat beschikbaar, kalender klaar, dat is toch wat iedereen wou. Special Open Trophy Endurance en Special Open Trophy Sprint.

Dries DS
23-01-2012, 18:04
Ik bedoel gewoon dat een interne ruzie niet noodzakelijk wil zeggen dat beide kampioenschappen niet door gaan he. ;)

Klopt, Grig-O, al draagt het er wel toe bij natuurlijk. ;)

Overigens, ook zonder het interne gekrakeel zullen er waarschijnlijk (en jammer genoeg) kampioenschappen sneuvelen in deze tijden van economische recessie. Historic, Yountimers, SOT sprint, SOT endurance, Belcar Sprint, Belcar Endurance, BGDC, BMW 3 Cup, Mazda Cup, ... Ik som nu maar op wat me direct te binnen schiet, en dan ben ik er waarschijnlijk nog een paar vergeten. Die hebben allemaal een bepaald aantal inschrijvingen nodig om te overleven. (Over winst maken zullen we maar zwijgen.)

Sommige kampioenschappen zijn voor vele rijders en/of hun sponsors gewoonweg niet meer betaalbaar (of hun zwart geld is ondertussen op :+).

Ook de "goedkopere" kampioenschappen zijn niet langer aan iedereen besteed, al valt het natuurlijk enkel toe te juichen dat ze er zijn en dat er initiatieven genomen worden naar instapklassen en clubraces toe. Maar zoals velen hier weten: 25.000 - 30.000 eurootjes per jaar besteden aan een hobby doen velen niet meer.

Ik hoop het beste en wens dat elk kampioenschap mag overleven (met of zonder interne ruzie ;) ), maar ik vrees er een beetje voor.

P.S. : Interne Ruzies, da´s het stokpaardje van ´Sleepworld´

Dries DS
23-01-2012, 18:32
Ik zie net dat Vincent Franssen op www.speedactiontv.be er een iet of wat verduidelijkend artikel over heeft geschreven. Als het aan Hans VDV ligt zou het terug richting DSMEC moeten. Raar hé, dat iemand die mee lag aan de basis van de afbraak van DSMEC nu plots ziet dat het toch goed was...
(En ja, in mijn post hierboven was ik dus ook nog de VW Fun Cup vergeten...)

http://www.speedactiontv.be/Circuit__la_societe_SpeedWorld_peut_elle_sortir_de _limpasse_-8690-1.aspx

RKG
24-01-2012, 10:38
Ik zie net dat Vincent Franssen op www.speedactiontv.be er een iet of wat verduidelijkend artikel over heeft geschreven. Als het aan Hans VDV ligt zou het terug richting DSMEC moeten. Raar hé, dat iemand die mee lag aan de basis van de afbraak van DSMEC nu plots ziet dat het toch goed was...
(En ja, in mijn post hierboven was ik dus ook nog de VW Fun Cup vergeten...)

http://www.speedactiontv.be/Circuit__la_societe_SpeedWorld_peut_elle_sortir_de _limpasse_-8690-1.aspx

Had het ook niet te maken met het feit dat de VAS geen circuitwedstrijden meer mocht organiseren?

RKG
24-01-2012, 10:54
endurance en sprint series gaan door ==> www.turbomagazine.be

BSOT
24-01-2012, 11:23
endurance en sprint series gaan door ==> www.turbomagazine.be

Eindelijk goed nieuws!

Geoffrey VK
24-01-2012, 11:45
geweldig goed nieuws...

Mattiallemakki
24-01-2012, 13:37
Hier staat eigenlijk nog geen nieuws, alleen tot het doorgaat. met wie vraag ik me dan weer af...

Belle
24-01-2012, 13:38
Hier staat eigenlijk nog geen nieuws, alleen tot het doorgaat. met wie vraag ik me dan weer af...

Is zo. Eerst zien wat de deelnemersvelden en dergelijke zijn denk ik dan...

RKG
24-01-2012, 13:55
ik vermoed ook dat er x-aantal teams al naar andere kampioenschappen verkast zijn.

Geoffrey VK
24-01-2012, 17:57
ik vermoed ook dat er x-aantal teams al naar andere kampioenschappen verkast zijn.
beetje logisch ook denk ik

Mark
24-01-2012, 23:28
Alleen een teken van leven, echter concrete zaken melden ze niet. Dus eigenlik weten we nog niks. Denk er alleen in te lezen dat die LaHaye niet meer lid van het clubje is.

ICEMAN
24-01-2012, 23:31
Speedworld zou veranderd zijn naar "Belgian Racing Series Team" olv Hans Van de Ven

gregske v
25-01-2012, 08:03
Ik heb samen met mijn vader bij laatste race in zolder bij 1 van de hoofdmechaniekers gestaan van prospeed.
En die waren ook wat aan het speculeren.
Maar die hebbe toen gezegt dat ze wss ook in " belcar " gaan blijve of beter verwoord ze sowiezo toch een auto gingen inzetten met de rede dat er nationale sponsers vaak nationaal willen gezien worden.

Het persbericht dat ze wereld insturen 2 dagen terug is positief maar onvoldoende...
Hopelijk komt er binne de week meer duidelijkheid naar teams toe anders heb ik er geen goed oog in.

Voor de moment geef ik nog het voordeel van de twijfel maar dat heb ik ook alle voorbije jaren gegeven.

Geoffrey VK
25-01-2012, 08:55
Als je op de site gaat zien bij teams staan er al veel namen bij...waar halen ze die dan??

RKG
25-01-2012, 09:11
Als je op de site gaat zien bij teams staan er al veel namen bij...waar halen ze die dan??

Dat is al niet meer geupdatet van 2010 denk ik.

sturgis
01-02-2012, 16:32
lol, allé, t'is weer een rondje van hetzelfde geworden zoals altijd. Of nog slechter als anders...

Ik heb bij mijn planning van het nieuwe seizoen, totaal geen rekening gehouden met "Belcar weekends" of wat er nog vanoverschiet, en blijkbaar heb ik daar niet slecht aan gedaan. In plaats daarvan maar eens naar de weekends van benelux superchallenge gekeken als aanvulling op de diverse internationale wedstrijden die ik wil meepikken, en ik denk dat ik een mooi seizoen tegemoet ga.
Hopelijk, en ik vermoed van wel, zullen we in de BSC ook heel wat bekenden kunnen aanmoedigen!
Ik kijk er alvast naar uit!

Pascal
01-02-2012, 20:12
En het slechte nieuws blijft zich opstapelen

http://www.belcar.com/nl/nieuws/1436,prize-giving-belcar-btcs-vw-fun-cup.html

C U

Mark
01-02-2012, 21:00
Speedworld, of een van de medewerkers, komt in ieder geval zijn afspraken niet na met betrekking tot centjes en ondersteuning van een clubje vrijwilligers. Trieste man, dat bedragje had ie makkelijk uit zijn eigen beurs kunnen betalen.

Mark
04-02-2012, 15:51
http://www.autosport.be/?p=27443
http://sport.turbomagazine.be/news_NL_8808_Belgische_circuits_wat_nu_.html

Het kon weleens een rustig jaar worden.......

BSOT
04-02-2012, 15:55
http://www.autosport.be/?p=27443
http://sport.turbomagazine.be/news_NL_8808_Belgische_circuits_wat_nu_.html

Het kon weleens een rustig jaar worden.......

Hoeft niet noodzakelijk !

Eygmar
04-02-2012, 20:00
heb het al eens geschreven ,is hier om zeep en zal niet meer veranderen

Coach Ep
04-02-2012, 23:43
Misschien moet de RACB zelf ook eens schoon schip gaan maken....

RKG
05-02-2012, 13:17
van nul beginnen lijkt me de beste oplossing, aangezien het doorstarten al een paar keer mislukt is.

Als BRI het overneemt zou het, zoals aangehaald in het artikel, wel goed zijn dat het een paar weekends overneemt van Speedworld, zodat de Belgische kampioenschappen meer dan 1 keer op Spa en Zolder rijden.

Het idee van die superweekends dat vorig jaar aangehaald werd, lijkt me wel een oplossing. Minder aparte weekends, maar zoveel mogelijk belgische kampioenschappen samen laten rijden in een weekend.

Ik vraag mij wel af waarom de RACB niet meer wil samenwerken met Hans Van De Ven...

BSOT
05-02-2012, 13:29
Voor alle duidelijkheid en om alle misverstanden de wereld uit te helpen, wij nemen niets over. Starten op een nieuwe lei en integreren is de enige mogelijkheid om snel een oplossing te bieden. Voorstel, financieel plan en kalender later op de dag.

Mark
05-02-2012, 14:22
Zo te zien is er witte rook, de heren hebben een oplossing gevonden volgens de laatste tweets. Krijgen we toch nog wat te zien dit jaar :)

Mark
05-02-2012, 16:48
Vanavond een pressrelease over de gang van zaken, 05-02-12 gaat een aparte dag worden.

sturgis
05-02-2012, 20:55
toch wel raar, dat als er een andere organisatie de boel wil redden, er dan ineens wel in aktie kan geschoten worden? Of ligt dat aan mij?

Enfin, is er al iets geweten?

Dries DS
06-02-2012, 10:31
Enfin, is er al iets geweten?

BRI heeft gisterenavond 23.29u in een PR laten weten wat iedereen in feite al wist: zij zijn bereid de handen uit de mouwen te steken en e.e.a. te integreren in de SOT. Positief, zonder meer. Maar ook zij zitten natuurlijk en beetje geplaagd met de weinige tijd die nog rest. Het volledige bericht is terug te vinden op www.autosport.be .

Op www.speedactiontv.be reageren zowel Hans VDV als Christian Lahaye op een eerder artikel van Vincent Franssen. Behalve het feit dat de ene zich beschermt en de andere - al dan niet gerechtvaardigd - met wat modder gooit is ook daar in feite geen echt nieuws te ontdekken voor de mensen die het reilen en zeilen van Belcar en BTCS de laatste jaren gevolgd hebben...

UPDATE : De reactie van Hans VDV kan U nu in het NL terugvinden via http://sport.turbomagazine.be/news_NL_8822_Open_brief_van_Hans_Van_de_Ven.html

Dries DS
06-02-2012, 19:18
De kogel lijkt - deels nog maar - door de kerk te zijn : http://sport.turbomagazine.be/news_FR_8826_Le_RACB_confirme_les_championnats_mai s_met_SpeedWorld_hors_jeu.html

Le RACB SPORT confirme l’organisation en 2012 des championnats de Belgique sur circuit, Endurance et Sprint, et FUN CUP (sous réserve d’un changement de dénomination), comme prévu au calendrier sportif.
Toutefois, en application des règlements sportifs, le RACB SPORT a été contraint de retirer l’agrément de promoteur ou organisateur à toute personne ou société du groupe SPEEDWORLD, en raison de problèmes organisationnels et de très importantes dettes envers plusieurs opérateurs importants de la compétition automobile (dont le RACB lui-même, mais aussi les circuits, etc.).
Le RACB communiquera très prochainement le nom des nouveaux organisateurs pour 2012, après avoir finalisé la sélection parmi plusieurs candidats qui se sont manifestés.

Dus geen SpeedWorld meer als promotor/organisator, evenals geen enkele persoon die bij SpeedWorld betrokken is/was. M.a.w. exit Lahaye, Lemoine, Van de Ven & Co...

Veel kandidaten schieten er dan al niet meer over om de handel verder te zetten of te laten integreren in een bestaand kampioenschap ;) . Me dunkt maakt BRI op dit moment dus zeker 50% kans :applaus: .


UPDATE: ondertussen ook in het NL te vinden op autosport.be

Niels
06-02-2012, 21:07
De kogel lijkt - deels nog maar - door de kerk te zijn : http://sport.turbomagazine.be/news_FR_8826_Le_RACB_confirme_les_championnats_mai s_met_SpeedWorld_hors_jeu.html



Dus geen SpeedWorld meer als promotor/organisator, evenals geen enkele persoon die bij SpeedWorld betrokken is/was. M.a.w. exit Lahaye, Lemoine, Van de Ven & Co...

Veel kandidaten schieten er dan al niet meer over om de handel verder te zetten of te laten integreren in een bestaand kampioenschap ;) . Me dunkt maakt BRI op dit moment dus zeker 50% kans :applaus: .


UPDATE: ondertussen ook in het NL te vinden op autosport.be

Pas op, niet noodzakelijk exit Lahaye, die is eind vorig jaar weggegaan bij SpeedWorld en heeft zich als onafhankelijk organisator aangeboden bij de RACB om alles of een deel over te nemen. Gezien zijn goede contacten met de RACB zou ik hem zeker nog niet afschrijven. Was enkel nog op zoek naar een geldschieter.

Mark
06-02-2012, 23:13
Gezien zijn goede contacten met de RACB zou ik hem zeker nog niet afschrijven. Was enkel nog op zoek naar een geldschieter.

Heeft ie dan iemand gevonden?

Destijds met de opstart van zijn BTCS had ik al een hekel aan die vent. Wat deed een Porsche in de B Touring CS in de eerste jaren? Dat was de eerste aanval op de destijds succesvolle Belcar!

Weg met die vent.

RKG
07-02-2012, 09:30
Ik denk dat het grootste deel van de wagens nu al verkast is naar andere kampioenschappen. Dus lijkt het mij beter om de wagens die er nog zijn te integreren in de SOT.

Als iemand de belgian racing series verder zet, zal het toch maar met een miniem aantal wagens zijn, vrees ik. Dan is het beter om een jaar te integreren en dan terug een apart kampioenschap te voorzien als er genoeg wagens zijn.

BSOT
07-02-2012, 09:45
Ik denk dat het grootste deel van de wagens nu al verkast is naar andere kampioenschappen. Dus lijkt het mij beter om de wagens die er nog zijn te integreren in de SOT.

Als iemand de belgian racing series verder zet, zal het toch maar met een miniem aantal wagens zijn, vrees ik. Dan is het beter om een jaar te integreren en dan terug een apart kampioenschap te voorzien als er genoeg wagens zijn.

Voilà. Iedereen moet nu maar eens beginnen inzien dat er niet veel andere mogelijkheden zijn. Een endurance en sprint afzonderlijk organiseren zoals voorzien, wetende welke wagen nog willen rijden zou regelrechte zelfmoord zijn en nog een veel grotere financiële put teweeg brengen. Ik hoop op een goede afloop maar heb er geen goed oog in.

Dries DS
07-02-2012, 10:03
Voilà. Iedereen moet nu maar eens beginnen inzien dat er niet veel andere mogelijkheden zijn. Een endurance en sprint afzonderlijk organiseren zoals voorzien, wetende welke wagen nog willen rijden zou regelrechte zelfmoord zijn en nog een veel grotere financiële put teweeg brengen. Ik hoop op een goede afloop maar heb er geen goed oog in.


Tja... Je kent mijn mening hé. ;)

Ik vind persoonlijk wel dat hier in het hele SW verhaal de grootste boosdoener en zakkenvuller nog niet vernoemd is: Didier Jadoul. Maar die ligt wss ergens te zonnen op zijn jacht, netjes geleasd via SW, met de steun van zijn vriendje Lemoine. Raar maar waar: alles is destijds bij PRC Group goed verlopen, tot Jadoul erbij kwam. Toen begonnen de problemen...

RKG
07-02-2012, 10:35
Voilà. Iedereen moet nu maar eens beginnen inzien dat er niet veel andere mogelijkheden zijn. Een endurance en sprint afzonderlijk organiseren zoals voorzien, wetende welke wagen nog willen rijden zou regelrechte zelfmoord zijn en nog een veel grotere financiële put teweeg brengen. Ik hoop op een goede afloop maar heb er geen goed oog in.

Zoals het nu op turbomagazine staat, gaat de RACB er vanuit dat er nog steeds aparte kampioenschappen worden georganiseerd.

Persoonlijk vind ik dat geen goed idee, maar ik heb niks te zeggen.

McLarenboy
07-02-2012, 21:13
Leuke leesvoer allemaal - wat er in het verleden al gebeurd is staat garant om in de toekomst nog te komen. Verhaal blijft altijd zelfde hier in B, het stijgt altijd naar iemand zijn hoofd en dan valt de boel om.

Zij die het beu zijn moeten naar de Dutch Supercar gaan, die tonen hoe het moet.

Wat ben ik toch blij niet meer in dat wereldje te zitten.

McLarenboy
07-02-2012, 22:23
Staat vrij om te delen op facebook, twitter, myspace, blog,... Is ook mogelijk om stickers te laten maken, eps heb ik ook.

http://img856.imageshack.us/img856/4548/faultygear.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/856/faultygear.jpg/)

Pascal
08-02-2012, 11:58
Staat vrij om te delen op facebook, twitter, myspace, blog,... Is ook mogelijk om stickers te laten maken, eps heb ik ook.

http://img856.imageshack.us/img856/4548/faultygear.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/856/faultygear.jpg/)

Dit is een goede samenvatting ;-)

C U

Coach Ep
08-02-2012, 12:51
Maar ook schending van een ´beschermd´ beeldmerk... (tis niet dat ik de afbeelding niet treffend vind)

McLarenboy
08-02-2012, 21:58
Het feit dat ze al zo lang draaien op die formule en dit niveau van professionaliteit naar de buitenwereld brengen, dan mag het geen wonder zijn waarom ze zoveel succes kennen - zowel op sportief als zakelijk vlak.

http://www.pitstopnew.be.web02.weble.be/?p=1227

manu
08-02-2012, 22:56
Staat vrij om te delen op facebook, twitter, myspace, blog,... Is ook mogelijk om stickers te laten maken, eps heb ik ook.

http://img856.imageshack.us/img856/4548/faultygear.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/856/faultygear.jpg/)

Het is wel "le problème" (mannelijk), maar goed gevonden.:D

RKG
11-02-2012, 13:01
Het blijft de laatste wel stil hierrond. Ik ben benieuwd wat eruit gaat komen.

Misschien kunnen de journalisten eens bij de betrokken piloten langsgaan om hun mening te vragen!

dick van elk
11-02-2012, 15:13
Persbericht vandaag rondgestuurd:

Uitnodiging informatie bijeenkomst.

SUPERCAR CHALLENGE powered by DUNLOP
Donderdag 16 februari 2012 19:00 uur
Business Club Circuit Zolder


In de afgelopen weken hebben wij van tal van Belgische teams en rijders vragen ontvangen over de deelname aan de Supercar Challenge voor het seizoen 2012.

Eind vorig jaar hebben wij de beslissing genomen de Dutch Supercar Challenge om te vormen tot een kampioenschap voor teams en rijders vanuit de gehele Benelux. Er is van beide sportbonden, de RACB en de KNAF, een akkoord verkregen voor het rijden onder het nieuwe Benelux Zonereglement met op de kalender 4 evenementen in België, 5 evenementen in Nederland en een evenement op de Nurburgring. Doordat tijdens twee evenementen in Nederland niet alle groepen aan de start verschijnen, bestaat de kampioenschap kalender uit 9 evenementen.

Veel van deze vragen zijn per mail of telefonisch beantwoord maar er leek ons behoefte onze plannen in België nader toe te lichten.

Tijdens deze presentatie zullen we uitleg geven over de gewijzigde organisatie achter de SC door de integratie van België, de opzet van het kampioenschap, de evenementenkalender en de reglementen, de divisie structuur en publicitaire ondersteuning in België in print, Web en Televisie.

De presentatie wordt gehouden op donderdagavond 16 februari in de Business Club op het circuit van Zolder, de zaal is geopend vanaf 19:00, presentatie vangt aan om ca. 19:45 uur.

In verband met de verwachte grote opkomst verzoeken wij U zich aan te melden via renate@supercarchallenge.nl zodat wij de cateraar tijdig kunnen informeren.

Met vriendelijke sportieve groet,
V-Max Racing Management B.V.

Dick van Elk dick@supercarchallenge.nl

Coach Ep
12-02-2012, 17:09
Kijk, dat is nog eens communiceren en ´feeling houden´ met je klanten! Verwacht dat ´de Belgen´ het warme water van de SCpbD (Supercar Challenge powered by Dunlop) zeer aangenaam gaan vinden na enkele jaren in het ijskoude badwater van Speedworld, RACB en consorten te hebben gelegen! ;)

En strakke actie om zoiets natuurlijk in het Belcar topic te plaatsen! :D

Geoffrey VK
13-02-2012, 10:24
ik ga donderdag naar daar, mijn keuze staat stilaan vans hoor

fan
13-02-2012, 12:17
Wij (QSR) hebben ook besloten om zeker al de eerste wedstrijd in zolder tijdens de FIA GT1 een wagen in te zetten. We zijn nog wel op zoek naar minimum 1 piloot.

vortex
15-02-2012, 11:33
Is er door de RACB aan alle media soms een radiostilte verordenneerd??? Het laatste waar je als team/rijder/fan nu behoefte aan hebt is wel het doodzwijgen van de nationale sport....

Niemand verder iets???

BSOT
15-02-2012, 11:47
Niemand verder iets???

:no: neen sorry

vortex
15-02-2012, 11:51
Niet wat betreft de BSOT natuurlijk...die communicatie is precies zoals het hoort: open en duidelijk, en telkens leuke presentaties van nieuwe deelnemers. Dat geeft de burger moed...

Kunnen andere partijen een heel groot voorbeeld aan nemen!

RKG
15-02-2012, 13:53
Is er door de RACB aan alle media soms een radiostilte verordenneerd??? Het laatste waar je als team/rijder/fan nu behoefte aan hebt is wel het doodzwijgen van de nationale sport....

Niemand verder iets???

De media kan op zijn minst de meningen van de betrokken piloten, teams,... gaan vragen. Maar het blijft vooral bij persberichten...

S. Claeys
16-02-2012, 14:18
Niemand die durft spreken?

NetForce84
16-02-2012, 15:06
Zelfs op de officiële websites is het stil

http://www.btcseries.be/nl/

http://www.belcar.com/nl/

Ze zijn hier in België goe bezig.
Volgens mij zullen al veel teams richting de DSC getrokken zijn...

sturgis
16-02-2012, 19:18
ah bon, ben toch niet de enigste die zo zit te denken :)

eerst tramelant maken vollen bak, de boel opblazen, en dan ineens niets meer...erm? Moet vooral plezant zijn voor de teams zeg.... als de laatste nu nog niet de deur uit is richting superchallenge, of andere oorden, zal het niet veel gaan schelen toch denk ik zo dan?

Dries DS
17-02-2012, 10:51
Toch nog één journalist die ongezouten zijn mening durft te verkondigen:

http://www.speedactiontv.be/Circuit_national__soeur_Anne_ne_vois_tu_toujours_r ien_venir_-8850-1.aspx

Verder op Racingworld.be en Autosport.be een kort stukje, al gaat dat vooral over de overstap van Longin en Lamot naar de Supercar Challenge.
Op Turbomagazine.be staat dan weer een uitgebreid persbericht over de vergadering die gisterenavond in Zolder plaats heeft gevonden.

Coach Ep
17-02-2012, 12:25
Toch nog één journalist die ongezouten zijn mening durft te verkondigen:
http://www.speedactiontv.be/Circuit_national__soeur_Anne_ne_vois_tu_toujours_r ien_venir_-8850-1.aspx

:applaus:

Het gaat druk worden in de SCpbD! Gaan we een reservelijst krijgen? Kalender zit vol, misschien een extra invitatierace aan het begin van het seizoen op Zolder? (indien Endurance/Sprint omvallen). Wie weet...

Dries DS
17-02-2012, 13:25
Ik lees net op de FR site van Turbomagazine het volgende (in een stukje over Longin / Lamot) :

..........Dans l'attente d'informations précises concernant les championnats de Belgique (on espère de vrais éclaircissements en début de semaine prochaine...)...........

Bon, eerst was het aanvang januari, dan werd het begin februari, dan zou het begin deze week zijn en nu HOOPT men op een oplossing tegen begin volgende week. :crazy:
Ze moeten in de Aarlenstraat in Brusel niet langer meer naar een oplossing zoeken, die is er al. De helft van de reguliere deelnemers vertrekt toch (of is al vertrokken) naar andere oorden en diegenen die nog overschieten kunnen ze integreren in de SOT, dan is er voor die rijders/teams tenminste ook een oplossing.
Of denken die prutsers daar in Brussel dat piloten en teams eeuwig geduld blijven hebben ? :no:

Marc
17-02-2012, 18:33
Toch nog één journalist die ongezouten zijn mening durft te verkondigen:


Ik begrijp niet goed hoe je hier de pers een steen kan werpen? Die heeft er nu eens helemaal niets mee te maken.

Bon, eerst was het aanvang januari, dan werd het begin februari, dan zou het begin deze week zijn en nu HOOPT men op een oplossing tegen begin volgende week. :crazy:

Of denken die prutsers daar in Brussel dat piloten en teams eeuwig geduld blijven hebben ? :no:

Ik denk dat men wacht op de uitkomst van een paar kortgedingen die vandaag en maandag worden behandeld...
Maar dat er een Belgisch sprint- én endurancekampioenschap komt zoals was aangekondigd, lijkt me vandaag totaal uitgesloten.

Coach Ep
18-02-2012, 00:54
Volgens mij valt er met de RACB niets uit te sluiten...

Niels
22-02-2012, 18:12
Laatste nieuws vab de dag (Woensdag 22), we staan nog zo goed als nergens. Gezien de zaak nu bij het gerecht blijkbaar zit kan er niets gebeuren tot er een uitspraak is. Een gekende Waalse preparateur schijnt wel de voorkeur te genieten van RACB.

RACB mededeling :http://www.racingworld.be/news/8629/nieuws-belgische-circuitkampioenschappen-er-is-geen-nieuws.html

Coach Ep
22-02-2012, 20:51
En hopla, weer een pak deelnemers richting SCpbD of foetsie...!

McLarenboy
22-02-2012, 20:55
Kruis over maken, over naar Van Elk en het spel vanaf dan serieus spelen

Ras sport
23-02-2012, 20:09
Ik erger me echt mateloos aan het amateurisme dat de RACB blijft uitstralen. Een nationale bond die op deze manier blijft knoeien, dit doen ze zelfs niet bij de voetbalbond. Het persbericht alleen al dat gisteren werd rondgestuurd getuigt van een duidelijke crisis in de Aarlenstraat, en ze hebben totaal geen idee hoe er mee om te gaan.

Ik vraag me trouwens af wie zich bezig houdt met de communicatie. Ofwel is het erbarmelijk vertaald uit het Frans ofwel heeft deze persoon geen kaas gegeten van persberichten schrijven (het gebruik van de U!!-vorm, namen volledig in hoofdletters, ongelooflijk archaïsch taalgebruik). Daarbij komt dan ook nog eens de openlijke aanval op Speedworld, iets dat je in mijn ogen als nationale instantie nooit maar dan ook nooit doet. Speedworld kan dan wel aan de basis liggen van de crisis, je communiceert niet op deze manier!

In mijn ogen kan men nu al niet veel lager meer vallen als nationale instantie, het is wachten op een beslissing van de rechter en een definitieve uittocht van alle teams richting Nederland, want ik vraag me echt af wie er nu nog in België gaat blijven...

tarzancorner
25-02-2012, 16:26
Een volgend team die de overstap maakt naar de DSC.

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=39586

sturgis
25-02-2012, 18:09
En gelijk hebben ze verdorie!! Die gasten hadden in 2010 toch de laatste Scuderia evoluties op hun 430 laten steken? Om vervolgens restricties opgelegd te krijgen, en in 2011 in GT3b te moeten rijden... schandalig was het imho...
Het is een blijft een schitterend machien die 430 van hun, en het doet mij ook plezier om zien dat ze met het volle vermogen kunnen gaan meedoen in de SC, waar ze in principe erg competitief kunnen mee zijn.

sturgis
25-02-2012, 18:32
trouwens, volgens een artikel op racing world, zou KRK Racing mogelijk ophouden te bestaan omwille van sponsors die moeilijk doen over een geheel buitenlands programma (Blancpain vermoed ik dan?) , is de Supercar Challenge dan geen oplossing? Die hebben toch een sterk TV pakket, ook in België, voor 2012 al ik het zo hoor?
Net 2 SLSjes aangekocht, der eentje van afgeschreven (of zo goed als dan toch?) op een jaar tijd...
Zijn die Vipers eigenlijk al verkocht geraakt?

NetForce84
25-02-2012, 19:16
Had ik hier niet ergens op dit forum gelezen dat KRK een Radical had aangekocht, voor de BSOT?

Wat ik wel mag zeggen is dat KRK ergens deze week zijn nieuwe Radical SR3RS aangeleverd zal krijgen

Hier terug te vinden: http://forum.depaddock.net/showthread.php?t=20802

Mark
25-02-2012, 20:20
trouwens, volgens een artikel op racing world, zou KRK Racing mogelijk ophouden te bestaan omwille van sponsors die moeilijk doen over een geheel buitenlands programma (Blancpain vermoed ik dan?) , is de Supercar Challenge dan geen oplossing? Die hebben toch een sterk TV pakket, ook in België, voor 2012 al ik het zo hoor?
Net 2 SLSjes aangekocht, der eentje van afgeschreven (of zo goed als dan toch?) op een jaar tijd...
Zijn die Vipers eigenlijk al verkocht geraakt?


Die vipers zijn verkocht aan een nederlands team dat actief is in het DSC als ik het goed heb. Meen speedtec/sijthof......

BSOT
26-02-2012, 08:41
Had ik hier niet ergens op dit forum gelezen dat KRK een Radical had aangekocht, voor de BSOT?



Hier terug te vinden: http://forum.depaddock.net/showthread.php?t=20802

Radical SR3RS met de laatste specificaties staat inderdaad klaar bij Radical om afgehaald te worden.

Niels
27-02-2012, 21:23
Radical SR3RS met de laatste specificaties staat inderdaad klaar bij Radical om afgehaald te worden.

Maar door wie? Staat dus nog te wachten op een eigenaar.

BSOT
28-02-2012, 09:16
Maar door wie? Staat dus nog te wachten op een eigenaar.

Aangekocht door KRK hé

Dries DS
28-02-2012, 18:10
Bon, eerst was het aanvang januari, dan werd het begin februari, dan zou het begin deze week zijn en nu HOOPT men op een oplossing tegen begin volgende week. :crazy:

Allee, we zijn ondertussen al weer leuk 11 dagen verder en van de gehoopte oplossing (die voor begin vorige week "gepland" was) heb ik nog nergens iets gelezen of gehoord. Iemand van jullie?
Ja, er kwam een communiqué van de RACB waarin men aankondigde dat men... niks aan te kondigen had. :crazy: ! Er werd door diverse partijen zoals gebruikelijk wel met wat modder gegooid :fight: , maar over oplossingen werd er natuurlijk niets meedegedeeld.

Als ik mij niet vergis dan staat over 30 dagen de testdag te Zolder op het programma en volgt amper een weekje later het met veel bravoure aangekondigde openingsweekend op de kalender. En als supporter zeggen dat men zijn kat stuurt is ook al geen oplossing, want zelfs die kat zal zich daar doodvervelen ;) .

Mitchio
28-02-2012, 23:58
Ik denk dat het simpel is ...

Heb lang gehoopt op een oplossing, maar die is er niet. Belcar en BTCS kunnen in mijn ogen onmogelijk verder, want de meeste teams zijn al overgestapt naar de Supercar Challenge.

Als je ziet welke teams nog op zoek zijn naar rijders: First Motorsport, Ron Marchal, Euser, Guess Racing Europe, MTE, DVB, Brother Racing, Qvick ... dan weet je wel dat de Supercar Challenge op dit moment gewoon het aantrekkelijkst is.

Mark
29-02-2012, 00:11
Ja, er kwam een communiqué van de RACB waarin men aankondigde dat men... niks aan te kondigen had..

Bij de RACB zijn ze wel degelijk hard aan het werk ;)
http://www.autosport.be/?p=28648

Wie betaald dat spelletje trouwens?

Dries DS
29-02-2012, 12:12
Volgens de NL website van Turbo Magazine zou Kronos aangeduid zijn om het hele boeltje te runnen.

Artikel : http://sport.turbomagazine.be/news_NL_9015_Kronos_promotor_van_Belgische_kampioe nschappen.html

De bedenkingen die Joost zich maakt, zijn zowat dezelfde als deze die ik mij maak. Beperkt tijdsbestek, geen teams, geen circuitovereenkomsten, gigantisch imagoverlies geleden, enz ... Bovendien is Kronos een preparateur / verhuurder en heeft dit bedrijf geen enkele ervaring met de organisatie en promotie van kampioenschappen.

Niels
29-02-2012, 23:49
Preparateur so what? Frankrijk diende als voorbeeld en daar is het toch gelukt. Daar heeft ORECA (constructeur LMP wagens, partner Toyota LMP) de organisatie van het GT kampioenschap en GT Tour nevenprogramma overgenomen van Ratel. Na een woelig eerste jaar schijnt het daar nu toch goed te lopen. Dan toch liever iemand uit het autosportmilieu dan uit een niet verwante business.

RKG
01-03-2012, 09:24
RACB moet toch wel heel naïef zijn als ze denken dat ze voor dit jaar nog iets fatsoenlijk van de grond zullen krijgen...

Dries DS
06-03-2012, 14:37
De laatste geruchten dateren al weer van een week terug. Behalve dan dat Christian Lahaye de handdoek heeft geworpen ( http://www.racingworld.be/news/8668/christian-lahaye-werpt-de-handdoek.html ).
Iemand nog ergens iets vernomen over een eventueel kampioenschap of over de juridische wedloop tussen enerzijds SpeedWorld en anderzijds RACB ?

Dries DS
06-03-2012, 18:15
Interessant artikel : http://www.speedactiontv.be/Circuit_National__premier_verdict_important_en_fin _de_semaine-8951-1.aspx , tevens op dezelfde website een artikel over Christian Lahaye die ter verdediging trekt ;)

Dus... Als Kronos het boeltje zou promoten en organiseren dan stappen ze sowieso voor dit jaar af van het concept Endurance en Sprint, dat zou dan naar de toekomst verschoven worden.
2012 : 1 kampioenschap voor ex-BTCS en ex-Belcar bolides, met een beperkte kalender. Dit volgens het bewuste artikel, wel te verstaan...

NetForce84
07-03-2012, 13:05
Circuit België: verdict mogelijk vrijdag (http://sport.turbomagazine.be/news_NL_9059_Circuit_Belgie_verdict_mogelijk_vrijd ag.html) ==> turbomagazine.be

We leven op hoop (of toch niet??);)

Niels
07-03-2012, 19:33
Speedworld doet via alle autosportsites een oproep aan teams, piloten of er nog interesse is in een Belgisch kampioenschap, blijkt een belangrijke factor te zijn om tot eenuitspraak te komen vrijdag.

Niels
07-03-2012, 21:44
De RACB reageert geprikkeld op bericht van Speedworld,

http://www.racingworld.be/news/8682/racb-speedworld-is-niet-in-staat-kampioenschappen-te-organiseren.html

Mark
07-03-2012, 21:49
Als ze dit verhaal niet gaan verfilmen weet ik het ook niet meer, a.s. Vrijdag is de volgende cliffhanger :) Als de RACB verliest kan die Theunis onmogelijk zijn positie behouden. Ben overigens ook geen fan van Speedworld.

Allebei eigenlijk te triest voor woorden...........

Ras sport
08-03-2012, 00:19
Volledig mee eens Mark. Het is op dit moment gewoon een ordinaire strijd tussen RACB en Speedworld om te zien wie het meeste steun geniet van teams en rijders. Eigenlijk zouden teams zich hier gewoon moeten kunnen buiten houden. Waarschijnlijk is dat al niet meer mogelijk, maar het zou goed zijn als zij ook als 1 stem konden spreken (een beetje zoals de FOTA in de F1).

Achja.. wie er ook "wint", maakt al niet veel meer uit denk ik...

Chapeau trouwens voor de pers die er erg objectief mee omgaat.

BSOT
08-03-2012, 07:31
Ongeacht de uitspraak van de rechtbank op vrijdag zijn we vertrokken voor een lange juridische strijd vrees ik. Zelfs in kort geding heeft de verliezende partij steeds het recht om op deze uitspraak in beroep te gaan, hoger beroep en cassatie. Daar beide partijen gaan voor een overwinning zal de strijd dus uitgevochten worden tot aan het gaatje. In tussentijd zitten we ergens midden 2015. Wie? Wat? Waar? Gelijk of niet, het is de rechter die over elk faccet zal oordelen en gelukkig neemt deze brave man rustig de tijd om het ganse dossier te bestuderen. Het is trouwens perfect mogelijk dat de rechter vrijdag de uitspraak opschort op basis van onvoldoende informatie, bijkomende onderzoeken of wat dan ook. Hoe dik de overeenkomst met de nieuwe promotor Kronos ook moge zijn, zolang er een juridische strijd aan de gang is tussen RACB en Speedworld kan Kronos de nieuwe overeenkomst niet uitvoeren. Tevens moet de huidige en de nieuwe promotor ook de vooropgestelde kalender 2012 kunnen volgen en ook daar zou het schoentje wel eens kunnen wringen. Is Kronos welkom op Zolder en is Speedworld nog wel welkom op Spa? Kronos ook promotor van de Fun Cup maar zowel de rechten als de fabriek zijn eigendom van Dhr. Lemoine. Moet Kronos dan eerst daar eens geen babbeltje gaan doen en de portefeuille open trekken? Als Dhr. Lemoine uberhaubt al wil verkopen!

Is Kronos de juiste partij? Persoonlijk denk ik het wel maar nog niet in 2012 en als er tijd is zijn er mogelijks nog andere bekwame kandidaten. Ik denk niet dat er momenteel één Belgische organisator of promotor in staat is deze zware verantwoordelijkheid te nemen, noch financieel, noch organisatorisch. De nieuwe promotor moet zich kunnen organiseren, voorbereiden, hun plannen kunnen presenteren aan de teams, kampioenschapsponsors kunnen binnenhalen, een bandentender kunnen uitschrijven, enz... dit vraagt minstens 3 maanden intense voorbereiding en die tijd is er niet.

Nog veel belangrijker is het gevaar dat de circuits, de door Speedworld gereserveerde weekends, bij gebrek aan een gerechterlijk akkoord, hun geduld verliezen en de weekends gaan aanbieden aan derden. Zo bestaat het gevaar dat buitenlandse promotoren in het bezit komen van deze weekends waardoor de kans reeel is dat we in 2013 geen tracktime meer hebben om eigen Belgische kampioenschappen te rijden in eigen land. Misschien wel, maar dan tegen welke tarieven per minuut. Als de huidige promotoren dan dure tracktime moeten gaan inkopen en dit doorrekenen via de inschrijving wordt alles x2, onbetaalbaar en dus automatisch ook het einde van de bestaande kampioenschappen. Onrechtstreeks zijn ALLE andere kampioenschappen dus ook betrokken in dit verhaal en stijgt de onrust bij de "kleine kampioenschappen" met de minuut.

Een oplossing vanuit de kleinere belanghebbende kampioenschappen werd aangereikt aan RACB. Waarom is het woordje belanghebbende zo belangrijk? Omdat wij door ons te groeperen en te investeren in die tracktime de zekerheid kunnen kopen voor de toekomst om zo onze autosport betaalbaar te houden. De belanghebbende partijen (SOT, BGDC, Historics) hebben er alle belang bij dat de beschikbare weekends in eigen rangen blijven. DIt heeft helemaal niets te maken met wie nu wel dan niet de promotor van de ex. Belcar, BTCS of Fun Cup zal worden, het is gewoon onze eigen toekomst veilig stellen. Kronos, Speedworld, wie het ook moge worden kan dan op zijn beurt tracktime inkopen via, en ik vind even geen goede naam " de kleintjes".

Een oplossing voor de teams in 2012? Maar zeker! Laat alles +3.0 liter meerijden met de SOT, alles -3.0 liter meerijden met de BGDC. Dat voorstel werd door BRI ook zo overgemaakt aan RACB. Een oplossing? Ja maar een noodoplossing voor 2012. Zo kan iedereen rijden, kunnen de instanties rustig alles uitklaren via de rechtbanken maar is iedereen geholpen. De kleintjes krijgen een duwtje in de rug door enkele onverwachte extra inschrijvingen, RACB heeft een eenvoudige oplossing, Kronos kan zich rustig inwerken en voorbereiden voor seizoen 2013, iedereen happy! 5 regels toevoegen aan de bestaande SOT reglementen en iedereen kan rijden. Ik weet dat niet iedereen daar happy mee zal zijn, maar het is een oplossing en nog niet zo een slechte ook.

Probleem van de circuits en de Fun Cup opgelost? Neen maar de oplossing ligt wel op tafel. Circuit Spa en Zolder zetten hun weekends op hold voor 2012 en maken nieuwe overeenkomsten op voor 2013. Met de benodigde tracktime voor SOT, BGDC en Historics kunnen deze 6 weekends zowel qua timing als financieel perfect afgedekt worden. Zo hebben wij de garanties voor de toekomst, is de kalender 2013 gekend en opnieuw iedereen happy. Financieel een probleem? Ik dacht het niet, wij moeten de tracktime anders ook inkopen dus waarom niet zelf? Binnen de 3 promotoren is groep van de BGDC het best geplaatst om te fungeren als organisator van de weekends. Fun Cup! Mijn inziens is dit het best weggelegd voor bv Kronos, DVB of waarom ook niet Penders. Deze heren moeten kost wat kost eerst gaan praten met Dhr. Lemoine. Pas nadat deze een overeenkomst gevonden hebben kan het dossier naar RACB welke dan de meest bekwame promotor kan aanduiden waarna de oveenkomst kan doorgang vinden. Deze nieuwe promotor van zijn kant kan dan opnieuw contact opnemen met de groep "kleintjes" om tracktime te gaan inhuren in de overgenomen weekends.

Door het in 2012 laten meerijden van de +3.0L en -3.0 liter wagens in de SOT en BGDC kan RACB ook hier in alle rust op zoek gaan naar een nieuwe goede partner/promotor voor de ex Belcar/BTCS. Zowieso zal de uiteindelijke uitslag van de rechtbanken hier een cruciale rol in spelen. Tot het moment van definitieve uitslag kan het noodscenario van meerijden met van kracht blijven. Ziet RACB dat eigenlijk alles vlotjes verloopt zonder noemenswaardige problemen dan bestaat nog altijd de mogelijkheid om het noodscenario om te zetten in effectief.

Mij is het er niet om te doen wie nu wel of niet gelijk heeft of moet krijgen. Mij is het vooral te doen snel een oplossing te vinden om de wagens op de piste te krijgen. Ik steek niet onder stoelen of banken dat 10à15 wagens minder of meer niet belangrijk zijn voor BRI. Met de extra inkomsten van deze inschrijvingen, zonder dat we meer uitgaven moeten doen, krijgen zowel SOT als BGDC een duwtje in de rug wat niet onbelangrijk is.

Samengevat: bovenstaande is het perfecte plan om iedereen happy te maken. Realistisch, snel uitvoerbaar, transparant en als noodscenario perfect verdedigbaar naar alle partijen toe.

Nogmaals, BRI neemt geen standpunt in wat betreft het dispuut RACB-Speedworld, we willen enkel actief meedenken en zoeken naar de beste oplossing.

See you all @ the track, misschien dit weekend al in Mettet! Be our guest.

Dries DS
08-03-2012, 09:42
Vandaag in Het Belang van Limburg (en ook in Gazet van Antwerpen) : http://www.hbvl.be/sport/motorsport/aid1131679/komt-er-nog-belcar-kampioenschap.aspx

Dries DS
08-03-2012, 13:36
Deze uitspraak van Laurent Voogt over SpeedWorld is wel overduidelijk : niks te doen, geen instructies, geen enkel toekomstperspectief, loon en onkosten van 2011 niet uitbetaald... Kan al tellen !

Laurent Voogt: "J’ai dû mettre fin à mon contrat de travail avec SpeedWorld (aucun travail, aucune instruction, aucune perspective d’avenir ni paiement de mon salaire ou même de mes frais de 2011). Je ne fais donc plus partie d’un 'SpeedWorld Team' (dont j’ignore même qui pourrait faire partie)."
Volledig artikel : http://www.speedactiontv.be/Laurent_Voogt__Aucune_perspective_davenir_avec_Spe edWorld-8967-1.aspx

Dries DS
09-03-2012, 17:40
Uitspraak van de rechtbank in deze zaak volgt ten vroegste volgende maandag :rolleyes: .
Opmerkelijk detail is wel dat SpeedWorld een volledig gewijzigde kalender heeft voorgesteld, ZONDER ook maar één wedstrijd in Francorchamps. Zoals men uit het hieronder gelinkte artikel kan afleiden, is SpeedWorld in feite niet meer welkom in Francorchamps, wegens een pak openstaande schulden aan het circuit... Waar hebben die mannen eigenlijk geen schulden :confused: ?

http://www.speedactiontv.be/Circuit_National__SpeedWorld_propose_un_calendrier _sans_Spa_-8975-1.aspx

Grig-O
09-03-2012, 20:48
Uitspraak van de rechtbank in deze zaak volgt ten vroegste volgende maandag :rolleyes: .
Opmerkelijk detail is wel dat SpeedWorld een volledig gewijzigde kalender heeft voorgesteld, ZONDER ook maar één wedstrijd in Francorchamps. Zoals men uit het hieronder gelinkte artikel kan afleiden, is SpeedWorld in feite niet meer welkom in Francorchamps, wegens een pak openstaande schulden aan het circuit... Waar hebben die mannen eigenlijk geen schulden :confused: ?

http://www.speedactiontv.be/Circuit_National__SpeedWorld_propose_un_calendrier _sans_Spa_-8975-1.aspx

Wat een grap, teams gaan toch niet kiezen voor een Belgisch kampioenschap dat niet eens naar Spa komt? :crazy:

Mitchio
10-03-2012, 13:53
Back to business:

Mext Racing testte donderdag in Zolder met een Porsche 911 GT3 Supercup, ik denk een exemplaar van Level Racing ... Een terugkeer voor Lieven Goegebuer, Dirk van Elslander en co?

RKG
10-03-2012, 14:49
ik dacht dat in het verslag op racingworld stond dat het ex-speedlover was.

A.J.
11-03-2012, 15:57
is de speedlover/omnilevel Porsche die overkop ging bij laatste Belcar race die weer opgebouwd is in een nieuwe kas.

Volano
12-03-2012, 23:46
En nog altijd geen nieuws vanuit de rechtbank =>> Het is echter weer niets geworden, de rechtbank heeft verleden week de documenten van beide partijen ontvangen, waaronder blijkbaar ook een voorstel voor een kampioenschap in 2012 met kalender van SpeedWorld, doch de rechter heeft tot vandaag nog geen besluit genomen. Zelfs al brengt de rechter morgen zijn besluit binnen op de griffie dan duurt het nog twee tot drie dagen voor de het verdict op papier staat. Autosport minnend België zal dus nog enkele dagen meer geduld moeten uitoefenen, maar zelfs na deze eerste rechtszaak staan we nog ver van een definitieve oplossing.

Racingworld.Be (http://www.racingworld.be/news/8704/nationale-circuitkampioenschappen-ook-vandaag-geen-nieuws.html)

YMS
14-03-2012, 21:38
GT4 Holland afgelast!!!!!!
http://www.autosport.nl/news/24503/breaking_news_european_gt4_cup_2012_afgelast
Dank aan RACB/speedworld

FIRE
14-03-2012, 22:02
Het European GT4 is afgelast, het Dutch GT4 gaat gewoon door.

Dries DS
19-03-2012, 12:41
Uitspraak van de rechtbank in deze zaak volgt ten vroegste volgende maandag :rolleyes: .


Zo, deze keer hebben ze dus hun woord gehouden op de rechtbank van Mons. Er is dus een uitspraak... Exit SpeedWorld, de RACB haalde het laken naar zich toe en meer dan waarschijnlijk wordt Kronos de nieuwe organisator / promotor.

http://www.speedactiontv.be/Circuit_National__le_Tribunal_de_Commerce_de_Mons_ a_donne_raison_au_RACB_-9032-1.aspx

NetForce84
20-03-2012, 13:33
Het seizoen van de Belgische nationale autosport startte afgelopen weekend in Zolder met de eerste manche van de BGDC en vandaag viel met de uitspraak van de handelsrechtbank in Bergen dan weer een eerste doek over een weinig glorieus stuk geschiedenis van de Belgische circuitsport. De RACB haalt een eerste slag thuis en kan aan de sportieve kant van de zaak beginnen denken. In de wandelgangen wordt gesproken over een eerste race begin juni (oude weekend van de 12 Uur van Spa?) met als promotor RACB. Het zou gaan over één (uithoudings?)kampioenschap met de S1 en GT3b als sterkhouders en een totaal van vijf manches. (JCA)



persmededeling RACB:



Via een beschikking die vandaag werd uitgesproken door Mevrouw de Voorzitter van de Rechtbank van Koophandel te Bergen, zetelend in kort geding, werd de vordering die door SPEEDWORLD ingesteld werd tegen de RACB, ontvankelijk maar ongegrond verklaard.

De beslissing van de RACB om elke sportieve erkenning aan de groep SPEEDWORLD in te trekken, blijft dus van kracht.

Mevrouw de Voorzitter was meerbepaald van oordeel dat SPEEDWORLD niet de bekwaamheid vertoont om in 2012 in alle veiligheid wedstrijden te kunnen organiseren, des te meer omdat de groep verscheurd blijft door interne twisten.

De RACB zal zich nu verder toespitsen op het herstel van de door hen veroorzaakte schade en zal het circuitseizoen terug opstarten. De promotoren en organisatoren voor 2012 zullen binnenkort aangeduid worden, na een laatste overleg met de kandidaten en de circuits.

Alle actoren van de autosport moeten nu gemobiliseerd worden om dit circuitseizoen, ondanks de vertraging, te laten slagen.


Turbomagazine.be

Als het klopt, de eerste race van het seizoen pas in juni .... man man triestig gedoe.:frusty:

We zullen wel zien wat de toekomst brengt zeker

McLarenboy
30-03-2012, 12:21
http://www.racingworld.be/news/8751/circuit-zolder-donderdag-29-maart-2012-internationale-testdag.html

We mogen niet alleen de nationale kampioenschappen schrappen, maar eigenlijk ook de federatie mag geschrapt worden.

Hoeveel mannetjes gaan nog durven rondlopen met dat vestje vraag ik me af.

Mark
30-03-2012, 20:58
Dat wil dus zeggen voor 2012:

Zolder, geen first race
zolder, geen masters
Spa, geen 12 uur
Spa, geen 25 uur funcup
Spa, geen francochampagne

Speedworld mag dan wel niet het beste kind van de klas zijn geweest, racb sport faalt dan nog zwaarder.

Raceboy
31-03-2012, 14:50
De 25 uren funcup zullen wel overgenomen worden door de engelsen en italianen.

manu
31-03-2012, 19:17
Artikeltje gevonden over de toekomst van de Belcar , weliswaar in het frans:

http://www.autonews-magazine.com/blog/?p=21088

Fonne
31-03-2012, 22:11
Artikeltje gevonden over de toekomst van de Belcar , weliswaar in het frans:

http://www.autonews-magazine.com/blog/?p=21088De nederlandse versie

http://www.autonews-magazine.com/blognl/?p=14662

HaCo
01-04-2012, 09:22
De nederlandse versie

http://www.autonews-magazine.com/blognl/?p=14662

Lijkt me een goed idee.

NetForce84
01-04-2012, 21:44
Mja beter dan niets;)

Mark
02-04-2012, 21:07
Zelfs ik ben nu een slachtoffer van deze crisis! Dank u Theunis en Van de Ven voor deze major fuck up.

Bij elke koers krijgen wij een maaltijdvergoeding. Als ploeg stoppen we dat in een gezamelijke kas waar we dan het ene jaar orannje kleding van kopen (kleding van de RACB is volstrekt onveilig!) en het andere jaar een uitje organiseren voor de leden en hun partners. Vorig jaar kleding gekocht, kas leeg. Dit jaar geen uitje...........want we hebben geen wedstrijden om maaltijdvergoedingen te scoren. (wees gerust, baanpost zijn is een hobby/passie en dat mag geld kosten)

Overigens is op Circuit Zolder ook de eerste grote gesneuveld, een iemand is minder duurzaam actief ;)

Niels
03-04-2012, 23:09
Voor het einde van de week zou er meer klaarheid moeten zijn over de toekomst van het Belgische nationale circuit kampioenschap. Start kampioenschap is nu voorzien op Zolder het weekend van 20 mei, ruimte die vrijgekomen is na annulatie ELMS.

A.J.
05-04-2012, 12:55
is dus officieel nu :
http://sport.turbomagazine.be/news_NL_9329_Kronos_start_nationale_kampioenschapp en_19_en_20_mei_in_Zolder.html

BSOT
05-04-2012, 12:58
Ik ga er helemaal nie moeilijk over doen maar je moet eens www.brcc.eu intikken.

Bart.Vandecavey
05-04-2012, 14:53
www.brcc.be ze hebben al een blauw scherm opgezet

RKG
05-04-2012, 15:49
www.brcc.be ze hebben al een blauw scherm opgezet

Daarstraks was er nog niks te zien van Kronos.

Ben eens benieuwd welke wagens we te zien gaan krijgen?!

Grig-O
05-04-2012, 16:10
Vermoedelijk iets dat sterk lijkt op de BTCS tussen 2004 en 2007, namelijk een mix van silhouettes en Porsches en andere oude GT3's. De serie start blijkbaar ook in het voorprogramma van de 24u van Spa, waarvoor al British+Euro F3, Lamborghini Trofeo, JK Asia Series en Blancpain Revival aangekondigd werden... Wordt een druk weekend.

Niels
13-04-2012, 21:56
Vermoedelijk iets dat sterk lijkt op de BTCS tussen 2004 en 2007, namelijk een mix van silhouettes en Porsches en andere oude GT3's. De serie start blijkbaar ook in het voorprogramma van de 24u van Spa, waarvoor al British+Euro F3, Lamborghini Trofeo, JK Asia Series en Blancpain Revival aangekondigd werden... Wordt een druk weekend.

Veel meer, alle GT3's worden toegelaten ook laatste generatie, GT Open als Mosler of Audi TT, GT Cup, GT4, Silhouettes S1 en S2, V8 Superstars alle tourisme's en er is nog mogelijkheid in een guest klasse voor wagens die niet in bovenstaande klasses horen. Alleen prototypes, GT1 en DTM zijn verboden.

Jawaddeman
24-04-2012, 22:19
vandaag mail gekregen van Kronos:
Inschrijvingsgeld; nog duurder !?
Maar nog erger, je bent verplivht vier neuwe banden te kopen per weekend, van een leverancier die nog niet gekend is, en een prijs die nog niet gekend is.... Lang leve de democratie !!!
Ik vond de races van DSC super dit weekend.
De realisatie van SOT, rijden zonder inschrijvongsgeld, betaald door een sponser, dit is klasse !!!!! RACB neem hier een voorbeeld aan8

Jawaddeman
24-04-2012, 22:19
vandaag mail gekregen van Kronos:
Inschrijvingsgeld; nog duurder !?
Maar nog erger, je bent verplivht vier neuwe banden te kopen per weekend, van een leverancier die nog niet gekend is, en een prijs die nog niet gekend is.... Lang leve de democratie !!!
Ik vond de races van DSC super dit weekend.
De realisatie van SOT, rijden zonder inschrijvongsgeld, betaald door een sponser, dit is klasse !!!!! RACB neem hier een voorbeeld aan8

rechtzetting: 8 banden per weekend !!!

pompierke
25-04-2012, 22:36
Ze moeten toch ergens het geld halen om hunne dikke nek te kunnen houden, droevige RACB boys!! :fight: