PDA

View Full Version : D'Ambrosio aan de start op Monza?


Raceboy
02-09-2012, 17:48
Romain Grosjean has been given a one-race ban for triggering the Belgian Grand Prix start crash.

The Lotus driver moved across on Lewis Hamilton on the run towards the first corner of the Spa race, causing the McLaren to take to the grass.


http://www.autosport.com/news/report.php/id/102185

Toch wel een zware straf als je ziet dat Rosberg in bahrein geen penalty kreeg.

Mario
02-09-2012, 18:49
dat het kampioenschap stilletjesaan in de eindfase belandt, dat er verschillende piloten werden uitschakeld en dat twee ervan titelkandidaten zijn, is er wellicht niet vreemd aan
bovendien is het bij een start toch nog een stuk gevaarlijker

eyckles
03-09-2012, 00:09
Zo een zware straf vind ik dat niet. Die zouden ze gewoon zijn licentie moeten afpakken en buiten gooien bij Lotus. Het trouwens niet de eerste keer dat hij een crash veroorzaakt. In Monaco was het ook al prijs en nog ergens anders ook, maar dat ben ik even kwijt. Idem voor Maldonado. Die gast steekt elke race wel iets uit en buiten een paar plaatsen achteruit of een drive thru, vind ik dat die er nog gemakkelijk van af komt. Niet dat ik een Ferrari fan, maar een halve meter naar achteren en er was sinds 18 jaar weer een dode in de F1. Het enige pluspunt aan heel deze affaire is dat ons Jerommeke(waarschijnlijk) in Monza mag starten. Het is dan ook te hopen dat hij de andere races ook mag rijden, maar dat zal wel niet.

Groeten,
Lesley

Dries DS
03-09-2012, 12:07
http://www.f1i.com/infos/boullier-dambrosio-est-n1-pour-suppleer-grosjean/

Ziet er dus goed uit ;)

Bugalfa
04-09-2012, 08:30
http://www.italiaracing.net/notizia.asp?id=37061&cat=1

hier zijn ze al zeker sinds gisterenmorgen

Dries DS
04-09-2012, 16:40
Rond 14u deze namiddag kon men pas zeker zijn, want toen werd het bevestigd :) . Die Italianen waren dus iets te voorbarig. Maar het is allemaal in kannen en kruiken: Jérôme rijdt in Monza :applaus:

Als "halve Italiaan" kan hij er alvast op een schare fans rekenen, al zullen die mannen uit de laars van Europa natuurlijk in eerste instantie voor die rode bolides supporteren, en dan pas voor hun "halve" landgenoot.

Mario
10-09-2012, 08:54
Wel, ik vind dat Jerom dat goed gedaan heeft (over het ganse weekend gezien).
Blijkbaar is zijn KERS na een paar ronden uitgevallen en dat zal hem wel heel wat parten hebben gespeeld

eigenlijk is hij redelijk onopvallend geweest, zonder echt positieve, maar ook zonder negatieve uitschieters (crash of omstreden manoeuvre)
maar zijn alom geprezen teamgenoot is ook maar 5de geëindigd door omstandigheden en kon in de race nooit een vuist maken (het lag dan ook eerder aan de wagen)

jammer dat er voorlopig geen 2de race in zit, waardoor hij vooruitgang zou kunnen boeken

Bugalfa
11-09-2012, 20:19
dixit Eric Bouillier is KERS goed voor een halve tot 1 sec per ronde ...
Begin maar te tellen ...

Grig-O
11-09-2012, 23:47
D'Ambrosio krijgt misschien nog een kans, later op het jaar in een vrije training. We zien hem mogelijk vanaf Abu Dhabi aan het werk.

Mvg