PDA

View Full Version : Porsche 935 K1 Rodenstock - Airfix - 1/24

Joka-1
09-04-2012, 13:53
Het betreft hier de wagen die gereden heeft in het jaar '76, door Albrecht Krebs.
De wagen staat in Rodenstock uitvoering, en het bijzondere bij deze Kremer wagen is dat hij achteraan de Kremer K1 wielkappen heeft - de vierkante uitbouwkappen - en vooraan de K2 neus, de platte.

Als basis voor dit model heb ik gebruik gemaakt van de Airfix 934 kit die in Vaillant uitvoering op de markt is geweest. Dit is in werkelijk ook de wagen waarop de K2 neus gezet is.

Om de ombouw van de neus te maken heb ik gebruik gemaakt van de platte neus van de Tamiya 935, waar ik de beide neusvleugels heb uitgesneden, en op de Airfix body gezet. Voorts moest deze vierkanter gemaakt worden van vorm, daar het om de Kremer ombouw ging.

In de voorbumper dienen ook lampuitsparingen gemaakt worden. Dit is intussen reeds allemaal gebeurt, maar er is nog veel schuurwerk alvorens we primer kunnen zetten.

Nismo
09-04-2012, 20:07
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=25059&d=1333972405

Johan, ik kan me vergissen, maar ik meen dat er ooit een kit is uitgebracht van deze Rodenstock-Porsche, en ik dacht in 1/24.
Ne maat van mij heeft een jaar of 30 geleden eens gebouwd. Allé, de achterkant was toch dezelfde als deze.

In ieder geval blijf ik nieuwsgierig naar de vorderingen, zoals altijd.

Joka-1
27-04-2012, 20:39
Hallo,

de decals zijn erop gezet, en de body is gevernist.

De wielen achteraan moeten nog op breedte gezet worden.

Voor zover ik teruggevonden heb heeft deze wagen met het nummer 7 in Zolder gereden?

Groetjes,
Joka-1

eyckles
27-04-2012, 22:33
Hey Johan,

Ziet er zoals gewoonlijk weer zeer goed uit. Op naar de finish. :-)

Groeten,
Lesley

Sennake
28-04-2012, 11:04
Ik ben er gerust in dat dit weer helemaal goed komt. Wel vreemd dat je deze keer eens een Porsche 935 bouwt :+:crazy::p

Joka-1
01-05-2012, 15:00
Hallo,

't is een lang weekend, dus nog eens verder kunnen doen aan deze.

Raanrubbers zijn geschilderd, en het interieur aangepakt.
Niet veel hierover te zeggen, het interieur in de kit stelt ook niet veel voor.
De zijpanelen heb ik van plasticard gemaakt, en de rolkooi naar achter toe vervolledigd. Ook een brandblusser is toegevoegd uit de Spare-box.

De voorste lichte zitten nu in de bumper, hiervoor moest nog een behuizing gemaakt worden, wat ik van plasticard gemaakt heb.

Joka-1
01-05-2012, 15:03
En dan op naar het einde.

Alles samengevoegd, achterspoiler vastgezet, en lichten in orde gemaakt.

Het vervolg kan je zien in mijn gallerij.

Nismo
01-05-2012, 21:25
......................

Het vervolg kan je zien in mijn gallerij.

Dan zullen we daar eens gaan kijken hé.;)

ewestra
06-05-2012, 19:06
Zeer knap gedaan. De vormen van deze auto heb je zeer goed neergezet, evenals al je andere Porsches.

Eric