PDA

View Full Version : RTM-Racing: Voorbeschouwing Seizoen 2002


karld
17-04-2002, 18:50
Op vraag van onze webmaster , tegen beter weten in , toch een kort vooruitzichtje op het komende Van Dijck Belcar seizoen.

Vooreerst bekend maken dat Bart Couwbergs, de uitbater -eigenaar van de Extreme indoorkarting baan in Aarschot als vaste tweede piloot bij Franz Lamot zal rijden dit seizoen. Wij zijn zeer blij deze ex-rally corifee te mogen verwelkomen binnen ons team. Hij bewees afgelopen donderdag ,tijdens zijn eerste kennismaking met de GT3-R, dat hij tot nog toe op minder comptitieve wagens gereden heeft. Wat anders te denken van zijn 1.39 in zijn kennismakingskwartier op de auto? Met zijn snedigheid en jarenlange ervaring in racerij worden zij (Lamot-Couwbergs) meteen een extra challenger in de race naar de GTB titel. En daar zal het dit jaar om gaan. Buiten de 24 uur van Zolder zouden onze GTB's zich weleens moeten beperken tot de rol van outsiders binnen de Belcar. Het pak brute vermogen dat we dit jaar over ons heen dreigen te krijgen is echt wel indrukwekkend, en indien de grote kanonnen hun tijden van de voorstelling kunnen bevestigen tijdens de race , is er weing kruid tegen gewassen . De gigantische verschillen die dreigen te ontstaan gaan tot behoorlijk penibele situaties kunnen leiden.Laat ons eerlijk zijn, niemand is er goed bij om te zien dat de staart van het peleton verslonden wordt door de kop binnen de 4 ronden, laat staan dat zulks zich alle 5 ronden zou herhalen gedurende 2 uur.Het zou betekenen dat de leidende wagens, de rode lantaarn alle 10 minuten zouden passeren, op 2 uur zou dat 12 keer per koers betekenen. Saai is inderdaad wat anders, veilig is ook wat anders.

Ik breek dus een lans , een poging te ondernemen om ook dat punt in het reglement eens te toetsen aan zijn deugdelijkheid dat zegt dat" de wedstrijdleiding met gewichten kan en zal optreden wanneer de verschillen te groot worden. "

Of zijn het misschien de restrictoren die de turbo's (en vooral de 4 kleps motoren) te zwaar aanpakken?


In alle geval zijn wij er klaar voor, zowel de R als de RS blaken van gezondheid en beiden kregen de nodige vitaminen mee. Bovendien bleek dat de aero- en ophangings-kuur die we doorvoerden op de RS weldegelijk zijn vruchten afwerpt. De wagen blijkt er rustiger en vergevingsgezinder op geworden te zijn. Bovendien blijkt dat de bochtsnelheid er ook op vooruit is gegaan. Genoeg om Rudi in zijn erste kennismaking al direct zijn persoonlijke besttijd van vorig jaar te laten herhalen. Dit beloofd, en opend perspectieven tot herhaling van de banzaironde van 1.34 van vorig jaar met Marc aan het stuur.Hiermee evenaarde hij de besttijden van de FIA GT -N wagens vorig jaar al mee. We lopen dus zeker niet achter op de GTA's wat ontwikkeling betreft , en wat gaat het dit jaar worden? Kunnen we de FIA - N 's weer kloppen? Michelin zag het al wel zitten, zij verlengden de overeenkomst van vorig jaar en verzorgen weer het schoeisel voor de RTM topwagen.


Hopelijk worden deze vraagtekens , en enige andere, dit weekend beantwoord. Wat er ook van zij, in alle geval wensen wij vanuit RTM elke deelnemer succes toe, en hopen we , zoals in het verleden, op sportieve en competitieve wedstrijden, waarachter we samen in goede gezondheid een stevig glas kunnen drinken.

Voor RTM Racing,

Patrick Bastiaens.

www.rtm-racing.be (http://www.rtm-racing.be)