Joka-1
09-04-2012, 13:53
Het betreft hier de wagen die gereden heeft in het jaar '76, door Albrecht Krebs.
De wagen staat in Rodenstock uitvoering, en het bijzondere bij deze Kremer wagen is dat hij achteraan de Kremer K1 wielkappen heeft - de vierkante uitbouwkappen - en vooraan de K2 neus, de platte.
Als basis voor dit model heb ik gebruik gemaakt van de Airfix 934 kit die in Vaillant uitvoering op de markt is geweest. Dit is in werkelijk ook de wagen waarop de K2 neus gezet is.
Om de ombouw van de neus te maken heb ik gebruik gemaakt van de platte neus van de Tamiya 935, waar ik de beide neusvleugels heb uitgesneden, en op de Airfix body gezet. Voorts moest deze vierkanter gemaakt worden van vorm, daar het om de Kremer ombouw ging.
In de voorbumper dienen ook lampuitsparingen gemaakt worden. Dit is intussen reeds allemaal gebeurt, maar er is nog veel schuurwerk alvorens we primer kunnen zetten.
De wagen staat in Rodenstock uitvoering, en het bijzondere bij deze Kremer wagen is dat hij achteraan de Kremer K1 wielkappen heeft - de vierkante uitbouwkappen - en vooraan de K2 neus, de platte.
Als basis voor dit model heb ik gebruik gemaakt van de Airfix 934 kit die in Vaillant uitvoering op de markt is geweest. Dit is in werkelijk ook de wagen waarop de K2 neus gezet is.
Om de ombouw van de neus te maken heb ik gebruik gemaakt van de platte neus van de Tamiya 935, waar ik de beide neusvleugels heb uitgesneden, en op de Airfix body gezet. Voorts moest deze vierkanter gemaakt worden van vorm, daar het om de Kremer ombouw ging.
In de voorbumper dienen ook lampuitsparingen gemaakt worden. Dit is intussen reeds allemaal gebeurt, maar er is nog veel schuurwerk alvorens we primer kunnen zetten.