PDA

View Full Version : Modelbouwbijeenkomst - 16 december 2011


Sennake
03-11-2011, 15:28
Net als vorig jaar hoef je gene schrik te hebben, we hebben de meeting van november niet vergeten. Maar ook zoals elk jaar zijn we al bezig geweest met het organiseren van onze eindejaarsmeeting, omdat zoiets nu eenmaal wat meer organisatie vraagt dan een doorsnee meeting, en we onze leden altijd waar willen aanbieden voor hun zuurverdiende centjes...

Op de eindejaarsmeeting van vorig jaar hebben we een tombola-systeem toegepast waarbij je in eerste instantie een lotje van € 10,- kon aankopen voor de tombola van de kits die in de 'iets duurdere klasse' vallen, waarna je desgewenst ook nog een extra lotje kon kopen van € 5,- voor de kits die in de 'iets goedkopere klasse' vallen. In de praktijk viel het ons op dat er veel mensen waren die liever 2 lotjes van € 10,- gekocht hadden zodat we dit jaar bij de aankoop van de tombola-kits gekozen hebben voor uitsluitend de 'betere' kwaliteit, zodat er nog enkel lotjes zullen zijn van € 10,-. En iedereen naar huis gaat met een kit die de moeite van het bouwen loont. We denken hiermee tegemoet te komen aan de wens van de meerderheid. Het democratisch principe, zeg maar.

Nu hadden Nismo en ik toen we bij Luc Sturm waren nog een bijkomend idee, dat we dit jaar nog niet durfden en/of konden uitvoeren, maar dat we wel al eens 'in de groep' willen gooien voor volgend jaar. Omdat er bouwdozen zijn die ver boven het budget van een standaard clubtombola vallen enerzijds, maar omdat iedereen wel eens zo'n superprijs zou willen winnen anderzijds, dachten we het volgende: laat ons in plaats van de € 5,- lotjes voor een kit die eigenlijk niemand echt wil een superprijs uitloten: als we met een man of 20 elk zo'n lotje kopen dat eenmalig uitgeloot wordt, zonder de mogelijkheid om om te wisselen deze keer, kunnen we een superprijs weggeven van rond de € 100,- en daar heb je al een serieuze kit voor... Echter, omdat ieders voorkeur ondanks het feit dat we allemaal civiele modellen bouwen nogal verschillend is, dachten we aan een waardebon, die omgeruild kan worden tegen een bouwdoos. En dat is meteen de tweede reden waarom we dit in 2011 nog niet kunnen uitvoeren; we dachten van misschien onze eindejaarsmeeting nog eens bij Luc Sturm in Tienen te doen, zodat je met je bon direct het modelbouw-Walhalla kan binnenlopen, maar Luc wordt in december geöpereerd zodat hij ons niet kan ontvangen in december 2011. Voor december 2012 ligt dat anders, dus we kijken naar de toekomst! Denk hier eens over na, en vind je dit een leuk idee, laat het dan weten via onze poll, want het spreekt vanzelf dat de superprijs des te groter is naarmate er meer clubleden meedoen aan deze tombola-trekking die, we herhalen het nog even, los staat van de jaarlijkse tombola met omruilmogelijkheden en alles wat hiermee gepaard gaat.

Zoals elk jaar is het trouwens ook dit jaar nog altijd zo dat je recht hebt op een veto als je je tombola-model van vorig jaar gebouwd meebrengt, en we voegen er nog iets aan toe: als je een kit bezit waarvan je denkt "die ga ik toch niet bouwen" en je stelt hem graag ter beschikking van onze tombola, dan krijg je ook een veto-recht; dat lijkt ons niet meer dan billijk...

Tot de volgende!

The creative explorer
03-11-2011, 16:52
Ik vind het juist een leuk idee.

Loeten
03-11-2011, 20:53
Dit is een heel goed idee. Toepassen maar ! En dit jaar probeer ik echt wel aanwezig te zijn...

Nismo
03-11-2011, 21:42
Ik stem uiteraard voor.
Een kit die bij iedereen bij in de smaak valt is nogal moeilijk omdat ieders interesse toch anders is, net als de schaal. Daarom het voorstel van een bon. Dan heeft iedereen de vrije keuze wat hij ermee aankoopt, kits, verf of andere benodigdheden.

eyckles
03-11-2011, 23:05
Goed idee. Liever een bon dan een kit dat je niet aanspreekt.

Lesley

Loixrallyfan
04-11-2011, 08:38
Dus kort samengevat, een deelname aan de tombola kost 15€.
Dat maakt 10€ voor de traditionele tombola met ruilmogelijkheid en een hoop lol.
En 5€ die naar de persoon gaat met de hoogste score uit de vragenronde die vooraf gaat. Die dat dan kan opsmodderen bij de Luc.

Zeer goed idee, zou ik zeggen. Ik ben alleszins voor.

Grts, Guido;)

The creative explorer
04-11-2011, 10:43
@Guido, volgens mij bedoelt Guy dat niet. Met die 5 euro wordt een ander lotje gekocht om aan de superprijs mee te doen. Of ik mis iets ergens.

Sennake
04-11-2011, 11:05
Je hebt allebei gelijk: € 10,- voor de 'traditionele' tombola, en € 5,- voor de superprijs-tombola. Of die nu gewoon uitgeloot wordt, of uitgereikt wordt op basis van het behaalde resultaat op de quizronde, is op dit moment nog niet beslist. Ik heb nog een jaar de tijd eh ;)

Loixrallyfan
04-11-2011, 11:54
Met die 5 euro wordt een ander lotje gekocht om aan de superprijs mee te doen. Of ik mis iets ergens.

Ik bedoelde dat ook hoor, en dat gaat dan naar de winnaar van de Quiz of zoals Guy zei, via een andere loterij. Feit blijft dat die dat mag gaan opsmodderen bij Luc Sturm.

The creative explorer
04-11-2011, 17:40
Je hebt allebei gelijk: € 10,- voor de 'traditionele' tombola, en € 5,- voor de superprijs-tombola. Of die nu gewoon uitgeloot wordt, of uitgereikt wordt op basis van het behaalde resultaat op de quizronde, is op dit moment nog niet beslist. Ik heb nog een jaar de tijd eh ;)

Duidelijk, had ik nog niet begrepen :D

Mijn mening: Ik zou het gewoon op een loting houden, als het naar de winnaar gaat van de quiz, dan is er weinig stimulans om een ticket van 5 euro te kopen. De meesten maken er dan geen kans op.

Daarnaast is de quiz ook een ander gedeelte van de club, in mijn mening kun je die 2 beter gescheiden houden. Mocht je een prijs willen hangen aan een quiz, lijkt mij meer fair als daar dan 'entree' geld voor wordt gevraagd.

Mech@niC
10-11-2011, 13:07
Hallo,

IK ga dan graag op 16 december komen natuurlijk :gas:

Groet
Maurits

Nismo
11-11-2011, 01:26
Hallo,

Ik wil zeker meedoen volgend jaar.
Want de kans op een serieuze kit te winnen vind ik altijd de moeite waard.:D

Dus dit jaar gaat het gewoon op de traditionele manier? (waar ik overigens nog nooit aan heb deelgenomen, maar dit terzijde)

En die tombola van 2011 vind dus plaats op 16 december a.s. begrijp ik dat goed?:o
En je hoeft nu nog niet op te geven of je lotjes koopt en hoeveel hè?

Hopelijk speel je dit jaar ook mee, want het is weet niet hoe plezant.
Je hoeft niet aan te geven dat je lotjes wilt kopen en hoeveel.
Niemand is verplicht om deel te nemen en het is de bedoeling dat iedereen die deelneemt 1 lotje koopt. Zijn er meer kits dan deelnemers, dan kunnen diegene die interesse hebben, een 2de lotje kopen. Zo gaat niemand met lege handen naar huis. De rest wordt duidelijk als "dat spelleke" begint.

Sennake
11-11-2011, 11:04
Daarnaast is de quiz ook een ander gedeelte van de club, in mijn mening kun je die 2 beter gescheiden houden. Mocht je een prijs willen hangen aan een quiz, lijkt mij meer fair als daar dan 'entree' geld voor wordt gevraagd.

Mm, ik denk dat je onze jaarlijkse autosportquiz nu verwart met het modelbouwquizje dat de tombola vooraf gaat en dat alleen bedoeld is om wat plezier te hebben en een volgorde te creëren waarin de deelnemers een doos mogen gaan uitkiezen. Onze autosportquiz is een totaal apart verhaal dat niets te maken heeft met de tombola hoor.

The creative explorer
11-11-2011, 22:51
Die verwar ik inderdaad, ik dacht dat die autosportquiz ook werd bedoeld.

Is het dan een algemene quiz, of race-wagen gerelateerd?

Nismo
11-12-2011, 12:46
Het wordt stillaan tijd om dit topic eens terug naar voren te halen, want aanstaande vrijdag is het zover, onze eindejaarstombola.

Om te weten met hoevelen we ongeveer gaan zijn, meld jullie hier even aan.

Bij deze zal ik de spits afbijten:

Aanwezig. ;)

-Nismo
-TvD
-Sennake
-Mech@niC
-Juha
-Loeten
-Eyckles
-Doc
-Serge
-Dominique
-Ecurie Maquette
-Starmodel
-BSmodels
-Loixrallyfan (v.a. 21u)
-HHugo

TvD
11-12-2011, 12:47
ik zal er ook zijn!

Sennake
11-12-2011, 14:25
Die verwar ik inderdaad, ik dacht dat die autosportquiz ook werd bedoeld.

Is het dan een algemene quiz, of race-wagen gerelateerd?

Hij is... modelbouw-gerelateerd! ;)

Sennake
11-12-2011, 14:29
Hij is... modelbouw-gerelateerd! ;)

Om helemaal juist te zijn, en om al een tipje van de sluier op te lichten (kwestie van te kunnen beginnen 'studeren' eh), bestaat de modelbouw-quiz uit:

* 80% modelbouwvragen (relatief makkelijk)
* 10% filmfragment-vragen (middelmatige moeilijkheidsgraad)
* 10% muziekfragment-vragen (eerder moeilijk)

Hoe alles precies in zijn werk gaat zal ik echter volgende vrijdag wel uitleggen. maar één ding is zeker: er gaat een boel afgelachen worden en iedereen zal met een deftige kit naar huis gaan...

PS: als je een extra kit wil meebrengen om toe te laten voegen aan de tombola, krijg je een extra VETO-stem ;) Ik ga er alvast eentje meebrengen.

Mech@niC
11-12-2011, 15:04
Ik kom ook! :)
En neem uiteraard ook een leuk doosje mee!

Juha
11-12-2011, 19:17
Ook aanwezig. :)

Nismo
11-12-2011, 20:16
Sennake, vergeet uw rol inpakpapier niet mee te brengen om de extra tombola-kits in te pakken.;)

Loeten
11-12-2011, 20:51
Ik zal er ook zijn...

eyckles
11-12-2011, 23:45
Ik kom mee in de koffer van Loeten. Ik breng ook een kit mee.

Groeten,
Lesley

Sennake
12-12-2011, 00:19
Sennake, vergeet uw rol inpakpapier niet mee te brengen om de extra tombola-kits in te pakken.;)

Check! ;)

Doc
12-12-2011, 08:31
Serge komt met mijn bestelling dus ik kom ook. En ik zal ook een kitje doneren.

The creative explorer
12-12-2011, 11:45
Ik wil ook komen, maar dat zal niet gaan lukken. Ik wens een ieder wél een plezierige meeting toe!

Nismo
12-12-2011, 15:09
Ik kom mee in de koffer van Loeten. Ik breng ook een kit mee.

Groeten,
Lesley

Zie maar dat hij U weer niet vergeet.:saythat:

Dominique
12-12-2011, 20:00
aanwezig!

eyckles
12-12-2011, 21:08
Zie maar dat hij U weer niet vergeet.:saythat:

Dat zal nu niet gebeuren.;)

TvD
12-12-2011, 21:23
Dat zal nu niet gebeuren.;)

Famous last words.... :saythat:

Ecurie Maquette
12-12-2011, 23:39
In principe ook aanwezig. Ben in de namiddag op Kleine Brogel maar zal vermoedelijk wel op tijd ginder geraken.

Starmodel
13-12-2011, 07:56
Zal er ook zijn. Een klein vraagje. Mogen de meegebrachte veto-tombolaprijzen ook 1/43 resinkits zijn?

BSmodels
13-12-2011, 13:20
aanwezig

Sennake
13-12-2011, 16:50
Zal er ook zijn. Een klein vraagje. Mogen de meegebrachte veto-tombolaprijzen ook 1/43 resinkits zijn?

Tuurlijk, waarom niet?

eyckles
13-12-2011, 18:12
Moeten die kits motorsport gericht zijn of mogen dat ook straat wagens zijn?

Lesley

Sennake
13-12-2011, 18:28
Moeten die kits motorsport gericht zijn of mogen dat ook straat wagens zijn?

Lesley

Alles wat civiele modelbouw betreft is welkom hoor. Vliegtuigen en tanks liever niet.

Sennake
13-12-2011, 19:22
Opgelet! Aan alle Paddockers!

Wegens onvoorziene omstandigheden moet De Kluis tijdelijk haar deuren sluiten!! Menno heeft me hiervoor een email gestuurd om ons ervan op de hoogte te brengen dat we de zaal aanstaande vrijdag niet kunnen gebruiken. Hij heeft me ook een alternatief voorstel gedaan waar we wel terecht kunnen. Het betreft een hotel-brasserie dat slechts 200m verderop ligt dan waar we gewoon zijn. Het hotel heet 'Savarin' (de link naar hun site is hier (http://www.hotel-savarin.be/home)) en we zijn er welkom aanstaande vrijdag. Ik heb er ook een plannetje bijgedaan waarop je de ligging van de nieuwe locatie kan vinden in vergelijking met De Kluis:

http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=24043&stc=1&d=1323796749

Men zegge het aub aan iedereen voort! Een ongeluk komt namelijk nooit alleen en dus is mijn PC gecrasht dit weekend, en de HD is onherstelbaar. Alle foto's van de laatste 11 jaar ben ik kwijt, maar ook al mijn email-bestanden en contacten. Anders zou ik een email gestuurd hebben naar alle Paddockers, maar nu hoop ik dat jullie me hiermee wat kunnen helpen. Ook Serge Van Bokrijck zou moeten gewaarschuwd worden, want die ging ook komen. Dus: spread the word please!!!

Dominique
13-12-2011, 19:50
Check!

Doc
13-12-2011, 20:04
Opgelet! Aan alle Paddockers!

Wegens onvoorziene omstandigheden moet De Kluis tijdelijk haar deuren sluiten!! Menno heeft me hiervoor een email gestuurd om ons ervan op de hoogte te brengen dat we de zaal aanstaande vrijdag niet kunnen gebruiken. Hij heeft me ook een alternatief voorstel gedaan waar we wel terecht kunnen. Het betreft een hotel-brasserie dat slechts 200m verderop ligt dan waar we gewoon zijn. Het hotel heet 'Savarin' (de link naar hun site is hier (http://www.hotel-savarin.be/home)) en we zijn er welkom aanstaande vrijdag. Ik heb er ook een plannetje bijgedaan waarop je de ligging van de nieuwe locatie kan vinden in vergelijking met De Kluis:

http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=24043&stc=1&d=1323796749

Men zegge het aub aan iedereen voort! Een ongeluk komt namelijk nooit alleen en dus is mijn PC gecrasht dit weekend, en de HD is onherstelbaar. Alle foto's van de laatste 11 jaar ben ik kwijt, maar ook al mijn email-bestanden en contacten. Anders zou ik een email gestuurd hebben naar alle Paddockers, maar nu hoop ik dat jullie me hiermee wat kunnen helpen. Ook Serge Van Bokrijck zou moeten gewaarschuwd worden, want die ging ook komen. Dus: spread the word please!!!

Serge waarschuw ik wel;)

TvD
13-12-2011, 20:04
Check! En Serge heb ik ook gemaild hierover.

Nismo
13-12-2011, 21:07
Uiteindelijk is alles nog in orde gekomen. Oef.

Ecurie Maquette
13-12-2011, 23:32
Check!

HHugo
13-12-2011, 23:33
Ik heb vrijdag een halve dag verlof genomen om er deze keer toch zeker bij te kunnen zijn :) Count me in, dus.

BSmodels
14-12-2011, 13:18
check

Loeten
14-12-2011, 15:08
Okey... Nog 200m verder rijden dus... :+

En Lesley ga ik dees keer nie vergeten hoor. Hij zal wat kits voor me meehebben dus heb ik een goei reden om te stoppen e...

Wat krijg ik als ik Lesley mee heb? En wat als ik hem niet mee heb? Hahahah :D

Dominique
14-12-2011, 15:18
Wat krijg ik als ik Lesley mee heb?
vanwege de ganse groep: respect en dankbaarheid (gedurende volle 10 seconden).


En wat als ik hem niet mee heb?

vanwege de ganse groep: respect en dankbaarheid (gedurende volle 11 seconden)...

:D

eyckles
14-12-2011, 17:03
vanwege de ganse groep: respect en dankbaarheid (gedurende volle 10 seconden).


vanwege de ganse groep: respect en dankbaarheid (gedurende volle 11 seconden)...

:D

Amai azu ne support dat hier krijg. :)

Lesley

Loixrallyfan
14-12-2011, 17:35
Ik kom ook, maar kan er pas zijn tegen 9 uur.

Sennake
14-12-2011, 17:45
Ik kom ook, maar kan er pas zijn tegen 9 uur.

Dan ga je niet veel punten behalen op het quizgedeelte, maar goed, vanaf het ogenblik dat je binnenkomt mag je meedoen natuurlijk.

Petter
16-12-2011, 14:32
Ik moet passen dit jaar :o en kan er niet bij zijn, dus meer rallywagens :gas: te verdelen..... onder de gelukkigen!! Veel lol en plezier daar... :champagne: ik geniet mee op afstand en hoop op een uitvoering en kleurrijk verslag van deze avond... te kunnen lezen :o.
Groeten,
Petter

Nismo
21-12-2011, 00:06
Morgen komt het verslag eraan, ik ben nu de foto's aan het uitsorteren.
Zitten nogal veel slechte tussen, enerzijds omdat die van de paddock niet kunnen stilzitten, anderzijds omdat de verlichting niet echt meeviel.

The creative explorer
21-12-2011, 16:32
Jaja, smoesjes, geef nu maar toe dat het aan de:champagne: lag :D

Nismo
21-12-2011, 23:29
Jaja, smoesjes, geef nu maar toe dat het aan de:champagne: lag :D

Gij waart er niet bij, dus ........

Trouwens, we hebben niet aan de :champagne: gezeten, maar gewoon genoten van een lekkere belgisch pintje. :p;)

Nismo
22-12-2011, 00:15
Om de spanning van somigen onder jullie dan maar niet langer op de proef te stellen, volgt hier een kort verslag van onze laatste meeting van het jaar 2011.
De aanloop verliep een beetje hectisch, een paar dagen van te voren kregen we het bericht dat we op zoek moesten gaan naar een andere locatie.
Nu had ik er eentje gevonden in Lummen, maar met behulp van de mensen van de Kluis was er in de buurt een taverne waar men nog een zaaltje vrij had voor ons.

Guy en ik hadden omstreeks 19 uur afgesproken, zodat we alles op ons gemakske konden klaar zetten.
Maar al dadelijk liep het mis, Toen Guy de stekker in de door mij meegebrachte verlengkabel wou steken, zaten we plots in het donker. Met de nodige zaklampen werd de zekeringskast gevonden en weer geactiveerd. Ook kregen we een verlengkabel van hun, dat vonden ze (en wij ook) veiliger.

Rond de klok van 8 kwamen de meeste paddockers binnengewaaid, alleen was het wachten op het duo Loeten-Eyckles. Men begon zich al af te vragen wie wie had vergeten of dat men de weg kwijt was. Niet van dat alles, rond kwart voor 9 waren deze 2 bijna vermisten ook present, zelfs Loixrallyfan had zijn best gedaan om toch maar niks te missen.:gas:

Nadat iedereen zijn plaatje aan tafel had gevonden, gaf Guy de nodige uitleg over hoe de kwis en de bijhorende tombola in zijn werk ging. Zoals altijd zijn er kleine veranderingen tov het vorige jaar om meer actie, lol en plezier in het spelleke te brengen. Allereerst kregen diegene die een model geschonken had aan de tombola een extra vrijstelling als het op ruilen aankwam. Nieuwigheid was dan dat als er iemand zijn gewonnen kit wou inruilen, er gedobbeld moest worden. We begonnen met een kwis, die bestond uit 100 vragen, 80 gingen over modelbouw (1punt), 10 over filmfragmenten(2punten) en 10 over muziek (3punten) Bij film en muziek kreeg men bij een juist antwoord 2 of 3 punten erbij, bij een foutief antwoord werden ze afgenomen.

Nadat iedereen een aantal maal aan de beurt was geweest, werden de punten samengeteld. Diegene met de minste punten, mochten eerst kiezen.
Daar guy de kwis had samengesteld, heeft hij niet meegedaan en was dus laatste. Seline en Maurits waren de winnaars met elk 7 punten.

Maar de laatsten zullen de eersten zijn, die mochten dan ook eerst een prijs gaan uitkiezen. De dozen waren dit jaar ook nog eens ong even groot, zodat het raden er niet makkelijker werd. Allé, het spel zat op de wagen en de ruilhandel kon beginnen. Aan alle mooie spellekes komt een eind, ook aan dit. Rond de klok van middernacht waren alle prijzen verdeeld en geruild.

Bij deze wil ik dan ook iedere aanwezige, zo'n 15 man in totaal(14 en 1 meiske), dan ook bedanken voor de gezellige en plezante avond. Ook Guy/Sennake voor het ineensteken van de kwis verdient hier een :applaus:

Bij deze zijn er nog enkele sfeerbeelden om af te sluiten.

http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=24086&stc=1&d=1324505673

http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=24087&stc=1&d=1324505673

http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=24088&stc=1&d=1324505673

http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=24089&stc=1&d=1324505673

http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=24090&stc=1&d=1324505673

Nismo
22-12-2011, 00:20
En dit zou dan ongeveer iedereen gewonnen hebben, al zijn er achteraf nog enkele kits van eigenaar veranderd.

http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=24091&stc=1&d=1324505876

http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=24092&stc=1&d=1324505876

En dorst dat hij had:p

http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=24093&stc=1&d=1324505876

http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=24094&stc=1&d=1324505876

http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=24095&stc=1&d=1324505876

Nismo
22-12-2011, 00:23
Nog enkele fotootjes om af te sluiten;

http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=24096&stc=1&d=1324506115

http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=24097&stc=1&d=1324506115

http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=24098&stc=1&d=1324506115

http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=24099&stc=1&d=1324506115

HHugo kan niet wachten om eraan te beginnen;

http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=24100&stc=1&d=1324506115

Nismo
22-12-2011, 00:31
Om af te sluiten wil ik nog even het volgende meegeven, ook in januari en februari gaan onze meetings door op deze locatie; nml Hotel-Taverne Savarin, en dit telkens op de 3de vrijdag van de maand.
De kalender voor volgend jaar is dan ook al aangepast.

Bij deze wens ik alle paddockers, sympathisanten, modelbouwliefhebbers en allen die ik vergeet nog prettige eindejaarsfeesten toe en al het goede voor 2012.

O ja, voor ik het vergeet, er werden ook foto's genomen door Google Earth en daarvan is er eentje in mijn bezit gekomen.
Ik wil hem jullie niet onthouden;

http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=24101&stc=1&d=1324506638

Bij leven en welzijn, tot 2012 :bye: :champagne: ;)