Maarten
23-04-2002, 17:46
jawadde,
het slechtste weekend dat perdieus motorsport ooit gekend heeft. een woordje uitleg:
bij aankomst ging het al mis. Bij onze aankomst in francorchamps hebben we de karter van onze mobilhome kapot gereden op het zeer slechte baantje van de karting naar de paddock
dan ging het beter, de vrije trainingen op zaterdag verliepen redelijk goed, alleen stond de auto niet optimaal afgesteld, toch een evenaring van de snelste tijd tijdens de 25u vorig jaar, nl. 3'12'50
kwalifying op zondag morgen: supertijd gerealiseerd door mezelf, m.n. 2'3 seconden sneller dan mijn snelste tijd tot dusver, 3'10'23, met als gevolg dat we eindelijk bij de eerste loting groep geraakten voor de startposities, dit was de 21ste tijd algemeen. we trokken bij de loting de 18de startplaats, nog beter dus. degene die na ons trokken hadden toch wel de pole zeker, beter hetvolgende kaartje getrokken dus, maar ja, tis loting en dan kan je geluk of pech hebben, of tussenin zoals wij.
de race. Pieter vertrok, omdat ikzelf al menigmaal iets heb voorgehad tijdens een start, en omdat mijn vader iets trager is. de gulden middenweg was pieter dus.
hij vertrok redelijk goed, verloor weliswaar een tiental plaatsen maar verbeterde zijn eigen tijd van de kwalificatie 3'15'00 met drie seconden, gevolg na enkele toeren reed hij constant in de 3'12', de auto stond heel goed en de piloot was in vorm.
maar....
na 9 ronden, een half uur wedstrijd, sloeg het noodlot toe. pieter week af van de ideale lijn om zijn positie te verdedigen voor de source, hij stuurde in, maakte een fout en vloog de banden in. de achterligger (n°49) zat door dit manoeuvre in zijn 'gat' en knalde er vollenbak in, zodat de stukken in het rond vlogen. de achterligger zijn capot lag 20m verder, ge moet niet vragen wa voor ne klap!!!
gevolg race over, schade aan de carosserie van voor en langs achter, linksvoor wiel geraakte en verwrongen, achteraan de auto 20cm korter, oliefilter, echappement en wie weet wat nog allemaal geraakt. dit zijn grote kosten, het budget krijgt ongetwijfeld een flinke deuk, laat ons hopen dat het kampioenschap niet in gevaar komt.
volgende probleem is het feit dat de volgende koers al op 11mei in dijon wordt verreden en dit is voor het europees kampioenschap waarin wij op een 10de plaats staan. nu rest de vraag of wij de auto tegen die tijd kunnen afkrijgen, pieter en ik moeten serieus beginnen studeren voor de examens eind mei, begin juni, en hebben dus niet veel tijd, ons vader, marc, vertrek eind deze week op congé, en onze mecanieker zag het ook al niet zo goed zitten vermits hij onlangs in loondienst is getreden en dus niet meer full time in zijn garage aan het werk is.
laat ons hopen dat het lukt de wagen te herstellen
anders ziet het er niet goed uit voor de beide kampioenschappen waarin wij deelnemen, m.n. het Belgisch en Europees kamp.
een weekend om zeer snel te vergeten, al zijn de wonden diep en de gevolgen nog steeds te merken
groetjes
maarten
ps: flitser heeft het ook verre van slecht gedaan, zij zijn sterk algemeen geëindigd en flitser heeft op het einde van zijn relais een snelle tijd gedraaid, een zeer goede voor een eerste koers meen ik. ik verwacht hier een groot verslag over zijn belevenissen en ga dus niet té veel verklappen. flitser (didier) laat maar van je horen dus!
het slechtste weekend dat perdieus motorsport ooit gekend heeft. een woordje uitleg:
bij aankomst ging het al mis. Bij onze aankomst in francorchamps hebben we de karter van onze mobilhome kapot gereden op het zeer slechte baantje van de karting naar de paddock
dan ging het beter, de vrije trainingen op zaterdag verliepen redelijk goed, alleen stond de auto niet optimaal afgesteld, toch een evenaring van de snelste tijd tijdens de 25u vorig jaar, nl. 3'12'50
kwalifying op zondag morgen: supertijd gerealiseerd door mezelf, m.n. 2'3 seconden sneller dan mijn snelste tijd tot dusver, 3'10'23, met als gevolg dat we eindelijk bij de eerste loting groep geraakten voor de startposities, dit was de 21ste tijd algemeen. we trokken bij de loting de 18de startplaats, nog beter dus. degene die na ons trokken hadden toch wel de pole zeker, beter hetvolgende kaartje getrokken dus, maar ja, tis loting en dan kan je geluk of pech hebben, of tussenin zoals wij.
de race. Pieter vertrok, omdat ikzelf al menigmaal iets heb voorgehad tijdens een start, en omdat mijn vader iets trager is. de gulden middenweg was pieter dus.
hij vertrok redelijk goed, verloor weliswaar een tiental plaatsen maar verbeterde zijn eigen tijd van de kwalificatie 3'15'00 met drie seconden, gevolg na enkele toeren reed hij constant in de 3'12', de auto stond heel goed en de piloot was in vorm.
maar....
na 9 ronden, een half uur wedstrijd, sloeg het noodlot toe. pieter week af van de ideale lijn om zijn positie te verdedigen voor de source, hij stuurde in, maakte een fout en vloog de banden in. de achterligger (n°49) zat door dit manoeuvre in zijn 'gat' en knalde er vollenbak in, zodat de stukken in het rond vlogen. de achterligger zijn capot lag 20m verder, ge moet niet vragen wa voor ne klap!!!
gevolg race over, schade aan de carosserie van voor en langs achter, linksvoor wiel geraakte en verwrongen, achteraan de auto 20cm korter, oliefilter, echappement en wie weet wat nog allemaal geraakt. dit zijn grote kosten, het budget krijgt ongetwijfeld een flinke deuk, laat ons hopen dat het kampioenschap niet in gevaar komt.
volgende probleem is het feit dat de volgende koers al op 11mei in dijon wordt verreden en dit is voor het europees kampioenschap waarin wij op een 10de plaats staan. nu rest de vraag of wij de auto tegen die tijd kunnen afkrijgen, pieter en ik moeten serieus beginnen studeren voor de examens eind mei, begin juni, en hebben dus niet veel tijd, ons vader, marc, vertrek eind deze week op congé, en onze mecanieker zag het ook al niet zo goed zitten vermits hij onlangs in loondienst is getreden en dus niet meer full time in zijn garage aan het werk is.
laat ons hopen dat het lukt de wagen te herstellen
anders ziet het er niet goed uit voor de beide kampioenschappen waarin wij deelnemen, m.n. het Belgisch en Europees kamp.
een weekend om zeer snel te vergeten, al zijn de wonden diep en de gevolgen nog steeds te merken
groetjes
maarten
ps: flitser heeft het ook verre van slecht gedaan, zij zijn sterk algemeen geëindigd en flitser heeft op het einde van zijn relais een snelle tijd gedraaid, een zeer goede voor een eerste koers meen ik. ik verwacht hier een groot verslag over zijn belevenissen en ga dus niet té veel verklappen. flitser (didier) laat maar van je horen dus!