PDA

View Full Version : Problemen met kopers


eyckles
23-11-2011, 01:12
Hallo iedereen,

Ik zit met een probleem waar ik echt niet weet wat ik er mee moet doen. Ik heb vorige week enkele bouwdozen verkocht(3 X heller F1 op 1/43) en deze zorgvuldig ingepakt met bubbel folie en opgestuurd naar Spanje. Nu vandaag krijg ik van die persoon een bericht dat alles perfect is aangekomen en er zeer blij mee is en heeft dit ook gemeld op een Forum (F1M). Enkele uren later krijg ik ineens 4 berichten na elkaar met de volgende commentaren. Bij 1 van de kits was de ophanging afgebroken en bij een andere kit was de achtervleugel gescheurd en vraagt die persoon zijn geld terug odat hij niet tevreden is. Nu moet je weten dat ik al over gans de wereld heb verzonden, zonder ooit een probleem te hebben gehad en zelfs al vele malen lof heb gekregen over mijn verpakkingstechniek. Dus aan dat zal het niet liggen. Dus sta ik nu voor de keuze of ik betaal zijn geld terug en bewaar ik op dat forum mijn betrouwbaarheid als lid en moderator of ik betaal niks terug en verlies(wat ik betwijfel) mijn betrouwbaarheid. Ik moet zeggen dat ik er echt niet goed van ben. Persoonlijk denk ik dat de persoon ze zelf heeft kapot gemaakt om zo te proberen zijn geld terug te krijgen, want eerst zegt hij niet anders dan lof om daarna van gedacht te veranderen. Heeft er iemand van jullie ook al van die problemen gehad. Indien ja, zeg me dan wat ik moet doen, want ik weet het gewoon niet.

Mvg,
Lesley

Sennake
23-11-2011, 17:57
Hallo iedereen,

Ik zit met een probleem waar ik echt niet weet wat ik er mee moet doen. Ik heb vorige week enkele bouwdozen verkocht(3 X heller F1 op 1/43) en deze zorgvuldig ingepakt met bubbel folie en opgestuurd naar Spanje. Nu vandaag krijg ik van die persoon een bericht dat alles perfect is aangekomen en er zeer blij mee is en heeft dit ook gemeld op een Forum (F1M). Enkele uren later krijg ik ineens 4 berichten na elkaar met de volgende commentaren. Bij 1 van de kits was de ophanging afgebroken en bij een andere kit was de achtervleugel gescheurd en vraagt die persoon zijn geld terug odat hij niet tevreden is. Nu moet je weten dat ik al over gans de wereld heb verzonden, zonder ooit een probleem te hebben gehad en zelfs al vele malen lof heb gekregen over mijn verpakkingstechniek. Dus aan dat zal het niet liggen. Dus sta ik nu voor de keuze of ik betaal zijn geld terug en bewaar ik op dat forum mijn betrouwbaarheid als lid en moderator of ik betaal niks terug en verlies(wat ik betwijfel) mijn betrouwbaarheid. Ik moet zeggen dat ik er echt niet goed van ben. Persoonlijk denk ik dat de persoon ze zelf heeft kapot gemaakt om zo te proberen zijn geld terug te krijgen, want eerst zegt hij niet anders dan lof om daarna van gedacht te veranderen. Heeft er iemand van jullie ook al van die problemen gehad. Indien ja, zeg me dan wat ik moet doen, want ik weet het gewoon niet.

Mvg,
Lesley

Vraag hem eerst eens om foto's op te sturen van de beschadigde modellen. Want hij kan zomaar gelijk wat beweren natuurlijk. En de verkoop, is die via Ebay gegaan?

eyckles
23-11-2011, 18:58
Ik heb deze nacht de persoon gecontacteerd en gevraagd voor foto's van de beschadigde stukken. Ik heb de modellen verkocht via F1M. Ik heb ondertussen ook al enkele leden van dat forum gecontacteerd en 1 lid kende deze persoon en zei dat niet te vertrouwen was. Dus zolang hij geen foto's doorstuurt kan ik niet zien wat er precies scheelt en kan ik ook naar geen oplossing zoeken, maar zijn geld volledig of deels terug betalen ga ik niet doen, omdat ik weet dat de modellen op de correcte manier verpakt waren en zo op de post gedaan zijn. Het is weer een les geleerd.

Groeten,
Lesley

vanni
23-11-2011, 19:22
Als de koper geen verzekerde zending wilde, treft jou geen schuld denk ik dan.
Opsturen op eigen risico heet dat :p
Foto's vragen & hem de kits laten terugsturen vooraleer je hem rembourseert!

306xtreme
23-11-2011, 22:09
geloof me lesley als je het hebt ingepakt zoals mijn mercedes & nissan dan kan er echt niks aan de dozen komen .
enja volgens mij heeft die een kwaai vrouw en da ze zei alweer zooi gekocht hahaha

The creative explorer
23-11-2011, 23:42
Niet al te veel drukte om maken, als jij het goed hebt ingepakt, dan is de zending voor zijn rekening. Tenzij hij (zoals al werd aangegeven) heeft gevraagd om verzekerd.

Hier kun je niets aan doen, mocht het zo zijn dat het inderdaad is afgebroken, dan kun je hem een (klein) deel van het geld terug geven. Maar wel binnen de proporties.

eyckles
24-11-2011, 11:42
Wel geloof geloof het of niet. Die gast heeft gisteren een geschil bij Paypal geopend tegen mij en eiste zijn geld terug simpelweg omdat ik nog niet geantwoord had op zijn berichten. Ik wou immers eerst ten rade gaan bij enkele vrienden om te zien wat ik kon doen. Toen ik de mail van paypal kreeg, heb ik dan ook meteen een bericht gestuurd naar die gast en gevraagd waarom hij dat deed. Dit was gewoon om te antwoorden zei hij en heeft toen ook het geschil gesloten. Dit is eigenlijk in mijn voordeel. Want eens een geschil van paypal gesloten is, kan je dat niet meer terug openen en je kan zelfs geen claim doen. Zolang hij mij geen foto's doormaild na hij fluiten naar zijn geld, omdat in weet dat alles in perfecte staat is verzonden. De verzending is economisch gebeurt op zijn aanvraag want geregistreerd vond hij te duur. Dus lesje geleerd en al bij al nog goed meegevallen. Ik heb toch eens en vraag. Heeft iemand van jullie het contact adres van Heller?

Groeten,
Lesley

Nismo
25-11-2011, 01:21
Probeer hier eens; http://www.heller.fr/

En kijk eens helemaal onderaan de pagina, daar staat dit;

Nouveautés-Rééditions-Classic-Kit-Upgrade-Catalogue-Service Conso-Astuces-Contact-Joustra-Mentions Légales

Probeer Service Conso of Contact.

Sennake
25-11-2011, 08:02
Nog een goede raad: als ik iets te koop zet op Ebay, voeg ik er altijd aan toe dat overzeese klanten enkel mogen bieden als ze akkoord gaan met aangetekende en verzekerde zendingen. Ik heb al teveel van die fratsen meegemaakt, en je wil niet weten hoe er met je pakje gegooid wordt als het per luchtpost verstuurd wordt; als het dan verzekerd is heeft de klant zijn geld terug, en kost het jou niet je inkomsten. Wie daar niet akkoord mee is, hoeft niet mee te bieden. Dat schrikt misschien wel een aantal potentiêle klanten af, maar dan heb je tenminste niet de ellende die je nu voorhebt...