PDA

View Full Version : Modelbouwbijeenkomst - 22 maart 2013


Nismo
18-03-2013, 11:32
Beste plekkers en lijmsnuivers, aanstaande vrijdag staat de volgende meeting geprogrammeerd op het alom gekende adres van Brasserie Savarin te Bolderberg (Heusden-Zolder)
Aanvang zoals steeds rond de klok van 20 uur.
Let wel, we zitten niet in het zaaltje wegens een feestje, maar voor de verandering in de brasserie zelf.

Agenda:
-terugblik Jabbeke
-vooruitblik beurs Heverlee (Leuven) (24 maart)
-vooruitblik Moveleo (7april)
-bouwdozenverkoop op beurzen
-...
-...

Als er nog punten zijn die men graag besproken wil zien, meldt het hier even.

Dan zal ik me dan maar als eerste aanmelden zeker:
-Nismo
-Dominique
-TvD
-Sennake ???
-Joka-1
-Loixrallyfan
-Doc
-Big attack

Tot vrijdag :bye:

Dominique
19-03-2013, 13:50
Aanwezig

TvD
19-03-2013, 14:04
Ik zal er ook bij zijn.

Sennake
19-03-2013, 16:48
Ik ben niet zeker of ik er ga geraken vrijdag; zondag uiteraard zeker wel.

Daarom reeds hierbij mijn insteek voor de agendapunten:

Agenda:
-terugblik Jabbeke:

Een zeer geslaagde beurs, mede dank zij de fantastisch veel verbeterde infrastructuur in de nieuwe sporthal van Jabbeke. Ik zou eventueel eens willen horen of het systeem van inschrijving voor de wedstrijd, dat slechts één model per categorie toelaat, bij andere Paddockers ook vragen doet rijzen. Waarom is dit zo? Ik kan nog begrijpen dat je slechts met één model per categorie een prijs kan behalen, maar het beperken van het aantal modellen is toch niet interessant voor de clubkas van 'On the road'? Ik wil gerust meer bijdragen tot de clubkas, maar men moet ons de kans geven eh...

-vooruitblik beurs Heverlee (Leuven) (24 maart):

Ik kom zeker en ik breng minimum 15 Porsche modellen mee omwille van het thema '50 jaar Porsche 911' dat ik wil uitbouwen in Leuven. Er is een speciale vermelding voor de mooiste stand... Daarom wil ik desnoods de 'WIP'-zone opofferen en ik heb ook al wat speciale 'posters' uitgeprint ter verfraaiing van onze stand. Andere ideeën hieromtrent zijn altijd welkom. En meer Porsche modellen en-of memorabilia ook. Ik heb ook 12 modellen ingeschreven in de wedstrijd. Johny, zeker je grote spiegel niet vergeten eh!

-vooruitblik Moveleo (7april):

Ik kom zeker. Waarschijnlijk wel met wat minder modellen dan in Leuven.

-bouwdozenverkoop op beurzen:

Als we op voorhand afspreken dat we dit op deze of gene beurs toelaten, moet dit kunnen. Ik wil alleen vermijden dat er sommige leden van niets wisten en dus 'benadeeld' worden tov andere leden. Iedereen gelijk voor de wet. In dit verband zou ik concreet voor wat Leuven betreft willen afspreken dat we nog geen verkoop gaan toelaten (omwille van het plaatsgebrek gaan we al onze 'WIP'-zone opofferen, dus is het nogal stom om die gewonnen ruimte dan op te vullen met dozen die te koop staan), maar vanaf Moveleo kan het wat mij betreft wel.

Tot zover nu reeds mijn bijdrage aan de vergadering. Misschien dat ik er nog geraak, maar ik speel op zeker...

Nismo
19-03-2013, 23:32
.............................

-bouwdozenverkoop op beurzen:

Als we op voorhand afspreken dat we dit op deze of gene beurs toelaten, moet dit kunnen. Ik wil alleen vermijden dat er sommige leden van niets wisten en dus 'benadeeld' worden tov andere leden. Iedereen gelijk voor de wet. In dit verband zou ik concreet voor wat Leuven betreft willen afspreken dat we nog geen verkoop gaan toelaten (omwille van het plaatsgebrek gaan we al onze 'WIP'-zone opofferen, dus is het nogal stom om die gewonnen ruimte dan op te vullen met dozen die te koop staan), maar vanaf Moveleo kan het wat mij betreft wel.

.................................................. .........................

Waarom moeten die dozen op tafel staan? Mijn materiaalbakken zijn ong evenhoog als de tafels en die staan achter de tafels. Daar kunnen we de dozen voor verkoop ook op zetten, ze staan dan achter de modellen en toch zichtbaar. De mensen met interesse kunnen nog altijd vragen om bepaalde dozen te bekijken. Op die manier kunnen we doen op elke beurs.
Voor mij kan het dit weekend al.
Maar wat gaan we doen als er betaald moet worden voor de verkoopsoppervlakte? Samenleggen of via de club?

Nismo
19-03-2013, 23:36
Wat betreft de WIP-ruimte of werkruimte, we kunnen die inderdaad wat kleiner houden of voor ne keer weglaten. Alles zal afhangen van het aantal beschikbare modellen en de grootte ervan. (1/43...... 1/12)

Morgen de grote spiegel klaar zetten, voor ik het vergeet.

Starmodel
20-03-2013, 07:55
Ik zal ook aanwezig zijn. Trouwens wat de verkoop van dozen betreft,zou ik die in elk geval onder of achter de tafels plaatsen, anders gaat het inbreuk doen op de tentoongestelde modellen.Niks zo storend dan een hoop opgestapelde dozen naast een verzorgde tentoonstellingstafel, vind ik.

Sennake
20-03-2013, 08:01
Waarom moeten die dozen op tafel staan? Mijn materiaalbakken zijn ong evenhoog als de tafels en die staan achter de tafels. Daar kunnen we de dozen voor verkoop ook op zetten, ze staan dan achter de modellen en toch zichtbaar. De mensen met interesse kunnen nog altijd vragen om bepaalde dozen te bekijken. Op die manier kunnen we doen op elke beurs.
Voor mij kan het dit weekend al.

Voor dit weekend is dat wellicht een oplossing, als er niet teveel gegadigden zijn voor de verkoop natuurlijk. Maar als er moet betaald worden om te mogen verkopen, denk ik dat we de mensen die er geld in investeren ook de maximaal beschikbare exposure moeten bieden, en dat lijkt me toch òp de tafel te zijn ipv er achter. Als dat de voorkeur van de groep wegdraagt, gaan we er zelf een maximum aantal meter moeten voor afspreken zodat het verkoopsgedeelte nooit de bovenhand neemt. 1 meter lijkt me doenbaar als we 8m ter beschikking hebben.

Maar wat gaan we doen als er betaald moet worden voor de verkoopsoppervlakte? Samenleggen of via de club?

Het antwoord zit al een beetje in mijn vorige zin: wie mee wil doen aan de verkoop doet ook mee aan de bekostiging wanneer nodig. Niet dat de club dit niet kan betalen, maar dan zijn we weer mensen aan het bevoordelen die in de mogelijkheid zijn om naar de beurs te komen, in tegenstelling tot mensen die er niet bij zijn. En dit met geld van de club. Dat moeten we vermijden. Nu, veel zal dat nooit zijn: dikwijls gaat het om 5 euro, te verdelen onder 2 of 3 man...

Sennake
20-03-2013, 08:05
Ik zal ook aanwezig zijn. Trouwens wat de verkoop van dozen betreft,zou ik die in elk geval onder of achter de tafels plaatsen, anders gaat het inbreuk doen op de tentoongestelde modellen.Niks zo storend dan een hoop opgestapelde dozen naast een verzorgde tentoonstellingstafel, vind ik.

Klopt, als dat de mening is van de ganse groep heb ik er ook geen bezwaar tegen om te koop gestelde dozen onder of achter de tafel te zetten, niet alleen in Leuven, maar overal.

Zoals je kan zien zijn er evenveel meningen als leden, en is het zeker nuttig dat er eens over gediscussieerd wordt alvorens we effectief terug verkoop gaan toelaten. De gemaakte afspraken en conventies moeten vooraf voor iedereen duidelijk zijn, zodat er geen misverstanden noch discussies ontstaan achteraf.

Doc
20-03-2013, 17:13
...omwille van het plaatsgebrek gaan we al onze 'WIP'-zone opofferen...

Wat betreft de WIP-ruimte of werkruimte, we kunnen die inderdaad wat kleiner houden of voor ne keer weglaten.....

Maak hier maar een agendapunt van op de vergadering want hier ga ik niet mee akkoord.

De WIP zone geeft een perfecte weerspiegeling van waarmee een bouwer op het moment van een beurs bezig is, wat hem bezighoud en waar zijn interesse ligt. De leukste gesprekken op beurzen gaan meestal over wips.
Ik ben er een voorstander van dat iedereen eens effe met een kritische blik naar zijn modellen kijkt die hij meebrengt en de modellen thuislaat die al 10 jaar te zien zijn op beurzen en die iedereen al tig keer gezien heeft en nog niet eens meer bekijkt.
Hoeveel keer loop je niet op een beurs rond en denk je, allez diene stand is al jaren hetzelfde. Ik denk dat we dit bij de paddock moeten vermijden en dat kan alleen maar als er iedere keer nieuw materiaal te bezichtigen is, en al zijn het onafgewerkte modellen, dan zij het maar zo.
En onze WIP zone opofferen omdat we een kans willen maken op de prijs van de mooiste stand, waar ben je dan mee bezig?
Mijn CVW collectie komt in ieder geval volledig mee, met de WIP`s dus, en ja, daar zit ook een truck-trailer combinatie bij.

Dominique
20-03-2013, 19:10
Kom jongens, we gaan de discussie niet op het forum en nu doen. We kennen nu de meeste standpunten. Vrijdag is daar tijd voor, en dan zitten de meesten rond de tafel. Dat praat directer, duidelijker en dus ook stukken makkelijker.

Tot vrijdag?

eyckles
20-03-2013, 21:11
Hallo iedereen,

Ik ga passen voor vrijdag. Tot zondag. Heb wel een vraagje. Mogen er in Leuven bouwdozen verkocht worden, als we zelf de eventuele verkoop kosten moeten betalen? Indien ja, heb breng ik er 2 mee. Wil gerust de kosten betalen.

Mvg,
Lesley

Nismo
20-03-2013, 23:23
Even ter verduidelijking wat betreft de WIP-ruimte. Mijn antwoord is misschien onduidelijk, maar wat ik bedoelde is de werkruimte die we laten om zelf te "knutselen". Die kunnen we verkleinen en/of weglaten aangezien er meestal weinig of niet gewerkt wordt.
De WIP-modellen blijven uiteraard te bezichtigen.

Wat de verkoop betreft, ik ben voor, maar dan niet op de tafel, maar erachter.
Mijn verhuisbakken staan achter de tafel en hierop kan me de dozen uitstallen
Daar waar die grijze box staat kunnen perfect de te koop aangeboden dozen op staan. Allé, dit is maar een voorstel van mij.

http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=27179&stc=1&d=1363814829

@Eyckles; Breng ze mee in geval van. Vrijdagavond weten we meer.;)

Loixrallyfan
21-03-2013, 15:55
Even ter verduidelijking wat betreft de WIP-ruimte. Mijn antwoord is misschien onduidelijk, maar wat ik bedoelde is de werkruimte die we laten om zelf te "knutselen". Die kunnen we verkleinen en/of weglaten aangezien er meestal weinig of niet gewerkt wordt.
De WIP-modellen blijven uiteraard te bezichtigen.

Ok, kan ik mijn minitje met motorke toch kwijt. :)

En meteen is ook dit probleem opgelost.:champagne:

Loeten
21-03-2013, 18:34
Die kunnen we verkleinen en/of weglaten aangezien er meestal weinig of niet gewerkt wordt.

Aja, ik zal niet aanwezig zijn. dus kun je inderdaad die ruimte weglaten :o

Ok, kan ik mijn minitje met motorke toch kwijt. :)

Als je het kwijt wil, ik kan daar voor zorgen hoor :p:p

Joka-1
21-03-2013, 20:47
ik kom af.

Groetejs,
Joka-1

bzguy
21-03-2013, 21:32
Wij (Wannes & ikzelf) hadden graag gekomen maar vertrekken vrijdagmiddag al voor een weekend in de Westhoek ; voilgende keer dus wellicht ...

't Amusement mannen !

Loixrallyfan
21-03-2013, 22:10
Aja, ik zal niet aanwezig zijn. dus kun je inderdaad die ruimte weglaten :o

:applaus:

Als je het kwijt wil, ik kan daar voor zorgen hoor :p:p

Ik wist het, ik wist het, gij zijt gene gewone hé.:p:p;)



Oja, ik kom ook morgenavond.;)

BSmodels
22-03-2013, 00:11
tot vrijdag (of zondag)

Doc
22-03-2013, 07:05
Ik kom ook.

Big attack
22-03-2013, 13:36
Aanwezig

Gulfie
22-03-2013, 22:41
Ben nu pas terug van Nederland ... :mad::mad::mad:

Dominique
23-03-2013, 18:08
Een klein verslagje van hetgeen de laatste meeting werd besproken, zoals afgesproken.

Er werd vooral geklaagd dat niet alle tijdens de meetings besproken punten ook echt tot uitvoering worden gebracht. Zo werd een aantal meetings geleden het jubileum rond de 911 wel aangehaald, maar later is dat verwaterd en werd niets concreet met dat gegeven gedaan, tot nu. We gaan hier in de toekomst extra aandacht aan geven. Misschien is het geen slecht idee om een lijst aan te leggen met evenementen en jubilea die eraan staan te komen in de eerste - laat ons zeggen - 2 jaar, zodat bouwers de kans hebben rond dit thema te werken als hun dat aanspreekt.

Het verkopen van bouwdozen op beurzen wordt ook verder besproken, en hier worden - samen met de rest van de groep - duidelijke afspraken gemaakt. Er zal worden bepaald op welke beurzen we zullen verkopen en op welke niet, wie de kosten van de verkoopruimte betaalt, etc etc. Wat wel al duidelijk is, is dat de expositieruimte NIET wordt opgeofferd ten gunste van gebruikte verkoopruimte. De verkoop gebeurt dus onder of achter de expositietafels.

Enkele leden hebben interesse om andere modelbouwmeetings aan te doen, dan de vaste lijst die we nu jaarlijks bezoeken. Dat wordt verder geëvalueerd. Voorstellen welkom.

De return van het lidgeld naar de betalende leden wordt ook verder bekeken. We vragen om concrete voorstellen te formuleren.

Infokaartjes bij de modellen kunnen hun nut hebben op de expositietafels. Het kan echter ook storend werken als de formaten van die kaartjes te groot worden, en een aantal leden hebben gezegd dat de aanwezigheid van die pancartjes de tafel nog meer gaan vullen en drukker zullen laten ogen. Het gevaar bestaat er in dat de tafel onoverzichtelijk dreigt te worden en de aandacht van de modellen wordt weggetrokken. Volgende meeting hakken we de knoop hierover best door.

De volgende meetings zullen worden gebruikt om een aantal van deze afspraken en structuren vast te leggen.
Indien nieuwe vragen en / of opmerkingen : zet ze alvast op mail naar één van de stuurleden en wij doen het nodige om die dingen op de agenda te plaatsen.

Tot de volgende!

Nismo
23-03-2013, 22:25
Bedankt voor het snelle verslag, Dominique.

..................................

Het verkopen van bouwdozen op beurzen wordt ook verder besproken, en hier worden - samen met de rest van de groep - duidelijke afspraken gemaakt. Er zal worden bepaald op welke beurzen we zullen verkopen en op welke niet, wie de kosten van de verkoopruimte betaalt, etc etc. Wat wel al duidelijk is, is dat de expositieruimte NIET wordt opgeofferd ten gunste van gebruikte verkoopruimte. De verkoop gebeurt dus onder of achter de expositietafels.

.................................................. ........

Gisteren is hier ook beslist om bij wijze van test, de verkoop van kits toe te laten op de beurzen van Leuven (dit weekend) en Moveleo (7 april)
Volgende vergadering zullen we dit verder evolueren.

Hier dan nog een korte bijdrage van mij:

Zoals bekend ging deze keer de meeting door in de brasserie. Ter compensatie kregen we enkele hapjes aangeboden door de zaak, waarvoor dank.


..........................

-Nismo
-Dominique
-TvD
-Sennake ???
-Joka-1
-Loixrallyfan
-Doc
-Big attack

Tot vrijdag :bye:

Sennake was er niet geraakt, wel mochten we nog Danny, BSmodels, Starmodel en verloren zoon FeM verwelkomen.
Ook enkele verassende modellen werden meegebracht, helaas was het licht geen bondgenoot om mooie foto's te maken. Geen foto's van de aanwezigen dit maal, welke van enkele modellen.

http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=27237&stc=1&d=1364070002

http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=27238&stc=1&d=1364070020

Er moet me iets van het hart bij onderstaand model, het startnummer bij zo'n livery echt klopt niet, het had gerust eentje hoger gekund. :saythat:

http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=27239&stc=1&d=1364070020

http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=27240&stc=1&d=1364070020

Sorry voor de mindere kwaliteit van de foto's, volgende keer beter.

Bij leven en welzijn, tot de volgende meeting (19 april '13)

Reacties, voorstellen of wat dan nog, shoot !!!

scoobyfreak
23-03-2013, 23:03
Van wie is die Biesheuvel subaru? Ziet er echt prachtig uit!

Loixrallyfan
23-03-2013, 23:34
Van mij.:)
Met zelfgemaakte decals.

Komt volgende week een beknopt verslagje aan van deze Sub. Een beetje doorgewerkt voor de beurs van Leuven hieraan en geen tijd gehad voor een WIP.
Maar hij komt nog, heb één en ander op foto klaarstaan.

scoobyfreak
23-03-2013, 23:44
Super knap Guido (ik had zo al een vermoeden :D)

Het blijft toch een enorm voordeel als je zelf decals kan maken...kon ik dat maar.