Log in

View Full Version : Citroën C4 WRC - Heller 1/24

Cootje555
13-02-2012, 20:58
Hallo allemaal,

Zojuist ben in geregistreerd bij De Paddock.
En dit is mijn eerste berichtje.

Tot mijn grote vreugde komen de laatste tijd weer allemaal nieuwe moderne WRC uit.
Ik was ook zeer gelukkig toen Belkits de Fiesta WRC aankondigde zeker gezien de goede recenties van de Peugeot.

Maar als Sebastien Loeb je favoriet is moet je toch een Citroën bouwen.

Ik was minder enthousiast toen juist Heller de C4 en DS3 WRC aankondigde.
Toch heb ik gezien de toch wel redelijke recenties de C4 aangeschaft.

Inmiddels heb ik de neus al een beetje open gesneden.

http://www.speedpictures.nl/downloads/forum/C4/C4_001.JPG

http://www.speedpictures.nl/downloads/forum/C4/C4_002.JPG

Maar zoals we van Heller gewend zijn hebben ze de binnen panelen niet gemaakt.
Weet iemand of een bedrijf als Renaissans of andere fabrikant, deze upgrade in de planning heeft?
Anders ben ik van plan ze te scratchbuilden.
Dus een andere vraag, heeft een van jullie goede foto's van het interieur van de C4 en de DS3?
Ik ga er eigenlijk van uit dat deze ook niet aan de DS3 kit toegevoegd zijn.

Alsvast dank,

Groeten Co

TvD
13-02-2012, 21:09
Welkom! Ik heb er even voor gezorgd dat je foto's niet als linkjes, maar als plaatjes worden getoond, kwestie van wat makkelijker voor de lezer ;)

Dominique
13-02-2012, 21:23
Even abonneren op deze thread. Iemand die in zijn allereerste post al begint te kappen, vijlen en snijden in zijn model verdient respect.

Welkom!

Loixrallyfan
14-02-2012, 02:03
Welkom en leuke build.
Benieuwd wat jij ermee gaat doen.

Ben zelf ook bezig aan eentje (die van Romain) en moet zeggen dat de kwaliteit bijzonder goed is voor een Heller.
En inderdaad, zoals steeds geen deurpanelen aanwezig. Maar daar lap ik bij deze mijn laars aan en zal het interieur vrij OOB gehouden worden. Is mij alleen te doen om de knappe livery van Romain. Dus enkel de nodige aandacht voor de body.
De rest zit goed, al ligt het ding veel te hoog op zijn pootjes. Ik heb de mijne 2,5mm laten zakken. Ga morgen een update plaatsen van hoe ik dat heb gedaan.;)

En ik zie dat je toch al één en ander aan het wegkappen bent, dus misschien ook nog een reeks gaatjes voorzien voor revetjes op de voorbumper? Ik heb ze om de 7mm zitten en dan komt dat heel mooi uit.

Oja, nog iets, als je het PE-setje van Rennaissance in huis hebt, zal je snel merken dat je er weinig mee aankan. Dit komt gewoon uit hun eigen Resinkit en wordt nu doodleuk verkocht als suplement voor de Heller. Een beetje bedrog dus.:mad: Ik ga daaruit enkel de grillen, de remschijven en de gordelset gebruiken. Met de nodige werken kan je er wel wat meer mee, maar alleszins, het is niet ontwikkeld voor deze kit en dat is jammer, zeker als je weet dat er 20€ voor neergelegd moet worden...

Enfin, genoeg geluld, nogmaals welkom en veel plezier met de bouw.;)

Grts, Guido

Loeten
14-02-2012, 08:35
Oja, nog iets, als je het PE-setje van Rennaissance in huis hebt, zal je snel merken dat je er weinig mee aankan. Dit komt gewoon uit hun eigen Resinkit en wordt nu doodleuk verkocht als suplement voor de Heller. Een beetje bedrog dus.:mad: Ik ga daaruit enkel de grillen, de remschijven en de gordelset gebruiken. Met de nodige werken kan je er wel wat meer mee, maar alleszins, het is niet ontwikkeld voor deze kit en dat is jammer, zeker als je weet dat er 20€ voor neergelegd moet worden...

Allez hup, das dus weggegooid geld. Zou die beter niet gebruiken dan? Naja ik zie wel. Hier zal de C4 voor de verschillende wereldtitels van loeb gebouwd worden, alsook de versie van Tsjoen en heel misschien van Romain. Eerst eens zien hoe goed dat loopt want ik ga ook geen 10 C4's maken he...

Ik volg dus mee...

TvD
14-02-2012, 09:26
Voor de luiaarden onder ons; ik vond bij Domino een een verlagingssetje voor de C4 van Renaissance (item RE.TK.24/323).

Cootje555
14-02-2012, 15:53
Hartelijk dank allemaal voor het warme ontvangst.
Tim bedankt voor het juist herplaatsen van de foto’s.
Ik ben zelf niet zo een forumtijger dus vandaar dat het niet helemaal goed gegaan was.

@Loixrallyfan:
Zelf wil ik gewoon een C4 van Sebastien Loeb maken.
De enige wijziging zal waarschijnlijk worden dat de schilden van de 2010 Deutschland rally erop gaan.
Dit is toch een rally die we graag bezoeken.
Helaas was ik er niet in 2010.
Domino.be heeft ze alleen van Colorado op dit moment niet in voorraad, dus ik moet even kijken waar ik deze vandaan moet halen.

Het PE setje van Renaissance heb ik ook in huis.
Ik had al de indruk dat het meeste gewoon gekopieerd was vanuit hun eigen resin kit.
Toch denk ik dat je genoeg van het setje kan gebruiken dus ik vind het geen weg gegooid geld.
Je wilt toch PE ruitenwissers, remschijven, grillen, harnas sluitingen, en je krijgt een mooi spuit sjabloontje voor het Citroën logo voor de gril.

Welk merk revetjes gebruik jij precies?
Ik zou deze namelijk ook willen gebruiken.

Ik had al elders gelezen dat de C4 te hoog op z’n poten staat.
Ben benieuwd hoe jij dit gaat oplossen, maar ik heb zelf ook al een idee hierover.

Heeft iemand een idee hoe je het best het spiegel folie in de ramen kan namaken?
Wellicht dat op deze wijze het ontbrekende interieur gemaskeerd kan worden.

Ik hou jullie op de hoogte van mijn vorderingen.
Groeten Co

Doc
14-02-2012, 19:42
Hartelijk dank allemaal voor het warme ontvangst.
Tim bedankt voor het juist herplaatsen van de foto’s.
Ik ben zelf niet zo een forumtijger dus vandaar dat het niet helemaal goed gegaan was.

@Loixrallyfan:
Zelf wil ik gewoon een C4 van Sebastien Loeb maken.
De enige wijziging zal waarschijnlijk worden dat de schilden van de 2010 Deutschland rally erop gaan.
Dit is toch een rally die we graag bezoeken.
Helaas was ik er niet in 2010.
Domino.be heeft ze alleen van Colorado op dit moment niet in voorraad, dus ik moet even kijken waar ik deze vandaan moet halen.

Je kan deze ook rechtstreeks bij colorado bestellen

Het PE setje van Renaissance heb ik ook in huis.
Ik had al de indruk dat het meeste gewoon gekopieerd was vanuit hun eigen resin kit.
Toch denk ik dat je genoeg van het setje kan gebruiken dus ik vind het geen weg gegooid geld.
Je wilt toch PE ruitenwissers, remschijven, grillen, harnas sluitingen, en je krijgt een mooi spuit sjabloontje voor het Citroën logo voor de gril.

Welk merk revetjes gebruik jij precies?
Ik zou deze namelijk ook willen gebruiken.

Kijk eens bij Tuner model manufactory, die hebben een heel assortiment

Ik had al elders gelezen dat de C4 te hoog op z’n poten staat.
Ben benieuwd hoe jij dit gaat oplossen, maar ik heb zelf ook al een idee hierover.

Heeft iemand een idee hoe je het best het spiegel folie in de ramen kan namaken?

Ik heb er hier liggen van Tuner model manufactory. Prima spul.

Ik hou jullie op de hoogte van mijn vorderingen.
Groeten Co

Succes met de build, ik ga je zeker volgen, heb hier de Solberg klaarliggen.

TvD
14-02-2012, 20:15

Ik heb een keer een rol spiegelfolie voor echte wagens gekocht (zilver, 10% lichtdoorlatend) en die gebruikt. Dit is gewoon hetzelfde spul als dat er op rallywagens wordt gebruikt. Zo'n rol is waarschijnlijk genoeg om van alle kits die je ooit gaat bouwen de ramen te voorzien hiervan. Ik heb het tot nu toe alleen op m'n Lancer Evo 3 gebruikt. Van heel dichtbij kan je dus wel door de ramen kijken (net), maar van verder af is het net een spiegel. Hier een paar foto's van die build (de rest is hier (http://forum.depaddock.net/showthread.php?t=19873) te zien):

http://forum.depaddock.net/attachment.php?attachmentid=18909&stc=1&d=1281289148

Cootje555
14-02-2012, 23:33
Die Evo ziet er fraai uit Tim.
En met het zilverfolie precies het effect dat ik zoek.
Waar heb je dat spul gekocht?
Want hier in Nederland is het volgens mij voor auto's verboden.
Of heb je nog een stukje over dat ik voor en zacht prijsje kan overnemen? ;-)

TvD
15-02-2012, 11:00
Die Evo ziet er fraai uit Tim.
En met het zilverfolie precies het effect dat ik zoek.
Waar heb je dat spul gekocht?
Want hier in Nederland is het volgens mij voor auto's verboden.
Of heb je nog een stukje over dat ik voor en zacht prijsje kan overnemen? ;-)

Ik woon ook in Nederland en daar heb ik het gewoon bij een auto-accessoire zaak gehaald (Halfords ofzo). En volgens mij is het niet helemaal verboden in Nederland. Voor zover ik weet mag je het niet op de voorruit, de voorste zijruiten plakken maar wel op de achterzijruiten.

Stuur me even een PB'tje, dan regelen we even voor een stukje folie ;)

Steven
15-02-2012, 11:57
Studio 27 komt volgende maand met een PE-set voor de C4 van Heller.
en ook enkele decals voor de C4.
oa Monte Carlo 2007 en ook de versie van 2009 (Red bull zonder wit deel)

Cootje555
15-02-2012, 14:30
@Tim
Ik ga eerst zelf wel even bij de Halfords kijken.
Mocht dat niet lukken hou ik me graag aanbevolen voor een stukje van jou.
In iedergeval bedankt.
Ga je nog naar de Tank-S dit jaar?
Wellicht dat we elkaar dan tegen komen.

@Steven
Het lijkt erop dat Studio 27 de Heller kit iets beter bestudeerd heeft
Zie de foto's van het Staffblog van Studio 27:

http://studio27staff.blog136.fc2.com/

Ze hebben in iedergeval gebruik gemaakt van genoeg referentie foto's
Maar voor zover ik weet is Studio 27 ook niet zalig voor wat betreft de PE setjes.