PDA

View Full Version : Interclassics en Topmobiel 2012 - Maastricht


Dominique
26-12-2011, 16:12
We hadden het er tijdens vorige meeting al kort met enkele mensen over gehad: misschien is het eens iets anders om in plaats van naar Rétromobile in Parijs te gaan, eens een bezoekje te brengen aan een gelijkaardige happening in Maastricht.
Het event "Interclassics en Topmobiel" is volgens insiders één van de grootste en meest prestigieuze in zijn soort in de lage landen.
Het is niet veraf, zodat je je toch een hele trip naar Parijs en terug uitspaart, en het laat je dus toe wat meer tijd in de beurshal te spenderen in plaats van in de auto of trein.

Thema voor 2012 is "Porsche en Mille Miglia". Dat Porsche op een rijke geschiedenis kan terugvallen hoeft niemand meer te worden uitgelegd. Porsche Nederland heeft dus samen met de "Porsche State of Art"-collectie een keure aan modellen verzameld om op dit evenement tentoon te stellen.

De Mille Miglia was één van de grote wegraces tussen 1927 tot 1957. In feite waren dit soort races de echte voorlopers van het moderne rallyrijden. Diverse wagens die ooit aan deze races kunnen worden gelinkt worden tentoongesteld.

Je vindt alles wat je rond dit evenement wil weten op deze site: www.ic-tm.nl (http://www.ic-tm.nl/nederlands/bezoeker/Pages/default.aspx)

Het inkomticket kost 17,50 euro, wat een vrij stevige inkomprijs is. Een parkingticket kost 9,50 euro per wagen. Daar staat echter tegenover dat er geen extra noemenswaardige kosten voor trein en/of diesel meer bij komen.

Openingstijden​ ​
Vrijdag 13/01 ​ : 11.00 - 21.00 uur
​Zaterdag 14/01 : 10.00 - 18.00 uur​
​Zondag 15/01 : 10.00 - 18.00 uur​

Zegt het je wat om eens naar Maastricht te trekken, laat het dan in deze thread weten. Zeg er ook bij welke dag je voorkeur heeft, dan zetten we iets op om in groep naar ginder te gaan. Je kan meerdere keuzes opgeven als je dat wil.

Tot hoors!

Starmodel
26-12-2011, 18:04
Ik was reeds van plan om er naartoe te trekken. Zeker nadat ik vernomen heb dat mijn favoriete merk (Burton) er een stand heeft.Het lijkt me fun om met de Paddockers er naartoe te trekken.

Ecurie Maquette
27-12-2011, 00:19
Heb andere verplichtingen die dagen. Volgende keer misschien.