View Full Version : Fia gt3 2012
NetForce84
31-01-2012, 07:21
Al enig nieuws hierover?
Deelnemers?
FIA GT3 zou bij WRT al niet op de kalender staan. Hierdoor mogen Enzo Ide en Greg Franchi zo goed als hun zakken pakken bij WRT.
Bron: turbomagazine.be
Mogelijk is Laurens Vanthoor overigens de enige Belg bij WRT voor beide programma's. Grote belofte Enzo Ide, kampioen Greg Franchi en andere Belgische rijders mogen bij WRT immers hun zakken pakken. De FIA GT3 verdwijnt bij WRT van de kalender.
Om nou te zeggen dat het lekker loopt? Niet echt.
Het lijkt wel of Le Mans/WEC/ELMS alle wind in de zeilen hebben. Doet de eigenwijze franse ACO-clan het toch beter dan het Parijse gajes van SRO/FIA.
Om nou te zeggen dat het lekker loopt? Niet echt.
Het lijkt wel of Le Mans/WEC/ELMS alle wind in de zeilen hebben. Doet de eigenwijze franse ACO-clan het toch beter dan het Parijse gajes van SRO/FIA.
Nogal kort door de bocht. WEC heeft voor mij persoonlijk niet veel waarde meer na het terugtrekken van Peugeot. Verder zijn er natuurlijk wel heel wat inschrijvingen maar het wegnemen van de spanning vooraan neemt voor mij heel wat interesse in dit kampioenschap weg... ELMS loopt dan weer niet zó denderend qua inschrijvingen, vooral het aantal GT-wagens blijft mij een vraagteken.
FIAGT3 en GT World lijken inderdaad de grote slachtoffers van de huidige crisis, maar de nationale kampioenschappen van SRO doen het toch goed? En dan is er natuurlijk het wonderkind van Ratel, de 'Blancpain', maar daarvoor blijkt op dit forum geen interesse te bestaan...
Nogal kort door de bocht. WEC heeft voor mij persoonlijk niet veel waarde meer na het terugtrekken van Peugeot. Verder zijn er natuurlijk wel heel wat inschrijvingen maar het wegnemen van de spanning vooraan neemt voor mij heel wat interesse in dit kampioenschap weg... ELMS loopt dan weer niet zó denderend qua inschrijvingen, vooral het aantal GT-wagens blijft mij een vraagteken.
FIAGT3 en GT World lijken inderdaad de grote slachtoffers van de huidige crisis, maar de nationale kampioenschappen van SRO doen het toch goed? En dan is er natuurlijk het wonderkind van Ratel, de 'Blancpain', maar daarvoor blijkt op dit forum geen interesse te bestaan...
En Toyota dan? Die gaan toch iets doen in 2012/2013 lijkt me zo in Le Mans/WEC.
Doen de nationale kampioenschappen va SRO het goed? Volgens mij alleen ADAC GT, de rest is niet al te best......
En Toyota dan? Die gaan toch iets doen in 2012/2013 lijkt me zo in Le Mans/WEC.
Doen de nationale kampioenschappen van SRO het goed? Volgens mij alleen ADAC GT, de rest is niet al te best......
Ja goed, wanneer Toyota competitief is dan kan er vooraan weer strijd komen. Maar het vertrek van Peugeot heeft het WEC een zware klap bezorgd... En ik weet niet precies welke kampioenschap wel of niet onder SRO vallen, maar het Britse GT en de FFSA GT doen het naar mijn mening ook niet slecht!
Ja goed, wanneer Toyota competitief is dan kan er vooraan weer strijd komen. Maar het vertrek van Peugeot heeft het WEC een zware klap bezorgd... En ik weet niet precies welke kampioenschap wel of niet onder SRO vallen, maar het Britse GT en de FFSA GT doen het naar mijn mening ook niet slecht!
Duits (ADAC) en Brits GT3 kampioenschap zijn nog SRO organisaties evenals het Nederlandse GT4 kampioenschap. Het Franse kampioenschap werd vorig jaar overgenomen door ORECA en de Belgian GT al eerder door SpeedWorld.
Speedworld heeft de organisatie overgenomen, maar was dat niet onder SRO vlag? Want ze waren toch verplicht een GT3 kampioenschap te doen. Is het niet pas sinds dit jaar(asl het doorgaat) dat SRO er niets meer mee te maken heeft?
Stranger
09-02-2012, 23:57
De inschrijving voor GT3 Europe gaat pas volgende week open ;-)
En dan is er natuurlijk het wonderkind van Ratel, de 'Blancpain', maar daarvoor blijkt op dit forum geen interesse te bestaan...
Ik denk dat niet, maar om het nou iedere keer de stempel "wonderkind" mee te geven... Het is gewoon FIA GT, hoe de teams het wilden na 2009, maar dan met GT3s tegenwoordig ipv het GT1 avontuurtje...
Weet er trouwens iemand of Pro Speed dan FIA GT3 wil gaan rijden? Ze zetten 2 wagens in, in de Blancpain, weet ik, maar...geen LMS/ELMS meer (op Le Mans na), geen national kampionschap meer, en als er ook al geen FIA GT3 gereden wordt dit seizoen dan hebben ze daar toch wel heel wat vrije weekendjes dit seizoen??
Ik weet, de inschrijvingen zijn nog niet open of pas open, maar is geweten of ze de intentie hebben om FIA GT3 te rijden bedoel ik dan. Ik hoop van wel iig.
Dylan Derdeale, test bij Vita4one momenteel las ik, zouden die dan mss ook een FIA GT3 naast BES overwegen?
En wat met Team Engstler? Gaan die met Maxime Martin in het team ook de FIA GT3 opzoeken naast ADAC GT (en eventueek BES?). Aangezien er, toen Dylan Derdeale daar teste, toch sprake was van een eventueel FIA GT3 programma?
Enfin, het zou wel eens een leuke boel kunnen worden daar in de FIA GT3, die in mijn ogen dan toch een pak meer waarde en prestige uitstraald dan het gehakkel en getakkel dat GT World moet voorstellen.
Enneuh, Stonden de Z4s in de aanbieding, of gaven ze bij BMW gratis petjes bij aankoop van zo eentje?? Hoeveel teams zijn daarop niet overgestapt zeg?!
Ik denk dat niet, maar om het nou iedere keer de
Weet er trouwens iemand of Pro Speed dan FIA GT3 wil gaan rijden? Ze zetten 2 wagens in, in de Blancpain, weet ik, maar...geen LMS/ELMS meer (op Le Mans na), geen national kampionschap meer, en als er ook al geen FIA GT3 gereden wordt dit seizoen dan hebben ze daar toch wel heel wat vrije weekendjes dit seizoen??
ProSpeed heeft zich wel ingerschreven in de ELMS met 1 wagen in de Pro-GT categorie. Is er één van de 5 vaste deelnemers over gans seizoen.
ProSpeed heeft zich wel ingerschreven in de ELMS met 1 wagen in de Pro-GT categorie. Is er één van de 5 vaste deelnemers over gans seizoen.
mea culpa, bij nachecken heb je gelijk, ik vermoed dat ik door de recente WEC berichtgeving de bal daar even heb misgeslagen!.
RPMonline
05-03-2012, 09:19
En American Muscle:
http://www.rpmvision.nl/news/752/fia-gt3-yaco-racings-camaro
NetForce84
03-04-2012, 19:27
Iemand een idee hoe het zit met de FIA GT3?
Aantal deelnemers?
Rijden die samen met FIA GT1op circuit zolder eind april?
Iemand een idee hoe het zit met de FIA GT3?
Aantal deelnemers?
Rijden die samen met FIA GT1op circuit zolder eind april?
Er is nog geen deelnemerslijst beschikbaar. Tot nader order rijdt FIA GT3 niet samen met het World GT. Voorlopig zie ik 2-4 Audi's, 2 Camaro's, 4 Ferrari's, 4 Mercedes, een Nissan enz...
Wat een zwak veld: http://www.racingworld.be/news/8775/nogaro-deelnemerslijst-van-17-naar-14-wagens.html
Mag wat mij betreft geannuleerd worden qua kampioenschap, kwalitatief qua rijders ook niet echt een topper te noemen. Een kampioenschap zonder Porsche is geen kampioenschap!
Er is nog geen deelnemerslijst beschikbaar. Tot nader order rijdt FIA GT3 niet samen met het World GT. Voorlopig zie ik 2-4 Audi's, 2 Camaro's, 4 Ferrari's, 4 Mercedes, een Nissan enz...
Nu wel, 14 wagens ingeschreven voor Nogaro. Slechts 5 merken waarbij een oude Aston. BES succes is de doodsteek geworden voor het FIA GT3. Zelfs GEEN Belgen of Begisch team meer aan de start.
Bron: http://www.racingworld.be/news/8775/nogaro-deelnemerslijst-van-17-naar-14-wagens.html
NetForce84
05-04-2012, 22:02
FIA GT3 inderdaad in een dieptepunt.
Waar is de tijd dat we ongeveer 50 wagens aan de start zagen... Of volgens mij gaan die nu allemaal aan de start van de BES
NetForce84
05-04-2012, 22:03
Luxury Racing is er met twee Ferrari 458 voor Hallyday-Beltoise en Jeannette-Montecalvo, terwijl Sainteloc Racing het doet met twee Audi R8 LMS voor Lunardi-Demay en Guilvert-Sourd. Ook Heico-Gravity-Charouz is van de partij met twee Mercedes SLS voor Baumann-Bukh en Vähämäki-Nilsson. Verder zijn er Ferrari 458 Italia voor Aradgana-Ciro, Gai-Lyons (AF Corse), Vyacheslav-Kirill en Ryabov-Toril (Russian Bears) en een Aston Martin DBRS9 voor Kimber Smith-Freidina (Valmon Team Russia). Verder zijn er ook twee Lamborghini Gallardo LP600 voor Vannelet-Laine en Sladecka- Tweraser (Rhino’s) en een Audi R8 LMS voorCampanico-Ni Amorim (Novadriver).
Bron: turbomagazine.be
Stranger
06-04-2012, 00:44
En zo te zien zakken we terug naar 12 deelnemers:
Les Coupes de Pâques se feront sans Luxury Racing!
Racingworld meldt dat de 2 luxury ferrari's toch aan de start gaan komen, net als een Camaro.
Er zijn toch een aantal gt3's in België, vreemd dat die niet meerijden tijdens hun thuiswedstrijd.
Stranger
18-04-2012, 17:21
Luxury Racing zelf heeft op Nogaro al aangegeven dat ze zich terugtrokken en geen races in FIA GT3 meer zouden doen.
Daarnaast stond Yaco Racing met de Camaro ook op de lijst voor Nogaro en waren ze 2 dagen voor het evenement ineens weer van de lijst verdwenen.
Schrappen die handel, liefst vandaag nog! Deze klasse is een wanvertoning op het circuit.
pompierke
23-04-2012, 21:40
Schrappen die handel, liefst vandaag nog! Deze klasse is een wanvertoning op het circuit.
vind ik ook!!
Coach Ep
23-04-2012, 23:22
Liever samenvoegen met het al bijna even armetierige GT1 kampioenschap...
ik heb - via de livestream dan wel - toch leuke wedstrijden gezien in Zolder. en ook al was het dan door het weer; het gebrek aan een groot deelnemersveld stoorde mij niet
Dries DS
25-05-2012, 20:46
Amper tien wagens present in Navarra
Bron: Endurance Info
Il va devenir urgent de faire quelque chose quant au Championnat d'Europe GT3, véritable série de lancement de la catégorie GT3. Au fil des meetings, le nombre d'autos se réduit. On devrait avoir seulement 10 GT3 à Navarra : HEICO Gravity-Charouz (x2), Russian Bear Motorsport (x2), Leipert Motorsport, Saintéloc Racing (x2), Belgian Audi Club Team WRT, AF Corse (X2).
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.