PDA

View Full Version : Vraag 7 en 8


Sennake
17-04-2002, 20:41
Vraag 7 :

Wie is dit? (5 punten)
Welke wagen is dit? (5 punten)
Welke race is dit? (5 punten)
Welk jaar is dit? (5 punten)
Welk resultaat behaalde deze piloot? (5 punten)

Totaal : 25 punten te verdienen!

http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2002/vraag07.jpg

Vraag 8 :

Welke 3 piloten zijn dit? (5 punten per juist antwoord)
Welk circuit is dit? (5 punten)
Welk jaar is dit? (5 punten)
Welke resultaten haalden deze 3 piloten? (5 punten per juist antwoord)

Totaal : 40 punten te verdienen!

http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2002/vraag08.jpg

Veel succes!
AAUB voor de start van de GP van Spanje!

Mark
17-04-2002, 20:44
volgens mij zijn de foto's met de vragen verwisseld..........


Ennuh, concu-collega's deze moeten toch te doen zijn..............

Sennake
17-04-2002, 20:47
Kijk nu eens opnieuw? Is alles in orde nu?

Raceboy
17-04-2002, 21:11
vraag 8 is een makkie ;)

Mark
17-04-2002, 22:16
yeps, en raceboy....niet spieken he :D

Bart.Vandecavey
24-04-2002, 12:21
Originally posted by raceboy
vraag 8 is een makkie ;)

Ik zou zo zeggen pppppfffffffffffffrrrrrrrrr, ik zit er al 3 dagen op te zoeken!

En blijft die moeilijkheidsgraad naar boven gaan?

Mark
24-04-2002, 19:12
Originally posted by Bart.Vandecavey


Ik zou zo zeggen pppppfffffffffffffrrrrrrrrr, ik zit er al 3 dagen op te zoeken!

En blijft die moeilijkheidsgraad naar boven gaan?


mm, dan ben ik niet de enigste.....die namen geen probleem, maar de mogelijke finisch volgorde niet te vinden...........

het is geen 1, 2 3tje........... dat gaat gokken worden :D

Sennake
24-04-2002, 19:19
De moeilijkheidsgraad blijft niet permanent stijgen, anders weet niemand nog een antwoord en dat is ook niet de bedoeling.

Maar het te behalen aantal punten zal altijd zodanig zijn dat de regerende leider bij een eventuele misstap genadeloos naar beneden tuimelt en dat iemand die helemaal onderaan staat in 1 klap aan de leiding zou kunnen komen (op voorwaarde dat alle andere deelnemers geen punten scoren uiteraard). Dat houdt de spanning er tot de laatste dag in, en geeft tevens laat-inschrijvende deelnemers de kans om toch nog een podiumplaats te behalen.

Bart.Vandecavey
24-04-2002, 19:34
Originally posted by Sennake
Maar het te behalen aantal punten zal altijd zodanig zijn dat de regerende leider bij een eventuele misstap genadeloos naar beneden tuimelt en dat iemand die helemaal onderaan staat in 1 klap aan de leiding zou kunnen komen (op voorwaarde dat alle andere deelnemers geen punten scoren uiteraard). Dat houdt de spanning er tot de laatste dag in, en geeft tevens laat-inschrijvende deelnemers de kans om toch nog een podiumplaats te behalen.

Iedereen is tegen mij :(

Rallyloverke
25-04-2002, 09:07
Ik heb mijn oplossingen , 't is te zeggen GOKKEN, maar binnengestuurd, ge kunt BLIJVEN zoeken ... één voordeel heeft dat zoeken naar oplossingen wel : ik heb hier al nen boel autosport-sites bij m'n favorieten geplaatst ...

Raceboy
26-04-2002, 18:13
aaaag er is iets misgegaan met de mail.
Is vanavond nog binnen tijd ?

Sennake
26-04-2002, 18:17
Tenzij de start ven de GP vandaag nog gegeven wordt zie ik niet in waarom vanavond niet meer binnen de tijd zou zijn?

HHugo
26-04-2002, 20:26
Mijn antwoorden zouden moeten binnen zijn. Nog snel gezocht, want niet veel tijd gehad de laatste 14 dagen. Ik stel voor dat de volgende vragen iets makkelijker zijn :D

Mario
28-04-2002, 11:22
Fuck, er moet mij iets van het hart en tegelijk breng ik ook eens een lumineus idee aan (ok, afgekeken) :D.

Ik zit me om de twee weken zondagmorgen m'n hoofd te breken over die foto's en begin dat wat moe te worden. Persoonlijk vind ik het wat makkelijk / gratuit om zomaar foto's te zoeken en die hier dan te posten.

Ik wens, wat zeg ik, eis dat de kwismasters ook eens wat meer moeite doen en net zoals op 8W een mooi verhaaltje breien rond hun keuze. Waarom die foto, hoe verliep die race / rally of wat dan ook voor de personen in kwestie enz. Kortom wat achtergrondinfo is meer dan welkom. Zo leren we nog wat meer bij.

Vergeef me als de toon wat arrogant overkomt, da's niet de bedoeling en ik kruip al meteen weer in m'n schulp zie. Ik vraag dus gewoon of het mogelijk is (al is het maar enkele zinnetjes) wat meer uitleg te geven.

HHugo
28-04-2002, 12:23
[n00b mode] Mario, wat betekent 8W ? [/n00b mode]

Wat meer achter achtergrondinfo zou idd interessant zijn. :)

Mario
28-04-2002, 12:43
Originally posted by HHugo
[n00b mode] Mario, wat betekent 8W ? [/n00b mode]



http://8w.forix.com/

Een website die elke maand of elk trimester kwisvragen stelt a.d.h.v. een foto: wie, wat, waar, wanneer zoiets. De vragen zijn ingedeeld per decennium, inclusief foto's uit de jaren '30. 't Is niet makkelijk, al is dat ondertussen mogelijk al wat verandert, want het is een eeuwigheid geleden dat ik daar nog geweest ben.

Ze geven bij de oplossingen ook een hele lap tekst die meestal wel de moeite van het lezen waard is.

Sennake
28-04-2002, 15:55
Originally posted by Mario
Ik zit me om de twee weken zondagmorgen m'n hoofd te breken over die foto's en begin dat wat moe te worden.

Als zelfs Mario het al niet meer ziet zitten, dan hou ik er beter gewoon mee op.
Als dit de motivatie is waaruit ik mijn dagenlange werk moet putten wat ik in de kwis steek hoeft het van mij ook niet meer hoor.
Als jullie echt denken dat ik zomaar wat foto's van het net te plukken heb en ze hier kom posten om jullie wat te pesten, dan is elke communicatie zoek en vraag ik me af wat we hier in hemelsnaam zitten te doen...

Mario
28-04-2002, 16:20
Ach Sennake, neem het toch niet zo serieus op. Akkoord, ik moet soms wat meer m'n woorden wikken en wegen, maar het is vooral de laatste paragraaf die telt. Dacht dat ik daar toch duidelijk in was.

Maar eerlijk gezegd, het is wel wat frustrerend af en toe om maar te blijven zoeken en toch in het ongewisse te blijven. Dat betekent niet dat je met je kwis moet stoppen hoor, wel integendeel. De anderen zouden het je trouwens niet vergeven denk ik (Bart en nog enkelen die op kop staan).

Al zoekende naar die nascar-piloten (waarvan ik de namen meen te kennen) vroeg ik me af wat er zo speciaal was aan die foto en daarom vond ik dat jullie dat misschien even konden uitleggen.

Excuses als ik me onduidelijk en / of onbeschoft heb uitgedrukt.

HHugo
28-04-2002, 19:01
We moeten toch een beetje begrip tonen voor Sennake en Werner. De moeilijkheidsgraad bepalen is toch niet zo simpel; als iedereen de antwoorden na twee minuten weet, is er ook niets meer aan. Tot nu toe heb ik alle antwoorden gevonden op internet, dus ge moet geen speciale informatiebronnen hebben om alles te vinden. Dus zeker niet opgeven Sennake.
Het punt is dat het nog interessanter zou zijn als er meer achtergrondinfo gegeven werd achteraf bij de antwoorden, want de info op internet is vaak zeer onvolledig.

Bart.Vandecavey
28-04-2002, 20:01
Gedeeltelijk moet ik Mario gelijk geven het zou leuk zijn als er een beetje informatie over kwam MAAR

- Sennake heeft die foto's zeker niet lukraak uit zijn bibliotheek gehaald
- Als je het antwoord kent kan je zelf ook nog even zoeken als je dat wilt
- Waar moet ons aller Sennake en Werner de tijd halen om dat nog even erbij te verzinnen... Ze worden namelijk ook al een jaartje ouder hé...
- Die kwis mag je zeker niet stoppen, die Nascar-vraag heb ik ook wel vervloekt maar om het in de woorden van FG te zeggen "SHIT HAPPENS!"...

Ik denk dat er geen een Belgisch forum zich kan beroepen op zo'n goede kwismasters en kwis!

Ik zou zeggen doe zo voort!

En nu genoeg gemouwveegd anders zullen ze me hier nog jurrybeïnvloeding verwijten...

Sennake
28-04-2002, 21:00
Wat ik hier gepost heb was zeker geen persoonlijke aanval op Mario. Dat wil ik eerst duidelijk stellen. Mario's reactie was echter wel een druppel die de figuurlijke emmer deed overlopen, omdat hij zo ongeveer de enige was die tot op heden zonder mopperen over "het is te moeilijk" of "het is te gemakkelijk" of "ik ben te jong" of "ik ken daar niks van", zijn antwoorden binnen stuurde. Hij is voor mij zo'n beetje de maatstaf van "aanvaardbaarheid" en als ook hij vindt dat ik de indruk geef van rap eens even wat foto's te zoeken om het jullie zo lastig mogelijk te maken, awel dan zal de fout inderdaad wel bij mij liggen en zeker niet bij jullie. Langs de andere kant ken ik geen enkele quiz waar de kandidaten zelf kunnen bepalen en veranderen hoe moeilijk een quiz mag zijn en welke vragen er gesteld of niet gesteld "mogen" worden en eisen opleggen jegens de quizmasters op gelijk welk gebied. Dat shockeerde me even. Ondertussen is er weer wat tijd overheen gegaan en ben ik gekalmeerd, en heb ik besloten van :
1) de quiz een pak gemakkelijker te maken (alhoewel dat alleen maar in het voordeel van de huidige leider kan zijn)
2) in het vervolg telkens een beetje uitleg te geven bij elke gestelde vraag, wat automatisch betekent dat de oplossingen meer tijd gaan vergen van mij en dat ze dus niet meer op zondag of maandag zullen gepost worden, maar ergens later in de week. De nieuwe vragen kan ik nog wel trachten op zondag te posten, zodat je niet minder bedenktijd krijgt om ze op te lossen. De antwoorden zullen meer op zich laten wachten naarmate ik een raceweekend achter de rug heb waar ik foto's genomen heb want die zijn prioriteit 1 (bewerken - op frontpage zetten - online zetten). Om je een idee te geven : ik ben vandaag van 9 uur tot 1600 uur bezig geweest met de foto's van de Ferrari Days te bewerken en in frontpage te gieten en ze staan nog altijd niet online. Ik zit hier echt niet mijn tijd te verdoen hoor. Ik ben PERMANENT voor De Paddock bezig, AL mijn vrije tijd gaat er naartoe, en ik meen te mogen zeggen dat er weinigen zijn die dat kunnen zeggen.
Maar goed, ik doe het vrijwillig en ik doe het graag, alhoewel Werner en ik gisteren nog tegen elkaar gezegd hebben dat we eens gaan moeten leren "neen" zeggen.
Conclusie : de quiz gaat door, de antwoorden mag je later in de week verwachten en de nieuwe vragen ga ik straks posten (ik moet er ook nog aan beginnen).
Ik hoop dat deze post wat meer klaarheid geschapen heeft in mijn frustratie. Het is niet aangenaam als je ergens je werk en energie insteekt en er niets dan reclamaties en geklaag voor in de plaats krijgt, geloof me vrij.

Mark
28-04-2002, 21:01
bij deze onverwaardelijke steun aan de quizmasters!. Tuurlijk, die Nascar vraag is ook klotemoeilijk. Althans voor mij dan.

Maar ik heb in de afgelopen weken een paar prachtige pagina's ontdekt. M.a.w. doorgaan met die quiz...........wat, ik eis dat :D :D

Mario
28-04-2002, 21:14
Nogmaals sorry Sennake. Ik geef toe dat ik onderschat heb hoeveel tijd en moeite jullie erin steken. En eerlijk gezegd zou het ook wel ergens jammer zijn als je het makkelijker zou maken. Als het moeilijk is, geldt dat voor iedereen, zowel voor mij als een ander. Het is ook een leuke uitdaging om de oplossingen te zoeken.

Maar vanmorgen vroeg ik me echt af hoe ik nu moest zien op welk circuit die mannen reden en waaraan je dat kon zien. Toen vond ik dat jullie achteraf wel wat uitleg konden geven i.p.v. simpelweg te zeggen welk circuit het precies was. Ik ga er namelijk wel van uit dat jullie, als rechtgeaarde kwismasters, weten waaraan het circuit te herkennen. Voor mij was het een pure gok.

Echt waar, doe gewoon voort zoals jullie bezig waren en ik beloof dat ik niet meer van m'n oren ga maken.

Raceboy
28-04-2002, 21:22
geen aanval op je hoor mario mar misschien moet je wat eerder beginnen zoeken dan zondagsmorgens ? Je moet die vragen afdrukken en als je zo is 5 minuutjhes tijd hebt proberen een vraag op te lossen . zo kim je altijd dichter en dichter bij het antwoord.

Mario
29-04-2002, 09:03
Weet ik raceboy en die bedenking maakte ik me ook al. Maar deze keer was ik eerst niet eens van plan om te antwoorden. Uiteindelijk bedacht ik me en begon er dus alsnog gisterenmorgen aan. Maar je hebt gelijk hoor.

Ik vrees echter dat dat in de toekomst niet meer zal veranderen. Ben nogal lui van aard. Maar zoals beloofd, in 't vervolg hou ik m'n mond.

Rallyloverke
29-04-2002, 09:13
Ik vind die kwis wel een leuk tijdverdrijf en, he , Sennake, ik ga ook nie mopperen, dat het te moeilijk/makkelijk is! Integendeel, ik vind het als autosportliefhebber heel leerrijk en tijdens de zoektocht kom je een heleboel interessante autosport-sites tegen!

Jan
29-04-2002, 09:25
Hebben jullie mij al horen klagen omtrent de moeilijkheidsgraad van de kwis???? Nochtans heb ik het er soms ook knap lastig mee om het "juiste" antwoord te vinden. Ik beschouw dat dan eerder als te wijten aan tekortkomingen in mijn eigen kennis dan aan vermeend pestgedrag vanwege de kwismasters. Van de huidige Nascar weet ik bv. de ballen,maar ongetwijfeld is dat voor bepaalde andere Paddockers een makkie (en weten zij misschien weinig over de Martini Porsche 935 waar ik het niet zo moeilijk mee heb). Op zo'n vragen probeer ik dan eerder een ludiek antwoord te verzinnen, wetende dat ik daarmee wellicht mijn winstkansen verklein. Daar is het mij echter minder om te doen, belangrijker vind ik dat je door deelname aan de kwis je kennis van de diverse autosporttakken grondig kan bijschaven. In dat opzicht is het inderdaad een goed idee om meer achtergrondinfo te geven bij de antwoorden. Anderszijds besef ik al te goed dat de kwismasters meer dan werk genoeg hebben met de Paddock en hun fotojournalistieke bezigheden die volgens mij hun volledige vrije tijd opslorpen. Konklusie: als het kan graag, als het niet kan aanvaard ik dat evenzeer.

Sennake en Werner, doe gewoon verder, jullie zijn goed bezig en ik zal proberen zo goed mogelijk te antwoorden en vooral zoveel mogelijk bij te leren.

jan

Mario
29-04-2002, 11:49
Ik zal er mijn gedacht nog eens duidelijk over zeggen : wie ergens aan meedoet, legt zich neer bij de reglementen zoals bepaald door de organisatoren. Wie er niet mee akkoord is, doet niet mee of stapt eruit.

As simple as that, zoals m'n lesgever van twee dagen geleden placht te zeggen. Dus ik ben m'n boekje te buiten gegaan en ben me daar ten volle van bewust.

Jan
29-04-2002, 12:13
:D Laat ons zeggen dat je je circuitje te buiten bent gegaan Mario. Nen afgebroken vleugel of zo???

jan

Werner333
29-04-2002, 18:26
Wel als jullie een verhaaltje willen dan plaats ik dat er wel bij.
Maar geef ons wat tijd om een degelijk verhaal te plaatsen i.p.v. wat snel bijeengehaalde rommel.
May the best man win.