View Full Version : Rafc - Gba
Oneliner
23-04-2002, 20:23
Jawel, ikke gaan naar RAFC, morgen mijn tickets halen.
Gaat er hier nog iemand henne?
Ikke aan de kant van RAFC, maar wil gerust na de match pintje gaan pakke, GBA of RAFC maakt me ni uit.
Rivaliteit enkel in het stadium.
Voor alle GBA'ers onder ons, de regel "RAFC heeft et beste publiek" zal nog maals bevestigd worden! Ik verwacht de bosuil uitverkocht.
RAFC is trouwens verkozen tot ploeg met beste supporters, vooral uit dan. We hebben complimenten gekregen van zowat elke ploeg, zelfs van GBA!
Ik hoop op een faire sportieve match, en dat de beste (RAFC) moge winnen!!!!!
JPMontoya
23-04-2002, 20:39
daar lig ik niet wakker van mor als ge toch e pronostiekske wilt
GBA 1-0 Antwerp
en voor de rellen achteraf zet ik men geld op die van antwerp :)
Oneliner
23-04-2002, 20:50
voor alle duidelijkheid ist RAFC - GBA, dusja, 0-1 dan ;)
Mijne prono, 3-2 met een goal voor rafc in de allerlaatste minuut :)
In feite bennek al tevreden met een gelijk spel als er goed voetbal te zien is...
En neewel, geen rellen achteraf...
Ik gok op ne 1-2 voor GBA met een superbelangrijke rol van Marc Degryse en Paul Kpaka.
Bij Antwerp zullen we vooral Goots en die nieuwe :-)
greetz Barry
PS als Brugge dit weekend nie wint en Genk wel, dan izjn we KAMPIOEN!!!
Racing genk heeft een nieuw logo, allemaal eens gaan zien op www.krcgenk.be (http://www.krcgenk.be)
Originally posted by Oneliner
Voor alle GBA'ers onder ons, de regel "RAFC heeft et beste publiek"
omg Vorig jaar waarde nochtans serieus stillekes ... Dan hebben we mee een paar 100 echte beerschotters ulle vocaal gedomineerd. Maja, als we spelen als tegen standard winnen we makkelijk. Kpaka en degryse in een hoofdrol ...
uitslag 1-4
airco
JPMontoya
24-04-2002, 20:45
waarom maakt iedereen zo'n drukte over t zogenaamde duel van 't stad terwijl er veel belangrijker dingen staan te gebeuren
GO GENK GO !!
Antwerp - GBA 3-1
Dat Antwerp die Grand Bazar Antwerpen-ploeg maar es lekker afslacht :+ :+ :+
Mijn pronostiek voor Antwerp - GBA:
Lierse wint.
Antwerp-GBA: 2-2
Ik verwacht een zeer rustige wedstrijd maar als er een kans valt dat het dan wel raak gaat zijn...
Maar stiekem wint atwerp toch.
Kbedoel die titel "de ploeg vant stad" heeft voor mij de ballen te maken met wie er dees weekend wint.
Stamnummer 1 >antwerp
Daar vind ik da ze opt kiel ni over moeten zeveren.
en wat de rellen betreft>zolang ze op elkaars bakkes kloppen vind ik dat goed( beetje sensatie) maar als dat ook inhoud auto's e.d afbreken ben ik daar natuurlijk ook tegen.
Alcalde
Ik vindt da zielig da sommige supporters het blijkbaar normaal vinden dat als ze verliezen ze iets moeten afbreken!
Ok tot daar toe, maar dat ze dan huj eigen auto ofzo afbreken, maar waarom altijd iets van andere mensen?
Als hun ploeg verliest dan is dat jammer, maar Lifee goes on!
Voetbal moet een feest zijn!
Greetz
Barry
Originally posted by Alcalde
Antwerp-GBA: 2-2
Ik verwacht een zeer rustige wedstrijd maar als er een kans valt dat het dan wel raak gaat zijn...
Maar stiekem wint atwerp toch.
Kbedoel die titel "de ploeg vant stad" heeft voor mij de ballen te maken met wie er dees weekend wint.
Stamnummer 1 >antwerp
Daar vind ik da ze opt kiel ni over moeten zeveren.
en wat de rellen betreft>zolang ze op elkaars bakkes kloppen vind ik dat goed( beetje sensatie) maar als dat ook inhoud auto's e.d afbreken ben ik daar natuurlijk ook tegen.
Alcalde
Dan is de ploeg van Brussel
==> RWDM Molenbeek ipv van Anderlecht
De ploeg van Brugge
==> Cercle Brugge
De ploeg van Luik (tot voor 10 jaar)
==> Club Luik
:+
De ploeg van een stad is die ploeg die de eer van een bepaalde stad op de best mogelijke manier verdedigt. In zowat alle grote steden bestaan derby's. De inzet van een derby ==> de titel ploeg van 't stad. Zo gaat het er in alle grote steden in Europa aan toe ...
Sry zene, mor mee welk nummerke een ploeg speelt kan me als supporter eigenlijk geen zier schelen ... of dat mee nummer 1 is of nummer 1236 maakt just niks uit, zolang de voetbal goed is.
airco
Met andere woorden; de ploeg van 't stad is degene die het duel wint. Met andere woorden; moest Antwerp winnen, is Antwerp de ploeg van 't stad ? :+ YeAh ! ;)
Oneliner
25-04-2002, 23:33
ik wete niet, maare als antwerp 74% in handen zou zijn van manchester zou zijn, dan spelen we los kampioen.
No personal attack to the GBA fans, maar dat is mijn (kritische) kijk op een ploeg zoals GBA...
En nu we er toch over bezig zijn, als ik zo het gba gastboek lees, dan spreekt iedereen van "beerschot" is de ploeg vant stad.
Zover ik weet speelde beerschot zen laatste wedstrijd een jaar of 3 geleden tegen rita berlaar, thuis 0-1 verloren.
Anderzijds hebbek wel respect voor de GBA supporters, die ervoor uit durven kome dat het ni beerschot is maar wel GBA
Swat, ik hoop op een spannende match zonder rellen.
Enja, zelfs met een gelijkspel ben ik al tevreden....
Like i said, voetbal vinnek persoonlijk nog steeds belangrijker dan de uitslag...
ik wete niet, maare als antwerp 74% in handen zou zijn van manchester zou zijn, dan spelen we los kampioen.
No personal attack to the GBA fans, maar dat is mijn (kritische) kijk op een ploeg zoals GBA...
En nu we er toch over bezig zijn, als ik zo het gba gastboek lees, dan spreekt iedereen van "beerschot" is de ploeg vant stad.
euhm wederom nie volledig voor 100% juist ...
GBA is voor 54% eigendom van Ajax ... ze hebben dus een gewone meerderheid van de aandelen ... theorethisch gezien zijn ze dus de baas
Anderlecht is voor 65% eigendom van de Fortis-groep (ex-generale bank) ... Vermits de Fortis-groep ondertussen in Nederlandse handen is (Vraag me nie juist welke bank-verzekeringsgroep) zijn ook op Anderlecht de hollanders baas :+
Als je echter eens iets verder kijkt dan die getallekes, dan zal je merken dat de eerste degelijke steun van Ajax een paar spelertjes was (waarvan Mokoena het grootste Talent :+ ). Al de rest (in de kranten grof opgeblazen onder de vorm van schulden toedekken) was eigenlijk niet meer dan de prijs voor de aandelen. En excuseer, maar dan moet me nog de volgende opmerking van het hart ... GBA heeft de voorbije 2 jaar 450 miljoen geinvesteerd in een nieuw stadion, omdat de stad haar plichten als eigenaar van een stadion niet nakomt ... Excuseer, maar met die 450 miljoen waren we nog altijd onze eigen baas geweest, en had Ajax nog hun begin-aandeel in GBA van 21% gehad.
Dan gaan ze zeggen dat ik hier zeg dat het stad GBA 450 miljoen had moeten lenen ... Nee, ik zeg dat ze hadden moeten investeren in hun patrimonium, zijnde het Olympisch stadion (100% eigendom van de stad, alhoewel er 450 Miljoen GBA-geld in zit nu)
Ik weet nie zene, mor als ik bovenstaande getallekes lees, en ik lees dan uwe kritiek ... Mag ik dan eventjes cynisch zijn ... Antwerp heeft 200 miljoen schuld kwijtgescholden gekregen van de stad ... Dus nu heeft antwerp bij de stad nog een renteloze lening (waarom zouden ze ze terug betalen) van 500 Miljoen ... Excuseer, als ge dat optelt dan hadden ze zonder de tussenkomst van het schoon verdiep in Antwerpen al lang eigendom geweest van een of andere buitenlandse club ... En dat is een waarheid die geldt voor heel veel Belgische voetbalploegen ...
Dus stop mee wenen over ...
- ik heb nummerke 1 op mijn papierke van de voetbalbond
- dienen is eigendom van ...
- dienen heeft da gekregen, en wij nie ...
==> kijk gewoon naar de voetbal die er is de zondag, that's what count's after all.
airco
Originally posted by Finish
Met andere woorden; de ploeg van 't stad is degene die het duel wint. Met andere woorden; moest Antwerp winnen, is Antwerp de ploeg van 't stad ? :+ YeAh ! ;)
tja, what else ... daarom draait het zowa in elke derby
Bart.Vandecavey
26-04-2002, 09:31
Zover ik weet speelde beerschot zen laatste wedstrijd een jaar of 3 geleden tegen rita berlaar, thuis 0-1 verloren.
Anderzijds hebbek wel respect voor de GBA supporters, die ervoor uit durven kome dat het ni beerschot is maar wel GBA
Tja het kan niet altijd zo vlot gaan zoals het samengaan van Winterschei en Waterslag hé of PK en GL of Coast en Ham Car...
Originally posted by airco
tja, what else ... daarom draait het zowa in elke derby
Meer moet ik niet weten ;) :D
Benieuwd wat de aanhangers van Germinal B. Ajax gaan zeggen mocht Antwerp zo eens toevallig winnen :+ ;)
Leuk troch die sfeer voor een wedstrijd als de deze!
Ik hoop alleen dat de wedstrijd ook iets gaat voorstellen en niet een saaie partij gaat worden met ploegen die schrik hebben om te verliezen! Zie maar naar het Limburgse derby tussen Genk en St Truiden, waar beide ploegen teveel bang hadden om te verliezen en daardoor een zwakke en saaie partij neerzette.
Ik gun het beide ploegen, maar mijn sympathie gaat net iets meer naar GBA aangezien onze topscoorders daar vandaan komen :-)
Dat de beste mogen winnen (en dat Genk kampioen mag worden)!
Greetz
Barry
Originally posted by Beemer
Ik gun het beide ploegen, maar mijn sympathie gaat net iets meer naar GBA aangezien onze topscoorders daar vandaan komen :-)
Den opvolger staat al klaar ...
Kpaka heeft mij dit seizoen een sterkere indruk gelaten dan hetgeen Sonck ooit op het kiel laten zien heeft ... Ik voorspel Kpaka dan ook een veel grotere toekomst dan Sonck ... En ik kan het weten, want ik heb van beide spelers heel wat matchen gezien ...
Ik denk dat Kpaka na dit seizoen gerust weg mag van GBA, maar dan zal er wel Grof geld moeten komen ... hij ligt nog 4 jaar onder contract ... Niet zo als bij Sonck die voor een appel en een ei is kunnen vertrekken (wegens contract bijna afgelopen ...)
airco
Vwalla, voor diegenen die vroegen wat een match als Antwerp-GBA zo speciaal maakt:
http://www.germinal-beerschot.com/langewapper.jpg
http://www.cdenv-schelle.be/andere/LW_01a.jpg
http://www.cdenv-schelle.be/andere/LW_07b.jpg
http://www.cdenv-schelle.be/andere/LW_09b.jpg
http://www.cdenv-schelle.be/andere/LW_10a.jpg
Voor diegene die niet kunnen volgen ... Lange Wapper is het standbeeld op de grote markt van Antwerpen, vlak voor het stadhuis ... Van symboliek gesproken ... Lange wapper heeft vannacht voor enkele uurtjes zijn ware aard getoond :o :+
airco
Trouwens, we fiksen voor elken derby wel zoiets ...
Bij de vorigen derby hebben een groep beeschot-supps den bosuil (het dier) geadopteert in den antwerpse zoo ;)
beke cynisch he :+
airco
Oneliner
26-04-2002, 17:17
Originally posted by airco
euhm wederom nie volledig voor 100% juist ...
GBA is voor 54% eigendom van Ajax ... ze hebben dus een gewone meerderheid van de aandelen ... theorethisch gezien zijn ze dus de baas
Anderlecht is voor 65% eigendom van de Fortis-groep (ex-generale bank) ... Vermits de Fortis-groep ondertussen in Nederlandse handen is (Vraag me nie juist welke bank-verzekeringsgroep) zijn ook op Anderlecht de hollanders baas :+
Als je echter eens iets verder kijkt dan die getallekes, dan zal je merken dat de eerste degelijke steun van Ajax een paar spelertjes was (waarvan Mokoena het grootste Talent :+ ). Al de rest (in de kranten grof opgeblazen onder de vorm van schulden toedekken) was eigenlijk niet meer dan de prijs voor de aandelen. En excuseer, maar dan moet me nog de volgende opmerking van het hart ... GBA heeft de voorbije 2 jaar 450 miljoen geinvesteerd in een nieuw stadion, omdat de stad haar plichten als eigenaar van een stadion niet nakomt ... Excuseer, maar met die 450 miljoen waren we nog altijd onze eigen baas geweest, en had Ajax nog hun begin-aandeel in GBA van 21% gehad.
Dan gaan ze zeggen dat ik hier zeg dat het stad GBA 450 miljoen had moeten lenen ... Nee, ik zeg dat ze hadden moeten investeren in hun patrimonium, zijnde het Olympisch stadion (100% eigendom van de stad, alhoewel er 450 Miljoen GBA-geld in zit nu)
Ik weet nie zene, mor als ik bovenstaande getallekes lees, en ik lees dan uwe kritiek ... Mag ik dan eventjes cynisch zijn ... Antwerp heeft 200 miljoen schuld kwijtgescholden gekregen van de stad ... Dus nu heeft antwerp bij de stad nog een renteloze lening (waarom zouden ze ze terug betalen) van 500 Miljoen ... Excuseer, als ge dat optelt dan hadden ze zonder de tussenkomst van het schoon verdiep in Antwerpen al lang eigendom geweest van een of andere buitenlandse club ... En dat is een waarheid die geldt voor heel veel Belgische voetbalploegen ...
Dus stop mee wenen over ...
- ik heb nummerke 1 op mijn papierke van de voetbalbond
- dienen is eigendom van ...
- dienen heeft da gekregen, en wij nie ...
==> kijk gewoon naar de voetbal die er is de zondag, that's what count's after all.
airco
Ge moet u ni zo excuseren.....
Swat, kgaan ier ni té die pop ingaan want dan komen er van die ellenlange discussies die nergens toe leiden.
Dat de beste moge winnen!!!
de lange wapper heeft nooit bestaan, en moest hij ooit bestaan hebben, hij zou eerder voor 'antwerp' kiezen dan 'GBAntwerp' zunne :) De Grand Bazar Antwerpen is op de groenplaats; het shopping center :p
excuseer eh :)
lekker zeveren :D :D
GBA zal idd serieus geld krijgen voor Kpaka, maar ik ben es benieuwd naar waar hij zou gaan, er zijn meerdere ploegen geïntresseerd, waaronder ook Genk, maar die zullen enkel een bod uitbrengen als Sonck of Dagano zouden vertrekken en aangezien dat ze nu al sowieso voorrondes in de Champions League spelen zullen ze zeker nog een seizoen blijven om zichzelf nog meer in de spotlight te spelen en alzo hun waarde op te drijven.
Greetz
Barry
Ps: Amuseer u zondag Oneliner ma laat de brievenbussen heel hè :-p
Oneliner
26-04-2002, 20:39
Ik ben den braafste van den hoop... :D
Achja, ben qua voetbal mind het eens me airco.
Ge moet naar de voetbal gaan voor de sfeer en het spel.
Zo ook dit weekend...
Ik had van u nie anders verwacht ;)
Jammer van da feest, want anders had ik graag eens meegegaan. volgend seizoen gaan we zeker eens samen zien!
Misschien zelfs op Genk als die logo van mijn nonkel erdoor komt :D
Greetz
Barry
PS: coole sig :+
Bart zei: Tja het kan niet altijd zo vlot gaan zoals het samengaan van Winterschei en Waterslag hé
Euuhmm Bart, ik wil niet moeilijk doen, maar even een historisch feit corrigeren, het was dus Winterslag en Waterschei en niet zoals jij dacht ;)
Maar trek het je niet aan!
Greetz
Barry
Bart.Vandecavey
28-04-2002, 10:23
Originally posted by Beemer
Euuhmm Bart, ik wil niet moeilijk doen, maar even een historisch feit corrigeren, het was dus Winterslag en Waterschei en niet zoals jij dacht ;)
Maar trek het je niet aan!
Greetz
Barry
Alle het heeft lang geduurd voordat het iemand doorhad, dit is een historische verspreking vanop de BRT...
Oneliner
28-04-2002, 10:41
Ik denk dat genoeg mensen dit doorhadden hoor. Ik had het diezelfde avond er nog over met beemer :)
Maar Ontopic nu => ik vertrek binnen een uurke naar' stad.
Greetz
Originally posted by Finish
Sry Finish,
Germinal Beerschot is nog voor een heel tijdje de ploeg vant stad ... In de onderlinge duels staat het ondertussen 4-0 voor GBA, duidelijker kan volgens mij niet echt ...
airco
Sorry gasten,
Maar 1 ding staat vast.
GERMINAL BEERSCHOT ANTWERPEN is nog altijd BETER dan RAFC !! ;) ;)
En daar ben ik niet kwaad voor !! :p :p
MAAR het was toch mor niptjes eh :x
Oneliner
28-04-2002, 18:40
hier bennek weer me mijne pessimistische commentaar :)
Antwerp was de betere ploeg, dat kan zelfs elke GBA supporter niet onkennen, maar wat ben je ermee als je op het einde 2-3 verliest. GBA kwam vroeg 1-0 op voorsprong via een mooie goal van onze ongeslepen diamant yattara.
Enkele minuten later maakte GBA op een nogal rare manier gelijk.
Iedereen dacht dat het spel stillag, behalve Degrijse, die de bal binnelobte, 1-1 dus...
Niet veel later vrije trap goots, en jawel 2-1, en of verdient!!
Dan 2e helft. GBA speelt en scoort efficiënt. Eerst een Own goal van onze keeper Feys, die met bal en al de goal invalt (letterlijk).
2-2 en niet veel later Huysmans met de winning Goal, 2-3
Antwerp gaat nog op zoek naar de gelijkmaker, brengt 2 spitsen erbij, en dat resulteerd in een kleine stormloop (stonden 4 spitsen in). Goots kopt een prima kans nog op de lat, die had moeten zitten. ook Kpaka schoot eens op de lat.
Chapeau voor zowel de rafc en gba supporters, zij hebben zich enorm goed gedragen. De sfeer was, wat anders, prima.
Zelfs van de kant van GBA.
Als dit geen objectief verslagje was weet ik het ook ni ze ;)
Ik leef met je mee ! :D :D
Volgend jaar misschien meer geluk :p
ach ja ...
eerste goal van Antwerp ... Een gelukje voor Yattara dat Luciano uitglijdt in de modder op de hondenwei van de bosuil ... Hierdoor 1-0 voor ...
gelijkmaker ... Mooi binnengelobd door Degryse ... De verdediging van Antwerp die blijkbaar ingedommeld was, en op de rand van de baklijn mooi binnenlobde ...
Dan Antwerp knap op voorsprong door een bom van goots ...
Na de 2-1 probeert Antwerp door een verdedigende instelling en potig spel de voorsprong vast te houden ...
10 minuutjes doordrukken in den 2e time volstaan voor technisch vaardig GBA om de 4e derby te winnen ... No offence tov van Antwerp zene, maar een voorsprong hou je niet in handen door te verdedigen ... De aanval is de beste verdediging ...
Verder onthou ik vooral het minutenlang 4-0 gezang van de Beerschot-supps op het einden van de match ...
Al bij al een amusante derby die gelukkig zonder rellen verlopen is ...
airco
Oneliner
28-04-2002, 21:31
Mjah, ikke het gezang de overige 80 minuten ;)
Waart ge zelf ter plaatse airco??
Enja, ge zegt voorsprong houd ge ni door te verdedigen, maar gullie hebt daar misschien een ploeg voor, maar wij niet...
Nope, ik heb geen goesting om me als een gedeporteerde op een lijn-bus te laten steken ... Ik heb de match gevolgd in het Thema-café van Germinal-Beerschot, en dat was best amusant ...
Vooral het feestje met alle spelers na de match ...
airco
ivm met dat gezang ....
Het was het enige dat echt opviel ... OP de interventies van Radio 1 was het meestal behoorlijk stil, buiten een beetje boe-geroep ... Na de match geraakte de commentator amper boven het gezang van de Beerschot-supps uit ... 4-0, 4-0, 4-0 ...
In het Thema-cafe staat nu een supergroot 4 op een rij spel ... Franky Van der Elst heeft daarstraks de figuurlijke 4e steen in de rij gestoken ... Was wel een mega-feesje met alle spelers in het thema-café
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.