View Full Version : EK Rallycross Maasmechelen 4 & 5 augustus 2012
Dit weekend is het EK Rallycross te gast in Opgimbie (Maasmechelen) op het Duivelsbergcircuit.
Alle info zoals timing en deelnemerslijsten vindt je op www.duivelsbergcircuit.be/
Onder de toppers is er ook ene F. Duval die ook dit jaar weer meerijdt en net als vorig jaar met een Peugeot 207 WRC uit de stal van Paillier.
Andere belgen zijn oa De Keersmacker, Coox die debuteert met zijn nieuwe Scirocco.
Don Kamiel
04-08-2012, 19:24
Ik ga morgen ook eens zien.
Het is geleden van enkele jaren terug in Valkenswaard dat ik nog geweest ben.
Enkele sfeerbeelden;
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=25609&stc=1&d=1344112775
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=25610&stc=1&d=1344112789
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=25611&stc=1&d=1344112789
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=25612&stc=1&d=1344112789
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=25613&stc=1&d=1344112789
De reeds verreden kwalificatieheats waren zeer close en de tijden lagen bijgevolg zéér dicht bij elkaar.
Die JRX wagen(tjes) zien er best leuk uit, maar hoe zijn ze op de baan?
Die JRX wagen(tjes) zien er best leuk uit, maar hoe zijn ze op de baan?
Eigenlijk héél goed zelfs, zeker als je weet dat deze categorie is voorbehouden voor jongeren tussen 14 en 18 jaar.
Er zijn wel nog wat kinderziektes te overwinnen, maar de franse winnaar ging gelijk een speer. De wagens zijn voorzien van een 600cc sneeuwscootermotor op een buizenframe met een body van polyester.
Mits de nodige bestickering kan je het autootje het uitzicht geven gaande van DS3, Mercedes A, Polo, ...
Hier nog enkele foto's van dit toekomstproject;
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=25617&stc=1&d=1344191732
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=25618&stc=1&d=1344191746
Enkele technische gegevens Van deze JRX:
-vierwielaandrijvingtransmissie
-front transversale 140pk 600cc-motor
-voor- en achteras differentiëlen
-sequetiële Sadev-versnellingsbak
-FIA geratificeerd buizenchassis
-8-delig fiberbody
-Speedline-velgen met 15 inch racebanden
-MacPhersons voorzien met 2-standen verstelbare dempers
De gloednieuwe VW Scirocco van J. Coox
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=25619&stc=1&d=1344191747
Zelfs met een Dacia werd er geraced
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=25620&stc=1&d=1344191747
De latere eindwinnaar
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=25621&stc=1&d=1344191747
Nog even over de resultaten van de belgen:
In de Super 1600 categorie reed D. Remans de C-finale.
K. Pauwels ging op een zekere 3de podiumplaats af in de divisie touringcars totdat hij door onze andere landgenoot P. Bonnet in de voorlaatste ronde werd rondgetikt. Deze laatste kreeg daarvoor de zwarte vlag voorgeschoteld.
Van Mechelen won bij de supercars de C-finale, waarin ook nog Coox en Jansen aantraden en mocht zo deelnemen aan de B-finale waarin ook F. Duval aantrad. Deze viel uit met motorpech terwijl hij op een zekere 2de plaats lag. Op die manier zag Duval zijn A-finaleplaats verdwijnen als sneeuw voor de zon. (eerste 2 mogen telkens naar de volgende finale)
Zodoende werd M. De Keersmacker onze enige landgenoot in de A-finale, waarin hij in de eerste ronde reeds uitviel.
De overwinning ging naar kampioensschapsleider T. Timorzyanov voor T.Foust
Voor de liefhebbers nog dit, volgende week vind de volgende EK-manche plaats in het nederlandse Valkenswaard.:bye:
Eigenlijk héél goed zelfs, zeker als je weet dat deze categorie is voorbehouden voor jongeren tussen 14 en 18 jaar.
Er zijn wel nog wat kinderziektes te overwinnen, maar de franse winnaar ging gelijk een speer. De wagens zijn voorzien van een 600cc sneeuwscootermotor op een buizenframe met een body van polyester.
Mits de nodige bestickering kan je het autootje het uitzicht geven gaande van DS3, Mercedes A, Polo, ...
Enkele technische gegevens Van deze JRX:
-vierwielaandrijvingtransmissie
-front transversale 140pk 600cc-motor
-voor- en achteras differentiëlen
-sequetiële Sadev-versnellingsbak
-FIA geratificeerd buizenchassis
-8-delig fiberbody
-Speedline-velgen met 15 inch racebanden
-MacPhersons voorzien met 2-standen verstelbare dempers
Ziet er op het circuit inderdaad ook goed uit.
4WD in combinatie met slechts 140 pk is op papier een merkwaardige combinatie, echter het is natuurlijk een buizenchassis dus veel lichter dan b.v. een super 1600 (100 pk meer, maar ook bijna 2x zo zwaar?).
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.